Nelli: Kuulostaapa tosiaan vähän pelottavalta: soittele huomenna tosiaan jollekkin asiantuntijalle, jospa se ois vaan jotain normia raskauteen liittyvää... :hug:
Sekstailusta: Täällä on sekstailtu viimeks marraskuussa, sekin käsimeininkiä. Ns. kunnolla on pöllyytelty viimeks varmaan alkusyksystä... Millon on ollu mitäkin, ei jaksa tms. Kyllä sitä varmaankin molemmat on kaivannu, mut mua jotenkin ahistaa, et vauva on siinä välissä... Ei oo ääneen puhuttu, mut luulen et sama ahistaa miestäkin. Siks on menty käsipelillä nyt jonkin aikaa... Mä oon nähny paljon seksiunia, kerran jopa ehkä sain oikeesti unissani... ja on kyllä himottanu aika useestikin, mut ei vaan jotenkin voi. :/ Tää ei oo kyllä millään lailla häirinny meidän elämää; monenlaista läheisyyttä on paljon päivittäin, ja molemmat ajattelee niin et joutaahan sitä panemaan sit myöhemminkin. =)
Jep,
perssuihku on ehdoton! Ulkomailla ollessa vituttaa ehkä just se eniten, jos sitä oo.
Ei mut oikeesti, kun siihen kerran tottuu, niin siitä EI voi luopua!
En aio ihan kaikkia vauvan vaatteita
silittää. Ei meillä muutenkaan silitellä muuta kuin siistimmät kuteet. Eikä meillä kyllä mitään huuhteluaineitakaan käytetä, ihan turhaa mun mielestä. Luonnonmukaista ja ympäristöystävällistä pesuainetta vähän ja puhdasta tulee. Ja ihan tarpeeks perhmeitä on aina vaatteet olleet. Tottahan se kyllä on, et silittämällä saa pehmosemmat ja siistimmän näköiset, joten jos energiaa riittää, niin varmaan vauvan kamoja jonkin verran silittelenkin... Saas nähdä sit... :/ Mä kans vihaan silittämistä! :x
Turhamaisia ollaan täälläkin... :ashamed:
Kotiintulovaatteet on nyt valkattu! Menin samantien miettimään ja valkkaamaan, kun joku niistä täällä puhui...
Valituksi tuli ruskea (oranssit tereet) POP:n body, Lindexin ruskeevalkoraitaset puolipotkarit ja anopin tekemät villapökät ja takki, lapaset, myssy ja sukat. Myssyn alle kypärämyssy ja jos on kova pakkanen, niin kudotun myssyn tilalle tulee karvanen nallehattu. Päällimmäiseks tulee säästä riippuen joko Lindexin toppapussi (se valkonen pöllöjutska) tai kevyempi tummanruskee "nallepuku", mikä on lainassa mun bestikseltä. =) Autollahan sitä tullaan, joten siirtymät ulkona on tosi vähäiset. Pitää varmaan kuitenkin varata mukaan jokin huopa tms. peitto kasvojen suojaks, kun asutaan meren rannalla, niin tuuli on välillä melkoinen...
Cruellako puhui
siivoiluista ja jumppaamisesta... Me siivottiin kans isännän kanssa urakalla; nyt on joulukin raikottu pois tästä huushollista. Kynttilöitä on edelleen ja valot ikkunassa ja partsilla, mut ne ei varsinaisesti ookaan mun mielestä joulujuttuja. =) Kynttilät meillä ainakin palaa kesälläkin pimeinä iltoina. =) Ennen siivoilua joogasin puol tuntia, et ei oo menny ihan lepäillessä tää päivä, vaikka niin olin alunperin ajatellutkin...
Menkkamaisia kipuja on mulla ollu tosta raskauden puolivälistä asti. Nykyisin niitä on päivittäin, yleensä aamulla ja illalla. Asiaa on tutkittu pariinkin otteeseen labroilla ja lääkärissä, mut paikat on ollu kiinni ja näytteet puhtaat ja mun vointi ollu muuten hyvä. Vauva tenuaa, sykkeet hyvät ja ultrassa kaikki ookoo, joten ei oo niille mitään erityistä selitystä löytynyt. Ilmeisesti ovat jonkinlaisia supisteluja yhdistettynä liitoskipuihin ja paikkojen venymiseen. Välillä kivut on kovempia ja säteilee selkään ja reisiin ja välillä miedompia. Lämmin kaurapussi ja alaselän hieronta (mä siis pötkötän kyljelläni ja mies hieroo) on auttaneet tähän asti. Joskus (yleensä kun ei oo ollu hierojaa) on kestänyt tunninkin kivut, mut sit menneet ohi lepäillessä.
Välillä on kyl ollu tosi vittumaiset fiilikset, jos on pitäny johonki lähtee ja sit massua kipristelee, niin ettei mitään pysty tekemään.
Et mä oon kyl miettiny kans et millaset mahtaakaan olla synnytyskivut, jos nyt raskausaikana jo on tällasta kramppailua...
Ei ens mut seuraavalla viikolla on sit synnytystapa-arvio ja ultraus, jolloin koplataan myös onko paikat auennu... Jänskättää vähän sekin... :/
Ekana synnyttäväks mä veikkaisin
Tarppaa. Ja omalta kohdaltani veikkaan, et vauva syntyy siinä 27.1. eli kymmenen päivää etuajassa. Suunnilleen siis. Me ollaan molemmat mun siskon kans synnytty kaks viikkoa ennen laskettua, niin kait sekin vaikuttaa näihin fiiliksiin... =) No, toivottavasti vauva syntyy vasta sit kun on valmis! =)
eva & helmi :heart: