** Helmikuun Helmet** tammikuu

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ensi viikolla onkin sitten lääkäri. Tehdäänkö tosiaan joskus arviointi peräsuolen kautta??? :x
Joskus kyllä tehdään, mutta mulla ainakaan viime raskaudessa ei tehty. Lääkäri ultrasi, kokeili emättimen kautta ja sitten oli vielä lantioröntgen. Varmaan tällä kertaa vaan ultrataan ja ehkä tehdään sisätutkimus, tuskin enää uudestaan tarvii röntgenissä käydä.

Tää yskä vaan pahenee, onko kellään hyviä vinkkejä millä siitä pääsisi eroon? Tai ainakin yöksi lievitettyä?


 
Hitto..alaselkä kipee, maata ei pysty istua ei pysty, lantio jumissa, vatsa sekaisin ja muutenkin todella tuskainen olo. Ei supista ainakaan vatsan päältä. Emättimessä pieniä vihlaisuja pitkin iltaa ja kumpikin hätä koko ajan. |O |O
 
voi voi meitä raihnoja... minä kävin suihkussa ja vatsa niin piukeena, että piti istua suihkussa siivoussangon päällä .... :LOL: :LOL: haaveilin siinä kökötellessä painottomasta tilasta ja isosta uima-altaasta ja edes pienestä kylpyammeesta. :D

(.) Sitten kysymys joka koskee ihan tuota omaa napaa!!! :D :D Onko jollain muulla valkoinen rinkula navan ympärillä? Mulla ollu jo pidemmän aikaa.. Siis sehän vissiin tarkoittaa, että veri ei siellä kierrä :whistle: Ei kait siitä mitään haittaa pitäis olla? :ashamed: Aattelin kysäistä kun oma napa täällä alkaa olla minulla päivittäinen ajatus ja väreistä on ollu puhetta muuten...
hoh hoijaa. tulispa uni! Jaksuja VanamoBr! Jospa kivut hellittäisi edes jossain päin kehoa!
Kaikkee sitä tässä ehtiikin miettimään :LOL: :LOL: :LOL: ...
 
mistä asti tuo peräaukon kokeilu on ollu käytössä? minä sain esikoisen 2002 ja ei minulle oo koskaan kukaan lääkäri työntäny mitään tuonne b-rappuun, niin onko sitä sillon vielä edes tehty? eikä minulta oo mitenkään lantiotakaan tarkasteltu.. :/ onko ne lekurit vaan ajatellu että tuolta emännältä leveyttä löytyy sen verran että mahtuis vaikka kolmoset yhtäaikaa tulemaan.. :D
 
Hissukka, valitettavasti minä en osaa antaa kummoisia vinkkejä tuohon yskääsi. Voin kuvitella, ettei se tunnu kivalle. Ajatus aivastamisesta ei todellakaan pistä riemusta kiljumaan, etenkin jos sattuu olemaan väärässä asennossa. :(
Ehkä jollain toisella olis vinkkejä. Minä en osaa muuta ehdottaa kun ne perinteiset ja tunnetut keinot - tyyliin lämmintä juotavaa...
Toivotaan, että neuvolassa niillä olisi joku konsti takataskussa... ja että saisit jonkun reseptilääkkeen vaivaan. Tsemppiä!
 
Meilläpäin kuulin tuosta peräaukon roplailusta perhevalmennuksessa. Terkka siinä esitelmöidessään kyllä sano että siinä touhussa ollaan taas niillä rajoilla että kajotaanko liikaa toisen yksityisyyteen...
Kalvot mitä näytti kyseisestä toimenpiteestä oli kyllä niiiiin ikivanhan näkösiä että kai sitä useampia vuosia on tehty. Mutta mitä täältä olen lueskellut, niin ei sitä kyllä joka paikassa tehdä ollenkaan, edes ensisynnyttäjille.

Tänään olin pitkästä aikaa ihan vapaa-ajan kävelyllä, käveltiin ehkä kaks kilometriä putkeen eikä sattunut kun vähän alaselkään =)
Tosin nyt illan ollut kolotusta lähes jokapaikassa, sohvalta nousu aiheuttaa lähes joka kerta auh!-huudon... Heti kun alkaa loma eikä tarvi pingottaa niin sitä ihminen raihnaantuu ihan täysin :ashamed:

Mua odottaa tossa mun vaatehuoneessa sellanen ikuisuusprojekti, että yritän koko ajan keksiä jotain muuta puuhaa, tänään siivosin kaikki keittiön kaapit ja laatikot :)
Mies kyllä sanoi jossain vaiheessa että kuule ei sulla riitä täällä synnytykseen asti niin paljoa tekemistä ettet joutuis sitä vaatehuonetta jossain vaiheessa siivoamaan... Inhottavaa miten oikeessa se on :kieh:
 
Kiitos Pupi tuesta! Ei ole valitettavasti paljon hellittänyt. Vatsa rauhoittui mutta muuten juoksen vessassa jatkuvasti. Koko ajan pissahätä. Selkä juilii aaltomaisesti ja tuntuu kuin vauva olis ihan tossa jalkojen välissä. Tumtui jopa äsken et työntelis siellä päätä tai jotain. Yl'vatsalle tuli asken kova supistus joka levittäytyi siitä sit koko mahalle. Ja just nyt kun olen ton likan kans kaksin täällä. Miehelle ei mennyt viesti äsken perille puhelimeen. Toi jalkojen välissä tuntuva työntely on hassua kun se laittaa vetämään henkeä syvään. Ei satu mut painetta. Ei kai tää vielä voi syntyä???????

Meenpä taas pissalle.
 
tässä olis pieni piristysruiske teille kaikille, ite oon vedet silmissä ja vatsa kippuralla nauranu täällä, on kyllä ollu niin v-mäinen päivä että teki oikein gutaa käydä leskelemassa ku muutkin mokailee http://keskustelu.kaksplus.fi/t936515 suosittelen oikein lämpimästi :D
 
Täällä taas valvoskellaan... Pari yötä tossa menikin hyvin, mutta nyt heräsin taas tikkana tossa tunti sit ja ei piru vie nukuta... |O Ja närästys on sit palannu näköjään... |O |O |O Ja vatsa toimii kuin viimestä päivää... |O

Tossa illalla juili taas muhevasti massua ja selkää. Oli itse asiassa kovimmat kivut tähän asti; ei auttanu kaurapussikaan eikä miehen selkähieronta... |O |O

Hesari kolahti luukusta, taidan mennä lukemaan vaikka sitä... :/

Jaksuja kaikille; ei mee kauaa enää kuin köllitään vauvat kainalossa. :hug:
 
Huomenta |O

Puol seiska kävi käsky tänä aamuna :eek: . Ja yleensä ku noi nukkuu kasiin-ysiin asti :kieh: . Muutenki vanhempi juoksutti koko yön ja itellä meinaa iha oikeesti pamahtaa noi häpyluut katki :snotty: :snotty: . Siis mä en tajuu, mite ne voi olla NIIN KIPEET??? Oikeen ruksaa ja naksaa ja paukkaa |O . Kusellakin piti käydä about kuus kertaa.. Tietenki sillo on rikkinäinen yö, ku pitää jaksaa jotain extraa..eli siis siivota tää mökki ja leipoa huomiseks kaikki.

Piipero Kiitti linkistä :LOL: :LOL: . hyvät naurut sain heti aamusta. Vähä ku mun suusta osa noista, ei nouse hissi ku puoleen väliin täällä :ashamed: :headwall:

VanamoBr MIkä vointi? Helpottiko kivut? Mulla ollu kans pariin otteeseen sellaset tosi kovat poltoit, mihin ei mikää auttanu,mutta ajan kaa ne on laantunut. Oon oikeesti luullu, että nyt tuli lähtö. Toivottavasti kaikki jo ok..tuu ilmottelee :hug: :hug:

Meikäläisellä on varmaa sellanen marttyyripäivä isäntää kohtaa tänään. Ei sillä pitäny mennä myöhää siel reissullaan eile, ni eipä ollu yheltä ainakaa tullu kotia yöllä :kieh: . Sit se kuorsaa tyytyväisenä koko yön..aargh, että mua ärsyttää. Ja kato vaa ni makaa tuol pitkään.. Ja pitäs siivota!! Mä tasan alotan iha vidduillessani imuroimaan ihan kohta alakerrassa. Roudaan matot pellolle ja touhua oikeen kovaäänisesti. Ärsyttää..

Mutta palataan pirteemmin myöhemmin siskot :wave:

:heart: nelli&pulla 35+2
 
Huomenta, :wave:

täällä kans luut paukkuu ja naksaa, erityisesti kun nousee yöllä pisulle... |O Mulla muuten alko eilen vihloskelmaan vasenta liitosta ihan taukoomatta. Vihloo vieläkin. |O Kuulunee asiaan...

Mies läks just duuniin. Mitäköhän sitä tänään tekis... Ei oo siivoiltavaa, ei huvita lueskella, eikä oikein mikääm muukaan... Ideoita tähän tylsistymiseen? Pitäisköhän soitella ihmisille ja yrittää lähteä vaik kaffelle? Hassua, et ennen äippälomaa mä ajattelin, että sit äitiyslomalla mä teen kaikkea kivaa: lueskelen, kuljeskelen päämäärättömästi, tapaan kavereita jne., mut nyt sit ku aikaa ois, niin oikein mikään ei huvita ja niinkun joku täällä jo aiemmin sanoikin, ei pysty oikein keskittymään mihinkään! Vauva ja tuleva pyörii mielessä koko ajan! :/

Shoppailuista ja alekoista kun on ollu puhetta, niin jumankauta nettikaupat pitäis lailla kieltää... :headwall: :headwall: :eek: :eek: Onkos muilla ollu ongelmia niitten kanssa? Tai siis ittensä kanssa niitten suhteen... B)

palailemisiin tosiaan,

eva & hynttyrä 35+3 :heart:
 
Huomenta Nelli ja muutkin tietysti!

Hellitti ne kivut sitten sen verran että sain nukahdettua puol nejän aikaan. Sit heräsin kun mies tuli kotiin
Ei sillä pitäny mennä myöhää siel reissullaan eile, ni eipä ollu yheltä ainakaa tullu kotia yöllä :kieh:.
Soittelin yöllä sille että tulee heti kotiin niin alkoi vielä neroilla jotain että syntyykö se nyt jos ei synny niin mitäs soittelet-tyyliin. Helvata!! Arvaa olinko ja olenko vihainen. En taida soittaa jos kesken työpäivän lähtö tulee, kun ei se kuulemma ole lääkäri. En tajua mikä menee mukvaan ihmiseen kun on isäks tulossa?? PRKL.

No jokatapauksessa yöllä soitin synnärille Jorviin ja sanoivat että jos tuntuu ettei helpota ja valvottaa vain niin näytille. Tosin sanoi että Naistenklinikalle pitäis mennä kun on niin pienet viikot kuulemma. Vauvalla ei iän puolesta pitäis suoranaisesti hätää olla mutta klinikalla paremmat mahdollisuudet yöllä toimia. Onneks soitin. Olisin ollut menossa suoraan Jorviin. Aamu alkoi mojovalla jomottelulla alaselässä ja supistuneella kohdulla. Sama jatkuu siis kuin yöllä mut vielä ei ole työnnellyt yhtään tuo vauva. Yöllä tosiaan tuntui kuin appelsiini haluis ulos mun toosasta ja vihloi jatkuvasti. Jotain siellä on tapahtunut ihan varmasti kohdunkaulalle mut mitä niin en tiedä. :eek:
 
piipero, mie sain esikoisen -98 ja sillon mulle ainakin tehtiin se B-rapun tutkimus |O :LOL: Mut luulen, että on ihan tapauskohtanen juttu...eihän kaikilta oteta mm. lantioröntgeniäkään tms :whistle:
Mut oikeesti, ei se oo paha juttu ollenkaan, te ketkä sitä panikoitte, 5 sekuntia ja se on ohi :kieh: :hug:
Toki ajatuksena tuntuu, hmm... |O :x :LOL:

Jahvetti 36+2 Ja alottaa siivousurakan =)
 
Juolahtipa mieleen semmonen juttu, kun Kiin sanoi siirtyvänsä tonne joulukuisiin, että tää porukkahan varmaan jakautuu sen lisäks tammi-helmi-maaliskuisiin... :( Tai siis, että meinaatteko jatkaa (jos siis jaksaa/ehtii) kirjoittelua vauvan syntymän jälkeen? Mä en ainakaan haluais teistä luopua, että sekin on tylsää, jos porukka vaihtuu ihan kokonaan... :(
 
minusta tuntuu että vaikka vauva syntyiski vasta maaliskuun puolella niin kyllä minä ehkä kuitenkin pysyisin helmikuisten matkassa..tai jotenkin vaan tuntuu että täällä on teidän kaikkien kans tullu höpöteltyä ummet ja lammet niin olis niin outo hypätä jonnekki maaliskuisiin.. :/
 
Aika vähän toi vauva liikkuu.. Oisko sillä vaan niin ahtaat paikat jo? Kävin äsken lenkillä koirien kanssa ja silloin kyllä jyskytti kohdunsuuta/virtsarakkoa ja painoi oikeaa nivusta. Piti ihan keskittyä hengittämiseen, en tiennyt tuleeko pissat housuun vai meneekö jalat vaan alta.. Nytkin se harvakseltaan painaa nivusta. Eilen illalla olin jo vähän huolestunut, mieskin huomasi sen..

Mä pystyn olemaan kivasti taas selälläni, ilman että maha painaa keuhkoja!

Ja joo, nettikaupat pitäis kieltää! samoin nettikirppikset.. just kävin ettimässä käytettyjä kestovaippoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
minusta tuntuu että vaikka vauva syntyiski vasta maaliskuun puolella niin kyllä minä ehkä kuitenkin pysyisin helmikuisten matkassa..tai jotenkin vaan tuntuu että täällä on teidän kaikkien kans tullu höpöteltyä ummet ja lammet niin olis niin outo hypätä jonnekki maaliskuisiin.. :/
Niin sullahan tais piipero olla helmikuun lopulla la? Mulla taas helmikuun alussa ja oon kyl vähän samoilla linjoilla, et vaikka vauva syntyis tammikuun puolella, ni ois kiva pysyä helmenä... =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Aika vähän toi vauva liikkuu.. Oisko sillä vaan niin ahtaat paikat jo? Kävin äsken lenkillä koirien kanssa ja silloin kyllä jyskytti kohdunsuuta/virtsarakkoa ja painoi oikeaa nivusta. Piti ihan keskittyä hengittämiseen, en tiennyt tuleeko pissat housuun vai meneekö jalat vaan alta.. Nytkin se harvakseltaan painaa nivusta. Eilen illalla olin jo vähän huolestunut, mieskin huomasi sen..

Mä pystyn olemaan kivasti taas selälläni, ilman että maha painaa keuhkoja!

Ja joo, nettikaupat pitäis kieltää! samoin nettikirppikset.. just kävin ettimässä käytettyjä kestovaippoja.
Tää vauva liikkuu hulluna edelleen: mönkii ja potkuttelee... Ei vaikuta todellakaan, et ahasta ois... Mutta mullahan onkin tuo sf (34 pari päivää sit) aika iso, että oiskohan vauvalla sit senkin takia enempi tilaa vielä hillua... :whistle: Ahistaa vaan tuo ens tiistain lääkäri, et jos vauva on pyrstö alaspäin... Kääntämisyritys ahistaa ajatuksenakin... :eek: Ja selällään oleminen tuntuu ihan ookoolta täälläkin, spookya... :/
 
Pinoilusta synnytyksen jälkeen, niin jos porukka haluaa jakaantua sen mukaan, millon vauva on syntyny (joulu-, tammi-, helmi-, maalis-), niin voihan sen lisäksi tehdä pinon vain meille, entisille Helmikuun helmille :D Eikö? =) Oli sitten vauva lopulta syntyny missä kuussa tahansa, niin ei tätä vanhaa hyvää porukkaa tarvi sen takia ihan unohtaa =)
Meillä tosiaan jakaantuminen näyttää menevän 4:n kuukauden ajalle, joten hajonta on suurta :/ Mut eiköhän tähänkin joku ratkasu keksitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Tää vauva liikkuu hulluna edelleen: mönkii ja potkuttelee...

Sama täällä :/ Tuntuu ettei ois yhtään rauhallista hetkeä :eek: Mut kohta tätäkin on jo ikävä :heart:

Koko kämppä imuroitu ja matot viskasin pihalle :D nyt pidän pienen ruokatauon, kun alko hiukomaan ja sit pitäs alkaa pölyjä pyyhkiä =) Kiva kun saa rauhassa tehä, mummokin laittoi äsken viestiä, et tuo kuopuksen kotio, kun alkaa hämärtää =)

Jahvetti 36+2
 
Voi vittu |O |O :kieh: :kieh: :kieh: Ja sori, yleensä en kauheesti kiropile. Menee vaan oikeesti hermo noiden pentujen kaa :kieh: . Alotin siivouksen enne kasia, imuroin ja luuttusin ylä -ja alakerran, siivosin kylppärin ym..Pelkkä kamojen raivaaminen vie aikaa, ja vaivaa. Sit oon ihan puhki ja sattuu joka helvetin paikkaa, mieli kyllä piristy, ku puhdasta. Ni eikö nuop pennut kiukuttele joka ikisestä asiasta. Niillä on niin törkeen kauhee uhma, että ei usko erkkikään, PRKL!!!!!!!! Ja nyt on keinot loppu mulla kasvatuksen suhteen :snotty: . Ois niin helvetin fiksu,ku osais lapsensa oikeen kasvattaa. Ei edes jokapäiväisille päikyille enää saa noita. Pää hajooooooooooo_Odotan oikeen sairaala-aikaa vauvan kaa, ei tarvii noiden kaa kärsvistellä muutaman päivään! Kuullostaa varmaa karulta, mutta uskompa, että kaikilla joskus samoja fiiliksiä.

Ei kai se auta ku alkaa samantien leipomaan sitä kakkua ym ym ym.. Vaikka uhkasin jo, että perun koko synttärit!

Anteeksi valitus, pakko huutaa tänne, ni ei ole niin kovaäänistä |O |O |O :snotty:
 
nelHM voi mie ymmärrän sinuu :hug: Meillä on täällä 3 niin kovapäistä poikaa, ette oo tosi! En mie ymmärrä miten niistä on sellasia tullu...haistatellaan, paiskotaan ovia, ärsytetään pienillä jutuilla koko ajan, nälvitään toisia yms yms...ja lisäks toi keskimmäinen saa selasia slaageja ettei tosi. Viimeks eilen isäntä haki sen hallilta pois, kun esikko soitti, että se sekoo siellä. Esikko piti sitä 20min maassa väkisin (istu päällä), ettei se lähteny karkuun saatika käyny keneenkää kiinni...ja kyse 8-vuotiaasta!!! |O |O
Oikeesti tää on niitä juttuja, et pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet...mut ei se paljoa lohduta, kun on tilanne päällä :'( :'(
Vähintään kerran päivässä mulla tulee olo, et tekis mieli antaa toi keskimmäinen pois :'( terrorisoi koko perhettä...

No niin, tulipas vuodatusta täältäki :hug: :D :saint:

*muoksmuoks Pitää viel lisätä, et kyllä meil pääsääntösesti on myös ihan kivaaki :D :kieh: Sitä oikein nauttii niistä hetkistä ;)
 

Yhteistyössä