** Helmikuun Helmet** tammikuu

Neuvolassa käyty, painoa oli hiukan vähemmän ku viimeks ni neuvolatäti oli tyytyväinen, paineet OK ja sf-mitta 29. Samalla käyrällä menty koko ajan. Jos tost sf-mitast pystyy päättelemään vauvan koon ni pitäis tulla tollanen 3kiloinen vauveli jos vertaa aikaisempiin raskauksiin. Aika hauskaa muuten et mul ei oo kohdunsuun tilannetta katottu ku kerran ja sekin elokuussa siel niskapoimu-ultrassa. Torstaina olis tyks-käynti pitäsköhän kysästä jos vilkaisisivat.

Kummeista ei oo meilläkään tietoa, mun veli ja sisko ekan kummeina ja miehen veli ja sisko tokan. Kavereista ei kukaan oo sellanen et viiteis pyytää tai yhet olis mut niiden kans ollaan niin harvakseltaan tekemisis et ollaan hiukan epävarmoja sen suhteen.

Pateista Mulla tullut ain loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen ihan tajuttomia finnejä häpyhuuliin, osa puhjennut itestään ja mies puristellu jos ei puhkea, tajuttoman kipeitä ovat ja tuntuu et pikkaritkin hankaa.

Lehdistä Vauva ja 2+ tulee, ovat jotain määräaikaisia ja sai jotain lahjuksia, pakkaa kyl menemään siihen et selaa ne vaan pari kertaa läpi ja sit ne jää siihen, mies taitaa lukea niit enemmän ku istuu vessassa aina lehden kanssa.

Kantoreppu mulla on kuopuksesta jäänyt, esikoinen ei viihtynyt lainkaan ku joskus kokeilin. Neuvolan ovessa oli joku lappu et sielt saa lainata kantoliinoja.. Täytynee kokeilla ni säästyy rahat jos vauva ei viihdykään.

Mitäs muuta, supisteluja ei viel mitään kunnollisia oo, olo muuten aika messevä, ei noiden kahden vipeltäjän kans viiti yksinään lähteä paljon mihinkään, hengästyttää ja tulee paha olo ennenku ne on puettu ja autossa, meilt on 15km kaupunkiin et vaunuilla ei paljon mihinkään viitsi näil metsäpoluilla lähteä ja kävely tekee jo ilkeää pitemmillä matkoilla muutenkin.

Tytöt keksiny nyt et juostaan karkuun ku pitäis pukea tai sit ollaan ihan velttoja vaik toi esikoinenkin osaa ihan hyvin itse jo pukea niin ei ni ei. Sillonkyl ku iskän kans ollaan lähdössä kahdestaan johonkin kestää varmaan 5 sekuntia ku neidillä ulkotamineet päällä ja ovella hoputtamassa iskää...

Eipä täs muuta.

Victoria 33+6
 
Heips taasen.

Voi ihan liikutuin kun katsoin nelosen sen vauva tuli taloon. Alku sujui itkutta mutta sitten kun isovanhemmat tuli katsomaan tulokasta repesin itkemään.

Ainoa mikä siinä hiukan ihmetytti oli se että he pääsivät melkein heti kotiin. En mä ainakaan haluais heti kotiin kun ei se imetys nyt ihan heti suju ilman neuvoja ja turvallisempi olokin varmaan on kun on ammattitaitoisia lähellä. Ei voi tietää mitä tulevan pitää.

Mun tarttis tänään jaksaa täyttää ne asumistukihakemus kelalle. Ei nappais kyl yhtään kun on jo mennyt 1,5 kk tapellessa kelan kanssa ja taas jatkuu. Ja sit kehutaan kaikissa paikoissa et suomessa kaikki toimii ja sujuu ja hyvä asuu. Joo no mulle kelan ämmä sanoin et mene sossuun. Voi että olin kiukkunen no kyllähän sieltäkin apua saa mutta täytyy olla täysin varaton. Ja toinen että on aluksi selvitettävä kelan kanssa että sieltä ei heru mitään ja blaah. Kaikki on niin vaikeeta ainakin täällä.

Musta ei vaan ole kinuamaan rahaa mistään.

Turhaa ressiä tämmönen kaikki. Kyllä hiukan sais parantaa.

Piiperolle voimia :hug:
 
Moikka
evaellen
Mistäs tilasit ja mitä Nelli? Mulla on kaks tilausta vetämässä nettikaupoissa, ei tosin yhtään vaatetta enää tähän huusholliin! Tilasin semmoset kipsimuottijutskat vauvan jalan-/kädenjälkien painamista varten ja semmoset ballerinasukkikset... Niin no, pitäähän sitä jotain prinsessamaista olla... Toisesta kaupasta tilasin pääkallokuvioisen hoitoalustan ja muutaman värillisen harson lisää.
Meni vähän ohi nyt :whistle: :ashamed: . Mä kun en harrasta nettikauppoja,osais varmaa ees tilata niistä mitään :headwall: . Siis tarkotitko niitä vaatteita, mistä kirjotin? Jos näin, ne sain serkulta, sen pojan vanhoja :D

Kummeista ei mitää hajua.Mies haluu veljensä, mut eikuulu kirkkoon, joten papereihin sitä ei viralliseks saa, voihan se muute kummi olla. Mun puolelta ei mitää hajua, kenet haluis..ongelmaa tulee, kuten Jahvetillakin.

Nalle-Puhille tsemppiä :hug: !

En muista mitä muuta pitikään kommentoida.

(.) on se hyvä, että olen tänä iltana jo 5kilsan päässä KYSistä! Ei helvetti, nyt ottaa koville :snotty: . Pitäs vielä jaksaa hakee esikko kerhosta, äsken tultii nuorimmaisen kaa, kiva lykkiä lumituiskussa rattaiden kaa.. Matkaa ei kyllä tuu ku ees taas n. 3km,mut kyllä se kahteen kertaan on aika paljon! Supistaa aika ikävästä ja noi vidun issiakset! Menee oikeesti jalat alta kohta. Pakko niistä mm. huomenna siellä itkee, eihän tuu mitää, jos ei äitillä jalat kestä alla!
Viime yön jälkeen toi toinenkin puoli kipeyty, issias ja kipu säteilee pohkeesen. Siellä on kauhee jomotus ja suonikohju iha ku ois isontunu, on sellanen iso tumma köntti tossa ja sattuu pohkeeseen |O . Saavat senki huomen kattoo, meillä kuiteski sukurasitteena veritulppariski ja asia on aina otettava tosissaan, jos pohkeeseen tulee muutoksia ja kipuja.

Nyt pitäs lähtee pakkaamaan kamat mummolaan. Kuhan on neiti haettu kerhosta ja isäntä tulee töistä, lähdetää sit Kuopioon. Ja nettiä ei sit ole, tietsikasta puhumattakaan..miten selviin?? Tulee vierotusoireita täältä :D . No, ollaan vasta huomen iltana myöhään kotona, joten tuun sit viimestää kertoon äippäpolin kuulumiset.

Jos en ehdi enää, ni pysykeehän kasassa ja koittakee jaksaa!

:heart: nelli&pulla 35+4
 
Täällä ilmoittautuu yksi taustailija, vielä yhdessä koossa (kun Jahvetti ja joku muukin mietti, että onko muut vielä jakautuneet). Jäi kirjoittaminen kauhean väsymyksen takia muistaakseni lokakuussa, ja vasta viime kuussa aloin aktiivisesti lukea näitä uudestaan.. Nyt sitten joka päivä useempaan kertaan pitää juosta täällä.. :D En oo oikein uskaltautunu kirjottamaan mitään, jos te vaikka syötte mut kun yhtäkkiä pölähdän takaisin.. :whistle:
Kauheesti mäkin olen jänskäillyt ensin Kiinin puolesta ja sitten muiden suppailijoiden tai polilla kävijöiden. Kiinille hirmuisesti onnea Arthurista! Mistä keksitte pojalle niin nopeasti nimen, vai oliko varuiksi valmiina mietitty?

Kantoliinoista on puhuttu; me ollaan saamassa miehen työkaverilta liinoja (se on ilmeisesti ihan innoissaan meidän lisääntymisestä, saadaan siltä kaikenlaista muutakin). Mielellään niitä käyttäisin, mutta mua vähän jänskättää se solmiminen.. Vaikuttaa kuitenkin aika monimutkaiselta, ainakin vasenkätiselle blondille.. :LOL: Eikä sitä tiedä jos ei pieni viihdy. Yritän kuitenkin varmasti.

Lehtigalluppi: En mitään tilaa, koska ajattelin että tulee halvaksi jos ostan vain silloin tällöin irtonumeroita.. Lopputuloksena tietysti se, että ostan vauvan, odotus ja vauvat, ja 9kuukautta aina ilmestyessään.. :D

Täälläkin on flunssailtu ja pääkipuiltu, mulla vieläkin flunssa ja eilen oli ihan hirveä pääkipu.

Uniongelmia on tosi monella. Mä taidan olla ihmetapaus; en käy moneen kertaan yössä vessassa. Osittain se tosin johtuu siitä, että vaikka hätä olis niin makaan silmät kiinni päättäväisesti nukun.. Vasta aamuvarhaisella joskus menen vessaan (tosin tätä nykyä menen nukkumaankin vasta joskus kahden kolmen aikaan yöllä).

Omaa napaa: Mulla alkoi tänään äippäloma, tätä ennen olin joululomalla (koulussa työskentelyn hyviä puolia :D ).. Lomasta olen nauttinut kovasti, kerrankin pystyn tekemään edes jotain.
Me ei miehen kanssa olla vielä edes purettu kaikkia laatikoita, kun lokakuussa muutettiin tähän asuntoon. Nyt paljastui, että se saattaa olla hyväkin, koska vaihdetaan ehkä asuntoa. Olis tarjolla puutalossa oleva kaksio, jossa osittain rakennettu vintti. Nyt meillä on 84m2 kolmio, joka on aika iso meille kyllä. Vuokrakin olis tossa toisessa 250e halvempi. Ja puutalo.. :heart:

Me ei olla mitään vauvatarvikkeita laiteltu mihinkään vielä, eikä olla ostettukaan. Sänkyä ei ole eikä rattaita (olen kyllä päättänyt jo, että haluan brio happyt). Me odotetaan erikoislasta, siis eli tuolla pienellä on se gastroskiisi (yksinkertaistettuna reikä vatsassa), minkä takia hän joutuu sairaalassa olemaan määrittelemättömän ajan (usein useamman kuukauden nämä ovat kuulema). Etuajassakin kuulema oletettavasti tulevat, keskimäärin kolmisen viikkoa. Eli ei enää pitkä aika!
Perhevalmennus alkaa meillä tänään, mikä on tavallaan ihan jees. Kuitenkin meitä kumpaakin ärsyttää, että siellä tutustutaan muihin yms., ei olla ehkä aina ihan maailman sosiaalisin pariskunta. :whistle:

Synnytys hiukan jännittää, kun en saa lasta sen jälkeen syliin, enkä todellakaan haluaisi nukkua vieraiden kanssa tms. Äitipoli on mulle ihan vieras paikka, vaikka ultrissa juostaankin siellä koko ajan. Lapsi joutuu suoraan synnytyksestä leikkaukseen ja teholle muutamaksi päiväksi. Sitten toivottavasti normaaliosastolle, jossa vain odotellaan. Että sinänsä Kiiniä hirveesti symppaan, kun joutui Arthurin jättämään sinne. Varmaan rankkaa. :|

Tulipas tekstiä.. :D
 
Mulla on jotenkin v-tutus päivä |O
Välimallin kannoin äsken rivelistä omaan huoneeseen, kun meinas silmille hyppiä :headwall: :headwall:
Esikon vein hallille ja tarhastakin äske soitettiin...mein vauva ois kuulemma seuraavana jonossa menemään isojen (5-6v) ryhmään, täyttää huhtikuussa 5v, alottaa siellä sit ens viikolla :D

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin...koitan saada hermoni jäähtymään :attn:
 
vielä pakko palata tohon asumistuki asiaan, ku jos ja kun me nyt sitte maaliskuussa aletaan maksaa täyttä vuokraa ite niin alkaa tuntua hullulta edes maksaa vieraalle ihmiselle tollasia rahoja, ennemmin vaikka maksais sitä omaa pois, ku meilläki monet tuttavat maksaa asuntolainaa sen 500? kuussa ja hyvänkokoisissa omakotitaloissa, mut ku tuo ukon piru on nuoruudessaan polttanu nimensä niin lainan saanti mahdollisuudet on varmaanki nollissa vaikka ukko töissä mut nimi palanu, minä työtön/äitiyslomalla ja minulla nimi ois kondiksessa..ukolla on vielä niitä velkoja jonku verran maksamatta niin ei oo edes ihan heti palautumassa sille ne tiedot.. |O
 
heips!

nyt vasta kerkesin koneelle ku ap oli kampaaja. frisyyri taas (hetken) kuosissa B) huomenna neuvola mut vasta ip. ihanaa kun sataa lunta, puhtaampaa ja valosampaa ulkona =)
mitäköhän kaikkee mun piti kommentoida, ei muista |O no ainaki noista kummeista et meillä tasan sama tilanne ku jahvetilla :/ alkaa jo ressaamaan ku aika käy vähiin. ukko ei tee asialle mitään, yleisin mitä kommentoi ku kysyn jotain on "ihan sama" :kieh: meillä olis hyviä kummivaihtoehtoja mut ku kaikki on jo jonku penskan kummeja |O mäki idiootti valkkasin pojalle 4 kummia tietämättä saanko lisää lapsia |O

nalle-puh sitte lähti, toivotaan että ei vielä synnytä kuiteskaan, jos vkon odottais =) tsemppiä :hug:

huomasin muuten tossa vauvan sänkyä pedatessa et se pussilakana on sellanen mikä on auki vaan alapäästä. että se on raivostuttava laittaa |O muutenkaa diggaile tota petausta ni miks vauvanki petivaatteet pitää olla niin monimutkasia :kieh:
mulla on outoa toi päänsärky, se tulee ihan yllättäen ja takoo lähinnä yhteen kohtaan ja sit häviää itekseen. ei oo ikinä tällästä kyllä ollu :/ ja samaan aikaan sit tulee tosi huono olo, oksettaa :x ja kuumia aaltoja. hassunhauskaa :| pitänee huomenna neuvolassa asiasta mainita.

ja toi rahajuttu, en muista kuka sano mut noinhan se menee et puolet vähemmän töitä tekien pääsis samaan elintasoon ku sais enempi tukia. kyllä kela on perseestä :kieh: ja soskuun ei kukaan mielellään lähe ruikkimaan ja ku neki on niin tarkkoja kaikesta. joo tehään vaan lisää lapsia, kyllä kela tukee :kieh:
 
civindal tervetuloa takas kirjavaan joukkoomme :hug: en voi kuvitellakkaan miltä sinusta tuntuu odottaa ku tiedät että vauva joutuu heti leikkaukseen! Kuulostat kuitenkin todella positiiviselta!! :hug: onko se reikä mahalaukussa vai vatsanpeitteissä?
kävinkin jo googlettamassa ja pari sivua löysin.. sinua ei varmaan haittaa jos liitän ne tähän..sano toki jos haittaa, ni nappaan pois
http://www.tekay.fi/lib/gastro.pdf
http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=gastroskiisi

nelHM http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00436&p_ylataso=&p_seuraavataso=&p_edellinentaso=&p_osio= mä olen käyttänyt tätä valmistetta nyt jonkin aikaa levottomiin jalkoihin.. tuote selosteen mukaan voidaan käyttää myös ehkäisemään tukoksia jne. apteekista saa ilman reseptiä..


 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ai niin jahvetti: joo treffataan vaan, ilmottele miten sulle käy ni sovitaan =) nyttehän se on nähtävä jos meinataan vielä keritä ennen vauvojen syntymää. tuskin kuitenkaan samaan aikaan ollaan synnärillä, se ois jo ihme B)
Eikös me joku päivä sovittu...nyt tammikuun loppupuolella se oli :LOL: :LOL:
Kun iteki ollaa samana päivänä synnytty ja LA oli alunperin sama :LOL:

Mutta...täl viikolla perjantai...? :/ Näillä näppäimillä ei pitäs olla mitään...sillon on tuo kuopuskin seuranain, et jotaan vois keksii kun en sen kanssa jaksa ulkonakaa pönöttää :D
 
Kummeista: samaa ongelmaa kun Jahvetillakin. Meillä ei oo hajuakaan ketä tälle pyydetään. Mun siskot ja miehen veli on jo käytetty,samoin mun bestis.Yhden kamu perheen muijan voisin ottaa,mut en sitä ukkoo..ei aina ihan kympillä kulje. Enkä osaa oikein sen kanssa puhua mitään kun sillä ei aina hoksottimet pelaa ja sille joutuu selittään herjallakin heitetyt jutut välillä uusintana.
Edelleenkin siis pohditaan et jos ees muutama hyvä viä löytyis. Mun yks kamu otti 2 viimeselle lapselle äitinsä,eli lasten mummon,mikä musta on aikas hölmöö.

Äippäraha päätöskin tuli jo viime viikolla..olin yllättynyt kun en sitä vielä odottanut. Edellisestä mulla oli La 13.2 ja sain soitella päätöksestä kelaan viä tammikuun puolessa välissä.

Lehdistä
mulle tulee nyt vaan vauva lehti.Joskus on tullu kaks plussaakin. Meidän perhe ei oo iskeny.

Paremmalla ajalla lisää..tarvii käydä katsomassa joko nuorempi on heräilly..


 
minä täällä taas.. voi vietävä ko alko taas äsyttään!
Äiti laitto ensin viestiä et mites lomalaisella mennee. ihmettelin et no, mikäs nyt ku kyselee kuulumisia. ei yleensä viestejä lähettele.. no seuraavaksi tulikin sit viesti et aloitettasko se teidän kylpyhuone remontti, ku kerettäs ennen ku vauva syntyy! joo niin kerettäs.. mut miten se suulee et mä jaksan alkaa A) purkaan tuota toista päätä vaattesita ja muusta romusta B) pitäs alkaa kierteleen kiireesti kaiken maailman liikkeitä et löytäs sopivat kaakelit ja muut materiaalit B) lainaaki pitäs ottaa lissää ja C) ennen kaikkea pitäs rakentaa vanhalle puolelle jonkinlainen peseytymistila, ku veet joudutaan katkaseen ja voi mennä viikkoja kun kylppäriä pitää kuivatella (pitää lattia valaa uudestaan). navetassa ko se luulee et me käydään pesulla.. oishan se kyl mahtava saada tuo pää kuntoon, mut eiköhän me ens syksyyn pärjätä tuolla ja sit puintien jälkeen aloitetaan rauhassa.. piirustuksetki on vasta suunnittelu asteella... ärsyttää vain krrr :kieh: se on nyt hyvä puhua et he tullee kaveriksi..ku suurin osa etu ja jälkikäteen siivouksesta jää itelle..
 
Hello! Ompas ollu masentava päivä, nukkunu olen pätkittäin melkein koko päivän välillä vaan käytiin syömässä kebapit kun en edes jaksanu ruokaa laittaa :/ Ei ole tänään yhtään kertaa supistellut OUTOA! :eek: Yleensä kärvistelen suppareisen kanssa kokoajan... :/ Kummeista on ollut täällä puhetta.. meillä on jo valmiina miehen sisko ja mun paras ystävä! :heart: Onneksi yksi huoli vähemmän.. Ai niin ja Nalle-Puhille stemppiä!

Tarppa ja toukka 35+6
 
kummeista mulla on esikoiselle jo kaikki sisarukset käytetty (kinasivat sillon ku esikkoa odotin) niin ajattelin että pyydetään kaikki niin ei tarvii kitistä :D nyt mies on jo pyytäny oman isosiskonsa miehensä kanssa, oman parhaan kaverinsa vaimonsa kanssa ja sitte pyydän vielä minun veljen vaimon jossain vaiheessa, niin siinäpä ne sitten on.

miehen pikkusisko tulee suuttumaan tosi pahasti ku ei sitä pyydetä, mut ei voi mitään, minä en sitä kummiksi halua ku se yritti yhdessä vaiheessa minulta salaa pilata minun ja ukon suhteen. meillä oli tosi hyvät välit siihen asti kunnes se narahti siitä että se oli väittäny isosiskolleen että minä ravaan baareissa ja etsin itselleni aina uusia miehiä ja en paljasta sitä sitten ukolleni, JUMALAUTA minä en ikinä pettäis tuota minun ukkoa! aikasemmissa suhteissa on tosin tullu sitäki tehtyä, mut nyt on sen varran tullu järkeä päähän että en enää siihen hommaan rupeais vaikka maksettais, tämä juorujen levittäjä elää ite sellasessa "vapaassa" suhteessa, pettäävät toisiaan ukkonsa kanssa muka niin että toinen ei tiedä mitään mutta kyllä ne toinen toistensa hommista tietää ja silti yhdessä ja 2 lastakin löytyy, ja ovat kuulemma yhdessä vain lasten takia...oli mulla kiva selitellä miehen isosiskolle ja myöhemmin myös omalle ukolle että se teidän sisko siellä niitä miehiä metsästää, en minä..

OHO,tulipas tekstiä.. :eek:
 
Siivouksen ohessa kirjottelen nopeasti..
Meillä ei kummeja ole valittu, mulla pari ehdokasta kummisedäksi. Miestä ei sillai kiinnosta. Me ei kasteta lasta, mutta eipä minuakaan ole kastettu ja kummit löytyy silti.

Zuku, positiivinen olen. Reikä on vatsanpeitteissä ja ohutsuolta ulkona. Oon vähän pohtinut että kivempaa tietää etukäteen, kun että jos synnyttäisin ja sit laps vaan vietäis pois. Tulis varmaan sillon hillitön paniikki. Ei se kivaa tietenkään ole, mutta niinkin vähän ajattelen, että onneks ei oo sydämessä reikää tai keuhkoissa.

Mua sattuu tällä hetkellä vietävästi kylkiluihin oikeelle puolelle, ei voi liikkua, nauraa, hönkäillä.. Eikä niistää eikä yskiä, mikä on hankalaa ku flunssa kuitenkin..! Ärsyttävää.

Tarppa; nörtteilen ja korjaan; se on irc-galleria, irc on se keskusteluohjelma. :p
Mulla löytyy kuvia, nicki on herra_pimppi (älkää kysykö, on vähän epäilyttävä nikki juu..)
 
Ei kai se mikään umppari ollut se alamahakipu, loppui nimittäin illalla.
Mutta sitten alkoikin supistelemaan :D Olin jo ihan paniikissa, mies on nimittäin tänään yön yli työreissulla pk-seudulla. No, nyt on taas tilanne rauhoittunut, uskalsin käydä kaupassakin kävellen tuossa kilsan päässä.

Lehtien tilailu: meillä tulee töihin kaikki mahdolliset (kampaamo), joten en ole viitsinyt tilata kotiin mitään, paitsi nyt Seiskan (laatulehti ) ja Annan kun jäin kotiin. Vauva-aiheisista ostan aina irtonumerot.

Kummeja ei olla vielä päätetty. Sukulaisia ei haluta, sillä ovathan he muutenkin lapsen elämässä läsnä. Muutama kaveripariskunta luultavasti pyydetään. Haluaisin sellaiset kummit, joilla ei vielä kovin montaa kummilasta ennestään ole.

Kantorepun ostin kirpparilta. Kokemusta siitä ei siis vielä ole, mutta vaikuttaisi ihan kätevältä. saa sitten nähdä tuleeko käytettyä. Kantoliina vaikuttaa liian tekniseltä laitteelta mulle :LOL: kuitenkin vauva sieltä jostain välistä pääsisi lipeämään maahan..

Vähänkö itkin sitä nelosen ohjelmaa.... oli niiiin söötti se pieni Lola-vauveli. Ihmetytti tosiaan se, kun 12,5h päästä läksivät kotiin. Kaipa se on siellä päin sitten tapana, jos kaikki on ok.

Huomenna neuvolalääkäri ja keskiviikkona synnärille tutustuminen =) Onneksi on jotain ohjelmaa, ettei mene ihan makoiluksi nämä päivät.

profiilissa tänään nappastu potkupallo :)

35+1
 

Yhteistyössä