**Helmikuun Helmet** marraskuu

Nyt kun olen seuraillut noita teidän juttujanne noista kohdunkauloista niin rupeaa itsellekin tulemaan mörköjä seinille. Multa ei nimittäin ole tarkastettu kohdunkaulan tilannetta kertaakaan ja kun on kans jo kolmas raskaus ja ne kaksoset.

Supisteluja on mullakin ollut, mutta ei kipeitä, joten olen lukenut, että teillä muillakin on, joten en ole ollut huolissani. Eli nyt näette, että te kaikki olette antaneet paljon apuja mullekin. Eli kiitos teille kaikille "neuvolan tädeille/lääkäreille"

VanamoBr: Meidän lapset ovat 2 ja 5. Vanhempi odottaa jo kovasti kaksosten syntymää ja sanoi jopa, että äiti nyt sun tarttee opettaa mut äkkiä lukemaan, että voin sitten lukea kaksosille iltasatuja.
:)

Tuntuu, että niin monella on tällä hetkellä masis ja alakulo ym. Mutta muistakaa, että kaikille ei lapsia edes tule, joten me kaikki ollaan tosi onnellisessa asemassa, että saadaan olla raskaana ja kokea kaikki tämä. On tämä kaikki sen ihanan lahjan arvoista, minkä vielä saamme!

Jaksuja kaikille ja :hug: täältä kaukaa!
 
voi perse.. mittasin nyt sitten aamutuimaan verensokerit ja ennen aamupalaa ne oli 6,9..puoltoistatuntii sen jälkeen 6,5..ei taida hyvältä näyttää :/
Tervetuloa uusille helmikuisille.. Kiinamama miullakin on kaksosraskaudesta kokemusta ja uskon että alkaa olla tukalat olot..miulla oli sillon la 4.4 ja Jouluna mie jouduin nukkumaan istuviltaan kun kaikki muu ahdisti..pojat syntyivät kuukauden etukäteen 3.3.2001.
Miekin olen täällä aika huonotuulinen taas..kissakin meni perhana ja pudotti ikkunalaudalta kukan että pääsin multia siivoilemaan lattialta.. |O
 
Tervetuloa Kiinamama ja tuplaonnea :flower:
Heh, muistan kun oma äiti odotti velipoikia, syntyivät rv 39 ja molemmat kaksosiksi aika iso kokoisia.. A-vauva oli oikein hyvävointinen ja B-vauva oli hetken aikaa keskoskaapissa, jotain verenkiertoon liittyvää oli. Voi sitä ähellystä ja puhellusta, ja varsinkin lyllertämistä sen mahan kans :D hattua nostan äidille kun yksin jaksoi, minäkin oli silloin vielä pikkuinen. isä oli reissuhommissa joten ei mitään apua siitäkään..

Haleja kaikille jotka sitä kaipaa :hug:

ON: hienosti menee, mulla on toi masu niin pikkunen vieläki ettei siitä vaivaa oo. Tosin ajattelin kysäistä josko äiti leikkais mun varpaan kynnet kun en itse enää taivu :LOL: kamalaa. Flunssa on vihdoinkin hellittäny ja sain nukuttua melkein koko yön! Tosin vieläkin surullinen olo siitä eilisestä ampumisvälikohtauksesta. Jotenkin ottaa nyt tosi lujille kaikki huonot uutiset ihan maailmallakin, kai sitä sen verran on herkemmällä mielellä.

siru 27+3
 
c81
Hip hei! Mie päätin yrittää piristyä ja varasin paikan itelleni illan BodyBalanceen. Ihan kertalipulla lähden kokeilemaan miten se sujuu.. auttaisiko oloon jne. Olen viimeksi käynyt joku 1,5v sitten :ashamed: . Nooh.. kävin sitten tuuli.net sivuilal muistelemassa niitä liikkeitä ja kattomassa mitä sanotaan raskaana sinen menosta. Ei hitsi. Tuuli Matinsalo on niissä kuvissa samoilla viikoilla kun mie nyt. Ja näyttää tosi hyvälle pienimasuiselle jne. Mie näytän taistelunorsulle.. :|

Onko kukaan muu käynyt nyt pallomahan kanssa balancessa - onko antaa vinkkejä?
 
Mun ärsyttävä neuvolatäti oli jopa ystävällinen tänään! :eek:

Sokerirasitustulokset olivat tosi hyvät:paastoarvo (eka mittaus) 4,7, 1h mittaus 7,4 ja 2h mittaus 5,5. Paino noussut takaisin lähtöpainoon eli viikkonousua noin puoli kiloa viikossa.. Ja sf-mitta oli 25cm. Eli hyvin tasaisesti nousee, oletuspaino vauvalla ois syntyessään 3,5 kg.

 
Mulla oli sokerirasituksessa kaikki muut arvot tosi hyviä, paitsi tuo paasto :/
Eli nehän oli 0h 5,2...1h 7,7...2h 6,0...ärsyttää nyt tuon paaston takia :LOL: No, otetaan uusinta paasto parin viikon päästä ja katsotaan sitte... =)
 
Joo, kyselin myös niistä a-vitamiinitipoista neuvolatädiltä. Se oli sitä mieltä että ei sais käyttää koska sisältävät a-vitskua. Mähän en usko periaatteessa siihen tätiin pätkääkään, apteekista totesivat että vitskun määrä on kyllä hyvin pieni. Apteekista löytyi ihan puhdas rohdosvalmiste joka sisältää 100% seesamöljyä joka kuulemma on vastaavanlainen kuin a-vitskutipat. Mä ostin sit sitä.

 
Heippa siskot =) ja tervetuloa uusille odottajille! :flower:

Jaksamista kaikille huonon mielen kanssa taisteleville :hug: Mulla on pari tosi synkkää viikkoa takana, mutta nyt on olo kuin olisi taakka nostettu harteilta! =) Tosiaan kun tajusin, että tämä hirveä olotila mitä on ollut, johtuikin mahataudista eikä raskaudesta, niin nyt on keventynyt olo kun tiedän ettei tarvi ihan samaa kärsiä helmikuuhun asti! :) Toki edelleen supistaa, selkää särkee ja muuta kivaa, mutta edellisen parin viikon jälkeen ei tunnu enää missään! :LOL:

Mies raahautui aamulla töihin, kun ei kehdannut jäädä sairaslomalle... ressukka. :heart:

Toivottavasti tuo harmaa päivä vähän valkenee, niin pääsisi tytön kanssa ulkoilemaan päikkärien jälkeen. Ei yhtään houkuttele tuo tihkusade ja kuravelli :x mutta kyllähän ulkoilu aina piristää. Saisi oikeastaan tulla lumi maahan, niin olisi ainakin valoisampaa ja mieli pirteämpi senkin vuoksi. Tämä pimeä vuodenaika on masentava ilman raskauttakin. Mutta kevätauringon paistaessa me helmimammat sitten hehkutaan sitä raskauden hehkua eikö niin? :D

Hissukka rv27+3
 
Tyttiliini
Ääh nyt muhun iski masennus. Tai on se ollut varmaan tuloillaan jo pitkään, kun on ollu vähän rankkaa, mutta nyt jotenki on takki ihan tyhjä. Enkä edes oikein tiedä miks. Nyt pitäisi olla iloinen, kun raskaus taas vaihteeksi tuntuu menevän mukavasti ja muutenkin asiat on ihan ok. Mutta ei. Ahdistaa ja masentaa. Nyt hei kertokaa joku hyviä masennuksenkarkotusvinkkejä! Hemmetti jos tää olo jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin niin mäen ala...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttiliini:
Ääh nyt muhun iski masennus. Tai on se ollut varmaan tuloillaan jo pitkään, kun on ollu vähän rankkaa, mutta nyt jotenki on takki ihan tyhjä. Enkä edes oikein tiedä miks. Nyt pitäisi olla iloinen, kun raskaus taas vaihteeksi tuntuu menevän mukavasti ja muutenkin asiat on ihan ok. Mutta ei. Ahdistaa ja masentaa. Nyt hei kertokaa joku hyviä masennuksenkarkotusvinkkejä! Hemmetti jos tää olo jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin niin mäen ala...
Auttasikohan sulle se kirkasvalolamppu? Monet mun ystävät vannoo sen nimeen pimeän vuodenajan aikana. Itse en ole kokeillut, mutta kyllä mullakin aina syksyn synkkyys heijastuu mielialaan.

Tai sitten... lähde joululahjaostoksille :D tai vaikka vaan kauppoihin katselemaan, nyt on vielä kiva kierrellä kun ei ole hirveää ruuhkaa. Tai sitten jotain hemmottelua, kylpylään vaikka miehen kanssa. Tai hei, kerää tuttavapiiristäsi raskaana olevia/pienten lasten äitejä ja kutsu heidät lapsineen teille pikkujouluihin =) Pipareita, glögejä ja joululauluja :D Voisitte vaikka joukolla leipoa siinä piparit muksujen kanssa. Saisit samalla tutustuttua tuleviin äitikavereihin ja lapsen leikkikavereihin. =)

Heh, mä käyn tänään jotenkin ylikierroksilla... :D alkoipa tehdä mieli glögiä ja pipareita. :p
 
c81
Hei, oliko se Cruella vai kuka, joka joku aika sitten sanoi että tuntuu että jokin painaisi kylkikuiden alta?? Mulla on sama juttu, ja tuntuu ettei mikään auta - luulin aluksi että on liian kireät rintsikat tai jotain, mutta vaikka ois ilman - niin silti tuntuu pahalle. Onko muilla? Onko vinkkiä mikä auttaa??
 
Jep, neuvolassa käyty. Sokerit kahella plussalla..ja en ole syönyt yhtään makeaa tänään..monesti oon ennen neuvolaakin. HUomen aamuna rasitus ja siitä sitten jatko, mitä ne näyttää. Arvasin, että jotain on pielessä! Sf mitaks sai vaan 27cm.. Vaikka maha kasvanu viikon takasesta, mutta hyvä, kun nyt ei ole ton enempää!! Vauvan syke tasanen 136. Rt:ssä on, kuten itsekkin sen tunnen. PAineet ok, mutta painoa tullut viikossa 1.3kg :eek: :eek: . Viimeks taas ei ollu tullu ku 150g/vko..Mulla menee näköjään tollasina pyrähdyksinä..vauvakin taatusti siis kasvanut nyt lyhessä ajassa.
Toivottavasti ei ole arvot koholla.. pelottaa oikei se dieetti. Aina oon saanu syödä mitä tahansa, ilman että lihoon tmv..Joten jos sille joudun, tulee olee todella, todella vaikeeta..jouluki tulos jne :'( . Toki mä vauvan takia kaiken teen, mutta miks kaiken tarttee nyt vaivata??

Mä en nyt jaksa muuta, kuhan tulin nuo kuulumiset kertoon..oon iha poikki, ku ei niitä päikkyjä sit nukuttukkaan vaan huudettiin pari tuntia aamusta. Oon oikeestaa iha zombie pian, viikkoon en ole saanu nukuttua ku pikku pätkissä ja viime yö sit tuli oikei urakalla valvottua!

:heart: nelli&pulla 27+0
 
:snotty: olo ei oo kaksinen, kurkkukipua löytyy vieläki vaikkei läheskään yhtä pahana ku yöllä :/ nokka vuotaa ku sulhaspojan mu***u ja aivastuttaa |O ja aivastaminen sattuu rintaan, tuntuu että keuhkot repee. olo on muutenki ku ois pyöriny lingossa :x raskaana sairastaminen on kyllä vihoviimistä kun noi itsehoitolääkkeet on aika kortilla. noi suolaliuostipat esim on kyllä ihan turhia, mulla ainakaan auta mitään :| no jospa se tästä, päivä kerrallaan. tsemppiä muille sairaana oleville vaikka suurin osa taitaa olla jo parantunu flunssasta.

c81: mähän se puhuin siitä kylkiluu-jutusta. nukkuessa siis ja kyljellään ni tuntuu että joku painais hemmetisti tonne kylkiluitten alle, ei tuu aina mut sillon tällön. säki taisit olla flunssassa, paranemisia :hug:

nelli: en haluu maalata piruja seinille mut hyvin tod.näkösesti sulta se gestaatiodiabetes löytyy :/ mulla oli vaan yhellä plussalla kerran ja kaks arvoo oli ihan viturallaan. onhan se ruokavaliohoito aika piinaa ku saa syödä niin vähän että nälkä on koko ajan mutta parempi vaihtoehto kyllä kun insuliini. sulla on se paha kun et sitä liikuntaa pysty harrastamaan koska se vaikuttaa kanssa sokereihin. mut eipä toi varmaksi kyllä kerro et tauti sulta löytyy, toivotaan että ei ainakaan isoja heittoja arvoissa. tsemppiä huomiselle ja muutenkin :hug:
 
Neuvolassa käyty tänään ja alusta paino noussut 3 kiloa. Kun olin pissaa laittamassa kuppiin niin mies kyseli tosta painon noususta ja neuvolatäti kun oli sanonut että 7-12 kiloo saakin nousta niin nyt tolla ukolla on ärsyttävä pakkomielle ollut pari tuntia jankuttaa että niin, painat liian vähän!

Se itse on ollut paikalla kun toinen neuvolaterkka ja myös lääkäri on sanoneet ettei painon tarvis juuri nousta! Mulla oli kuitenkin jo raskauden alussa bmi 30 että silleen... Seuraavan kerran saa olla ite raskaana.

Hemppa oli noussut 109:stä 113:sta, vaikka olin vähän niinkun laiminlyönyt noitten rautatablettien ottamisen... En vaan oo jaksanut, oon huono ihminen :ashamed: Nyt yritän kunnostautua.

Jess!! Selvisin sokerirasituksesta säikähdyksellä. Paasto 4,8 1h -> 5,4 1h -> 5,3. Mulle nuo ei juuri kerro, mutta terkka sano ettei edellytä mitään erikoistoimenpiteitä. =) Namiviikonloput saa jatkua :kieh:

Sf-mitta oli 24 cm, reilussa neljässä viikossa noussut sen 4 senttiä... Ekaa kertaa mittas mun mahan ympäryksen, se oli 108 cm. Millasia teillä muilla on ollut 26+... viikolla? Vai mitataanko niitä yleensäkään, onko tuolla mitalla mitään merkitystä?

En sinne Kelaan nyt saanut aikaseks mentyä ku oli muuta, mutta huomenna on pakko, alkaa ahdistaan kun se äippäpakkauskin olis kiva saada, saati sitten jotain rahaa kun jää lomalle... Ei vaan jaksais selittää niitä asioita yhä uudelleen niille...

Joku mainitsi glögin ja piparit... Tänään töissä olin jossain haistavinani kyseiset ihanuudet, ja alkoi tehdä aivan tajuttomasti mieli! Mutta siis siihen kuuluu olennaisesti että käy ulkona reippailemassa, ja sitten ulkoilmantuoksuisena ja vähän ehkä viluisena ottaa lämmintä ihanaista glögiä ja haukkaa pari... tai muutaman piparin =)
 
Cruella Tuskin pysyy hemppari hyvänä Raskaus- vitskuilla :/ Olen sitä syönyt viimeset 2v, siitä asti, kun ruvettiin yrittämään raskautumista. Oon nyt ottanu vaan yhen kapselin päivään ja maha on rauhottunu. Mittasin töissä hempan ja se oli 117 eli ihan riittävä, vaikkakin alakantissa.

Tervetuloa Kiinamama ja Eppu :wave:
Kiinamama Mie olen kans ruvennu vähän miettimään, että mitäköhän miun kohdunkaulalle kuuluu, kun täällä "monella" on avautunu jo ja on joutuneet saikulle loppuajaksi :( Miulla on kauhean kipee kohtu, ei supista, mutta on kipee niin, että oon ottanu Panadolia :ashamed: Ens viikolla on lääkärineuvola, siellähän se selviää.

Paranemisia kaikille sairastaville :snotty: :hug:

Niin joo, tänään tuli postissa miun tilaama verensokerimittari :wave: Tilasin ihan omasta pussista, kun eivät neuvolasta antaneet ja mie sitten stressaan, jos en saa tilannetta itse kotona seurata. Reilu 50? makso kone ja liuskat sekä lansetit. Ja sokrut on tänään ollu hyvät :D

Kiin ja My 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mulla oli sokerirasituksessa kaikki muut arvot tosi hyviä, paitsi tuo paasto :/
Eli nehän oli 0h 5,2...1h 7,7...2h 6,0...ärsyttää nyt tuon paaston takia :LOL: No, otetaan uusinta paasto parin viikon päästä ja katsotaan sitte... =)
tä? :( eN mää kyllä pitäs tuota 5,2 paastoa korkeana!!

Mä kävin hakeen kotia mittarin ku välistä tulee sellasia "heikotus"kohtauksia.. ja olen mittaillu sokereita sit 3.7 ja 5.2 välistä. Paastot on olleet 4.3 ja 4.1 luokkaa..

Käytiin varaan vaunut =) ja kaukalo. Brio kompib (khaki) uudella rungolla ja graco lucig gvilio istuin..ihan ok hintanen paketti saatiin (860). Kaupassa kyseli et kevättä vastenko syntyy me et ei ku helmikuussa..meinas et jos saan sanoa ni te ootta "myöhään" liikenteessä B) mun äitin mielestä taas aivan liian aikaisin! No käydään hakeen sit viimestään tammikuussa tavara kotia.

te jotka ette ole vielä ostaneet vaunuja Sanovat liikkeessä et nyt alkaa olla korkea aika mikäli ei halua vaunuja tikkikankaisella kuosilla..ainakin BRIO:lla ens vuoden kaikki mallit on tikkikankaisella kuosilla!
 
Iltoja leidit.

En ole tainnut kirjoitella pitkiinaikoihin tänne, kun näytti tuo minun nimimerkki ja la puuttuvan listasta :D Noh Niisku-neitihän se ja la on muuttunut moneen kertaan mutta näillänäkymin 5.2.2008 ;)

Joku juttelikin siitä kirkasvalolampusta. Miten se auttaa mistä niitä saa ja mitä maksaa?

Alkaa täälläkin tuo synkkyys käymään hermoihin ku "kesänlapsi mä oon..." :whistle:


Niisku-neiti & rinsessa 27+2
 
zuku, no en kyllä itekään tuosta paastoarvosta nyt sinänsä piittaa...mutta ku raja-arvo on 5,1, niin sillon se on koholla neuvolan mukaan :whistle: Noh, samapa tuo...muut kuitenki hyvät eikä tuokaan tuon enempää :D 2 viikon päästä katotaan tuo paasto tosiaan uusiksi =)

Aamulla Tallinnaan...voipi olla illalla hieman väsynyt olo...eli minä olen huomisen osalta täältä poissa pelissä =) Pitäkää palsta pystyssä ja voikaa paksusti :attn: :D :heart:

Jahvetti 28+0
 
Onko teistä jollain ihan puhjennut raskausajan diabetes? Ja minkälaista diettiä pitää vetää? Hiilareita laskea ja jne?? Mulla on toi esikoinen diabeetikko ja noista jutuista olen aika hyvin perillä, mut toi raskausajan homma, niin onko hoito liki sama kuin ykköstyypin diabeetikoilla? Noi arvot näyttäis olevan zukulla ja Niisku-neidillä ihan loistavia. Jopa matalia Niisku-neidillä. 3.7 Ei ihme jos heikottaa. Terveellä ihmisellä arvot kulkevat 3.5-8 välillä paasto ja ennen ruokailua arvot on usein 4-5. Näihin me pyritään tytön kanssa ja sillähän ilman insuliinia paastoarvo on 15:ta ylöspäin. Diabetes on hyvä tauti sairastaa suomessa, täällä maailman parhainta hoitoa ja insuliinit kelan tuella. Voimia se aluksi vaatii, mutta käytännössä meidän elämä on jatkunut ruokailujen ja muiden osalta samana koko ajan. Kaiken oppii ja plussaahan vain on jos jää synnytyksen myötä kanssa laitokselle sekin.

Jahvetille tsemppiä Tallinnaan!

Kiinamama Tota panikointia mä just tarkoitin että kun saa tietoa ripotellusti täältä ja neuvola seuraa niin pelkää pahinta koko ajan. Ihana motivaattori lukemaan oppimiseen. Mulla esikoinen on eskarissa ja lukee. Ei kyllä vielä ole luvannut veikalle lukea.

(.) Käytiin Cacciatorella tänään. Ja poikahan siellä masussa todistetusti nyt sitten on. Kaikki oli hyvin ja paino arvio olis 3,5 kiloa, nyt painoa 915 g. Laskettuaika on edelleen siinä 13.2. kieppeillä, todennäköisin päivä on 14.2.2008. Terve vauva ja kaikki oikeilla paikoillaan. Ei Downia eikä muutakaan rakenteista näkyvää kehityshäiriötä. Huokaisen helpotuksesta. :heart:


Vanamo ja Viltsu 26+1
 
Joo no en kyllä ole noista arvoista täällä vielä puhunut mutta mutta... Ylipainon takia lähettivät minut rv 14 sokerirasitukseen jossa paasto arvo oli 5.1 ja sit tunnin päästä 6.6 ja laski 5.2 Ei ollu siis kuin hiukan koholla. Siitä kuitenkin saarna ja dieetti hoito. Tällä hetkellä 3 sokerinmittauksesta paastoarvot olleet 4.7 joten näillä mennään ja HUOM HUOM! En ole miettinyt kertaakaan mitä suuhuni laitan!

Nyt taidampi kömpiä maate.

Hyviä öitä.

Niisku-neiti & rinsessa 27+2
 
terse,

tervetuloa uusille tulokkaille! =) Onnea poikauutisista VanamoBr! :flower: =) ja :hug: kaikille sairasteleville!

Kävin tänään neuvolassa ja sain sokerirasituksen tulokset: kaks arvoa koholla ja pissassakin oli yks plussa. Kivakiva... :( :( Että meitä kerholaisia alkaa tässäkin hommassa olemaan. Kyllä vituloittaa, etenkin kun oon mielestäni syöny jo tähän asti suhteellisen terveellisesti ja liikkunu, ja siten yrittäny ehkästä näitä vaivoja. :'( Terkkari laittoi lähetteen äitipolille; saan kuulemma pikaisesti ajan sinne, missä päätetään jatkosta. Saattavat kuulemma jopa ottaa vuorokaudeks sairaalaan seurantaan. :'( Aloitin ruokavalion samantien, ja aion siinä pysyä. Sain myös mittarin vermeineen ittelleni jo nyt mukaan, vaikkakaan mittailua ei tartte aloittaa ennen äippäpolilla käyntiä. Outoa Kiin, ettei sulle annettu sitä vehjettä... :/ Luulis, et ne antaa sen joka paikassa... persiistä. :( Mulla on kyllä ihan huippu se terkkari; oli taas tosi mukava käynti sokruista huolimatta ja jotenkin niin helpottavaa jutskailla kaikenlaisista asioista, vaikkakin tää diabeteshomma nyt sitten päällimmäisenä olikin jutuissa. =) Sain mukaani myös erilaisia rasvoja: huuli-, vartalo- ja käsirasvat. Ovat varmaan saaneet näytteitä jaettavaksi. Se oli mukava ekstrayllätys! :) Sit mä sain sen dvd:n, missä on kuulemma Kari Taalasmaa. Olikos siitä täällä jo puhetta, vai oonko jutskannu jonkun kaverin kanssa? Ootteko tekin saanu sen neuvolasta? Muuten neuvolassa oli kaik ok.

Perhevalmennus on tammikuussa; kaks ekaa kertaa synnytystä ja kaks vikaa vauvanhoitoa. Joku tais täällä olla jo nyt perhevalmennuksessa?

Jahvetti: Me oltiin viime viikonloppuna Tallinnassa yks yö; ihan leppoisaa oli. Syötiin hyvin ja kierreltiin kaupungilla, mutta mitään ostettavaa en löytäny! :eek: :eek: Ja se on ihmeellistä se! Vauvalle oli tarkoitus kattella sitteriä ja jotain muutakin, mut ei löytyny yhen yhtä sitteriä mistään. Stockalla oli samat vaatteet mitä täällä, eikä mistään muutenkaan löytyny mitään mun tyylistä. Isäntä se oli hyvillään, kun ei menny rahnaa. :whistle:

Jepjep, äsken oltiin teatterissa, eikä millään nukuttais... Kai se on pakko mennä pötkölleen, kun huomenna pitäis kuitenkin olla tikkana puol kasin aikaan... :wave:

evaellen & helmi 27+1 :heart:
 
huomenia :wave:

olo alkaa jo olla parempi, yökin meni suht hyvin ja vaan yhellä herätyksellä. sitte heräsinki jo kuuden maissa eikä unesta enää tietookaan :kieh: kurkkukipu alkaa olla poissa eikä nokkakaan enää niin tukossa. huh jos näin vähällä pääsin =) vaavi alkaa olemaan enemmän raivotarjonnassa mikä helpottaa kyllä mieltä, tietty olin vähän liian aikasin huolissani, vasta vkolla 36 suunnilleen on vauvat yleensä kääntyny raivotarjontaan pysyvästi. toi oli just jossain artikkelissa. tarkotti siis viimeistään, luulisin. mulla esikko käänty vkolla 33 tai sillon oli merkintä eikä se siitä sitte enää asentoa muuttanu. tää kyllä pyörii vielä mukavasti mut eipä noita viikkojakaan oo ku kohta se 28 =) tänään pitäs lähtee vähän shoppailemaan, en oo muistanu ostaa tohon jatkettavaan pussilakanasettejä joten niitä metsästämään. siirrettiin vasta muutama päivä sitte toi 2-vee pinniksestä pois kun oli toi muutto ni ei viittiny montaa uutta asiaa samaan aikaan. pelkäsin et mitenköhän jää sinne ku oon kuullu "kauhutarinoita" siitä miten lapsi ei pysy siellä vaan tulee monta kertaa pois ja nukuttaminen on oikee farssi. näin kävi esim kaverille. mutta ei meillä, ukkeli jäi sinne kiltisti ja on nukkunu oikeen nätisti siellä :heart: tietty kohta on edessä siirto omaan huoneeseen et saa nähä suostuuko sinne jäämään yhtä nätisti :whistle:

tää on muutes aika upee juttu tää palsta, vaikka tök tök tökkiiki :kieh: ootte kaikki tosi ihania ja vartaistuki on mitä parasta, kiitos siitä kaikille :heart: :flower: mäkään en aina muista kommentoida kaikkia kivoja juttuja mitä mulle on laitettu mutta kaikki kyllä rekisteröin ja ne lämmittää =) täällä on hyvä kun voi puhua sekä iloista että suruista eikä kukaan arvostele omista valinnoista tms. meillä on täällä hyvä porukka, jatketaanhan vielä pitkään vauvojen syntymänkin jälkeen tuolla toisessa osiossa?
nyt aamupuuhiin ja eilen jäi kotihommia rästiin kun oli niin huono olo ettei jaksanu mitään :/ nyt pitää ne hoitaa pois kun heti jää vaivaamaan jos joku asia roikkuu B) hauskaa perjantaita kaikille :wave:
 
c81
TYhmä kysymys, te jotka odotatte jo toista, kolmatta jne..
Sanokaa mistä erottaa valkkarin ja lapsiveden?? Jotain 'vetistä' tihkuu koko aamun alkkareihin - ei ole ollut vastaavaa koko aikana, en ole ollut yhdynnässä päiväkausiin (eli ei voi olla spermaakaan)..
Nauravatko minut vainoharhaiseksi jos soitan neuvolaan??? Murhedinko turhaan? Teidän että valkkari voi raskaana olevilla olla tosi vetistäkin, mutta ei kai sentään ihan kuin vettä? Vähän huolettaa kun on näitä suppareitakin ollut koko ajan jo viikkoja jne.

C81 rv 24+4/6
 
c81 Mulla valkovuoto muuttui vetiseksi supistusten yhteydessä äippäpolilla tekivät "tikku"testin ei ollut lapsivettä vaikka myös kätilö luuli niin. Lääkäri oli sitä mieltä että on normaalia vuodon vetiseksi muuttuminen. Jos nyt ihan kovasti lirahtelee niin soita ja kysy ettei jää vaivaamaan mieltä! :) Juu ei ois kannatanu eilen kehuskella :ashamed: hyvää oloa ja ettei supistele, viime yönä valvotti ja suppaili taasen kunnolla... :/ Toukka ollut villinä tämän aamun :D tuntuu että työntelee varpaitaan tuonne kylkiluiden alla :whistle: aikastalailla mojovalle tuntuu.... :/

Tarppa ja toukka 27+3
 

Yhteistyössä