Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Mua täällä kaipailtu: eli joo kaikki ok, ollaan vaan oltu reissussa esikoisen kanssa ja eilen illalla kotiuduttiin. Kauhea selaaminen eri sivustoissa fb, blogi ja tää. Supistukset vaivaa mut selviän vielä. :)

Palaan paremmalla ajalla uudelleen asiaan :)

Eveny ja Myyskä 26+4
 
Moi!

Kävin viime viikolla 27+2 neuvolalääkärillä

-kohdunsuu kiinteä ja kiinni 3 cm
-painon muutos 319g/vko, alusta 6.8 kiloa lisääntynyt
-paineet:79/130 (kesken työpaivää mitattu, vaikuttaa varmasti yläpaineeseen)
-pissa ok
-sf 27 cm (4 vkoa aikaisemmin 21 cm, kovasti oli pompsahtanut yläkäyrille)
-vauvan syke: tasainen 150
-liikkeet ++

Sokerirasitus: 0h:4.7 1h:8.0 2h:6.3

Kovasti tivattiin, et eikö mulla ole mitään valittamista, eikö edes selkä oo kipee. No ei oo, eikä supistele, vaikka fyysistä keittiötyötä teen. Kumartuminen on vaikeeta, mut oon keksinyt siihenkin tekniikan, jos jotain putoo lattialle. Nostelemista oon tietysti vähentänyt ja muutenkin ergonomiaan kiinnittänyt huomiota tavallista enemmän. Työkaveritkin on noitten nostamisten kanssa olleet tosi huomioivia, vaikka niillä ittelläkin on kaikenlaisia kremppoja.

T:Kääk ja masumurmeli 28+4
 
huomenta!
Koittaa iskee flunssa päälle, kiva. Sitäköhä ne koholla olevat leukosyytit verikokees enteili? Lääkäri kyllä sanoi, että saattaa jo pelkkä raskaus sinänsä pitää leukkareita vähän koholla, tarkistetaan kuulemma sitten vauvan syntymän jälkeen. Kohdunkaulantilanne oli sama, n.3cm jäljellä ja kiinni. Sitä sisäsuuta taas pitkään syynäsi, se oli nyt taas enemmän menny sellaseksi v:n muotoiseksi, mutta ei onneksi ponnistettaessa auennut. Seuraillaan ja lepoa. Seuraava lekuri kahen viikon päästä. Hemppaki oli tippunu muutamassa viikossa 143:sta 118:iin oho! Saa taas syödä multivitaa, jossa on rautaa.
On kyllä tuo kävely jo hankalaa, pieniki matka alkaa jo juiliin eikä tuu mitää olemisesta :/ Saa kattoo, mite sitä saa ittensä raahattua ens viikolla neuvolaan.

Taitaa jäädä meikäläisen joululahja ostokset tänä vuonna väliin. Muutamat lahjat ollaa keritty jo ostaa eikä muutenkaan ollu aikomus paljoo ostaa. Hirmu hankalaa ostaakin, ku tuntuu, että ne kiinnostaa sen hetken ja lojuu sitte tuolla jossai lattialla. Meillä esikoinen ei muutenkaan oo oikeen koskaan niin ollu lelujen perään vaan kaikki pelit ja urheilut tms enemmän kiinnostaa.

Mutta joo, pitänee tästä mennä taas takasin nukkumaan. Jaksamista kaikille ja kateellisena lueskelen, kun joillain ei oo mitää vaivoja nauttikaas täysille :)

sini77 ja vaaveli 27+2
 
Huh, alkaa jännittää, maanantaina ylimääräinen ultra jossa yritetään selvitellä mistä nämä jatkuvat ja toisinaan rajutkin verenvuodot johtuu... Mieskin joutuu lähteä työkomennukselle toiselle puolen suomea ja mä joudun menemään ultraan yksin, toivottavasti siellä ei mitään järkyttävää selviä. Vaavalla tuntuu kyllä olevan edelleen kaikki hyvin, sellanen rummutus taas käynyt pitkin päivää. :)

Huomenna olisi tämän vuoden ensimmäiset (ja todennäköisesti viimeiset) pikkujoulut, kiva päästä syömään jouluruokia pitkästä aikaa! Sitä en kyllä tiedä että mitä päälleni ängen, ei ole nyt oikein bilehile-fiilis tämän mahan kanssa! :D

Kovasti näyttää keskustelu siirtyvän tuonne facen puolelle, siirtykäähän sinne muutkin! :)

Tasan 13 viikkoa laskettuun aikaan, hui kamala miten ihanaa ja pelottavaa! :LOL:

Eewokki ja tirriäinen 27+0, poks!! :heart:
 
Facebook on toistaiseksi boikotissa taas kerran itseltäni joten minua ei saa sinne siirtymään. Toivottavasti täällä olis joku muukin joka ei ole siellä tai kirjottelee tänne myös vaikka siellä olisikin vilkkaamaan keskustelua...:D
 
Vihreä on hyvä väri...;) Itse kun haaveilin pinniksen mustasta väristä,spois hyvin mun oman sängyn viereen..:D Mutta nyt täytynee tyytyä samaan kirsikan ja valkoisen väriseen joka oli esikoisellakin, kun tuo lasten isä tuputti pinnistä minulle. Sanoi ostavansa esikoiselle isojentyttöjen sängyn hänen luokseen. Kun ei tuo tulokas ole kuitenkaan yökylään menossa hänen luokseen moneen moneen kuukauteen. ps. esikoisen päästin yökylään vasta melkein vuoden vanhana... :whistle:
itse kun olen sitä mieltä että pikkulapsen ei tarvitse olla ilman vanhempiaan yötä pois kotoa niin pienenä, kotiin voi tulla sitten kyllä hoitamaan yön yli jos joku pakollinen reissu tulis:)

Ja itse olen pessyt äp:vaatteista jo osan, tai siis ne mitkä oli 40pestäviä. toppapuku ja 60asteen vaatteet odottaa viel pyykkikorissa.

Sokerirasituksesta ei ole puhuttukkaan minulle mitään ja tänään on viikkoja jo kasassa öööööh.... 27+0?
Ei ihan pysy ajassa mukana kun se menee niin nopeeta..:D

Millanen ja Oiva
 
Miten tää kirjoittaminen aina jää... Joka päivä käyn lukemassa, jos ois jotain uutta, mut ei vaan tuu ite kirjoitettua...
FB:n puolella ei muakaan saa, kivempi kirjoitella anonyymisti... :) Jos sitä koittais vähän aktivoitua ja kirjoittelisin useemmin tänne...

Hankinnat vaatetta alkaa olemaan jo ihna tarpeeksi, tuli yht äkkiä pari-kolme kassillista ihan lahjoituksena vanhalta tutulta. Nyt ainaki 60-62cm vaatteita on varmaan kahden tarpeisiin, mut eipä tarvii koko aikaa olla pesemässä. Vaatetta on ihan kokoon 74cm asti ja 80-luvun löytöjä vielä pidemmälle, kun molempien äidit ovat säästäneet meidän pieniä vaatteita... :p Isoista hankinnoista puuttuu vielä vaunut ja pinnis. Vaunut koitan löytää käytettynä ja pinnis varmaan ostetaan ikeasta jossain vaiheessa. Sit kaikkee pientä pitää toki ostella ja itelle imetysliivit ja topit jne....

Vauvan vaatteita oonkin jo pessy ehkä 3-4 koneellista. ;) Äiti on pessy mun vanhoja vaatteita ja alkaa olla jo hoitopöydän lipasto täynnä, isommat laitoin suoraan kaappiin odottelemaan ens syksyä. täytyy kyllä järjestää vaatteet uudelleen, kun on kaikki pesty. Nyt oon koittanut saada vähän koko järjestykseen, mutta menee aina sekaisin, kun uusi koneellilnen on valmis. Silitättekö te vauvan vaatteet?? Mä innoistuin nyt silittämään kaikki, ku sit niist tulee ihanan pehmoisia. Saa nähdä miten kauna sitä jaksaa sit enää silitellä, kun pikkuinen on maailmassa ja muutakin hommaa ois. Nyt oon tosiaan sairaslomalla, niin on aikaa... :D

Supparit ovat nyt sairasloman aikana pikkasen vähentyneet, pääsisköhän sitä viel töihin...? Viimeinen päivä on seuraava neuvola ni sit sen tietää.

Onkos teillä jo vaikeuksia hengittää tietyissä asennoissa?? Välillä tuntuu tosi ahditavalta, kun kohtu alkaa jo olla pian kylkiluissa asti. Nyt jo tuntuu oikealla kylkiluiden päiden alla "painetta", ihan ku sinne ois tungettu jotain, mitä sinne ei kuulu. Pikkuinen ei kyllä ihan vielä yllä potkimaan kylkiluihin, joten en usko et sen jalka sinne viel tunkee, vaikka se siltä vähän tuntuukin... :stick:

Välillä pikkuinen on ilmeisesti jalat alas päin, ku tuntuu ilkeitä pistoksia tai vihlaisuja tuolla jossain alhaalla... Ei liity mitenkään omaan liikkumiseen tms, ja silloin tuntuu jotain liikettä tuolla olevan, joten uskoisin sen olevan pikkuisen tökkimistä. Aluksi kun pelästyin, että mitäs tää on. Jonkun herkän paikan ainakin on lötänyt, ehkä kohdun kaula tms???

Undine ja pikku-A (tekonimi muuttuu koko ajan... :) ) 28+6
 
moikka!
Ihmeellistä, niin ku jo tuolla toisella puolella hehkutin niin ollu hurjat kaksi päivää kokonaan ilman suppareita :)) Aivan epätodellinen olo, kun on ihan normaali olo. Eilen sain tehtyä enemmän hommia kotona ku koko raskausaikana tähän asti. Pitää nyt nauttia näistä hetkistä. Ei uskalla ihan riehaantuu, ettei ota sitte takasin..

Yöhoidosta oli puhetta. Meillä neiti nyt 3-v oli vauva-ajan 1-v asti sellanen tissitakiainen ja läheisyystankkaaja, ettei olis tullu kuuloonkaan et olis voinu ite lähtee mihinkään tai jättää yöhoitoon. Pullo tai tutti ei kelvannu, vaikka miten päin yritettii. Oon siis varautunu, että pahimmas tapauksessa tämäkin on samanlainen ja aina nukuttiin vieressä eikä oma sänky kelvannut missään muotoa. Neiti oli kyllä kovin mahavaivainenkin, vaikkei varsinaisia allergioita löytyny. 1-veenä sitten helpotti, kun lopetin imetyksen ja pidettii oikeen kunnon unikoulu niin, että ite lähin kokonaan viikonlopuksi pois.
Just kaveri kyseli kiinnostaisko lähteä ens elokuussa Red Hot Chili Peppersin keikalle Tampereelle. Lipunmyynti alkaa vissii huomenna..Niih, ei kyllä uskalla varata kun ei tiedä millanen nukkuja tai kukkuja tää tulee oleen.
'
Asiasta tuhannenteen, meille on miehelle rantautunu joku ihme köhätauti. Aivan sairaan rasitavaa, viime yön yski varmaan parin minsan välein sellasta kuivaa yskää ja ei nukuttu meillä ku vasta joskus kolmen ja viiden välillä..Sitte ei suostu ottaa sellasta tujua yskänlääkettä, ku on kuulemma niin pahaa!? jep jep, miehet on niin tollasia ku ne sairastaa..

jeps, täällä -8 astetta pakkasta sais jo tulla se lumi !
sini77 ja vaaveli 27+4
 
Moi!

Sini77, mäkin mietin tota Peppersiä, kun mies on tosi fani ja mä olen luvannut, et lähden mukaan sen kaa jos ne joskus tulee Suomeen. Osaan kuiteski kaikki renkutukset, kun niitä on meillä soitettu paljon. Toisaalta, niistä lipuista on varmaan aika helppo päästä eroon, jos ei sitten voikaan lähtee....

T:Kääk ja masumurmeli POKS 29+0
 
moikka!

Viime viikolla neuvolassa käyty. mulla ei ollut lääkäriä, koska olen ens viikolla menossa äippäpolille. tässä mun "tuloksia"
rv 26+6
sf 24,5 cm
hb 131
verenpaine 128/72
pissa puhdas
syke 144
Paino 0,550kg/viikko (ekat 2kg tässä raskaudessa)
tarjonta rt

sokerirasituksessakin kävin toistamiseen ja jokainen arvo oli yli (alkuraskaudessa "vaan" eka arvo oli yli, sekin just ja just). kotimittauksissa onneks maltillisempia lukemia, tosin muutama ylitys. Yövuorossa mittailin ihan kohtuulukemia, mutta sitten seuraavana päivänä olikin yllättäen korkeita, mun mielestä normaalilla syömisellä. no keskustellaan varmasti sokereistakin sitten äippäpolilla lisää.

mun olo on melkos hyvä. ajoittain selkään sattuu ja painontunnetta alhaalla sekä rasituksessa supistelee. mutta kolmivuoroo oon tehnyt edelleen. mieliala tosin vaihtelee kotona melkoisesti ja pinna kiristyy nopeesti nollasta sataan. voi kotijoukkoja.

kirppareita kiersin tänään ja muutaman vaatelöydön tein. aika vähän oli kuitenkaan. tosin pitäis itekkin katsastaa, mitä vanhaa löytyy jo valmiiks kotoa, niin vois paremmin sitten hankkia uutta.

vihdoinkin tein päätöksen etten ota äitiyspakkausta. kävin ostaan finlayssonilta makuupussin, jota oikeestaan ainoastaan himoitsinkin pakkauksesta. haalarikin on ihana, mutta tod.näk. just niin "hölmön" kokonen, että jäis sitten ens talvena kokonaan käyttämättä (jos tuleva yhtään kasvaa kuten aikasemmatkin lapset)
 
POKS 28+0 :D

Sini77, mun miehellä myös sellanen yö-yskä, aivan kauheen kuuloista, pariin yöhön en ole itsekkään hyvin nukkunut kun koko sänky heiluu toisen yskiessä.. Ja muutamaan otteeseen oon joutunu miehen herättään, että-hei kulta, yskit mun korvaan-.... : /

Huomenna alan hiomaan pinnasängyn uutta lakkausta varten =)
sitten saankin koota sen ja etsiä paikkaa makkarista vauvan pesälle :heart:

vaativat kelalla lisäselvitystä äitiyspäiväraha-hakemukseen, se pitäis saada entiseltä työnantajalta joten taitaa jäädä sit laittamatta..(oon ollu syyskuun alusta työtön)
Laskekoot sitten verotietojen mukaan.

Iltatähti-12, mullaki oli lähellä sokereista "pomppaus", kuitenkin himpun alle rajan jäi arvot.
Edellisessä raskaudessa jouduin seuraileen sokereita kotona, ja tarkkaileen syömisiä.
Tsemppiä! =)

Nyt iskän kainaloon katsoon telkkua, aamulla taas varhain herätys :)
Mukavia pakkaspäiviä!

Suffeli ja masumuru 28+0
 
Nonii nyt saatiin pinnasänky koottua. Kyllä meinaa vaan makkarissa olla ahdasta mut ei voi mitään. Eilen oli eka valmennus ja mies oli kans mukana ja piti sitä synnytysosiota ihan hyödyllisenä.
Täälä mahaa kiristää heti jos liikaa rehkii. Just huomasin, että kotipuntarilla punnittuna painoa tullu kolmessa viikossa 4 kiloa lisää!!! Meinaa vähä ahdistaa tämä paisuminen ja ensi viikon neuvolassa tulee varmasti sanomista :/..
Tänään naurettiin oikein urakalla kun mun maha oli ihan vino ja toispuoleinen. Vaavi oli jossain hullunkurisessa asennossa ja ei se mukavalta tuntunut, nyt on muoto taas normalisoitunut :)
 
joo,mua myös kammottaa ti mennä neuvolaan, ku oon märssänny kaikkee herkkua. Minkäs teet ku tekee mieli :/ Oon melko saletti, että yli 15 kg on tän raskauden painosaldo ku edellises neuvolassa paukkui jo se 10 kg ja nyt on ihan hyvin voinu tulla vaikka mitä..
 
Huoh. Täällä väsynyt ja ihan kamala olo. Viikon supistellut paljon ja tänään ihan kipeestikin. Sit muutenki olo on melkoisen tukala eikä oloa helpota tuo 1v täystuho. No enää 13 viikkoa la:han.

Tiistaina ois lääkärineuvola onneks niin saa valittaa kaikki vaivat.

Meillä on oikeastaan kaikki vauvalle valmiina. Vaatteita on enemmän kun laki sallii. Kehto on vaan niittipyssyä vaille valmis, hoitopöytä on esikolta ja hmm. No vaipat jne pitää tietty ostaa mut vasta sit lähempänä. Tuplatki tuli jo haettua kotiin.

Nyt meen lepäämään et sais tän olon kohenemaan.

Niin ja muistutus et Fb ryhmään pääsee kun laittaa yv:nä mulle nimensä ja kuvauksen profiilikuvasta. Noita pyyntöjä ja kyselyjä kun tulee edelleen niin aattelin muistuttaa ettei tarvi sit jokaselle erikseen kertoa. :) Ja te jotka ette sinne haluu niin kyllä täälläki yritetään pitää keskustelua aktiivisena. Itsellä menee vaan aina kauhee aika lukea ensin kaikki ja sit pitäis vielä muistaa vastata :)

Eveny ja Myyskä 27 poks
 
moi!
Evenylle jaksuja supparien kanssa :/ Meil on se hyvä puoli, että nuo kaksi on päivät hoidossa niin on saanu levättyä. Edelleenki mulla on epäilyttävän hyvä olo !? ei oo suppareita ollu pe lähtien aivan ihmeellistä, tietty olis ihanaa, jos tää koko raskausajan kestäny kipuilupiina nyt helpottais. Hassua, jos se hyvä kolmannes mun kohdalla oliskin tää viimeinen, heh.
Täällä on satanu oikeen kunnolla lunta koko aamun, toivottavasti sitä nyt tulee niin paljon ettei tarvis heti sulaa pois. Tuo valkeus kyllä piristää.
Enpäs saanu varattua keikalle lippuja, nukuin koko ajan ohi ja ainaki iltalehden mukaan ne myytiin tunnissa loppuun. No, ihan hyvä, kun ei voi tietää millanen vauveli on niin ei oo kiva lähtee koko illaksi pois, jos on hankala tapaus.
Ei täällä kummempaa, huomenna neuvolaan tuomiolle..

sini77 ja vaavi 27+5
 
Viimeksi muokattu:
Yyyyhyhyy! Hiomiskone sano sopparin irti :|
Nyt täytyy mies odotella töistä kotiin ennenkuin pääsee jatkamaan..

Tervetuloa joukkoon Minnuli_90!

Eveny, onko sulla kovinkin säännällisiä, tai kestääkö pitkiä jaksoja nuo supistukset?
Mulla nyt viikonajan ollu satunnaisia supisteluhetkiä, onneksi ovat rauhoittuneet levolla.
Parit kerrat oon kyllä säikähtäny kipeitä supistuksia, kuten oon täälläki taivastellut..
Jaksetaan vielä pari kuukautta! :D

Tsempit sini77:lle neuvolaan!

Kauheen kylmä! : / Varpaat jäässä kokoajan..

Suffeli ja masumuru 28+1
 
Suffeli en oo säännöllisyyttä ehtinyt seuraamaan. Tosiaan supistuksia tulee ihan levossa ja rasituksessa. Ja paljon. Ihan minuutin välein tulee pahimmillaan. Mut sit on hetkiä kun ei tule. Mietin et voisko olla joku tulehdus joka aiheuttaa nää. Huomenna onneks pääsee sille lääkärille.
 
Kauhiasti tullut tänne juttua taas kun oli muutaman päivän tauko lueskelussa. Itsehän siis viikonloppu tuli vietettyä Jyväskylän koiranäyttelyissä ja yllättävän kivuttomasti viikonlopun projekti sujui. Toki ehkä sillä että sai nukkua kerrankin häiriöittä kun esikko oli muutaman sadan kilometrin päässä :D Ihan tavoitteeseen ei päästy koiran suhteen ja nyt vähän harmittaa jäädä tauolle, mutta koira rupeaisi varmaan repimään mua kehässä nilkasta perässään että vauhtia lahna :stick:

Manasin siellä myös katilöystävälleni tuosta perätilasta ja sen jälkeen tyyppi onkin viihtynyt aika hyvin kintut ylöspäin, taisi siis kuulla manaukseni. Ja ei kuulemma se perätilasynnytys alateitse ole niin suuri asia mitä siitä puhutaan, kunhan painoarvio pysyttelee alle neljässä kilossa.

Valmisteluista tulokasta kohtaan täällä on kovastikin keskusteltu. Meidän suunnalla ainut mikä on valmiina on tuplarattaat, ja niistäkin vielä puuttuu kantokoppa. Vaatteet ovat edelleen kaapin perukoilla ja en niitä kyllä rupea puunaamaan, silityksestä puhumattakaan. Puhtaana ne kuitenkin on varastoitu ja on sitä paljon mielyttävämpiäkin puuhia kuin vaatteiden silitys. Mutta kukin tyylillään.

Hohto ja :heart: 29+3
 
huomenta!

Neuvolakuulumisia, kuten arvasinkin niin painoa oli pamahtanu mukavat 800g per vko ja nyt olis mittaris tasan 70kg, huh huh. Sf mittaki oli pompannu 22,5cm:stä 27:ään! Sellanen on kyllä olokin, että maha on ottanu kasvupyrähdyksen.
Pissi puhdas ja verenpaine oli 127/77. Kaikki siis ok. Ens viikolla lääkäri taas ja meinaan vähän kysyä vauvelin painoarvioo.

Meillä neiti 3-v päivittelee joka päivä "äitillä on iso masu, äiti on möhköfantti" :) Kieltämättä olo on aika möhkömäinen.

t.sini77 ja vaaveli 27+6
 
Lääkärineuvolassa käyty. Sf 25, RR ok, Hb 120, lääkäri otti supistelujen takia jonku näytteen ja siitä saa joku päivä tulokset. Maanantaina ois sokerilitkun juomis päivä. Lääkäri ultras normaaliin tapaan istukan paikan jne ja kysy et haluanko sukupuolta kurkata ja halusin toki. Tyttö se siellä taas näkyi. Pakko se ois vissii uskoa? Niin ja syntymäpaino arvioksi antoi 3.5kg niinku esikko oli syntyessä.

Eveny ja Myyskä 27+2
 
Eilen oli äitipoli kontrolli ja kaikki oli hyvin niin itselläni kuin mahakääkötimelläkin.
Omat sokeriarvot onkin nyt olleet hyvät ja vauva kasvanut tasaisesti.
Painoarvio oli 1100g.

Jepulisko ja Mahakääkötin rv28
 

Yhteistyössä