** Helmikuun Helmet** tammikuu

Moikka vielä

En kyennyt lähtee hakemaan esikkoa kerhosta :( .Piti laittaa naapuri asialle. Suppailee epäsäännölliseen, mut ne sattuu, alaselkä kipee, lämpöä pukkas :eek: ja kauheen kylmä. Yleensä hikoilen. Ällö olo, syöny en ole ku sämpylän tänää, eikä ees tee mieli, mut pakkohan se on. Kohta lähdetään Kuopioon mun äidille, joten en pääse kuulumisia lukemaan, kökkö!! :snotty:

Mutta mukavaa ja lumista tätä ja huomista päivää, huomenna taas "tavataan"! (ette pääse kulumallakaan eroon :D ).

:wave: nelli&pulla
 
Irc-galleriassa löytyy nimellä capi. Masusta ei ole kuvia siellä kun en ole käynyt ikuisuuteen itsekään katsomassa. Mut jos päivittäisin vähän.

Voi Nelli sua!! :hug: :hug: Kuulostaa aika tuskaiselta. Jaksamista nyt.

Kukas sanoi ettei ollut jaksanut ruokaa tehdä niin kävitte kebabilla.. Mä tilasin just pizzaa kun olen laiska kuin ison talon kissa. :eek:
 
Pakko tulla koneelle, ettei ihan vielä tarviis alkaa siivoomaan.
MIes vielä nukkuu, kun meni se aamu äippäpolilla ja pääsi niin myöhään vasta nukkumaan yötöitten jälkeen.
Kauheesti kyllä pelottaa ja mietityttää tuleva synnytys, kun vauvan painoarvio on 4500g laskettuna päivänä :eek:
Mutta siis lupasivat kyllä, että ei laskettuun odotella vaan pääsisin jo 28.1 osastolle.
Kohta jos jaksaisi tosiaan siivota, kun koti on ihan pommin jäljiltä.... Huomenna pääsee varmaan pulkkamäkeen lasten kanssa, kun kivasti lunta on tuprutellut.

Meillä on jo kummit valittuna eli ihan ystäväpiiristä löytyy kolme sopivaa ehdokasta =)

Ja tuosta liinailuhommasta en ole kyllä yhtään innostunut ja tulevallakaan vauvalla en sitä todennäkösesti tule edes kokeilemaan.

nalle-puhista ei vieläkään mitään kuulumisia...
 
Lääkäristä tultu ja antibiootit sain. Rintatulehdus mitä ilmeisemmin ja tulehdusarvot 43. Jos ne olis ollu 200 kieppeillä niin sano et oisin joutunu sairaalaan. Siinä sitten paniikissa ootin tuloksia. Perjantaina crp kontrolli äitipolin yhteydessä jos ei ala helpottaan ennen sitä.

Nalle-puh taisi jäädä reissulleen,hui kauhistus...pitää tulla illalla kattomaan uusiks vielä josko häntä näkyy.

Nellille jaksuhaleja! :hug: toivottavasti helpottaa eikä lähtö vielä tuu.

Nyt meen köllötteleen ku on niin höntelö olo.

Jepsu ja Martti 34+6 :heart:
 
Sellasta kysysin kun sain täytettäväks tuon esitietolomakkeen sairaalalle...
Kun ollaan menossa synnytysvalmennukseen torstaina ja se sinne kuulemma pitäis viedä mukana, mutta harmaita hiuksia aiheuttaa tuo kohta 'Nimiehdotus, mikäli kuulutte seurakuntaan'
Onko siihen pakko laittaa jotain?
Kun ei olla YHTÄÄN mitään nimiä vielä toisillemme ehdoteltu ja ei nyt tässä parissa päivässä viitsis ruveta niistä kinaamaan. Tiedetään molemmat että ne ei ole mitkään lopulliset nimet, jotka siihen lappuun laitetaan, mutta siitä huolimatta niistä voi tulla aika kiivasta keskustelua...
 
On ollut niin älyttömästi härdelliä tässä, että en ole kuin pikaisesti käynyt aina vähän lukemassa, mitä teille kaikille kuuluu. Nyt katselin noita viestejä ja luin, että epäilitte jo minunkin haljenneen... Ei vielä....

Kaikki on mennyt tosi hienosti ja kyllä koto Suomi kaikkine herkkuineen, saunoineen, lumineen ym. ihanuuksineen tuntuu vieläkin taivaalliselle.

Olen nyt käynyt tuolla äippäpolilla säännöllisesti ja maha-asukin alkavat olemaan jo pari kiloisia mölliköitä. Viimeksi juuri juttelin jo synnytyksestä joka todennäköisesti käynnistetään tuossa viikolla 38 tai 39, jos ei mitään ennen tapahdu. Toivon tosissani, että masukit ymmärtävät tulla aikaisemmin. Tämä rantapallo olo alkaa jo kyllästyttää todella paljon. Maha on isooo, selkää särkee, närästää ym. jo niin paljon, että olisin jo valmiina lähtöön.... Kaikki vain höpöttävät, että ei voi tuonna mahaan kahta mahtua ja itsellä on niin iso ja tukala olo.

Paljon täällä on teille kaikille tapahtunut ja olen elänyt kyllä mukana niissä niin paljon, kun olen kerinnyt.

Jepsu muuten sillon kun olimme yhtäaikaa siellä äippäpolilla, niin minä en ollut se iso, vaalea ja lyhyt hiuksinen, joka siinä oli heti aamusta. Mulla oli sellaiset puolipitkät vaaleat hiukset ja olin siellä silloin yksin. Täytyy sanoa, että oli puolipitkät hiukset, sillä kävin kampaajalla kyllä aika kovassa muodon muutoksessa. Tukka lyhyeksi ja väriä päähän. Minulla on kuitenkin epäilys siitä kuka sinä olet, sillä siinä ei tainnut silloin kahden maissa olla kuin se yksi pariskunta, joka istui käytävällä odottamassa lääkäriä, kun minä lähdin. En tiedä olisitteko te olleet siinä vai pääsittekö te jo aikaisemmin. Jos vielä muistat tilanteen. Onhan siitä jo aikaa paljon...

Tsemppiä teille kaikille!!!!!

Kiinamama (pitäis varmaan jo vaihtaa nimimerkkikin suomimamaksi) ja mukelot 34+6
 
Morjens (taas).. Nyt ku kerran alotin taas tänne kirjottamisen ni kirjotankin sitten koko ajan.
Perhevalmennuksessa käyty, ei todellakaan ihan mun juttu.
Mutta voiko joku kertoa jotain lohduttavaa seuraavasta? Mulla kylkeen pistänyt tosiaan eilisestä asti, koko ajan enemmän ja enemmän. Tällä hetkellä hengittäminenkin tuntuu ikävänä, ei varsinaisesti satu, mutta pienikin liike sattuu. Äipälle soitin ja hän sanoi, että vois olla kylkiluiden välihermojen tulehdus, mutta tiedä häntä. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki tekeminen sattuu, joten tukala olo. Niistäminen ja yskiminen tuskaa myös, ja olen vielä flunssassa.. :(
 
Moikkis,

mukavaa, että monilla on ollu kivoja poli- ja neuvolakäyntejä! =) Meillä on äippäpoli huomenna ja vähän kyllä jänskättää, taas... :) Tääl on vointi ok, mutta lämpö on noussu taas vähän... Mitäköhän viddua tää nyt on, kun ei muita flunssan oireita enää oo... Vai yrittääköhän se flunssa vasta tulla... :/ Pitää huomenna polilla kysyä, et pitäiskö otattaa niitä kusnäytteitä tai verikokeita...

Piiperolle :hug: ja jaksuja perheen kanssa! Ja kipujen ja muitten vaivojen kanssa painiskelijoille kans :hug: ja jaksuja! Kohta helpottaa, kai... :/ Tai siis toivottavasti... =) kevytmelankolia: Eihän se paino kaikkea onneks merkkaa synnytyksessä, vaan hartioiden leveydellä ja pään ympärykselläkin on merkitystä. Hyvin se menee varmasti! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
lehtigalluppiin vielä. Mulle tulee kaikki kolme eli kaks plus, vauva ja meidän perhe :ashamed: En vaan saa yhtään peruttua, enkä oikein tiedä, mistä luopuisin...
Näin tänään neuvolassa uusimman Odotus-lehden, mutten ehtinyt selailemaan. Onko hyvä lehti ja kantsiiko vielä uudelleensynnyttäjän ostaa irtonumeroakaan?
Mulle tuli puol vuotta (kolme numeroa) tuo Odotus -lehti, vika numero tuli nyt joulukuussa. Ihan kiva lehti oli, mutta sen julkaiseminen loppu nyt, niinkun joku sanoikin jo, eli sitä ei ees vois enää tilata. Enpä ois kyllä tilausta jatkanukkaan, kun tää odostushan kuitenkin on päättymässä nyt. Nyt tulee Vauva ja Kaks Plussaa ostan joskus (lue: joka kuukausi). =) Ja mä oon siis ensisynnyttäjä, että ihan kaikki on uutta noissa lehdissä... Tosin, aika paljon näyttää samat aiheet pyörivän jo näin puolen vuoden kokemuksella...

Äippärahan verotuksesta oli joskus puhetta ja Jahvetilla tais ainakin olla tuolla toisessa ketjussa asiaa siitä... Soitin sit tänään kuitenkin verotoimistoon, että kannattaako Kelan rahaa varten tilata uusi kortti, niin ehdottomasti kuulemma kannattaa. Mullahan on siis niin, että ekat kolme kuukautta työnantaja maksaa täyttä palkkaa, jolloin verotus on siis sama kuin palkassa (20%), mutta verovirkailijan mukaan :attn: Kelan rahalle siirryttyä, voi veroprosentti nousta, vaikka maksettava summa on pienempi kuin palkka! :eek: Mä olin, että mitä v*ttua!!!??? Mut niin se vaan kuulemma menee... :eek: :/ Ja sit kun meillä on viime vuonna ostettuna tää asunto, niin ne korotkin pitää siihen sit laittaa... Että on monimutkaista taas... Luulin, että nyt kun siirryn äippälomalle, mun ei tarviis virallisia papereita pyöritellä enää, niin täähän on aivan älytöntä! No, täytyy hakea sit se uus verokortti netistä, kunhan Kelan päätös nyt yleensäkään ees tulis... ARGH! :kieh:

Kantoliinasta vielä: Mä oon muutaman kerran kuivaharjoitellut sitä sitomista ja se perusristisidonta ainakin vaikuttaa ihan helpolta. Sehän täytyy kyllä sit kokeilemalla kokeilla autenttisessa tilanteessa, et kuin kireelle sen laittaa.

Vanamo: Persiistä tuo kaverihomma sulla :hug: ; yksiltä tutuilta oon kans kuullu, et niil on samoin: kaverit kaikkos, kun esikko syntyi. Me ollaan onneks onnellisessa asemassa siinä suhteessa, että tosi monet kaverit on just parin vuoden sisään itte vauvaantunu tai raskaana parhaillaan. Ja hui he*vetti, kuinka iso teidän vuokra on... :eek: Meillä jää asumiskulut reippaasti alle ton, vaikka lyhennetään omaa ja asutaan kantakaupunkialueella... Asutteko missä ja miten isossa kämpässä?

Nelli: Juu, luulin, et olit netistä tilannu jonkun vaatepaketin... :whistle:

civindal: Kiva, että palasit! =) On varmaan helpottavaa tietää tosta vauvan vatsa-asiasta etukäteen, niin voi jo valmiiksi varautua ja hannkia tietoa asiasta. Onhan se silti varmaankin tosi rankkaa, erityisesti se, ettei voi olla vauvansa kanssa heti synnytyksen jälkeen... :hug:

Cruellako oli käyny kuontalon laitattamassa... Mitäs laitatit? Mä aattelin mennä ens viikolla: otan värin ja leikkauksen (perusjutut) ja laitatan nyt kyllä myös ripset ja kulmat. Niitä en oo tavallisesti laitattanu, kun kesäks liikkeessä, itte oon kulmia tusannu kestovärillä kylläkin. Mullakun tulee meikattua muutenkin melkein joka päivä jotain pientä, vaikken ois kun lähikaupoille menossa.

Ja Nalle-Puhille kans :hug: ja tsemppiä; kuulumisia odotellaan!

No huh, tulipahan juttua, kun en ollut KOKO päivänä aamun jälkeen käynyt täällä... :whistle:




 
Pusuapina Mulle noista nimistä sanottiin, että voi laittaa vaikka Matti ja Maija... sen nimen voi kyllä sitten muuttaa, ei ole mikään lopullinen vaan ihan muodollisuus siltä varalta, jos jotain sattuu ja sittenkin vielä nimen voi vaihtaa.
Ja takas siivoomaan, kunhan käyn aina supistelujen aikana koneella istumassa :D
evaellen, siksi tuo vauvan koko mietityttää, kun toinen lapsi painoi 4040g ja synnytin alakautta ja hän jäi jumiin ja piti lääkäri hälyttää sitä ulos kiskomaan.
Onneksi kuiteski kaikki päättyi hyvin ja tosiaan tuosta isompaa en mielelläni lähe synnyttämään alakautta.
Kolmas liki 5 kiloinen onneksi otettiin sektiolla, mutta hän olikin perätilassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
evaellen, siksi tuo vauvan koko mietityttää, kun toinen lapsi painoi 4040g ja synnytin alakautta ja hän jäi jumiin ja piti lääkäri hälyttää sitä ulos kiskomaan.
Onneksi kuiteski kaikki päättyi hyvin ja tosiaan tuosta isompaa en mielelläni lähe synnyttämään alakautta.
Kolmas liki 5 kiloinen onneksi otettiin sektiolla, mutta hän olikin perätilassa.
Ok, ei sen puoleen, kyllä muakin vähän hirvittää just tuo, että mahtuuko omin voimin tulemaan ulos... :|
 
Pusuapina: Mulla voi olla väärä käsitys, mutta mun mielestä, jos joudutaan hätäkastamaan, niin tuon hätäkasteessa annetun nimen pitäisi olla yhtenä virallisista nimistä. Sen mukaan meillä on papereihin nimiä kirjoiteltu...

(.): Kävin terveyskeskuksessa lekurilla, eivät olleet paikat auenneet suppailuista, eikä vauvakaan laskeutunut, vaan "pää keikkuu" lantion yläpuolella... Tänään tietenkin on taas suppaillut kipeesti heti kun on vähäkin jotain tehnyt... Verensokeri on pysynyt kurissa pelkällä ruokavalkiollakin, onneksi. Jutellaan siitä th:n kanssa huomenna lisää.

Heltu ja Rymy 33+0
 
Kiinamama ok! hyvä että oot vielä kehissä. =) Mä luulin jo et olit laitoksella sillo alkukuusta kun siinä polilla käydessä meidän vieressä istu yks pari tosiaan joka ootti kaksosia ja sit just tän kyseisen pariskunnan kuva oli lehdessä että olivat saaneet kaksostytöt ja mullahan tietysti heti välähti että sinä. :D Kuitenkin, en kyllä muista enää ketään muuta sieltä polikäynniltä. Olin aika lailla töttöröö koko reissun ajan mutta se lääkäri oli mun mielestä tosi kiva. Jäi tosi hyvä mieli. Siis Jarihan sen nimi olikin. Se käynti taisi olla marraskuun lopulla niin mulla on ihan unohuksissa jo koko ihmisvilinä sieltä. :whistle:
Mulla on sellainen ruskee pitkähkö tukka ja mies on kalju. :D
Perjantaina meen taas sokeriseurannan takia sinne ja samalla tän rintatulehduksen. Toivottavasti vaan helpottaa siihen mennessä. Tosi ankeaa.Ei paljo ulos tohi nokkaansa laittaa kun täällä on niin pirun kova viima aina. :|

Käyksä missäpäin muutes nlassa? mä käyn koivuhaan vaikka keskustassa asutaan väliaikasesti (asuttiin ennen siellä niin en viittiny vaihtaa ees taas). Muutetaan kesällä tonne kuusimäkeen kun rakennetaan omakotitaloa sinne.
Tänää tulee kattoristikot ja ensiviikolla onkin mökki pystyssä. :kieh: Tosi nopeeta tää aika juoksee ja kohta jo muutetaan..
Sais nyt vaan tän nyytin sylkkyyn ensin. :heart:

nyt mennään hetkeks vielä leikkimään ja sitten nukkumaan kun jäi viime yön unet melko vähiin.

On muuten tainnu Nalle-puh joutua lasareettiin. Toivottavasti kaikki ok!

Jepsu ja Martti 34+6 :heart:
 
Moikka!

Hui kuin jännää, Nalle-Puh tais jäädä sit sille reissulle. Toivomus tietty olis, että ei vaavi ihan vielä syntyis :hug:

Civindal ja Kiinamama: kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! Voin kuvitella, että Kiinamama kahden vaavin kanssa olo on tukala, vaikka ulkopuoliset kuinka sanois masua "pieneksi".

Kantoliinaa ja kantoreppua oon pohtinut kyllä, mutta voi olla, ettei mun hermo kestä sen liina solmimisen sun muun kanssa =) Eli jos jonkun hankin, niin sen repun sitten. Jos jostain sais edullisesti käytettynä...

Mäkin kävin tänään kampaajalla, ihanan räväkkä tukka tuli =) Väriä laitettiin paria erilaista ja reipas lyhennys. Jos tällä pärjäis nyt sit ainakin sen alkuvaiheen yli ja sit ristiäisiks kävis seuraavaks. Kiva muuten kuulla Evaellen, etten oo ainoa, joka meikkailee ihan huvikseen ihan pientä asiointikäyntiäkin varten :whistle: Jotenkin on niin nuutunut olo, jos monta päivää kulkee meikittömänä, että pakko vähän laittaa naamaa ihan omaks (ja tietty miehen) iloksi.

Jotain piti vielä teiltä kysyä, mutta arvatkaa, muistuuko nyt mieleen... ;)

t. Piipi + typykkä 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Perjantaina meen taas sokeriseurannan takia sinne ja samalla tän rintatulehduksen. Toivottavasti vaan helpottaa siihen mennessä. Tosi ankeaa.Ei paljo ulos tohi nokkaansa laittaa kun täällä on niin pirun kova viima aina.
Täällä viimoo kans. Tissejä alko paleltaa jo tossa loka-marraskuussa ja oonkin käyttäny semmosia tisuvilloja ulkona ollessa. Joulukuussa tosin kun oli niin lämmintä, en käyttäny, mut nyt on taas käytössä ja mun mielestä ihan korvaamattomat. Tilasin ne http://www.igulee.fi/ -nettikaupasta. Ylläri... :whistle: B)

 
Ai niin, nyt muistin mitä piti kysyä: te ketkä ootte ollu sairaslomalla ennen äippälomaa: ootteko miten nopeasti saanu päätöstä sairaspäivärahan saamisesta?? Soittelin tänään Kelalle äitiysrahapäätöksen viipymisestä ja siellä oli kuulemma koneella merkintä, että "odottaa sairaspäivärahapäätöstä" ensin. En kyllä tajua, miten se vaikuttaa tuohon äitiyspäivärahapäätökseen ellei sit jotenkin tuloja laske tms., kun hain 6kk tulojen perusteella sitä rahaa.
 
taas kurkkimassa kuulumisia... oltiin poikien kanssa pihassa ihmettelemässä lunta! =)

Tänään mulle tuli Taysista lappu jonka odotin olevan kutsu polille hakeen insuliinit,mut ei..olin yllättyny.. Jatkan vaan ruokavalioo kotona. No se passaa vaikka olin ihan varma et saan inskat.

Nalle puhin kuulumisia ottelen kovasti,toivottavasti kaikki on hyvin.

Tänää pohdiskelin sitä jonkun ehdotusta et kaikilla pitäs olla joku jolle ilmoittaa kun lähtö tulee et täällä sit heti tieto kulkee...oliskohan joku halukas vaihtaan mun kanssa puhelin numeroo?

Yks mesekamu myi meille tänää hoitopöydän kun muuttaa lauantaina perheineen ulkomaille. Olin eka ajatellu ihan pinnasängyn päälle tasoo mut sit tuli puhetta et niillä on myynnissä niin tehtiin sit kaupat..onkohan jollain muulla samaa hoitopöytää,se on Cam nuvola hoitopöytä..löytyy lastentarvike.fi sivuilta.

Mamitre 32+6
 
helouta pikaseen :wave:

tervetuloa takas kiinamama ja civindal =)

jahvetti ja evaellen: blondasin letin (juurikasvun) ja sitte käytiin latvat läpi. suoristi tukan, mul on permis, ja tuli kyl tosi hyvännäkönen vaikka ite sanonkin B) ja kyl toi ukkoki kommentoi et kiva :whistle: ihme ku yleensä ei paljoo huomaa mitään muutoksia. voi ku vois käydä useemmin kampaajalla, ne ku osaa laittaa tukan just sillee hyvin. kotona ku yrität väkertää ni vituiks menee ja hermo kans |O

jahvetti: näillä näkymin se perjantai käy, katotaa mikä vointi ja jaksaminen. viestitellää vaik torstaina =) 24 tammikuuta tais olla se mein päivä :D yritetään tähdätä :whistle:
 
Meillä on kummit vielä suunnittelu asteella. Neidin kummit kysyttiin sillon jo hyvissä ajoin ( miehen veli ja hänen avokki, mun lapsuuden ystävä ja toinen ystävä), nyt "mä päätin" ( = mies oli kyllä samaa mieltä) että haluan mun siskon ja hänen miehen (ei ole vielä kyllä kysytty) niin sanoin miehelle että hän saa päättää loput. Tai no vaihtoehtoja on puhuttu että joko hänen sisko miehensä kanssa tai veli vaimonsa kanssa. Sanoin että valinta on hänen, aina välillä muistutan että onko miettiny ja aina sama vastaus en ole ehtiny... Saas nähdä koska ehtii :whistle: Mä mieluusti haluisin jotain kavereitakin kummiksi mutta sellasia ei oikein ole ketä vois ajatella. Katotaan nyt mihin sit loppujen lopuksi päädytään.

Olipa kiva kuulla kiinamamman ja civindalin kuulumisia! Jaksamisia teille molemmille oikein paljon!!

Mulla on vasta suunnitteilla että pitäis mennä kampaajalle, todennäkösesti tässä käy taas niin että menee niin pitkälle että seuraavaks meen sit ennen ristiäisiä... No jos leikkauksen sais varattuu vaik ensviikolle...

Nyt meen kattoo sen vauvaohjelman, töissäkun olin ku se tuli ni pitihän se nauhottaa!

Vinja ja Urmi 33+0 (jestas kun rupee olee jo iso tuokin luku :whistle: )
 
Evaellen kiitti kauppavinkistä. :) Mä oon yrittäny ruskovillan sivuilta metsästää niitä lämmittimiä mut en oo vieläkään löytäny. Oisin jo ajat sitte tilannu ne mutta oon menny kaulahuivimetodin kanssa joka näköjään petti minut. :snotty: Täytyy mennä ettimään ja tilata ne lämmittimet ettei enää pääse viima yllättään, on tää kipu niin inhottavaa. Typy nukahti niin mä vielä sinnittelen hetken täällä pystyssä vaikka itekkin jo aika naatti. Josko löytäs jonku kivan imetystyynynkin. :p

Nyt surffaileen....
 
Vielä tulin tänne pompsahtamaan :D Sain siivottua kohtalaisesti ja huomiseksi jäi lattioiden siivous.
Mies lähti just töihin ja pitää alkaa laittamaan lapsosia yö puulle, kuhan ovat tuon iltapalan napsaisseet.
No myönnetään, että lähinnä tulin vilasemaan onko, Nalle-Puhista mitään kuulunut??
Mukavaa illanjatkoa kaikille :wave:
Voi kyllä olla, että vielä myöhemmin tänne tulen käväsemään, kun uni ei varmaan tule kuiteskaan.
 
onpas mulla huono tsäkä! mä en löydä mistään niitä tissin lämmittimiä... täytynee huomenna pakata päälle oikein urakalla ja lähteä käymään ihan noissa liikkeissä. ne vaan on niin ahdistavia että. Samalla haen varmaan jyskistä sen imetystyynyn.

Nyt taidan ottaa lähdöt tonne makkariin ja peittoihin...vois kattoa Bridget jonesia hetken ja sitten simahtaa toivottavasti hyvin piankin. Jotain naposteltavaa voisin kans tietenkin ottaa mukaan... :whistle:

Jepsu toivottaa hyvää yötä kaikille!

Nalle-puh on vähän väliä ajatuksissani....Kuulumisia kaivataan!
 
Jepsu: eipähän näköjään enää tosiaan ollukkaan niitä villoja siellä myynnissä... :/ Sorge. Toivottavast löydät jostain liikkeestä hyvät. :) Mä haluisin kans hankkia imetystyynyn, mut en oo missään nähny kivoja. joku vinkkas aiemmin täällä just tosta Jyskistä, että siellä ois yksvärisiäkin. Täytyypi käydä kattomassa... :whistle:
 

Yhteistyössä