** Helmikuun Helmet** tammikuu

Hyvä ku Jahvetti kasassa, sua tulinki tänne kuulostelee :) .

Nyt mentävä, vieraat tule iha just..en oo istunu kasin jälkeen yhtää :headwall: :eek: ..kiva ilta taas tulossa..ja iltaa asti ramppaa synttärivieraita, parissa erässä, että mahdutaan..

Moikka :wave:
 
Hyvä ettei Jahvetti vielä ihan jakautunut! Mutta kyllä toi kuulostaa silti erittäin luppavalta noin tulevaa käynnistymistä ajatellen. Mulla vahva veikkaus että noi supparit ei lopu ennen kuin pikkuinen on maailmassa. :hug: Toivottavasti olen väärässä ja hän viihtyy yksiössään vielä ainakin pari viikkoa.
 
Heippa!

Nytten pitäis olla selvillä vesillä, huomisesta alkaa äippäloma ja miehelläkin lomaa vielä huomispäivä. Tosin toisaalta odotan että pääsen yksin puuhastelemaan täällä, kun onhan se toinen kuitenkin vähä jotenkin tiellä koko ajan =) Ja kun sillä riittää noita vinkkejä joka asiaan ja mulla menee sitten hermo ja hyvästä fiiliksestä ei tietoakaan...

Soitin sinne neuvolaan perjantai-aamuna ihan kyselläkseni siitä veden tihkumisesta... Eipä tämä mun tilanne nyt niin vakava ollutkaan, niinkun jo vähän uumoilin, mutta ei liikavarovaisuus tässä tilassa varmaan pahasta oo...

Alkoi melkein naurattaa kun terkka kysyi että onko mun maha pienentynyt :D Sama rantapallo tuossa pömpöttää, ja tuntuu että kasvaa joka tunti, ainakin iltasin on niiiin tukala olla ettei oo tosikaan. Ja kun vauveli on aikas kova tyyppi hillumaan, tulee isäänsä, sekin oli viime yönä aika levoton =)

Katseltiin Kaksnelosta eilisiltapäivästä yöllä neljään. En vaan pysyny enää hereillä. Pitää jatkaa tänään... :)

Lehti-gallupiin... Mies tilas mulle salaa jo maaliskuussa Odotus-lehden. Ihmettelin kauheesti että en oo kyllä tällästä tilannu ja mies vaan päivitteli vieressä että aijaa, kumma juttu... :kieh:
Vauva-lehden sain vuodeks miehen siskon tilaamana, se on synttärilahja mulle. KaksPlus-lehden tilasin ihan itte kun joku mukava mies sitä puhelimitse kauppas tooooosi edullisesti ;)
Että kyllä luettavaa riittää...
 
Luin kaikki eilisillan ja tän amun jutut, mut en muista enää mitään :LOL:
No lehti galluppi oli, niin nyt en oo tilannu mitään lehtiä. Oon ostellu irtonumeroita aina, jos on ollu alessa :D
Edellisistä mulle on kyllä tullu aina joku lehti. Ekasta tilasin Vauva-lehden, tais olla tokassakii, kolmannessa mulle tuli Kaksplus ja Meidän perhe =)
Varmaan kyllä jonkun tilailen, jos joku hyvä kaupanpäällinen ja tarjous sattuu kohalle =)

Supistelee säännöllisen epäsäännällisesti, en oo ees kellosta jaksanu kattoo...olkoot, eipä tuu ressiä :kieh: :kieh:

Pitäs keksiä jotain tekemistä tässä, ettei iha koneella plössimiseksi mee tääkin päivä :/
 
Ei täältä saa olla poissa kun heti on sivukaupalla luettavaa :whistle: Onneksi enää ens viikko töitä niin jos sitten kerkeis enemmän tännekin, huomaa että on tainnut porukka jäädä lomille kun sivukaupalla tulee tekstiä joka päivä :D


Kiin Hirmu paljon onnea pinon ensimmäisen vauvan perheelle :flower: :flower: Oli kyllä tosi kivan kokoinen, toivottavasti pääsette pian yhdessä kotiin!

galluppiin, mulle tulee kaksplus, on tullut jo pari vuotta. Tilasin sen kerran kun sai jotain ylimäärästä siihen, ja sit plussasinkin heti sen jälkeen. No, se raskaus meni sillon kesken ja en oo tilausta lopettanu. Sit nyt kun ostin itkuhälyttimen hobby hallista niin siihen sai olikohan puolen vuoden vauva-lehti tilauksen kaupan päälle joten tulee sekin. Sitten joko naapurista tai siskolta saan meidän perhe lehden. Että ihan kiva kun on luettavaa! mä kun tykkään kauheesti lukea.

Jahvetti :hug: osanottoni isomummun kuolemasta. Itsellä on samanlainen kokemus esikoisen odotusajalta, pari viikkoa ennen kun syntyi niin isomummoni kuoli. Nyt kun tuon sinun jutun luin niin heti tuli paha tunne että kukahan vielä ehtii kuolla ennenkun Urmi syntyy, ja jotenkin tuli oma mummoni mieleen, hän kun ei ole enään parhaissa voimissa :(

Tuossa kun luin kaikkine eilisiä suppareita (ja saunomisia, meillä myös oli saunailta joten liityn saunailijoiden kerhoon) niin tuli tunne että minä oon varmaan tän pinon viimenen joka lähtee synnyttämään
:whistle: Saa nähdä pitääkö tunne paikkaansa, vahvasti vaan siltä tuntu!


Äippä70
mua pelottaa, mutta vain sen takia että pelkään että vauva ei mahdu syntymään :( mutta koitan nyt saada lähetteen jonkin sortin painoarvioon että sais vähän mielenrauhaa.

Mitähän muuta mun piti kirjottaa...

Nukkunut oon aika hyvin, paitsi pari yötä sitten. Katottiin illalla jotain ohjelmaa missä ammuttiin pyssyllä, sit kun mentiin nukkumaan ni ensin neiti valvotti (kävi vessassa monta kertaa ja yski kauheesti). Sitten kun neiti nukahti niin just kun on ite nukahtamassa niin ulkoa kuului niinkun joku ois ampunu ihan ikkunan takana. Miehen herätin (joka ei tietenkään ollu kuullu mitään) että joku ampuu tuolla :whistle: No se sano vaan et neiti siellä jotain potkii. No, meni minuutti niin tuli toinen pamaus, mies totes vaan et niin ampuu ja jatko unia :headwall: Minä hermoheikko sitten valvoin ja pelkäsin, kun pojat tais tuolla jalkakäytävällä jotain kiinareita räjäytellä. Tarvii tolleen mua säikytellä :whistle:

Vinja ja Urmi 32+6


Ainiin, sitä piti kysyä että kun ootte noita äitiyspakkauksen vaatteita pessy niin ootteko uskaltanu kaikki laittaa kuivausrumpuun? Ite oon niin tuore rummun käyttäjä etten oikee tiiä mitä sinne uskaltaa laittaa... kun joissain oli rumpukuivaus kielletty ja joissain ei...
 
Kotona jälleen....

Nyt olis rottinkisänky kotona ja pitäs reunallinen siihen pestä vielä. Ja huomasin että tytön jäljiltä turvaistuin on jotenkin likaantunu niin täytynee sekin kangas pestä. Ei vaan jaksais yhtään pesemistä enää.

Automatkalla tuossa äsken nukahdin ja heräilin vähän väliä kun alakertaan juili, ihan kuin olis tökitty sukkapuikoilla. Todella inhottavaa mutta nukuin vaan aina uudestaan. Kiva tunnin tirsat taisin nykästä. :whistle: Onneks typykkäkin nukahti melkein jo heti pihasta lähdettäessä.

Anoppi soitteli tuossa ja sanoi että tulisivat käymään.....en innostunu yhtään. Nyt vaan haluais lööpailla ja olla ihan rauhassa mutta ei näköjään. Miehelle hiukan ilmeillä yritin vihjailla mutta ei tollo tajunnu sanoa et tulkaa vaikka huomenna. just tultiin kotio ja mä oon ihan kiukkunen ton takia. välillä tuntuu että ovat kokoajan täällä... enkä kehtaa kyllä soittaa ja sanoa että ei tarvii nyt tulla. Plaah....

Lehtigalluppiin mulle tulee tällähetkellä vain seiska. Perhelehti tuli(huipputarjouksella) hetken ja ekaa ootellessa tuli vauvalehti mutta nyt en sortunu. Harvemmin tulee osteltuakaan irtonumeroita. ihan kivoja lehtiä ovat kyllä. Perhe lehteen olin kyllä pettyny.

jahvetti hyvä että oot vielä kaik yhes koos! =)

Nyt mamma menee pähkäileen ruuanlaittoa!

Jepsu ja Martti 34+5 :heart:
 
Jahvetti :hug: osanottoni! Jännää että aina jonkun on kuoltava että uudelle on tilaa näin meillä on ainakin käynyt, -93 kun poikaa odotin kuoli pappa, -96 kun odotin tyttöä kuoli mummo, -01 kuoli isä kun odotin tyttöä ja nyt kuoli vähän ennen kun tulin raskaaksi miehen äiti! :/ Elämä on joskus syvältä... :eek:

Tarppa ja toukka 35+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Ainiin, sitä piti kysyä että kun ootte noita äitiyspakkauksen vaatteita pessy niin ootteko uskaltanu kaikki laittaa kuivausrumpuun? Ite oon niin tuore rummun käyttäjä etten oikee tiiä mitä sinne uskaltaa laittaa... kun joissain oli rumpukuivaus kielletty ja joissain ei...

Mie en juurikaan kattele noita pesumerkintöjä...kuivaan rummussa kaikki ns. pikkupyykit...alusvaatteet, sukat, lasten t-paidat jne...paksummat sitten narulla. Ja pakkauksesta taisin rummussa kuivata kaikki muut paitsi makuupussin.
Ja toppavatteita en rumpukuivaa...enkä villa.
Mikään ei oo koskaan pilalle menny =)
Ja käytän "kaappikuiva"-ohjelmaa vaatteilla pääsääntösesti
 
Laitanpa pienen gallupin minäkin!

Onko teillä kantoliinat käytössä edellisillä lapsilla/aiotteko nyt hankkia/ootteko jo hankkinu?

Mä oon vähän ajatellut että semmonen pitäisi hommata, sisko sellaista käytti (semmonen trikoinen) ja hyväksi havaitsi. Koittaa vaan pähkäillä että millanen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Onko teillä kantoliinat käytössä edellisillä lapsilla/aiotteko nyt hankkia/ootteko jo hankkinu?

En oo koskaan kokeillu, mut moni niitä kehuu, että pois ei antas, korvais melkeen vaunut semmosella =)
Noilla kaikilla kolmella oon Baby Björnin rintareppua käyttäny jonkun verran, ihan hyvä oli, mutta sen oon jo hävittäny, enkä nyt oo mitään tilalle hommannu, kun tuntuu, ettei ton selän takia kannata :whistle: :/
 
Voi vitsi, kun huominen äippäpoli käynti jännittää. Se ois heti klo 8.50.
Saa nähä kuinka nuo supistukset on alapäähän vaikuttaneet, kun kuiteski niitä tulee ihan levossakin ja suht säännöllisesti ja pirskatin kivuliaita ovat.
Lehtigalluppiin, niin mulle tulee Deko lehti ja Koti ja keittiö lehti. Ne ei kylläkään mitään odotus aiheisia ole :D
Nyt 35+6 :wave:
 
Tyttiliini
Heissan äidit!

Enpä olekaan vähään aikaan päässy koneelle, mies tekee töitä kotona ja kone on aina varattu, joko työasioissa tai sitte miehen muussa koneelle nököttämisessä B) Nyt se antaa pojalle välipalaa, joten tilaisuuteni koitti.

Meillä menee mukavasti, mulla ei ole suurempia vaivoja (koputtaa puuta) mutta pyysin silti sairauslomaa äitiysloman alkuun, kun alkaa olla meikäläinen aika väsynyt.

Huomasin (kamalan myöhään), että Kiin on jo synnyttäny, onnea hurjasti! Ja hupaisaa, että poika tuli =) Intouduin siitä päättelemään, että koska tämä meidän on kuulemma "luultavasti tyttö", niin eiköhän sekin ole poika. Ilahduin tyttöajatuksesta ja nyt ilahduin uudestaan, kun ajattelin, että se onkin poika. Että ei taida olla kauheasti väliä meillä kumpi tulee ja hyvä niin!

Vinjako kyseli kantoliinoista? Meillä oli babybjörn myös, se oli mun mielestä kyllä hyvä, mutta ajattelin kokeilla kantoliinaa tällä kertaa. Saan kaverilta lainaksi sellasen mikä hitsi sen nimi oli, baby jotain (joo tosta oli varmasti kauheasti hyötyä :LOL:

Eva
, mun tutkimuksen mukaan (otos kaks henkilöä, joten ei kauhean luotettava...) närästys kestää kyllä synnytykseen asti vaikka saattaaki välillä lieventyä. Mutta sitte se loppuu, kuin veitsellä leikaten!

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Pessi Oikealla alavatsassa on yksi suurimmista kohdun kannattimista joka alkaa jossain vaiheessa kipuilla. Muistuttaa sen verran umpparikipua että multa sen takia leikattiin umppari isänpäivänä. Jos ei muita umpparin oireita ole niin en usko että se kuitenkaan silloin tulehtunut. Mulla kipu kesti ja paheni vain yli vuorokauden ja menin päivystykseen ihan siks et katsovat onko tulehdusarvot korkeella tai edes nousseet. Pieni nousu oli ja kirurgi päätti leikata. Uskon kuitenkin et se tulehdusarvo johtui ihan flunssasta jota olin sairastanut viikon juuri ennen tota kipua. Umpparissa menee vatsa sekaisin ja tulee paha olo, oksettaakin jos oikein tulehtuu. Tietysti jos kipu vaan jatkuu ja paheneekin vielä niin käy näytillä. Raskausaikana vatskalvontulhedus, joka pahasti tulehtuneesta umpparista seuraa voi olla vaarallinen ihan jo vahvojen lääkkeiden takia.

Jepsu Mä olin myös pettynyt Meidän perhe-lehteen, jotenkin hmm..konservatiivinen jos nyt hienosti sanoo. :D
 
Ja kantoliinoista vielä..ostin nyt mylös sellaisen Pikkuruusta. Ihan solmussa olen ollut sen kans kun tytön vauvanukella testaillut. Ei tuu mitään. Mut harjoitus tekee kuulemma mestarin. Esikoinen ei viihtynyt missään kantolaitteessa. BabyBjörnin rintareppu mulla oli silloin ja on vieläkin. Katsotaan viihtyykö tämä pikkuinen siinä vai kantoliinassa. Mulla on kutina et Viltsu tulee olemaan hiukan enempi sylilapsi kuin mitä tyttö.
 
heippa taas :wave:

Pessi: Mulla oli vastaavan kuuloista kipua melkein kaks päivää, mut kipu oli vasurilla. Meni sit ittestään ohi ja aattelin, et kuulus jotenkin asiaan... Siis vauva-asiaan. :/

Kantoliinoista ei oo tietenkään kokemusta vielä, mutta sain äiti-nimiseltä joulupukilta :xmas: Hug-a-Bub -merkkisen kantoliinan ja Vauva-lehden tilauslahjaks sain myös kantoliinan (joka tosin vaikuttaa huonolaatuiselta, yllätys :whistle: ). Kavereilta saatiin lainaks Baby Björn -reppu, joka innostaa miestä enemmän kuin toi liina. Aikomuksena ois siis alkaa liinailemaan; toivottavasti vauva viihtyy siinä... =)

Närkkii ihan perkuleellisesti... |O |O Mut kaikki muuten jees.

palaan taas,

eva & hynttyrä 35+4 :heart: Tasan kuukaus laskettuun aikaan! :attn: Kelläs muulla olikaan samana päivänä la kuin mulla... Pitää käydä tsekkaamassa...
 
Ärsyttää!!!! täälläkin tuo pskalla juokseminen yhtenään on alkanu..tulis ees kunnolla eikä papana kerrallaan |O Mehevästi tääkin ajoittain painaa tonne alas ja aiheuttaa tunteen niinku olis ainakin melonin kokoinen ummetus peräpäässä |O .
Eilen illalla lähdettiinkin sitten kolmisteen isännän ja nuorimmaisen kanssa sinne isännän kotipaikalle hänen siskoo tapaamaan.. Illalla syötiin hyvin ja saunottiin yms..nukuttua en sitten kyllä saanu ku vierassänkynä oli jatkettava soffa missä olematon patja..koko yön pyörin ja lonkat soi..arvatkaapa onko tänään sitten väsyttäny :/
Vaaveli vatkaa mahassa kanssa ihan jatkuvasti..liikkuu, harjoittelee hengittämistä ja hikkaa..
 
pessi miulla on umppari leikattu ja on silti tuota kipua oikealla,yöllä tulee aina siten etten voi liikkua ennen kuin se kipu menee ohi,se on tosiaan aivan kuten umppari kipu,tosi inhottava! oli edellisessäkin raskaudessa ja nyt voimakkaampi :( ...että toivotaan ettei sullakaa umppari vaivaa :hug: ,,mulla on niin kauhia unettomuus että olen jo aivan sippi ja itkuinen :( ,lehdistä:ennen olen tilannu vauvaa ja kaksplussaa,nyt ostan joskus vain irtonumeron...ei mulle tuu mitää lehtiä täl hetkel,,,miten muuten,tuli tuossa mieleen,kun syntyy keskosena niin tuo ristiäis asia ,onko se siitä syntymästä se kaksi kuukautta se kastamis aika?vai pitääkö se aivan papin kanssa hätä kastaa jo laitoksella? ja sitten että alkaako lapsilisät tulemaan heti lapsen syntymästä vai siitä lasketusta ajasta vasta?!!tyhmiä kysymyksiä tyhmältä :D
 
Pessi Mulla myös oli edellisessä raskaudessa samanlaista kipua ja kävin silloinkin päivystyksessä umppariepäilynä, mut ei ollut silloinkaan tulehtunut. Nyt tässä raskaudessa kipu oli pahempi mutta siltikään ei umppari. Seuraile.
 
Hilari hätäkastehan tehdään vain silloin jos vauva niin huonossa kunnossa että epäillään ettei selviä..näin mie käsittäny. Miulla kaksoset synty keskosena ja kastettiin kahden kk sisällä syntymästä ihan normaalisti. Lapsilisät alkaa pyörimään seuraavasta kuukaudesta lähtien kun on syntynyt. Tieto menee vauvasta väestörekisteriin ja sieltä kelalle ja lapsilisät alkaa pyörimään..

Galluppi ei tule tällähetkellä vauva aiheisia lehtiä..me naiset, meidän perhe ja aku ankka riittää. Ironumeroina olen noita lehtiä ostellu. Vanhimpien poikien vauva ja odotusaikana tuli miulle tuo vauva..nyt en oo jaksanu tilailla.
kantoliinasta miullakin täällä sellainen kaapissa on kun kesällä näin yhdellä tutulla vauvan sellaisessa ja vaikutti paljon kätevämmältä kuin tuo rintareppu..joka sekin miulla kyllä tuolta edelliseltä on..miusta siinä ei kuitenkaa kädet oo täysin vapaat kun niskaa pitää varoa..
 

Yhteistyössä