** Helmikuun Helmet** joulukuu

nelli Veikkaisin kuitenkin, että tuo patti on pakkautunutta maitoa. Nekin voi olla ihan älyttömän kipeitä ja tulehtua (punoittaa) :( Ota särkylääkettä, suihkuttele lämpösellä vedellä ja yritä hieroa sitä pattia sen verran kun kärsit. Rintasyövän voit unohtaa, koska syöpäkasvain on yleensä kivuton, eikä punoita.

Me pöllyytettiin lakanoita äsken :D Löydettiin hyvä asento: takaapäin ja miulle paljon tyynyjä mahan tueksi :p Hyvvee oli pitkästä aikaa. Nyt nukkumaan :saint:

Kiin ja My 34+6
 
Huomenta toverit, :wave:

Täällä on nukuttu viitisen tuntia ja pirteitä ollaan! Olo on muuten jees, mut närkkii pirullisesti, vaikken oo tänään veden lisäks mitään suuhuni pannu... |O Vauvakin heräili äsken ja potkuteltu on taas kovin. :heart:

Mitään uutta ei oo asiaa eilisen jälkeen, paitsi että juolahti mieleen, et onkos kuinka monella webbikamera? Me saatiin semmonen joululahjaks muualla asuvilta ystäviltä ja asennettiin eilen tohon killuttamaan. :) Ajateltiin hommauttaa molempien vanhemmilla omansa, jotta voidaan sitten vauvan syntymän jälkeen olla myös näköyhteyksissä heidänkin kanssaan. :)

Entäs aikookos moni ottaa synnärille videokameran? Me saatiin videokamera häälahjaks puoltoista vuotta sitten ja ajateltiin kyllä ottaa se matkaan, samoin kuin tietty kaikki muut kamerat... :)

Pitäisköhän mennä pötköttelemään tohon miehen viereen vielä, kun ei vielä huvittais mennä aamupalallekaan tai lehteä lukemaan...

eva & helmi 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mie en ole taaskaan nukkunut silmäystäkään |O Ja närästääki vielä, vaikka just otin troppia... Jos rupesi taas vaikka pyykinpesuun.
Varmaan pirullista tuo unettomuus... :hug:
Mulla kuivuu eilisen jäljiltä tuolla kestovaipat ja harsot sekä omat liivinsuojat. Tänään aattelin pestä vauvan peiton, lakanat ja pyyhkeet. Huomenna käydään ostamassa pinniksen patja, niin saa sit heti pedattua. :heart: Kattelin eilen illalla kaikkia vauvan vaatteita, otin siis pois kaapista ja kävin läpi ja laitoin väliaikaisesti äippäpakkauksen lootaan. On ne kyllä tolkuttoman ihania. :heart: Ei millään voi uskoa, että kohta on tuhiseva vauva sylkyssä... =) Ootko sä Kiin muuten kotiintulovaatteet valkannu jo? Entäs muut? Onko valittuna jo? Jepsulla ja Nellillä ainakin vissiin oli...
 
muitakin kukkujia tai aikasin heränneitänäköjään, huomenta vaan :wave: ite heräsin kuuden maissa vessaan ja päänsärkyyn :/ illalla meni melkeen kahteentoista et ei kunnon yöunia, kostautuu kyllä päivällä. no, illalla sitte ajoissa petiin. meilläki peitot heilu eilen taas, eikä nyt tullu suppareitakaan jälkikäteen. vähän noi päänsäryt kyllä huolettaa :/ onneks ei mitään kutinoita oo mut kuiteski. keskiviikkona sit neuvola ni vähä viisaampi sillo. tuli sellanen tunne et nyt on ruvettava vauvan vaatteita pesemään pikavauhtia ja tavarat paikalleen. ku eihän tässä tiedä mitä käy...
 
Tää oli (taas) uneeeeton yö.... Kävinpä äsken perunoita+linssejä keittelemään tämän päiväistä pyttipannua varten :p En enää edes odotakaan nukkuvani kunnon unia, kai tähän zombie-oloon on jo tottunut.

Maanantai vielä töitä!! Ja lyhyen päivän ajattelin tehdä, neljältä viimeistään lähteä kotiin. Keskiviikkona on sitten varmaan vielä mentävä kaappia siivoamaan ja kuukausiraporttia tulostamaan jne. =)

Parvekevaunut on meillä jo hankittuna. Ihan siitä syystä, että himpun verran haastavaa olisi minun tänne kolmanteen kerrokseen kantaa vaunut alhaalta+vauva (ei hissiä ). Eli ulkoiluvaunut säilytetään alhaalla varastossa ja toiset pysyvästi täällä ylhäällä.

Supistelee iltaisin aika reippaasti. Eilen oltiin ulkona syömässä, hyvä että tuolilla pysyin kun maha pinkeili koko ajan. Noh, ei kai tuo vaarallista ole?

Kotiintulovaatteista: sen verran on mietitty, että minun mummoni kutomat housut+villatakki+töppöset ainakin :heart:


34+0 :eek:
 
moro taas,

köllöttelin tossa hetken ja kun mies läks töihin niin nousin ylös, taas. =)

Cruella: Tuo päänsärky on kans varmaan vittumaista... Mul ei oo ikinään särkeny päätä, *kopkop*. Vihlassu on jonkin kerran, mut ei mitään särkyjä. Onkos sulla muuten kotiintulokamat valkattuna?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Parvekevaunut on meillä jo hankittuna. Ihan siitä syystä, että himpun verran haastavaa olisi minun tänne kolmanteen kerrokseen kantaa vaunut alhaalta+vauva (ei hissiä ). Eli ulkoiluvaunut säilytetään alhaalla varastossa ja toiset pysyvästi täällä ylhäällä.
Jep, tuossa tilanteessa mäkin hankkisin. =) Meillä on uusi talo, jossa hissi. Sitä paitsi asutaan alimmassa kerroksessa, joten ei tarvi ees hissiä käyttää, kun vaunut voi lykkiä suoraan sisään. Oltais kylläkin haluttu aikanaan asunto ylemmistä kerroksista, mut ei saatu. Muutettiin tähän sillon kun tää valmistu ja oli enää alakerrosten kämppiä vapaana. Tyytyväisiä ollaan kyllä siltikin oltu. Ainoo vaan, et pienihän tää on kun persläpi, 50m2, mut ei pysty vielä vaihtamaan, kun ei todellakaan haluta maksaa ylimääräisiä veroja. Ja kyllähän sitä vauvan kanssa menee ihan hyvin kaksiossakin. =) Tossa vuoden päästä varmaankin ruvetaan suunnittelemaan vaihtoa...

Nyt aamupalaa laittamaan, :wave:

 
huomenet :wave: taas valvottu yö täälläki,,,,huoh...ei jaksas enää valvoa,nyt kun 2v alkanu nukkuun vihdoinki yöt suht hyvin ni mie valvon mahan ja vaivojen kans :| ,jollaki oli samaa ongelmaa kuin mulla ollu aina kainaloiden kanssa,,,eli siis mulla tulee ns rintatulehus kainaloihin ja maito pakkautuu sinne.pahimmillaan se on noin 2vk synnytyksestä....kävelen kädet sivuilla kun maito lilluu kainaloissa ja on tosi kipeet!!!!"varatisseiksi sanoivat viimeksi synnärillä niitä.samat hoito ohjeet kuin rintatulehukseen,kaalin lehdillä hautominen,lämpösellä vedellä huljuttelu jne,,,,
 
Huomenta =)
Enää tämä ja huominen niin ollaan onnellisesti vuoden 2008 puolella. Jos meidän vauveli haluaa ulos jo tammikuussa, niin tere tulemast vaan :heart:
Alennusmyynnit on nyt koluttu ja tein mielestäni aikas hyviä löytöjä. Ideaparkin EXIT:ssä oli mm. vauvalle pitkähihaisia name it bodeja EUROLLA ja unihaalareita 3 eurolla, ei paha. Vanhemmat lapset saivat molemmat uudet toppahousut ja goretex-kengät sekä melkoisen kasan sisävaatetta. Nyt kun jaksais vielä käydä heidän kaappinsa läpi ja raakata sieltä kaikki pieneksi jääneet pois, niin ei tarvis sit sellaisia miettiä vauvan tultua (eikä taida sit taas olla aikaakaan sellaiseen).
Silittämisestä oli myös ollut puhetta... Mä silitän lähes kaiken ja taidan olla aika ihme hyypiö ku mun mielestä se on KIVAA. Ehkä mulle mieluisin kotityö.
Nelli : mä toteutin tuon sun miehes idean kokeilla vaatteita tytön nukelle :D :ashamed: tytöllä on sellainen Annabella -nukke, joka on 46cm pitkä ja se toimi sovitusnukkena. Tyttö itte oli syntyessään just tuon 46cm ja poika 44cm, joten kovin pitkää vauvelia tuskin on nytkään odotettavissa (varsinkaan näillä meidän molemmin puolin olevilla pienillä/lyhyillä sukurasitegeeneillä).
Ja oikeesti tuolle nukellle ne 50cm vaatteetkin on tosi reiluja! Eipä sitä vaan muista. Jahvetti tais sanoa, et ne 56cm on vastasyntyneelle aivan liian isoja, peesaan kyllä täysin sua! Meillä tuo poika ku oli tosiaan noin lyhyt, niin hänelle saatiin silloin heti sairaalaan lahjaksi Tutan 40cm potkupuku ja 3 kpl 45cm kietaisupaitoja. Ne oli sekä hänelle että tytöllekin alkuun just sopivia ja menivätkin lähes kuukauden. Saas nähdä vieläkö tämä kolmaskin niistä hyötyy :)
Kotiintulovaatteet on täälläkin nyt sitten valittu. Ostin ihan vartavasten kotiintuloa varten supersuloisen plyyshisen kauluksellisen potkupuvun, jossa edessä on pieni tasku ja siitä kurkistaa pieni hiirulainen. Puvun alle laitan kietaisupaidan. Pikkupikkuriikkinen puuvillakypärämyssy on myös hankittuna ja Maximon päällyslakki kokoa 37. Lisäksi tulee tumput ja villatöppöset sekä hennesiltä hankkimani toppapussi. Jos on ihan hirmuisen kylmää, niin sitten pitänee miettiä vielä villapukua... Viime vuonnahan helmikuussa oli pakkasta täällä etelässäkin -30 :/
Yöt on mullakin raivostuttavan huonoja. Voi kunpa edes kerran viikkoon sais nukuttua vaikka 5h putkeen, se olis jo melkoista luksusta. Mulla, kuten myös Cruellalla, on tosi usein aamuisin seuralaisena tuo pääkipu, joka saa olon vielä entistä ryytyneemmäksi. Tiedä sitten johtuuko nukkumattomuudesta, huonosta hempasta vai mahdollisesti orastavasta raskausmyrkytyksestä |O Neuvola on onneksi jo keskiviikkona, niin nähdään mitä arvot silloin näyttää.
evaellenMeillä on webbikamera ja ajattelin kans et olis kiva ku omilla vanhemmillakin olis, niin "näkisivät" lapsiakin vähän useammin.

Eikä, nyt tuumasta toimeen ja katsastamaan pojan kaappia =)

babygirl 34+1
 
Meillä sama homma kuin Pessillä, eli parvekevaunut löytyy ihan käytännön pakosta. Ylimmässä, kolmannessa kerroksessa ollaan ja hissiä ei ole. 70 m2 neliöt riittää kyllä joksikin aikaa, mutta koko ajan on asunto haussa, oma sauna olisi niin kiva.

Taas oli yö ihan persiestä, :( ainut asento missä pystyi olemaan oli vasemmalla kyljellä, muuten alkoi supistamaan kipeästi. Tää ei oo kivaa... :/ :/ Pitää koittaa ottaa tänään päikkärit, niin jospa alkais olla sitten ihmisten kirjoissa takas. On se jännä, että heti kun on huonosti nukuttuja öitä takana, niin on ihan kuin krapulassa hortoilisi koko päivän :eek:.

Minä pesin eilen vähän sitä sun tätä vauvakampetta innostuttuani :D pesussa kävi myös turvakaukalon kangasosa (ostettiin kaukalo kaverilta käytettynä ), vaikka eipä tuo olisi pesua ees kaivannut. Noh, ompahan omat liat nyt sitten siinäkin ;).

Kiitos mobile kommenteista, voipi olla että jätän ostamatta jos nyt ei ihan super ihanaa vastaan kaupassa kävele. Meillä tulee alkuunsa kuitenkin tohon pinniksen päälle asetettavaksi myös hoitoalusta, joten ehkä menis liian täydeksi siinäkin suhteessa. Ja samaa mieltä olen (en muista kuka kirjoitteli), että sänky on nukkumista varten.


Ai juu sitä piti kysymäni...

Onko kenelläkään kokemuksia ruskovillan silkkimyssystä???

http://www.ruskovilla.fi/tuotteet.cfm?action=vauvat3
 
piti vielä heittää tällainen kyssäri...
Eilen saunanlauteilla makoillessani ajattelin, et aina sanotaan, että kaikkeen tottuu.... No joo, voisitko tottua nykyiseen oloosi? Mä en voi uskoa että tähän unettomuuteen, ahdistavaan tunteeseen, turvotukseen, painontunteeseen alapäässä, menkkamaisiin kipuiluihin, ainaiseen pääkipuun tai öklötykseen vois tottua. Mä en kyllä nauti olostani näillä vaivoilla, mut kestän ne ku tiedän että ne menee sit aikanaan ohi :| :ashamed:
 
Oon huomannu,että monella supistelee jo suht tomerasti,mut onko täällä mun lisäks muita joilla ei supistele kun vaikka mulla on menossa 4 raskaus niin ei pahemmin vaivoja saati supistuksia..ihan kun oottais ekaa. =)
Mistäköhän sekin johtuu,että vaikka jo useampi raskaus takana niin ei supistele vieläkään??

Mamitre 31+5
 
Huomenta

Kiitos kainalopattikommenteista. Kalliostun itsekin siihen, että liittyy jotenkin maidontuloon/pakkautumiseen,mutta on erittäin outoa, että tekee sitä jo nyt :eek: . Tosiaan ikinä ole tullut maitoa vasta ku n. 3-5päivää synnytyksestä. Mutta onhan tää raskaus ollu tällasta ja tollasta, joten enpä ylläty. Sikakipeet noi patit on. Ei kärsi dödöä ees laittaa, tai pakko, mutta tuskan kaa. Punottaavat mukavasti ja aristavat :( . Soittelen miehen siskolle ja kattelen sit, mitä hää sanoo.

Moni on täällä taas yönsä kärsinyt, valvonut tmv..voevoe :( :hug: . Aika levoton oli täälläkin. Kylellään paino kainalon aptit ja sattu ja aamuyöstä tuli kauheet menkkajuilinnat alamahaan ja alaselälle, samalla supistikin..nää on mulla tosiaan ihan uusia tuntemuksia, mutta kaikki ennakoi tulevaa ja kypsyttää paikkoja, hitaasti ja varmasti, joten eiku vaan =) . Ei kivaa ole, mutta ei kai näille mitään voi. Lyhyt on aika enää ja haikeus iskee kaikesta huolimatta.
Kuuma kaurapussi on ehdoton apu, suosittlen sitä. Ja tohon babygirlin kyssäriin..kai sitä ihminen tottuu vaikka mihin,mutta mä en kyllä haluaisi kärsiä tällaisista oloista kuukausia/vuosia. Mut onhan noita pitkäaikaissairaita, jotka kärsii monenmoisista kivuista ilman lääketieteellistä apua ja ei auta valittaa, on vaa totuttava. Että onneks nää meidän vaivat on ohimeneviä ja paras palkinto odottaa vielä lopussa :) .

Nyt tarttee alkaa hiukan imuroimaan raikkoamaan, tytötkin tulee kotia tossa yhen maissa.

:heart: nelli&pulla 34+3
 
Pessi sun tilanteesta tuli mieleen, et mun äiti vastikään puhu juuri tuosta tilanteesta. Ku olin vauva ni asuivat juuri kolmannessa kerroksessa ja ei hissiä, ensin rattaat alakertaan varastoon ja sit raahaat vauvan ja ruokakassit kolmanteenkerrokseen huh huh..
Piiju mul ei ole tuosta kokemusta, mut kiitos linkistä, aamulla ajattelin et pitää ettiä tuo sivu ja käydä tilaamassa tuo lakki. Oon joillain nähny et pitävät sisälakkina ja aluksi ovat sitoneet silkkinauhan lakin päälle. On vain aika hyvä hintanen, mut kestävä ja varmasti vauvalla mukavan tuntoinen. Ei ole liian kuuma eikä pistele.
supisteluista mul oli tuolla puolen välin tietämillä aika lailla kipeitä supisteluja, nyt ovat sen puoleen helpottaneet, et huomaan touhutessa, et maha ihan kivi kova, tai et pittää välistä kannatella..mut eivät käy kipeää.
kirppareista oottako kirppareilta katelleet vauvall vaatteita? Aattelin ku loma alkaa käydä vähän kierteleen, josko löytys hyväkuntoisia vaatteita, välistä näkee et nuita ihan pieniä vaatteita on kirppiksillä aika paljon tarjolla.
:hug: yöt huonosti nukkuneille... mä en voi kyl valittaa.. tai en tiedä uskallanko sanoa tuota ääneen..mut oon ainaki toistaiseksi saanu yöt ihan hyvin nukuttua (varsinkin nyt ku ei tarvi työ asioilla ressata). Jos töissä on paineita/kiirettä ni ne tulee mulla ekana uniin..
wau täällä on satanu yön aikana lumen maahan..
raketeista me mennään isännän veljen perheeseen mun siskon perheenkanssa uudesksi vuodeksi, joten "vaadin" mun isännältäki et ostaa myös sellaisia raketteja joita voi lasten kanssa ampua.. eli lähinnä maassa olevia suhikaisia ja sädetikkuja..
Meil on TOSI ihana tilanne, ku mun pikkusiskon mies, mun isäntä ja sen velipoika ovat tosi hyviä ystäviä keskenään.. ja me emännät on saatu toisistamme sitä kautta hyvät ystävät myös.. ja välillä "porukkaan" liittyy medän muitaki sisaruksia... :D et suku piiri :LOL: mun sisko ja isännän veljen vaimohan meijät alunpitäin aprillipilan kautta toisillemme naitiki :LOL: mut se on sit toinen tarina :saint:
 
nelHM oon muiden kans samoilla linjoilla nuiden kainalo "pattien" kanssa et ovat suurentuneet maitorauhaset/tukkeutunut maitotiehyt. Jos sulle nousee kuume ni sit tarvit antibiootti kuurin. Mut kysäse vielä siltä sun miehen siskolta! Syöpä ajatuksen saat tosiaan heittää sivuun.. :hug:
 
Ensiksi yökukkujille :hug: , se on kyllä tosi rasittavaa. Mä oon nyt vähän aikaa saanu nukutuksi yllättävän hyvin, herään kyllä useasti (vessaan ja muutenkin vaan) mutta nukahdan nopeasti uudestaan. Samoin oon nyt saanut illalla helpommin unen päästä kiinni. En tiedä oliko sattumaa mutta sen jälkeen rupesin nukahtamaan nopeemmin kun itse tajusin mistä se johtu etten saanut unta :whistle: Eilenkin kävin nukkumaan 9 aikaan ja nousin sitten puol 9 aikaan että ihan mukavasti sai levätä, tosin äsken kun neiti pisti mut sohvalle pötköttään kun jutteli Urmin kanssa niin oisin kyllä voinu hyvinkin nukahtaa :D Ja sitten menin sille lupaamaan että ei nukuta päikkäreitä vaan katotaan elokuvaa yhdessä, saa nähdä kuinka mun käy ;)

Kotiintulovaatteita ei ole katsottuna, ainoa mitä oon miettiny että vois kattoa kohta valmiiksi on neidille vaihtovaatteet laukkuun jos sattuu yöllä tulemaan lähtö niin hänet täytyy viedä sitten serkuille niin sinne aamuksi vaatteet. Muuten voi olla etten vielä vähään aikaan laittele/mieti kotiintulo vaatteita. Ja voihan tuo mieskin niitä sitten tuoda jollen ehdi laittaa...

Silittää en vauvan vaatteita aio, muutenkaan en silitä kun pakosta. Ja mä oon siinä hommassa niin surkea että miehelle nakitan sen homman aina kun mahdollista ;) Kuivausrumpuun kaikki mahdollinen vaate niin on ainakin pehmeitä...

Webbikamera
löytyy ja sen meille hommasi mun vanhemmat että saavat tuon neidin kanssa jutella. Aika harvalla käytöllä on, enemmän neiti niille nykyään ihan puhelimella soittaa. Serkkunsa kanssa joskus mesessä höpöttelee. Vähän innostu jo kirjottelemaankin, vähän hidastahan se vielä on mutta kyllä se siitä...

Uudesta Vuodestakin on tainnut olla puhetta. Me ollaan tytön kanssa ihan kahestaan. Rupesin tossa miettimään että eipä haittais vaikka mies töissä oliskin mutta en sille mitään sanonu. Se sitten heitti että mitä jos oliski töissä, mähän olin et juu niin mäkin aattelin. Herkästi siinä käy niin jos sekin on kotona että sitten meille tulee vieraita tai me mennään johonkin ja nyt ei yhtään kiinnosta. Katotaan vähän raketteja likan kanssa ja sitten nukkumaan! Sisko kovasti meitä sinne pyyteli mutta en taida jaksaa lähteä ajelemaan 100km päähän, vaikka ei tuo matka pitkä ole mutta ei se innosta ajella.

Vinja ja Urmi 31+6
 
Babygirl en usko että tähän oloon tottuu. Vaikka raskaus tähän asti ollut "helppo" ja olen siitä kovasti nauttinut, niin nyt rupee tuntuun siltä että riittää jo kohta. Unettomat yöt, jomotukset ja kolotukset sekä pahimpana saamattomuus/avuttomuus saa pään kohta hajoomaan.. :headwall: :headwall:
Kotiintulovaatteet olis paljon mukavampi valita kun tietäis kumpi on tulossa. Pitää vissiin laittaa jotain neutraalia tai sit parit vaatteet. Äippäpolille aika 16.1. ton SF mitan kanssa, josko sen sit ultrassa näkis, en kyllä ole varma haluanko loppujen lopuks tietääkään .
 
Piiju: kokemusta ei oo, mut meillä on hankittuna Ruskovillan silkkimyssy (just tuo mikä kuvassa: lähtee mukaan jo synnärille) ja kypärälakki sekä silkkivuoriset lapaset. Ovat ihanan pehmeän tuntuisia ja kauniitakin vielä. Mä tykkään tosi paljon noista ja muista luonnonmukaisista vatteista, mut ne vaan on tosi arvokkaita, et ei viitti niin paljon ostella kuin haluais. Niin, ja mä oon hankkinu tohon silkkimyssyyn kullanruskean silkkinauhan ylössidottavaksi. :heart:

Zuku: Mulle ei kirpparilla sattunu mitään kivaa silmään, huutiksesta oon huutanu muutaman vaatteen ja käytettyjä oon saanu kavereilta kassitolkulla. Myös omia ja siskon vanhoja on tallessa jonkin verran. =)
 
zuku juu, en ole nyt nii huolissani noista kainaloista, joko joku tulehdus alkamassa, sitten tulee kuume ja selviää sillä ja pitää mennä lääkäriin. Jos ei kuumetta, ni varmaa johtuu iha maitotiehyeiden tukkeutumisesta tmv.
Mä oon kirppareilta ostanu muutamat vaatekappaleet, jos on jotain kivaa silmään sattunut.

Mua ärsyttää tuo hemmetin vesisade ja myrsky
|O :kieh: !!! Ei pääse pihalle olleskaan ja just ku joku ihme energiapommi tullu ja tekis mieli käpyttelee. Ihan tulee kaatamalla silkkaa vettä ja tuulee niin, että katto meinaa irrota..tuullu on jo viikon verran. No jospa iltaan selkeis hiukan,pääsis tyttöjen kaa ulos, vois vaikka tuo esikoinenlähtee pyörällä, ku tiet sulat, ois varmaa iha onskina =) .
 
mä kävin tilaan tuo silkkimyssyn tuolta ruskovillasta.. tilasin myös liivin suojuksia.. mulla on tuota hahtuvalankaa tuolla kaapissa valmiina, ku kudoin pinnikseen siitä peiton patjanpäälle..(ei patja kastu jos tulee vahinkoja)..niin ajattelin sit lopuista tehdä lisää nuita rinnan lämmittimiä+suojia. Kattelin sieltä myös nuita tumppuja ja sit sitä välipukua, mut en raskinu ainakaan vielä ostaa..
Kävästiin tuossa kaupassa, ni tuli mieleen et pitänee ostaa ne sellaset liukuesteet kengän pohjiin.. ku yhen mummun kuulin niistä puhuvat :D
 
babygirl, meillä kakkosella jouduttiin ostaa paljon 50cm vaatteita, ne menikin melkeen 2kk sille päälle, oli syntyessään tositosi laiha ja pikkunen, vaikka numerot onkin 2590/47 =) Pienempiäkin toki olis voinu ostaa, mut nuo meni sit vähän aikaa =) Nyt niitä ei enää oo tallessa enkä oo 56cm pienempää ostanu...äitee saa sit kaupasta hakee, jos pikkuinen tulee :kieh:

Mie sain pitkästä aikaa nukuttua kunnolla, heräsin vaan YHEN kerran, 1.30...eli se vakio aika :kieh: Siitä sit nukuinkin vajaa 8 asti ja edelleen jatkoin torkkumista 10 asti =)

Asunnon koosta ollu kovasti kanssa juttua. Sillon ku esikoinen synty, nii asuttiin 45 neliön pikkiriikkisessä kaksiossa, 3. kerros, ei hissi--->painajainen :LOL: Reilun puoli vuotta siinä sit loppujen lopuksi vauvan kanssa asuttiin ja muutettiin 60 neliön kaksioon toiseksi puoleksi vuodeksi, kunnes rivarinpätkä, kolmio, löytyi =)
Nyt taas, meitä on pian 6 henkeä, neliöitä 120 ja ahdasta on :ashamed: Lähinnä yksi huone uupuu, sekä säilytystilaa :ashamed: No, katsotaan kevääseen asti =)

Mie luulen, että tää vauva... on kääntyny viime yön aikana takas perätilaan!!!!!!!!!!!! Voi paskapaskapaskapaska :'( :'( :'( Tunnustelemalla en saa mitään selkoa, mut liikehdintää ei juurikaan tuossa ylhäällä tunnu, vaan tuolla alakerrassa kaikki :'( :'( Hittojen hitto!!!!!! Pari viikkoa se tais viihtyökin pää alaspäin...onneksi ens perjantaina on se polireissu edessä :'( |O

Mamitreko kyseli supisteluista, niin mulla kyllä supistelee enemmän, kuin edellisistä muttei mielestäni kuitenkaan mitenkään paljoa, saatika kipeesti...en mm. herää öisin niihin, eikä yöllä muutenkaan supistele tms. Liittyy ihan rehkimiseen yms.

Kotiintulovaatteita meinasin tänään katsella valmiiksi ja sängyn pedata. Mie sen kerran peasinkin, mut joulusiivouksessa otin lakanat pesuun, kun olivat jo toistakuukautta siinä pölyttyneet =) Nyt kun on kuusi pois olkkarista, niin vois nuo sitterit yms kantaa sängystä sinne, niin saa sänky olla valmiina =)

Aijai ku taas räpeltää tuolla alakerrassa :'( :'( :'( Toivottavasti ei sit kuitenkaan mun painajainen toteudu, et tää on kuin onkin perätilassa ja päädytään leikkaamaan :'( :'( :'(


Jahvetti 35+3
 

Yhteistyössä