** Helmikuun Helmet** joulukuu

Neuvolassa käyty ja alemyynnitki koluttu.

Aamulla tosiaan oli neuvola
31+6 ja sf-mitta 28, sama ku viikko sitten.
Painoa taas tullut 900g/viikossa mutta jouluhan tuossa olikin :D
Verenpaineet huiteli vissiin taas omissaan, 147/89, niiden takia maanantaina uus aika sekä aamusta pitää käydä maksa-arvokokeissa mahakutinan takia, muualta en ole huomannu että kutiais, esim. jalkapohjat tai kämmenet..
Vauveli sattu mukavasti liikuskelemaan sykettä kuunneltaessa ja syke oli 140 ja rt:ssä ollaan =)
Täti sanoi että jättää suola ja suklaa kokonaan pois ku turvotusta on jo sen verran paljon. Ja muutenkin katsoa mitä naamaan nakkelee...

Supisteluista, täällä supistelee melko usein. Eilen kaupassa ku oltiin nii piti istahtaa oikein ku sattu niin. Mutta onneksi kipeitä supistuksia tulee melko harvoin, mutta ei ne kivoja ei-kivuttomatkaan ole.. Neuvolassa ei sanonut täti mitään supoistuksista, jos alkavat säännöllisesti tulemaan nii vettä puoli litraa kulauttaa naamaan ja levähtelemään, jos se ei auta nii sitte soittaa äippäpolille..

Ulkona nukuttamisesta
, yritän ainakin parvekkeella nukuttaa. Ja jos ulkona nukahtaa nii parvekkeelle vaan vaunujen kanssa nukkumaan. Toivon mukaan olisi helppo nukutettava myös sitten sisälllä..

Kaupungilta tänään ostin lämpöpussin vauvan kaukaloon, pitää vaan kattoa miten se siihen sumplitaan..
Hankinnat ovat aika lailla kasassa täälläkin, vaatelipasto pitää vain käydä ostamassa, mieluista ei ole vielä löytynyt..

Mutta Kaikille Hyvää Uutta Vuotta jo näin etukäteen! :wave:
 
meil kans tuo sama "ongelma", et mihin laittaa vauvan vaatteet + tavarat. Erinäisiä lipaston tyylisiä hoitotasoja on kateltu..ovat kunnon puusta tehdyt vain aika hyvä hintaisia..ja toinen ongelma on et mihin se sijoitetaan..apukeittiöön ei voi laittaa, ku sieltä menee toinen kulku pihalle ja tahtoopi vetää..ja meijän makkariin ei oikein mahu..
No ku saahaan joskus apukeittiö/sauna/varasto remontti tehtyä ni helpottaa tämänkin ongelma, ku ulos kulku siirretään nykyisen"varasto"-huoneen kautta ->tehdään kunnon kuraeteinen sinne vessoineen jne.
 
Moiks,

tietäskö kukaan mistä sais sellaisia lämpöpusseja vauvalle, kun näin yhdellä mammalla vaunuissa sellaisen enkä kehdannu kysyä. :ashamed:

Se oli vaalean ruskeaa vakosametti se pussukka ja sisus sellaista valkoista "pompula karvaa". Aikuisten takkeja oon samalla kuosilla nähny.ja toi pussukka näytti niin lämpöseltä ja ihanalta. Laittakaa tietoa jos ootte jossain nähny. Kiitos!
 
neuvolassa käyty,sf mitta 28,kuulemma on isompi kuin aiemmat. ja painoa tullu 600 vk,supistuksia käski nyt kuulostella ja seurailla,ei ainakaa vielä paikat auennu,onneksi!mut kipeitä nää on,,,,toivottavasti hellittävät vielä..täytyy mennä levolle kun kaksi vuotias nyt nukkuu...kiitos myötätunnosta kaikille :hug:
 
Heips :wave:

Hiukan parempi fiilis kuin aamulla. :LOL:

Neuvolassa käyty.

rv 34+3

sf-mitta 32cm
painoa tullut 2 viikossa 1,2kg
RR 110/68
syke 140-160
liikkeet ++
tarjonta RT + pää hyvin alhaalla mutta silti liikuteltavissa eli ei ole vielä kiinnittynyt.
Pissassa prot. +
muuten kaikki hyvin.

Oli se kyllä aika hassua kun menin maate siihen sängylle niin terkka sano et ei oikein löydä vauvaa kunnolla kun sulla on supistus meneillään. Enkä mä tuntenut mitään. Sit kun se meni ohi hän "löysi" vauvan muttei jalkoja. :LOL:

Noh ens kerralla oma neuvolantäti kait.

Suraava käynti on jo 8.1 ja silloin on se lääkäri samassa.

Nyt vois mennä hiukan huilimaan kun jäi ne unetkin muille. :D

Niisku-neiti & rinsessa 34+3
 
Moi taas,
Joulun pyhät vietetty ja edelleen jatketaan tällaista lomaelämää ;) Tosin ruokapuoli on meilläkin jo niin, että tavan ruokaa alettu syömään - ei tuo jouluruoka enää uppoa varsinkaan lapsille :whistle:

Kävin eilen ultrassa ja poikahan siellä! Eka nauratti, kaikki on niin kovasti sitä mieltä, että tyttö tulee ja ainakin sen vuoro ois nyt (meillä siis 3 poikaa ja 1 tyttö). Oon niin muiden odotuksissa ja ennustuksissa elänyt, että melkein meinas harmittaa kun lähdin ultrasta "eihän sen näin pitänyt mennä" :ashamed:
Tytölle ois ollu nimi ja kaikki valmiina... Mutta ihana yllättää kaikki pienellä miehenalulla ;)

Kovin iso ei Rudi ollut, no 2 kiloa nyt ja viikkoja 34. Ennustus olis sellaiset muutaman sata grammaa (korkeintaan) kolmen kilon päälle. Mulle se ois tosiaan pieni vauva, mutta itsellä on silti sellainen uskomus, että lähemmäs neljää kiloa kasvaa tämäkin poju.

vauvan nukuttamisesta Aion nukuttaa ulkona, kuten kaikkia muitakin. Eipä ole meidän vauvat osanneet sisällä nukkuakaan... Tosin vaunut on ostamatta - ja epätoivoisesti olen nettikauppoja kolunnut! :headwall: Auttakaas jos tiedätte hyvän kaupan, josta sais vaikka alehintaan Brio Happy tai Oran vaunuja :wave: Ja kokemuksia näistä tietty kuulisin mielelläni ;)
 
niin mullaki oli jo vauvan pää hyvin alhaalla,kiinnittymisestä ei puhunu...ootteko muuten imetystyynyä käyttäneet tai aiotteko hankkia?jyskissä katoin sellasta nallepuh imetystyynyä.en oo aiemmin käyttäny sellasta,mutta ihan kätevä varmaan???
 
voi pylly :( neuvolassa käyty ja sokerit oli plussalla ja paineet noussu :'( ja päätä särkee taas :/ raskausmyrkytystä pelkään eniten vaikkei valkuaista ollukkaa. ruokavaliolle tietty jouduin sokereitten takia ja ens vkolla kontrolli, sit katotaa eteepäin. jotain hyvääki, paino oli noussu vaa 350g viikossa. sf-mitta oli 34 eli tasasesti kasvaa vauva. sykkeet oli 140-145 ja tukevasti raivotarjonnassa.
pojasta mulla oli ekan kerran sokerit plussalla näihin aikoihin et kattoo nyt miten käy :/ eikä ne ollu ku kerran plussalla ja silti arvot ihan ketuillaan. että tympii toi ruokavalio, loppuaika on silkkaa nälän näkemistä, kele |O

mulishille onnittelut :flower: ja suppareitten kanssa tuskasteleville jaksuja :hug:
 
kyllä taidan hommata mieki sellasen tyynyn,,,johan tuo sitten menee muunkilaisena tyynynä myöhemmin :) ja on se varmaan parempi kuin tavallinen tyyny,...pitäs miettiä vaihanko nuo pienipyöräiset kaksosten rattaat isopyöräisiin,,,,ovat vaan niin turkasen kalliita!!!mutta tarpeen oisi,,,nyt alkaa paniikki iskeä kun supistukset tuo mieleen lähenevän synnytyksen :eek: eikä mitään oon valmiina vielä!mies laittoin hoitopöydän alle pyörät,on kätsy liikutella ja käskin myös vauvan sängyn jalkoihin laittaa,,,siinä on meidän valmistelut tähän asti :whistle:
 
heippa! muistanko oikein et joku meistä helmikuisista joutuu käyttää unilääkkeitä?? mie oon rakauden puolivälistä asti kärsiny unettomuudesta ja nyt se alkaa olla liikaa. sain lääkkeet, mut nyt käyttö mietityttää..! ikinä en oo joutunu moisia käyttämään..
 
Paino +1050g/viikko
RR 116/76
prot +/-
gluc -
leuk +++
Hb 121, noussut :)
Sf- mitta 36cm
Tarjonta rt
Syke ja liikkeet +

Varattiin aika synnytystapa-arvioon, joka saatiin vasta viikolle 37+3 :eek: Sehän voi syntyä jo sillon! Toivottavasti ei kuitenkaan. Synnäriin mennään tutustumaan 8.1. B)

pikkuveikka Miulla on ollu nuo unilääkket käytössä useampia vuosia ja raskaudenkin aikana olen gynen luvalla tarvittaessa käyttänyt. Joka yö en tarvii/halua ottaa, mutta aina välillä on pakko, kun alkaa univelkaa kerääntymään.

Valmistelut Mie alotan pyykkäämisen huomenna. Sairaalakassin pakkaan vasta parin viikon päästä. Kaikki tavarat on valmiina, pinnis, vaunut, sitteri, turvakaukalo jne. Imetystyynykin on :) Myn vaatteille tyhjensin yhen vaatekaapin. Vanhoja vaatteita ja miehen iänikuisia rikkinäisiä t-paitoja ("ne on niin hyviä pihatöissä" :kieh: ) lensi mäkeen aikalailla, mutta tulipahan tilaa lapsen vaatteille :)

En ole erityisesti miettiny tuota ulkona nukkumista, mutta jos siellä nukkuu päikkärit sikeemmin niin siinähän pötköttelee. Kovalla pakkasella en tietenkään laita. Meillä on omakotitalo, jossa on kaks kuistia, niin hyvin voi "silmän alle" laittaa nukkumaan. Kissoja pitää tietysti varoa, kun niitä täällä liikkuu, vieraitakin omien lisäksi.
Saatiin miun famolta aika reilusti joululahjaksi rahaa niin ajattelin siitä laittaa itkuhälyttimeen. Ei tarvii sit kuulostella kokoajan, että onko tyty heränny. Ja jos kuuluu epämäärästä rapinaa niin voi hyökätä hätyyttämään kissoja pois vaunuista :kieh:

mulish Hyvää syntymäpäivää :flower: :flower: :flower: :wave: Pakkauksen tulo varmaan viivästyy sen myrkkyjupakan takia, mutta pitäs olla jo paketit uudessa jaossa. Eiköhän se kohta tule.

Joku kysyi äitiyslomatodistuksesta ja äippärahan verotuksesta. Päätös äippälomasta tulee Kelalta kirjeellä ja siinä näkyy, millon äippäloma alkaa. Kirje toimii todistuksena esim. työvoimatoimistoon. Äippärahasta menee veroa 10% tai verokortin mukaan. Kela saa verotustiedot verovirastosta, niitä ei tarvii erikseen ilmottaa.

Jepsu Meiän äiti osti Mylle lämpöpussin Stockan Hulluilta Päiviltä. Tavan toppakankainen, jossa on nukkakarvavuori.

Nyt ei enää pysty muistamaan, kelle piti mitäkin vastata. Myöhemmin sitten B)

Kiin ja My 34+4
 
Moikka

Neuvolakuulumisia täältäkin:

Paino +1.3/viikko
RR 120/80
prot -
gluc -
Hb:n unohdin idiootti pyytää, ku raudan alotin 1.5vko sit.
Sf- mitta 32cm.
Tarjonta rt
Syke ja liikkeet 146 ++

Sf-mitta pysyny samassa, käyrä lähti laskuun, vauva laskeutunut ja pää kiinnittynyt. On se vaan oma tuntemus se paras tuntemus! JOulupäivänä miehen sisko tutki ja sanoi, että pää liikkuu vielä. Tapanina mylläys oli mahdotonta ja tuntu, että vatsa vaan valahti, painetta tuli lisää ja rakkoa painaa..Ni olihan tuo laskeutnut! :) Miehen siskon luona käytiin tänään ja hän sanoi, että ei varmaa mee kauaa enää. Itellä sellanen mutu, että 2-3vkoa ehkä kestäs tuolla..en tiiä, on vaa sellanen olo. Tokaa odottaessa maha laskeutnut ja sf-käyrä lähti laskuun tasan viikkoa ennen synnytystä, TOSIN se käynnistettiin. Muuta en mieti, ku synnytykseen liittyvää kaikkea mahdollista jne. No, ei voi ennustaa ja hyvä niin.
Neuvolakäynit kokonaisuudessaan oli todella hyvä. Tää terkka oli pätevä ja sano asiat suoraan ja perehty minuun ja kaikkeen mahdolliseen, keskusteltiin toisin sanoen pitkään ja teki hyvää.
Painoarvion täysaikaselle sano 3340g-3350g, hyvin kuulemma kasvanut ja nyt sellanen 2500g noin. "Kriittiset" viikot ohi ja huolta ei ole, jos syntys vaikka tän vuoden puolella vielä. Siihen en usko olleskaan ite.
Mojovia on supparit ja puukonpyöritykset pahentunut tuolla alapäässä. Muuten ihmeen pirtee olo.

pikkuveikka mulla oli edellisraskaudessa nukahtamislääkkeet ja panacod käytössä. Pelotti se ottaminen, mutta turvallisia ovat, ainakin ne, mitkä äitipolilta määrätään, tai gyne tmv määrää :) . KOita nyt vaan nukkua, vaikka niillä lääkkeillä, uni tekee ihmeitä :) .

Empä nyt muista mitää, mitä piti kommentoida..nettikin pätkii meillä, ni piti tuolla muokkaa näitä juttuja, ku tallensi iha kesken kirjotusten :/ .

:heart: nelli&pulla-poju 34+1
 
K-M
Tuli mieleen yks kaks, PITÄÄKÖ KELALLE TOIMITTAA VEROKORTTI ÄITIYSPÄIVÄRAHAA VARTEN? Alkaa tuo äippäloma 31.12.2007 joten ei oo kivaa jos ekoista rahoista menee 60% veroa... :whistle:

Mä ainakin edelliskerrasta viisastuneena toimitan kelalle muutosverokortin jossa veroprosentti on nostettu noin 20%. En esikoisen kohdalla tajunnu moista ja meni aippärahasta vaan 14% veroa, niin olipas kivat mätkyt siltä vuodelta :(
 
:wave:

Oon mussuttanut lettuja ja nyt niin ähkyssä että vaikka luin kaikki jutut niin en muista yhtään mistä oli puhetta :LOL:

Mulla ois kysymys teille jo rouviintuneille, noista maistraateista. Miten se homma siellä toimii, onko kellään kokemusta? Me ollaan miehen kans vähän ruvettu miettiin tota naimisiinmenoa, mutta ei haluta kirkkoa, ei pappeja eikä varmasti mitään juhlia. Voiko se olla niin yksinkertaista että tehdään vaan jotkut paperit..? Ihan vaan siksi että saatais sama nimi koko perheelle.

siru 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Mulla ois kysymys teille jo rouviintuneille, noista maistraateista. Miten se homma siellä toimii, onko kellään kokemusta? Voiko se olla niin yksinkertaista että tehdään vaan jotkut paperit..?
Me ei menty maistraatissa naimisiin vaan henkikirjottaja tuli meiät vihkimään juhlapaikalle, mutta periaate on kuitenkin sama.
Maistraattiin vaan varaatte ajan vihkimistä varten ja meette sinne sovittuna aikana. Siviilivihkimisessäkin on lyhyt vihkikaava, jonka vihkijä lukee ja kysyy tahdon- jutut. Sitten vaan allekirjotatte vihkipaperit ja saatte vihkitodistuksen.

 
Huoh...ei meinaa enää mitään kirjottamista ees keksiä, kun on vaan NIIN väsy :'(
Yöt menee kukkuessa, yheltä herään AINA, menin nukkumaan mihin aikaan tahansa ja kukun unen ja valveen rajoilla ja pyörin sängyssä neljään asti |O :attn: Siitä sit taas nukun 8-9 asti...huoh. Pelottaa jo ens viikolla taas, kun arki astuu kuvioihin, kun pitääkin jo seiskalta nousta esikkoa hoputtaa kouluun |O
Ja viikon verran nyt joka hemmetin yö, klo 1.00 iskee kamala "iso hätä" :kieh: melkeen jo herätessä arvaa, että kohta mennään :LOL: :LOL: Ja ilmavaivat...voi apua :LOL: :LOL: Joskushan joku viisas on sanonu, että vatta alkas toimii, kun synnytys lähestyy, mut eikai tää nyt sellasta oo :LOL: :LOL: Huvittaa lähinnä ittee...normaalisti kyl raskausaikna kärsin ummetuksesta, nyt kaikkee muuta :x |O :LOL:

Viikonpäästä polilla se aika, viikkoja olis sillon jo 36+1...siis kamalaa!!! Meillä kakkonen syntyi käynnistettynä 38+4 =) Et parisen viikkoa olis siihen =)
Kovasti on pikkunen hiljentäny masussa tahtia. Selkeitä potkuja tulee tosi havakseltaan, melkeen sellasta kyljen kääntämistä tms vaan...meinaa ihan huolettaa välillä ja pitää jaadä kuulostelemaan :/ kyllä se sit alkaa aina heiluu, kun paikalleen jää =)
Silmiä särkee kolmatta päivää...en tiä pitäskö rillejä pitää taas ihan päivittäin, en nimittäin oo koskenukaan niihin sen jälkee, kun syyskuussa töistä jäin pois :ashamed:

En osaa kyl sanoa mistään mahdollisista kiinnittymisistä tms.Rt:ssä tää kyllä mun mielestä on, mut kukaan edellisistäkään ei oo kiinnittyny ennen synnytystä, joten... =) Kävellessä tulee sellasta pistävää painontunnetta useesti tuonne alakertaan, pitää tahtia hidastaa ja supistaa aika paljonkin, muttei kovin kipeesti eikä kestä kun hetken =)
Ja vessassa saa juosta |O |O |O Raivostuttaa esim kaupassa, kun just oot kotona käyny lähtiessä, pääset kauppaan ni jo alkaa vessattaa ja taas heti kun kotio pääsee |O |O |O Hittolainen :kieh:

Ens viikolla meinaan mennä kattoo aleista itelle jotaan vaatetta mitä sais sitte synnytyksen jälkee päälle, uutta kivaa niin pitää kai samalla kattoo jos vauvallekin jotain kivaa löytys, isot kun ei tartte mitään =) ja jos vaikka perjantaina sitä sukupuoltakin taas kurkkais :whistle: Vois vaikka ostaakin sit jotain pientä sen väristä, mitä sit sanoovat =) En siihen viikon 19+ tyttö-povaukseen meinaan oo luottanu pätkääkään =)

Mut semmosta...muutaman päivän kun pysyis yksiössään vielä =) 1.1. vois alkaa elää voimien mukaan normaalisti, sit saa syntyä =) Serkkunsa on syntyny 31.12....et ei nyt samana päivänä ainakaan tarvis :kieh:

Jahvetti 35+1

Huhhuh miten paljon jo =)
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Tänään alkoi virallisesti äitiysloma, mutta olin muutaman päivän vuosilomalla ennen tätä päivää. Ihanaa olla kotona ja vaan kölliä ja tehdä tavallaan mitä huvittaa. Vanhemmilla pojolla on koulusta vapaata, joten mulla on nyt aikaa myös heidän kanssaan puuhailla kaikkea mukavaa.

Tänään olin neuvolassa kaikki ok:
paino 150g/vk
rr 117/74
sf 29, käyrä lähti jo laskuun ....hui
rt

viime viikolla kävin myös neuvolassa, jolloin prot- ja glut - ja hb 107.
Seuraavan kerran neuvola ja lääkäri 8.1.

Vauvan kamppeista Mä en ole vielä saanut mitään laitettua, mutta nyt kun loma alkoi ajattelin ryhdistäytyä ja laittaa kuntoon.

Onko teillä muilla mitään uudenvuoden suunnitelmia? Ihan vaan galluppina, miten meinaatte uutta vuotta viettää?

Liikkumisesta Täällä ainakin liikkuminen ja kävely rupeaa olemaan jo hieman hankalaa. Varsinkin kun olen istunut pitkään ja nousen ylös, niin meinaa jalat lahteä alta, kun ei lantio oikeen tottele käskyjä. :LOL:

Ulkona nukuttamisesta Mulla ainakin molemman pojat ovat nukkuneet noin 2 vuotiaaksi ulkona. Uutta tulokasta aion nukuttaa myös. Kokemuksena on pitkät päiväunet 2-3h. Alussa pojat nukkuivat ulkona kahdet päiväunet aamulla ja iltapäivällä. Esikoinen syntynyt tammikuussa, joten kokemusta on mulla myös talvella nukuttamisesta. Ja silloin 9 vuotta sitten muistan kun mentiin kerran neuvolaan 23 asteen pakkasessa...ei taida tänä talvena olla pelkoa noista lukemista. Ulkona en tietenkään liian kovalla pakkasella nukuta.

Öitä kaikille, toivottavasti kaikki saavat tänä yönä hyvin nukuttua....

Lumianna 34+6 (1h päästä 35!!!!) (Hauskaa kun kukaan ei ole sattunut kanssani samoille päiville, mulla yksin la 2.2.)
 
Miulla tuli taas kauhea kiukkuilta :kieh: :kieh: |O En älyä mistä nyt tuulee. Luulin että tää tuli, kun sotkin yhet Myn tossut, jotka se oli just saanu joululahjaksi, mutta sain nekin puhdistettua ja silti kiukuttaa niin vietävästi |O Mikä lie akkaa taas vaivaa... :kieh: Vai äkästyttääköhän minnuu nuo jouluruoat, mitään muuta taas ollu tänään ruokana :kieh: Pienet on kiukunaiheet miullakin...

Meinaatteko muuten pestä vauvanvaatteet eri pesuaineella kun muun perheen? Kun hajusteettomia pesuaineita pitäs vissiin vauvalla käyttää :/ Meillä tullaan pesemään vauvan vaatteet ja vaipat pakostakin erikseen, koska miulla ja miehellä ei ole muita kun mustia vaatteita ja Myn vaatteet vaaleita niin niitä ei kuitenkaan voi yhdessä pestä.
 
Hellurei, :wave:

olipas lukemista... Yritän muistaa kaiken mitä piti kommentoida... Mutta ekaks omia kuulumisia: Meillä meni joulut mukavasti: syötyä tuli vähän normaalia enemmän, makeeta lähinnä, :p , muttei ähkyjä sentään... oli ihanaa, kun oli lomaa ja nukuin joka päivä VÄHINTÄÄN kahdet päikkärit. Ja olin äidin passattavana... =) :ashamed: Saatiin mukavia ja tarpeellisia lahjoja: Baby Björnin sitteri ja lelukaari, kantoliina ja rahaa vauvan kamppeisiin. Ittellemme ei oltu ees toivottu mitään, mut saatin kuiteski kirjaa, cd:tä ja joatain rasvajuttua ja semmosta. Isännältä sain Agatha Christien dvd-boxin, ihanaa! :D Niitä onkin kiva nyt äippälomalla tsiikailla... :) Oma vointi on ollu ihan jees; turvotusta on tosin havaittavissa täälläkin: jaloissa hullut makkarat iltaisin. Sormukset tosin menee ihan normisti vielä. :) Joku puhui pötsin koosta; mä oon kans noista valokuvista huomannu, että tää vatsa on aivan valtava! :eek: Jollain lailla se on söötti kuitenkin, myös miehen ja muittenkin mielestä. :) Vauva on laskeutunu aika alas, tai niin musta ainakin tuntuu, kun painetta on paljon enempi alhaalla kuin aiemmin. Vauva myllää edelleen paljon ja liikkeet näkyy tosi omituisina mahan päältä. Ja kusella juostaan täälläkin, Jahvetti, edelleen jatkuvasti... |O |O |O Kauppareissut yms. on just ehkä vittumaisimpia, ku pitää aina olla ekana vessaa ettimässä... |O

Mulla alkoi äitiysloma! tai siis virallisesti se alkaa keskiviikkona 2.1., mutta meillä on pyhäpäivät ja viikonloput pulju kiinni ja maanantaina oon ylityövapaalla, joten jouten ollaan! :D :D :D Ihanaa! Vaikka oli kyllä tosi haikeeta tänään, tuli ihan itkukin... :'( On kuitenkin ihana ajatella, että tässä saa suunnilleen kuukauden päivät keskittyä vaan itteensä: ei tarvii jaksaa mitään erityistä tai viipottaa kekkereissä, kun ihmiset ymmärtää, ettei aina jaksa. =) Aionkin hyödyntää tän ajan ja lepäillä ja tehdä mitä huvittaa, kuljeksia päämäärättömästi rantsussa, tavata kavereita, kattoa leffoja ja lukea kirjoja ja ennen kaikkea nukkua!

Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Tämän päiväinen "reissu" pisti vaan oikeasti miettimään, että hetkonen vauvahan voi periaatteessa putkahtaa maailmaan jo minä hetkenä hyvänsä :eek:!!!
-Oletteko te muut jo pakanneet kassin valmiiksi?
-Onko kaikki tavarat paikoillaan?
-Onko kaikki vaatteet jo pesty?
-jne jne...
Ei todellakaan ole: yhtään vaatetta tai vaippaa ei oo pesty, pinnis on täynnä tavaraa, vauvan kamat on survottu kaappeihin ja laatikoihin järjestelemättä, äitiyspakkaus purkamatta... Onhan noissa tietysti urakkaa tähän äippälomalle, mutta pikkuhiljaa duunailee ja mies tekee omalta osaltaan kans järjestely- ja pyykkihommia, niin en usko, et paniikkia tulee... Listaa kassia varten olen kyllä jo tehnyt, ja ehkä alustavasti pakkaan sitä ens viikolla. :/ Niin ja meillä käytetään muutenkin hajusteetonta pesuainetta, että ihan samalla aineella pestään kuin omat.

Saunatuoksuista: Me ollaan tervatuoksua käytetty sillon tällön, eikä suoraan sanottuna oo ees tullu mieleen, et se ois jotenkin haitallista... :eek:

Ulkona nukuttamisesta: Kyllä mäkin oon ajatellu, et tottakai vauva nukkuu unia ulkona lenkkeillessä tai sit partsilla. Eikse nyt oo ihan terveellistäkin ulkoilmassa olla... :/

Oltiin eilen kavereitten kans syömässä ulkona: oli ihanaa, sekä ruoka (venäläisessä ravintolassa oltiin :p ) että tavata ystäviä. :heart: Sain myös söpöjä vauvalahjoja, kun nää oli vähän niinkun "vauvakutsut" ja mun eväät kustannettiin. =) Meillä on ollu tämmönen tapana kaveriporukassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Onneks en ole ekakertalainen ja osaan luottaa vaistoihini jonniiverra´n. Jos askarruttaa joku, soitan äitipolille Kuopioon .
Ei pahalla Nelli, mut kyllä ensikertalainenkin voi osata luottaa "vaistoihinsa" ja kyseenalaistaa asioita... Mä en ainakaan sumeena usko/hyväksy kaikkea, mitä mulle syötetään esim. näissä raskausasioissa... Ja kyllä ensikertalainenkin voi tarttua luuriin yhtä tormakasti kuin uudelleensynnyttäjä, eiköhän se oo persoonasta eikä synnytysten lukumäärästä kiinni... =)

Cruella: :hug: ruokavaliosta, mutta kimpassa kärvistelykin on kivempaa! Enää suunnilleen kuukaus tsempattavaa, kyllä sen jaksaa! Ja saahan noita rehuja syödä kuvun pullolleen! :p

Imetystyynyä olen harkinnut mäkin. Mistä olette hankkineet ja löytyykö mistään jotain ei-niin-kuvioitua mallia, kun kaikissa tuppaa musta olemaan jotain vauva-aiheista kuosia... Haluisin mieluiten yksivärisen... :/

Uudenvuoden suunnitelmista: Ollaan menossa miehen kanssa yksille kavereille iltaa istumaan. Meitä on tulossa sinne kolme pariskuntaa ja isäntäpariskunnalla on puolivuotias lapsi, joten ihan rauhallista meininkiä tiedossa. Osa ottaa varmaan keittoa ja mä ja sit jompikumpi näistä puolivuotiaan vanhemmista ei, syödään kuulemma raclette-juttuja ja suklaafondueta :p ja jutustellaan. Raketit ei kuulu meidän uuteen vuoteen, ei hommata, eikä juuri katsella muittenkaan paukutteluja.

Kiin: Oon huomannu (kylläkin jo enne raskautta :ashamed: ), et joskus sitä vaan kyrvähtää helposti... Ja ihan ilman syytäkin jopa... :wave:

Nyt nukkumaan, :wave: :wave:

eva & helmi 34+2 :heart:

 
Vaatteiden pesusta: Tämä on nyt sitten ihan meikäläisen oma suositus, eikä minkään virallisen tahon. Kannattaa pestä ne aikuistenkin vaatteet sillä samalla pesuaineella, sillä vauvan iho saattaa olla niin herkkä, että reagoi jo siihen, kun hankaa kasvojaan tai käsiään noihin toisella pesuaineella pestyihin vaatteisiin. Meillä nuorempi lapsista reagoi em. tavalla tavallisiin pesuaineisiin vieläkin...
 
Huomenta taas. :wave:

Tähän alkaa jo tottua. :LOL:

Mies oli ihan ihmeissään kun äsken sängyssä tokaisin et kait tästä vois mennä keittää kahvia ja lukee päivän lehden. Se oli ihan et miks hemmetis sä olet noin sekasin ja rupeet yöllä tollasii tekee. :LOL: No tosiasiahan on se et ei hän mitään sisällään kanna hyvä jos kourallisen paskaa pystyy pidättämään. :LOL: No ei oikeeesti joskus vaan tuntuu siltä et hänkin vois kokeilla miltä tuntuu tää paino.

Nyt mies on ruvennut kiusaamaan ihan tarkoituksella kun valitan jotakin vaivaa niin hän vastaa "kuuluu taudin kuvaan" :kieh: Hän tietää että raivostun kyseisestä lauseesta.

Ekan kerran turvotusta huomattavissa piti sormus ottaa pois kun puristi jo niin ja en halua että se jouduttaisiin myöhemmässä vaiheessa leikkaamaan poikki.

Mies lähtee tänään tuulettumaan. Kiva viettää yksin koko la illan :LOL: No ei kyllä se on rauhottunut ton viihteen kanssa kun synnytys on jo lähempänä. Ja ei muutenkaan haluisi jättää mua kauheesti yksin. :D :heart:

Nyt vois mennä sohval kokeilee unta. Mut tuskimpa tulee ei se ennenkään ole tullut ennen 7!!

Niisku-neiti & rinsessa 34+4
 

Yhteistyössä