Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 74 odottajaa:

31.1

  • maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

  • luputupuna - 35 - kuudes - KYS
  • juvileven - ? - viides - ?
  • Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs
  • mamma12 - 24 - ensimmäinen - ?

2.2

  • Bonemine - ? - toinen - ?
  • Minnuli_90 - 21 - ? - TYKS tyttölupaus

3.2

  • hohto - 23 - toinen - SAS poikalupaus
  • ilutiak - 25 - ensimmäinen - TAYS poikalupaus
  • Ellu81 - 29 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • Abrakadabra - 25 - ensimmäinen - LKS

4.2

  • Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
  • s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS poikalupaus

5.2

  • rockamama - 28 - kolmas - KYS
  • Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS poikalupaus
  • -Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS
  • Hudjuke - ? - neljäs - ?

6.2

  • miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS poikalupaus
  • mursumarsu - ? - toinen - NKL tyttölupaus
  • tkl - 30 - ensimmäinen - KOKS poikalupaus

7.2
8.2

  • Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
  • Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

  • Terp - 27 - toinen - TYKS
  • Ruisleipä - ? - toinen - ?
  • Jutska - 29 - toinen - KPKS tyttölupaus
  • E-V-A - ? - neljäs - ? tyttölupaus

10.2

  • Riikkunen - 25 - toinen - PKKS poikalupaus
  • Vennie - 32 - toinen - HYS
  • SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2

  • Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS tyttölupaus
  • eva-maria - 29 - kolmas - JS poikalupaus

12.2

  • Ninni-Ilona - ? - ? - ?
  • tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS poikaolo
  • Suffeli-81 - 30 - neljäs - OYS tyttöolo

13.2

  • Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS tyttölupaus

14.2

  • Jepulisko - 28 - kuudes - TAYS tyttölupaus
  • lilja86 - 25 - ensimmäinen - TAYS
  • jema - 23 - ensimmäinen - pkks tyttölupaus

15.2

  • Ylläriäippä - 28 - kolmas - TAYS
  • sini77 - 34 - kolmas - PKKS tyttölupaus

16.2

  • öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS
  • Schatzi - 24 - ensimmäinen - ulkomailla
  • iltatähti-12 - 35 - kolmas - ?

17.2

  • tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
  • Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS tyttölupaus
  • PoxPox - ? - toinen - ?

18.2

  • Katinka - 20 - toinen - SATKS
  • millanen - 24 - toinen - HYS poikalupaus
  • nuusa - 30 - toinen - KYS
  • Syksyn lapsi - 26 - toinen - SEKS
  • Pömps - 24 - toinen - ?

19.2

  • Eveny - 22 - toinen - MKS tyttölupaus
  • Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS poikalupaus

20.2

  • Bismil - 39 - kuudes - KOS
  • MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS poikalupaus
  • Tuulikka - 24 - ensimmäinen - SEKS

21.2

  • Pepe10 - 27 - toinen - PHKS poikalupaus

22.2

  • Line - 30 - ensimmäinen - HYS poikalupaus
  • Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

23.2

  • Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?

24.2

  • mwoana - 27 - kolmas - KOS
  • ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS poikalupaus
  • Modesti - 31 - ensimmäinen - KOS poikalupaus
  • ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS poikalupaus

25.2

  • Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
  • NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS
  • mamma-73 - 37 - kolmas - PS poikalupaus

26.2

  • Nomppeli - 21 ensimmäinen - ? poikalupaus

27.2

  • Kikkis - 32 - kolmas - OYS tyttölupaus

28.2

  • Demdsey - 30 - toinen - ? poikalupaus

29.2

  • Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

  • Liljakko
  • Eevia
  • evis



Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1
kilu09


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992256-helmikuun-hippuset-2012-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2007031-helmikuun-hippuset-2012-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036837-helmikuun-hippuset-2012-lokakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
^^ Ai katos vaan, kuukaus päässy taas vaihtumaan. Kiitoksia Eveny taas kerran uudesta pinosta. :)

En voinut sitten vastustaa kiusausta, vaan menin EMP:n nettikaupasta tilailemaan söpöjä vaatteita, ainakaan ei tule ihan jokaisella vauvalla samanlaisia vastaan. :D Ja yksi kaveri lupasi ommella pienen goottimekon. ^^
 
Kiitos Evenylle uudesta pinosta.

Minä meinasin ottaa huomenna influenssarokotuksen kun sen ilmaiseksi kerran saa. Enkä halua olla influenssassa silloin kun vauva syntyy. Eihän tästä mitään takeita ole, mutta toivotaan parasta. Jännä, että eri neuvoloissa annetaan niin erilaiset ohjeet.

Näin esikoista odottaessa ei oikein osaa tunnistaa näitä raskausoireita. Eilen esimerkiksi käytiin hitaalla kävelyllä (alle 3km) miehen kanssa ja kyllä se mahassa vähän ilkeältä tuntui melkein joka askeleella, mutta en tiiä onko se normaalia vai pitäisikö huolestua. Ei oikein neuvolastakaan osaa kysyä kun ei oo vertailupohjaa.

Mä sain äitiyspakkauksen ja -avustuksen laitettua netistä alkuviikosta. Pitäisi vielä lähettää se raskaustodistus Kelaan ja kopio työpaikan palkanlaskentaan kun he maksamat ensimmäiset kuukaudet palkkaa. Äitiyspakkaus vois tulla jo ;)

Tahtoisi jo kovasti jäädä äitiyslomalle. Tein viikkolaskurin jo töihin (vielä 11 viikkoa) :D Ei sinänsä, tykkään töistäni todella paljon, mutta päivä päivältä haluaisi keskittyä enemmän vauva-asioihin. Pitäisi vielä jaksaa tsempata vähän aikaa.

Niin ja mulle voi päivittää synnäriksi Hyvinkään sairaalan.

Line ja Nano 23+6 :)
 
Kiitos uudesta pinosta :) Eilen tuli kirje kelalta jossa ilmoitettiin että kaikki ok ja että pakkaus tulee parin viikon sisään, jei!

Kävin viime viikolla hamppilääkärissä missä paikattiin yksi reikä, mutta sen jälkeen on ruvennut yksi toinen hammas vihoittelemaan sekä alhaalta viisaudenhampaat tuntuu tekevän tuloaan :/ Pitää näköjään uus aika varata, onneks odottavana ajan saa suh nopeesti :D

Tosi hyvä idea tuo synnytyksen jälkeinen selviytymispakkaus, saatan itsekkin kyhäillä semmoisen..

Kummeista puhetta oli.. Täällä mietittiin kovasti että kastaako lapsi kirkkoon, minä kyllä kuulun mutta mies ei kuulu kirkkoon. Mielestäni kirkon touhu jossain asioissa on mennyt jo niin pitkälle että en haluaisin kastaa lasta mutta päädyttiin sitten kumminkin kastamiseen. Omaa siskoa ja hänen aviomiestään olemme ajatelleet pyytää kummeiksi, jos he kieltäytyvät niin sit onkin kova miettiminen että ketkäs sitten..

Hei sitä kysyisin kun itse oon ihan "ulapalla" nyt.. Jos käytössä on pinnasänky, niin onko sellainen sänky parempi josta saa laidan kokonaan pois vai sitten sellainen josta se laita pelkästää laskeutuu.. Kumpaa suositte/suosisitte enemmän?

Paino on kyllä noussut huimaa vauhtia vaikka en hirveästi ole mitään herkutellut, +10kg tuli täyteen nytten ja vähän kauhistuttaa että paljonko vielä nousee kun itse lapsi ei paina edes kiloa(?) vielä :D Neuvolassa ei painosta olla mitään sanottu kun normaali rajoissa menee mutta nyt tuntuu että ens kerralla jotain sanotaan..

Työpaikan pikkujoulut on nyt lauantaina ja työkavereille sanoin jo että tulen paikalle jos jokin mekko mahtuu päälle :D Uutta en suostu ostamaan..

Giggles & Elmo 25+3

p.s koska ne turvalliset viikot alkaa?
 
^
En tiedä tajusinko kysymyksesi oikein, mutta jos lapsi syntyy keskosena, niin tässä linkissä selvitymisprosentteja suhteutettuna raskausviikkoihin.
Siki

Noiden tietojen valossa voidaan siis todeta, että rv27 etiäpäin ollaan valoisemmalla puolella.
Toki tämä riippuu niin monesta asiasta..lapsen syntymäpainosta, onko ehditty antamaan keuhkoja kypsyttävää lääkitystä ennen syntymää jne.

______________

Itse laittelin myös äippäraha+avustuslappusia viime viikolla netistä ja eilen mies kiikutti raskaustodistuksen kelaan.
Valitsin avustuksen rahana kun on tuota rompetta ja vaatetta kertynyt niin mahottomasti ja koko ajan hommaan lisää vaikka niitä olisi jo varmaan kolmosten tarpeisiin. :D ...mutta kun aina löytyy jotain kivaa jostain...

_____________

Työkkärissä käväsin myös ja kun mainitsin, että jään tammikuun puolen välin huiteilla äitiyslomalle niin siellä työntekijä antoi minulle samantien ajanvarauslapun jossa aika vuoden päähän ja sanoi "Älä tule tänne vuoteen. Kiitos ja näkemiin." :LOL: ...no ihan miten vaan.

Jepulisko & mahakääkötin 25+1
 
Viimeksi muokattu:
Niin se vaan aika rientää ja nyt eletään jo marraskuuta. :)

Kummeista:Kaksi kummia on valmiina mutta vielä kaksi kummia pitäisi vielä miettiä. Meillä ei ole paljoa sukulaisia ja ne vähäisetkin asuu suurin osa kaukana. Tämän takia kummien merkitys kasvaa ja toivoisin, että kummit olisivat sellaisia, että ne haluaisivat viettää aikaa kummilapsen kanssa.

Äitiyspakkaus: En aio ottaa äityspakkausta. Kaverilla on vuoden vanhempi tyttö ja saan tältä viime vuoden äitiyspakkauksen vaatteet ja muutenkin paljon tyttövaatetta. :)

Liikkeistä: Vauva tuntuu liikkuvan todella paljon. Liikkeet tuntuu etuseinämässä olevan istukan takia alhaalla mutta tuntuvat siellä voimakkaina. Jostain luinkin, että masuvauvat on aktiivisimmillaan rv24-28. Aina kun istahdan(ja istun paljon istumatyön takia), niin vauva alkaa jumppaamaan mahassa. Öisin en liikkeitä tunne tai ainakaan ole herännyt niihin.

Yöunista:Nukutteko te hyvin öisin? Minä heräilen öisin monta kertaa ja näen usein ihmeellisiä unia. Yhdessä välissä näin koko ajan seksiunia mutta nyt unet ovat muuten vaan omituisia. Olisi kiva pystyä nukkumaan koko yön mutta heräilen aina useamman kerran ja vessassakin on pakko käydä vähintään kerran yössä.

Mulla oli ongelma vielä eilen. Mulla on tulossa kahdet iltapukujuhlat tässä loppu vuodesta ja mahani on valtava jo nyt. En siis millään mahdu kaapissa olevaan iltapukuun, joten uuden hankkiminen oli pakollista. Eilen kävin morsiuspukuliikkeessä kyselemässä ja päädyin aivan ihanaan normaalimalliston iltapukuun. Otin muutaman koon isomman koon kuin normaalisti käyttäisin. Puvussa on nyöritys takana, joten se antaa pelivaraa ja puku korjataan nykyisille mitoilleni. Raskauden jälkeen puvun pienennys maksaa vain 40 euroa, joten puku ei jää vain äitiyspuvuksi.

Kikkis+Untoliina rv 23+2
 
Huih, ollaan jo marraskuulla! :D

Kiitoksia Eveny uudesta pinosta.
Mulle vois päivittää sairaalaksi OYS:n. (mistä tuohon saa väriä??: / )

Jepulisko, mulle kävi työkkärissä ihan just samoin! Itsekkin olin vähän hölmistynyt :LOL:

Vakuutusta vauvalle ollaan mietitty.. Pohjolassa meillä kaikki vakuutukset, joten sieltä kysytään. Mä en vaan kamalasti tykkää meidän vakuutusasiamiehestä.. :whistle:

Kelan verkkopalvelusta eilen kurkistin omien hakemusten tilan, eipä vielä ollut päätöksiä tehty..
Mehän otettiin se raha, uskon että se tulee aika pian, mutta siellä oli myös ilmoitus ensivuoden puolella alkavista vanhempainraha-asioista, että viivästyvät...great.:headwall:

Meillä lapsi kastetaan, kuulutaan molemmat kirkkoon, mutta kummit tuottaa päänvaivaa..

Nukuin muuten viimeyön todella hyvin! Eilen illalla kävin uimahallissa, vedessä liikkuminen on ihanaa kun ei liitoskivuista tietoakaan :)

Tänään lähden kuopuksen kanssa ostoksille, ja sitten leivotaan jotain herkkua pakkaseen :p

Suffeli ja masumuru 25+3
 
Heippa tännekkin puolelle välillä. :) Jäänyt tää kirjottelu vaan tonne fb-ryhmään.

Meille tulee se äitiyspakkausraha näköjään jo huomenna! Nopeeta toimintaa kelalla, Ihme! Viimeviikolla laitoin siis hakemuksen ja alle viikko kesti päätöksessä, maksupäivä on huominen.

Täälläkin jo ajatukset kovasti vauvassa , eikä malttais enää keskittyä kunnolla kouluun (jota on jäljellä huimat 5 viikkoa) Sitten valmistunkin ja saan jäädä kotiin höösäämään ja oottelemaan vauvaa. :D

Kummeista mulla ei oo mitään hajua. Kai me lapsi kastetaan , mies kuuluu kirkkoon , minä en..

Tota vakuutusta oon kans miettiny ja nyt koitetaan päättää otetaanko se vai ei..kiire tulee kohta..

Yöunet En todellakaan nuku hyvin. Heräilen n 2-3 kertaa yössä ja juu täälläkin unet ihan pimeitä, niissä ei oo mitään järkeä. :D Voin nähä unta jostain imuroinnista tai muusta yhtä järkevästä. :D

Paljon muilla on noussut paino? Mulle on tullut n.5 kiloo ja tuntuu et oon ruvennu herkuttelemaan ihan hirveenä (koitan metsästää mun terveyisintoilua takasin mut sitä ei näy) Kaiken maailman pullia ja pipareita jos sattuu olemaan kotona ni mätän kyl hyvällä tahdilla naamaani ja jokapäivä väännän jotain herkkuruokia.. hyh hyh mua.. :D

ippe ja pikkupoju 23+5
 
moi!
Meilläkää ei oo kummeista tietookaan..Mua ei muutenkaan tuo ristiäisjuhla luterilaisen kaavan mukaan oikeen innosta..Voisko kuitenki vaan pitää nimijuhlan, vaikka kuuluuki kirkkoon? tai mä ja lapset kuuluu ja mies ei. Oon eronnu ja liittyny ees sun taas ja nyt taas on sellanen olo ollu jo kauan, että vois taas erota, kun ei nyt pahemmin oo tuota vakaumusta.
Ei vieläkää oo tullu saapumislappua ä-pakkauksesta, vaikka ilmoitus tuli musta jo kaksi viikkoo sitte. Haluisi jo päästä hypistelemään pikkuvaatteita :)
Painosta, kuten jo tossa aikasemmin sanoin niin mulla paukkui jo kymmenen kiloo rikki. ja todnäk tulee se lähemmäs 15 kg ainakin...Varsinki nyt ku ei oikeen pysty liikkuun ja tulee märssättyä kaikkee hyvää tylsyyteen.
jep, jouduin imuroimaan, kun hajotin lasin ja nyt taas kivistelee siihen malliin, että lepoo kehiin.

sini77 ja vaaveli 25 rv
 
Painon noususta itellä painoa tullut raskauden puoleen väliin mennessä nipin napin 3kg mutta nyt on alkanu painoa tulla reippaammin...:S Tässä kuluneen 5vkon aikana tullu toiset samanverran... Oma lähtöpaino ei kuitenkaan ollut mitenkään aliravituntasoista joten nyt mietityttää että mitenhän tässä käy, painanko mä 30kg enemmän ku lapsi syntyy..:D

Oma liikunta on jäänyt viimeaikoina tosi vähälle, supistusten takia. Ulkona ei voi koiraa käyttää normaalisti lenkillä kun heti kun vetäminen alkaa, alkaa myös supistelu:( Onneks on koirapuisto tossa melko lähellä.

vakuutuksista me otettiin esikoiselle Pohjolasta vakuutus jo ennen kun synyti ja luultavasti aion ottaa myös tulevalle samanlaisen. Ei sitten tarvi itkeä ite syntymän jälkeen jos sattuu olemaan kovin sairaslapsi että mistä rahat. Kun tietää että vakuutus korvaa:)

(.) Perjantaina on neuvola aika jälleen ja tuntuu että tuo maha kasvaa oikeesti silmissä, saa nähdä missä sf-mitta tällä kertaa huitelee. Alkanu tulemaan yhä useammin ja useammin hellyydenpuute puuskia itselle ja kaipais kovin kipeästi toista aikuista itsensä lähelle..:/ Ikävää riittää ja pahemman kerran sattuu kun ei toinen osapuoli näytä lainkaan ettäkö hänellä olisi samoja ajatuksia ja tunteita minua kohtaan:/ Jos voittais lotossa,luultavasti joutuisin ostamaan itselleni seuraa....:D ps. kyllä alan olemaan hyvin epätoivoinen... :ashamed:

Äitiyspakkauksesta päätin ottaa vaikka vaatteita on riittämiin mutta pakkauksen värit oli kivat ja ajattelin että olis mukava että molemmat lapset saanu omat pakkaukset:) Sen lisäksi en tiedä olisko sossu laskenu tuon 140€ normaalisti tuloiksi..:/

Mun tekis mieli aivan älyttömästi lähteä Ikeaan ostamaan naulakkoa ja laatikoita kirjahyllyyn,mutta pitää varmaankin vaan jaksaa odottaa että sinne menee sitten myöhemmin joskus.. Esikoinen kun ei oikeen mukamas ymmärrä puhetta että EI saa ottaa äitin DVD:itä ja avata niitä,koska ne EI ole luistimet, koskien myös CD:itä...... :stick:

Line saako udella missä päin mahdat asustella kun sulla on muutama päivä mun jälkeen LA ja samaan sairaalaan näköjään menossa synnyttämään?:)

ps. Tein eilen tän "joulun" ekat joulutortut ja hyvin uppos sekä tytölle että minulle.... :cool: Eikai kukaan huomaa että olen hieman jouluihminen.......? :saint:
Melkein laskee päiviä että koska saa ottaa jouluvalot ja verhot esiin.........:D

Millanen ja Oiva 24+4
 
Kiitos uudesta pinosta taasen!

Mulla on Kelan paperit jumissa työpaikalla kun en osannut ottaa niitä mukaan eilen siellä poiketessani. Toivottavasti ei parin päivän takia mene pilalle kaikki hakemukset ja kaikki aikarajat täyty ja kaikkee kamalaa. :D Jotenkin onnistun aina säheltämään tämmöset hoidettavat asiat. Eilen oli muutenkin asioiden hoitamispäivä... Hoidin niin tehokkaasti sen muutaman hassun tunnin kaupungilla että olin jo siellä ihan poikki, kiukutti niinku pikkutyttöä ja illalla menin ysiltä nukkumaan. Mies oli onneksi mukana, ois itkut päässy muuten monessa kohtaa. Huom käytiin siis ihan vaan kaupungilla ja vähän sivukylillä työpaikoilla. Hehe. :LOL:

Tuo pakkauksen saaminen varmaan konkretisoi vauvan tuloa ja kun saapi laittaa ja hypistellä vaatteita ja kaikkee valmiiksi! Ihanaa, mie oon täällä ihan täpinöissäni vauvasta ja kaikkien vauvoista!!! :heart: (Joo, mielialat ei sitte kestä kun hetken aloillaan... taasko se alkaa :D ) Pitäs miunki varmaan alkaa laittamaan tai ainakin järjestämään tiloja vaatteille ym.


Vakuutuspaperitkin löytyi, mutta ihan väärät. Pitää tilata pikapikaa uudet. Otetaan IFiltä vauvavakuutus jos saahaan. Soitinkin heti äsken Ifille ja huomattiin että tänään on melkis viimenen päivä laittaa hakemusta! Siellä on kyllä hyvää palvelua, vakuutustäti lupasi lähettää mulle s-postiin uudet paperit että voin täyttää ne ja sitten skannata ja s-postia ne takaisin vielä tänään. Puuh, katotaan miten onnistuu ja sattuuko kopiokonetta ku se ei aina oo yhteistyökykyinen.. :p

Unia en oo nyt nähny pahemmin... Viime yönä touhusin paljon mustien kenkien kanssa unissa... Yks synnytysuni on tähän mennessä ollu ja ainoa lapseen liittyen.

Mulla ei pysy tukka päässä!!! Kyllä mulla hiuksia piisaa (tai on piisannut), mutta kun sitä jää tupottain sormien väliin kun viispiikkisellä vielä harjauksen jälkeen vetäsee ni on aika creepya! Nyt jo huomaa ihan selvän harventumisen tuossa "etulohkolla" ja ponnaria laittaessa saapi kiristellä monta kertaa enemmän ku ennen. Lisäks hiusrajoilta ku on lähteny, ni siinä on tilalla semmosta "vauvakarvaa"; pehmosta ja lyhyttä mitkä hapsottaa ylös tai sivulle.... Voi vauva! Jospa mulla imetys tai synnytyksen jälkeinen aika tois sitte hiukset takas ku ne nyt kerran lähtee. :p

Mursumarsu, oliko se sormus kihlasormus vai kuin? Tuommonen lahjakin on aika ihana saada. Sori ku en jaksa muistaa mikä kenenkin parisuhestatus olikaan.

Uusia odottajia myös, tervetuloa! :flower:

Voikaa hyvin!

ilutiak ja kovasti jumppaileva Kuplisvauvva 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Painon noususta mä kävin äsken mielenkiinnosta vaa'alla ja huomasin et olen "vihdoin" päässyt lähtöpainon yli, peräti 1 kilo. Eli tosiaan tässä raskaudessa +1kg. Viime raskaudessa mulle tuli 16 kiloa joista 5 jäi roikkumaan. Kannan siis vieläkin noita 5 kiloa esikoisesta :/ Mut nuo 16 kiloa tuli tosi nopsaa. rv 23 neuvolakortissa lukee vielä muutama kilo alle lähtöpainon ja sit yhtäkkiä alkoi tulla lähes kiloa viikossa. :( ei kiva. Toivottavasti nyt ei käy samoin. Max8 kiloa voisin antaa kehooni vielä tulla sillä sit oltais samoissa lukemissa kun esikon aikaan. Mut ei pliis enempää.

Täällä kauhee väsymys. Miehellä kiireinen viikko ja poika ihan sekaisin kellojen siirrosta :(

Eveny ja Myyskä 24+3
 
Ilutiak, se oli semmonen muutenvaan-ylläripylläri-lahjus, kihloissa ollaan oltu jo kohta vuoden päivät. En vaan ollut koskaan raaskinut sitä itse ostaa... Mies tietää millä naisen saa iloiseksi. :)

Hiuksia lähtee täälläkin, varmaan niistä saisi kohta jollekin paidan jos talteen keräisi. :D Saa nähdä miten paljon illalla lähtee kun isäntä saa värjätä meikäläisen hiukset ja vähän leikatakin. :)

Paino on vaan tippunut koko raskauden ajan ja sitäkin tuolla lääkärissä seuraillaan, noin kävi kyllä esikoisenkin aikana, mutta ei ihan noin hurjana: tähän mennessä paino tippunut ekasta neuvolakäynnistä reilusti yli 20kg ja sen näkee jo naamastakin kun alkaa posket lommolle menemään. :/ Varmaan taas otan raskauden jälkeen korkojen kera takaisin...
Täälläkin väsyttäis kovin, mutta tänään herkuttelen vaikka huomenna onkin se sokerirasitus. Kunnon lihaa, ranskalaisia, siihen joku hyvä kastike ja jälkkäriks suklaa-banaanijäätelöä. Nyt kun saa rauhassa syöpöttellä ihan aikuisten kesken, esikoinen pääsi mummille perjantaihin asti että saan juosta asioita hoitelemassa. :)
Juu niin ja mokkapaloja meinaan vielä tänään leipoa, kaveri toi sellasta tuttifrutti-rouhetta, mitä ajattelin sekaan heittää. Saa nähdä mitä tulee. :)

mursumarsu ja Nemi
 
Onpa mursumarsu ihanuutta ku tommosella yllätyksellä muistetaan! Sulla toimii raskaus tommosena laihiskuurina :p

Mulle painoa on tullu ekan neuvolakäynnin jälkeen +10 kg. Olo on kyllä aika paksu ja ahistava ku satakuuskymmentäyks senttiä pitkä alkaa painamaan roimat yheksänkymmentä kiloa. Oon joskus ennen ollu ihan muuten vaan näin painava (vähän painavampikin) ja isompikin, en haluaisi enää ku se on tosi ikävä olotila kaikin puolin. Toki jos lasketaan painonnousu jo jostain plussatestistä saakka ni ei riitä tuo kymmenen kiloa. Oon tainu jauhaakin tästä jo vähän jokapaikassa ni ei sen enempää. Sokerit onneks oli ok painonnoususta huolimatta. Kai se siitä, kun pitää päänsä että ei jää tämmöseks valaaks. :popcorn:
 
Hyvää marraskuun alkua kaikille! ^^
Täällä on tänään selvitty jo toisesta sokerirasituksesta, huomenna saiski sitte soitella tuloksia.. Ei ollu paastoaminen paha juttu, mutta kyllä se ällölitku tyhjään mahaan vaa vetää pakin sekasi :/ Nyt voiski lähteä sjoelle kompensoimaan eli leffaan jättikarkkipussin kera ja sen jälkeen syöpöttelemaan :3 = miehen synttärit :)

Neuvolan puolellaki meni hyvin, painoa on meikäläiselle tullu aika tasan 5kg nytte ja toivon, että se jäis sinne 10-15kg välille se lopputulos kun tätä elopainoa nyt on muutenki ihan liikaa. Sain myös kelan paperit ja ne jo palautinkin, niin innolla vaan odotetaan sitten pakkauksen saapumista, ehkä sitten voi jo tosissaan alkaa täpisemään :> Sitte oli positiivinen ylläri et hemppa oli vieläki tosi hyvissä lukemissa, vaikken oo sitä monivitamiinia etes syöny, eli voin ilmeisesti kehua itteäni ainaki kohtalaisesta ruokavaliosta :D Ens kerralla oiski sitten taas lääkärikäynti neuvolan yhteydessä ja se menee jo joulukuulle! Mahotonta :D Äskenhän oli vielä kesä!

Me ollaan päätetty et kastetaan lapset, mies kuuluu kirkkoon mut minä en, mua ei oo etes kastettu eikä mittään että oon ihan täysverinen pakana :D Äiti sanoo, että ne aatteli sillon, että me saahaan sitte isona itte päättää mitä elämältä halutaan, mutta nyttekki jos haluisin kirkkohäät nii pittäis ekka käyä ripari ja kastautua.. Et ehkä sama kaunis ajatus mullaki, mutta helpompi sieltä kirkosta on sitte isona vaa erota.

Mutta ei siinä, nyt häätyy lähteä veteleen jo pakkelia naamaan nii heissulivei vaan!
Tuulikka + Nöttönen 24+2
 
Sain tänään hyvät naurut kun menin kurkkaamaan että onhan se tyttö päikkäreillä ni neiti oli nukkumassa vaatelipastonsa alalaatikossa! :LOL:
Siellä se nökötti pylly pystyssä harsojen ja lakanoiden keskellä...:heart:
Ei voinu kun nauraa ääneen ja ottaa kännykällä kuva,kun muuta kameraa en enää omista.

Käytiin tänään myös hissukseen reilu tunnin kävelyllä, tai siis käveltiin maks. 3km yhteensä, koirapuistolle ja takaisin ni pääs tuo koiruus juoksemaan:) Nautti kun sai juosta siellä muiden koirien kanssa:)

Neuvola siirtyi perjantailta huomiselle klo 15.00 , edessä huomenna sitten vielä auton luovutus takaisin omistajille ja sitten olenkin autoton. Yhdenlainen operaatio tuokin, kun pitää saada sit viellä kyyti sielt entisiltä naapureilta itselle, lapselle ja koiralle mun vanhempien luokse reilu 30km päähän. Sinne pitäis taas mennä loppuviikoks koiranvahdiks:D Jos saisin rahaa tuosta koirien kaitsemisesta ni olisin miljonääri..;)

Tänään saunaan, jeij!:wave:
 
Äitiyspakkaus voisi jo tulla, vaikka sainkin raskaustodistuksen vasta tänään postiin. ;) Eka kun tulee, eikä oo vielä mitään vaatteita valmiina niin kiva päästä kattelee mitä kaikkee tulee (ihan kun en olisi netistä kattonut jo :D)

Meillä ei kumpikaan kuulu kirkkoon enää, joten nimiäiset pidetään. Minä erosin jo joskus parikymppisenä, mutta liityin häitten takia uudestaan, jonka jälkeen molemmat erottiin taas. Haluttiin kirkkohäät ja näin se oli kaikkein helpointa. Kummit on ajateltuna, mutta ei olla vielä pyydetty.

En muuten saanut sitten influenssarokotusta, vaikka menin hakemaan sitä (työpaikalla järjestetty). Terveystalon hoitaja sanoi, että pitäisi neuvolasta saada mieluiten lupa. Soitti sitten kuitenkin Terveystalon lääkärille, joka sanoi ettei hän itse suosittele raskaana oleville, mutta osa lääkäreistä on täysin eri mieltä. Lopputuloksena sain sitten itse päättää otanko nyt vai mietinkö vielä. Päätin, etten nyt sitten ota kuitenkaan kun kerran alan ammattilaisillakin on niin paljon ristiriitaisia mielipiteitä asiaan liittyen.

Painoa on mulle ekasta neuvolasta tullut +7kg. Toivottavasti ei hirveesti tulisi kaikkiaan, mutta tulee mitä tulee..

Millanen: Keravalla asutaan. Ei tosiaan tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnärillä ;)

Line ja Nano rv 24 *poks*
 
tkl
Heippa kaikille!

Meille tuli äitiyspakkaus eilen ja oli kyllä ihana tutkiskella niitä, toppapuku ei ollut oikein makuun, mutta eiköhän tuo mene. :)
Täällä ollaan nyt ainakin pari viikkoa sairaslomalla supistelujen takia. Terveyskeskuslääkäri oli kyllä kovakouraisin mitä vastaan tullut kokeillessaan paikkoja.. :(
Painoa on tullut n.9 kiloa, toivottavasti nyt ei ihan hirmuisesti tulisi lisää..
Mitäs kaikkea teillä on hommattu tulokkaalle?
Meillä vaatetta jonkun verran ja huonetta vähän kalusteltu ja laitettu valmiiksi. Ajateltiin tehdä ihan listaa, mitä ostettavaa.

Mukavaa odotusta kaikille! <3

tkl ja masukki 26+2
 
Jepulisko en tiiä oikein mitä itsekkään tarkoitin, jotkut on vaan aikasemmin puhunut jostain turvallisilla viikoilla olemista :D Mutta kiitos tuosta linkistä, se valaisi erittäin paljon! :)

Kikkis joo täälläkin heräillään vähän väliä yöllä, tuntuu että kun nukkuu päikkärit päivällä/illalla niin nukkuu paljon paremmin ja pysyy unessa pitempään.. Yks potkii mahassa öisinkin ja usein sitä herää kun vaihtaa asentoa toiselta kyljeltä toiselle.. Aah kuinka kaipaan mahalteen nukkumista <3

Tänään kävin ekaa kertaa hypistelee vauvanvaatteita Name It- liikkeessä joka täällä Jyväskylässä on.. Vielä sain itseni hillityä enkä ostanut mitään, odotan ensin äippäpakkausta :) Kaveri on ollu lastentarvikeliikkeessä ennen töissä ja kysyin häneltä tuleeko niihin yleensä alennusmyyntejä niin hän sanoi että alet alkaa joulun jälkeen.. Miten sitä saa itseään hillittyä ettei osta jo aikasemmin..?

Itse lasken tuon painon nousun siitä mitä olen ennen raskautta painanut, elikkä siitä on nyt tuo 10kg tullut.. Eka neuvola kun oli vasta rv9+jotain.

ilutiak täälläkin on tukkaa vaikka muille jakaa mutta häiritsee tuo jatkuva hiusten lähteminen.. Joka paikasta löytyy mun hiuksia ja aamulla kun tukkaa laittaa vessassa niin lattialla on yks uus peruukki valmiina :D

Aika menee todella nopeasti, enää 7 viikkoa töitä ja sitten jään talvilomalle ja siitä sitten äippälomalle :) Ei jaksa odottaa!

Giggles & Elmo 25+4
 
kummeista: meillä valittiin 3 kummia..nää kaikki ovat hyviä ystäviä joilla itselläänkin lapsia.
painosta: tänne tullut 5 kiloa ekasta neuvolasta...tosin mulle jäi pari kiloa edellisestä raskaudesta,eikä mikään ihme koska plussasin 4.5kk synnytyksestä =)
mä olen kamala mässääjä varsinkin raskausaikoina..joka ikinen ilta vedän jonku ruuan,leipää,keksejä,jädeä,karkkeja,suklaata,auts =O olen kyllä yrittänyt käydä mahdollisimman paljon kävelylenkeillä jne..esikoisesta tuli 22 kiloa ja tokasta 15.5kg..luulen että tästä tulee sellaiset 20kiloa,sillä mulla on aina tullut noi kilot just näillä loppuviikoilla tyyliin kilo per viikko vauhtia=D

täällä ei otettu äippispakettia,sain sen rahana jo ja se menikin jo ajat sit=)
nyt 25+4 <3
 
huomenta!
Aamu alkoi taas mukavasti kun esikoinen tuon kellon siirron takia on alannut herään jo ennen kuutta , aaarg! Mitehä sitä kestää/jaksaa vauvan kanssa taas sen väsymyksen ja univajeen? mä oon niin huono siinä ja sitte menee niin helposti hermot, tosin neidillä oli kyllä mahavaivaa ja mitä lie koliikkityyppistä oireilua vauvana.
Me ollaan nyt ajateltu pitää lapset osa-aikaisena maaliskuusta asti päikkärissä (tai millon nyt vauva sitten syntyykin). Neidin vauva-aikana saatiin esikolle just neuvolan kautta osa-aikainen päivähoitopaikka, kun meinas itellä jaksaminen loppua..Ensi kesän jälkeen esikko meneekin eskariin ja neiti 4v sitten joko menee kerhoon tai jää kotiin kokonaan.

Muutenkin huomaan, että alkaa kyllä hermoja syödä tää vaikee olotila. Menee hermot pienistäki jutuista ja sitte harmittaa..Kuhan nyt ei megaärsytys iskis kunnolla päälle :/ Mieluummin ottaisin sellasen tasasen tylsän mielialan ku räjähdysherkän. Joo taidänpa mennä jatkaan unia, jos olis olo sitten vähän parempi.

sini77 ja ärripurri 25+1
 
Äitiyspakkausta meille ei otettu, esikoiselta on kaikki pienimmät vaatteet tallessa, eikä pakkauksesta ensimmäiselläkään kerralla tullut kuin murto-osa käyttöön. Sillä rahalla maksetaan osa vaunuista, jotka ovat siis koristaneet kotiamme jo jonkin aikaa... :LOL:

Influenssarokotetta ei myöskään meille tule, en ole sellaista koskaan ottanut, enkä siis nytkään, enkä muuten koskaan ole influenssaa sairastanut.

yöunet on muuton jälkeen palanneet!! Herään aamulla vasta kellon soittoon, mitä ei ole tapahtunut moneen kuukauteen! Toki oloa helpottanut varmasti muutto mieleisempään kotiin, sekä tämä osa-sairauspäivärahajärjestelmä, joka on tuonut helpotuksen huokauksen itselle :)

Kummeiksi haluaisimmme erään ystäväpariskuntamme, mutta heillä on jo 10 kummilasta, ja ovat sanoneet, että jos joskus vielä joku tulee, niin sitä mietitään sitten hyvin tarkkaan.. mutta kun he ovat meidän sellainen, luottoystäväpariskunta, niin mieli tekisi kyllä kysäistä!!

Paino on noussut myös palttiarallaa sen 10kg, se mihin se on mennyt on ihan ihmetys, koska edelleen vetäisen vanhat farkut jalkaani, nappi tosin viritellään pompulalla kiinni, mutta muuten ei ahdista olleskaan.. Mahan ympärysmitta on jo komeat 105cm, siihen se kai sitten on kilot änkeneet…

ÄiteeX ja poitsu 23+6
 
Aamulla oli taas neuvola. Paikalla oli mukava opiskelija, joka hoiti kaikki hommat, vakkaritäti katteli vierestä ja välillä kommentoi jotain.

rv26+4 (22+2)
paino 63,9 (60,5) (viikossa tullut nyt noin 0,85kg, ite laskin, kun ei merkattu ylös...)
RR 110/58 (108/60)
Pissa ok (-/++)
hemppa 110 (108)
sf 25,5 (19)
vauvan syke 140

Kaikki siis ihan ok, rautaa käskivät syödä edelleen. Se on kyl nyt jääny oikeestaan kokonaan pois. Täytyy nyt muistaa, jos toi hemppa sit nousis paremmin...
Ens viikolla sit sinne sokerirasitukseen... yök... :( Ens viikolla on myös lääkärineuvola, kun katotaan miten mun sairaslomalle tehään, jatkuuko vaiko meenkö taskas töihin.
Painoa on nyt tullu alusta joku 8-9kg. Mulle ihan ok, kun ei lähtö paino ollu suuri bmi oli sillon joku 20. Joskus vähän huvittaa, kun neuvolassa udellaan kaikki huumeiden käytöstä väkivaltaan ja nasennukseen jne... Mut toisaalta onhan se hyvä ja hieno homma, että niihin puututaan, jos jotain ilmenee. Mulla kun on käynyt kivasti, ettei noiden asioiden kanssa ole koskaan ollut ongelmaa, niin tuntuu tyhmältä rastittaa niiitä kyselylappuja, kun kaikki tulee kohtaan "ei" tms...

Pikkunen liikkuu vatsassa ihanasti monta kertaa päivässä. Useinmiten se on jalat alas päin, kun potkii tuonne jonnekkin alas ja varsinkin rakkoon... :/ Poikittain meillä viihdytään myös. Kyljellä nukkuessa on ilkeen tuntusta, jos se potkasee kovasti klkeen... Mut on se kuitenkin ihanaa, kun tuntee pientä möngerrystä. :heart:

Vakuutus me varattiin lapsivakuutus tapiolasta. Siellä kuulemma toimii kaikki hyvin ja muutkin vakuutukset on siltä, joten tuntu järkevimmältä...

Undine ja pikku poika 26+4 :heart: nopsaan aika menee, vaikka välillä tuntuu, että helmikuuhun on vielä ikuisuus...
 
Joku kyseli et mitä kaikkee on hommattuna jo vauvalle
Eilen just hypistelin kaikkia tavaroita mitä tuol kaapissa jo on.
Meillä on hommattuna Vaunut,pinnasänky,lakanoita,mobile,pussillinen 50-56 cm vaatteita (käytettyjä ja uusia) ja pussillinen 62--> vaatteita sit toppapussukka ja kevyempi pussukka ja nallepukuja ym sit kevääks.
Tänään mennään hoitopöytä hakemaan ja tälläviikolla myös tulee turvakaukalo. Meillä melkeen kaikki noi on käytetttyjä mutta siis mun mielestä uuden verosia ja kaukalo+telakka tulee kaverilta et ei pitäis olla mitään vikaa siinäkään.
Sit tänään on tullu se äippäpakkausraha tilille ni sillä mennään ostamaan sitteri ja vaatteita pikkuselle. Hukun ehkä vielä noihin vaatteisiin, mut eikai niit voi liikaa olla ;D ne on niin ihania!

Onko kellään muulla maha sekasin Mulla on ollu jo pitemmän aikaa et joko kamala ummetus tai sit tuntuu et maha on ihan sekasi... Mikäköhän ois avuks tohon? kellään tietoo/vinkkejä?

Ja toi geisha kakku kuullostaa ihanalta, täytyypä viikonloppuna tehä!

Ippe ja pikkupoitsu (se entinen taateli nimitys kuullostaa nykyään aika tyhmältä)
:DD 23+6 <3
 
Neuvola kuulumisia...

rv. 24+5 (22+3)
Paino. +262g/vko 82,8kg (+1,145kg/vko 82,2kg)
Turvotus. +/- ( - )
RR. 116/67 p.62 ( 99/62)
Pissa. puhdas ( +/- -)
Hb. 117 ( - )
Sf. 27 (20)
Lapsivesi. n ( n)
Tarjonta. rt
Syke. 155 (150)
Liikkeet. ++ (++)

4vkon aikana tosiaan ton 7cm kasvanu tuo sf mitta........ :whistle:
Taidan olla aika jättilläinen jos sama tahti jatkuu loppuraskauden ajan!:S
Olis suotavaa että hieman jarruttelis tahtiaan. Hemppa oli laskenu reippaasti edellisestä otto kerrasta kun viimeks otettu ni ollu 141. Joten nyt aloin syömään monivitamiinia ja katotaan jos nousee sillä jos ei ni sit pelkkää rautaa lisäks. En haluis alkaa vaan syömää ku se laittaa mahan kipeeks..:(
Ens kerran nla 1.12 sillon sitten taas näkee paljonko kasvanu masu ja minä:D

Millanen ja Oiva
 

Yhteistyössä