** Helmikuun Helmet** joulukuu

Mun on pitänyt juosta päiväsaikaan tiheään vessassa, vauva painaa virtsarakkoa ja jotain muuta siinä lähellä.. Kävely on välillä tosi vaivalloista. Mutta eipä ole laskeutunut kuitenkaan.
Muhun vaikuttaa kyllä sekin että mies väittää vauvan syntyvän 17.1. ja äitikin on sitämieltä että viikko ennen laskettua aikaa syntyis (eli mun omana synttäripäivänä..).

Käytiin ostamassa itkuhälytin ja maidonkerääjiä. Loput tarpeelliset ostelen sit tammikuussa.

 
Tosta kävelystä.. Tänään kun kävelin sinne kaverin luo, ni hitto ku mummotkin paino ohi meikäläisestä, tahti on huimaa :LOL: . No, eipä mittään, kuuluu asiaan. Ja painaa mullakin eniten pää kävellessä tonne alas..välillä tuntuu että tippuu koko tyyppi.
Tossa just saunan jälkeen ku rasvailin itteeni, ni näkee ton pään aika selkeesti tossa alhaalla :eek: . Karvojen kohalla kunnon turpouma :x .

Galluppia taas peittojen heiluttelusta vieläkö pöllyää teillä?
Meillä ei aikoihin, ehkä kuukaus sit viimeks :| . Isäntä kuulemma ihan henkisesti latautunut, että ei heru sit aikoihin. Kyllähähn mä voisin, ei siin mitää, on vaa nii helvetin epäseksikäs olo |O . Perse ja jalat sellaset ihrakasat ja takaapäin varmaa ainut "hyvä" asento, ni en ainakaa ite haluis nähä sitä ihran määrää liikkeessä :x :x :x . Sanoinki äske ukolle, että tulostaa netistä jotai kivan näkösii mimmejä sängynpäätyyn ja kattelee niitä siinä samalla :LOL: . Tää nyt on vaan mun mielipide mun ulkonäöstä ja seksistä..isäntää ei ällötä mun läskit tmv. Minkäs teet, ei ole hehkeimmillään seksuaalisesti ei.
 
Hello! Joku oli jo huolissaan.. täällä vielä kasassa ollaan ;) Alkaa olla tosi paska olo joten ei jaksa hirveesti tässä koneellakaan istua, pikaseen olen käyny lukasemassa mutta ei oo jaksanu kommentoida :ashamed: Istuminen on niin hankalaa kun tuntuu että jalkovälissä ois meloni! :eek: Yöt menee valvoessa, viimeyönä kolmelta vielä katoin kelloa ja jo kuudelta heräsin uudelleen.. kävin siinä välissä pissillä :headwall: :headwall: :headwall: IHANAA olla raskaana :$ :| :ashamed: No jokunen viikko vielä ja sitten saa vauvan tuhisemaan tuohon kainaloon ja alkaa uudet huolet :saint: Yö syötöt jne.. eiks oo ihgua? :whistle: Tosi negatiivinen olen TAAS sorry! :ashamed: :ashamed: Niin tartteeko KELALLE viedä verokortti äippärahaa varten?En muista kun viime kerrasta on jo aikaa.... :whistle:

Tarppa ja toukka 34+4

P.s. Joku kyseli vieläkö peitot heiluu.. niin KYLLÄ heiluu entiseen malliin :ashamed: :whistle: No kun me tykätään siitä..... :saint: :saint:
 
Eka koneellinen vauvapyykkiä pyörimässä :wave: :heart:

My ei oikein osaa päättää haluaako laskeutua vai ei :D Välillä käy sukeltamassa niin, että pää tuntuu jalkovalissä ja välillä päättää olla masussa poikittain B) Ota nyt tuosta epelistä selvää. Ei siis ole aikomustakaan ilmeisesti kiinnittyä vielä, saati sitten syntyä ennen aikojaan.

Me yritettiin sekstailla eilen, mutta ei siitä oikein mitään tullut :ashamed: Kun miusta tuntu hyvältä niin miehellä puutu paikat (varoo niin mahaa) ja kun miehellä oli hyvä asento niin minnuun sattu :/ Meni sellaseksi äheltämiseksi, että siitä oli nautinto kaukana niin lopetettiin kesken.
 
ihoa kutiaa täälläkin,kaulaa käsiä ja masua,,,en muistanu nlas kysyä asiasta...peitot ei tod heilu :( ,,,mulla haluttas,mutta on kyllä läski olo,perse ja jalat aivan kauheet :x ...mies ei vaan halua mua tai seksiä tai jotain raskauden aikana,,,en ees muista viimekertaa :( ...eipä hää osaa asiaan kommentoida...huoh,,,mulla kainalot paisuu samaa tahtia kuin rinnatki melkeen :eek: ja pian on kipeet
 
No peitot heiluu välillä.Mut asennot aikas vähissä.Tossa joulun jälkeen viimeks touhuttu,takaa varmaan paras asento molemmille.Mulla ei se satu limakalvoihin. Huvittavinta on et usein meikä piipahtaa pissalla kesken touhun kun alkaa tuntuun ihan siltä et on hätä..isäntä sit kiltisti venaa mua takasin! :D Mua ei niin kamalasti himota just asentojen vähyyden ja ton pissahätä tunteen takia ja kun on alapää turvonnu kohjujen takia. Mutta,ei mies silti ilman jää..aina joku keino löytyypi herran paineiden helpottamiseen ;)

Mulla ei oo läskiolo,päin vastoin. Mun siskot sano jokunen aika sit että oon puhjennu kukkaan,kuulemma aina raskausaikana varsinkin ja äite sano niille,että älkää sitä ny kehuko et pian se oottaa jo neljättä kun tietää kaunistuvansa :LOL:

Mamitre 31+4
 
Moi taas :headwall: . Oikeesti, ei tuu mitään, perse juurtunu tähän sohvaan ja telkusta ei tuu mitää eikä jaksa kattookkaan, ni tässähän tää läppis on auki sit. On vaan niin harvinaista tää oleminen.

Kyssäriä Onko teillä menkkajomotuksia? Mulla nyt parina päivänä sillon tällön juilinu alamahaan iha ku alkas menkat justiinsa. Tänä aamuna oli pahat ja nyt kans juilii, myös alaselässä tuntuu. Tääkin varmaan kuuluu asiaan? Muuten ei ärsytä nää issiaskset ym liitoskivut, outoa. Ei oikein ärsytä mikään. Tyyntä myrskyn edelläkö? Huomenna taas hormoonit valloilleen vai :D .

mamitre sen verran muistan sekstailusta, että mulla kasn alkaa pissaattaa kesken touhun :ashamed:
 
nelHM mulla myös muutaman päivän ollu nyt erilaisia menkkatuntemuksia, etenki selässä ja alapäässä |O
Mielenkiinnolla odotan kuin kuuta nousevaa ens perjantaita, et tietää ton alakerran tilanteen :kieh: :kieh:

Ja juuh...ei tästä meinaa pois taas päässä..koko päivä menny koneella :whistle: :whistle:
 
Heipä hei mammat!

Olen lueskellut mutten paljon kommentoinut, kun ei oikeen ole jaksanut niin kauan tässä istua. Kauheesti asiaa on ollut kaikilla, ihana lueskella. Samanlaisia juttuja käyn läpi täällä itsekin masuni kanssa. Alhaalla on ja kävely on hidasta ajoittain. Toisaalta tunnen oloni pirteemmäksi kuin aikoihin mut nyt vaan vatsa rajoittaa tekemistä paljon. Vauvan kaikki kamat on paikoillaan rasvoja lukuunottamatta, pinnis on pedattu ja turvakaukalo odottaa vieressä. Ostettiin viedokamerakin toissapäivänä, jotta voidaan kuvata vauvaa ja isosiskoa sitten ym. perheen edesottamuksia.
Peittojen heiluttelusta oli taas puhetta...mun täytyy kyllä myöntää että meidän peitot heiluu joka päivä täällä. :whistle: Jotenkin ollaan sinut nyt ton masun kans eikä anneta sen häiritä, päin vastoin se saa mut tuntemaan oloni jotenkin pehmeeksi ja viehättäväksi. Onneks. Tuli ihan paha mieli niiden puolesta, joiden ukot ei halua tai ei itse tunne oloaan seksikkääksi. :/

Ulkona nukuttaminen on mulla myös suunnitelmissa, esikoinenkin nukkui ulkona aina kun oli tilaisuus ja ilman itkuhälytintä. Avasin vain ikkunan ja hyvin pärjättiin. Kyllä meillä itkuhälytin oli ja on edelleen, mut ei koskaan oikeestaan käytetty sitä. Katsotaan löytyykö sile käyttöä vieläkään. B)

Imetystyynyn meinaan hankkia ihan piakkoin, helpottamaan nukkumista jo tässä raskausaikana. Katselin sellaista NG:n imetystyynyä, joka on aika iso, mut niitö ei kait saa oikeen Suomesta kuin parilla kuosilla ja ne ei tietenkään mulle kelpaa. :D

Esikoinen oli isän ja isän avokin kanssa reissussa ja tuli just kotiin. Oli päässyt ratsastamaan ja kylpylään. Ihana kun oli kunnon aktiivioma. Me täällä kotona pyöriteltiin peukaloita, paitsi mies oli töissä tietty päivät. Mitä sitä oikeesti tekis jos ei olis lapsia??? Kuin tylsää voi olla. Me ollaan niin latauduttu tähän perhe-eloon ettei osata olla kaksin. Huomataan aina kaksin ollessa että tehdään samoja juttuja silloinkin kun esikonen on kotona. Kaikki tutut sanoi että nythän voitte tehdä mitä haluutte kun ootte kahdestaan muutaman päivän. Huomattiin et me tehdään niitä juttuja kahdestaan kun likka nukkuu. Ja joulu:"Saatte viettää rauhallisen joulun kaksin." Meistä rauha on silloin kun lapset on joulun kotona. Tietysti kuusi lapsisen perheen vanhemmat voi ajatella vähän eri tavalla, en tiedä. :)

No mut nyt olen jo pajattanut vaik kuin paljon. Mukavaa illan jatkoa ja oikein hyvää uuden vuoden odotusta ja viikonlopun jatkoa! =)
 
:kieh: :kieh: tää taas menetti totalisesti hermonsa... ukollekko? ei ku ompelukoneelle :LOL: Ostin kesällä liikkeestä kunnon koneen..ni reistannu siitälähtien! Oikea hinta oli 500 pintaan maksoin liki 350? Bernetten kone.. ei ota alalankaa..tekee tosi karseeta jälkeä.. paukkuu.. olen kokeillu säätää, rasvata, vaihtaa neulaa ja lankaa, ei auta.. pitänee viedä huoltoon...raato ku ois kerranki ollu aikaa ommella :kieh:
peittot heluu täälläki epätasaisen tasaisesti n.2krt/vk. mies alla mä päällä paras asento, mut menee se normilla/takaaki. Välistä vain alkaa session jälkeen tekeen tosi pahaa...siis yrjöttään. no onneksi helpottaa ku nousee ylös ja vähän huilaa.
NO nyt ilta palallle ja kirjan pariin..
 
VanamoBr
Me täällä kotona pyöriteltiin peukaloita, paitsi mies oli töissä tietty päivät. Mitä sitä oikeesti tekis jos ei olis lapsia??? Kuin tylsää voi olla. Me ollaan niin latauduttu tähän perhe-eloon ettei osata olla kaksin. Huomataan aina kaksin ollessa että tehdään samoja juttuja silloinkin kun esikonen on kotona. Kaikki tutut sanoi että nythän voitte tehdä mitä haluutte kun ootte kahdestaan muutaman päivän. Huomattiin et me tehdään niitä juttuja kahdestaan kun likka nukkuu.
No justiinsa noi täälläkin :wave: :wave: . Kaksin ei oikein keksi mitään, varsinki nyt tässä tilassa ja tässä tuppukylässä.. ei oikeen ees leffoja kunnolla pyöri, jos menis. Ja sit toisaalta hilajisuus ja rauha houkuttaa olemaan ihan omissa oloissaan,kumpikaan ei onneksi loukkaaanu, jos tehdään omia juttujamme.
 
nelHM Käytiin leffassa heti kun likka lähti. Katsottiin Kultainen kompassi ja ihana oli. Jatkoa siihenkin on tulossa joten saan katsella lisää sitä suloista tyttöä. Siitä tuli ihan mieleen mun likka. :saint:

Me ollaan miehen kans oltu aina sellaisia et mitä enemmän ollaan yhdes niin sitä paremmin viihdytään mut jos ei ehditä olee tarpeeksi kahdestaan niin vieraannutaan ja sit tulee helpommin riitoja, joten pidetään tarkkaan huoli että ollaan viekukkain tarpeeks. En vieläkään ole kyl tajunnut et olen tuon miehen vaimo. Aika ihanaa. :heart:
 
iltoi :wave:

tänään ollu aika lepsu päiivä, missään ei käyty paitsi lähikaupassa. ulkona sentäs oltiin jonkun verran, sekä päivällä että illalla. innostuin jopa jumppaamaan vähän noitten käsipainojen kanssa, ku jaksaski joka päivä. pitäs noita lihaskuntoliikkeitä muutamia tehä päivittäin. siivottiinki ap silleen että on taas kiva olla. hyötyliikuntaahan toi on imurointiki B) syömiset ollu hyvin kurissa ja vähän ja usein ja jopa kasviksia vedin :saint: tää onki eka päivä et helppoahan se vielä on :whistle:
peitot heiluu täällä sillon tällön, ehkä kerran vkossa, välillä kyllä pitempiki tauko. mua kyllä haluttas mut taitaa ukolla halut hiipua :/ enkä kyllä ihmettele ku kattoo tätä mun valasmaista olemusta |O

kiin: mä ostin äskettäin e-kupin liivit kans ja mulle oli passelit. onko sun liiveissä paljon ympärysmitta? aattelin vaa et voisin ostaa pois jos passais mulle. jos siis oot myymässä =)
 
VanamoBr Meillä kaksinolo on aika harvinaista ja siltikkään ei sit olla yhessä..kainalossa tmv :/ . Tuo ukko ei vaa ole semmonen, erittäin epäromanttinen ja nii helvatan hiljanen. Enpä ala siitä nakuttaa..olokoot ja oon tottunu. Toisaalta ymmärrän sen, kun kotona aina hässääkkää, että kun mun tytöt lähtee johonki, ni se haluu olla omissa oloissaan, ku saa. Toki musta ois kivempi olla vaikka kainalokkain ja tehä yhdes kaikkee.. En valita silti..ainakaan nyt :D
Teillä kuullostaa ihanalle kyllä :heart:
 
kiin: mä ostin äskettäin e-kupin liivit kans ja mulle oli passelit. onko sun liiveissä paljon ympärysmitta? aattelin vaa et voisin ostaa pois jos passais mulle. jos siis oot myymässä =)
90 on ympärys, mutta ajttelin säästellä kuitenkin, jos menis sitten joskus päälle. Ja vararintsikoina pidän, kun muut on pesussa. En näillä hinkeillä pysty olemaan ilman liivejä :ashamed: Nytkin on ko. liivit päällä, vaikka tissit vähän pursuukin, paremmat nää on kun ei mitään :/

Ihanan pehmosia tuli villavaatteista, kun pesin ne huuhteluaineen kanssa :heart: Oli vaan nukannu ihan kauheesti muita vaatteita yks ite kudottu villapuku :/ Nypin niitä nukkiä äsken tuolla saunan eteisessä :D Kohta lähtee pyörimään kestovaippoja ja harsoja, kunhan mies saa laitettua vedet päälle.
Vedettiin tänään lämmin vesi vessaan. Ostettiin pimppipuhelin kun meillä ei sellasta aikasemmin ole ollut (halusin jälkivuotoaikaa silmälläpitäen, ettei aina tarvi pisun jälkeen juosta alapesulle suihkuun) ja olishan se aika ankeeta pestä alapäätä kylmällä vedellä :| Mies tuolla parhaillaan asentelee B)
 
Mobilesta sen verran että edessähän se aina oli kun vauvaa sänkyyn laitoin joten meilläkin nurkkaan lensi aika nopsaan mutta kun tyttö kasvoi ja viihtyi jo itekseenkin hetken niin laittoi sen mobilen soimaan niin kyllä kelpasi pötkötellä.

Ekana synnyttävä mä veikkaisin tähän Tarppaa, Jahvettia tai Nelliä. Meitsi itte kuuluu tonne maaliskuun kieppeillä synnyttäviin, jos samaa rataa edellisen kans mennään.

Maidon tuloa on täälläkin hiukan havaittavissa. Pikku tippoja on tullu ihan muutamia vasta.

sairaalakassiin en oo aatellu mitä laittaa...ensi viikolla alkaa pyykinpesu urakka. Silitättekö ne kaikki vaatteet? Mä en tytölle silittäny mut tuntuu et kaikki höyryää siitä niin pitääköhän sitä sekin homma sit tehdä. Mä niin inhoan silittämistä.

Vauvalle kotiutumisvaatteet on jo kyllä valkattu kun ne vartavasten ostin. Tilasin h&m:ltä sellaisen ohuen fleece asun jossa valkoiset housut ja "lehmätäplikäs" yläosa ruskea valkoinen hupullinen. No joo olipas vaikea selittää...Sit joku vaalea body ja puoli potkarit. Sekä toppapuku sun muut.

Ohops mulla jäi viimenen sivu lukematta.......jatkan pian...

Peittojen heiluttelusta noup, sitä ei meillä näköjään harrasteta. Millonkahan viimeks. :/ minä kyllä mutta ukko jotenkin jänistää ja kun sanon siitä niin alkaa aina puhumaan et kyllä pitäs ja katotaan tässä piakkoin...nytkin menny varmaan 1kk ilman |O

Nyt taidan kallistua typykän viereen sänkyyn ja koittaa nukkua.

Öitä mammat!

Jepsu ja Martti 33+5 :heart:
 
Hei =)

Luultiin jo eilen että nyt tuli lähtö, supisteli tosi kipeesti ja mun mielestä aika tiheäänkin. Synnäriltä sanottiin että katella vielä kotona (edelleen 5min matka sinne), ja niinpä ne helpotti sitten. Yö meni suht levollisin mielin, uskalsin tänään käydä kävelylläkin. Rupes tosin pelottamaan, kuinka maailmassa voin kestää ne kivut sitten kun synnytys oikeasti koittaa?! Jospa jotenkin.

Arvasin että tuo joulunaika kostautuu, maha ei oo toiminu kahteen päivään |O olikos jollakin joku reseptivapaa nopea helpotus tähän? Mietin vaan että uskallankohan syödä enää mitään, jotain kauttahan ne kuonat on pakko päästää ulos :LOL:

ei mua oikeasti edes naurata, tää on ihan kamala olotila.
 
siruko: Microlax -pienoisperäruiske... Hätä tulee n. 5 min kuluttua laittamisesta, reseptivapaa ja sallittu raskaanaoleville. Ei aiheuta (ainakaan mulla) extra (tuska) suolenväänteitä, kuten suun kautta otettavat.
 
Jepsu Mie en ainakaan aio ruveta vaatteita silittämään :eek: Ikinä ole omiakaan silittänyt, ellei johonkin juhliin olla menossa. Ryppysessä paidassa menen kouluunkin :ashamed: Onneks miulla on tasan se yks kauluspaita mitä tarvittaessa pitää silittää :D
Miks vauvanvaatteet pitäis silittää?? Eiköhän nuo nykyiset huuhteluaineet ole sitä luokkaa, että pehmentävät sopivasti ja vähentävät pölysyyttä. Luulen, että silityshysteria on peräisin jostain meiän lapsuudesta, kun pyykkiaineet ei ollu sitä luokkaa mitä nykyään ja vaatteet jäi karkeiksi.
 
Olipas synkkä elokuva tuo Paha maa..tuli ihan paha olo siitä :( .

Mun täytyy alkaa googlettaa nyt yhtä ongelmaa, huolestuttaa. Onko kellään tietoa tällasesta: Mulla kipeyty kainalot viime yönä, tosi arat, eplkkä dödön laitto sattuu ja oon ku appelsiinit kainalossa. Äsken huomasin molemmissa kainaloissa sellasen kohouman (ilmusolmukeko? ). On iha punainen ja vähän ku suonikohju, sen tuntunen möykky. Sattuu nii älyttömästi kainaloihin. Ajattelin, että maito alkaa pakkaamaan tmv, mutta ei ilmeisesti nyt kyse siitä.koskaan ei ole vastaava ollut. Onkohan vaarallista?
Lepopulssi on myös huidellut yli 90 nyt parin tunnin ajan :eek: , ei tuotakaan enne ollut..hui :(
 
Tosi kiva! Googletin imusolmuke kainalossa + raskaus..vastaus liittyi joka jutussa rintasyöpään :snotty: . Siis enhän mä kaikkee usko, mitä tuol on,mutta oikeesti kävi huolestuttaa tollaset kipeet möllyskät kainaloissa :'( . Ei mulla ainakaa ennen ole maidon noustessa mitää paukkuja mihkään tehnyt..muuta ku rinnat pahkuraiset, jos pääsee liikaa pakkaantumaan, ja tämäkin aktiivisena imetysaikana. Eihän mulla ole edes tippoja herunut koskaan ennen vauvaa.. Pakko soittaa vaikka miehen siskolle ja kysästä asiasta huomenna. En haluu yli raegoida, mutta tää on uus juttu ja sattuukin :snotty:
 
Nelli: Kuulostaapa tosiaan vähän pelottavalta: soittele huomenna tosiaan jollekkin asiantuntijalle, jospa se ois vaan jotain normia raskauteen liittyvää... :hug:

Sekstailusta: Täällä on sekstailtu viimeks marraskuussa, sekin käsimeininkiä. Ns. kunnolla on pöllyytelty viimeks varmaan alkusyksystä... Millon on ollu mitäkin, ei jaksa tms. Kyllä sitä varmaankin molemmat on kaivannu, mut mua jotenkin ahistaa, et vauva on siinä välissä... Ei oo ääneen puhuttu, mut luulen et sama ahistaa miestäkin. Siks on menty käsipelillä nyt jonkin aikaa... Mä oon nähny paljon seksiunia, kerran jopa ehkä sain oikeesti unissani... ja on kyllä himottanu aika useestikin, mut ei vaan jotenkin voi. :/ Tää ei oo kyllä millään lailla häirinny meidän elämää; monenlaista läheisyyttä on paljon päivittäin, ja molemmat ajattelee niin et joutaahan sitä panemaan sit myöhemminkin. =)

Jep, perssuihku on ehdoton! Ulkomailla ollessa vituttaa ehkä just se eniten, jos sitä oo. :LOL: Ei mut oikeesti, kun siihen kerran tottuu, niin siitä EI voi luopua!

En aio ihan kaikkia vauvan vaatteita silittää. Ei meillä muutenkaan silitellä muuta kuin siistimmät kuteet. Eikä meillä kyllä mitään huuhteluaineitakaan käytetä, ihan turhaa mun mielestä. Luonnonmukaista ja ympäristöystävällistä pesuainetta vähän ja puhdasta tulee. Ja ihan tarpeeks perhmeitä on aina vaatteet olleet. Tottahan se kyllä on, et silittämällä saa pehmosemmat ja siistimmän näköiset, joten jos energiaa riittää, niin varmaan vauvan kamoja jonkin verran silittelenkin... Saas nähdä sit... :/ Mä kans vihaan silittämistä! :x

Turhamaisia ollaan täälläkin... :ashamed: Kotiintulovaatteet on nyt valkattu! Menin samantien miettimään ja valkkaamaan, kun joku niistä täällä puhui... :whistle: Valituksi tuli ruskea (oranssit tereet) POP:n body, Lindexin ruskeevalkoraitaset puolipotkarit ja anopin tekemät villapökät ja takki, lapaset, myssy ja sukat. Myssyn alle kypärämyssy ja jos on kova pakkanen, niin kudotun myssyn tilalle tulee karvanen nallehattu. Päällimmäiseks tulee säästä riippuen joko Lindexin toppapussi (se valkonen pöllöjutska) tai kevyempi tummanruskee "nallepuku", mikä on lainassa mun bestikseltä. =) Autollahan sitä tullaan, joten siirtymät ulkona on tosi vähäiset. Pitää varmaan kuitenkin varata mukaan jokin huopa tms. peitto kasvojen suojaks, kun asutaan meren rannalla, niin tuuli on välillä melkoinen...

Cruellako puhui siivoiluista ja jumppaamisesta... Me siivottiin kans isännän kanssa urakalla; nyt on joulukin raikottu pois tästä huushollista. Kynttilöitä on edelleen ja valot ikkunassa ja partsilla, mut ne ei varsinaisesti ookaan mun mielestä joulujuttuja. =) Kynttilät meillä ainakin palaa kesälläkin pimeinä iltoina. =) Ennen siivoilua joogasin puol tuntia, et ei oo menny ihan lepäillessä tää päivä, vaikka niin olin alunperin ajatellutkin...

Menkkamaisia kipuja on mulla ollu tosta raskauden puolivälistä asti. Nykyisin niitä on päivittäin, yleensä aamulla ja illalla. Asiaa on tutkittu pariinkin otteeseen labroilla ja lääkärissä, mut paikat on ollu kiinni ja näytteet puhtaat ja mun vointi ollu muuten hyvä. Vauva tenuaa, sykkeet hyvät ja ultrassa kaikki ookoo, joten ei oo niille mitään erityistä selitystä löytynyt. Ilmeisesti ovat jonkinlaisia supisteluja yhdistettynä liitoskipuihin ja paikkojen venymiseen. Välillä kivut on kovempia ja säteilee selkään ja reisiin ja välillä miedompia. Lämmin kaurapussi ja alaselän hieronta (mä siis pötkötän kyljelläni ja mies hieroo) on auttaneet tähän asti. Joskus (yleensä kun ei oo ollu hierojaa) on kestänyt tunninkin kivut, mut sit menneet ohi lepäillessä. :( Välillä on kyl ollu tosi vittumaiset fiilikset, jos on pitäny johonki lähtee ja sit massua kipristelee, niin ettei mitään pysty tekemään. :( Et mä oon kyl miettiny kans et millaset mahtaakaan olla synnytyskivut, jos nyt raskausaikana jo on tällasta kramppailua... :eek: Ei ens mut seuraavalla viikolla on sit synnytystapa-arvio ja ultraus, jolloin koplataan myös onko paikat auennu... Jänskättää vähän sekin... :/

Ekana synnyttäväks mä veikkaisin Tarppaa. Ja omalta kohdaltani veikkaan, et vauva syntyy siinä 27.1. eli kymmenen päivää etuajassa. Suunnilleen siis. Me ollaan molemmat mun siskon kans synnytty kaks viikkoa ennen laskettua, niin kait sekin vaikuttaa näihin fiiliksiin... =) No, toivottavasti vauva syntyy vasta sit kun on valmis! =)

eva & helmi :heart:
 

Yhteistyössä