Hissukka
En tiedä, soitin terveysneuvontaan ja se sanoi että päivystykseen, mut millä hitolla mä sinne. En voi tota tenavaa ottaa mukaan, elien mennyt. Kipu on edelleen samanlainen. Veikkaan lihassärkyä kuitenkin, revähtänyt tai jotain. Ei pissatulehdusta todennäköisesti, kun muita sen oireita ei kuitenkaan ole. Kattelen nyt vielä, jos pahenee niin sit lähden päivystykseen.
jatkan kohta....
Niin, hei noista vakuutuksista. Älkää oikeesti ottako niin hirveetä painetta niistä. Tiedän, otatte kuitenkin ja mäkin otin jossain vaiheessa. Todennäköisyys että jotain vauvalla on heti syntyessään on kuitenkin häviävän pieni, eikä sitä vakuutus paranna. Suomessa kun ollaan niin kuitenkin kulut jäävät aika pieniksi, sillä julkisessa hoidossa ei leikkauksista tarvitse erikseen maksaa ja lapset pääsevät hoitoon heti. Vakuutusta, joka korvaa vain ensimmäiset kaksi kuukautta ei kannata ottaa, sen jälkeen kun joutuu hakemaan jatkuvan vakuutuksen uusilla terveystiedoilla kuitenkin ja syntyessä ilmenneet sairaudet ei mene korvauksiin. Jos hakee varauksen ennen lapsen syntymää on sen jatkuttava lapsivakuutuksena heti vauvan synnyttyä, kaikki muut systeemit rajaavat syntyessä ilmenneet jutut pois. Varauksena otettu lapsivakuutus on fiksu systeemi, mutta loppujen lopuksi voi kuin toivoa parasta. Mä meinaan hakea lapsivakuutuksen juniorille kun tulee sen 2kk ja terveysselvitys on pätevä. Katson sitten tarvitaanko sitä. Ensimmäiseen vuoteen harvemmin tulee mitään flunssia tai tapaturmia kuitenkaan eli ekan vuoden maksan todennäköisesti ihan turhasta. Eipä sitä koskaan tiedä tietenkään, mutta paniikkia ei vakuutusten takia ole mitään syytä ottaa. Esikoisella ei ole ollut mitään vakuutuksia kuin vasta nyt viimeisen vuoden ja laskeskelin että jos olisi ollut niin lääkärimaksujen summalla olisi maksettu kaksi vuotta vakuutuksia ja nyt esikoinen on 6-vuotias. Ja tosiaan meillä on sairastettu astma ja nyt diabetes. Eli voidaan puhua ihan paljon sairastelleesta lapsesta. Ainut mitä mä katson tärkeäksi on invaliditettikorvaukset. Niihin kannattaa kiinnittää huomiota. Lapsen tapaturmavakuutus on sellainen joka korvaa niitä kunnollisesti, lapsivakuutuksessa tällaista korvausosuutta ei ole nimeksikään jos ollenkaan. Summa tulisi olla yli 100000.
Vakuutustäti paasaa taas...anteeksi!! :x
Jahvetti!!! Ihana juttu!!!