**Helmikuun Helmet** marraskuu

Heipsan.

Olikos täällä juttua niistä vakuutuksista? Mikä se 3kk on kuin niin aikasin täytyy ne laput postittaa? Me ei olla viel tehty asian eteen mitään ja näyttää jäävän tekemättä kun ei ole tota 3 kk jäljellä laskettuunaikaan. :(

Pakko se olisi kyllä saada. Pistäkäähän fiksut tyhmälle neuvoja. ;)

Niisku-neiti & rinsessa 27+4

Juuri mies ilmoitti ettei ainakaan näissä kokeissa löytynyt merkkejä aivokalvontulehuksesta :attn: :hug:
Joku tulos saadaa vasta huomenna.
Kyllä vierähti iso kivi sydämeltä!!! Kiitos kaikille hengessä mukana olleille!!! :hug:

Heips taasen...

Voi kettujen kettujen kettu!

Mitään mahdollisuuksia ei ole saada sitä vakuutusta kun on tuo 3kk jo ylitetty. Eli seuraava vakuutus joka olisi mahdollisuus saada on kun vauveli täyttää 2kk noh kyllä sekin hyvä on, mutta jännittää vaan mitä tästä seuraa kun olemme ilmoittautuneet siihen "synnynnäisten sairauksien seulonta vastasyntyneillä" tutkimukseen. Mitä sitten jos sieltä selviää jokin sairaus kukaan ei korvaa mitään kun ei ole sitä syntymästä asti olevaa vakuutusta. :headwall:

Miks kaikki täytyy tehdä niin vaikeesti!

Anteeks nyt tää oma napa valitus mut nyt kyllä ottaa päähän ja niin paljon :headwall:

Niisku-neiti & rinsessa 27+4

Niisku-neiti Fenniasta sai ainakin vielä vuosi sitten vauvavakuutuksen kun vauva on 4vrk vanha! Meidän tuolle esikoiselle kanssa vuonna 2002 otettiin heti syntymän jälkeen ja vuoden vanhassa vauva-lehdessä oli noin. Mutta voin vielä tarkistaa asian jos löydän oikeat paperit että onko muuttunut!

Noista vakuutuksista vielä, eli se mikä me otettiin on Ifin vauvavakuutus ja se pitää ottaa kolme kuukautta enne laskettua, ei me muita ole tutkittukaan kun kaikki vakuutukset on kuitenkin Ifissä. Joten siis ei suinkaan ole kai kaikissa vakuutuksissa raja toi kolme kuukautta, älkää heittäkö toivoanne vielä :)

Mutta siis toi If korvaa (ne mitä korvaa...) eilisestä lähtien ilmenevät jutut siihen kahden kk:n ikään.

No niin, oikeat paperit löyty niisku-neiti, eli kaivoin ton esitteen minkä ne lähetti meille kun tarjousta pyysin. Esitteen päivämäärä on kylläkin 1.7.2006 alkaen mutta kaipa tuo uusin on kun sen lähettivät. Siinä lukee näin: "Lapsen sairausturva-vakuutusta voi hakea vastasyntyneelle neljän vuorokauden iästä alkaen, kuitenkin vasta sen jälkeen, kun lapsi on päässyt synnytyssairaalasta kotiin".

Mutta missävaiheessa nuo tutkimukset tehdään? Onko ne ihan heti synnyttyä vai vähän myöhemmin että kuinka se sitten vaikuttais niin en kyllä osaa sanoa. :/

Mä oon nyt näköjään ruvennu näkemään jo unta syntymästä. Päiväunilla (oli pakko mennä vaikka hyvin sain nukuttua ja juuri mitään en oo tehny mutta väsytti) näin unta että Urmi on syntyny ja kun oli viikon vanha niin rupes nauraa hekottamaan kun sille jotain pelleilin... Sitten tajusin että enhän oo tänne käyny ollenkaan kertomassa että onkin syntynyt jo etuajassa... Että palstakin tulee jo uniin :LOL:

Pusuapina
siis loppuuko toi teijän vakuutus 2kk ikään? vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Meillä tuo vakuutus jatkuu sinne hamaan tulevaisuuteen, oisko ollu 18v asti.

Hissukka
En tiedä, soitin terveysneuvontaan ja se sanoi että päivystykseen, mut millä hitolla mä sinne. En voi tota tenavaa ottaa mukaan, elien mennyt. Kipu on edelleen samanlainen. Veikkaan lihassärkyä kuitenkin, revähtänyt tai jotain. Ei pissatulehdusta todennäköisesti, kun muita sen oireita ei kuitenkaan ole. Kattelen nyt vielä, jos pahenee niin sit lähden päivystykseen.

jatkan kohta....

Niin, hei noista vakuutuksista. Älkää oikeesti ottako niin hirveetä painetta niistä. Tiedän, otatte kuitenkin ja mäkin otin jossain vaiheessa. Todennäköisyys että jotain vauvalla on heti syntyessään on kuitenkin häviävän pieni, eikä sitä vakuutus paranna. Suomessa kun ollaan niin kuitenkin kulut jäävät aika pieniksi, sillä julkisessa hoidossa ei leikkauksista tarvitse erikseen maksaa ja lapset pääsevät hoitoon heti. Vakuutusta, joka korvaa vain ensimmäiset kaksi kuukautta ei kannata ottaa, sen jälkeen kun joutuu hakemaan jatkuvan vakuutuksen uusilla terveystiedoilla kuitenkin ja syntyessä ilmenneet sairaudet ei mene korvauksiin. Jos hakee varauksen ennen lapsen syntymää on sen jatkuttava lapsivakuutuksena heti vauvan synnyttyä, kaikki muut systeemit rajaavat syntyessä ilmenneet jutut pois. Varauksena otettu lapsivakuutus on fiksu systeemi, mutta loppujen lopuksi voi kuin toivoa parasta. Mä meinaan hakea lapsivakuutuksen juniorille kun tulee sen 2kk ja terveysselvitys on pätevä. Katson sitten tarvitaanko sitä. Ensimmäiseen vuoteen harvemmin tulee mitään flunssia tai tapaturmia kuitenkaan eli ekan vuoden maksan todennäköisesti ihan turhasta. Eipä sitä koskaan tiedä tietenkään, mutta paniikkia ei vakuutusten takia ole mitään syytä ottaa. Esikoisella ei ole ollut mitään vakuutuksia kuin vasta nyt viimeisen vuoden ja laskeskelin että jos olisi ollut niin lääkärimaksujen summalla olisi maksettu kaksi vuotta vakuutuksia ja nyt esikoinen on 6-vuotias. Ja tosiaan meillä on sairastettu astma ja nyt diabetes. Eli voidaan puhua ihan paljon sairastelleesta lapsesta. Ainut mitä mä katson tärkeäksi on invaliditettikorvaukset. Niihin kannattaa kiinnittää huomiota. Lapsen tapaturmavakuutus on sellainen joka korvaa niitä kunnollisesti, lapsivakuutuksessa tällaista korvausosuutta ei ole nimeksikään jos ollenkaan. Summa tulisi olla yli 100000.

Vakuutustäti paasaa taas...anteeksi!! :x

Jahvetti!!! Ihana juttu!!!

heippa :wave:

pieni nettitauko oli ku oltiin mein äipällä yö eikä siellä kerinny koneelle ku oli niin paljo kaikkee muuta. hurjaa luettavaa heti :eek: onneksi jahvetin pojalla taitaa olla kaik suht ok eikä ainakaan sitä aivokalvontulehdusta, huh. laitoinki viestiä jahvetille mut saattavat olla koksissa. kauheita tommoset jutut kyllä :(

c81: hyvä että kaikki kunnossa ja sainkin sulta jo eilen siihen infoa, onneksi =)

ootteko lukenu uusinta kaksplussaa? siellä on mun tekstiä pikku pätkät :whistle: B)

VanamoBr: se mun laittama hiilarimäärä saattaa olla ihan muuta ku oikeesti on, muisti on ku kultakalalla ja oon hukannu ne ohjeet :ashamed: mut vähän se oli, sen muistan. en kyllä orjallisesti niitä laskenu ku tuntu et mitään ei ois saanu sit syödä. tai no jotain kaninruokaa vaikka kuinka mut kuka sillä elää :kieh: (juu, kani :D )

nyt saunaan, illanjatkoja :wave:

ainii vielä: nelli: hyvä että arvot kunnossa =)

evaellen: siinä sokereitten vrk-käyrässä niitä sokereita mitataan myös yöllä, siksi tehään sairaalassa. ja muistaakseni kyynärtaipeesta ottaa verinäytteet yölläki ja labrassa tutkitaan et kai se on aika tarkkaa hommaa.

ootteko lukenu uusinta kaksplussaa? siellä on mun tekstiä pikku pätkät :whistle: B)
Mitä siellä oli sun?? Mä just ostin sen.

Joo ei niitä paljon varmaan oo, tolla satasella voi syödä aamiaiseksi esim. puurolaiutasellisen veteen tehtynä. Ja juomaksi vettä. Lounaaksi esim. kaksi perunaa ja kalaa+salaattia ja lasi maitoa. Välipalaksi vaikka omenan, päivälliseksi 1 dl spaghettia+jauhelihakastiketta+salaattia tai 1 dl riisiä+kanaa ja currykastiketta+salaatti, vettä juomaksi. Iltapalaksi, vaikka sama kuin aamiaiseksi tai puolikas annos puuroa ja maitoa lasi. Eli tosta tulee päiväksi yhteensä 100g hiilareita. Lisäksihän voi syödä salatteja, porkkanaa,kurkkua ja kalaa ja kanaa mielin määrin.

cruella, ahaa..pitää vissiin ostaa ko. lehti :D Mitäs juttua siellä on? ;)

Poika pääsi tuossa ennen 4 kotio...kovin on kipee, ruoka ei maistu ja selkää valittaa...pitää nyt seurailla :/
Onneksi ei ollu, ainakaan näillä näkymin, mitään vakavampaa :hug:

Itellä aika vetopois-olo, supistaa ja nipistää välillä. Kai tää tän päivänen stressi ja eilisen päivän väsymys tekee tätä :/ Tänään ajoissa nukkuu, niin jospa tää tästä =)

Vakuutuksista tosiaan julkinen sairaanhoito on niin ns halpaa, että kannattaako nuo kalliit vakuutukset oikeesti? :whistle: Harvempi kuitenkaan NIIN paljon sairastaa, että kerta viikkoon esim yksiyiselle menis :/
Meillä on paljon sairastelleet lapset (atopiaa, astma x 2, jne), mutta varmasti oltas kaiken kaikkiaan häviölle jääty :/ Ne maksut on kuitenki niin korkeet :/ Mutta, eikai niitä olis jos ei niistä koskaan mitään hyötyä olis :/

Mä oon niin väsyny etten ees tainnu tajuu mitä kirjotin..olikohan se sekavaa...noh, olkoot :whistle: :LOL:

Jahvetti 28+2

Jahvetti Hyvä että pääsi kotiin se on aina hyvä merkki. Ei ne ihan kauheen vakavia tapauksia kotio päästä. Ruoka ei varmalla maistu, jos on nukutettuna ollut tänään, mut huomenna toivottavasti jo parempi. Aivokalvontulehdus on onneksi kliinisesti aika helppo todeta, et se nyt varmasti on tällä erää pois suljettu. Aiheutaako enterorokko jotain lihassärkyjä? Ja voihan olla et jos on paljon joutunut makoilemaan sen rokon takia niin selkä jo siksikin kipeänä. Toivotaan nyt parasta edelleen. Ja jaksamista!

Vanamo+Viltsu 26+3

Me ei olla kertaakaan edes mietitty noita vauvavakuutuksia, sen sijaan nyt on ollut mielessä että itsellemme on otettava täydet henkivakuutukset, niitä kun ei vielä ole.. toki sitten syntyneelle lapsellekin otetaan sellainen mikä kestää sinne 18v asti. Mulla itsellänikin se oli, ja hiljattain jäi sitten pois.

Hyvä, ku Jahvetin poitsu pääs kotia, ei varmaa ja toivottavasti siis ole mitään vakavaa!!

Tuli tosta uusimmasta kaksplussasta mieleen, että pyysin sen siitä kyselystä "palkkioks", mut eipä ole kuulunut :kieh: . Onks muita siihe osallistuneita ja ootteko saanu lehtenne???? Ärsyttää..tällanen paska töks töks palsta, jonka kyselyyn vastaaminen kesti yli puol tuntia, ku ylläri, töks töks siinäkin.. Mut teitin takia täällä hermoriekaaleena roikun. Vai vaihdettasko puljua kaikki :D ;) :whistle: ?

:heart: nelli&pulla 27+2

Onkos jo lahjat avattu ja kaffet juotu?
Meillä isukki oli ihan hämillään, ei ollut varmaan edes ajatellutkaan saavansa mitään :heart:

Käden puutuminen vaivaa edelleen. Viime yönä oli 3 tuntia puuduksissa, ei auta heiluttelut eikä hieromiset :headwall:

Perhevalmennus oli silloin keskiviikkona, ihan mielenkiintoista asiaa.
Katsottiin imetysvideo ja puhuttiin kivunlievityksestä. Ensi viikolla on vielä kaksi kertaa. Synnärille pitää itse soittaa ja sopia tutustumisaika.

27+0

Miltä harjoitussupistus voi tuntua?
Eilen mulle tuli kesken kauppareissun sellainen tosi painava tunne alavatsaan ja se kesti ehkä puolesta minuutista minuuttiin.. Jotenkin polttavan painava olo että piti ihan keskittyä hengittämiseen. Mun äidillä tuli ekat harjoitussupistukset just 3 kk ennen laskettua aikaa ja nyt mulla on kans 3 kk laskettuun! Kauheeta ku aika on mennyt nopeesti!

Mekin otettiin lapsivakuutus aika ex tempore-päätöksellä. Varaa oli ja mä en muutenkaan tykkää mistään arvauskeskuksista. Mielummin meen aina yksityiselle, toisaalta mun äiti on töissä yliopistollisessa sairaalassa. Laitettiin omavastuuosuus kyllä korkeemmaksi.

iltapäivää :wave:

me ollaan käyty pappaa onnittelemassa ja illemmalla pitäs kakku leipoo tolle ukolle. saa nähä mitä siitä tulee :whistle: pinna niin lyhyt nykyään et jos pienikin vastoinkäyminen tulee niin kakku lentää seinään :ashamed:
kurja ilma ollu koko vkl ettei oo oikeen uloskaan päässy. tänään ollu vähä parempi mut ei oo kerinny. pitää vielä mennä ku pikku mies herää. eli pitäs vissii ruveta sitä kakkua väsäämään...

jahvetti: miten poika jakselee? :attn:

Moiks vaan :wave:

Tääläkim isukkia muistettu ja pappoja myös. Just tultiin syömästä miehen vanhemmilta ja ihan ähky olo. Onneks tänään ei oo verensokerin mittausta. :ashamed:
Huomenna taas takasin ruotuun ja tiistaina oliskin synttärit...tulee se maaginen 25v täyteen. ;)
Rakennuslupajuttuja jne ensviikolla kiikarissa...joten kiirusta piisaa.

Maha kasvaa ihan tajutonta vauhtia. Suihkussa tuossa pyörähdin niin eihän sitä enää taivu edes alapäätään sheivaamaan...Ja miehelle kun sen ilon suot niin ihan posliini olet sen jälkeen. :D nooh...

Mites Jahvetti teillä menee? toivottavasti kaikki hyvin!

Nyt täytyy taas kiiruhtaa...

Jepsu ja Martti 26+5

Heips.

Ai muillakin pinna kireellä... mun pinnat on niin kireel et oikein soi. Kiukuttaa kun mies haluaa käydä töissä koulun ohella. Noh ei se nyt niin kamalaa ole mutta syy miksi käy töissä on se että kun minä en anna hänelle rahaa elämiseen eli hänen elämisensä tarkoittaa viikonlopun rentouksia tuopin äärellä. Kyllä kihahti äsken hyvä etten päälle käynyt :kieh:

Ja se että hän käy koulussa ja töissä on ajallisesti noin aamu 7 ilta 9 kun hänellä menee niihin aikaa ja viikonloppuisin kun tarttis päästä vielä viihteelle... Niin koskas oikein hän ajatteli olla mukana tässä odotuksessa. V*ttu kui miehilläkin pitää olla "menkat"! :LOL:

Muuten on tää isänpäivän vietto sujunut rauhallisissa merkeissä. Oma isäni oli onnesta soikeena lahjoista. Hän kun odottaa aina sitä ferraria tai helikopteria pihalle. :LOL:

Täytyy tästä hiukan rauhoittua ei sovi riehua näin isänpäivänä.

Niisku-neiti & rinsessa 27+5

Mä oon nykyään niin raivotautinen ja pinna on kireällä kokoajan. Ihan karseeta :kieh:
Tuskastun jo omaan itseenikin, kun koko ajan oon vaan vali, vali ja mäkä,mäkä ja mikään ei oo hyvin ja hermostun ihan kaikesta.
Neuvolassa täti vain hymyili ja sanoi, että hormoonit, hormoonit, mutta minuapa ei hymyilytä :/

Jahvetille ja pojalle jaksuja ja haleja! :) Täällä isänpäivä mennyt rauhallisissa merkeissä, kotosalla ollessa lapset kävivät isänsä luona päivällä ja miehen lapset eivät edes soittaneet isälleen :eek: :headwall: Harmittaa miehen puolesta ei ole sanonut mitään mutta näkee että sitä harmittaa :'( tämmöästä tämä uusioperheen arki on.. no me mun lasten kanssa hommattiin "tulevalle isälle" T-paita jossa lukee MINUSTA TULEE ISÄ ja tehtiin kortti ;) Onneksi se piristi mieltä vähän. Hyvin on syöty ja herkuteltu tänään. :x Maha on ihan täynnä! Pitää mennä taas pitkälleen kun meinaa nuo supparit muuttua kivuliaaksi :/ Eilen illalla keksittiin yhdenäkin nimi meidän tytölle mutta jääköön se vielä salaisuudeksi!

Tarppa ja toukka 27+5 :D

c81
Huomenia!
Meien tuleva isukki sai myös 'minusta tulee ISI' paidan :) ja pienen pinen bodyn jossa lukee 'isin kulta'. (ei osannut odottaa saavansa mitään - ja oli polleana paita päällä koko päivän! :D Kiva että tykkäsi!!) Koko eilispäivä meni isänpäiviltä toisille rientäessä (molempien vanhemmat + miun pappa päälle), ja oli oikein mukavaa.. parasta oli kuin tätä mammaa illalla saunassa lopulta virallisesti kosittiin :heart: :heart: :heart: *onnesta soikeena*
Ei kyllä kerrota vielä kenellekään, kun ei varmaan kihlasormuksiakaan hankita.. sitten ne vihkisormukset ainoastaan :) (ja ne ollaan menossa ostamaan huomenna.. ;) ) Että selaista tänne :)
Anoppi toi muuten lomareisulta mulle äitiyspöksyjä.. (siis alushousuja) ja täytyy sanoa, että hitsi kun en raattinut aiemmin ostaa, jopa nukkuminen oli helpompaa, kun tuki mahaa koko ajan kylkeäkin kääntäessä!! Nyt veti anoppi pisteet kotio :)

Hyvä Jahvetti että poika pääsi kotio, ja sai hoitoa!!

YRittäkää kestää miehiänne (paraskin sanoja.. mökötin koko lauantai illan, kun mies ei ymmärtänyt mun iltasuunnitelmia romanttisesta kynttiläillallisesta jne, vaan ilmoitti vaan ettei oel nälkä ja halusi pelata tietokoneella. *mur*)

Hyvää Syntymäpäivää Jepsu!!! :flower:

Kaikille hyvää maanantain alkua... toivottavasti tästä tulee hyvä päivä!!! Ainakin tämä pallomaha hymyilee.. kerrankin! :LOL:

Yhteistyössä