Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Eveny kiitos taas uudesta aloituksesta :flower:

Tuulikka Minusta vaippojen hamstraus tässä vaiheessa on liian aikaista. Vaipoissa on eroja - niin kestoissa, kuin kertakäyttöisissä. Ei oikein etukäteen voi tietää, mikä on just omalle vauvalle se sopiva ja paras. Itse ostin just kuopukselle 3pkt housuvaippoja, kun kuulin niiden "kätevyydestä". En voi oikeasti huonompia vaippoja tietää- ärsyttää joka aamu vaihtaa märät lakanat ja päivällä pistää pari vaatekertaa pyykkiin niskaan ulottuvien kakkojen ja pissistä märkien vaatteiden takia - siinä on mennyt muutaman kerran omakin vaatekerta pyykkiin : / No nyt on takaisin teippivaipoissa, mutta kaitpa nuo housuvaipatkin pitää jossain vaiheessa käyttää- jos ei muuten, niin saunassa sytykkeenä :LOL:

Kurjaa, että Jepulisko joudut lääkitykselle, mutta tämä raskausaika on onneksi nopsaan ohi ja sinun ja pienen parasta siinä ajatellaan.

Mulla on tiistaina äitipolikäynti. Silloin taas ultrataan pientä ja tarkkaillaan lapsiveden määrää. Samalla allekirjoitan sterilisaatiopaperit. Mulla on ollut jo paljon supistuksia- siis tosi paljon verrattuna aiempiin raskauksiin. Tälle syksylle on kyllä sattunut paljon ikäviä asioita kohdalle, niin varmasti niillä on oma osuutensa. Jokos teidän miehet on ilmoittaneet töihin, että isyyslomalle ovat jäämässä? Meillä ei vielä. Näin miehen esimiestä lentokentällä- oltiin itseasiassa samassa koneessa ja luulen sen pitäneen mua vaan "lihavana" :LOL: . Nyt patistin jo miestäkin kertomaan tulevasta isyyslomasta- sehän pitää ~2kk ennen ilmottaa töihin. Puhuttiin vähän, että josko mies pitäisi mini-isyysloman heti vauvan synnyttyä ja loput kesällä. Niillä menee kesälomat kiertäen ja ensi vuodeksi loma sattuisi just joko ihan kesän lopulle, kun lapsilla on jo koulut alkaneet tai sitten ihan kevääseen, milloin lapset on vielä koulussa. Oishan se kiva, jos koko perheellä olisi samaan aikaan lomaa ja voisi nauttia kesäsäästä :)
Nyt kesällä mies piti isäkuukauden ja se oli kyllä ihan huippu! Sen jatkeeksi tuli kesäloma, niin saatiin lomailla koko perheen voimin miltei koko kesän ajan :)
-Taktikointi kannattaa ;)
Ihana lukea, että jotkut saatte nukuttua yöllä. Meidän vauvalla on selkeästi rytmi, että yöllä myös kukutaan ja heilutaan. Liikeet on jo niin voimakkaita, että siinä hulinassa ei vaan voi nukkua. Rytmikin on jo löytynyt vauvalle- tarkoittaa sitä, että heräilen säännöllisesti 3 tunnin välein sisäelimiä murjoviin potkuihin ja tönimisiin.
Kuulon pitäisi myös olla kunnossa, sillä vauva säpsähtelee koviin ääniin, mitä ympäriltä kuuluu.

Nyt pitää mennä- isommat lapset riehuvat ja kotipoliisia tarvitaan, moikka!

T:luputupuna& heppuli 27+4 (ultran mukaan 28+0!!!)
 
vaipoista mä ostin koon 2 vaippoja varastoon pamperssia ja liberoa molempia pari pakettia ja tuli käytettyä. Tosin niiden jälkeen todettiin pampersit paremmiksi pojan pyllylle ja taas koossa 4 liberot oli parempia. Yö vaipat taas on pitänyt olla erikseen eli muumit oli ainoot jotka piti kuivana ja pitää edelleen.

sit luputupuna mäki vihasin aluks housuvaippoja mut nyt oon oppinut käyttään niitä. Pitää vaan vaihtaa useammin ja vetää melkeen korviin asti se vaippa ettei laske liian alas. :) Sit yölläki aloin käyttää muumi housuvaippaa ja aluksi viikon verra tuli ohivuotoa mut enää ei.

Täällä leivottu kaks päivää ja siivottu. Tänään olis esikon 1v juhlat.

Eveny ja Myyskä 25+0
 
Vaipoista itse ostin esikoisella ennen syntymää pari pakettia Liberon pienimpiä vaippoja.
Ja tyttö oli 3160g ja 50cm kun synty joten oli aika rimpula, ite tykkäsin niistä teippivaipoista
ohan pienellä, mutta nyt kun on jo isompi niin pakko olla housuvaipat kun neiti repii itse
yöhousut pois ja avaa haalareista vetoketjut ja löytyy hyvin usein ilman vaatteita aamulla
huoneestaan, jos teippivaipat päällä ei kauaa mene kun ne on revitty auki ja pylly paljaana
viipotetaan menemään..:D Sillon kun tyttö oli n. 4kk-6kk totesin että 1.koon isommat vaipat
yön ajaksi toimii paremmin, öisin kun edelleen söi viellä tuolloin ni sitä pissaakin tuli reilummin.
Ja sen myötä tosiaan noita vaipan ohivuotoja myös huomasi kasvaneessa pyykkivuoressa.
 
moi!
Vaipoista, meillä on kummatkin olleet sellasia pieniä ja rimpuloita että pampersit on ollu parhaita, oliko ne nyt active fittejä. Kaikenlaisia ollaan kyllä kokeiltu, mutta aina ollaan palattu noihin takaisin. Varsinki ihan alussa tuntui että jalkojen aukoista tuli aina kakat ja pissit ku oli niin pieniä kumpikin.
 
Meillä on kanssa nuo active fitit olleet ihan parhaita ja niitäpä just hankittiin. Omasta mielestä kuopus ei ole "hoikimmasta päästä", mutta kaikki nuo housuvaipat (pampers, libero ja lidlin) tippuivat käytössä alas. Pienin on saanut jotenkin käsillään vaipan vyötäröstä kiinni, vaikka onkin body päällä ja kiskaissut alas- tai ei ne kauhean napakoilta ole vyötäröltään alunalkaenkaan olleet. Vaippoja on kuitenkin vaihdettu ihan normaalisti, ihan niin kuin teippivaippojakin. Nyt en enää jaksa kikkailla housuvaippojen kanssa.
Synnäriltäkin saa ihan alkuun sen pienimmän vaippapaketin mukaan- meillä taisi viimeksi olla v. 2010 liberon vastasyntyneiden vaippoja (ne oli ainakin meillä parempia kuin pampersin vastaavat) Myöhemmin meillä pampersin active fitit osoittautui ihan parhaiksi kertakäyttövaipoiksi kestojen lisäksi. Nyt tuntuu, että kestoilu on jäänyt taka-alalle. Ehkäpä sitten taas pienen kanssa intoudun asiasta uudelleen. Ainakin vaippa-arsenaali on odottamassa ;)

Mietin myös pyllypyyhkeille kestoversiota- sellaisia ihan perus froteelappuja ja vettä. Niitä olisi helppo tehdä pinkka odottamaan ja saatanpa joku päivä surauttaa koneella jokusen ja applikoida niihin jotain kivoja kuvia - tulisi samalla säästettyä luontoa :)
 
Hellurei, tännekkii pikaseen päivittää ennen kun vielä tietsikankin kieltävät liian rasittavana. :D Eli voipi olla että musta tuleekin marraskuinen, lastenklinikalta kävi lääkäri selittelemässä noista keskosten tutkimuksista ja koko ajan vaan puhui siitä "jos tulee ennen aamua, niin siellä on tämä ja tämä lääkäri". Ei tuohon osaa kyllä kummemmin suhtautua vielä, kun ei kuitenkaan paria harkkaria pahempaa ole koko päivänä ollut. Mutta kiituksia kaikille jotka ovat jo fb.n kautta jaksamisia toivotelleet ja samoja tänne kaikille. :) :heart:
 
Me käytiin tänään taas etsimässä hoitopöytää. Ei vaan tunnu mistään löytävän mieleistä. Haluttaisiin yläkerran kylppärin tyyliin sopiva, kiva hoitopöytä jossa olis laatikoita yms. riittävästi tilaa. Mutta valikoima tuntuu olevan todella olematon! Lastentarvikeliikkeet sekä huonekaluliikkeet nyt ravattu läpi eikä hajuakaan minkä hommaisi. Onneks on vielä aikaa miettiä eri ratkaisuja.

Samalla reissulla tuli ostettua peitto ja tyyny ja aivan ihanat Finlaysonin vihreät muumilakanat! :D Kalliit olivat, mutta mies antoi ostaa kun sekin ihastui niihin, totesi vaan, että loput ei saa olla sitten samaa hintaluokkaa ;) Pakko oli laittaa heti pinnasänkyy (ennen pesua edes), että pääsee fiilistelee. Pesen sitten myöhemmin, lähempänä vauvan syntymää. Kotimatkalla tuli mieleen, että aluslakanan tarttee ja sitten varmaan jonku suojasysteemin sinne lakanan ja patjan väliin.. eipä tullut kaupassa mieleen vielä.

Mitä mitä?! Eikö vaipat olekaan vielä kehittyneet niin hyvin, ettei läpivuotoja pääse syntymään? :D Nyt te kyllä romutitte mun haavemaailman, joka on syntynyt mitä ilmeisemmin vaippamainoksia kattomalla.. ;)

Line ja Nano 24+4 :)
 
Mursumarsulle paljon jaksamisia! Toivottavasti tyttö vielä sisällä sinnittelis..

Hyviä keskusteluja ollut vaipoista, täytyypä niitäkin alkaa sitten kohta hamstraa..
Huh kohta alkaa jo viimeinen kolmannes, rupee jänskättää todenteolla tuo tytön tulo :)

Eilen oli tosiaan työpaikan pikkujoulut ja vaikka 00.30 oltiinkin kotona nukkumassa niin voi hemmetti että oli krapulainen olo kun heräs :D Jotain sympatia oloja kenties muita kohtaan :D Mutta mun pyöristynyt vatsa oli kyllä ihailun kohteena koko illan <3

Tyttö on ollut vatsassa pari päivää todella ilkeissä asennoissa (vai kasvaako tuo vatsa vieläkin) ja vatsa kipuilee koko ajan! Öisin todella vaikea nukkua kun toinen tykkää olla hereillä ja sitten kun nuo kaksi asentoa, selälteen ja kyljeltään, ei maistu.. Haluan nukkua vatsalleen :D

Hei sitten sitä vielä kysyn.. Miltä ne supistukset nyt sit tuntuukaan. Tuntuuko ne alapäässä siis tuolla sisällä joltakin vai vain niinku "ulkopuolella"? Viime syksynä sain ylläri keskenmenon (ei tietoakaan että raskaana olisin ollut, hormoonikierukka oli käytössä) töissä ollessa ja silloin iski ihan hirveän huono olo ja vatsa meni järkyttävän kipeeks. Ihan kuin olisi maha mennyt sekaisin.. Sitten alkoi ilmeisesti kohtu supistaa pois tuota alkiota ja ruskuaispussia.. Silloin kipu oli sellaista menkkamaista kipuilua niin niitäkö ne nyt sit on ne supistukset..? Sori oon vähän blondi :/ Eilen kun oltiin menossa nukkumaan tuli sellaista menkkamaistakipua alavatsaan joka tuli ja meni pois vähän välilä.. Jos joku osaa kertoa jonkin näköistä faktaa noista niin olis kiva :D

Mitäs pesuainetta muuten käytätte vauvanvaatteiden pesuun?

Giggles & Elmo 26+1
 
mä en tuota synnytyskipua vois kuvailla menkkakivuksi..se on sellast ku joku viiltäis sulta alavatsan auki ja kaivais sisälmykset veks,siis ihan järkyttävä kipu se vaan on selässä sekä tos jossai kohdunsuulla/alavatsalla...tosin mä olenki avautunut 1-10cm noin 40 minsassa joten muilla voi olla vähän eri asia..en saanu mitään kivunlievitystä kun ei keritty antaa ja mä tosiaan huusin kivusta ja potkin,ryömin pitkin lattiaa laattakulhon kanssa..ja mul oli tuo 40 minsaa sellainen kestosupistus..ei ollut edes sekuntia välis että ei olis sattunut ihan perkeleesti! toista lasta kun synnytin niin kroppa oli vissii tottunut joniin hyvin siihen paikkojen venymiseen että mul kerkes tulemaan vain muutama hassu ns.kipeä suppari ja sen jälkeen olinki jo 10cm auki..että sillee..
 
Mulla ainakaan harjoitussupistukset eivät ole kipeitä,inhottavan tuntuisia lähinnä.. Vatsa menee kivikovaksi ja tulee sellainen tosi kova "puristava" tunne ja nyt kun kohdunpohja jo niin ylhäällä (siellä yläkäyrien yläpuolella) niin tuntuu että pistää puuskuttamaankin kun puristaa niin ylhäällä.. Joskus saattaa kovan rasituksen jälkeen tulleina hiukan tuntua kipeiltäkin puristukselta,mutta ei muuten :) Olipas hyvin selitetty :stick:

MöhköMyy 24+6
 
Neuvolassa kysyi multa, että onko ollu harjotussupistuksia. Sanoin siihen, etten oikeen tiedä kun ei hajua miltä ne pitäis tuntua. No siinä tutkimuspöydälle kiivetessä terveydenhoitaja kuitenkin sanoi, että taitaa sulla niitä olla... ja kysyi uudelleen, että tuntuuko ikinä kun mahaa kiristäisi? Ja siihen oli helppo sanoa, että "juu, semmosta tuntuu kyllä melkein päivittäin jossain vaiheessa". En ollut osannut yhdistää niitä todellakaan mihinkään supistuksiin, olin kuvitellut niiden olevan ihan jotain muuta.

Line ja Nano 24+4 :)
 
Harjoitussupistukset Mä en ensimmäisiä suppareita varmaan myöskään ite tajunnu heti, työkaverit vaan puheli, et ne on kai niitä. Varsinkin tuolilta ylös noustessa ja muissa huonoissa asennoissa tuntui tosi ilkeältä alavatsassa, kiristävältä ja jomotti ilkeesti. Myöhemmin vasta itsekkin opin ne tunnistamaan, ku huomasin kävellessä vatsan (siis kohdun) kovettuvan ja tuntuvan taas kiristävältä/puristavalta alavatsalla. Ei ne varsinaisesti satu, mutta tuntuu ilkeältä tuo puristus ja välillä tuntuu mös paineen tunne alavatsalla/alhaalla jossain... Niitä neuvolan mukaan ei kyl sais viel tuntua. Joskus tuntui myös menkkamaista jomotusta, jonka takia oon nyt sairalomalla (ja noi supparit siihen päälle). Tuo menkkakipu on jo oikeestaan kokonaan loppunu, suppareita tulee kyllä ja iltaisin tuntuu välillä muuten vaan ilkeältä ja kiristävältä tuo vatsa. Yllättävän paljon mulle tulee harjoitussupistuksia nukkumaan mennessä, vatsa on ihan kova kun makaa selällään! Vähän ku vaihtaa asentoa, siirtää jalkoja tai menee kyljelleen, ni yleensä helpottaa. Olikkohan tässä sepustuksessa mitään selkoa... :D

Tänään saatiin hoitopöytä! Vielä vaan pitäis järjestää sille paikka... Saatiin se siis yheltä tutulta ilmaiseksi, kun sillä ei ole enää käyttöä. Se on samalla lipasto, niin saan kivasti vauvan vaatteet ja vaipat sinne säilöön. Vois alkaakin jo pesemään pikku vaatetta... :heart:

vaipoista Olin ite ajatellut ostaa pari pakettia eri merkkiä valmiiksi ja sitten hakea lisää niitä, jotka tuntuu sopivan pojalle parhaiten. Vähän kuin muutakin tarpeellista tulee ostettua sen verran, että alkuun pärjää. Arki sitten näyttää mitä oikeesti tarvitaan ja hankitaan niitä sitte siinä vaiheessa... Mäkin olin jotenkin aatellu, ettei nykyvaipoilla mitään ohivuotoja ja muita tulis... :LOL: Mainosten uhri...

Undine ja pikku poika 27+0 POKS! :heart:
 
Aai, torstaina haettiin meidän uudet vaunut kotiin. Hyvin vähän käytetyt P&T Explorerit sisaristuimen kera. Pehmeä kantokoppa on vielä hakusessa. Esikko rakastui rattaisiin ja ei meinannut vanhempiensa tutkia niitä ollenkaan kun niissä piti istuskella ja niitä piti työnnellä :) Nyt lähemmässä tutkiskelussa tuntuvat Emmaljungiin tottuneena paikoitellen hieman rimpuloilta, mutta verrattuna vaihtoehtoihin ovat kyllä tukevimmat. Kenelläs ne liekki Hartanit oli, aika hienot ;)

Vaatteiden koistahan tuolla FB:ssä keskusteltiinkiin jo, ja kyllähän jos varmasti haluaa että kyseinen vaate mahtuu niin kannattaa ostaa ennemmin 56cm. Liian isoa voi kuitenkin käyttää, mutta liian pientä ei. Mutta kuten siellä keskusteltiinkin että kyllä tuollainen 47cm natiainen hukkuu 56cm vaatteisiin. Ja todellakin kokojen reiluus vaihtelee todella paljon merkkien välillä. Tutan vaatteet taitaa tosiaan olla sieltä kaikkein reiluimmasta päästä. Vaatteiden pesuun käytettiin ensin Erisanin nestemäistä hajusteetonta, mutta aika nopeasti luovuttiin erikseen pesusta ja ruvettiin esikon vaatteita pesemään omien seassa. Eli nykyään menee ihan samoilla aineilla kuin aikuistenkin vatteet, myös huuhteluaineella.

Äh, nuo revähtäneet kohdunkannattimet on ollut viimeisen viikon niin sairaan kipeät että liikkuminen on välillä todella tuskaista. Varsinkin makuullaan kyljen kääntäminen viiltää todella pahasti. Huomaa myös että lyhyenä ihmisenä (158cm) hengittämisestä on tullut hieman tuskaista. Taitaa kohtu sen verran jo vallata tilaa että... Vaikkakin mun mahani onkin aika alhaalla :| että hassua että nyt jo hengitys ahdistaa. Tiistäina ällölääkärineuvola :x

Ai niin mulle voisi iäksi päivittää 23v. lokakuussa luvut jo muutuivat...

Hohto + :heart: 27+2
 
E-V-A laita yv:nä mulle sun nimi ja millainen profiilikuva sulla on niin laitan lisätietoja sitten:)

Supistuksista mä en kertakaikkiaan osaa kuvailla miltä harkkasupparit tuntuu. Jotenki puristaa ja ahistaa. Tosin mulla jo ihan kipeitäkin välillä kun tuon esikon kanssa touhuaa.

Huoh. Vuosi sit olin tähän aikaan olin synnärillä. Vuorokauden vaihteeseen mennessä meille oli syntynyt pieni poika joka makasi teholla johdoissa operaation jälkeen. Voi reppanaa. Nyt se kävelee, kiipeilee ja sanoo muutaman sanan. Kuka sille antoi luvan kasvaa? Eli tosiaan meidän poika on tänään 1v <3

Eveny ja Myyskä 25+1
 
Onnea, onnea 1-vuotiaalle reippaalle pojalle ja tietty äitille Eveny kans! :flower:

mursumarsulle täältäkin vielä kovasti tsemppiä. Toivottavasti lapsi malttaisi vielä odotella teiän näkemistä! JA toivottavasti lääkärit pitää ajantasalla teitä mikä on tilanne eikä vieraat ihmiset käy puhumassa sivulauseissa missä mennään tai mitä ehkä tapahtuu.

( . ) Ruokapäiväkirja ja runsas veden juominen a) on pitäny painon kurissa b)on laittanu mahan toimimaan c) on saanu olon aika hyväks. Kai tulee syötyä ohi suunsa, nyt miettii kahesti mitä suuhunsa laittaa ku kaikki pitää merkitä ylös. Vauva oli viime viikon lopulla tosi hiljanen, meinas jo huolestuttaa. Lisäks tuli kipeitä supistuksia ja paljon myös kivuttomiakin. Kävin kahtena päivänä kaupungilla, eikä näköjään muuta tarvittu... Viikonloppuna maha purkautui ja "activiamainos"-ahistus helpotti ja oli vielä kimeä-ääninen lapsi pitämässä ääntä meillä, niin vauvakin on kunnostautunut jyryämään ihan urakalla. Huoh, mikä helpotus. Tosin vaavi potkii vaan oikeelle puolelle mahaa ja vähän kylkeenki, vasen puoli mahasta on ihan tyhjän olonen ja tuntunenkin. Onkohan jo paikkansa tuolta vauva ottanu...


Mulla nuo harjotussupistukset tuntuu välillä sellasena pinkeytenä ja kiristyksenä, ja kädellä koittaessa kohtu on kova pallukka ja reunat oikein saapi tunnusteltua. Eikä koske, ehkä tuntuu vähän hassulta. Toisella tavalla tuntuu niin, että ihanku vauva olis kääntymässä ympäri mahassa joka suuntaan yhtäaikaa ja välillä menenkin siihen halpaan ja odotan, että koska se kääntyminen loppuu ja potkiminen alkaa. No, ei ala potkiminen vaan supistus helpottaa. Se tuntuu vähän enemmän epämiellyttävältä.

Kipeitä harjotus?supistuksia? on vissiin ollu myös, etenkin illalla rauhoittuessa tai yöllä touhupäivän tai muuten stressaavan päivän jälkeen. Pakaroihin ja alaselkään nousi mieletön kuumotus, samalla ku oli semmonen kiristystunne kohdussa ja kohdunkaulakanavan sai oikein paikallistettua ku siihe sattu. En ennen oo lapsia tehny, mutta kipeiks supistuksiks tuommoset laskin ite. Kerran "suppari" meni maidolla ohi, närästys on siis tullut takaisin!!!!

Pitää raahautua taas kaupungille vaappumaan ja panikoitumaan bussiin. Raitis ilma tekee tosin hyvää ja siedätyshoitoa toisiin ihmisiin tarvii ku muuten niistä alkaa oikeesti panikoimaan.

Päivänjatkoja kaikille,

ilutiak ja vauvva 27+3 (iiks! noin paljon jo!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaipäivää kaikille! :)

Tulin neuvolasta äsken. Tällä kertaa oli sijainen, joka halusi ilmeisesti tehdä kaiken nopeasti. Itse olisin halunnut vähän aikaa jutella mutta terkalla tuntui olevan sen verran kiire, etten viitsnyt kysellä mitään. :x Muuten kaikki oli ok.

rv:24+0(20+1)
paino: 1063g/vko :mad: (575g/vko)
turvotus: +
RR: 129/81(134/79)
pissa: puhdas (puhdas)
Hb:124(118)
sf-mitta: 26:O(19)
liikkeet:++
sydämensyke:138(148)

Painoa siis tullut aivan liikaa. Olen kyllä herkutellutkin ihan liikaa. Mulla on vielä lähtöpainoa niin paljon, ettei tarvitsisi painoa edes raskausaikana tulla montaa kiloa. Hb on onneksi noussut vähän. SF-mitta on nyt yläkäyrän yläpuolella. Onkohan sieltä tulossa iso vauva?

Paino: Painoa on tullut nyt 8kg eli aivan liikaa, koska lähtöpainoa on niin paljon niin olisi riittänyt muutaman kilon nousu koko raskausaikana. Nyt tosin alkaa jo tulla turvotuksia(niinkuin aikaisimmissakin raskauksissa), joten silloinhan painon nousulle ei voi mitään.

Liikkeistä:Meidän masuasukki on tosi kova liikkumaan. Liikkeet tuntuvat enimmäkseen alhallaa, koska istukka on etuseinämässä mutta välillä liikkeitä tuntuu kyljissä ja ylempänäkin. Ilmeisesti siis vaihtelee paljon asentoa. Liikeet jo välillä vähän sattuvatkin, kun tulee yhtäkkiä kunnon terävä potku. Vauvalla on tällä hetkellä hyvä rytmi. Kunpa jatkuisi mahan tälläkin puolella. Vauva nimittäin liikkuu paljon päivisin ja iltaisin ja öisin en tunne liikkeitä, vaikka käyn hereilläkin useamman kerran. Eilen illalla tunsin vauvan liikkuvan paljon klo 18-23 ja ajattelin jo, että eikö se koskaan nuku. Seuraavan kerran tunsin vauvan liikkeitä klo8.30, joten ilmeisesti nukkui sitten yön. Meidän edelliset lapset ovat vaan olleet valvojia, joten en usko, että tämä kolmaskaan vatsan tällä puolella nukkuu yöt.

Supistuksista: Mulla on ollut tässä raskaudessa enemmän harjoitussupistuksia kuin aikaisemmissa. Vatsa menee yhtäkkiä kovaksi ja tulee puristava epämiellyttävä tunne mutta se ei satu. Synnytyssupistuksista en tiedä mitään, koska lapseni syntyvät suunnitellulla sektiolla liian ahtaan lantion takia. Harjitusupistus saa usein alkunsa siitä, kun vauva potkii oikein kovasti.

Vaipoista: Tarkoitus olisi tämänkin vauvan kanssa kestoilla mahdollisimman paljon. Vaipat onkin jo kuopuksen jäljiltä. Ehkä muutaman tyttövaipan hankin lisää. Täyskestoilija en silti ole vaan yöksi ja reissuun lähtiessä käytetään kerttistä.



Kikkis ja Untoliina 24+0
 
Viimeksi muokattu:
mursumarsu toivottavasti pieni malttaisi vielä pysyä lämpimässä yksiössään. Voimia lepoon :heart:

MöhköMyy puit sanoiksi sen, miltä minustakin nuo harjoitussupistukset tuntuvat. Sellainen kiristävä tunne vatsalla, mikä pakottaa hiljentämään vauhtia ja välillä pistää puuskuttamaan. Joskus tuntuu kipeältäkin ja kestää hetken- kipeämmät kestävät hieman pidempään. Näitä mulla on ollut nyt tosi paljon. Oon itse oikeastaan huolestunut määrästä, kun en muista aiemmin ihan näin paljon suppailleen näillä viikoilla. Huomenna ehkä sekin selviää äitipolin kontrollissa.

Mies ilmottaa TOIVOTTAVASTI huomenna töissä isyyslomasta - alkaa olla korkea aikakin :LOL:

Nyt kutsuu kodin kunnossapitotyöt..

T: luputupuna & heppuli 27+5 (ultran mukaan 28+1)
 
Heippa!
Mitäs sitä.. Niin, vakuutuspaprut tilattu, lupasivat pikana laittaa tulemaan :D

Kotihommat tälle päivää tehtynä, ja muksut katsoo elokuvaa ,mies on töissä illan, sitähän vois itsekkin vaikka pötkötellä tai kutoa tms.. :whistle:

Harjoitus-ja muustakin supistelusta ootte puhunu, mulla ehkä pari sellasta mahan "pingoittumista ollut, mutta ei kipeitä tuntemuksia ollenkaan (jos ei siis lasketa liitoskipuja ja "revähtämistunnetta" alavatsalla).
Ei ole kyllä toistenkaan lasten odotusaikana ollut oikeita supistuksia, kuin vasta sitten kun synnytys on käynnistynyt :D

Masuasukin "hiljainen kausi" päättyi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, ja jytällettiin ihan kunnolla :D
Mahtoikohan johtua siitä, että olimme koko perheellä yökylässä vanhempieni luona, erilaisia ääniä ja muuta.. :whistle:

Sain "luvan" kasata pinniksen sitä varten että näkee missä kunnossa se on, eli tarviiko sitä entrata =) Jeiii!
Ajattelinkin sitten sinne pinnikseen alkaa laittaan vaaville tulevia vaatteita ym, ni samalla näkee mitäs sitä tarviikaan..

Nyt on alkanu jännittään synnytys, siis se oikeastaan että jos tulee yöllä lähtö, tai sillai että mies töissä, ja mulla kuitenki pitää nopsaa joutua sairaalaan kun edelliset syntyny nii nopeesti, että iskeekö paniikki ja kuka katsoo isompia lapsia?? : / Jaiks.

Näin, nyt puikot heilumaan nii saan vaavin peitteen valmiiksi ja voin aloittaa uutta projektia ;)

Suffeli ja masumuru 26+1

Oi, vielä sellaista että tuttavan vaavi syntyi viikko sitten rv 25+3, raskausmyrkytyksen takia! Toivotaan parasta.
 
Supistuksista ollut täälä puhetta, niin mulla alkoi tuntua semmosia ilmeisesti nyt viikonloppuna. Vatsaa kiristi tosi kovasti toiselta puolelta melkein koko matkalta pystysuunnassa. Tuntui semmoselta suonenvedolta. Helpotti kyllä aina kun meni sohvalle makaamaan. Tänään tuli taas semmosia monta peräkkäin ruokaa tehdessä. Joten loppuillan vietän ihan rauhassa. Minulla vatsa kasvaa ihan hirveetä vauhtia. Kylkiluut jo kipeytyvät kun vatsa painaa :/.
Joku muukin on kysellyt millä pesette vauvan vaatteet? Olen tässä sitä miettinyt kans. Mulle on nyt iskenyt "paniikki", että meillä ei ole mitään muuta vielä hankittuna kuin vaunut ja vähän vaatteita sekä äitiyspakkaus on saatu. Siksi panikoin kun mietin, että kun olo käy kokoajan raskaammaksi niin ei viittisi jättää hankintoja viime metreille. Ja onko sellään mitään vinkkiä mitä kaikkea hoitotarvikkeita tarvii? Löytyiskö jotain linkkiä missä olis vähä listaa? :)
 
mursumarsu :hug: täältäkin! Toivotaan että neidiltä vielä malttia hieman löytyisi pysyä masussa. =)

Apuaa minäkin nyt noista vaipoista menin ihan sekasin... :LOL: Kovasti ne kaikkia mainostaa ja sittenkö ne onkii ihan läpihuutojuttuja! Mutta kiva että tänne kirjottelette noita kokemuksia, osaa sitten itsekin hieman varustautua.

Vaatteista.. Minä olen hamstrannut aika paljon noita n. 60cm vaatteita. Yhdet aivan ihanat 56 cm housut tuli tänään H&M:n paketissa! =) Mutta kaikenlaista jo löytyy, toivotaan nyt vaan tosiaan että tämä pikku herra on sitten myös se herra! :D Pieni prinsessakin olisi mitä ihanin, meille ei niin sukupuolella väliä, mutta jos tämä tulokas onkin varmoista merkeistä huolimatta neiti niin hänellä on jonkii verran tuolla melko maskuliinisia vaatekappaleita odottamassa...heh...:LOL:

Liikkeistä.. Hiljaiselon jälkeen on taas jumpat alkaneet. :heart: Ja voi että minä olen ottanut ne ilolla vastaan! Tuntuisi poikittain tämä asukas olevan; sormet raplaa tuolla oikeassa kyljessä ja jalat tykittää sarjaa tuonne vasempaan kylkeen. =) Pitäs yrittää nyt vaan olla ressaamatta, mutta kun perhetilanteet on tällä hetkellä mitä on, niin huh, voimia kysyy... :ashamed:

JA herranen aika, kohta alkaa jo viimeinen kolmannes!!! :)

- Lilu & "J" 25+1 - :heart:
 
Iltaa!
Aika juoksee hurjaa kyytiä, ei perässä meinaa pysyä.
Tänään vapaa päivä hujahti ohi vauhdilla, kun oli niin kaikkea puuhaa.

Iskias
helpotti viime viikon loppupuolella, palatakseen takaisin.
Koiran kanssa lenkkeily tai yleensäkkin nopeaan tahtiin liikkuminen ei siis ole hyväksi :( todella harmillista!!

Liikkeet tuntuu hyvin vaihtelevasti etuseinämän istukan vuoksi.
Yleensä näin myöhään illasta on parhain hetki bongailla liikkeet.
Välistä saattaa mennä pitkiäkin aikoja, ettei tunnu mitään.

Supistuksista
ei kauheesti vaivaa ole, ajoittain kovettaa ja ahistaa oloa. helpottaa heti kun höllää menoa.

Vaatteita en ole ostanut yhtä bodia lukuun ottamatta. Siskon vaatelaatikkoa odotellessa, sen jälkeen teen tarvittavia hankintoja, joita ei luultavasti paljoa ole.

Vaippoja en ole vielä edes ajatellu, meinasin ainakin kokeilla kestoilua, kun niitäkin tulee siskon puolesta. Katsotaan kui se sit luonnistuu...

Mattimyöhäisenä sain tänään viimein hakemukset Kelalle, ei vaan saanut aikaiseksi täytettyä niitä kaavakkeita :ashamed:

Juups nyt nukkumaan!
Huomenna onneks vielä vapaa, eikä mitään erikoista luvasssa, saa vaan olla!


-Dembsey ja Aarre 23+6-
 

Yhteistyössä