Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Sanokaapa, onko liian aikasta alkaa hamstraamaan vaippoja? .... >_> Ku keskisellä ois tarjouksessa joku 100kpl vaippoja 14,90.. onko se ees halpa, eiks se oo? .. Mää ku oon muutenki jotenki nii hirveen taikauskonen, että tuntuu jos alan liian aikaste osteleen tavaraa nii kaikki menee kuitenki perseelleen ..
 
Tänään oli sitten äitipolikäynti diabeteshoitajalla ja lääkärillä.
Se on sitten loppuraskaus sitä, että pitää pistää insuliinia ja napsitaan sokeriarvoja kurissa pitäviä pillereitä. :(

Ensimmäinen kerta kun joutuu raskausaikana lääkitykselle, aikaisemmin on ollut rasituksessa pieni ylitys arvoissa ja sitten on vaan pitänyt kotona mittailla arvoja silloin tällöin ja ruokavaliolla on pärjäilty.

Muksulla kaikki ok, painoarvio oli 830g.

Jepulisko ja Mahakääkötin 25+2
 
Mäkin kävin siinä sokerirasituksessa ja jo se alkuarvo oli 6. :/ Huomenna sitten kysyn lääkäriltä näkyykö sillä koneella jo muut ja tuleeko tänne vielä sama show kuin jepuliskollakin...

:heart: En ole kyllä yhtään miestä nähnyt vielä noin tohkeissaan vaunuista, kävin siis hakemassa ne tänään ja kun mies tuli kotiin niin testaili niitä ympäri asuntoa ja hihkui että sai "kunnon hyökkäysvaunut" ja ei malta odottaa että pääsee ajelemaan niillä ulos.
 
ollaan täälläkin vielä perätilassa,kerkii vielä hyvin kääntyä rt:aan..yleensä ennen 32 viikkoa..=) nyt 25+5 <3 ps.mäkään en leikkausta halua missään nimessä,mut mä synnytänki perätilassa jos niin sattuu käymään...=P
 
Täälläkin potkut tuntuu vähän joka puolella, eli tyttö pyörii kuin häkkyrä tuolla mahassa :D Vielä en ole huolestunut koska tilaa kumminkin vielä on.. Mutta minäkään en leikkausta halua, haluan synnyttää alateitse..

Jei tänään tuli ilmoitus että ä-paketti on haettavissa postista, käyn sitten iskän avustuksella hakemassa sen huomenna kun on vapaata :) Jei ekat vauvan vaatteet tässä talossa sitten.. Tänään kyllä kävin vähän lindexillä hypistelemässä pieniä bodyjä :)
 
Huomenta vaan!

Olipas kertakaikkisen levottomat unet viimeyönä :D Voi voi..

Ajattelin olla niin hurja, että lähden tänään vauvanvaateostoksille! :p

Voi kun kurjaa että joudut lääkehoidolle Jepulisko , onneksi siihen varmasti pian tottuu. Ja on teidän parhaaksi.

Eveny, mullaki tuntuu välillä ihan selvästi jonkinmoinen "ropellus" ihan tuolla alhaalla, ja oonkin melko varma että välillä maha-asukas on jalat alaspäin ja polkee kohdunsuulle..
Välillä sitten napsakat potkut tuntuu aivan ylävatsalla. Muutenkin olen nyt huomannut että on vaikeampi tietää mitenpäin vaavi mahassa möykkää, kun mulla edessä istukka.
Edellisissä raskauksissa tässävaiheessa on pystynyt jo sanoon että missä on peppu ja missä selkä..

Ihana että sulla mies nuin touhussaan vaunuista mursumarsu! :LOL:

Joulujuttujakinhan sitä vois alkaa jo miettiä... Kamala kun nyt tuntuu että aika juoksee, kun hetki sitten mateli vaan.. :D

Nyt lapsoset herätteleen kouluun! Isäntä laitettu jo töihin tunti sitten =)
Mukavaa rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Suffeli ja masumuru 25+5 (meniköhän oikeen..)
 
Täällä olis kohta lähtö naikkarille kontrolliin ja samalla kyselen näkyykö siellä ne sokerisasitustulokset... Koko yö ollut vaan painajaisia ja isäntä joutu muutaman kerran herättämään mut kun olin pyörinyt ja puhunut unissani. :/ Kirjottelen lisää kun on taas fiksumpi masuasukin suhteen... :)
 
Tällä viikolla tuli äitiyspakkaus ja oli niin ihana hypistellä vaatteita. Mieskin innostui niitä oikein tutkailemaan ja mietittiin, että pinnasänkyä vois jo alkaa metsästämään.
Lääkärineuvola oli myös tälläviikolla ja vaaveli oli nyt sit kääntyny perätilaan. Toivotaan, että kääntyisi itsestään vielä oikeinpäin. Painoa on nyt tullut 5kg lisää. Sanottiin, että ihan hyvä normaali määrä MUTTA herkuttelut sais jättää pois. Sokerirasituksessa olis pari viikkoa sitten. Ei se ollut yhtään kamala, ainoastaan aikaa meni odotellessa. Tuloksetsin olivat oikein hyvät.
Mulla nyt viikkoja kasassa 27+2. Vaaveli potkii ja lujaa välillä. Aamuisin tulee herättyä varhain potkunyrkkeilyyn. :)
 
Musta on tullu oikein himoleipoja viimeaikoina. No, pääasiassa muffineja koska ovat niin helppoja. Kaakaosta, sitruunasta, mehusta, jogurtista, omenasta, banaanista...mitä vielä :p Niitä on kyl kiva tehä ja syödä vaikka ei todellakaan pitäis. Ajattelin, että lapset vois ens viikolla koristella muutaman sokerivärikuorrutteella ja nonparelleilla isänpäiväksi =)

Meillä on jo oikeastaan kaikki tarvittava vauvalle hommattuna. Pinnasänky, sitteri ja vaunut oli jo valmiina, mut vaatteet, hoitotaso, kaukalo ja amme on käytettynä kirpparilta. Enää haluaisin toisen telakan, että vois sit kätevämmin siirrellä kaukaloa autosta toiseen. Niin ja kaikenlainen pikkutavara(rasvat, vaipat yms) on viel hommaamatta. Tuttipullojakin on kertynyt aikamoinen kasa, mut tuttiosat täytyy hommata. Imetysliivit on hommaamatta. Rintapumpun sain siskolta ja mulle ainakin se on ollut oivallinen väline kun maitoa on tullut aika paljon ja usein aamulla oli rinnat täynnä maitoa niin pumppasin ensin enimpiä pois kun vauva ei saanut kunnolla otetta tai tuli paineella ja sit puklas kaaressa.

Tuntuu, että maha kasvaa taas vauhdilla ja mulla onkin ollu aika isokokoinen maha yleensä. Muuten oon pieni(158). Esikoinen oli reilu 4kg ja kuopus vajaa 4kg. Lempiäitiysfarkut alkaa jo kiristämään. Mul on kaapissa kyllä ä.farkkuja, mut ne ei oo niin kivat kun nää mitä nyt pidän.

Ä.pakkaus pitäis tulla ens viikolla, ainakin kelan sivujen mukaan. Sitä odotellessa, vaikka ei niistä vaatteista juuri mikään mene heti, mut ne muut tavarat tulee ihan tarpeeseen. Jos joku kestoilija haluaa ne vaipat sieltä niin voin ilomielin antaa. Ite oon ihan kertis-tyyppi. En jaksa sitä rumbaa, joka ei edes välttämättä oo mikään iso asia, mut mä en oo innostunu asiasta.

Vauvalla on ihan hieno rytmi päällä nimittäin yöllä nukkuu mahtavasti ja en heräile(kun en edes nuku levottomien jalkojen takia : / ) liikkeisiin, mutta heti aamulla alkaa sellanen show, että! Ja sitä jatkuu pitkälle aamupäivään asti. Voi kun sama rytmi pysyis synnyttyäänkin.

Suonikohjut vaivaa aikalailla jaloissa, jotka ovatkin mukavan muhkuraiset ja siniset. Lapsetkin ihmettelee mun "outoja" jalkoja. Puhumattakaan sit siitä alapään suonikohjusta...ei ne tosin sitä ihmettele. Muuten mulla ei ole minkäänlaisia raskausarpia, mut nää kohjut on kyl jotain ihan omaa luokkaansa. Kesällä ei puhettakaan mistään mekoista tms...

Tällasta tänne eli suht ok vaikka valitustakin mahtuu joukkoon.

Tsemppiä kaikille, joilla vaivoja tai muita ongelmia. Yritetään jaksaa viel jokunen kk.

mamma & MiniPieni 23+6 :heart:
 
Piti tulla jotain löpisemään, mutta nyt en keksi mitään kirjoitettavaa :D

Paino on noussu alusta n.6kg, rv 20 mennessä ei ollu noussu kun kilolla parilla ja sen jälkeen onkin sitten tullu ropisemalla :D Edelleen pari kiloa vähemmän kun esikoista odottaessa ja ihan tyytyväinen, vaikkakin olisin vielä hiukan hillitympää toivonut. Imettäessä onneksi mulla lähti ainakin viimeksi hyvin, kunhan osasi sen ylimääräsen energian jota kroppa huusi ottaa ruuasta eikä herkuista :)

Tääläkin vauva on perätilassa vielä, en ainakaan ole huomannut että oisi vielä ollu kertaakaan oikein päin, vaan vielähän tässä on 10 vk aikaa kääntyä ja jos ei käänny niin olen taipuvainen yrittämään synnyttää alakautta kuitenkin.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Pepe10 :heart: Papana 24+3 (Hui kun kattelin, että toisilla alkaa jo 30 häämöttää :O)
 
Heps!

Maanantaina oli sokerirasitukset, tiistaina sain tulokset ja ne olivat erinomaiset. :)

Ensi maanantaina menen ylimääräiselle käynnille neuvolalääkärin luo näiden alati jatkuvien verenvuotojen takia, toivottavasti kohdunsuulla ei ole tapahtunut pehmentymistä/aukeamista... : / Kovasti tuo kyllä tuolla liikkuu ja muksii kokoajan, joten tuskin vaavilla mitään hätää on.

Ja sitten se "tärkein", meidän vaunut tuli eilen ja ne on niiiiiiin ihanat!! :heart: Ollaan niitä ihasteltu ja näperrelty miehen kanssa vuoron perään, ne on vaan niin mageet! Just nyt ei harmita yhtään että tuhlattiin 700 euroa noihin kärryihin. :) Ja noi meidän vaunut on siis Hartanin Topline X:sät, mustalla keinonahalla ja hopeisillä siipikuvioilla, rokkivaunut. ;) http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products/1288874996.jpg

Ei sen kummempia, voikaa hyvin ja ihanaa vko:nloppua kaikille! :)

Eewokki ja mukeltaja 25+0 POKS! :heart:
 
pepe10 On muuten hienot kiesit! :p

Itse hommasin huuto.netistä käytetyt, mutta hyväkuntoiset yhdistelmät koska taloudellisesti ajateltuna mieluummin käytetyt laatuvaunut kuin halvat uudet.


Täällä tämä mukelo pyörii vielä päivittäin miten sattuu. Eilen oltiin ultrassa perätilassa. Tänään tuntuu taas notta ollaan toisin päin, mutta mahtuuhan tuo tuolla vielä pyörimään jonkun aikaa. Aikaisemmatkin on melko myöhään vasta jämähtäneet oikein päin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki! :)

En ole taas vähään aikaan kirjoitellut, mutta lueskelen aina teidän juttuja. No tässä tulee päivitystä. Jouduin käymään sokerirasitustestissä sukurasitteen takia. Mulla ei siis mitään raskausdiabetekseen viitaavaa, mutta äidillä on 2 tyypin diabetes niin sen takia sitten. Koe oli ihan kivuton, mutta olihan se todella ällöä litkua juotavaksi. :x En saanut aikaiseksi kysellä tuloksia, vaikka ne olisi jo saanut, mutta maanantaina on neuvola ja siellähän se selviää.

Haettiin vakuutusta If:stä, mutta vaativat nyt lisäselvityksiä edellisen raskauden ennenaikaisuuden takia. Sain itseasiassa tänään synnytyskertomuksen sairaalasta. Toivottavasti se nyt kelpaa sinne.

Kummeja on myös miettinyt kovasti. Mies ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun ja haluan lapsenkin kastaa. Ihan jo sen takia, ettei tartte sitten joskus mennä kasteelle / konfirmaatioon aikuisena, jos kirkkohäitä mielii. Saa sitten ihan itse päättää kuuluuko kirkkoon vai ei kunhan aika tulee. Miehen suvussa ei oikein kukaan kuuluu kirkkoon, joten olen ajatellut pyytää veljeä vaimoineen (olen ex-miehen kanssa heidän lapsensa kummi) sekä yhtä kaveriani.

Äitiyspakkauksesta näytti Kelan sivulla olevan jo päätös, joten sitä odotellaan innolla. Muut raha-asiat hoituvat sitten myöhemmin, koska työnantaja maksaa kolmen kuukauden palkan ja sieltä saa Kelalle tarvittavan paperin vasta joulukuun puolenvälin jälkeen. Kiva kyllä se äitiyspakkaus. Ei olla hankittu vauvalle mitään valmiiksi, kun en uskalla luottaa kätilön ja lääkärin sukupuoliarvailuihin enkä ole löytänyt oikein neutraaleja vaatteitakaan. Lisäksi olen kauhean "taikauskoinen" tai varovainen hankintojen kanssa. Mielessä on, että jos kuitenkin tapahtuu jotain... : / Ja tänään luin FB:stä, että yksi entinen työkaveri oli saanut vauvan, joka oli kuollut seuraavana yönä. :'( Se sai kyllä itsenkin pysähtymään ja itketti pelkkä ajatuskin.

Pari viimeistä päivää on olleet muutenkin aika rankkoja töistä aiheutuvan paineen ja stressin takia. Tänään meni kuppi ihan nurin yhden työkaverin takia. Itsehillintää ei enää riittänyt. Kyseinen tyyppi on inhonnut minua ihan ensimmäisestä päivästä lähtien enkä ole ikinä saanut selville mistä se johtuu. Joudun tekemään kyseisen henkilön kanssa yhteistyötä, koska hän on vielä samalla osastolla ja yritän olla se fiksu aikuinen, joka hoitaa työasiat työasioina eikä anna toisen ala-arvoisen käytöksen häiritä. Kyseinen nainen käyttäytyy koko ajan töykeästi (ei pelkästään minua kohtaan) ja kaikesta näkee, että olen sietämätön henkilö, joka ei ymmärrä eikä osaa mitään. Hänellä on myös tapana puuttua kaikkien tekemisiin (riippumatta siitä tietääkö tai kuuluuko asia hänelle millään tavalla) ja arvostella muiden suorituksia ja ratkaisuja. Vaikka asiat olisivat menneet kuin hyvin, tällä rouvalla on aina joku negatiivinen kommentti. Tänään pyysin apua ongelmaani ja siitä seurasi sitten keskustelu, jonka lopuksi sanoin jo aika kovaäänisesti (lue huusin) takaisin. Sen taisi kuulla koko maisemakonttori :whistle: No onneksi siinä muut henkilöt oli mun kanssa samaa mieltä asiasta :) Harmittavasti vaan aina kun suutun ja hermostun, rupean vetistelemään, joten istuin omalla paikallani itkua pidätellen sen jälkeen. :( Nyt kotona on sitten ollut ennempi ja vähempi tippa linssissä koko ajan. No onneksi on sentään viikonloppu. Teen yhtä isoa projektia, jonka pitäisi valmistua juuri ennen äitiyslomaani. Tuntuu kovasti siltä, että olen täysin valmis jäämään lomalle jo pelkästään töiden takia. :)

Siinäpä oli taas kauhea vuodatus omaa napaa :p

Ai niin... liikkeistä piti sanoa, että Pikku E pitää kovaa mekkalaa. Suurin osa liikkeistä tuntuu alavatsassa, joten todennäköisesti on perätilassa kuten veljensäkin oli. Välillä ilmeisesti kääntyilee, koska toisinaan vatsaan voi tulla kova kohta (todennököisesti selkä) ja välillä tuntuu todella ahtaalta tuolla alavatsalla. Painaa vielä virtsarakkoakin, koska vessahätä voi iskeä ihan salamannopeasti ilman varoitusta.

Nyt menen katsomaan digiboksilta kaikkea tallennettua hömppää ja syödä mussutan lohdukkeeksi hankittua Dumble -pussia... joka muuten on pian ihan tyhjä :LOL: Saattaisi tietysti vielä katsoa vähän netistä lastenvaatteita, jos vaikka uskaltautuisi hankkimaan jotain pientä ;)

Terveisin Vennie ja Pikku E 25+5 :heart:
 
mamma-73 IIIIHANAA! Kohtalon toveri löytyi. Mä sain jo nimittäin leipomis kiellon. Mies hienosti kehui kun oon alannut leipoa ja kokeilla kaikkea kivaa hyväskää mut kun hän pääsee lihoomaan liikaa niin sain tuon kiellon. No onneks sunnuntaina juhlitaan meidän pikkumiehen 1v juhlia niin saan taas leipoa.

maidon tulo rinnoista on alkanut ja voisin varmaan jo lypsää jos viitsis. Niin pinkeet välillä on nuo utareet :D
 
Heippa ja mukavaa lauantai-aamua jokahittelle!

Me kävimme Kyöstin kanssa neuvolalääkärissä torstaina:

rv26+6 (21+5)
paino 69.2 (67.2) (viikossa +389g)
RR 113/66 (108/63)
Pissa ok
hb 116 (118)
sf 24 (18)
vauvan syke 115-135

Korttiin merkityt sykkeet mittasi lääkäri, joka passitti mataluuden takia meidät vielä takaisin neuvolatädille. Kyösti heräsi tässä välissä, ja neuvolatäti sai ihan samoja lukemia missä ollaan aikaisemminkin menty, eli 140-160. Vähän ehdin säikähtää että jokin on vinossa, eikä tunne ole oikein vieläkään jättänyt rauhaan :(

Kohdun suu oli onneksi ihan normaalipituinen ja kiinteä, vaikka on viime aikoina supistellut aika usein ja kovaakin. Istumatyöhön palaaminen ei ole ollut helppoa ja maha on kyllä ilmoittanut protestinsa. Sairaslomaa olisivat neuvolassa jo laittaneet, mutta yritän kuitenkin vielä. Haluaisin kuitenkin mahdollisimman pitkään olla töissä ettei ihan tylsisty.. Jospa vattakin tottuisi istumiseen ensimmäisten viikkojen aikana. Maanantaille on tosin lakkouhka päällä, joten saa nähdä tuleeko pakostakin lomaa :(

Painoa mulla tullut nyt yhteensä 5kg ja kuten monella muullakin, kaikki on tullut ihan yhdessä hujauksessa :O Kortista lukien viikolla 16+5 mentiin vielä täysin samoissa lukemissa kuin ekalla käynnillä, mutta sitten viikolla 21+5 olikin nousua ollut jo 560g viikossa :ashamed: Kaikki kilot tuntuu kyllä tulleen vain vattaan, kun mulla kans menee omat housut ihan sujahtaen päälle muualta paitsi mahasta. Eikä tässä onneksi mitään hätää ole vaikka nousisi enemmänkin, kun kuitenkin suht hoikka olin ennen raskautta.

Eewokki: Onneks olkoon kärryistä! Mä kans ihastuin ikihyviksi tuohon Hartanin strasseli-siipi kuosiin :D Mä tosin ottaisin sen varmaankin kokonaan valkoisena. En vain tiedä sopiiko valkoinen ja strasseli poikavauvalle? Ne olis kyl niiiin siistit =)

Vennie: Ikävä tuommoinen työkaveri, joka helposti myrkyttää koko työyhteisön ilmapiirin omalla käytöksellään:( Ja tunnen kyllä niin sympatiaa sua kohtaan, mä oon nimittäin just samanlainen: heti kun hermostun tai suutun, alkaa itku pukata päälle. Se on sit kiva yrittää vakuuttavasti esittää vihaista ja suuttunutta kun naama vääristyy heti parkuun :LOL:

Ellu & Kyösti 27+1
 
Pöö!

Eewokki: on kyllä hienot kärryt! :) Noilla passaa kruisailla!

Painoa on tänne tullut n. 4 kg. Alussa painoa ei tullut oikeestaan olleskaan, mutta nyt 3-4 viime viikon aikana on tullut se 500-600g/viikko. Nooh..aika vaisuahan tuo vielä on joten en ole panikoinut. :eek:)

Mekin ollaan muksu kastamassa ja kummitkin on kutakuinkin selvillä... :) Ei ole vielä varsinaisesti kyselty mutta taitaavat nuo jo arvailla jotain, heh.

Piti kysymäni teiltä että onko teillä vaavin liikehdinnässä sellaisia ns. hiljaisia päiviä/aikajaksoja? :O Luin jostain että nyt istukka kasvaa hurjaa vauhtia ja voi hiljentää niitä aiemmin vahvanakin tuntuneita potkuja mutta silti pieni skeptisyys ja epäilys hiipii mieleen kun vaavista ei kuulu aina hetkeen juuri mitään...:ashamed: Stressiä on ollut ja paljon nyt kuluneiden päivien aikana sillä isä joutui aivoverenvuodon takia sairaalaan ja raskaita asioita joudutaan perheen kanssa käymään nyt läpi. En tiedä onko silläkin sitten osasyynsä siihen että "J" elää äitinsä mukana tällaista hieman vaisumpaa ajankohtaa...?
Kyllä sieltä aina muutama pieni tömpsähdys tuntuu mutta ei ennen ole tarvinnut puukkia ja herätellä että sais tuon nössykän olemassaolosta viitteitä.
Jos löytyy kohtalotovereita niin kirjoitelkaa ihmeessä ennen kuin tämän mamman polla leviää huolesta!!! :/

Rauhallista pyhäinpäivää kaikille! Me lähdetään hämärän tultua haudoilla käymään..eilen oli jo niin kaunis kynttilämeri kun pimeällä ajelin. Kova ikävä on heitä tärkeitä jotka ovat poisnukkuneet. :(
 
Lilu meillä täällä ainaski on pitkiäki hiljasia jaksoja.. Piti ittekki joku aika sitten huolestua ku oli joku 2-3 päivää, et en tunteny käytännössä mitään liikkeitä. Sitten tulee taas aktiivisempia kausia. Äiti sano, et mun sisko on ollu samanlainen aikonaan ja ihan normaali siitä tuli ;) Ja mulla on kans istukka eessä, et seki kyl varmaan vaimentaa osan liikehdinnästä.

Olipas huippua, kävin kattomassa äsken malttamaton kun oon nii kelan sivut ja kyllä, äitiysavustuspäätös oli jo tehty! ^__^ vein paperit kuitenki jo keskiviikkona ;) Nyt pitäs malttaa vaan kaks viikkoa viel odotella. ><

Mut on menny aika turhauttavaksi tää hommeli ku ei voi etes lyhyellä lenkillä käyä ilman et koko maha huutaa hoosiannaa, pittää kokeilla ens kerralla sen tukivyön kans kävelyä. Jaksais sisälläkää istua.. Pöh, mut nyt vois alkaa taas muistuttaan mieleen nuita koukkuamishommia ku sain käsityölehestä kauheen inspiksen :) Hyvää pyhäinpäivänjatkoa kaikille vaan!
Tuulikka + Nöttönen 24+5
 
Eewokki Tänne tulossa aiiiivan samat Hartanin kärryttimet,mutta sillä valkoisella keinonahalla,on kyllä aivan ihanat!! :flower: Ens viikolla pitäisi kotiin hakea kun nyt olleet liikkeessä varauksessa! Enää ei malta odottaa,hih.. Ja kukas sitä pohdiskelikaan sopisiko nuo valkoiset strasselilla pojalle,niin pikkuiselle rokki poitsulle ne täällä ainakin on tulossa siis :heart:

MöhköMyy ja potkiainen 24+5
 
Ellu81 ja MöhköMyy valkoisia mäkin haikailin, ne on kyllä ihan tosi hienot ja vielä "prameammat" kuin noi mustat. :D Päädyttiin kuitenkin tuohon mustaan kun on noi kaksi isoa koirusta joiden kanssa pitäisi vaunuilemassa käydä, ei tarvi ihan niin hysteerisenä vahtia ettei koirat hipase vaunuja. :) Meilläpäin ei myydä missään Hartanin vaunuja, kukaan tuttu ei edes tiedä koko merkkiä, olipa hauskaa että täällä tiedettiin heti merkki ja ko. vaunut! :) 695 euroa maksettiin noista pehmeällä kantokopalla, sadesuojalla, jalkapeitolla, jatkopalalla ja lähimpään matkahuoltoon toimitettuna. Ei musta mikään paha hinta kun pidän tuota kuitenkin ihan laatumerkkinä. Toki tarjouksessa joulun jälkeen sais varmasti halvemmalla, mutta en uskaltanut ottaa riskiä jos tuo kuosi onkin silloin jo loppu! :D

Lilu tuttua on tuo liikkumattomuuus. Mulla saattaa helposti mennä päivä tai jopa pari etten tunne yhtään liikettä koko päivän aikana, usein kyllä sitten illalla ja yöllä pitää pienen riehumispätkän että tiedän olevan hengissä. Tosi vähän muutenkin liikkuu tämä lapsonen päiväsaikaan, vaikka mulla on istukka takaseinämässä niin silti en vaan tunne liikkeitä kuin vasta iltaisin, ja näin on ollu kokoajan, siitä asti kun ekat liikkeet tunsin... Nyt tosin ehkä viimeinen viikko on ollut aktiivisempaa liikkumista myös päivisin, selkeästi rupeaa vaavi voimistumaan ja liikkeet tuntumaan paremmin. Joka kerta ultrassa ja doplerilla kuunneltaessa vaava on kuitenkin liikkunut kovasti, liikkeet merkattu aina ++, itse en ole silloinkaan tuntenut mitään, jostain syystä se siis liikkuu päivisin tuolla niin hentosesti ettei tämä äippä sitä huomaa...

Nukkumisen kanssa on nyt tosiaan vaikeaa, heräilen ihan vähän väliä ja uudelleen nukahtaminen on vaikeaa, tuntuu ettei saa hyvää asentoa millään, ahistaa, raavittaa, janottaa, vessattaa, selkään sattuu jne. On tää raskaanaolo niin rankkaa. :D

Tulisipa jo pari astetta pakkasta ja pieni lumikerros maahan, saatais vähän valoisuutta ja puhtautta. Nytkin on päivä mukamas valoisimmillaan, vaan silti kovin harmaalta ja ankeelta tuolla näyttää!

Eewokki ja mooses 25+1
 
Liikkeistä mä en ole kantanut huolta, koska istukka edessä ja pitkiäkin aikoja jolloin en tunne mitään. Luotan siihen, että jos jotain olisi vialla niin tulisi jotain "vaivoja".

Mä innostuin kattelemaan nettikaupoista noita vauvan vaatteita ja noi koot alkoi mietityttään. Haluan vastasyntyneelle kanssa kivoja vaatteita ja mielellään sopivan kokoisia ainakin muutamat, mutta mistä sitä tietää minkä kokoisia kannattaa ostaa? Eli siis ostanko 50cm vai 56cm kokoa? Jos vauva olisi vaikka 53cm niin onko 50cm jo liian pieni ja samalla 56cm vielä liian iso? Ja jos vauva onkin 48cm niin eikö se huku tuohon 56cm kokoon?

Entä missä ootte nähneet kivoja "toppapusseja", jossa olisi se "rako" turvakaukaloa varten. Ajattelin sellaista nyt ensimmäiseksi talveksi kun eihän tuo lapsi vielä liiku silleen niin toppahaalaria ei välttämättä tarvitsisi. Ja äitiyspakkauksessa on seuraavaksi talveksi sitten se toppahaalari.

Line ja Nano 24+3 :)
 
meil poika oli 53cm syntyessään ja ne 50 senttiset sain pinota heti pois..eli ei tullut käytettyä..en tykkää änkeä vauvaa liian pieniin vaatteisiin muutenkaan..joten 56 oli just hyvät ja nekin meni vaan pari viikkoa kunnes siirryttiin 62 kokosiin...ja tyttö oli 50 cm syntyessään ja nuo 50 senttiset meni sen 2 viikkoa päälle..
täällä masuasukki ollut myös hiljainen ja aikas vähän tuntuu liikkeitä..ja mulla kans etuseinäs tuo istukka ja kuulemma myös niin laaja että ei ihme et ei tunnu..ultratessa joskus viikoilla 24 mulle vaan sanottiin niin..=)
 
Vaatteiden koosta helpottaakseni hommaa entisestään, niin mittailin tuossa että tutan 50cm body on saman kokoinen kuin lindexin 62cm :O Ostin meille tuon yhden 50cm bodyn, siinä on semmoset käännettävät hihan suut suojaamaan vauvan käsiä ettei raavi itseään. Muuten ostan kaikki 56 cm -> jos sattuu, että syntyy pikku tirrikka niin sitten käyn hakemassa muutaman setin pienempiä tai pyydän jota kuta muuta hakemaan. Esikoinen oli 54 cm niin käytettiin heti laitokselta 56-62 cm vaatteita. Toisaalta, lastenvaatteet menee tosi hyvin kaupaksi, eli jos kirpparilta ostelee hyvä kuntoisia vaatteita ja jääkin käyttämättä niin ne saa kiertoon samalla hinnalla, eli eipä niistä haittaakaan varmaan ole jos säilytystilaa on ja jaksaa laitella kirppispöytää :)

Mahaa vihloo ja polttelee tosi kipeästi, sekä häpyliitos on tosi inhottavan tuntunen heti aamusta :/ Auts!

Pepe10 :heart: Papana 24+5
 

Yhteistyössä