** Helmikuun Helmet** tammikuu

c81
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Jepsu: eipähän näköjään enää tosiaan ollukkaan niitä villoja siellä myynnissä... :/ Sorge. Toivottavast löydät jostain liikkeestä hyvät. :) Mä haluisin kans hankkia imetystyynyn, mut en oo missään nähny kivoja. joku vinkkas aiemmin täällä just tosta Jyskistä, että siellä ois yksvärisiäkin. Täytyypi käydä kattomassa... :whistle:
Mitä hintaluokkaa ne Jyskin tyynyt on..? Kattelin netistä jo parista paikkaa niitä tyynyjä, mutten vielä tilannut. PItäisi kai ryhdistäytyä sen kanssa, kun on viimeisiä tarvittavia tarvikkeita..
 
Hitto kun tullut tekstiä taas kun tänään jäänyt vähemmälle tää koneella olo. Huh. En vielä ihan kaikkea lukenut mut ton evaellenin pitkän viestin jaksoin ja kaikki sen jälkeen jäi vähän. Luen huomenna. :D

Niin eva Tosiaan se vuokra on ihan arvio mut suunnilleen tota luokkaa. Espoonkruunun asunto, rivari 88,5 neliötä. Tolla lyhentäis jo lainaa ihan kivasti jos vaan yhtiövastike olis kohtuullinen. Mut toistaiseksi nyt ollaan vuokralla. Sit kun menen takaisin töihin niin varmaan laina otetaan. Nyt ei ole kauheen hyvä hetki korkojen ja asuntojen hintojen puolesta muutenkaan lainaa ottaa. Odotellaan mitä toi asuntokauppojen hidastuminen tekee koroille ja asuntojen hinnoille. Ja kun meillä on työsuhde-etuna pankkiasiakkuus kummallakin eli tarkoittaa lähinnä ei etua sillä korko on kummankin työpaikalla kovempi kuin pienemmissä pankeissa eikä voida mennä toisen pankin asiakkaiks palkkatilien kans sillä työpaikka ikäänkuin edellyttää asiakkuutta omas pankis. Että näin. Mut tällä hetkellä tosiaan vuokra on vain 576e tosin neliöitäkin on vain 57. Että kovaa hintaa vetää ns. kaupunginvuokrakämpät.
 
Ei pitäis pysytellä päivääkään täältä pois...on jäänyt v-loppu väliin ja ihan hirveä luku-urakka :D , vaikka kivahan se on että juttua piisaa! Ja sääli tosiaan olis jos porukka hajoais, eli pidetään vaan sama poppoo kasassa vielä jakautumisten jälkeenkin!

Kiva ettet Kiin jättänytkään meitä! Eiköhän me täältä hitaasti, mutta varmasti tulla kaikki perässä :D . Ja kiva kuulla, että A tsemppaa hienosti ja niin toivottavasti jatkossakin! :heart:

Jaksamista taas kaikille kipuileville ja vaivaisille tasapuolisesti :hug: , toivottavasti nellin olo helpottaa ja mitenköhän sen Nalle-Puhin laita? Eikai vielä tosi toimiin sentään joutunut, huhuuu?

Kiva kuulla hiljaiseloa viettäneistäkin Civindal ja Kiinamama, teretulemast taas mukaan!
On tosiaan pitkä tuo meiän lista ja paljon nimiä, joista ei aikoihin oo kuulunut, koittakeehan muutkin taustailijat tsempata ja ilmoitella kuulumisianne!!!

Täällä on kans parturisuunnitelmia, mutta ei hajuakaan mitä sitä tälle kuontalolleen tekis...jotain kunnon muutosta kaipaa kyllä. Kun vaan tietäis mitä...

Lehdistä mulle tulee nyt vauva ja irtonumeroita oon ostellu silloin tällöin...
Rintareppuja meillä on kaksin kappalein tuolla kaapissa eli niitä ajateltiin testailla, liinailun mä taidan jättää väliin, hyvä kun opin näitä "pakollisia teknisiä välineitä" käyttämään, kuten rattaita, kaukaloa ym... :LOL:

Jees, täällä muuten huomenna toka ja samalla viiminen lääkärineuvola, ellei nyt sitten mitään erikoista enää ilmaannu. Ihan kiva taas vähän päivittää tilannetta, mikäli siitä lääkäristä nyt taas saa mitään irti...


 

Tilanne siis tämä: exxä sössi taas kerran lasten tapaamiset Joulunaikaan olemalla kännissä (kuulin sen näin jälkeenpäin). Viime kesänä olin jo samaisesta asiasta yhteydessä sossuun ja pyysin heitä setvimään kuinka olis ja olisko mahdollista saada nuo tapaamiset valvotuiksi just tuon takia kun en voi yhtään luottaa että ukko on noissa tilanteissa selvänä..niin monta vuotta olen tuota sen juomista jo katellu. Täällä Imatralla sossu ei asialle tehnyt yhtään mitään..yllätys yllätys..miun alueen sossu lupas että he palaveeraavat asiasta mutta eipä mitään oo tapahtunut. Nyt sitten tilanne tää että päätin lopullisesti että jos tähän ei mitään jelppiä kaupungilta tuu niin sitten käy niin ettei tapaamiset onnistu lainkaan koska minä en enää lapsia sille ilman valvontaa anna!!! |O |O |O
Lisäksi kun nyt kuvioissa viinan lisäksi on jo masennuslääkkeetkin..perkele!!

Mitä mie ihan oikeesti voin nyt tehdä ja vaatii kaupunkia tekemään tän asian suhteen..ja mihin perkeleeseen mie voin valittaa tuosta ettei sossu hoida työtänsä (muitakin epäkohtia on yllinkyllin!!)

Nyt menee hermot taas!!! |O |O
 
Kukas niitä imetystyynyjä kaipailikaan?? Jepsuko kaipaili yksiväristä....? Täällä ei ollut ihan yksivärisiä, mutta kuitenkin aika paljon värejä näyttäs olevan, tosin hinnat taitaa olla aika suolasia...http://www.freestone.fi/shop/path=kultapieni/imetys/imetystyynyt

Täällä ainakin Jyskissä on sellasta vaaleansinistä nallepuh-imetystyynyä, samaa sarjaa kuin uusimmassa kuvastossa ollut puh-hoitoalusta (joka oli muuten nyt ainakin tarjouksessa 15 e(?)), että en sitten tiiä voisko toi tyynykin olla tarjouksessa. En kyllä muista tarkkaa hintaa...oiskohan ollu jotain kolmenkympin luokkaa tai vähän yli...
 
Iltoja. :wave:

Ihanaa kun on lunta. Olen ihan innoissaan. Ja onneksi asustellaan lähellä tyksiä niin ei ole sen suhteen paniikkia.

Täytyy mennä varmaan nukkumaan kun on ollut taas suppailujen päivä. Johtuu kyl ihan siitä että oli se synnytysvalmennus ja muut äitit oli niin ripeä kinttuisia ja yritin väkisin matkassa pysyä. :LOL: Nyt oltiin vielä äsken saunassa. Ai että teki hyvää. Ja eikä sen jälkeen nyt ole suppaillutkaan mitään kauheesti joten ei paniikkia.

Missäs se puh nalle mahtaa olla. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Suurperheen äitylille jaksuja :hug:

Huomenna lääkäriin. Jee saa vihdoin ja viimein tietää vauvelin koon. :D

Nyt öitä.

Niisku-neiti & rinsessa 35+6
 
suurperheen äityli: Teen duunia vain aikuispuolella eli noista asioista ei ole varsinaisesti kokemusta. Jos et nyt joulun jälkeen ole vielä ollu yhteydessä omaan sossuun tosta tapaamisasiasta, niin kannattaa ensin olla myös sinne yhteyksissä. Joka tapauksessa, jos et ole tyytyväinen saamaasi palveluun, ts. sinulle on luvattu selvittää jotain, eikä sitten olekaan, niin ota yhteyttä ko. yksikön esimieheen tai kuntasi sosiaaliasiamieheen. Tsemppiä sinne! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mirtsu-81:
Kukas niitä imetystyynyjä kaipailikaan?? Jepsuko kaipaili yksiväristä....? Täällä ei ollut ihan yksivärisiä, mutta kuitenkin aika paljon värejä näyttäs olevan, tosin hinnat taitaa olla aika suolasia...http://www.freestone.fi/shop/path=kultapieni/imetys/imetystyynyt

Täällä ainakin Jyskissä on sellasta vaaleansinistä nallepuh-imetystyynyä, samaa sarjaa kuin uusimmassa kuvastossa ollut puh-hoitoalusta (joka oli muuten nyt ainakin tarjouksessa 15 e(?)), että en sitten tiiä voisko toi tyynykin olla tarjouksessa. En kyllä muista tarkkaa hintaa...oiskohan ollu jotain kolmenkympin luokkaa tai vähän yli...
Ei toimi tuo linkki...
 
Nonni, on sitten pitkästä aikaa oltu mykkäkoulua miehen kanssa, alkuillasta asti. Se meni jo aikoja sitten nukkumaan ja munkin pitäis, mutta tekis mieli piruuttaan jäädä sohvalle nukkumaan, risoo vaan niiiin paljon!

Siitä esitietolomakkeesta vielä että tuleeko siitä sanomista jos siihen ei mitään kirjota?
Tokihan tuollanen etukäteen täyttäminen on fiksua, äiti on monet kerrat kertonut kun oli mun isosiskoa synnyttämässä 70-luvun alussa niin tultiin puoli tajuttomalta naiselta vaan inttämään että "sano tytön ja pojan nimi!"

Oon kyllä illan kirjotellut almanakasta kivoimmat vaihtoehdot, en vaan tuolle äksypöksylle viitti niitä näyttää kun ei sitten ihan vaan veemäisyyttään niitä sitten kelpuuta... On ne miehet niin ihania :kieh:
 
Koittakaahan pusuapina päästä yhteisymmärrykseen nimiasiasta :)
En osaa varmaksi sanoa tuosta pakollisuudesta, mutta käsittääkseni siihen kyllä pitäs jotain laittaa hätäkasteen varalta, mutta en sitten tiedä, että miten pakollista se käytännössä on. Me mietittiin siihen kyllä jo varmaan ihan oikeat tulevat nimet (ja vieläpä ihan sulassa sovussa... noh, myönnettäköön että tuo ukko onkin aika sopeutuvaista sorttia ja helposti ylipuhuttavissa :LOL: ).
Tosin ihan lopullinen nimi selviää kuitenkin vasta, kun näkee, että minkä nimiseltä se pikkuinen oikeasti näyttää :) . AINAKAAN tämä työnimi ei tule viralliseksi nimeksi, SE on varmaa :LOL:

Huah, kaippa tästä pitäisi yrittää nukkumaan neuvola aika kun on heti aamulla, eli aikainen herätys :/
 
suurperheen äityli on kyllä törkeetä tolta exältäki ku pitää kännissä jälkikasvua nähä, mut niin menis varmaan meilläki jos exä nyt ylipäätään kantais jotain vastuuta tuosta pojasta, mut eipä nuo oo 3,5 vuoteen nähny ja esikoinen pitää minun nykyistä 100% isänä, ku ei tosta biologisesta vielä tiedä..sekin kauheus tässä olis varmaan puolen vuoden - vuoden sisään edessä että kerron esikoiselle että on toinenki isä tuolla jossain..
 
Tää menee jo älyttömäks... Lähes joka yö nukun ensin kolmeen-neljään ja sit valvoskelen pari tuntia... Mitä te muut teette, että saatte uudelleen unen heti? Entä jos ette, niin mitä touhuatte, kun täällä ainakaan ei näytä olevan väkeä...
 
Huomenta |O

evaellen Niimpä mitä sitä tekis.

Närästää niin sairaasti etten pysty makuuasennossa olemaan. Tuntuu ihan siltä kuin oksennus olisi koko ajan nousemassa suuhun.

Yritän aina valveilla syödä mahd paljon ja käyn tupakalla vaikka ei sais. Mut sit mä jotenkin vaan väsyn ja saan unen päästä kiinni. Muuten tää valvominen jatkuu ja jatkuu... Hyvä jos puol 8 saa nukuttua.

Mieskin on koko yön nukkunut niin levottomasti. Taitaa tajuta että se vauva voi tulla minä päivänä tahansa. Kun hänen ajatusmaailma on ollut tähän asti se että kyllä aikaa on ja nythän on VASTA tammikuu... Sitten kun kiin rupes jakautuu niin mies siihen että voi herran jestas koskas me joudutaan. ei hän viel halua. :LOL:

Noh mä siirryn syömään mansikka rahkaa.. :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 36+0 jee!!! :heart:
 
Huomenta!

Heräsin tossa tunti sitten tekemään sille mököttäjälle puuroo, jos ois ees vähän syyllistyny :kieh: Kyllä ei huvita niinkun tehdä yhtään mitään täällä edes yksinään, kun toinen on tollanen...

Mutta siihen nimiasiaan keksin ehkä hyvän sijaisratkasun, ilman että tarvii ihmeemmin puhua nimistä. Me luultavammin annetaan toiset nimemme lapselle, joten jos ehdottasin sille möksölle,kun sovitaan ensin :), että laitettas siihen paperiin ne toiset nimet. Saadaan lisäaikaa tapella siitä oikeasta :D

Jippii, lauantaina mennään katseleen ja luultavammin myös ostelemaan vaunuja! Saisko vinkkejä että missä Tampereella on hyviä ja edullisia vaunuja? =)
 
Me syödään aamupuurot ja lähdetään synnärille näytille. Oli taas supistusvoittoinen yö takana ja kaikki liikkuminen aiheuttaa supistuksia. Meillä on tuota matkaa tuonne synnärille, joten ei kannata kovin pikaiseen odotella kuulumisia vaikka kaikki olisi hyvinkin...

Heltu ja Rymy (pojaksi veikattu) 33+1
 
Tyttiliini
Mitä mie ihan oikeesti voin nyt tehdä ja vaatii kaupunkia tekemään tän asian suhteen..ja mihin perkeleeseen mie voin valittaa tuosta ettei sossu hoida työtänsä (muitakin epäkohtia on yllinkyllin!!)
Eva jo sanoikin, että sosiaaliasiamieheen tai yksikön esimieheen kannattaa olla yhteydessä jos haluaa tehdä muistutuksen tai kannella. En ole varsinaisesti sosiaalialalla mutta aika paljon teen duunia valitusten ym. kanssa ja sellainenkin asia tuli mieleen, että jos asia ei etene, kannattaa ehkä vaatia kirjallinen päätös. Silloin sossun täytyy toimia asiassa ja silloin sinulla on myös mahdollisuus valittaa päätöksestä.

Muksaa päivää äidit!
 
huomenta vaan :wave:

tsemppiä heltulle ja onnea matkaan! toivottavasti tuut vielä kasassa takasin =)

suurperheen äityli: aika veemäinen tilanne tosiaan :/ mä oon sitä mieltä et tossa tapauksessa tapaamiset saa valvotuksi, eihän siihen exään voi luottaa. tietty riippuu vähän siitäki et minkä ikäset lapset kyseessä mut eiköhän sua ja sun toiveita kuunnella. mä en ainakaan vois kuvitela jättäväni lasta/lapsia tollaselle isälle kenestä ei tiedä että missä kunnossa mahtaa olla :eek: toivottavasti asia selviää äkkiä :hug:

mä meen jyskistä kattomaan tänään jos sieltä löytyis sitä nalle puh hoitoalustaa :whistle: meillä on jo mut toi kuulostaa paremmalta :D kiitos vaan vinkistä mirtsu :wave:

piipero: meillä myös jossain vaiheessa edessä tuo kertominen biologisesta isästä :|

täällä ei ollu sillo -05 mitään lomakkeita mitä ois pitäny täyttää, siis jotain nimiehdotuksia tms. kai seki sit riippuu paikkakunnasta?

tänään ois neuvola kahelta, lääkärineuvola ois pitäny olla tällä vkolla mut en halunnu sille lekurille kuka ois ollu ni menee ens viikkoon. ei niin nokonuukaa tässä vaiheessa. pitää valitella näistä oloista vaikkei näille mitään voikkaan jos kaikki arvot yms kunnossa. synnytys vasta auttaa. no, onneks ei oo enää paljon, vajaa vko täysaikasuuteen B)
 
Kiitos evaellen ja tyttiliini neuvoista ja muille noista voimahaleista..tää on ainaista vääntöö tuon kusipää exxän kanssa.... Meinasin tänään että soitan lastenvalvojalle tosta vielä..katotaan sit..jos ne ei mitään tee niin sitten ainakin valitan..vaikka aihetta yllinkyllin olis nytkin..sossuhan teki tuosta miun vanhimmasta pojasta selvityksensä hoviin jossa isä määriteltiin hyväksi isäksi jos päihdeongelma ei muutu akuutiksi ja raittiinakin ollu heidän mukaan viime tammikuulta asti..ihan totta!! Paljon on myös asioita joita eivät ole kirjanneet ylös kun olen ollu sinne näiden reilun 4v aikana ollu yhteydessä..
 
jyskistä ostin sen imetystyynyn ja aattelin muutaki samaa sarjaa ostaaa,se tyyny on muuten yksvärinen vaaaleansininen mutta nallepuhin kuva jossai kulmassa,,,ja meijän jyskissä se maksoi ainaki 28.90e..mulla tuli yöllä taas jomovia suppareita,joten meen näytille jossai vaiheessa ku käskivät herkästi tulla,,,,
 
Suurperheenäitylille :hug: toivottavasti saatte selvyyden tilanteeseen pikaisesti! En minäkään antaisi lapsia miehelle joka ei voi omia lapsiaan hoitaessa olla edes muutamaa päivää selvinpäin. Mä oon jotenkin tullu "allergiseksi" viinalle ja juopottelulle tän äitiyden mukana. :ashamed: Kyllähän sitä välillä voi rentoutua mutta lasten nähden ei missään nimessä. Kummaa touhua jos eivät siellä sossussa huolehdi ettei ukko ryypiskele. Kamala ku mulle tuli oikein tuohtunu olo sun puolesta. Koita jaksaa ja pidän todellakin peukkuja että saatte asiat kuntoon. :hug:

Evaellen Mä oon tosta Jyskin imetystyynystä joskus aiemminkin puhunu ku siinä on niitä nalle-puh kuvioita ja oon ihan n-p fani, niin varmaan se täytyy käydä hakemassa. Yksivärinenkin varmaan ihan jees mutta kyllä pullenah vetää niin puoleensa, että...
Tänne on myös avattu tonne cittarin kulmille uusi lastentarvikeliike niin varmaan siell olis niitä tissienlämmittimiä.

Ai niin, Jyskissä oli muuten aika paljon kaikenlaista kamaa myynnissä. Harvemmin tulee siellä käytyä ja joulun aikaan käväsin niin ihan ihmeissäni olin.

Pusuapina meillä piti se lomake jossa ne nimet niin palauttaa jo ekaan ultraan mentäessä ja minä kirjotin siihen nimet jotka ekana mieleen tuli. Joita siis pyöritelty ja puhuttu aiemmin, enkä siis kyselly kummemmin ukolta. :ashamed:

Espoonkruunulla on hinnat kohdallaan joo. Asuttiin Nöykkiössä Espoonkruunun kämpässä muutama vuosi takaperin niin ihan kivat vuokrat oli ja neliöitä tais olla 60m2.

(.) Mahtavan hyvin nukuttu yö takana. Olo aivan ihmeellinen, ihan ku ois pirteä. :LOL: ei oo kuumeinen olokaan, mutta rinta on vielä arka tuolta sivusta. Eilen lääkri kuunteli äänet ja tokasi sitten et taitaapi olla vieläkin vauva poikittain. :/ nyt alkaa pelottaa ihan urakalla et miks se ei käänny. Toivottavasti ei oo napanuora kaulassa tms. Heti aattelee pahimpia vaihtoehtoja. :snotty: Onneks se poli tosiaan kohta.Liikkeet on vähentyneet aika paljon ja sekin jotenkin hirvittää. Eipä taida enää lapsukaisella olla yksiössään tilaa melskata. Jännä miten mulle nyt on tullu tällasia pelkotiloja. Tytön kanssa ei ollu mitään. Vaikka synnytys ei mua jännitä eikä ne kivut sun muut vaan se että miten vauva voi. Ja nyt tuo lääkekuurikin vielä. :(

nyt pitää mennä,
Nalle-Puh taisi todellakin joutua jäämään synnärille...hui...

Jepsu ja Martti 35+0 :heart:

Mamitrekohan se sanoi vai kuka?! et pitäs kaikilla olla joku yhteyshenkilö. Se on kyllä tosi. Tää on kovaa hommaa tää oottaminen kun joku joutuu lähdölle. :kieh:
 
c81
Cruella, mie luulen ettei edelleenkään meillä ole mitään lomaketta - ei ainakaan perhevalmennuksessa mitään mainittu (mikä muuten oli ainakin meillä tosi hyvä - tai siis kaksi kertaa takana, ja ollaan tykätty tosi paljon). Mutta aion kirjoittaa kyllä muuten ihan omineni vähän toivelistaa, ja laittaa siihen myös hätäkastenimet ja mun allergiat tms.

Väsyttää... pitäisiköhän mennä takaisin nukkumaan..
 

Yhteistyössä