Moikkis,
mukavaa, että monilla on ollu kivoja poli- ja neuvolakäyntejä! =) Meillä on äippäpoli huomenna ja vähän kyllä jänskättää, taas...
Tääl on vointi ok, mutta lämpö on noussu taas vähän... Mitäköhän viddua tää nyt on, kun ei muita flunssan oireita enää oo... Vai yrittääköhän se flunssa vasta tulla... :/ Pitää huomenna polilla kysyä, et pitäiskö otattaa niitä kusnäytteitä tai verikokeita...
Piiperolle :hug: ja jaksuja perheen kanssa! Ja kipujen ja muitten vaivojen kanssa painiskelijoille kans :hug: ja jaksuja! Kohta helpottaa, kai... :/ Tai siis toivottavasti... =)
kevytmelankolia: Eihän se paino kaikkea onneks merkkaa synnytyksessä, vaan hartioiden leveydellä ja pään ympärykselläkin on merkitystä. Hyvin se menee varmasti! =)
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
lehtigalluppiin vielä. Mulle tulee kaikki kolme eli kaks plus, vauva ja meidän perhe :ashamed: En vaan saa yhtään peruttua, enkä oikein tiedä, mistä luopuisin...
Näin tänään neuvolassa uusimman Odotus-lehden, mutten ehtinyt selailemaan. Onko hyvä lehti ja kantsiiko vielä uudelleensynnyttäjän ostaa irtonumeroakaan?
Mulle tuli puol vuotta (kolme numeroa) tuo Odotus -lehti, vika numero tuli nyt joulukuussa. Ihan kiva lehti oli, mutta sen julkaiseminen loppu nyt, niinkun joku sanoikin jo, eli sitä ei ees vois enää tilata. Enpä ois kyllä tilausta jatkanukkaan, kun tää odostushan kuitenkin on päättymässä nyt. Nyt tulee Vauva ja Kaks Plussaa ostan joskus (lue: joka kuukausi). =) Ja mä oon siis ensisynnyttäjä, että ihan kaikki on uutta noissa lehdissä... Tosin, aika paljon näyttää samat aiheet pyörivän jo näin puolen vuoden kokemuksella...
Äippärahan verotuksesta oli joskus puhetta ja
Jahvetilla tais ainakin olla tuolla toisessa ketjussa asiaa siitä... Soitin sit tänään kuitenkin verotoimistoon, että kannattaako Kelan rahaa varten tilata uusi kortti, niin ehdottomasti kuulemma kannattaa. Mullahan on siis niin, että ekat kolme kuukautta työnantaja maksaa täyttä palkkaa, jolloin verotus on siis sama kuin palkassa (20%), mutta verovirkailijan mukaan :attn:
Kelan rahalle siirryttyä, voi veroprosentti nousta, vaikka maksettava summa on pienempi kuin palkka!
Mä olin, että mitä v*ttua!!!??? Mut niin se vaan kuulemma menee...
:/ Ja sit kun meillä on viime vuonna ostettuna tää asunto, niin ne korotkin pitää siihen sit laittaa... Että on monimutkaista taas... Luulin, että nyt kun siirryn äippälomalle, mun ei tarviis virallisia papereita pyöritellä enää, niin täähän on aivan älytöntä! No, täytyy hakea sit se uus verokortti netistä, kunhan Kelan päätös nyt yleensäkään ees tulis... ARGH! :kieh:
Kantoliinasta vielä: Mä oon muutaman kerran kuivaharjoitellut sitä sitomista ja se perusristisidonta ainakin vaikuttaa ihan helpolta. Sehän täytyy kyllä sit kokeilemalla kokeilla autenttisessa tilanteessa, et kuin kireelle sen laittaa.
Vanamo: Persiistä tuo kaverihomma sulla :hug: ; yksiltä tutuilta oon kans kuullu, et niil on samoin: kaverit kaikkos, kun esikko syntyi. Me ollaan onneks onnellisessa asemassa siinä suhteessa, että tosi monet kaverit on just parin vuoden sisään itte vauvaantunu tai raskaana parhaillaan. Ja hui he*vetti, kuinka iso teidän vuokra on...
Meillä jää asumiskulut reippaasti alle ton, vaikka lyhennetään omaa ja asutaan kantakaupunkialueella... Asutteko missä ja miten isossa kämpässä?
Nelli: Juu, luulin, et olit netistä tilannu jonkun vaatepaketin...
civindal: Kiva, että palasit! =) On varmaan helpottavaa tietää tosta vauvan vatsa-asiasta etukäteen, niin voi jo valmiiksi varautua ja hannkia tietoa asiasta. Onhan se silti varmaankin tosi rankkaa, erityisesti se, ettei voi olla vauvansa kanssa heti synnytyksen jälkeen... :hug:
Cruellako oli käyny
kuontalon laitattamassa... Mitäs laitatit? Mä aattelin mennä ens viikolla: otan värin ja leikkauksen (perusjutut) ja laitatan nyt kyllä myös ripset ja kulmat. Niitä en oo tavallisesti laitattanu, kun kesäks liikkeessä, itte oon kulmia tusannu kestovärillä kylläkin. Mullakun tulee meikattua muutenkin melkein joka päivä jotain pientä, vaikken ois kun lähikaupoille menossa.
Ja
Nalle-Puhille kans :hug: ja tsemppiä; kuulumisia odotellaan!
No huh, tulipahan juttua, kun en ollut KOKO päivänä aamun jälkeen käynyt täällä...