** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Äiti toi kuopuksen äsken kotiin ja kerto, että hänen mummonsa,minun isomummo, lasten isoisomummo, on viime yönä kuollu, muutamaa kuukautta vaille 99-vuotiaana
Voi kuinka surullista, pahoittelut sinulle. Meillä keväällä kävi juuri nin, että kun tein positiivisen testin, niin ainoa ja viimeinen isovanhempi kuoli eikä saanut koskaan tietää vauvasta. Se oli surullista, mutta varmasti helpotti oman isäni surua kun sai tietää että suku jatkuu toisesta päästä. No joo, on meillä vielä mummo, joka on aivan adjöö ja moro vanhainkodin dementiaosastolla. Siis kyllä erittäin seurallinen ja hyvinvoiva, mutta ei sillä ole hajuakaan kuka esim. meikäläinen on. Eli aikalailla sama sille, tuleeko mulle lapsi vai ei.

--

Tulin juuri kulutusjuhlasta. Ostin tallentavan digi-tv:n ja mikron uuteen kotiin. Samalla valittiin laatat taloon melkein joka paikkaan, minne nyt laattoja ylipäätään tarvitaan. Melkoista palapeliä, paremminkin olisi voinut valita, mutta ei riitä kestävyys yläpäässä eikä liioin alapäässäkään nykyään. Kohta seuraa morkkis, kun tajuaa mitä tuli taas tuhlattua (=talolainaa kulutettua). Sitä odotellessa :|

Rakon tyhjäksi saaminen on kyllä eräänlainen taiteenlaji. Toi asentojen vaihto auttaa. Kauhee hätä ja kun menee vessaan, niin ei tuu juuri mitään.

Taidanpa suunnitella joulukuusen riisumista. Voipi olla ettei ukko suunnittele ihan samaa juuri tällä hetkellä. Onneksi sillä on tipaton tammikuu. Se puhuu kyllä tipattomasta keväästä, mutta voi voi, enpä usko enää joulupukkiinkaan :eek: Hyvä yritys on kuitenkin ja kannustusta saa ihan varmaan kyllä meikäläiseltä - kenties myös kiitosta jälkikäteen...

Kipsu 34 + 5
 
VanamoBr tsemppiä paljon ja :hug: :hug: . Kaikki menee hyvin varmasti..mitkähän oli Vanamon viikot? En muista yhtää..tarttee kohta kattoo. Mutta kyllähän tuo touhu kuullosti aika lupaavalta synnytyksen suhteen..saas nähdä.

Jahvetille osanotto :hug:

Jahvetille ja suurperheen äitylille kiitokset ymmärryksestä! Kyllä tää tästä, pariin otteeseen kaikki avautunut äänekkäästi, mut nii se vaan joskus menee. Sain leivottuukin,mutta olo on iha kauhee nyt :snotty: . Piti panna mieskin hakee pizzoja, ei mitää saumoja enää ruoanlaittoon. Nyt sit parempi mieli kaikilla ja sauna lämpiämässä :) .

Tarppa kyllä mullakin tuota pissaongelmaa on. Sit ku poju tuolla möyräsee ja kourasee, ni pitää just olla pöntön lähellä tai lasken alleni :eek: .
Mulla taas kauhee paine tuolla alapäässä, myös kakkosen puolella.Sit paskattaa kiitettävästi :x . Tuntuu, että syntyy just sinne pöntölle, ku ähistää :/ .Kerran muljahti sillai, että sattu ja tuntu, että valahti tonne tooooooooosi alas joku osa vauvasta..pää siel ainakin on. Että mitä lie taas. Oon kyllä rehkiny iha liikaa tänään, ei ois pitäny, mut pakko oli. Supistaahan tuo ja paineet on kovat. Muutenki muljuaa vauva kipeesti tuolla ja outo olo. Jospa sauna auttas. Nyt en tee kyllä mitään enää |O .

Pitääpäs pysyä linjoilla tasaseen, josko jotain osviittaa Vanamon tilanteeseen tulee..mutta tuskin kuuluu hetkeen.

Ja tosta isännästä ollu puhettaMeillä se ei juo enää olleskaan, edes saunaolutta, nio yhden korkeintaan, haluaa olla ajokunnossa. Koulutuksia yms on perunu paljon, mutta 17.2 olevan Helsingin koulutuksen ei voinu jättää perumatta..kato vaan ni käy paska säkä ja sillo tapahtuu..oisko mulla sillo tasan 37..kylläpä juu..ei kiva, jos on jossain 400km:n päässä.

:heart: nelli&pulla 35+2
 
Moi!

Minkäs laisia oloja teillä on nyt ollut? Mua eilen aamulla supisteli tunnin säännöllisesti mut sit ne loppu ja kävin neuvolassa ja kaikki oli siellä hyvin ainakin... Nyt on ollut puoli tuntia menkkamaista kipua ja kovaa kipua myös alaselässä... Ihan tuskanen olo oli aamulla kun heräsin... Huusin ukollekkin ettei se saa olla mun lähellä kun ahdistaa niin paljon... Oli niin tukala olo...

Nalle-Puh 35+4
 
:wave: heippa vaan kaikille,joko yksi lisää jakautuu,saas nähä!tsemeä vaan!!täällä ei pahemmin nyt oo supistellu,parempi niin kun paikatki jo auki,,,muuten on fiilis nolla ja itkeny päivän kun ukon kaa ristiriitasuuksia :(
 
Nalle-Puh
Älä suotta päivystykseen, kuulut synnärille..itseasiassa rv20 jälkeen otetaan yhteys synnärille suoraan, ei ensiapuun tai päivystykseen.
Aina voit soittaa, jos siltä arveluttaa.Osaavat jo puhelimesa arvioida tilannetta sillai, että kannattaako lähteä näytille.
 
Okei toi oli hyvä tietää... Mä olisin meinaan hädässä soittanut päivystykseen... Selkään sattuu ja vihloo ja maha on kipee ja on todella tukala olo... Tuntuu et maha räjähtää kohta... Vauva ei kovasti edes liiku... :( :( :( :(
 
jahvetille ja perheelle :hug: vaik onkin lähtiä onkin jo vanha ja hänelle lähtö onkin iso helpotus, ni silti se jättää aina tyhjän kolon!

joku kyseli peitosta, Mä ostin univion 60x80cm peiton tuohon vauvan sänkyyn..tuo pakkauksen peitto on pinnasänkyyn ihan sopiva, mut tuntuu ettei tuohon pikku sänkyyn muuta mahdukkaan, jos tuon isomman peiton siihen laittaa ja kaksin kerron on liian paksu.
tääl on päivä menny taas ommellessa. mietin eka et turhan päiväistä ommella pikku lakanoita, mut ku kaupassa kattelin hintoja, tulin siihen tulokseen et säästää ihan hurjasti ku ompelee ite..ja saa mieluisen värisiä :D Isäntä tuossa ihmettelee et ovat kuin kaupasta ostettuja kröhöm..oisivatkti, on onhan ne tietysti :LOL:
harsoista jos omistaa saumurin tai lähipiiristä löytyy, ni kannattaa ehottomasti käydä ostamassa kangaskaupasta metritavarana vaippa harsoa (täällä n.0.60?/metri).
tääl isäntä alkaa vissiin kans jännittään synnytystä :D kysy aamulla et oliko mulla yöllä maha kipeä, ku ei muista näkikö unta vai pyörinkö mää.. no sekä että. olen taas alkanu yöllä heräämään tuskaseen ylämaha kipuu. onneksi auttaa ku käy juomassa jottain.
aamulla mainittin isännälle et pitäs hommata parati vessaan käsisuihku.. ihmetteli et miks.. perustelin et A) kun isäntä jää lapsen likaksi ja mä olen just lähteny kauppaan tms. ni vauva keksii kakata housuun ja B) mä tärvin sitä synnytyksen jälkeen.. selityksen hyväksytty ja isäntä kävi ostaan suihkun :D piti viel kyl "suomentaa" sitäki et miks on parempi ostaa 15? kalliimpi turvahana..
vauvan liikkeistä tää on ollu koko odotuksen ajan tosi rauhallinen, ei ole isommin mitään maraton potkusarjoja harrastanu. Esim. en ole kertaakaan yöllä heränny siihen et möykkäis masussa. muutenki aika kokonaisvaltaisia nuo sen liikkee.
 
Mulla polttelee selkää NIIN paljon, ettei oo tosi, melkeen vedet silmissä, mut eipä se taida olla synnytykseen liittyvää, koska tätä on jatkunu jo yli vuoden :LOL: :LOL:

Mutta Nalle-puh, jos sulla on kovastikin normaalista poikkeavia tuntemuksia, niin soita ja kysy...ei siinä mitään häviä =) Noh, puhelin kulut ;) Ja kerrohan sit mitä sanoovat :wave: :wave:

Tosiaan jäiköhän se vanamobr sinne synnyttelee jo...viikkoja tais olla nippa nappa se 34, jos oikein muistelen :whistle: Joskus kuun puol välissä tais olla LA...no saishan sen tarkistettuu =)

Käytiin tuossa kuopuksen kanssa kävelyllä ja sit laitoin sanuna, kun niin paleli, niin saunassa suppas ihan parin minuutin välein |O Ei kovin kipeetä tehny kyllä. Nyt taijan ottaa rennosti loppuillan :saint:

Jahvetti 36+2
 
jahvetti...saunasta ja palelemisesta puheen olleen..taijanpa minäki käydä laittaan tulen pessään :D
Yritin äsken kolata leivin uunista tuhkat pois, mut alko niin sattuun mahaan, et piti isäntä käskee jatkamaan.. aateltiin yöksi laittaa hirven lihhaa uuniin :D
huomen illalla olis isännän kummitytön 2v synttärit. olipas taas miettimisessä et mitä vie.. no ostin sit kunnon talvi kurakinttaat. tarvii tai ei..mut yleensä kinttaita ei ole liikaa. lapsen kannalta kyl kuiva lahja, kun en ajatellu edes karkkia laittaa mukaan.. :ashamed:
 
Pakko kysäsät onko muilla?
Mullahan on, ja vissiin muillakin, sitä ollu, että vauvan liikkuessa tulee armoton pissahätä.. No tänään ja varsinki nyt illan aikana kahdesti, ollu pakko menää kakkoselle, ku vauva muljus :/ :eek: . Äsken saunan jälkeen supisti ja samalla vauva muljautti itteensä, ni meinas peräreikä räjähtää..no onneks räjähti vasta pönttöön :LOL: :ashamed: :snotty: . Kiva käydä loppuviikot joka kerta istuu joka hädällä, ku tyyppi liikkuu :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Pakko kysäsät onko muilla?
Mullahan on, ja vissiin muillakin, sitä ollu, että vauvan liikkuessa tulee armoton pissahätä.. No tänään ja varsinki nyt illan aikana kahdesti, ollu pakko menää kakkoselle, ku vauva muljus :/ :eek: . Äsken saunan jälkeen supisti ja samalla vauva muljautti itteensä, ni meinas peräreikä räjähtää..no onneks räjähti vasta pönttöön :LOL: :ashamed: :snotty: . Kiva käydä loppuviikot joka kerta istuu joka hädällä, ku tyyppi liikkuu :headwall: :headwall:
:LOL: :LOL: Pisti ihan naurattaa, sori :ashamed:
Mut jos mulla olis tolleen, ni mie istusin pytyllä 24/7, koska tää liikkuu KOKO ajan :kieh:
 
miulla on kans ollu nyt että heti pissittää kun vauva puskee itteään alaspäin,ja kakkaamisen tunne tulee muttei tuu mitää :ashamed: ...tosi inhottavaa,,,ja kun supistaa ni sillon pitää pissalleki mennä,,,uh,,,pelottaa kokoajan kun on jo paikat 3cm auki,että milloin vauva tulee ulos :eek:
 
Pissahätä on liikkuessa melkein jatkuvaa. Kun istahtaa paikoilleen, hellittää.

Miehen iltamenot.. En nyt usko, että tässä vielä viikkoihin lähtöä tulee, mutta kieltämättä hirvittää 2 viikon päästä miehen kaverin kolmikymppiset 150km päässä :$ Sieltä kun ei ihan hetkessä kotiin pääsekään, varsinkaan promilleja veressä.
Sanoin kyllä miehelle, etten ikinä anna anteeksi, jos joudun sen kännäilyjen takia yksin lähtemään sairaalaan.

Olin päivällä yksin shoppailemassa sillävälin kun mies oli salilla. Ei jaksa valas kierrellä :LOL: Olin ihan sippi tunnin jälkeen, pakko oli rantautua limpparin ääreen kyytiä odottelemaan.
Sain vihdoin imetysliivit hankittua ja puklurättejä lisää. Monetko liivit olisi tarpeen? Kokohan voi ilmeisesti vielä kasvaa kunhan maito nousee?

Otatteko omia vaatteita sairaalaan mukaan? Vauvan aion pukea sairaalan kuteisiin, mutta miten omat asusteet?

34+6
 
nelHM:
Pakko kysäsät onko muilla?
Mullahan on, ja vissiin muillakin, sitä ollu, että vauvan liikkuessa tulee armoton pissahätä.. No tänään ja varsinki nyt illan aikana kahdesti, ollu pakko menää kakkoselle, ku vauva muljus . Äsken saunan jälkeen supisti ja samalla vauva muljautti itteensä, ni meinas peräreikä räjähtää..no onneks räjähti vasta pönttöön . Kiva käydä loppuviikot joka kerta istuu joka hädällä, ku tyyppi liikkuu

Jahvetti
Pisti ihan naurattaa, sori
Mut jos mulla olis tolleen, ni mie istusin pytyllä 24/7, koska tää liikkuu KOKO ajan
No ei naurata..tai no juu, mut käytännössä ei :LOL: Luulis ainakin, että paino ei kauheesti nousis, jos koko ajan paskalla istuu :saint: |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
nelHM:
Pakko kysäsät onko muilla?
Mullahan on, ja vissiin muillakin, sitä ollu, että vauvan liikkuessa tulee armoton pissahätä.. No tänään ja varsinki nyt illan aikana kahdesti, ollu pakko menää kakkoselle, ku vauva muljus . Äsken saunan jälkeen supisti ja samalla vauva muljautti itteensä, ni meinas peräreikä räjähtää..no onneks räjähti vasta pönttöön . Kiva käydä loppuviikot joka kerta istuu joka hädällä, ku tyyppi liikkuu

Jahvetti
Pisti ihan naurattaa, sori
Mut jos mulla olis tolleen, ni mie istusin pytyllä 24/7, koska tää liikkuu KOKO ajan
No ei naurata..tai no juu, mut käytännössä ei :LOL: Luulis ainakin, että paino ei kauheesti nousis, jos koko ajan paskalla istuu :saint: |O
No joo...joka asiasta kannattaa ettiä se valosampi puoli ;) :LOL:
 
HEEIII!!! Peli seis. En jääny sinne synnyttelee. Just tultiin kotiin. Seurailivat supistuksia ja ultrasivat. Vauva on oikeen kokoinen ja kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä ihan reilusti. Ihan alhaalla pötköttelee ja pää on kiinnittynyt jotta se varmaan ne olot aiheutti tuonne alas. Supistukset hiipui kun käyrille pistivät. Hyvä niin. Viikkoja mulla on 34+3 eli vielä saa pysyä yksiössään joskin eivät estelekään. Kiitos kaikille kun tsemppasitte! Liikutuin ihan. :heart: :heart: :hug:
 
vanamobr :hug: :hug: Säikytteli vaan ;) Oliko muuten minkä kokoinen? :wave:


(.) Mulla on supistellu tässä n. 5-15min välein sen jälkee kun saunasta tulin :eek: Ja alaselkä on tulessa...
Menempäs soffalle pötköttää...
 

Yhteistyössä