** Helmikuun Helmet** joulukuu

iltaa vaan kaikille!
aatto oli ja meni, ei oikein ollu semmosta joulufiilistä ku ukko heilu työkamppeet päällä ja joutu vähä väliä käymään jossain..poika heräsi aatto aamuna jo kuudelta, vissiin VÄHÄN jännitti lahjojen saanti =) minä sain mieheltä lahjaksi sellasen infrapuna hierojan, jota pyysinki. ens keväänä varsinki voi olla aika kovalla käytöllä.

mulla kans stressi alkaa näkyä voinnissa ku kahtena iltana supistellu ihan kunnolla, aattona saunassa tuntu jo ylämahassa pahalta ja siitä säteili koko mahaan, en sitte ollu löylyssä ku hetken ja sitte illalla oli vielä pahempi olla, piti ähistä ja puhista ja ei voinu nousta sohvalta ennen ku ne loppu. sitte on eilen ja tänäänki pitkin päivää aina supistellu, välillä ilman kipuja ja välillä on pientä kipua mukana mutta ne vielä menettelee. oon kyllä tänäänki yrittäny levätä minkä pystyn ja tehny vaan kaiken pakollisen.

huomenna on ukollaki vasta 4 töihin meno niin vois huomenna käydä hamstraamassa raketteja :D minä tuhlaan uutena vuotena aina rahani raketteihin, tuo alkoholi ei oo sillon ikinä maistunu,minusta on vaan niin kiva paukutella mahdollisimman paljo erilaisia raketteja pitkin yötä, sillon poikaki saa valvoa aina luvan kanssa niin kauan ku jaksaa :D saa nähdä miten pitkä ajomatka sitten vaikuttaa ku ollaan ouluun menossa miehen kavereitten luo pariksi yöksi ja täältä tulee kuitenki se pari sataa kilsaa matkaa sinne... :/
 
Nyt on pyhät takana ja sukulaisetkin jo lähtivät. Olihan se ihan ok että ne oli täällä. Mä sain vaan olla möllöttää mutta kaikki se kieltäminen (ei saa ajaa autolla, ei saa kokeilla tasapainolaitetta, ei saa ottaa edes pientä määrää kylmäsavulohta) alkoi lähinnä ärsyttää. Menin mököttämään makkariin, onneksi mies tuli sit halailemaan. Koska appivanhemmat olivat myös yökylässä, mun oli aivan pakko olla myöhään hereillä vain ja ainoastaan siksi että mä halusin olla edes hetken itsekseni olohuoneessa ja koska appiukko ilmoitti että mä voin kyllä mennä nukkumaan. Periaatteestakaan en mennyt. Mä jaksan aina ihmetellä miten mun mies jaksaa sitä höösäämistä. Totesi että ei jaksakaan.

Sit mua nauratti kun se ilmoitti että "kaikki" veikkaa että vauva syntyy etuajassa. Itsekin se veikkaa tammikuun puoltaväliä :attn:, perusteluina on se että mä oon niin hätähousu :LOL:

Ihan selvästi huomasi että vauva oli enemmän hereillä, kuuli varmaan niin paljon uusia ääniä.

Huomenna taas töihin ja heti tammikuussa alkaa sit äitiysloma. Aika kiva, vaikka kyllä mua välillä iskee jännitys synnytystä kohtaan. Sitä tajuaa että elämä muuttuu tosi paljon mutta ei siltikään oikein tajua että elämä muuttuu..

Ihana kun tänään saa vaan olla kaksistaan miehen kanssa. Ei tarvi olla kenenkään kanssa sosiaalinen :)

 
iltoi :wave:

päänsärky vaivannu 2 päivää ku ei oo tullu ulkoiltua, tänään otettiin vahinko takas ja nyt vihdoin sain sen säryn pois, huh. on kyllä epämiellyttävää, hermot ei kestä sitä vähää mitä aiemmin :/ nyt loppu myös mässäys, eilenki oli niin paha olo et ei tosi :x vauva on liikuskellu tosi paljo, sokerihumalassa vissii seki B)

nelli: mä kanssa ihmettelin tota et miten joku voi vielä nukkua mahallaan :eek: mä kyllä ihmeen pitkään pystyin mut nyt kyllä tää jättipömppö estää sen totaalisesti :whistle: mut oon kans sitä mieltä et jos ei pahalta tunnu ni miksei vois nukkua =)

saunakaljasta, oon sitä mieltä et miksei voi juoda mut en jois lasten nähden eli vasta sitte ku lapset nukkumassa. ja jos vauva on ni ite en kyllä jois yhtäkään enkä juo. ukko juo joskus saunan päälle pari mut mä tuskin nyt vauvan syntymän jälkeen juon yhtäkään niin kauan kun imetän. ei toi alkoholi enää kiinnosta.
mä oon suunnitellu et jos tää vaavi syntyis tossa 24 tammikuuta ku sillo oltais oltu vuos yhessä ja mun pikkuveljen synttäripäivä :D
 
Iltaa kaikille =)

Vetelen tässä suklaata napaani sen minkä ehdin.. ku ei oo muka tarpeeks tullunna syötyä :saint: . Ja ku kaapit pullollaan..pakko saada pois ne :xmas: .

Mulla supistellu nyt tänään sillai eri tavalla..ei ees aina kipeesti, mutta maha menee NIIIIIN kovaksi, että ei aikasemmin menny. Alapäässä vihloo aikalailla, ne puukkojunkkarot siellä taas kai. Mulla on profiilissa taas uutta tositusaineistoa, että ei kyllä ole kinkusta mun maha paisunut noi paljoo |O :D B) . Oikeesti, ihan huima kuva tuli, isäntä otti :LOL: .

Minä taidan pakkailla sairaalakassin nyt vkl, kun saadaa pe-la olla kaksin ukon kaa, ni on aikaa ajatella, mitä sinne tarttee. Myös äitin työvuorot otin ylös, millo missäkin vuorossa tai vapaalla. Jos syntyy siis ennen 24.1, niin tyttöjen hoitojärkkäilyt aika kiven alla, jos mutsi sattuu oleen töissä :/ . Mutta, tulee kun tulee..tuntuu, että aikaa viel menee, mutta ei läheskään tuonne helmikuulle. Joten ku joku kultanen päivittää taas meidän tammikuun listaa, luulen, että sieltä rupee löytymään syntyneet listakin :heart: . Jahvetti ja Tarppa nyt päällimäisenä tuli mieleen ekoina jakautuvina.. ja mä haluun kans kuulua niihin =) . No, jää nähtäväks, mut kivahan näitä on miettiä.
 
Jouluähkyiset terveiset :wave: :x
Suunniteltiin jo miehen kanssa parin päivän paastoa, kun on tullu syötyä niin kauheesti :D No mie en voi paastota, mutta mies suunnitteli sitä ja mie peesailen kevyellä kasvisruokavaliolla :)

Mahallaa nukkuminen. Miulla jostain syystä tuo mahallaan köllöttely sujuu nyt paremmin kun pienemmän mahan kanssa :eek: Ihan mahallaan en tietenkään pysty olemaan, mutta aikalailla, vaikka itestäänkin tuntuu, että miten tää voi olla mahdollista :D Miekin pelkään, että Myltä loppuu happi tai jotain, jos olen kauan masullaan, joten tyynyjen kanssa tilkitsen itteni jämäkkään kylkiasentoon ja siitäkös lonkat ja liitokset tykkää |O Aamusin olen ihan pirun kipeä, ei meinaa jalkaa kärsiä nostaa :(

Miustakin saunakalja on lastenkin nähden ihan ok, mutta sitä en voi sietää, että lasten edessä ollaan päissään :eek: Mie olen saanu ihan tarpeekseni meiän isän kännäilystä...
Se ryyppäs joskus sillonkin, kun oltiin sen luona viikonloppuja (porukat on eronneet) ja se oli siis yksin vastuussa meistä! |O Siinä sitten keskenään väsättiin siskon kanssa iltapalaa ja sopivaan aikaan laitettiin ittemme nukkumaan... Kesällä, kun sillä oli lomaa, viina maistui ja oli kätevää lempata meidät avokkinsa hoitoon, että sai ite ottaa hämppää :kieh: Ja mie lapsena ajattelin, ettei siinä ole mitään erikoista, kaikki isäthän sellasta tekee :/

Lauantaina alkaa virallisesti äippäloma :attn: :flower: :wave: :D Jotenkin juhlallinen päivämäärä, vaikka mie olen tässä lomaillut jo monta viikkoa, kun koulu loppu niin aikasin. Arvatkaa kuka rupee pyykkäämään vauvanvaatteita? :D :wave: Ai vitsi tää on jännittävää :heart: 32 päivää laskettuun aikaan!!

nelli Hienoa kun muistutit suklaasta :p Miulla on tuolla vielä avaamaton konvehtirasia :whistle: Taidan mennä avaamaan sen ja laittaa Bad girlsin 2.tuotantokauden pyörimään (sain mummolta lahjaksi) ;) kun tässä ei nyt taas nukuta.

En ole nukkunu viimeseen kolmeen yöhön :/ Päivällä olen sit vetässy 5-7h unet. Tätä tää taitaa olla synnytykseen asti ja pari vuotta sen jälkeen :eek:
Mykin varmaan herää tässä kohta. Yleensä tyty heräilee 4-5 välillä aamulla. Onpahan "juttuseuraa", kun tökitään kilpaa toisiamme :) Meillä on sellanen leikki, että kun My potkasee minnuu tai punkaa pyllyllä niin mie painan vastaan. Tyttö tykkää kans kun taputtelen sen pyllyä nahan läpi :heart: Ja selän silittely on kans kivaa, My jää paikalleen köllöttämään hellittäväksi :heart:

Kiin ja My 34+3
 
Kiin eipä nukuta täälläkään...taaskaan. Tämä unettomuus alkaa mulla oikeasti käydä hermoille. Mulla eka pätkä unta yleensä on 1,5-2h, sit nousen vessaan ja nukun n. 2h ja taas vessaan. Sit yleensä siirryn sohvalle ja yritän nukkua puoli-istuvassa asennossa, mut huonoin tuloksin ja lopulta istun täällä koneen äärellä ku en vain saa enää unta :/ |O Tää on niiiiiiiin järkevää kerätä univelkaa tässä vaiheessa, vielä ku olis mahdollisuus nukkua, mut ku ei ni ei.

Cruella DeVille: Mäkin olen suunnitellut vauvalle hyvän syntymäpäivän :D :D Meillä esikon syntymäpäivä on 040101 ja kakkosen 050303 eli tälle sopis 020208. Olis kaikilla sitten 2x syntymäajassa samat numerot. No kaikkea höpöä sitä voi miettiä vai mitä ;) ;) Mulla olis tuolloin 2.2. rv 39+0 ja jos lasketaan alkuperäisen menkkojen mukaan olleen la:n mukaan niin olis rv 37+5, mut saas nyt sitten tosiaan nähdä milloin tämä pikkuinen on valmis kohtaaman päivänvalon :heart:

Mun pitäis uskaltautua nyt heti aamulla neuvolan vaa´alle :ashamed:
Nyt oikeasti jännittää, että millaisiin lukemiin se vaaka oikein yltää. Mulle ku on nyt kertynyt nestettä jalkoihin eli turvotusta siis löytyy.

Neuvolan jälkeen lähden heti katsastamaan vähän alennusmyyntejä. Jospa se suloinen potkupuku, jota vaaville kotiintulopuvuksi havittelen olis jo alennettu =) , pojalle pitäis löytää uudet ulkovermeet ja tyttö on kasvanut lähes kaikista pöksyistään ulos.

babygirl 33+5
 
Babygirl & Cruella DeVille: Minäkin olen "suunnitellut" tuon vauvan syntymän ajankohdan... Täydellinen olisi ollut 6.10.08, mutta nyt täytyy "tyytyä" 6.2.08 vaihtoehtoon, eka on syntynyt 28.12.04, toka 17.11.06 ja tuosta kun otetaan tuo 11 päivää pois niin 6 olisi sopiva sarjassa :D Niin laskettuaikahan on 25.2., mutta ovatpa nuo ekatkin olleet pari viikkoa etuajassa, joten odotuksesta tulee pitkä ja "tuskallinen", jos mennään maaliskuulle... Mies on luvannut olla töissä tammikuun viimeisen viikon, joten mieluummin sen jälkeen =)
 
Huomenta täältäkin :wave:

Klo 3 asti olen ollut hereillä ja pyörinyt sängyssä. Ihan mahdotonta joka käden liikutukseenkin herään. Siis tää on vaan niin jotain outoa. Ikinä ollut näin huonouninen. |O

Mieskin lähti juuri töihin ja itse join kupillisen teetä. Olen vissiin tulossa kipeeksi. äätä jomottaa ja kurkku on arka nieltäessä. Ei kiva. Ja mieskin kärsii poskiontelotulehduksesta kait... Ainakin poskiaan valittaa ja pää on täynnä räkää. Tästä se lähtee ollaan molemmat koko tammikuu ihan kipeinä. Toivottavasti ei. :whistle:

Täälläkin veikkaillaan vauvan tulevan jo 3 viikon päästä silloin olis rv37 Siis kaikki sukulaiset ovat sitä mieltä.

Itse haluaisin vauvelin syntyvän joko la sillon on runebergin päivä tai sit 3.2 sillon on mun isän synt. tai sit tammikuun 28 päivä sillon on miehellä nimpparit niin saa samalla täydellisen nimpparilahjan. :LOL:

Noh ei pidä suunnitella mitään.

Jouluruuista iski ällötys eilen siis niinku tulee jo korvistakin ulos. Niistä myös seurasi järkyttävä ummetus. ja pari päivää on tullut papanoita. Vauelikin hermostuu ainaisesta lykkimisestä. :LOL:

Eilen oltiin kaverilla saunassa ja ekaa kertaa näin kunnolla miten vauveli liikkui. Se oli aikast jännän näköistä. :heart:

Nyt on pakko mennä maate. Taitaa kuume nousta on hiukan jo sillanen olo. :headwall:

Jee ja huomenna neuvolaa. Kotivaaka näytti ennen joulua 105kg ja nyt en ole taaskaan viitsinyt kivuta vaa'alle katsomaan nykyisiä lukemia.

Ah ihanaa pikkanenkin heräs. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 34+2
 
torstaita :wave:

mulla kanssa neuvola huomenna ja pelottaa siihen vaa'alle hypätä :whistle: :ashamed: loppuu kyllä täälläki toi jouluruokien syöminen, ei oikeen uppoo enää :x sama juttu makeitten kanssa. toivottavasti tää ällötys niitä kohtaan kestäis pitempäänki :whistle: :D
mulla kanssa tota turvotusta löytyy, ukko sano et on ku muurahaisen jalat ku niin hirveet rannut jää sukista B)
tänään jos lähtis koluamaan alennusmyyntejä, mitään ei välttämättä tarvita mut käy terapiasta toi shoppailu :xmas:
ukolla loma, menee vasta ens vkolla töihin ja sen pennut tuli eilen ja on sitte sinne ens keskiviikkoon. ai luoja että mulla hajoo pää ku ne on tässä koko ajan riekkumassa |O villitsee sitte ton 2 veenki :/ ja mun hermorakenne ei tällä hetkellä kestä yhtään mitään ylimääräsiä venytyksiä ni mahtaa tulla mukava viikko :kieh:
 
Hirveesti on tullu tekstiä... :D luen paremmalla aikaa. Joulu meni kivasti rauhallista oli kun ei ollut lapset kotona, isällään oli minun ja äidillään miehen lapset! No ensi jouluna onkin sitten kaikki 6 :eek: Hui kauhistus! Supistellut on kivasti meinattiin jo toissa yönä lähteä synnärille kun alko säännöllisesti tulemaan mutta ne loppuivat sitten kun seinään, alapää on kun meloni roikkuis jalkovälissä ja tunne sen mukainen! :x No nyt uutta vuotta odotellaan!! :wave:

Tarppa ja toukka 34+2 JO!!! :eek:
 
Hengissä ollaan vaikkei mitään oo kuulunu :wave: =)

Pikasesti koitin monta sivua kahlata läpi, nyt ei ehdi mitään kommentoida, kun kohta olis hammaslääkäriin lähtö, iik, mutta paremmalla ajalla sitte!! =)

Jahvetti tasan 35+0 36.viikko alkoi!!!!
 
hei, onks kellään tietoa noista löylytuoksuista et onko sallittuja raskausaikana? saatiin sellanen joululahjaks ja kattelin siitä purkin kylestä ni aikamoiset varotukset oli :/ siis ärsyttävä yms. huomenna neuvola et sieltä vielä kysäsen mut aattelin kysyy jos jollain on täällä tietoa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hei, onks kellään tietoa noista löylytuoksuista et onko sallittuja raskausaikana? saatiin sellanen joululahjaks ja kattelin siitä purkin kylestä ni aikamoiset varotukset oli :/ siis ärsyttävä yms. huomenna neuvola et sieltä vielä kysäsen mut aattelin kysyy jos jollain on täällä tietoa =)
Myö ollaa ainakii käytetty...eipä sitä paljoa ees laiteta sinne veteen =) Voimakkaammalle tuoksuu jotku hajuvedet esim. =)
 
Huomenet! :wave:

Jouluruokaa mennyt täälläkin ääntäkohti ihan kiitettävän paljon. Onneksi ei kotiin laitettu mitään nii ei enää täällä tule syötyä :saint:
Joulu meni kivasti reissatessa, ensin aatonaattona anoppilaan ja aattoiltana joulusaunaan ja lahjojen jakoon meille kotia, sitte taas joulupäivän iltana mentiin anoppilaan ja eilen kotia. Kilttinä oltiin oltu ku pukkikin paketteja toi :D

Eilen meidän neiti kisu sai uuden kodin, oli niiiin haikea luopua ja itkuksihan se koko ilta meni :'( Mutta tosi kivan oloisen naisen luokse pääsi, lupasi antaa kaiken hellyyden ja rakkauden kisulle :) Nyt aamulla tuli vielä itku ku menin jääkaapille ja oottelin millon se kissa tulee ku rapinaa kuulee, ei tullut ei :'(
Mutta jospa se tästä pikkuhiljaa, pääasia että nyt on sellainen perhe jolla aikaa riittää kisulle paaaaaljon :heart:

Saunakaljasta, mie oon vähän sillä linjalla että voi ottaa mutta toisaalta oon sillä linjalla ettei missään tapauksessa lasten nähden. Mutta ei se yksi saunaolut kyllä haittaa tee, mielläkään ei omaa saunaa ole niin harvoin vauva joutuu saunakaljoja katselemaan. Mutta kännejä ei vedetä lapsen nähden, niinkun kiin, itse myös saanut ihan tarpeeksi sitä penskana katella...

Mahallaa nukkuminen onnistuu jotenkuten täällä, mutta yleensä nukun puoliksi kyljelläni ja puoliksi mahallani, ei tunnu epämukavalta. Mutta jos luen sängyssä niin silloin tulee mahallaan oltua ja monesti käy mielessä että saakohan poju happia mutta kyllähän se tietty saa.

Kävin muuten sillon viime perjantaina onnelassa, mutta kyllä sitä ihmetteleviä naamoja näkee ku masu pystyssä kapakassa on :LOL:
Mentiin miehen kanssa vähän kymmenen jälkeen ja oltiin jo kotona kahentoista aikaan :D Riitti mulle =)

Supistuksia tulee muutamia päivässä, onneksi eivät kipeitä ole. Ja nyt parina aamuna heränny hirveään kipuun tuolla alapäässä, ihan ku jokin luita painaisi, ei yhtään kiva :/ Sitten joskus tuntuu että maha repeää ku oiskohan ne kohdunkannattimet kun venähtävät välillä, auts |O
Huomenna neuvola, saa nähdä mitä puntari sanoo :D Tuskin hyvää ainakaan, sen verran tullu syötyä viimepäivinä...

Tästä se arki vissiin alkaa, kotona yksin ollessa ku mies töissä, saa nähä mitä sitä pari kuukautta puuhailee... :D

Mutta seuraavaan kertaan taas! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hei, onks kellään tietoa noista löylytuoksuista et onko sallittuja raskausaikana? saatiin sellanen joululahjaks ja kattelin siitä purkin kylestä ni aikamoiset varotukset oli :/ siis ärsyttävä yms. huomenna neuvola et sieltä vielä kysäsen mut aattelin kysyy jos jollain on täällä tietoa =)
Myö ollaa ainakii käytetty...eipä sitä paljoa ees laiteta sinne veteen =) Voimakkaammalle tuoksuu jotku hajuvedet esim. =)
okra, tänks =) ohjees oli et puol desiä noin 3 litraan löylyvettä mut voihan sitä vähentää. ja ku on toi 2 veeki lauteilla ni ei viiti hirveesti laittaa muutenkaa.
 
:kieh: olipas ihana tulla joululomalta töihin.. oli ilmoitus et mun lomapäivät laskettu väärin, et pitää vielä uudenvuoden aattona tulla töihin.. ja mäku ajattelin et nämä kaks päivää menee täällä vaik sisulla! nämä on tietty vuoden kiireisimmät päivät tk:ssa. kyl mä ymmärrän et ihmiset on monta päivää odottaneet et tk aukeaa, mutta kaikille ei yksinkertaisesti voi antaa päivystysaikaa.. pakko tehdä jonkinlaista kiireellisyys järjestystä! no turhaanpa mä teille sauhuan, mut kyrsii vain istua täällä puhelimessa..haukuttavana :kieh: :kieh:
no pitää ajatella et yks päivä sinne tai tänne..
 
Tyttiliini
Hei ihmiset!

Mä en myöskään uskalla mennä vaa'alle, sen verran antaumuksella tuli syötyä suklaita... Joulu oli kiva mutta aika levoton, poika oli niin tohkeissaan joulusta ja niin mustasukkanen mummistansa kun sen piti jakaa se pienen serkkuvauvansa kanssa että joulusta oli kyllä rauha kaukana ;) Ja ens vuonna on sitte vielä yks pieni vaatimassa oman osansa huomiosta. Mä yritän selittää itselleni, että mustasukkasuus on normaalia noin pienessä ja sitähän se tietysti onkin. Silti hirvittää, että mites sitte ku meilläkin on vauva. Hui apua. Meidän poika on aina ollu aika itsenäinen, ei mikään äidissä roikkuja, joten mulle tuli vähän yllätyksenä sen tuskainen mustasukkasuus. Se oli tottunu olemaan suvun ainoa vauva ja kun mun sisko sai lapsen, sen maailma järkky. Poika sano mulle jouluna, että äiti ei tuu meille vauvaa! Sellasella epätoivosella äänelle. Voi apua...

No joo valivalit sikseen. Mulla on ollu aika hyvä olo viime ajat, nyt olen taas töissäki ja se on kyllä aika mukavaa. Mulla on vielä kolme viikkoa äitiyslomaan, saapa nähdä olenko niin kauan, mutta ainaki nyt tuntuu hauskalta vaihtelulta olla ihmisten ilmoilla.

Mahallaan en kyllä uskaltais nukkua, tai no lähinnä en pystyis! Maha on aivan järkyttävän kokonen, tajusin sen kunnolla vasta ku katsoin siskon ja vanhempien ottamia joulukuvia. Huhhuh!

Hei jaksatteko galluppia? Mua hotsittaisi tietää, kuinka moni aikoo nukuttaa vauvaa ulkona, esim. parvekkeella, ja kuinka moni on niin tehny muiden lasten kanssa. Kun meillä olis nyt tällä kertaa kunnon parveke, mutten tiedä, uskaltaako vauvaa jättää sinne yksin. Kertokaa aikomuksia tai kokemuksia jooko!

Hyvää kinkunsulattelua =)
 
meidän joulu meni tosiaan sukulaisia kiertäessä ja sairastellessa.
lauantaina alotteein mun vanhempien luona koko sisaruskaartin pikkujoulusaunomisella. sunnuntaina oltiin päivällä isännän vanhempien luona syömässä ja illalla mun pikkusisko perheineen käväs meille tuomassa joulu sahdin. Aatto ilta vietettiin myös isännän vanhempien luona. Joulupäivänä kävästiin mun vanhempien luona syömässä, eilinen päivä sit levähettiin kotosalla.
Isäntä oli siis viikonlopun flunssanen ja su-ma yön kuumeessa, mut selvis onneksi jalolleen loppu jouluksi. Eilen alko sillekki jo ruoka maittamaan. Tympäs/harmitti laittaa pöytään herkkuja, ku toisella ei tehny mitään ruokaa mieli, eilen harmitteli et ku jäi joulusikaritki polttamatta :p no muahan se ei haittaa :whistle:
huh huh..oli eilinen levähdys tauko ihan paikallaan, ku viikon verran ollu lomaa ja joka päivä johonki suuntaan pitäny singota.
Meille pukki toi canonin videokameran, isännälle (multa) vauvan hoito-oppaan, älypelin, tyynyn ja sarjakuvakirjoja. mulle toi (isännältä ) kirjan, rasvoja ja suklaata. mun vanhemmilta saatiin kiikkutuolin matto ja legon koottavat autot. isännän vanhemmilta tee haudutin sekä bodeja.
Et ihan mukavasti tuli tavaraa..sovittiin et ostetaan tuo canonin kamera ja muuta isompaa ei sit hankitakkaan
 
tässä pikaisest terkut neuvolasta.
Vauva oli jo kiinittynyt, hui... poika ei kiinnittynyt ollenkaan ja tyttö viikolla 36+2. Arvotkin oli nyt ekaa kertaa mun raskauksissa vähän päin honkia :/ eli:

rr matala 103/60
hb 101 (viimeksi 2vkoa sitten 111, eli Obsidanista huolimatta laskenut)
turvotus +
valkuainen +
sf 30

Seuraava käynti jo viikon kuluttua, mutta sitä ennen käyn labrassa. Otetaan maksakokeet, pieni verenkuva + jotain muuta (en muista :ashamed: )

Tyttiliini olen nukuttanut meidän lapsia ulkona ja niin aion nytkin tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hei, onks kellään tietoa noista löylytuoksuista et onko sallittuja raskausaikana? saatiin sellanen joululahjaks ja kattelin siitä purkin kylestä ni aikamoiset varotukset oli :/ siis ärsyttävä yms. huomenna neuvola et sieltä vielä kysäsen mut aattelin kysyy jos jollain on täällä tietoa =)
Myö ollaa ainakii käytetty...eipä sitä paljoa ees laiteta sinne veteen =) Voimakkaammalle tuoksuu jotku hajuvedet esim. =)
okra, tänks =) ohjees oli et puol desiä noin 3 litraan löylyvettä mut voihan sitä vähentää. ja ku on toi 2 veeki lauteilla ni ei viiti hirveesti laittaa muutenkaa.
Kato siitä pullosta onko tuoksuun käytetty eteerisiä öljyjä. Niitten kanssa pitää olla varovainen raskausaikana. Raskaanaolevalle ei käy anis-, fenkoli-, iisoppi-, basilika-, kataja-, sypressi-, meirami-, muskatellisalvia-, salvia-, neilikka-, oregano-, timjami-, piparminttu-, mirha-, jasmiini- tai setriöljy.
 
Torstaita! =)

Menipä sitten eilinenkin ihan itkuksi, ensin miehen kanssa riideltiin ihan kunnolla. Taas vaihteeksi.. saatiin kuitenki sovittua ja sen jälkeen köllöteltiin vierekkäin ja juteltiin kauan aikaa. No, sitten soi puhelin ja velipoika ilmoittaa että isä on saanu jonku tosi pahan kouristuskohtauksen, mut virkos siitä eikä suostunu lähteen sairaalaan. Nää on siis viinan vieroitusoireita.. Ensihoitajat oli joutunu kirjoituttaan sellasen lapun että on kieltäytyny hoidosta.. |O :headwall: hiton pässi! Lähdettiin sitten käymään siellä siipan kanssa ja jonkun verran isän kanssa puhuin, itkuksihan se meni kaikilla koko tilanne ja äitikin siellä suunnittelee jo talon myyntiä ja omaa asuntoa. Olivat sitten kuitenkin lähteneet illalla vielä päivystykseen, isän veivät sitten yliopistolliseen neurolle. On tullu jo kotiin, lähen ite kohta sinne kattomaan mikä tilanne.. HUOH! Ollaan äitin kanssa jouduttu meidän suvun juoppoja hyysäämään, yksi on jo haudassa, ei jaksais näitä enää.

No se siitä vuodatuksesta. Onneksi mun ihana lapsuudenystävä kävi eilen vielä aika myöhään kylässä ja sain sillekin purkaa tuntoja, monen kuukauden ilot ja surut sai jakaa toisen kanssa niin jopa on kevyt olo!

Galluppiin: aion nukuttaa vauvaa ulkona kuistilla. Meille hankitaan itkuhälytin sitä varten, ja senkin takia kun on tää 3-kerroksinen talo niin se helpottaa. Meillä on tuossa pihassa kulkenut naapurin pari kissaa, oon niistä kyllä nätisti huomauttanut jo pari kertaa mutta ei auta. Seuraavan kerran soitan eläinsuojeluun että käyvät loukuttamassa. Jos ei sekään auta niin hankin pyssyn :kieh: kissat on ihan kivoja, mutta en minä niitä omalle pihalleni halua kuseksimaan.

No eipä tässä muuta varmaan, päivittelen masua jos onnistuu. Lähden nyt kattomaan sitä isää millasessa kunnossa se nyt on. Hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Hammaslääkärissä käyty, hyvät on hampaat :D Saan jatkaa samaan malliin :kieh:

siruko meillä ei tässä oo juuri kissoja näkyny, kellään kun ei oo ja on uusi alue, mut rivitalossa ennen kun asuttiin, niin hermo meinas mennä niitten kissojen kanssa |O Ei niissä sinänsä vikaa ole, mut vois pitää samalla lailla kiinni, kun koirat...vielä kun allergisia ollaan :/

Äitiysloma alkoi sitten jouluaattona...mutta juu, ei se päiväjärjestystä muuttanu, kun syyskuusta asti oon kotona jo ollu saikulla :kieh: Just laskin yks päivä, että sen jälkeen, kun kesäkuun puol välissä jäin 7 viikon kesälomalle, niin oon ollu 1kk2vko2pv töissä :p No töitä ehtii viel tehhä kyllääntymiseen asti B)

Mie veikkaan, että ekat Helmikuiset syntyy tuossa tammikuun tokan viikon jälkeen =) Eli sillon nää kellä on alkukuusta la, olis siellä 37 viikoilla...kyllä sillon jo ekat tulee =) Tosin ite meinaan, että oon synnyttämässä siellä lähemmä helmikuun puolväliä...käynnistyksen kautta :/ Katsotaan mitä viikonpäästä polilla sanoovat =)

Äj, pitää taas mennä..
 
mie oon aina nukuttanu kaikki ulkona,,,nytkin tuolla kaksi vuotias nukkuu parhaillaan vaunuissa :) itkuhälytin on hyvä keksintö =) ,,en oo tätäkää neitiä ees yrittäny koskaa sisälle nukkuun,mitä nyt aivan vauvana ne nukkuu missä sattuun =) ...tutulla kuoli poika tänään :( ,sillä on kuollu kolme läheistä joulukuun aikana :( aivan kauhiaa,,,,siis se poikaki vasta 30v,,,huoh,,kyllä joillaki vastustaa kunnolla.omat murheet tuntuu pieniltä juuri nyt...mulla tuli yksi oikein kunnon kipeä supistus viimeyönä :eek: aattelin jo että nytkö tuli lähtö,mut onneks loppui siihen...kahesta viimesestä oon joutunu oleen just näillä viikoilla osatolla yhen vuorokauden,,,kait se toteutuu tänki kohalla =)
 
Moikka

Galluppiin ehdottomasti pihalle opetan nukkuu, heti ku vaa pakkaset antaa myöte, iha vauvasta siis. Meillä molemmat tytöt vedellyt neljää tuntia partsilla.Nyt asutaan rivarissa metän laidassa, kissoja ja oravia löytyy paljon, joten se verkko on hommata vaunuihin. Itkuhäly toimii hyvin vahtina :)

Jahvetin kaa samaa mieltä, että tammikuun puolessa välissä alkaa jakautuminen tässä sakissa..viimestään. Tarppa saattaa kyllä synnyttää aikasemminkin, toi meloni alapäässä ja säännölliset suppailut vaan, vois kuvitella :) . Sun muute kantsii varmaa aika ajoissa lähtee ja vaik ambulanssilla, ku tota matkaa täältä meiltä on ja sulla kuiteski paikat jo kypsyny nii aikasin, että tuskin kovin montaa tuntia tarttee supistella, kun syntyy. Mut näitähän ku ei tiedä.

Ite ootan kauheesti sitä, että lähtö tulee! Sain naapurilta varmuuden, että voi ottaa tytötvaikka yöllä siks aikaa,että joku tulee niiden kaa kotia, ihana on! Ja nyt ku tuli tuo kriittinen vko täyteen, mielikin on hyvä, poju oin täysin kehittynyt, mutta kasvaa kyllä saisi vielä sen kilon verran. Mutta aion tässä alkaa käppäillä voinnin mukaan ja touhuta, mitä jaksan, ku ´mä en mitenkään usko,että kolmeen viikkoon ainakaa synny, ja sit todella saa syntyäkin!
Huomenna ois neuvola :/ ..vaaka varmaa räjähtää |O . Mä en oo nii kinkkua tai jouluruokaa syöny paljoa, mut toi suklaan syönti jotenki lipsahtanu nyt parina viimesenä päivänä :ashamed: , ei kontrollia sit minkäänlaista. Ja isäntä tuleekin ekaa kertaa neuvolaan mukaan, ohhoh! No sattuu olemaan lomalla ja tytötkin isällään, ni pääsee. Neukku klo11 ja sen jälkeen ukko haluu Kuopioon shoppaamaan..istunpa vaik kahvilassa, ite ei jaksa. Pinnasängyn suojan ostan, liivinsuojat ja terveyssiteet, sit ois kaikki hommattu, tavarat siis.

Palataan taas illasta..Kohta kauppaa ostamaan LEIPÄÄÄÄÄÄ!! Ei mee enää yhtään just lypsettyyn lehmän maitoon tehtyä mummon piirakkaa, yök :x :x :x

:heart: nelli&pulla 34+0, WOUUUUUUUUUUUUUU! :eek:
 

Yhteistyössä