** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jahvetin kanssa samoilla linjoilla ton pinoutumisen kans. :saint: Ja liikkuu vauva, öisten ja tän aamuisten ja toissaöisten supistusten väleissä olis ollut jopa toivottavaa et olis hetken ollut pönkäämättä kun sattui niin pirusti sekin. Onneks on pirtee ja voimakas. Olen tässä miettinyt, että mitäs mieltä te olette sellasesta et menee käymään tuolla synnärillä tällaisten öiden jälkeen mitä mulla on ollut nyt tässä? Kun alaselkä jomottaa aaltoilevasti edelleen ja supistelee (ei tosin kovin kipeesti nyt aamusti, mut kuitenkin enemmän kuin vain kovettuu). Kun olen aikasta huolissani tilanteesta kohdusuulla... aamulla ei meinannut pissa pysyä sisällä vessaan asti kun vauva on jotenkin niiiin alhaalla. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pupi:
Hissukka, valitettavasti minä en osaa antaa kummoisia vinkkejä tuohon yskääsi. Voin kuvitella, ettei se tunnu kivalle. Ajatus aivastamisesta ei todellakaan pistä riemusta kiljumaan, etenkin jos sattuu olemaan väärässä asennossa. :(
Ehkä jollain toisella olis vinkkejä. Minä en osaa muuta ehdottaa kun ne perinteiset ja tunnetut keinot - tyyliin lämmintä juotavaa...
Toivotaan, että neuvolassa niillä olisi joku konsti takataskussa... ja että saisit jonkun reseptilääkkeen vaivaan. Tsemppiä!
Kiitokset myötätunnosta =) Viime yönä sain onneksi vähän nukuttuakin, vaikka tauti ei tunnu kuin pahenevan. Sitkeässä on, alkoi jo ennen joulua kuitenkin :kieh: mutta ei kai auta kuin kärsiä. Äidilläni on sama tauti pahempana, on joutunut sairaslomalla olemaan kuin ääntä ei tule enää yhtään, joten siihen nähden olen helpommalla päässyt... on vain tämä "pieni" maha tässä lisäksi :whistle: Sopivan nukkumisasennon löytäminen alkaa olla työn takana, kun ne mitkä tuntuu mahan kannalta parhailta yskittää eniten. No, ennen pitkää tämänkin on loputtava... alkaa olla vaan jo aika pökkeröinen olo kun nukkuminen jää niin tosi vähiin jo. :(

VanamoBr mä kyllä suna lähtisin näytille, vaikka vaan mielenrauhan takia... sitä vartenhan ne siellä äitipolilla on olemassa, huolehtimassa että meillä mammoilla menee kaikki hyvin. =)
 
Hissukka Niinhän ne taitaa olla juu... Pitäisköhän soittaa ensin. Ne kyllä sanoo että ei tarvi tulla, että jos pahenee niin sitten. Mut sitten kun pahenee niin ne sanoo että jos ei tunnu loppuvan niin sitten. Ja nyt kun joka yö on pahentunut ja sit loppunut kuitenkin muutaman tunnin päästä. Mä olen tosi huono tässä menemisessä, kun en halua "turhaan" mennä. :ashamed:
 
[/b]VanamoBr mie sitä mieltä että otat yhteyttä sinne synnäriin ja menet näytille..nähtiinhan se jo tuossa Kiinkin tapauksessa että kannattaa. Ainahan sie sieltä pois pääset jos turha reissu.

neIHM ja Jahvetti miulla kans ihan samankaltaisia tuntemuksia näiden minun muksujen kanssa..välillä olen herjaillu että vien venäjän rajalle ja jätän sinne..isäntä tosin sanoo et ei kandee ku maksaa joutuu kummiskin :kieh: Kyllä täälläkin hermot kireällä usein ja monesti päivässä..mutta on noita ihaniakin hetkiä onneks..Nytte tuntuu et onneks ma alkaa taas koulut että alkaa normaali arki ja saa edes hetken huilata ku muksuista ainakin osa muualla..tuon pienimmäisenkin vien ensvkolla muutamaksi päiväksi hoitoon. Ma tulee kaveri siivoamaan ja ti tulee kodinhoitaja =)
Isompien poikien (eli noiden neljän joista 3 asuu täällä) isä just viestitteli hakevansa pojat vuorokaudeksi luokseen..huokaus..toisaalta tulee tarpeeseen mutta kun vieläkin aina tulee huoli että osaako olla juomatta..olihan se joulun ja uudenvuoden ok mutta pitkään saa mennä ok ennenku luotto pelaa minun puolelta..pitää vaan taas antaa sille edes mahdollisuus :| Huomenna taas täällä sitten koko porukka koossa kun vanhin poikakin tulee tänne..

Mainas hermot palaa taas aamulla isäntää kohtaan ( ja sen siskoon) :|
Siskosa oli pyydelly tuota miestä käymään siel heidän kotipaikallaan minne tunnin ajomatka täältä nyt viikonlopun aikaan.. on jotain asiaa..saattaa olla jotain hommii missä pyytää apua yms. (hienoo kun ukko valmis siel tekemään ja auttamaan mutta kotona hommat ei onnistu prkl.. lisäksi siskosa pyytää aina vaan häntä..ei meitä..ei olla kauheen hyvis väleissä..) No, siisi siksi mie hermostuin kun alkaa tää raskaus kuitenkin olemaan niillä loppumetreillä et ei koskaan tiiä millon se lähtö tulee..kumpikaan noista ei oo päätäsä paljoo tuon suhteen käyttäny..mie jäisin tänne koko köörin kanssa ja isäntä vaan matkaan..jos jotain tulee niin siinäpä oliskin sumpliminen et mitäs nyt.. |O . Sit tuli paska olo ku ukon ilme sellanen et olis halunnu tosiaan mennä..ja ku ihan oikeesti, eikö senkin pitäs nyt jo hiukan alkaa aattelemaan että tää voi syntyy ihan millon vaan!!??!!

No, nyt ku selvis et muut pojat menee isälleen tänää ja tulee huomenna kuudelta niin sanoin ukolle et lähtee huomen aamusta ja ottaa Joonan mukaan..sit mie täällä yksin ja jos jotain tulee niin saan mie itteni tonne sairaalalle vaikka ambulanssilla.. jatkossa vaan on turha kuvitella menevänsä ennenku tää muksu on maailmassa ja sittenkin kyllä asiasta neuvotellaan..hällä ku sellanen tyyli et ilmottaa aina vaan ku olis menos..ei kysy et käypikö..vaikka kuinka olen tuostakin hälle sanonu miljoona kertaa!! |O
 
No juu, mä taidan katsella vielä hetkisen ja soitan sitten jos nyt tosiaan tää on tätä vielä tänäänkin näiden suppareiden ja selän kans. Neuvolan täti sanoi joskus aiemmin että sinne ei kannata edes soittaa kun eivät ota sisään kuitenkaan. Että sen kun menee vaan niin ei ne nyt poiskaan voi käännyttää tutkimatta. :whistle:
 
suurperheen äityli :hug: :hug:

vanamobr oon kanssa sitä mieltä,et suoraan sinne ja sit vaikka viel vähä liiottelee...miekin sillon kolarin (!!!) jälkeen soitin sinne, niin MISSÄÄN NIMESSÄ ei ottanu mua, ellen hakenu neuvolasta lähetettä |O |O No, onneksi sain sen ja pääsin ultraan kattoo, et kaikki on ok.
 
suurperheenäityli
No, siisi siksi mie hermostuin kun alkaa tää raskaus kuitenkin olemaan niillä loppumetreillä et ei koskaan tiiä millon se lähtö tulee..kumpikaan noista ei oo päätäsä paljoo tuon suhteen käyttäny..mie jäisin tänne koko köörin kanssa ja isäntä vaan matkaan..jos jotain tulee niin siinäpä oliskin sumpliminen et mitäs nyt.. |O .
Mä en ymmärrä kans miten miehen aivoitus toimii välillä. Mulla mies ei kans yhtään miettinyt eilen. Sanoi että mitä väliä sillä on jos ei ole kotona, tai sillä että ei ole ajokunnossa. Ikäänkuin jättäisin esikoiseni tänne humalaisen kanssa!!! Just just. Onneksi kaikki kuitenkin varmaan menee ihan hyvin. Ettei sun tarvitsis kuin itsestäs huolehtia jos lähtö tulee. :hug:

(.) Edelleen himassa. Ja nyt on taas pahentumaan päin nää supparit et olen kyllä menossa tänään synnärille ja ilman soittoja. En tosin ihan vielä. B)
 
Hurrrjasti onnea Kiinille ja koko perheelle pikkumiehen syntymän johdosta! =) Kyllä on komean kokoinen poika viikkoihin nähden, meidän poitsu syntyi viikolla 38+6 ja kokoa oli 3084g ja 50 cm...

Eipä nuo ultran sukupuoliveikkaukset koskaan tosiaan satavarmoja ole, näkee varmaksi kun syntyy kumpaa sorttia sattuu olemaan-ja onhan se sukupuoli kuitenkin ihan toissijainen juttu, pääasia että kaikki on lapsella kunnossa! Yhtään vaaleanpunaista en ole itse ostellut vaikka rakenteessa meille tyttöä veikkasivatkin, katsotaan sit kun on sylissä minkälaiset vehkeet löytyy ja mitä väriä ostellaan! :D

Peräpään roplaamisesta on ollut puhetta...Kyllä mulla kokeiltiin lantiota b-rapun kautta ennen esikoisen syntymää 2005. Ajatuksena ei tosiaan houkuta, mut ei ollut kummoinen juttu ja kesti tosiaan muutaman sekunnin. Lääkäri selitti et sitä kautta saa jotenkin paremman kuvan lantion todellisesta koosta tms.

Omassa olossa ei erityistä, supistelee kyllä aika ajoin mukavan napakasti, mut sellaisia ovat vielä että treenistä on vaan kyse. Vauva on raivotarjonnassa mut keikkuu vielä ylhäällä, terkkarin mukaan ei enää ylemmäs pääsisi-kivasti nuljuttaa peppua kylkiluiden alle, välillä tekee aikas pahaa kun tunkee vaan ylöspäin vaikka ei mahdu! Eipä se ollut poikakaan laskeutunut lantioon vielä silloinkaan kun synnytys oli jo käynnissä, joten saa nähdä keikkuuko tämäkin ylhäällä siihen asti kun on aika syntyä. Kyllähän tässä jo viikkoja ja päiviä laskee sinne helmikuulle, sen verran maha menoa rajoittaa ja vaikka ei nuo supistelut pahoja olekaan niin kuin joillakin täällä, niin painaahan tuo pieni jo ihan mukavasti. Sen verran itsekin pysäytti tuo Kiinin nopea lähtö, että laittelin jo vauvalle sängyn ja hoitotason valmiiksi, vaatteet olin pessyt aikani kuluksi jo aiemmin!

Jaksamista kaikille!

hilunen & kuukkeli rv 33+5
 
Nyt kaipaisin teiltä mielipiteitä... Mä en tiedä mitä tehdä. Ilmeisesti tuo insuliini aiheuttaa minulle useita kertoja päivässä muistinmenetystyyppisen epilepsiakohtauksen alkuoireita, itse en ollut niitä huomannut, epäillyt vain jotain hormonimyrskyjä, mutta mies rupesi sanomaan, että olen ollut viimeisen reilun viikon ihan samanlainen kuin 12 vuotta sitten, kun hoito tältä osin ei ollut tasapainossa. Epilepsialääkkeiden vaikutukseen menee kuitenkin vähintään kuukausi, mikäli edes kerralla sopiva löytyy, joten neurologit eivät mieluusti niitä aloita (suurimmasta osasta on myös haittaa vauvalle). Toisaalta saan varmasti äitipolin ja sisätautilääkärin raivon partaalle mikäli päätän itse lopettaa insuliinin, koska nytkin ennuste on siitä 4kg vauvasta. Mullahan ei tällä hetkellä ole epilepsialääkitystä, eikä lääkäri halunnut syksyn kohtauksista huolimatta aloittaa sitä lokakuussa, just em. syiden takia. Niin ja neuvolalääkärin voitte unohtaa... :( :'( :attn:
 
Onko kellään muulla VAIKEUKSIA SAADA RAKKO KUNNOLLA TYHJÄKSI? :| Ihnottavaa kun kauhea vessa hätä kokoajan mutta kun ei saa tiristettyä kun tipan tai kaksi ja välillä tuntuu että holhataa ihan kunnolla...

Tarppa ja toukka 35+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Onko kellään muulla VAIKEUKSIA SAADA RAKKO KUNNOLLA TYHJÄKSI? :| Ihnottavaa kun kauhea vessa hätä kokoajan mutta kun ei saa tiristettyä kun tipan tai kaksi ja välillä tuntuu että holhataa ihan kunnolla...

Tarppa ja toukka 35+4
Jepjep :whistle:
Välillä vessareissulla kestää, jos ton takia. Oonki sit alkanu tekee niin, et ensin normaalisti ja sit vaihtelee asentoja siin pytyllä istuessa...nojaa taakse, eteen, sivuilla ja heiluttelee siin ittiää, niin aina sieltä lisää löytyy :D Voi kuulostaa typerälle, mut toimii :LOL: Eikä ihan 5min jälkee tarvi ravaa taas uudelleen, etenki yöllä |O
 
VanamoBr :
Mä en ymmärrä kans miten miehen aivoitus toimii välillä. Mulla mies ei kans yhtään miettinyt eilen. Sanoi että mitä väliä sillä on jos ei ole kotona, tai sillä että ei ole ajokunnossa. Ikäänkuin jättäisin esikoiseni tänne humalaisen kanssa!!! Just just. Onneksi kaikki kuitenkin varmaan menee ihan hyvin. Ettei sun tarvitsis kuin itsestäs huolehtia jos lähtö tulee. :hug:

Niimpä..meillä kun tuntuu ettei tuo aikuinen mies osaa kyllä paljoon muuhunkaan aivojansa käyttää nykyisin, aikanani luulin että siinä mulla fiksu mies ja varsinkin että osaa raha-asiansakkin kunnolla hoitaa.. ja paskanmarjat!! Ja tuo siskosa (sekä viel sen toinenkin sisko) varsinaisia älyllisesti erittäin lahjakkaita versioita hekin..kuitenkin jo 50 ja risat.. kummallakin on alusta asti ollu joku ihme mielikuva minusta ja siitä on sitten ton isännän kautta saanu kuulla kun olen hiukan kaivellu..(ei se olis miulle kertonutkaan jos en olis ollu tiukkana)..toinen ei tykkää miun vanhemmista ja veljestäni ja siitä saanu oman mielipiteensä minusta..toinen taas voivottelee ku miulla noin monta lasta toisen miehen kanssa..ja VARSINKIN kahitysvammaisiakin talossa..voi herrandyydelis sentään :headwall: :headwall: :headwall:
No, meni taas niinku asian laitaan mutta tällästä täällä..koita sit elää sovussa ja herran nuhteessa :LOL:
Sitten nuo siskot ovat vielä kait kuvitelleet että käytän nyt tota isäntää jotenkin hyväkseni noin niiku rahallisesti yms..ihan varmaan juu, kukahan täällä kaikki raha-asiat hoitaa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heltu:
Nyt kaipaisin teiltä mielipiteitä... Mä en tiedä mitä tehdä. Ilmeisesti tuo insuliini aiheuttaa minulle useita kertoja päivässä muistinmenetystyyppisen epilepsiakohtauksen alkuoireita, itse en ollut niitä huomannut, epäillyt vain jotain hormonimyrskyjä, mutta mies rupesi sanomaan, että olen ollut viimeisen reilun viikon ihan samanlainen kuin 12 vuotta sitten, kun hoito tältä osin ei ollut tasapainossa. Epilepsialääkkeiden vaikutukseen menee kuitenkin vähintään kuukausi, mikäli edes kerralla sopiva löytyy, joten neurologit eivät mieluusti niitä aloita (suurimmasta osasta on myös haittaa vauvalle). Toisaalta saan varmasti äitipolin ja sisätautilääkärin raivon partaalle mikäli päätän itse lopettaa insuliinin, koska nytkin ennuste on siitä 4kg vauvasta. Mullahan ei tällä hetkellä ole epilepsialääkitystä, eikä lääkäri halunnut syksyn kohtauksista huolimatta aloittaa sitä lokakuussa, just em. syiden takia. Niin ja neuvolalääkärin voitte unohtaa... :( :'( :attn:
Mä en kyllä missään nimessä lopettaisi omin päin insuliinia; olisin sinuna yhteydessä sinne äitipolille ja kertoisin oireista. Onko sulla sit todettu aiemmin epilepsia ja ollu siihen joskus aiemmin lääkitys vai? Raskaushan voi sen, kuten joitain muitakin piileviä sairauksia, käsittääkseni laukaista uudelleen/ ekaa kertaa, kun elintoiminnot muuttuu ja mm. veri "ohenee". Vaikea juttu, mutta mä kyllä luottaisin asiantuntijaan, joka osaa arvioida, mikä on riskittömin vaihtoehto sinulle ja vauvalle... :/ Pärjäilemisiä, mitä sitten teetkin... :hug:

Rakon tyhjenemisestä: Sama juttu täällä, kun teillä Jahve ja Tarppa, ei tod. tyhjene rakko ja joskus tosiaan tuntuu jopa siltä, että kun on vetäissyt pöksyt takaisin jalkaan,lirahtaa pikku tippa... :ashamed: |O Ja viddumaisinta on ehkä sillon, kun on johki lähtö ja käy kusella, niin sit pitää kohta käydä vielä uudestaan ja sit saattaa olla hätä jo heti kun on kotoa poistunut... |O |O |O Täytyykin koittaa tota Jahvetin kikkaa... :)

Nyt taidan pötkähtää soffalle kattomaan Agatha Christietä... :wave: Vi ses!
 
no johan täällä tapahtuu :eek: ei tarvis enempiä syntyä kun viikkoja kuiteski sen verta vähän osalla :/ toki selviytyvät mutta keskonen on aina keskonen ja hällä omat ongelmansa. mut eipä sille mitään voi jos syntyy. onnea VanamoBr matkaan!

tosta pinoutumisesta, emmä halua ainakaan mihinkään vieraaseen porukkaan :eek: täällä on oppinu jo jollakin lailla tuntemaan äitejä ja tietää taustoja yms. et eiköhän pidetä kuitenkin porukka kasassa =)

lueskelin jostain tosta rakon tyhjenemisestä et kannattaa nojata eteenpäin ni rakko tyhjenee paremmin. sitä nyt noudatellu mut en tiiä onko ihmeempää hyötyä. kusettaa ku palokunnan hevosta koko ajan kuiteski |O

 
Heltu en mäkään valitettavasti osaa neuvoa tuossa tilanteessa... mutta peesailen evaelleniä, että älä omin päin muuta lääkitystä vaan kysy äitiyspolilta neuvoa tai mene vaikka yksityiselle synnytyslääkärille/jollekin erikoislääkärille joka osaisi tosiaan paneutua asiaan. Ettei tule mentyä ojasta allikkoon... ehkä sun tilanteessa voisi olla paras vaihtoehto jopa käynnistellä synnytystä niin pian kuin se on turvallista tehdä, jos lääkitykset ei tahdo sopia. Mutta itse kysyisin asiantuntijan mielipidettä, tai ehkä parinkin. Tsemppiä :hug:

VanamoBr onnea matkaan... toivotaan että vauva vielä pysyisi kyydissä kuitenkin. Tulehan kertomaan sitten kuulumisia, täällä jännätään. :D

Evaellen Agatha Christie rules B) Idän pikajunaa luen parhaillaan ties kuinka monetta kertaa, ne kirjat on vaan niin hyviä vaikka lopputulos ei monen lukemisen jälkeen enää juuri yllätäkään :LOL:
 
Niin se vaan menee, että yhden täytyy lähteä pois, jotta toinen pääsee tulemaan :'(
3/4 odotuksessa on nyt joku läheinen kuollu!! Ekaa oottaessa en nyt ainakaan muista, et olis kukaan menny :'( Mä en enää uskaltas varmaa tulla raskaaks!!
Äiti toi kuopuksen äsken kotiin ja kerto, että hänen mummonsa,minun isomummo, lasten isoisomummo, on viime yönä kuollu, muutamaa kuukautta vaille 99-vuotiaana :'( 2 vuotta makasi sairaalasängyssä, jotta parempi näin :hug:

Jahvetti 36+2
 

Yhteistyössä