** Helmikuun Helmet** joulukuu

hellou :wave:

shoppaamassa käyty ja ihan mukavasti sain kamaa haalittua ja rahaa poltettua :whistle: oli muutes porukkaa enempi ku ennen joulua :kieh: hirveet jonot joka paikkaan |O no tieshän sen ku alet alko B)

kiin: kiitos tiedoista :flower: tossa pullon kylessä on vaan enkuks noi ni en tunnista ku eukalyptuksen :xmas: kysyn huomenna vielä neukusta, voipi olla et sanoo et vältä :/ toi sisältää kuiteski 100 % eteerisiä öljyjä.

galluppiin, mun poika on nukkunu syntymästään asti vaunuissa pihalla, kovilla pakkasilla oli sisällä mut muuten. yhä vieläki nukkuu ulkosalla vaikka on jo 2 vee. sisällä ei suostu päikkäreitä ees nukkumaan. toisen kanssa teen samalla tavalla, ulos nukkumaan heti kun säät vaan sen sallii =)
 
Toivoisin todella että tää tyty syntyis jo tammikuun puolessavälissä. Lääkäri viimeeksi äitipolilla sanoikin että todennäköisesti käynnistellään tääkin ennen laskettua-aikaa. Tänään neuvolassa käyty. Paino oli itseasiassa 100g tippunu viimekerrasta vaikka oli tuo joulukin tuossa. Insuliinia olen pistelly tarpeen mukaan..nopeeta sekä pitkävaikutteista. sf mitta oli 34. Ei turvotuksia ja pissa puhdas.. Hemppa oli noussu 107:stä 133:een.

Galluppiin Tottakait nukutan vauvaa tuossa ulkona heti kun se mahdollista..itkuhälytin on hyvä keksintö täälläkin.

Jee..kohta saadaan perunaa ja nakkikastiketta..ei enää yhtään jouluruokaa, ei nimittäin uppoo enää mitenkääpäin..
 
jee käytiin tänään ostamassa raketteja ja sinnehän ne 40? taas humahti, no ompahan minulla ainaki hauskaa :D

ukko aiko taas tänään juoda kaljaa, vaikka joi 22 ja 23 päivä ja tuo uusivuosikin on jo ovella niin ei sinne asti voi muka odottaa, ajattelin sanoa sille tänään kunhan tulee töistä että sillä taitaa olla meneillään semmonen "kuinka pilata parisuhde 9 kuukaudessa"-koe. ei se ennen oo näin usein juonu, nyt tuntuu että se ei muuta ajattelekkaan ku sitä viinaa, liekkö alkanu geenit sitäki jo hallitsemaan ku sillä porukoilla on ollu/on edelleen ongelmia viinan kans. mulla kans isä oli pahimmasta päästä oleva alkoholisti, niin itellä on ainaki semmonen että en ikinä halua siihen jamaan ja en halua näyttää lapsilleni semmosta esimerkkiä/surkeutta, mut kaikki ei ilmeisesti ajattele samoin.. :ashamed:

meillä kans tänään lopetettiin tuo jouluruokien syönti, ei enää uppoa kyllä mikään, paitsi kinkku just ja just leivän päällä menee.

äitiyspäivärahasta sen verran että onko teille tullu siitä jo päätöstä? tai millon se pitäis tulla? entäs miten se äitiysloma? ku minun pitää tammikuun lopussa viedä työkkäriin jonkinlainen äitiysloma lappu, niin tuleeko se sieltä automaattisesti vai pitääkö se anoa/hakea sieltä? minä oon ollu pihalla ku lumiukko nuista hommista ja tälleen "hyvissä ajoin" taas rupesin noitaki miettimään.. :ashamed:

piipero86 & piipertäjä 31+0 =)
 
c81
pikaisesti vaan.. sanokaa miksi jotkut näyttää hottikselta kun ne on paksuna - ja mie näytän ylensyöneeltä jouluporsaalta. Tällainen kuv aoli T.A.T.Un tytöistä, joista toinen on kai about yhtä pitkällä raskaana kuin me:

http://www.maximonline.ru/images/library_Russia_10/image_5352_8.jpg
 
joillekki tekee tuo raskaus hyvää + 10kg pakkelia.. minä näytän kans siltä niin ku olisin jyrän alle jäänyt, tänään näin kaupungilla yhtä entistä opettajaa ja sitte ku tervehdin sitä niin näytti että säikähtää koko akka tätä minun naamaa ku silmänaluset mustat ku mitkä ja ei oikein tänään taas tuo meikkailu kiinnostanu ja muutenki kyllä semmonen harakanpesä tuo tukkaki että voi taivas.. :/
 
Olipa väsyttävää olla töissä vaikkei kiire ollutkaan ja lähdin aikaisemmin neuvolan takia. Noh, joulun aikana on sitten tullut kivasti turvotusta :(, vauva painaa tosi paljon alapäätä ja virtsarakkoa. Nytkin oon juossut vessassa puolen tunnin välein.
Painoa oli noussut 1190 g viikkovauhdilla, kaikkiaan alusta lähtien viitisen kiloa. Sf on nyt 30 (rv 33+4).
Kyllä mä ootan jo tammikuuta. Ehtii ostella viimeisiä tarpeellisia tavaroita, käydä kävelemässä (eli lyllertämässä..) ja saa vaan olla. Töitä on enää huomenna ja maanantaina, sekin puoli päivää.

Mitä muuten tarkottaa että pää kiinnittyy? siis ihan tässä loppuraskaudessa vauvalla? ja kun vauva laskeutuu, tuntuuko se miltään?

 
Joulusta selvitty ihan kunnialla, hyvin syöneenä ja turvonneena. :ashamed:

Tyttö oli meilläkin ihan solmussa kaikkien lelujen ja pakettien kanssa että milläköhän sitä nyt leikkis. Niin paljon uutta juttua. Kovasti ottaa askelia nytten ja nousee keskellä lattiaa seisomaan ilman tukea että kaippa tääkin kohta kävelee ittekseen, kovin on vaan ollu varovainen.
Minäkin sain paketteja ja rahaakin.. :xmas: kaippa mä olin ihan kiltti ainakin välillä ollu. :whistle:

Lapsuuden kaveriakin kävin moikkaamassa ja niillä yks vieras kysy multa että ootko sää ihan viimesilläs. :eek: Sanoinpa vaan että olis vielä 7vkoa edessäpäin niin ihmetteli mun mahan suuruutta. Kyllä otti pattiin. meinasin räjähtää.

Mara on ollu aika vekkuli ja tainnu nauttia oikein kunnolla herkuista ja ruuasta ylipäätään. Liikkuu todella vilkkaasti ja välillä tuntuu et mun maha repeää kun se potkii ja riehuu niin kovasti. Tänä aamunakin poju oli asettunu toiselle puolelle mahaa ja toinen puoli oli ihan littana tyhjä. Huvittavaa. pelottavaa on vaan sellainen homma että tää on kyllä ihan miten sattuu täällä mahassa. Mulla on nyt 11.1. poliaika et toivottavasti kääntyy ennen sitä ettei tarvii käänteleen alkaa. Onko kellään käännetty tai yritetty kääntää vauvaa? ja minkälainen operaatio?sattuuko?

Galluppiin aion nukuttaa vauvaa ulkona tottakai niinkuin ekaakin ja nykyään päikkärit alotetaan ulkona ja sitten jatketaa sisällä kun meillä ei partsia tässä väliaikais kämpässä. Nukkuu ulkona paljon paremmin kuin sisällä.

Voi enpä muista mitä mun piti kirjotella vielä....niin tosta tammikuussa synnyttämisestä. Täällä menee varmaan sen 15 päivää yli la:sta niinku tytölläkin. Gaash. Se olis sitten helmikuun lopulla. Toivottavasti syntyis 8.2. kun miehen synttärit on silloin tai sit 25.2 olis ihan jees päivä kans. Mutta eipä se taida mun määräyksiä vielä kuunnella. :LOL:

Nyt meen tuulettaa tätä kämppää kun tänne kuolee. Meni uusi hajuvesi pullo rikki nääs ja haju on karmeaa... :x

Palaan myöhemmin..

Jepsu ja Martti 33+2 :heart:
 
Ylimääräinen äitipolikäynti takana. Mulla on supistukset muuttuneet hieman kipuileviksi ja niitä on muutoinkin ollut liiaksi saakka ja liikkeiden vähyyskin pisti eilen jo hermoiluttamaan urakalla. ---> Mutta edelleenkään supparit ei ollu saanu alakerrassa mitään tuhoja aikaiseksi ja muutenkin kaikki kuitenkin onneksi ok :).

Tämän päiväinen "reissu" pisti vaan oikeasti miettimään, että hetkonen vauvahan voi periaatteessa putkahtaa maailmaan jo minä hetkenä hyvänsä :eek:!!!
-Oletteko te muut jo pakanneet kassin valmiiksi?
-Onko kaikki tavarat paikoillaan?
-Onko kaikki vaatteet jo pesty?
-jne jne...

Aikapaljon olen jo valmiiksi kaikkea hoitanut, mutta mm. pinnis pursuaa edelleen kaikenmaailman tavaraa ja kassista/sen sisällöstä ei vielä mitään tietoa. Pitäisi varmaan aktivoitua piakkoin, ettei tule sitten kiirus B) Saisi kyllä pikkulikka pysyä yksiössään vielä ainakin sen 3 viikkoa lisää...

Galluppiin:
Ulkona varmaan tulee nukutettua, joskin kaverin poika suostuu nukkumaan pelkästään ulkona ja siihen rumbaan en haluaisi itse...

Piiju rv33+1
 
Tämän päiväinen "reissu" pisti vaan oikeasti miettimään, että hetkonen vauvahan voi periaatteessa putkahtaa maailmaan jo minä hetkenä hyvänsä !!!
-Oletteko te muut jo pakanneet kassin valmiiksi?
-Onko kaikki tavarat paikoillaan?
-Onko kaikki vaatteet jo pesty?
-jne jne...
Tää paniikki valtaa välillä mutkin, mutta vastaus on silti kaikkiin edellä mainittuihin kysymyksiin "ei"... :whistle: Nyt saatiin kyllä viimein ostettua kaupasta sellaista herkän ihon pesuainetta, joten huomenissa ajattelin sitä pesu-urakkaa aloittaa vaatteiden ja petivaatteiden osalta. Tänään laitoin myös pinnasängyn pehmusteen paikoilleen, heti näytti paljon valmiimmalta, vaikka muuten ei olekaan vielä pedattu valmiiksi ;)

Mies on tuota sairaalakassia hoputtanut pakkaamaan, mutta vielä en oo saanut aikaiseksi. Ajatuksen tasolla oon kyllä sen sisällön jo miettinyt.

Gallupiin: ulkona aiotaan myös vauvaa nukuttaa aina kun säät sallii. Itkuhälytin on tällä hetkellä ostoslistan ykkönen, kun se vielä puuttuu.

Imetysliiveistä kysyisin viisaammilta: kuinka paljon isommat kannattaa nyt oikeasti ostaa, kun tän hetkinen kuppikoko?? Pakko sitä on kuitenkin ainakin yhdet liivit olla valmiina odottamassa...

t. Piipi + typykkä 32+6 (vielä viikko odotettuun 34. viikon täyttymiseen! =) )
 
en minä ainakaan oo verokorttia vieny mihinkään. verokausihan vaihtuu samalla kun vuosi vaihtuu.. ei oo vieläkään tullu edes mitään päätöksiä kelalta mulle, asumistukihakemuksenkin laitoin jo syyskuussa. antaa olla. pistää niin vihaksi koko laitos! mulla on varmaan äitiyslomakin jo alkanu, en tiiä?! en oo jaksanu laskea ite. samapa tuo kun koululle en kuitenkaan aio enää mennä. kiva tässä vaan sydän kylmällään ootella että millonkahan mahtaa saada rahaa seuraavan kerran, näillä näkymin menee sinne helmikuulle.
 
Iltaa

-Oletteko te muut jo pakanneet kassin valmiiksi?
-Onko kaikki tavarat paikoillaan?
-Onko kaikki vaatteet jo pesty?
-jne jne...
Meillä kaikki muu reilassaan, paitsi sairaalaan tulevat kamat on vielä tossa hyllyssä, mutta kassiin ne laitan nyt vkl aikana :) .

Voi video! Mulla oli tänää ekaa kertaa kunnon rannut nilkassa, ku sukka paino ja puistossa törötin pari tuntia. Varmaa sentin kuoppa :eek: . Siis sellanen mä olin päästä varpaisiin tytöistä, mut en vielä tästä pojusta.. No nytki onneks vaa tuol jaloissa, ja laskikin jo, ku oon juonu paljon.

C81 Ei kuule täällä suunnallakaan mitää seksipommia ole! Hitto ku ei jaksa ees meikata :headwall: . No huomenna kaunistaudun hiukan, ku lähetään ihmistenilmoille Kuopioon, muute sama naama yöt ja päivät. Varmaa jos ammattilainen meikkais ja laittas tukan ja sais jotain kivaa päällepantavaa, mäkin oisin iha nätti.
Eniten mua ärsyttää tää selluliitti perse ja reidet. Siis ihan törkeet ihrat tullu :x |O :x . Oon ollu housuissa kokoa 36/38, ni nyt varmaa 42 :snotty: . Mut meidän suvun naisilla leviääkin perse enempi, ku mahan alue. Onneks noiki läskit alkaa pian kaikkoamaan, kun saa liikuntaa pian. Odotan oikein vaunulenkkejä..muutenkin olen hyötyliikkuja, jolla pysyny suht hoikkana/sopusuhtasena aina. Urheiluun harrastemielessä tuskin on aikaa moneen vuoteen.

Nyt Houselle :wave:

:heart: nelli&pulla 34+0
 
Moikka taas

Kyssäriä.. onko teillä muilla alkanu supistelee tosi paljon tiheemmin, mut kuitenkaan ei aina kipeemmin? Mulla supistaa lähes jatkuvaan, ja nää on aika ahdistavia hetkiä, kun maha tuntuu taas viikossa kasvaneen, tai vauva siis. Kaikki ruumiinosat tuntuu melkee läpi, ilman, että edes liikuskelee. Maha jatkuvaan ihan kivi ja PALLO. Siis kattokaa mun profiilista kuva, onko muilla tollasta palloa :LOL: ? No, toisaalta mä toivonkin, että supistelee päivittäin, ni alkas kypsyttään noita paikkoja. Mulla ollu molemmissa synnytyksissä avautuminen nii tuskasen hidasta. Ja enne synnytystä olen supistellu kipeesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti päivän kaks, ei kiva. Tulis vaa sellanen synnytys nyt, että alkas kerralla kunnon suppareilla ja homma etenis suht nopeaan.
Voi että..mä en oikeesti muuta taida enää aatella, kun synnytystä :ashamed: . Enkä kehtaa tota ukkookaan koko ajan piktkästyttää näillä jutuillani..teitä voin härnätä iha luvan kaa :D B) .
Jänskää, mitä neuvolassa huomen sanoo, pääsen yhelle toiselle terkalle, sellanen about 30v alalla ollu, eka käyntini kävin hänellä sillo heinäkuussa. Ja saa nähdä, mitä se mun oikee terkka sit seuraavalla kerralla sanoo, kun lukee noi KYSin paperit..se lääkäri tosiaan kirjotti suoraan niinhin, että vois harkita terkan vaihtoa, kun ei tunnu ymmärtävän/antavan tukea tietyissä asioissa tarpeeksi :whistle: . Oikeesti, miltä kuullostaa: Se ei edelleenkään muista, tajua, halua muistaa tmv, että tää mun mies ei ole lasteni isä! Isäntä käytti molemmat neidit infulenssa roktuksien toka käynnillä, ni siellä vaa leperteli tytöille, että isin kaa tulivat jne. Muutenki jos tytöt mukana, sanoo niille aina, että kertokaa isille sitä ja tätä.. Juu, isihän tuo niille jo on, mutta jos tytöt itse kutsuu nimellä, ni ei mun mielestä pidä mennä muiden siihen muuta sanomaan. Ku välillä hää on isi, välillä taas iha omalla nimellään oleva hemmo =) . Juu, ja onhan mun nuoremman tytöt tukka sen mielestä harakanperse :eek: ..siis terkan. Ei kauheen asiallista mun mielestä..
No vähät tuosta, ei enää kauaa. Onneks en ole ekakertalainen ja osaan luottaa vaistoihini jonniiverra´n. Jos askarruttaa joku, soitan äitipolille Kuopioon :) .

Blaablaablaa..sori, puheripuli :headwall:
 
Huomenta. :headwall:

Onneks tänään on neuvola.

Pääsee sinne hiukan ruinaamaan. Tosin ei ole oma neuvolantäti paikalla :headwall:

Mä en vaan enää tajua. Edellisyö meni valvoessa mutta silloin sentään 3 tuntia tuli nukuttua yhtäsoittoa. Päivällä ei ollenkaan vaikka kuinka yritin. Viime yö siinä nyt ei ole kehumista ollenkaan puolen tunnin välein pystyssä kauhee flunssa vetämätön olo ja silti kun makuulle menee niin olen pirteä kuin pienessä hiprakassa.

Nyt on ajatuksetkin jo ihan sekasin kelloa vilkuilen ja odotan nukkumattia. Tainnut hukata osoitteemme kun ei uni tule. :LOL:

Olo on ihan järkyttävä ja vauvelikin vähentänyt liikehdintäänsä. Paineen tunnetta löytyy sitäkin enemmän tuolta alhaalta. Ja supistuksia tulee muutama päivässä joskus kipeitä että kyllä huomaa ja joskus vain menkkamaista juilintaa mikä kestää jonkin aikaa. :/

Noh enää muutama päivä niin päästään viikoille 35 ja sitten pitäisi vauvelin olla suht hyvässä mallissa että jos ulos haluaapi. Ja vuosikin vaihtuu. ;)

Olisi kyllä parempi jos pysyisi vielä muutaman viikon omassa yksiössään :heart:

Nyt jos kävisi kokeilemassa sitä untenmailla oloa. Tuskimpa onnistuu mutta toivossa hyvä elää ja klo 13 neuvolaan.

Niisku-neiti & rinsessa 34+3 :heart:
 
Piipi79 onneksi en ole ainut, jolla kamppeet ei ole valmiina. tai oikeestaan mulla ei ole vielä mitään laitettuna vauvaa varten paikalleen. Pinnis odottaa siskon varastossa ja vaunut+kaukalo kaupassa...

gallupista meil tarkotus mahdollisuuksien mukaan nukuttaan vaavia pihalla. Hommattiin navettaanki "omat rattaat" et ei tarvi viedä nuita uusia rattaita sinne... niin aion todellakin ottaa vauvan sinne hajujen sekaan! Tosin jos nukkuu niin saa olla heinäladon puolella. isompana sit laitetaan keinu kattoon kiinni, ni voi siinä istuksia ja katella! Niin ja mähän käyn vain tarvittaessa navetassa isäntää auttelemassa, jos sen velipoika on vapaapäivillä (eikä ole lomittajaa). Meidän vauvat syntyy siinä mielessä hyvään aikaan, että isoimmat pakkaset on jo siinä vaiheessa ohi, kun voi alkaa ulkona nukuttaan.

:kieh: :kieh: kyllä taas oman äitin käytös jouluna ärsytti, ku sanoin et saatiin anoppilasta podeja joululahjaksi. meinas et munhan ei tarvi enään mitään hommata. kuulemma muut éi sit tiiä mitä vois tuoda.. :kieh: :kieh: tuumasin kyl sille ette ole vielä yhtään pientä vaatekertaa ostanu, ja pitää se vauvalla olla vaatteet ku kotia tullee.. ja haluan et on etes parit sopivan kokoiset vaatteet. Ei ymmärtäny mun äiti sitäkään et ollaan jo rattaat ja istuin valmiiksi kateltu. kuulemma oisk kerenny sittenkin kun vauva on syntyny :kieh: :kieh: ihmeellistä ku mun siskoille ei ole "pauhannu" olleskaan.. meinasin jo sille sanoa et miks sun pitää kokoajan lietsoa et jotain vielä sattuu :'( sen mielestä mun pitäs mennä OYS:n synnytään, koska OAS:ssa ei ole lasten erikoislääkäriä, eikä lasten tehoa...krr :kieh:
OAS:ssa on sentään 50km lähenpänä, eivätkä anna synnyttää siellä jos on yhteään epäilyä että on jotain hämminkiä jne jne jne... :kieh: kiitos kun kuuntelitta! tuli niin omanapaista tekstiä. :ashamed:
 
Huomenta :wave:
Nyt olen saanut pari yötä nukuttua hyvin mutta illat on ollut yhtä helvettiä. eilen oli neuvola ja vauva on mennyt tuonne ihan alas mutta ei ole vielä kunnolla kiinnittynyt. ensi kuun alussa olisi lääkäri niin sit kuulee onko kohtu jo avautunut... Välillä sellaisia supisteluita et tuntuu et nyt se tulee ulos mut sit on jonkun ajan jälkeen helpottanut... Kohta alkais virallinen äippäloma vaikka tässä on jo yli kuukaus lomailtu...
Mulla on jo vauvan kassi valmiina mut ajattelin tänään laittaa omat kamani valmiiks niin ei tule sit hoppu kun aika koittaa...
meillä muuten kaikki kunnossa et ei kun vauva kehiin vain :LOL:

Hyvää päivän jatkoa kaikille :wave:

nalle-Puh 34+4
 
Tyttiliini
Aamupäivää!

Supisteluista, mulla ei kyllä supista juuri lainkaan. Välillä on supistellu enemmänki mutta nyt se on melkein loppu kokonaan. Ei se mua yllätä, mulla ei ole mikään supistusherkkä kohtu ja luulenpa, että yliaikaseksi menee tämä niinku esikoinenkin. Mulla oli viel pari päivää ennen synnytystä paikat ihan kiinni sillon esikoisen kanssa ja avautuminen oli ensin tosi hidasta. Mut ei siinä lopulta sit menny ku 11 tuntia yhteensä, ei hirveän paha. Pitäis vaan malttaa odottaa!

Niin ja niistä valmisteluista, meil on kyl kaikki ihan vaiheessa... Pinnistä ei oo koottu, vaunut ja riippumattokehto on vielä sukulaisissa lainassa, laukkua ei oo pakattu. No pojalle pakkasin mummilalaukun valmiiksi ja sain ostettua sille ja mulle varahammasharjat, hyvä minä :LOL: Ja vaatteet oon pessy ja melkeen kaikki hankinnat lienee tehty. Tässä käy varmaan niin, että mun mies ja mun äiti joutuu hoitamaan loput sitte ku mä oon laitoksella. Vähän noloa, pitäis ehkä ryhdistäytyä.

Aika yksimielisiä ootte ulkona nukuttamisesta . Kaipa mäki sitte yritän sitä. Mietin vaan että a) uskallanko jättää vauvaa ulos ja b) mitä jos se ei suostu sitte enää nukkumaan sisällä. Esikoinen kun oli siitä tosi helppo (muutenki kyllä oli helppo vauva), että se nukku päikkäreitä melkeen missä vaan. Oli sit tosi iisiä käydä kylässä ym. Mutta joo, ehkä toi uskaltamisongelma hoituu sillä itkuhälyttimellä. Tietääkö joku saisko sellaisen tilattua jostain? Mä en jaksais enää lähteä kauppoja koluamaan.

Pärjäilkäähän!

Tyttiliini ja jälkikasvu 32+1
 
Tyttiliini itkuhälyyttimen kanssa minäkin laitan tytön ulos. En muuten varmaan tohtiskaan. Ensin pidin itkuhälyytintä ihan turhana vempaimena mutta kyllä se vaan on hyvä ollut.

kamat on täällä kaikki laittamatta. Nyt alkaa paniikki iskeä kun vaatteille ei ole edes paikkaa minne laittaa...eli lipasto on vielä kaupassa. :ashamed: häkkisänky on koottu mutta täynnä ja vaatteet pesemättä. kaukalo ja amme on varastossa. Oh hoh, pitää varmaan lähteä lipaston ettimiskierrokselle. :whistle:
Inhottavaa vaan kun sataa ulkona niin lähtee yhtään minnekkään...autolla ei viitti näin keskustassa turhaan alkaa ajamaan...Nyt tosiaan iski paniikki...mutta onneks teitä oli muitakin vaiheessa olevia. :ashamed:

(.) nivusia särkee ja nukkuminen on aika tuskan takana. Kääntyminen sängyssä on sairasta...sattuu kun ajattelenkin. Nyt taas pitäs alkaa mittaileen niitä sokereita. Eilen oli päivällä yllätysmittauksessa 5,2 ja oli todellakin tyytyväinen, kun taas oli syöny mitä sattuun. Nyt aamuarvo oli 5,0. =)
Suppailee aika harvakseltaan ja kovettaa mahaa mutta eipä kummempaa...

Nyt lähetään pihalle jos sade alkais taukoamaan...

Jepsu ja Martti 33+3 :heart:
 
Täällä supistelee niin kovaa että itkettää :( tosi kipee olen :'( yheltä neuvola,saa nähä mitä tuumaa,,laittaako osastolle,sit kyllä itkettää kans,,,,miten järjestää lastenhoidon ja miten kestää ikävän jne,,,,apua!
 
No hyvä, etten oo ainoa, jolla ei oo vielä kaikki kauniisti vauvan huoneessa paikoillaan! Nyt mulla pyörii tuolla pesukone ja kuivausrumpu täyttä häkää, joten pesu-urakka on nyt hyvässä vauhdissa. Saatiin tuo pesutorni appiukolta joululahjaksi on kyllä superkätevä tälleen, kun tarttee pestä paljon kerrallaan! Suoraan kaappikuivaa kamaa ulos koneesta vaan =)

Meidän äiti joulun aikana oli niin innoissaan vauvelista, että halus välttämättä ostaa sille jotain vaatteita. No, se hankki sit 3kpl bodypaketin, sit sellasen setin, jossa oli puolipotkarit, sisälakki, ruokalappu, haalarit, bodeja ym. ja vielä fleeceasun, jolla taidetaan hakea neiti laitokselta kotiin =)

Ääh, mulla on nyt kyl sama ongelma vielä ku Jepsulla, et mulla ei oo paikkaa noille vauvanvaatteille... Ollaan ajateltu laittaa meidän vanha lipasto vauvalle, mut se on täynnä mun kamoja, joten se pitäis eka tyhjentää :ashamed: Mihis mä sit ne työnnän...

Nelli: mä oon kyllä huomannut, että supistuksia on alkanut tulla useammin, tai lähinnä ero on siinä, et tulee myös levossa. Eli huomaan öisin, että supistelee useita kertoja. Tosin toistaiseks ihan kivuttomasti. Jotenkin mulla on sellanen olo, että tää typykkä ei tuu helmikuun puoliväliin asti tuolla masussa viihtymään... No, vielä muutaman viikon kun kasvais, niin sitten saapi kulta tulla :heart:

t. Piipi + typykkä 33+0
 
Niin hirveesti tullu juttua viime kerran jälkeen etten muista mitään mitä luin :ashamed: Nyt se on todistettu että raskaus kutistaa aivoja :LOL:

Mulla tuli tänään 24v täyteen :D Enkä edes muistanut ennenkuin serkku laitto onnittelu viestin :ashamed:

Täällä supistelee päivittäin,illalla tulee sit jo kipeitä. lakanoita puisteltiin toissapäivänä kaks kertaa ja illalla sitten vuoti hieman verta :whistle:

Mulle ei ole vieläkään tullu äippäpakkausta..onkohan nyt viivytyksiä niiden myrkky asioiden takia?
Eikä ole mitään vauvalle laitettu vielä. Kolmen viikon päästä olis muutto |O
 

Yhteistyössä