**Helmikuun Helmet** marraskuu

Jepsu, noista sokereista, niin mä mittaan kaksi kertaa viikossa ja joudun mittaan vain jälkeen ruokailun. Paitsi aamulla otan sen paastoarvon ennen aamupalaa.
Mä en tiedä miten helposti insuliinille joutuu.
Mulla on ollut arvot kokoajan hyvät, vaikka en ole noudattanutkaan oikeestaan mitenkään ruokaohjeita eli olen syönyt mitä tykkään.
Hyvä konsti on kyllä yrittää liikkua paljon/käydä kävelemässä, niin arvot pysyy sillain hyvin kurissa.
Nyt 27+4


 
tere,

salilta tulin just ja hyvää teki! :D

Hyvä, että kaikki on ok c81! Mä oon kans huomannu ton valkkarin runsastumisen, ja et on lirumpaa kuin aiemmin.

Jepsu ja muut sokerinmittailijat: Mä odottelen siis kutsua sinne äippäpolille ja sitten ohjeita, et millä tatsilla alan mittailla. Ruokavalion alotin tänään. Saapihan tässä ihan hyvin syödä, mutta kieltämäti on ollu nälkä koko päivän! :( Kaiketi tähän tottuu parissa viikossa. :/ Tärkeintä on nyt kuitenkin oma ja vauvan terveys! :)

Taalasmaa -dvd:stä oli puhetta: Juu en tiedä onkse tommonen samanlainen juttu, kun se Vau-kirja, et jotkut neuvolat on niitä saanu jaettavaks ja jotkut ei... Samoin kun kaikki muutkin näytteet...

Tääl on tulossa rauhallinen viikonloppu; ihanaa, ei mitään ohjelmaa! Ens vuonna sitä sitten toivottavasti juhlitaankin isänpäivää myös tässä huushollissa! :D

eva & helmi 27+2 :heart:

ps. Napsuh: Mul on kans noita samoja pelkoja. Kuulunevat asiaan, mutta eipä ne kivoja oo... Koitetaan jaksaa pelkoinemme! =)
 
Iltaa!
Olipas hyvä, c81 et kaikki oli kunnossa =) Mullakin tuota vetistä valkovuotoa on välillä tosi paljon, et töissä on kamala olo, jos ei oo pikkuhousunsuojaa varsinkin aamupäivällä. Muuten ajattelee aina, kun nousee, että jotain lorahtaa.

Peloista: on se kyl hassua, miten sitä aina kehittää itelleen uuden stressailun aiheen... Kun aluksi pelkää tuulimunaa tms., sit keskenmenoa, sit ennenaikaista synnytystä ja kohtukuolemaa... Seuraavaks sit synnytyspaniikki ;) Mut mä ainakin väitän, et näin ensikertalaisena on ihan hyvä aina tarkistuttaa tilanne, kun ei oikeasti tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. Niin ja palstalaisista löytyy aina joku asiantuntija aiheeseen ku aiheeseen :flower:

Mulle oli varattu ens viikolla tavallinen neuvolakäynti, kun olin niin kovin hyvävointinen viimeks, mut pyysin nyt sitä lääkärineuvolaa, kun on tuntemukset niin kovasti muuttunu parina viime viikkona. Koko ajan kiristelee ja särkee jostain päin masua, niin haluan, että kohdunkaulan tilanne tsekataan jne. Kova työtahti on alkanut kostautumaan... :/
 
Nyt pitäis raskauden (mulle..) ällöttävin vaihe olla hoidettuna. Eli paperisotkut.
Kela ymmärsi mua lopultakin! Menin sinne jo valmiksi kettuuntuneena, tarjosin sitä samaa lappua yhtä vajaana kun kaks viikkoa sitten, ja ne huoli sen! Katsoivat koneelta että selvä, kaikki muu on täällä, tällä lapulla homma on ok.
Olin iha että täh, näin helpolla... :eek:

Vauvavakuutuskin saatiin kuntoon tänään, hyvissä ajoin... Kolme kuukautta ennen laskettua piti jättää ja huomenna ois ollut se päivä :D

Ainiin, siellä neuvolassa eilen kyselin meidän seudun synnytysvalmennuksesta. Terkka sano että ne on toistaseks peruttu tän irtisanomisjutun takia. Kiva jee. Oishan se ollut mukava vähän päästä synnytyssaliinkin katselemaan että mihin on joutumassa, mutta minkäs sille mahtaa...

Luulenpa että mua on tässä pari viikkoa vaivannut kanssa noi liitoskivut, ainakin haarukset tuntuu välillä siltä kun ois käynyt liian rivakalla kävelylenkillä vaikka vaan sängystä yön jälkeen nousis...

Eka neuvolalääkäri onkin sitten vasta kolmen viikon päästä, onneks ei oo mitään vakavempia vaivoja... Sitä seuraava neuvolakin varattiin jo kahden viikon päähän siitä, eli sitten varmaan alkaa se tiheämpi neuvolassa ravaaminen...
 


Vauvavakuutuskin saatiin kuntoon tänään, hyvissä ajoin... Kolme kuukautta ennen laskettua piti jättää ja huomenna ois ollut se päivä :D




Siis ei oo totta!!! Sanokaa ettei oo, miten mä talousihmisenä oon laskenut näin päin seiniä!! YHYYY!! Mulla LA 1.2.2008 ja oletin et onhan mulla koko tää kuu aika hoitaa se hitsin vakuutus vauvalle ja nyt jos mä Pusuapina tajusin oikein niin myöhästä on!!!!!! Mä vaan laskin et 1.12 -1.1 ja sit tulee 1.2 niin siinä on kolme kk mut ei venäjä sentä...

Terkuin Matilda ja Minkkari ilman vakuutusta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Minkä ajan kuluttua ruokailusta te mittailetta sokereita?
1,5h
Kiitos! Ku jostain luin et 2h ja mulla on jo siihen mennessä kerenny uudestaan laskea.. olen lähinnä mittaillu 0.5h ja 1h kuluttua, ku silloin humpsauttaa korkeimmalle!

Tää lähtee nyt tuonne kaupungille (90km päähän) vähän humputtelleen, lähinnä kirppareita kiertämään jne.
 
Matilda81 Vakuutusyhtiöistä ainakin Turva myöntää vakuutuksen vielä 2 kk ennen laskettua aikaa eikä vakuutus katkea kuin vasta jossain 20 vuoden tuolla puolen. Kilpailutettiin paikkakunnan yhtiöitä ja siitä tiedän. Ehdot eivät tosin ole ihan parhaat, mutta on aikast edullinen. Ja jos vauva on terve, voihan sen vakuutusyhtiön sitten syntymän jälkeen vaihtaa.

(.) Kävin eilen sokerirasituksella ja samalla otettiin kilpirauhasarvot. Äitillä kun on ollut molemmissa raskauksissa molemmissa ongelmia ja varsinkin kilpirauhasen kanssa. Unohdin vaan sitten soittaa tulokset, niin pitää maanantaina kysellä.

Labrassa oli samaan aikaan pieni 2-3-vuotias poika, joka itki sydäntä särkevästi. "Ei-ei-ei! Äitii! Mää kävelen ite pois. Äiti, ei!" Meinasi itku tulla minullekin lasta kuunnellessa. Hoitajat tekivät työnsä ammattitaitoisesti ja fiksusti, ei sitä lasta mitenkään kidutettu. Mutta minulle vaan tuli mieleen, kun olin kummipojan kanssa labrassa (poika silloin rapiat 1½-vuotias). Kun se tuntui pahalle antaa tädin satuttaa ja samalla törköttää kättä tädille ja lohduttaa pientä itkijää. Silloin ymmärsin, miksi äideistä usein tuntuu rokotus pahemmalle kuin lapsesta tuntuu. Ja tätä pient itkijää kuulostellessa tuli mieleen, että kohta se olen minä, joka tuon lapseni piikitettäväksi. Haluan että se tehdään, vaikka sydän itkeekin krokotiilinkyyneleitä jokaisen lapsen kyyneleen edestä.
 
Tillukas joo, se on kauheaa kattoa kun pientä sattuu ja toivoo et vois jotenkin itte helpottaa tilannetta. Tytöllä jouduttiin mittaamaan keltasuusarvoja synnärillä ja verikoe otettiin kantapäästä niin voitte uskoa kun teki huonoa ittelle.

Zuku mulle annettiin neuvolasta sellainen ohje et 1½-2h ruokailusta tulis mitata se sokeri.

kevytmelankolia oon käynykkin nyt jokapäivä vähintään pikkulenkin kävelemässä ja se tekee ihan hyvää mutta en voi kovin pitkiä lenkkejä kävellä johtuen ihanasta alavatsakivustani. pääasia kuitenkin et edes vähän lenkkeilee. =)

evaellenmulle tuli polille eilen aika ja se olis 27.11. saapa nähä onko siel ketään sillo. Mulla kans jatkuvasti nälkä, mut varmaan tähän tottuu. Aamuarvo oli 4,2 tänään eli kaippa siitä dieetistä on apua ja oon kyllä aika tarkka ollu. Muuta en tänään pahemmin aatellu mittaillakkaan. Seuraavaksi vasta maanantaina.

Nyt taidan lähteä typykän kanssa kaupungille niin saa samalla hieman lenkkeiltyä.
Viikonlopun jatkoja mammat!

Jepsu ja Martti 26+4
:heart:
 
Terveisiä Tallinnasta :wave: :D
Olipahan reissu. Takas tullessa keikutti niin kovin paattia, että minä, ainoa joka oli selvin päin, oksensin :LOL: :LOL: Noo sattuuhan sitä :whistle: Vieläkin tuntuu että keikuttaa ja väsymys on valtava!!

Mies lähti esikoista käyttämään päivystyksessä...oma epäily, että sillä olis aivokalvontulehus :( Toivottavasti nuo oireet liittyy vain tohon enterorokkoon joka sillä mitä luultavimmin ainakin on, koska välimallilla se todettiin tuossa alkuviikolla...

Mut nyt huilimaan :wave:

Jahvetti 28+2
 
Heipsis!

Meillä oli mahtava aamuylläri tänään. Tuo neitikun aina herää tosi aikasin ja tuli vielä yöllä viereen niin olin varma että yli 7 ei nuku kun mies lähtee töihin ja kun ylös nousee niin varmasti herää. Kuulin vähä ennen 8 et mies on lähtöä tekemässä ja neiti vetelee vielä sikeitä. No, ite en kunnolla enään nukkunut kun ootin että koska herää mutta ihanaa oli levätä kun likka heräskin vasta 8.45!!! En ees muista koska viimeks nukkunu noin pitkään! Harvinaista herkkua meillä :D

c81 hyvä että kaikki oli kunnossa!

Me ei olla vieläkään saatu päätöstä tosta vakuutuksesta. Laitoin jo viestiä sinne tälläviikolla ja vastaus oli että käsittely on vielä kesken, mikä ihme siinä voi kestää niin kauan?? Jos sieltä kieltävä päätös tulee niin ei taida enää ehtiä toisesta paikkaa ees kysyä :/

Kelan paperitkin sain vietyä, oikein olin osannut täytää ja loput kohdat täytettiin yhdessä. Olikin tuttu täti siellä niin sain ainakin hyvää palvelua =) Netistä kävinkin kattomassa niin paketti on tilattu ja pitäis tulla parin viikon kuluessa. Mies sano että ai nyt jo, oli ihan ihmeissään että näin aikasin... Raha päätöstä ei vielä sitten aikoihin tuukkaan kun työnantaja palauttaa sen lapun vasta kun joulukuunkin palkka on maksettu kun ei etukäteen osaa sanoa noita ruokaetumaksuja siihen. Ja eihän sillä mikään kiire olekaan kun palkaa saan sen 72 päivää ensin. Ja mullekin sanoi että kun alkaa ensivuoden puolella niin vuoden 2006 mukaan katsotaan tulot. Ja nyt tuli sitten mieleen että jos ne sen mukaan katsoo tulot niin miten mun joulukuunkin palkka mihkään mitään vaikuttaa??! :eek: Tässä on nyt taas jotain mitä en ymmärrä...

Jahvetti toivottavasti ei olis aivokalvontulehdusta! :hug:

 
Jahvetti toivottavasti pojalla ei oo aivokalvontulehdusta! :hug:

Pakko oli tulla hehkuttamaan kirpparilöydöistä..
ostin:
3kpl puolipotkarit, 2 bodyä, collegehousut, yöpuku, 3kpl tytölle paitoja, vauvan kypärämyssy ja vain 6 euroa. Tajuttomasti oli halvalla lasten vaatteita mut en voinu koko kirppistä tytön kanssa kiertää kun se hermostui kuumuuteen siellä. Joutuu varmaan menemään uudestaan alkuviikosta ellen jo tänään mene.

Nyt syömään....

 
Jepsu Ihania löytöjä :D Miullakin näppejä polttelee, kun tekis mieli ostaa typykälle vaikka mitä, mutta kaappi on jo niin täynnä, etei tasan tarvii enää mitään :ashamed:

Jahvetti Kävittekö jo siellä lääkärissä poitsun kanssa? Ei kai se ole aivokalvontulehdus!? :eek: Toivottvasti jätkällä on jotain lievempää :(
*muoks* Kirjotettiin ilmeisesti samaan aikaan viestiä... Jaksamista siulle ja poitsulle paranemisia :hug: Kauheeta kun ei pysty mitenkään auttamaan tälleen netin välityksellä :'( Ootte miulla ajatuksissa :heart:

Vinja Kuulosta hyvältä, jos teillä päätös kestää ;) Meille tuli kieltävä vastaus Pohjolasta ja kirje tuli noin viikossa hakemuksen jättämisestä :(

 
Jahvetti: Toivottavasti kaikki on ok! :hug:

Ostoksista ja tarvikkeista: Kelan päätös pakkauksesta tuli eilen; jiihaa!!! =) Tilailin tossa aamutuimaan myös vähän tarvikkeita nettikaupasta: kuvioharsoja, nauhavaippoja, riisipaperia, yhet villapöksyt, tuttipullon ja -nauhan. :whistle: Anoppi tekee meille noita villapöksyjä, mutta oli niin hauskan näköiset ja edulliset, että oli pakko tilata... :whistle:

Sokruista: Olin siis eilisen ekaa päivää sillä ruokavaliolla ja mittasinpa tänään aamulla huvikseni paastoarvon: 4,7, oli, kun keskiviikon sokerirasituksessa oli 5,4. Mitä v***? Ei kai yhden päivän ruokavalio noin paljoa voi vaikuttaa? :/ Ja siis noudatinpa siis ihan tasan samalla lailla tota paastoaikaa, koska nukuin vähän myöhempään ja mitään en ollu syöny/juonu kymmenen jälkeen... Jepsu ja Kiin & muut, joilla sokerit koholla rasituksessa: Oliko teillä yks vai kaks arvoa koholla ja kerrottiinko teille, että saatatte joutua sisälle sairaalaan vuorokausiseurantaan? Ootte saattanu kertoakin jo, sori jos on menny ohi... Mä en millään haluais sairaalaan; kuulostaa ehkä urpolta syyltä, mutta en haluais olla töistä pois... :ashamed: Mä oon aika työorientoitunut... :whistle: Mutta tokihan mulla on vauvan ja oma hyvinvointi tärkein ja teen mitä käsketään, mutta toivoisin, että seurannan vois tehdä kotona.

Nyt siivoilemaan,

eva & potkiva hynttyrä 27+3 :heart:
 
Jahvetille jaksamisia! Toivottavasti kaikki hyvin siellä! :hug: :hug: :hug:

Kiin mullakin paljon kamaa mutta kaikki vaaleanpunasta...halusin ottaa jotain sinistäkin ja oon kirpparilta tehny mahtilöytöjä. Aion kyllä jotain typyn vaatteita pitää tälläkin.

Evaellen ei mulle oo puhuttu mitää sairaalaan joutumisesta. Kääk :eek: Mulla oli 1h ja 2h arvot kohollaan ja nyt siis sen takia seurannassa. Aika kuitenkin polille 27.11. et kaippa ne sit siellä kertoo.. Nyt jännittää. :whistle:

Nyt lähetään ruokakauppaan...

Jepsu ja Martti 26+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Jahvetti voi kamala, toivottavasti on väärä hälytys ja poika paranee pian! :hug: Millaisia oireita oli, että aloitte epäillä aivokalvontulehdusta?

Valitellu jo viikon verran niska- ja selkäsärkyä, eilen nous kuume, aamulla vielä kovempi + kaikki muut oireet, joita sairaslapsi.com tähän sairauteen antaa :'(
 

Nyt apua! Mulla on pistävää kipua oikeella puolella 8 cm lonkkaluun kärjen yläpuolella ja siitä säteilee noin 10 cm alueella oikeella puolella napaan päin. Ei siis säteile selän puolelle yhtään. Seistessä ja kävellessä kipeempi ja kun käy pissalla niin sattuu ihan törkeesti mitä tyhjemmäksi rakko menee sitä enempi sattuu. Kuumetta ei ole. Paha olo tuli kun söin ruokaa, mutta se nyt ei meinaa mitään kun paha olo tulee vähän väliä muutenkin. Voisko olla jotain muuta kuin umpisuolentulehdus? Kun vauva potkaisee sattuu istuessakin, muuten istuessa kivuton. Onko jollain ollut tällaista tai umpparitulehdusta?? Oon tytön kans kahdestaan kotona niin en viittis ihan pienestä lähtee sairaalan päivystykseen istumaan. Mies on matkalla ja isovanhemmat myös. Hiton hyvä aika kipuilla!!! :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Jahvetti voi kamala, toivottavasti on väärä hälytys ja poika paranee pian! :hug: Millaisia oireita oli, että aloitte epäillä aivokalvontulehdusta?

Valitellu jo viikon verran niska- ja selkäsärkyä, eilen nous kuume, aamulla vielä kovempi + kaikki muut oireet, joita sairaslapsi.com tähän sairauteen antaa :'(
Toivotaan että ei ole aivokalvontulehdus kyseessä. :hug: Olet varmaan ihan huolesta sairaana. :hug: Ihan hirveää se on kun oma lapsi sairastaa... :'(

VanamoBar en oikein osaa auttaa, mutta mitä jos soittaisit ja kysyisit äitiyspolilta? En tiedä voisikohan pissatulehdus noin oireilla, jos kerran pissatessa sattuu?
 
Jahvetti Kohtahan se kello on kaksi niin saatte jotain selvyyttä asiaan :hug: Toivottvasti ei ole mitään kovin pahaa :(

evaellen Miulla oli rasituksessa eka arvo koholla (5,5) ja muut normaaleja. Aamuarvot miulla tuppaa kohoamaan. Nytkin mittasin 7,2 aamupalan jälkeen. PERSESUTI!!! |O Söin aamupalalla jogurttia, ilmeisesti siitä nousi. Pitää näköjään vetää aamuhiilarit leipänä :/ Se ei nosta tolleen niinkun jogurtti vaikka niissä on olevinaan saman verran hiilareita :eek:

Jepsu Miulla on kaikenvärisiä jo :ashamed:
 
Jahvetille ja pojalle :hug: . Toivotaan, että ois joku lievempi tauti, kuin aivokalvontulehdus!

Kauheesti tullu juttu..ollu nii kaikkee taas, että en oo jaksanu/kerenny käydä tääl. Antakaa anteeks, kun en nyt kommentoi.

Mun sokerirasitus meni hyvin. Yhtää ei pahaa tehny ja aika meni hyvin siellä lehtiä lueskellessa. Arvot ei kuulemma lähelläkään raja-arvoja (sanoi neuvolan täti ). Eli paasto 3.4, 1h 8.3 ja 2h 5.6..muistaakseni noin. Eli ei mitää hätää ja kaikki ok, entisellään jatkuu elämä. Tuli niiiiiiiiiiiin hyvä mieli!! Tosin sen verta kolahti, että tulee varmaa syötyä vähemmän suklaata.

Pienempi neiti kipeenä..että tuli eilen yhteensä istuttua 5h terveyskeskuksessa..aamun rasitus ja illanlla päivystyksesä. Paha flunssa ja vetää keuhkot täytee räkää ja hengitys vinkuu..spiiralla auottiin ja hyvin tepsi! NUkku viimeyön, mahtavuutta!! Kotona kyllä on ventoline, mutta ei juuri auta.

Nyt mentävä taas. Parempia vointeja, keillä näitä vaivoja ym pelkoja.

:heart: nelli&pulla 27+2
 

Yhteistyössä