** Helmikuun Helmet** tammikuu

On ne, omia ja omalaatuisia :D . On sit pieni tai iso, ni varmaa iha viimesillään kaikilla vatsa hankaloittaa jonkin verran touhuja..tai sit on kyllä jo yli-ihminen :D :eek: .

Nyt yläkertaan..ja liivit päälle, tissitkin nii pirunkipeet, nännit vasrsinki, pakko panna ne aisoihin, etteivät tossa hölsky.
 
Aika hyvä sattuma ku mä mietin kans Kiinamama eilen illalla ja yöllä ku valvoin. Ku tääl on nyt syntyny joulukuussa 3 kaksoset ja joskus joulukuun alussa mulla oli kutina että nyt taitaa olla hänen tytöt jotka syntyneet. Olis kiva jos hän tulisi kertomaan mitä kuuluu ja muutkin "poissaolevat".

Elikkäs täällä on valvottu hela natten. Aargh. Mulle varmaan on tulossa rintatulehdus tai sitten maitoa paakkuuntunu tonne oikeeseen kainoloon/tissiin. On nääs niin kipeä et itku tulee. Lämpöä oli ihan hiukkasen vaan (37,2c)
Joka jäseneen sattuu ja alaselkä on ku ois tulessa. Mieskin nukkuu kun yöputki taas alkoi. Harmitteli ettei oo pystyssä mutta pakkohan sitä on yövuoron jälkeen saada nukuttua.

Kantoliinasta sen verran et mä oon pähkäilly kans sen ostoa. Tekis mieli mutta toisaalta taas en tiiä tulisko sitä käytettyä. Imetystyynyn aion käydä ostamassa kun muistan. harmittaa ku en kirpparilta ostanu ku näin ja nyt siellä ei oo enää.

Kiin onpas kiva kuulla että Arthur pääsi pois valohoidosta. :flower: Ja varmaan pääsee loppuviikosta kotiinkin. vai onko ollu mitään puhetta?

Nyt en muista mitä kommentoitavaa oli. Meen keittää kahvit ja sitten jos neiti sallii niin menen sohvalle levyksi.

Ai niin, oon nyt muutaman päivän aikana huomannu että liikkeet ei enää tunnu niin paljon. Meians paniikki iskeä lauantaina ku epelistä ei kluulunu aikoihin. Kyllä se onneks nyt on tasaseen sitten potkinu ja muklunnu mut todellakin vähemmän ku ennen.

Nyt kahville....

Jepsu ja Martti 34+6 :heart:
 
Ai niin.. mulle tuli viime viikolla ihme patti tonne häpykarvojen alle. Nyt viime yön aikana se on kasvanu ja hiivatin kipee |O Mikä ihmeen paise se voi olla?

Meinas tuo 1 vuotias sit polttaa koko keittiön :eek: Oli vääntänyt levyn päälle ja siihen suli sit mikrokupu :headwall: Onneks satuin menee keittiöön ennenku kävi pahemmin.

Ja mies soitti äsken..mun pitää lasten kans lähtee katsastaa auto kun ei ole neljän jälkeen saatavia aikoja. Kiva siellä sit jonottaa :headwall:
 
c81
Heipitkästä aikaa..
Mie laiskimus olen vaan häthätää käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutten ole itse jaksanut kirjoittaa. On ollut jotenkin vaan niin väsy - ja kun mie soli 2 vkoa lomalla, olen aika pitkälti keskittynyt olemaan enemmän tässä maailmassa kuin virtuaalimaailmassa. Nyt olen taas päivät yksin, ja konekin kutsuu enemmän puoleensa. Ei pitäisi kyllä istua täällä yhtään. Selkä on toivottoman kipeä, ja suppareita tulee niin paljon, että olisi kai vau-kirjan tms ohjeiden mukaan pitänyt olla synnyttämässä jo viikkoja sitten.. mutta eiköhän tämä meidän mukkelo vielä kyydissä pysy. Tänään aion aloittaa vauvan vaatteiden yms pesun. Ja kai sitä sairaalakassiakin pitäisi vähän alkaa pakkailemaan... kaiken varalta.
Onko teille muille annettu valmiiksi synnärille vietäväksi toivelista tms? Meidän sairaala/neuvola ei moista harrasta, mutta ajattelin sellaisen silti kirjoittaa, ihan ettei tarvitse enää stressata siinä vaiheessa kun sinne menee että muistanko sanoa kaiken mitä haluan. Synnytys alkaa muutenkin jo kovasti pyöriä mielessä.. ei vähiten Kiinin vauvaantumisen takia (olenhan muistanut onnitella?? Jos en, niin iiiiisot onnittelut!!!!)
En kyllä taida muistaa kenelle piti kommentoida ja mitä.. mutta ainakin - Mulish - voisiko olla tulehtunut karvatuppi?? Se 'paranee' sillä että nappaat pinseteillä ko. karvan pois, ja samalla mätä tms pääsee sieltä pois. Ainakin itselle on joskus tullut. Ja on TOSI kipeä. Mutta aika helposti pääsee eroon. Eri asia taipuuko sinne enää.. ;) Itse en ainakaan taivu enää mihinkään.. en saa edes farkkuja oikein pois jalasta.. eikä muuten mahdu enää kuin yhdet mammafarkut :O !! Saapi nähdä missä vaatteissa sitä kohta tallustellaan, kun talvi vasta nyt tulee, ja mikään ei enää mahdu päälle.. No, eipä sitä ulso kykene pahemmin muutenkaan enää..

Mutta - iloista ja lumista talvipäivää kaikille!!!

C 81 rv 33+0 (enää 7 viikkoa!!!!!)
 
c81 Voiko karvatupen tulehduksesta tulla niin iso patti? Yrittäny kyllä peilillä katsoa mutta en minä niin hyvin nää että onko siellä karvaa minkä alla mätää :LOL: Ja mies ei ymmärrä noista asioista mitään. Sano vaan et joku patti siinä on :LOL:
 
Tuli tässä mieleen, et onko muita, joilla EI OO KUMMEJA mietittynä vauvalle??? Siis jos kuitenkin olette aikeissa vauvan kastaa...
Ei olla miehen kanssa ees asiasta koskaan keskusteltu, omassa päässäni nyt useampana päivänä asiaa pyritelöly, et sellanenkin seikka tässä tulee eteen, jos lapsi meinataan kastaa :whistle:
Meillä ei edes ole ketään, jota vois pyytää!!!! Enkä samoja tahtois kun muilla!!! Ei ole ketään niin läheisiä (tai ees kaukasia) ystäviä esim. ketä vois pyytää...ei sukulaisia kehen pidettäs siinä määrin yhteyttä, et kehtais pyytää...oikeesti toivotonta :eek: :eek:

Esikoisella on kummeina mun veli ja hänen vaimonsa
Kakkosella on miehen veli jamiehen sisko (sekä hänen mies epävirallisena, ei kuulu kirkkoon)
Kolmosella on mun ystävä sekä miehen täti

Mistä kummit tälle neloselle...ees ne kaksi!?!?!? |O Miehen kummityttökin pääsee vasta elokuussa ripiltä, täyttää syyskuussa 15v :/ Siinä ois yksi ehdokas, mutta menee niin pitkälle... :'( Ja siltikin toinen puuttuis...

Millasia ratkasuja muilla? =)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
c81 Voiko karvatupen tulehduksesta tulla niin iso patti? Yrittäny kyllä peilillä katsoa mutta en minä niin hyvin nää että onko siellä karvaa minkä alla mätää :LOL: Ja mies ei ymmärrä noista asioista mitään. Sano vaan et joku patti siinä on :LOL:
Siis mulla on pahimmillaan ollu sormenpään kokoinen patti.. Ei se ainakaan varmaan asiaa pahenna, jos sen karvan päältä nyppää pois, niin huomaa kyllä voisiko olla se kyseessä..
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Millasia ratkasuja muilla? =)
Meillä oli helppoa.. mun paras lapsuuden ystävä miehineen sylikummiksi, ja miehen sisko puolisoineen toisiksi kummeiksi.. Mutta kun mie salkoi eilen saunassa miettiä kummeja jo SEURAAVALLE (!!!) HÄN joka ei olisi ikinä halunnut perhettä... ja joka sanoi että näin vaikean raskauden jälkeen ei ikinä halua lisää lapsia

:LOL:

Seuraavalle on kyllä sylikummi mietittynä, mutta ne toiset kummit onkin sitten vaiekami juttu, kun meidän sisaruksista ei löydy oikein 'soveliasta'..
 
Halloota! Aivan upea keli ulkona, saatiin Espooseenkin lunta =). Just tulin lenkiltä, tein jopa himpun verran pidemmän kun ei supista yhtään.
Heräsin vasta ysin jälkeen ja ihan väsyneenä. Vauva herätti viideltä raivoisalla meuhkaamisella ja tunnin puolitoista pyöriskelin hereillä, kun hälle iski vielä iso hikka. Ekan kerran tuli muuten mieleen että jos ois jo ulkona, tässä ois selkeästi imettämisen paikka.. Ja puoli seiskan aikaan jo aattelin etä kunhan toi tosta rauhottuu, mä otan torkut.

Nyt mä syön pipareita ja surffailen netissä :D

Me ollaan pariin kertaan puhuttu kummeista. Mä oli ihan unohtanut että mun veli ei kuulu kirkkoon joten se voi olla korkeintaan epävirallinen kummi. Serkkuja mulla löytyy pilvinpimein mutta kukaan ei ole läheinen, miehellä vaan pari serkkua ja nekin Pohjanmaalla (enkä mä ole vieläkään tavannut niitä :whistle: ). Taitaa kummivaihtoehdot pyöriäkaveripiirissä..

 
Enpä oo tainnu kirjoittaa tänne kuin pari kertaa, muuten oon kyllä seuraillut teidän muiden keskustelua. :ashamed: Josko nyt kuitenkin terästäytyis, kun alkaa jo tää kotona olo ja tekemättömyys puuduttamaan. Äitiysloma mulla alkaa vasta tän kuun puolessa välissä, mutta sairaslomalla oon ollu jo marraskuun lopusta asti supistusten takia. Pientä kypsymistäkin on jo tapahtunut ja tällä hetkellä on saunominen, seksi yms. kielletty. Pitäis poitsun vielä ainakin pari viikkoa pysytellä yksiössään.

Neuvola -ja lääkärikäyntejä mulla on ollu tiheään. Viimeks tänä aamuna oli neuvola, jossa muuten kaikki ok, paitsi virtsassa oli sokerit kahdella plussalla, joten sokerirasitykseenhan tässä joutuu :( Vauva kiepsahti viikko sitten takas perätilaan ja ulkokääntöön on jo aika varattuna rv 36.

Lehdistä sen verran et tilasin vauva lehden heti kun tein positiivisen testin :whistle: Siitä sain tilaajalahjana kantoliinan jota aion testata, vaikka se kyllä on aikamoista säätämistä, kun sen kanssa temppuilen. En tiedä uskallanko sitä ottaa käyttöön, kun en taida luottaa et osaisin sen oikeen sitoa :ashamed: No täytyy vielä miettiä, josko ostais jonkun hiukan simppelimmän simppelille mammalle :D

Paljon Onnea Kiinin perheelle pikkuisesta pojasta! Onneksi kaikki on hyvin ja saatte pian pienokaisen kotiin :heart: Hiukan se sun nopea lähtö pisti tähänkin akkaan vauhtia :D Sain laitettua melkein kaikki valmiiksi vauvaa varten sun synnytyksen ansiosta :LOL:

No tässäpä nämä kuulumiset tällä kertaa. Yritän olla vähän ahkerampi kuin tähän asti :ashamed: :whistle:

Chili rv 33+1
 
Morgeneita :wave:

Täällä on taas yöllä valvoskeltu: tällä kertaa valvoin klo 4.00-6.00, mutta sen jälkeen sainkin unta jopa ysiin asti. =) Lumi on satanut maahan täälläkin, ihanaa! On niin paljon valoisampaa nyt. :D Meillä oli eilen touhukas päivä miehen kanssa: siivottiin kaikki keittiön kaapit (roskikseen 3 kassillista kamaa ja Lähetyskirppis kiittää laatikollisesta :whistle: ) ja kirjahyllyt... :D Nyt ois niinkun sitten koko kämppä käyty katosta lattiaan läpi! Ihanaa, kun kaapit ei enää niin paljon tursua yli äyräittensä... B)

Kummeista: Meillä on, kun esikkoa odotellaan, about kakskyt hyvää vaihtoehtoa kummiks. Ollaan kyllä jo päätetty, ketä pyydetään. Mun sisko itse asiassa ilmoitti itse melkein heti vauvauutiset kuultuaan, että hänestä tulee sit kummitäti. B) No, ei kai siinä sit mitään... :whistle: Oltais kyllä pyydetty ihan itsekin häntä, mut ihastuttaa vaan joskus ton siskon itsevarmuus. Sit pyydetään miehen siskoa ja yhtä ystäväpariskuntaa, joten neljä kummia ois ikään kuin tulossa. :saint: Kuulostaapa kyllä Jahvetti hankalalta tilanteelta... :/ Voiskohan sitä kuitenkin kysyä seurakunnasta, et käykö tuo syksyllä ripittäytyvä kummiks, vaikka ristiäiset pidettäiskin aiemmin. Voihan ne joustaakin vaikka, jos toinen kummeista on jo "täysvaltainen" kummikokelas.

Mistäs tilasit ja mitä Nelli? Mulla on kaks tilausta vetämässä nettikaupoissa, ei tosin yhtään vaatetta enää tähän huusholliin! |O Tilasin semmoset kipsimuottijutskat vauvan jalan-/kädenjälkien painamista varten ja semmoset ballerinasukkikset... Niin no, pitäähän sitä jotain prinsessamaista olla... :whistle: Toisesta kaupasta tilasin pääkallokuvioisen hoitoalustan ja muutaman värillisen harson lisää. :ashamed: B)

Toivottavasti saatte Kiin pian jo poitsun kotiin! =) Hienosti on Arthur tsempannu kyllä!

mulish ja c81: Mul on kans joskus ollu tommonen isohko patti hävyssä: osoittautuikin sit finniks. |O :x Ai niin, huomasin eilen saunan jälkeen nakkina peilin ohi hiippaillessani, että jumankauta mullon ihan sikana raskausarpia alamahassa! Nuo ylämassussa olevat oon kyllä huomannukkin, mutta tonne alas kun ei oikein nää... :saint: Että eipähän oo meikulla ainakaan auttanu tuo päivittäinen rasvaus Body Shopin puikolla tai muilla rasvoilla... tai no, eihän sitä tiedä minkänäköinen tää pötsi ois ilman puikkoa... ;) Ja eipähän noita ainakaan kutita ja iho on muuten kimmoisan tuntuinen. =)

Nyt jos menis vähän siistiytymään; lähetään kaupoille ja ennen sitä meen joogaan, kun se alkaa taas tänään! Jess!

Palaillaan taas :wave:

eva & hynttyrähelmi 35+5 :heart:
 
Heipparallaa!

Täällä yksi joka ei ole viikkoon koneelle ehtinyt eikä kyllä nytkään olisi aikaa muta josko pikaisesti edes jotain =)

On teillä kyllä hurja tahti kirjoitella, kävin läpi juttunne ja johan täällä alkaa tapahtuakkin :D

Eli Kiinille ja hänen miehelleen lämpimät onnittelut pienen pojan johdosta :heart: :heart: :flower: Eläkä vaan lähde helmista pois, sinun juttujasi tulee muuten ikävä :D Hienoa että teidän Arthur voi hyvin ja pääsi jo valostakin pois :hug: =)

Vanamo ja Jahvetti pitää jännitystä yllä seuraavaksi ja Tarpallakin taitaa olla vuoronumero alkupäästä :LOL: Kunhan hetken vielä pienet pysyisi masussa niin elämän alku sujuisi mutkattomammin =)

Lehtigalluppia oli menossa eli siihen vastaiken että mulle tulee Vauva-lehti ja tykkään siitä kyllä kovasti =)

Kantoliinastakin oli keskustelua, mulla oli mutta käyttämättömänä myin kaverille :ashamed: Kakkosella oli Baby Björnin active-reppu ja se oli kyllä kätevä käytössä. Mieleni tekisi vielä taaperoille tarkoitettua Patamumin ergo-reppua...Liina olisi käytössä varmasti hyvä mutta mä kun olen tälläinen käytännöllistä, helppoa ja nopeaa suosivaa sorttia :D

Täällä myös yksi jolla yksi kummi olisi tiedossa ja todella hyvä ystäväpariskunta olisi mutta haluaisin heitä "säästää" seuraavalle sylikummeiksi eli tälle kolmoselle olisi parikin muuta pariskuntaa tiedossa mutta asuvat niin kovin kaukana :( Mies ei sano oikein juuta eikä jaata kun mielipidettä kysyn joten mun ratkaistavaksi tämä kinkkinen asia jää :kieh: Yksi hyvä työkaveri ja muutenkin kaveri miehelläkin olisi tarjolla mutta kun voi olla vaikea valinta.

Vauva on lähtökuopissaan täällä ja aiheuttaa melkoista vihlontaa ja painetta alakerrassa mutta olen mahdollisuuksien mukaan lepäillyt niin että vauva jaksaisi masussa viellä muutaman viikon. Tottakai olo alkaa olla maltamaton näkemään pienen ja saamaan syliin nuuskittavaksi ja rakastettavaksi mutta Kiinillä oli hyvät sanat keskosvauvan äitiydestä. Eli paljon helpompaa itselle ja vauvalle kun vauva jaksaa syödä kunnolla ja välttyy monilta muiltakin hankaluuksilta.

Toivottavasti Nalle-Puhilla kaikki kunnossa ja vauva pysyy masussa :hug:

Eilen sain aloitettua vauvan vaatteiden pesun, wau :D Paljon löytyisi vielä tekemistä mutta eiköhän ukon avustuksella sänkykin kasata viimeistään siinä vaiheessa kun suppailee viiden minsan välein :LOL:

Masukuvankin päivitin profiiliin =)

Ihania masuja oli monilla jotka olivat kuviaan päivitelleet, ainakin Saanukka, Nelli ja Jahvetti :D

Nyt meen taas pyykkikoneen pariin ja sitten lasten kanssa puuhastelemaan :wave:

äitsy ja pieni 34+2, hui :heart:
 
Ai niin, tosta kummi asiastahan mun piti vielä kommentoida. Me ollaan oltu aika yksmielisiä siitä et kummeiksi tulee mun veli ja miehen sisko. Ei olla kyllä pitkään aikaan siitä juteltu, mut näin oletan edelleen =) Olishan niitä muutama kaverikin vaihtoehtona, mut ehkä sit seuraaville ;)

Ootteko muuten muut seuraillu Faktalta vauvataloa, joka tulee torstaisin ja lauantaisin. Mä oon jo vähän yrittäny orientoitua sen avulla tulevaan synnytykseen :LOL: Mut hyvä ohjelma kyllä on, suosittelen :)

Toivottavsti Nalle-Puhilla kaikki ok ja vauva vielä hetken pysyis masussa, vaikka hyvillä viikollahan Nalle-puh jo taitaa olla :)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Ai niin, huomasin eilen saunan jälkeen nakkina peilin ohi hiippaillessani, että jumankauta mullon ihan sikana raskausarpia alamahassa! Nuo ylämassussa olevat oon kyllä huomannukkin, mutta tonne alas kun ei oikein nää... :saint: Että eipähän oo meikulla ainakaan auttanu tuo päivittäinen rasvaus Body Shopin puikolla tai muilla rasvoilla... tai no, eihän sitä tiedä minkänäköinen tää pötsi ois ilman puikkoa... ;) Ja eipähän noita ainakaan kutita ja iho on muuten kimmoisan tuntuinen. =)
Mie en oo saanu oikein käytettyä sitä body shopin puikkoa, kun tuntu että se 'murenee' iholle. Olen siis joskus käytellyt, mutat muuten mies on rasvannu mut eucerinin kuivan ihon rasvalla päästä varpaisiin - ja se on toiminu hyvin, koska ne alueet mitä ei oo aina muistanu rasvailla (tissit ja pehva) on saanu muutaman arven. Mutta onhan tässä vielä pari kk aikaa 'raidoittua' lisää..


 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Chili:
Ootteko muuten muut seuraillu Faktalta vauvataloa, joka tulee torstaisin ja lauantaisin. Mä oon jo vähän yrittäny orientoitua sen avulla tulevaan synnytykseen :LOL: Mut hyvä ohjelma kyllä on, suosittelen :)
Meillä ei näy fakta - kiinnostaisi kyllä kovasti tuo ohjelma :( Tänäänhän alka ailta päivällä neloselta 'meille tuli vauva' olikohan se yhdeltä? Ja se on ma-ke joka päivä :) Mielenkiintoista nähdä millainen se on, kun se kai seuraa ennen synnytystä, synnytyksessä, ja synnytyksen jälkeen pariskuntia..

 
Huomenta :wave:

Yö sujui aika hyvin. Puoli 2 heräsin siihen kuinka mulle nousi oksennus suuhun. :x Olisin voinut vaikka tukehtua. YÖK! Siitä sitten reippailin pissalle vaikka ei ollut edes hätä. Seuraavaksi heräsinkin 6 aikoihin. Ja käänsin vain kylkeä.

Ja lopullisesti heräsin äsken kun pihalla talkkari kolaa LUNTA! jes vihdoinkin täällä on lunta.

Iltanen synnärikäynti jännittää hieman. Mitäköhän siel kaikkee kerrotaan. Toivottavasti ei ole turhaa tietoa siis sillasta minkä nyt tietää etukäteen ja lopun arvata kun hiukan käyttää omia aivojaan. :LOL:

Vauvelin liikkeet ovat vähentyneet viimeviikosta huomattavasti. Vatsaakin kiristää koko ajan.

Ja repeytymiä niitä löytyy karva alueelta asti. Ei niin kiva seepra pimppi. :LOL:

Mitään lehtiä en ole tilaillut mutta irtonumeroina ostan aina kun rahaa on sen verran ylimääräistä. Vanhoja vauvalehtiä kyllä löytyy iso pino vuodelta 2005...

Jaahas sitä ollaan 4 asti yksikseen. Seuraavaks vois keittää kahvia ja palata takaisin koneelle :D

Kiinille
Tsemppiä :flower: Tuskimpa pikkuinen enää montaa päivää joudu olee sairaalas. :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 35+6 :heart:
 

Yhteistyössä