** Helmikuun Helmet** tammikuu

Toivottavasti Nalle-Puh tulee vielä takasin vauva masussaan :| Onnea matkaan! :wave:

Jahvetti lastenlääkäri varovasti lupaili, että viikonlopulla voisi päästä kotiin, jos kaikki menee hyvin. Eletään just kriittisiä aikoja :| kertoi, että keskoset saattaa ekan elinviikkonsa tsempata ja yhtäkkiä väsähtää kovasta yrittämisestä :ashamed: Toivottavasti Arthurille ei käy niin :'(
Ollaan kohta taas lähössä sairaalaan. Pumppasin aamulla 120ml :eek: :D Tätä maitoa tulee jo suihkuten :D

mulish Miulla nuita patteja tulee alvariinsa. Nyttenkin on yksi nivusessa :ashamed: Miulla varmaan johtuu tästä ylipainosta, että ihohuokoset tukkeutuu ja tulehtuu/tekee patin, kun iho hautuu tuolla läskien alla :x
Näkisitte miun eturepun :eek: Löllöä nahkaa roikkuu alamahasta ja maha on kun viirullinen (raskausarvet) pullataikina :LOL: Olin jo vähän huolissaan ja kysyin mieheltä olenko enää haluttava :ashamed: Mies on kyllä niin ihana, kun vastasi vaan että siehän olet just synnyttäny, kyllä hän osas ennakoida, että se jotain naisen kropalle tekee :heart: :heart: Uskalsi pienen maanittelun jälkeen eilen illalla tarkastaa miun alapäänkin, kun se tuntu tavallista kipeemmältä. Entisen toosan näkönen kuulemma on :D Miulle ei tarvinnu laittaa kun ehkä viitisen tikkiä (mitä nyt laskin kun kätilö ompeli).

Pitäkäähän kiva päivä, myö lähetään :wave:

Kiin ja Arthur 1vko :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Meillä ei näy fakta - kiinnostaisi kyllä kovasti tuo ohjelma :( Tänäänhän alka ailta päivällä neloselta 'meille tuli vauva' olikohan se yhdeltä? Ja se on ma-ke joka päivä :) Mielenkiintoista nähdä millainen se on, kun se kai seuraa ennen synnytystä, synnytyksessä, ja synnytyksen jälkeen pariskuntia..
Ai tota en tiennykää, kiitos vinkistä =) Täytyypä alkaa seuraamaan!
 
Piti piipahtaa tuolta pyykkivuoren ja lakanoiden vaihdon keskeltä tänne, ku tuli mieleen, et olis varmaan syytä varmuuden vuoksi suojata tuota sänkyä jotenkin... Oletteko te muut suojanneet jotenkin? Mä laitoin nyt omalle puolelleni ISON muovifroteen ja sen lisäksi vielä pyyhkeen. Mulla on kylläkin molemmat aiemmat synnytykset alkaneet suppareilla ja ekasta vedet meni leikkauksessa ja toisestakin kalvot käytiin puhkaisemassa, mut eihän sitä koskaan tiedä miten tää alkaa...

Ja kummeista sen verran, että meillä on yks pari ihan selvä mut toinen on vielä mietinnässä. Vaihtoehtoja olis kolme pariskuntaa. meillä on esikoisella kolme kummia; mun veli, mun lapsuudenystävä ja miehen kaveri, kakkosella on miehen veli ja mun opiskelukaveri. Nyt olis tulossa tälle (jos vain suostuvat) miehen kaveri vaimoineen. Me olemme heidän pienemmän poikansa kummeja, joten ollaan sit "päikseen" toistemme lasten kummeleita :D

ja nyt jatkamaan, miten meidän pyykkäjä ei ole huomannut et pyykkiä olis ehkä 6-7 koneellista ;) :whistle:
 
Tämä mammakin lähtee lääkäriin ton tissikivun kanssa kahdelta. :/ Soitin neuvolaan niin terkkari sanoi että kuulostaa vahvasti sille et ois tulehdus ja antoi peruutusajan nlalääkärille varulta et jos antibiootteja tarvii. :( Kuumekin oli nousussa...37,6c oli vähän aikaa sitten.Onneks sain tytön unille niin itekin voi hiukan hengähtää...netissä :kieh:

raskausarvista mulla on kans tullu rintoihin ja mahaa muutamia viiruja. ihmeen vähällä oon toistaseks selvinny.

Karmea kuumotus ja kutina tossa tississä. :'( toivottavasti helpottaa pian.

Nyt meen nettikauppoihin katteleen josko maralle löytyy jotain...

Jepsu ja Mara 34+6 :heart:
 
Nalle-Puh: tulehan kertomaan kuulumiset!

Kiin: kiva kuulla teistä! Maitoahan sulla tulee pojalle jo hyvin =)
Mites hänen painonsa on kehittynyt? Onko laskenut ollenkaan? Hienoa, että valoista on jo päästy ja kotiinlähtöäkin voi jo varovasti toivoa :heart: Ihanaa vauvantuoksua teille! (sen tuoksun kun vain joku osais purkittaa, niin olis varmaan miljärdööri :D )
 
babygirl mäki tuota petin suojaamista olen miettin, mut asialle en ole tehny mitään..jos vaikka laittas petarin alle muovin, tai sit tuon hahtuvalanka peiton lakanan alle, minkä kudion vauvansänkyyn.
Kutomisesta innostuneille!
Tuo hahtuvalanka peitto on muuten hyvä vauvan sängyssä. Vaik muutoin ei kestoilusta olisikaan innostunut. huovuttuu mukavasti ja siitä ei mene pissa vahingot läpi. Peitto pitää tosin ensin pestä koneessa lanoliinillä.. samalla lämmittää eikä niin hiosta mitä muovi suoja. Isompana myös verraton, kun laps alkaa opetteleen kuivaksi!
mä aattelin hommata tuon kantoliinan kauppareissuja varten. Lähtiissä ku sitasee liinan vyötärölle, ni voi jo autossa lapsen kietasta liinan sisälle. Voi kaupassa kerätä ostokset kärryyn, eikä tarvi raahata niin kärryjä lasten vaunujaki. Lasta ku en saata siihen kärryissä olevaan vauvan koppaan laittaa.
Nalle-Puh :hug:
minäki tuossa pari päivää sitten mietiskelin et mitähän sille äitille kuuluu joka kaksosia odottaa.. suomeen olivat ilmeisesti onnellisesti päässeet..
umpaarista: ei odottavalla ainakin yksi hyvä umppari kriteeri on tärinä kipu.. esim. kun lapsi valittaa vatsassa kipua.. ni on hyvä käskee hyppimään tasa jalkaa ja vuoronperään kummallakin jalalla.. jos tämä onnistuu ja vointi muutoin ok. ei ole tod. näköisesti umppari.
nuo kivuat lonkissa/nivusissa on liitoskipuja. Näillä viikoilla nivelet alkaa löystymään (myös esim.sormissa) ja se aiheuttaa kipua. Niihin ei auta paljon muu kuin kipulääke..
kummeista siinäpä pulma.. tai siis runsauden pulma..sisaruksista löytyy kummiehokkaat kumpaiseltaki puolelta useammallekki lapselle..mut haluttais kuitenki laittaa joku ystävä pariskuntakin kummeiksi.. meil on vain aika vähässä sellaset ystäväpariskunnat jotka asuu "lähelä" ja joiden kanssa kumpainenkin on tekemisissä. no eiköhän nuo löydy, sen tarkemmin ei olla vielä mietitty. mut ehkä mun sisko/veli, isännän veli vaimonsa kanssa ja sit eräs ystäväpariskunta. riippuu vielä vähän siitä onko tyttö vai poika...
 
Krääh!! Joku aivan järkky ihottuma valtasi minut! Koko ylävartalo kutisee ja on näppylöillä, samoin käsivarret ja kasvot. Punoittaa, kuumottaa ja kutittaa. Päivystyksessä kun eilen aamulla kävin, antoivat luvan syödä cetiriziniä (eli zyrtec) maks. kaksi päivässä ja jatkaa rasvausta 2,5% hydrokortisonilla. Jos ei helpota, uudestaan päivystykseen, saavat sitten miettiä, mitä tehdään. Tähän mennessä näppylät ovat vain levinneet entisestään...

Vauva majailee edelleen pyllyllään. Lauantaina hän koitti kääntyä ja oli jo poikittain, mutta palasi pyllylleen ikävä kyllä. Oma-aloitteinenkin kääntymisyritys sattuu sen verran, että sairaalan kääntö suorastaan hirvittää. Tänään seurakunnan perhekerhossa nauroivat, kun sukkahousujen vyötärö on juuri vauva niskan kohdalla, kuinka vyötärö painuu erottamaan pään vartalosta. Maha on aika hassun muotoinen.
 
c81
:hug: tillukas. Kuulostaa nokkosrokolta, ja mulla ainkain kiertää koko kropan aina läpi enennkuin häipyy :( Toivottavastiu häipyy pian!! Kokeile juoda niin paljon vettä kun vaan jaksat, itsellä ainakin kaikenlaiset allergiaoireet/kohtaukset helpottuu sillä. Kai ne allergeenit jotenkin 'laimenee' siten.
 
Pitää taas kirjoittaa, kun tuli niin hyvälle mielelle aamuisesta lääkärikäynnistä. Tarkastettiin vauvan rakenteet ja tehtiin vielä synnytystapa-arvio. Sukupuolikin olisi saatu tietää, mutta ei haluttu, tulee yllätyksenä sitten.

Lähtö on toivottavasti täälläkin päin lähellä, kohdunsuun tilanne oli jo ihan kypsä. Kohdunkaulaa ei jäljellä lainkaan, sormelle auki ja pehmeä. Vauva on raivotarjonnassa ja kiinnittynyt lähtökuoppiinsa. Paino oli 36+1 2500g. Lääkäri arveli, ettei tämä odota laskettuun aikaan asti. Vaikka olenkin tosi pienikokoinen ja pienilantioinen, niin lantion sisämitat on kuulemma hyvät ja häntäluu joustaa. Mukavaa mennä hyvillä mielin synnytykseen. Tästähän voisi mieskin saada oivan 30-v synttärilahjan tammikuun lopussa tai aikaisemmin!

Mitähän piti kommetoida... Kummeista, mekin aiotaan vauva kastaa, kummeja ei olla vielä pyydetty, varmaan pyydetään ehkäpä siskoja puolisoineen, miehen täti miehineen on myös tosi mukava lapseton pariskunta ja asuisi samalla paikkakunnalla... eipä noita ehdokkaita liiaksi ole ja pitäisköhän osa jättää varastoon tuleville lapsille...

Meillä on jo vauvatavarat pääosin kasassa ja pestynä jotain pumpuleita ja rasvoja puuttuu vielä. Sänkyynkin laitoin jo suojukset, jos sattuu lapsivesi menemään.

Ja Kiinille vielä onnittelut pojasta :flower:

hyvävointista odotusta kaikille!

Hedukka ja muhvi 36+1
 
Täällä mielenkiinnolla odotetaan miten Nalle-Puhille sanotaan, kun itsellänikin tulee outoja, kovia vihlasuja tonne todella alas, että ei ole pystynyt kunnolla kävelemään kolmeen päivään ja sit kun noita harjotussupistuksia tulee tosiaan koko ajan.. Mutta tosiaan paikat oli kiinni viä 19.joulukuuta, että en osaa olla huolissani =) . Noi vihlasut on sitten toinen juttu: niitä on tullut vasta muutaman päivän ja oon ajatellut vaan että kuuluu asiaan =) .

Lammiska 35+1
 
Kiin tosi hyvälle kuulostaa!! =) Joo niinhän se on -täysiaikastenkin kanssa- et takapakkia voi tulla, mutta toivotaan ettei :hug:
Meilläkin tuon kolmosen kanssa oli vähän niin ja näin, kun ensin hengitteli itse, sitten joutu antaa vähän lisähappea 2 päivää ja sit meni vielä huonommaksi, että ihan piirua vaille käytti hengityskoneesta :'( Yhteensä 5 päivää sit riitti lisähappea ja sitten alkokin nopea voimistuminen =) Pieniä ihmeitä nuo on =) Ne on niiiin raasuja siellä koneiden keskellä :heart:

 
Nalle-Puh tsemppiä matkaan ja onnea :hug: toivottavasti tulet vielä kokonaisena kuitenkin kertomaan kuulumisia ;)

Kiin Mukava kuulla, että pikku-Arthur voi hyvin! Toivotaan, ettei mitään takapakkeja tule ja pääsette kotiin koko perheenä ihan piakkoin!

kantoliinoista oli keskusteltu. Mulla on ollut kahdella käytössä trikooliina, pitkä, sekä rengasliina erityisesti alkuvaiheessa. Olen tykännyt kyllä kovasti ja nyt olis kudottukin valmiina odottamassa. Kahta ensimmäistä yritin kantaa rintarepussa, mutta voi sitä iloa ja autuutta ;) kun otin ihanat liinat käyttöön =)

lehtigalluppiin vielä. Mulle tulee kaikki kolme eli kaks plus, vauva ja meidän perhe :ashamed: En vaan saa yhtään peruttua, enkä oikein tiedä, mistä luopuisin...
Näin tänään neuvolassa uusimman Odotus-lehden, mutten ehtinyt selailemaan. Onko hyvä lehti ja kantsiiko vielä uudelleensynnyttäjän ostaa irtonumeroakaan?

lääkärikuulumiset Kävin siis aamulla lääkärinneuvolassa. Vointi on vähän heikompi kuin aiemmin, nyt närästää ja painaa alas yhtä aikaa, erityisesti yöt on vähäunisia :/ Ruokakaan ei oikein maistu ja vessassa juostava jatkuvasti. Kohdunsuu oli auennut senttiin, kanava pehmyt ja lyhentynytkin entisestä. Kuitenkin uskon ja luulen, että sinne helmikuun alkupäiville Rudikin viihtyy yksiössään. SF-mitta oli 30! Eli ei tämä niin pieni taida ollakaan kuin terkka on kuvitellut ;) Vikkoja kasassa vasta 35+3 (olin jotenkin kuvitellut, että ois ollu jo enemmän :ashamed: )
Seuraavan käynnin otin vasta kahden viikon päähän, vaikka viikonkin päähän oisin saanut. Mutta kun ei ainakaan vielä mitään vaivaa, jonka takia tihentää käyntejä... Soittelen sitten, jos jotain tulee.

Jännä odotella jo palstan vauvauutisia! Kohtahan niitä alkaa tipahdella enemmänkin =)
 
Heips!

Ooh, mie oon äitiyslomalla, siitä voi melkein jo päätellä että miusta, maailman isoimmasta vauvasta on tulossa äiti :p
Ihanaa kun on voinut tehdä asioita ihan ihmisen normaalirytmin mukaan, kun ei ole tarvinnut kesken yön kömpiä töihin.
Eka kesken-unien-pissalle-nouseminenkin tuli vasta nyt ekana äippäloma yönä, vuosilomalla en joutunut nouseen kertaakaan vessaan :D

Kummeista me puhuttiin joskus kesällä viimeks, lähinnä vaan mietiskeltiin että ketä siihen voi pyytää, kun sellasia tuttuja meillä ei oikein oo, ja sukulaisiakin on rajotettu määrä, joita siihen viitsii pyytää... Se mun siskontyttö kyllä pääsi just viime kesänä ripille, mutta se on niin tympiintynyt omiin pieniin sisaruksiinsa että en tiiä oisko se kauhean hyvä vaihtoehto =)
Mun ja miehen sisko olis kyllä hyvät, mutta tosiaan, ei olla kesän jälkeen asiasta ees puhuttu, nimestäkin pitäis pikkuhiljaa alkaa keskustella kun siitäkin voi tulla pientä... kahinaa.

Sain sekä kantoliinan että kantorepun siskolta. Nyt on sellanen olo että joo käytän niitä hirveesti, mutta esim sen kantoliinan käyttö vähän jänskättää. Vaikuttaa liian tekniseltä laitteelta mun käyttöön :ashamed:

Pitää käydä suihkussa, että kerkiää vielä katsomaan sitä nelosen ohjelmaa, hyvä kun muistutitte, muistin vaan että es tulee tänään, mutta en tajunnut että näin aikasin! =)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
lehtigalluppiin vielä. Mulle tulee kaikki kolme eli kaks plus, vauva ja meidän perhe :ashamed: En vaan saa yhtään peruttua, enkä oikein tiedä, mistä luopuisin...
Näin tänään neuvolassa uusimman Odotus-lehden, mutten ehtinyt selailemaan. Onko hyvä lehti ja kantsiiko vielä uudelleensynnyttäjän ostaa irtonumeroakaan?
Odotus-lehtihän nyt 'sulautuu' kaksplussaan. Eli toi uusin on niinku tavallaan viimeinen. Mie oon tykännyt siitä kyllä, joka numerosta. :) Toki odotan esikoista, mutta mun mielestä oli paljon asiaa mikä varmaan kiinnostaa uudelleen synnyttäjääkin (nytkin oli syöksysynnytyksestä, perätilasta, keskosen koskettelun tärkeydestä jne. juttua)

(otan näköjään palsta hiljaiseloa kiiinni, ja roikun täällä tänään kokoajan kommentoimassa.. toivottavasti ei kenelläkään mene hermot :LOL: )
 
Äitiyspoli käynti takana :D
No niin tässä tuomio, jos vauva ei aikasemmin synny, niin 28.1.2008 uusi käynti äippäpolilla ja kuulemma voin varata hygienia tavarat mukaan, koska mut otetaan silloin todennäkösesti osastolle ja aletaan käynnistelemään.
Jos vauva ei käynnisty tai on yli 4kg niin sitten sektio.
Nyt vauvan paino oli 3500g eli iso vauveli tulossa.
Muuten kaikki oli ihan hyvin ja alapää on jo pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 3cm. Sitä en muista oliko auki vai kiinni ja tuosta merkinnästä en saa selvää.
Että tämmösiä kuulumisia.
NYt 36+0 :wave:
Hui, ei kait nalle-puh lähtenyt jo tosi toimiin :eek:
Ai niin... unohdin mainita, että meille tuleekin poika, eikä tyttö :LOL:
 
Kummeista: me olemme miettinyt mun tätini 15v.tyttöä ja miehen veljen
vaimoa.Mun ensimmäisellä lapsella on ex-miehen veli vaimoineen ja toisena
mun täti isäni sisko.Mun ensimmäinen kastettiin katolliseen kirkkoon.

Lehtigallup: ensimmäisestä pojasta mulle tuli kaksplus lehti mutta nyt en ole vielä tilanut kun oho-lehden tv ohjelmien takia.Kirjastossa voin lukea ja lainata monia aikakauslehtiä. =)
 
vit*u että on taas hermo kireällä tänään :kieh: :kieh: :kieh: esikoisen ja ukon kans menee niin totaalisesti taas hermot, tekis mieli pakata laukku ja lähtee vikoksi jonnekki pitämään nuista mulk*ista vähä lomaa.. :kieh:

eilen peitotki meillä heilu pitkästä aikaa, mut sinne peittojen mukaan se jäi vissiin se hyvä mieliki ku saa taas hammasta purra..

kävin tänään mittaamassa paineet tossa lähi tk:ssa ku jalat on ollu turvoksissa aamusta iltaan, mut paineet oli kuitenki 116/66 niin ei tarvii onneksi niistä huolestua.

ukko on nyt "muka" taas sairaana ja uikutti sängyn pohjalla että en varmaan voikkaan tehdä tänään ruokaa ku oon niin kipee, vit*u kyllä minun piti sillon ennen joulua jumalattomassa taudissa käydä kaupassa ja tehdä ruuat vaikka ukko oli sillon itekki kotona ku oli niin saat*nan laiska että se ei saanu persettään sinne kauppaan, VIT*U MINÄHÄN EN TÄNÄÄN RUUANLAITON SUHTEEN LAITA TIKKUA RISTIIN |O tai sit jos ukko ei tosiaan aio tehdä ruokaa niin teen ruokaa sen varran etä on mulle ja esikoiselle

sori tämmönen vali vali saarna mutta pakko saada jonnekki tupista PRKL!!!!!!!!

piipero86 & piipertäjä 32+4
 
Hei tähänkin iltapäivään. Meni aamu ihan ohi kun esikoinen meni taas eskariin ja sit lepäilin pari tuntia ja hain kotiin. Nyt se säikäytti mut pahan päiväisesti kun lähti hakemaan kaveriaan ja puolen tunnin päästä tämä kaveri soitti sen puhelimeen et missä N*** on? Paniikkihan siitä tuli että onko nyt pyörtynyt tonne lumihankeen johonkin vai mitä on tapahtunut... Ja puhelin kotona. Lähdin etsimään Glucagen taskussa(ensiapuruiske diabeetikolle) ja siellähän pikkuinen oli pihalla leikkimässä ihan tyytyväisenä. Hyvä niin, mut kyllä pisti vauhtia mammaan!! Nyt hän meni luistelemaan niin ainakin tietää mistä
löytää kun ei ole kenkiäkään mukana.

Nalle-Puh
in vointia tulin alunperi katsomaan ja olihan lähtenyt, voi että. Tsemppiä ja jaksuja! Toivotaan ettei vauva vielä ulos tahdo vaikka onhan hänel viikkoja jo 35+ kuitenkin.

Kaikkea muutakin täällä oli jutusteltu mut en kyl nyt just jaksa kommentoida kaikkeen.

Kuka se puhui niistä alavatsakivuistailtaisin? Mulla kans ollu sellasia ja vatsa yleensäkin kipee. Osa on supistuksia mut osa ei. Mitähän ovat. Noh, ei kai mitään vakavaa kun pois menevät. :D
 
Kummeista piti kirjoittaa... Meillä tulossa miehen siskot ja miehen kaveri. Mun kaverit ei taas ole niin mukana tässä odotuksessa että niistä kummeja ilkeis tehä. Yks kaveri on läheinen ja tulossa hääjuhlaankin kaasoksi mut on jo kummina esikolle. Tosiaan mun kaverit katoo aina kun olen raskaana. Kun ei voi bilettää ilmeisesti niin ei viitsitä käydäkään sitten. En tiedä. Esikoisen kans sama juttu et yksin sain odottaa ja synnytksen jälkeen olla. Masennushan siinä iski kun yhtäkkiä 21 vuotiaana jäin kotiin vauvan kans eikä kavereita näy missään. Aiemmin olin kotona ollut vain pakosta ja kipeenä. :D
 
niin ja kävin tänään kelan sivuilla lasketuttamassa asumistukea niin kyllä nauratti pirusti ku ruutuun pöllähti asumistuen määräksi 0 EUROA! tällä hetkellä maksetaan vuokraa ite 250? niin kyllä se aika mukavasti kirpasee ku maaliskuusta eteenpäin maksetaan varmaanki 650?..tuki laskee ku ukko on töissä ja mulla tulot nousee mut ukollaki se palkka vaihtelee tosi rajusti ku on tuntipalkalla...
 
Piipero Joo Kelan sivuilta katsoin että kun olen äippälomalla ja mies töissä ja vuokra 970 euroa niin tukea ei tule. Että näin. Ja kun olen hoitovapaalla niin tukea tulee 67 euroa. Pitää miehen tienata 3000e/kk niin voi sanoa selviävänsä. On syysteemi kehitetty niin että jos mies saa bruttona 2100 niin lopputulos on vaimon ollessa äitiyslomalla sama kuin jos tienais 1400 kuussa. Sit tulis tukia loput. Ihan älytöntä. Eli käytännössä vois tehdä puol viikkoa töitä niin elintaso olis sama tukien kans kuin nyt. Pah. Tosin kelan kanssa on niiiin nihkee asioida et mieluummin olen siinä mieles ilman asumistukea. Siitä ole mitään muuta kuin armotonta ketutusta tullut kun on joutunut jokaisen liikkeensä selventämään.
 
Meillä toi menee vielä niin että tällä hetkellä maksetaan vuokraa tästä 576 euroa ja kun muutetaan tulee vuokraksi n.950 euroa ja mun tulot tippuu nettona noin 500-600 e kuussa. Vajetta siis tämän hetkiseen tilanteeseen tulee noin 900 euroa. Kannustaa muuten lasten tekoon. Joo, se siitä. Tulin jo huonolle tuulelle.
 

Yhteistyössä