** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jahvetti: Osanottoni :hug:

Hissukka: Sain joulupukilta dvd-boxin, 5 Agathaa, ja vasta kaks oon kattonu. :D Eilen katoin just ton Idän pikajunan ja tänään katoin Endless Nightin (oli suomennettu Hyytävä yö, mut musta se on kirjoissa Ikiyö... :/ ). Mä oon kans lukenu noi kaikki kirjat, jotkut jopa useampaan otteeseen. Pikajunan ratkaisun muistin, mutten onneks ihan tarkkaan miten se juttu meni ja mikä oli kenenki motiivi, mut tästä toisesta en muistanu ratkaisua. Jotkut hahmojen nimet vaan tuntu tutuilta. Kirjojen lukemisesta on tosin aikaa 5-12 vuotta kirjasta riippuen... Mut on ne vaan aina yhtä loistavia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Pakko kysäsät onko muilla?
Mullahan on, ja vissiin muillakin, sitä ollu, että vauvan liikkuessa tulee armoton pissahätä.. No tänään ja varsinki nyt illan aikana kahdesti, ollu pakko menää kakkoselle, ku vauva muljus :/ :eek: . Äsken saunan jälkeen supisti ja samalla vauva muljautti itteensä, ni meinas peräreikä räjähtää..no onneks räjähti vasta pönttöön :LOL: :ashamed: :snotty: . Kiva käydä loppuviikot joka kerta istuu joka hädällä, ku tyyppi liikkuu :headwall: :headwall:
:LOL: :LOL: Pisti ihan naurattaa, sori :ashamed:
Mut jos mulla olis tolleen, ni mie istusin pytyllä 24/7, koska tää liikkuu KOKO ajan :kieh:
Pisti repeilyttään täälläkin... :LOL: :LOL: :LOL: Hyvä, etten kussu housuun senkin takia... :LOL: :LOL: Ei mut tosi, itte kyssärissä oon samoilla linjoilla Jahvetin kanssa, että onneks ei sentään p*skahätä tuu muljuamisesta, koska täälläkin kulutettais pönttöreikää yötä päivää. :LOL: Joskus tosin pöntöllä ollessa tulee hätä, mut mitään ei tuu... :whistle:

Pessi: Mä en aatellu ottaa mitään omia kuteita, paitsi siis ne imetysliivit. Eipähän tarvii pyykätä heti kotiin tullessa... :whistle: Ties mihin eritteisiin ne siellä sit menis... :x Vauvalle otan oman myssyn, mutta muuten saa vauvakin sairaalan kamppeet. =)

Mihinköhän se Vanamo jäi... Olikohan siellä oikeesti jo synnytys käynnissä... IIK!
 
Voi otan osaa isomummun pois menon johdosta!! Parempi varmasti kuitenkin hänelle näin. :hug:

Tämä pikkuinen pitää mua kyllä varpaillaan joo. Sen tarkempaa mittaa eivät kertoneet kun reisiluusta ei saatu kokoa kunnolla mutta käyrällään menee eli 3,5 kg olis arvio aiemmin ollut, sitä luokkaa. Kohdunkaulalle ei tosiaan ollut tapahtunut yhtään mitään eli edelleen 4,5 cm vähintään kuulemma ja ihan kiinni sisäpuolelta. Toi tietää siis taas hemmetin moista rupeamaa synnytykseen. Ulkosuulta siis sormelle auki, mut se on uudelleensynnyttäjällä ihan selvä. Esikoista tehdessä ei avautunut kuin vasta kolmen päivän supistusten jälkeen. Tosin kipeet supparit saattaa avata sen nyt nopeemmin kun toinen muksu kuitenkin sit.

Saunaan ajattelin mäkin mennä, katsotaan onko tulos sama mulla et suppailee. Sulla Jahvetti tosin viikkoja jo enempi mut rauhaa sinnekin supistusten osalta nyt vielä toistaiseksi. :hug:
 
evaellen Täällähän minä. Rauha maassa ja vauvalla hyvä olo. Mikähän siinä sairaalassa oli et kun jalan ovesta sisään laitoin niin supistukset katos. Tosiaan saavat majailla yksiöissään vielä viikkoja muutaman.
 
Vierailen taas täällä palstalla, kun olen seuraillut teidän kirjoittelua sivusta.
Huomasin, että olit Zuku löytänyt pienen peiton. Sama asia on minua askarruttanut ja olen yrittänyt löytää pientä, mutta lämmintä peittoa pienokaiselle. Mistä löysit peiton? Oliko arvokas?
 
Hyvä, kun vanamoBr pääs vielä kotiin ja tilanne rauhottui :) :hug:

Jahvetille tsemppi ja jaksu :hug: . Tosin sulla on nii hyvät viikot, että mä en panis pahakseni, vaikka noilla viikoilla syntyskin.. Meillä muute tasan viikko väliä la:ssa =) . Mutta tulee kun tulee.

Ei helvata, nyt joudutte kuuntele, mut aika inhottavaa. Jokaisen oikein napakan ja kipeen supparin yhteydessä tulee lähtö kakkoselle :eek: . Ei ole ripaskaa, ja tuntuu että peräsuoli roikkuu kohta polvitaipeissa tätä menoa |O :snotty: . Ja mistä sitä riittäää :eek: :LOL: .. taidan olla umpipaska koko tyyppi :LOL: :LOL:
 
Oon nyt tunnin seurannu ja aika tasaseen tulee 10min välein!! :eek: Ei hemmetti.
Ei ne kovin kipeitä oo, mut vetää mahan IHAN pinkeeksi eikä kestäkään kauaa, mut koskas mulla olis spistukset sattunu?? |O
Eniten mietityttää tää säännöllisyys....MULLA, jonka synnytykset ei oo koskaan käynnistyny omilla supistuksilla!!! |O |O |O
 
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, sekä p*ska-asioitten että suppailujen ja selkäkipujen kanssa. :hug: Ittellä on tänään ollu aikasta jees päivä, ei kipuiluja selässä eikä kipeitä polttoja, kivuttomia supistuksia vaan... =) Ja flunssakaan ei onneks tainnu kunnolla posahtaa päälle: lämpö on taas normaali, eikä nessua tukostuta. :D Auttoi näemmä taas se nenähuuhtelu! Kiitos sille, kuka keksi sarvikuonon! :saint:

Ja tsemiä sulle Jahve, liekö sää sit seuraava joka poksahdat... :whistle:
 
nelHM ja Cruella Olin tosiaan helpottunut kun tilanne rauhoittui. Olis ollut muutenkin ikävä lähtee Naistenklinkalle ja sit jännätä miten vauva pärjää vaikka vahva olisikin. Mieluusti vielä kasvattelen tyyppiä nahan sisässä. Tekeekö muuten teidän masuasukit hengitysharjoitteluja? Tää hengittelee niin että vatsa heiluu navan kohdalta ikäänkuin itse hengittäisin ja saisin sen liikkumaan eestaas. Hullun näköistä. Mutsi sanoi että sillä on keuhkot sitten aika hyvällä mallilla kun noin tekee. Ja kysyi samalla myös että kai olen varautunut sektion mahdollisuuteenkin jos synnytyksessä tulee jotain yllätyksiä. Olen mä varautunut tietysti niin kuin sairaanhoitajan tytön kuuluu. :)
Ja kertoi myös nähneensä unta viime yönä esikoistytöstäni ja pienestä pojasta. Unessa poika oli ihan vauva mutta näytti kuulemma yksi vuotiaalta ja hänellä oli kainalossaan paljon pienempi ja hentoisempi poikavauva. Tyttö ei saanut koskea pienempää vauvaa, jotenkin ei pystynyt koskettamaan. Pienempi poikavauva tuntui unessa kaukaisemmalta kuin enkeliltä ja oli tosiaan Viltsun kainalossa kuin olis ollut hänen omansa. Mutsi ajatteli että kyse oli varmaan siitä kaksois"veljestä" joka meni kesken vkolla 14. Aika liikuttavaa, kyyneleet tuli kun mutsi kertoi.

Vanamo+Viltsu 34+3
 
Jahvetti pidä ittes miehenä.. no eiku meidät ajan tasalla!!! :LOL: Kun mä oon ainakin ihan riippuvainen tästä palstasta ja teidän raskauksista ja voinneista..menee yöunet, jos ilmottamatta lähet =) . Menee ne kyllä sittenki varmaa, jos synnärille lähet, hui. Jännää. Ota reippaasti yhteyttä ja kerro tilantees, ku mistäpä sä sit tiedät, jos ei ole aikasemmin luonnostaan lähteny suppareilla syntyy. Toisilla voi oikeesti olla iha kivutonta viimesille senteille asti..tai ainakin lähelle niitä.

evaellen kiitti vaan haleista :) :ashamed:
 
Jep, seurataan tilannetta...nuo miehetkin tuos just kotiutu, en isännällekään mitään sanonu, ettei turhaa huolestu, jos nää tästä loppuiskii :hug:

Ja jos mulla oikeesti lähtö tulee..nyt tai myöhemmin, ni lupaan laittaa Cruellalle tekstarin että saa infota teitä :D Jos en ite koneelle pääse...kaikilla pitäs olla tänne joku yhteyshenkilö ;) :LOL:
 
Voi kikkeli sentään!!!
Kirjoitin niin paljon tekstiä ja sit se hävis. :headwall: Noh teidän onni. :LOL:

Jahvetille :hug:

VanamoBr Hyvä että pikkuinen ei vielä halunnutkaan vuokrasopimuksen purkua. :hug:

Mulla on ollut tännän yllätyksellinen päivä. Äitini ja siskoni +kaverit olivat järjestäneet mulle sillaset vauvakutsut. :D Ja olin ihan äimänkäkenä kun kynttiläkutsuille olin menossa ja sitten kun oltiin paikanpäällä niin YLLÄRII kaikki huusi. Hyvä ettei vedet menny. :LOL:
Olin kylläkin hyvin liikuttunut ja otettu. Vaikka aluksi olin hiukan hämillään ja järkyttynyt. Ilmeisesti en pidä suurista yllätyksistä.

Ja vielä olis polttarit ja häät. Taitaa hermo mennä. :LOL: Noh se on sitten vasta kesällä.

Supistelee ihan pimeesti taas. Vatsa vetää ihan pinkeeks ja sattuu mut menee ohi ja ei ole mitään säännöllisyyttä onneks.

Nyt sohvalle.

Niisku-neiti & rinsessa 35+4
 
Ehtoota! Saunapuhtaana istahdin vähäksi aikaa koneelle =)
Voi tylsyys, kun miehellä alkaa huomenna viikon yötyö putki taas, no jonkuhan ne on rahat tienattava.
Jeps, mutta käynpä lukemassa kirjotuksianne ja sitten iltapalalle :wave:
Nyt 35+5 :D
 
Mitäs teillä oli ohjelmassa Niisku-neiti? Kiva, että sait piristettä päivään! =) Mulla oli viime viikolla vauvakutsut, tosin ravintolassa ja tiesin niistä etukäteen, mut oli silti liikuttavaa, kun kaverit oli varannu kabinetin yhestä ravintolasta, johon oon halunnu mennä jo sikakauan. Ja oli kivaa turista pitkästä aikaa pelkällä tyttöporukalla ja kaiken lisäks syödä hyvin. =) Ja ihania lahjojakin sain... :ashamed: :whistle:
 
Jahvetti Vieläkö supistelee säännöllisesti? Toi on kyllä aika säännöllistä jos tollee 10 min välein tulee. Ja vielä kun tosiaan taustalla ei kipeitä suppareita aiemminkaan. Säännöllisyyden mukaanhan sun on lähdettävä ei niinkään kipeyden. Kun mulle ne sano taas että kun ei kykene kivuilta olemaan enää niin sit taas näytille jos samanlaista tulee vielä. Tsemppiä ja :hug: !

Saunapuhtaana mäkin täällä ja ylläri; pinkeenä toi vatsa taas. Nyt tosin ei mitään kipuja missään. Näin kun pysyis koko yön niin saisin nukuttua. :kieh:
 
Meikkupa saunoikin jo eilen. B) Tänään riitti suihku, mutta huomenna vois taas pykästä kiukaan tulille... :whistle: Jotenkin tekee mieli nykyään saunoa paljon enemmän kuin aiemmin. Johtunee vissiin siitä, et aiemmin ei tullu oltua näin paljoa himassa, et eipä ois ees joutanukkaan saunomaan... :whistle:
 
Lauantai-iltaa!
huh, täällä on niin vilkasta kirjottelua, ettei oikein tahdo pysyä perässä kaikesta, vaikka kuitenkin päivittäin käyn lukaisemassa.

No ainakin
Jahvetille osanotot isomummon poismenosta ja
Vanamobr, hyvä, että vauveli suostui vielä jatkamaan masussa kasvamista!

Moni on näköjään tänään saunonut, mutta muistattehan suppailijat, että sauna vielä edesauttaa niitä supistuksia... =) Mä olen viime viikot käyny saunassa vaan pikaseen lämmittelemässä, lääkäri kun kielsi saunan multa kokonaan.

Tänään ja eilen on ollu hyvä olo, ei juurikaan supistuksia, jes. Tosin oonkin ollut ihan kotosalla, joten enpä oo juuri rasittunutkaan. Mitä nyt jotain vessanpesua, ruuanlaittoa ja pyykinpesua harrastanut.

Jännityksellä odottelen, kuka lähtee seuraavana... =)

t. Piipi + typykkä 34+1
 
Piipi Juu ei siellä kauan kärsi muutenkaan olla. Vatsan kans on niin hankala istua siellä kun tuntuu ettei pääse kunnon asentoon. :D Ei muuten tullut lisää nyt sit kuitenkaan suppareita. Mites Jahvetti?? Ootko vielä kasassa?
 

Yhteistyössä