** Helmikuun Helmet** joulukuu

Ja sit kattelin noita kotiintulovaatteita yms, niin saa kommentoida :D :attn:

Valkoinen body, ruskea velour tms haalari ja sukat

Välipuvuksi tositosi ohueksi jo pesty vaaleansininen fleecehaalari, äp:n tumput ja valkoinen nalle-pipo

Ja päälimmäiseksi tämä Elloksen ruskea nalle-toppahaalari :D

Lähinnä mietin, et riittääköhän tuo pelkkä body ja nuo haalrihousut :whistle: Ei uskois, että on neljäs alkuvuoden vauva tulossa :LOL: :LOL:

Meillä pestään vauvan vaatteet varmaan tänään, mies siinä hoputti..
Mö en tiedä kotiintulovaatteista vielä mitään, paitsi sen että anopin kutomat villahaalarit, villatakin ja -hatun laitan välivaatteiksi ja sit valkoinen ulkopuku, alimmat vaatteet mä valkkaan sit jossain vaiheessa.

Meillä heiluteltiin peittoja joulun jälkeen kun joulu piti elää selibaatissa. Vähän mies kyllä vihjasi että ehkä pari viikkoa pitää olla selibaatissa ja sit tammikuun puolivälissä voi taas. Kun siemennesteessä on okstosiinia joka auttaa synnytyksen käynnistymiseen tmv. :kieh:

Parvekevaunut tai vastaavat ois meillekin hyvät, me asutaan viidennessä kerroksessa ja hissi on aikasta pieni. Mä en mitenkään saa kahta koiraa ja vaunuja plus itseäni samaan koppiin. Ja parvekkeenkin jalkalista on sen verran korkea että turhan hankalaa olisi.. Tilaa meillä kyllä on lähes 80 neliötä kolmessa huoneessa. Tosin mies on välillä puhunut että hankittais viisiö jossain vaiheessa..

Heipsun!

Viime yönä oli oli periaatteessa viimeinen työyö! Käyn vielä uudenvuoden yönä heittämässä autolla sellasen helpon, en laske sitä ees työksi =)
Mutta piru että oli vaikeet nää kaks viimestä yötä, kerrostalopiiri ja tuntu että mahanahka lähtee irti kohta, sellasta repimistä.. mutta nyt se on ohi!!! :wave: Ens viikko vuosilomaa ja sit 7.päivä alkaa äippäloma, vähänkö jännättää...

Me kans asuttiin vielä viime talvena 60:n neliön kaksiossa ja me ei mahduttu sinne ees kahdestaan, koska jollain nimeltä mainitsemattomalla on niin paljon rakasta tavaraa mitä ei voi heittää pois.
Se oli kans kolmannessa kerroksessa ja puhuttiin sillon tammikuussa jo varovasti siitä että ois hyvä muuttaa lapsiystävällisempään asuntoon. Helmikuussa me sitten asuttiinkin jo omassa rivitalon pätkässä (neliö..) vaikkei mokkulasta ollut tietoakaan =)

Meillä on sekä parveke että piha ja vaunut on näppärä laittaa kumpaan vaan unosia varten, eli ulkona nukutetaan.

Peitot heiluu edelleen halujen mukaan, jotka on aika normaalit, toisaalta kyllä odotan sitä aikaa kun ei tarvi pelätä että masuun sattuu ja oisin vähän notkeempi ja kenties seksikkäämpi omasta mielestäni :)

Joku kysy siitä videokamerasta... Meidän mies luultavammin ottaa sen mukaan, kuvata annan kunhan pysytään ihan katseenkestävässä materiaalissa, jos haluan katsella alapäätäni niin keksin kyllä jotain, ei sitä tarvi mulle kuvata :D

Voisko tähän tilaan tottua... Noh, vielä pari viikkoa sitten olin sitä mieltä että välillä ei edes huomaa olevansa raskaana... Nyt maha painaa, alapää viiltelee kun istuu vähän aikaa ja nousee ylös, seksi on hankalaa, huoli vauvan voinnista vie järjen... mutta ihanaa aikaa tää on minusta silti! :) Mun tulee tosissaan ikävä mun vaavimasua, kaikkine vaivoineen...

Jahvetti täällä varmaan ollaan kans perätilassa. Tänäaamuna kuitenkin herra hikotteli ja hikka tuntui viistosti alavasemmalta eli taitaa sittenkin olla viisto rt. Hope so.
Ihania vaatteita oot laitellu ja mahtava masu sulla.

innostuin aamulla ja laitoin maran kamppeita valmiiksi. kaksi koneellista pitäs pestä niin ne oli valmiina. Enkä taida sitten minäkään niitä silitellä. Luulen ettei meidän tarviikkaan ostaa lipastoa vaan tein vähän järjestelytyötä niin ehkä siihen nyt mahtuu tuon naperon kamatkin. Ja väliaikaistahan tää vain on. kesään asti sinnitellää pienemmillä tiloilla ja sitten päästään uuteen kotiin. :D
Lenkilläkin käytiin ja tyttö nukkuu nyt päikkäreitään. Ihanaa omaa aikaa ja heti täällä koneella naputtamassa. :D Turkinpippureita napustelen... :ashamed:

Tänään on helppoa ruuankin suhteen. Anoppi soitti ja pyysi syömään hirvipaistia. Nam.

Jotenkin olis kovasti energiaa tehdä nyt kaikkee...oon imuroinu, laittanu joulukuusen pois ja joulukoristeet(valot on vielä ikkunoissa kyllä), astianpesukone tyhjätty ja keittiö siistitty..Maran kamat laitettu ja lenkilläkin käyty. Josko menis kattomaan simpsoneita vaan sohvalle ja mutustelis karkkia. En aio stressata sokruja tänään :ashamed: :ashamed: :whistle:

Kuulumisiin mammat,,,

Jepsu ja Martti 33+5 :heart:

Hei :wave: Eilen siivosin joulujutut pois ja nyt vaan vauvan tuloa odottelemaan.
Hankala miettiä vielä vauvan kotiintulo vaatteita, kun tuo sää on ollut aikas ongelmallinen.
Mistä sitä tietää onko -30 vai +10 astetta :|
Neuvolassakin kävin tuossa välipäivinä ja kaikki oli ihan okei... vauva kuulemma pää alaspäin eli olikos se nyt rt.
Jee 7.1.2008 pääsen sitten sinne painoarvio ultraan vai onko se nyt synnytystapa-arviointi, en muista, mutta kuiteski.
Ai niin joku mainitsi, että 56cm vaatteet on aivan liian isoja vastasyntyneelle, mutta meillä oli pojat 54cm syntyessään, joten 56cm vaatteet oli ihan hyviä.
Eli se on niin yksilöllistä ja asian tietää vasta, kun vauva tupsahtaa maailmaan.
Nyt 34+6 =)

Sunnuntaita!

Kotiintulo vaatteet on täälläkin katsottu, raitaset puolipotkarit, vartavasten ostettu :D sitten siihen bodyt ja muut vermeet, ja ulkovaatteet tietty villapuvun kera..
Olis kyllä kiva jos nukella vois vähän testailla =)

Peitot heiluu täällä tasasesti, vieläkin viikot ovat aika hiljaisia mutta viikonloppuisin otetaan sitten kiinni :p Vielä siitä voin nauttiakkin, kun ei joka paikkaa sen jälkeen kolota mutta saa nähä miten käy loppuvaiheessa..

Tuosta tähän tilaan tottumisesta, en taitaisi tottua. Tuntuu jo nyt että voi kumpa pääsis jo normi mittoihin! Eniten ahistaa tää oma lölleryys, kyllähän tämän kestää kun tietää mitä on tulossa mutta ei yhtään sen enempää..

Huomenna olis taas neuvola, saa nähä mitä verenpaineet sanoo..
Te, jotka ootta käyneet maksa-arvo jutussa niin saako syödä normisti vai onko joku syömättömyys/juomattomuusaika?

Meillä on lähemmäs 60m2 neliön kaksio ja kyllä me tässä vuosi pari mahdutaan asumaan jos ei pikkukakkonen ilmota tulostaan :D Sitten kyllä olis asunnon vaihto paikallaan!

Miten te muut, joko ootte miettineet muita lapsia, te ainakin joilla ensimmäinen tulossa? Mie oon melkeimpä joka toinen päivä sitä mieltä että heti perään toinen ja sitten joka toinen päivä että saa kyllä mennä muutama vuosi ennen ku toisesta aletaan puhuakkaan :LOL: Mutta luulen jos minusta riippuu, niin eiköhän se pojulle kaveri ole jonkin ajan kuluttua tulossa :whistle:

Supisteluista, täällä supistelee melkosesti, varsinki jos pitempää kävelee tai seisoo nii pian tulee supistus pari ainakin. Kipeitä ovat välillä ja välillä taas ei, kunhan eivät pahojaan aikaan saa nii ei haittaa minua.

Eilen käytiin tilaamassa pojulle lipasto, sitten alkaa täälläkin pyykirumba kunhan se kotiin saadaan, menee kuulema viikko jos ei kaksikin. Pinnis on meillä tosiaan kasattuna ja siihen oon jo pehmusteen ja katoksen laittanu mutta patja uupuu, pitää vielä toki pestä se katos ainakin.. Mitenhän sen pehmusteen käy jos pesee?

Mutta nyt perunoiden kuorintaan ja ruoan laittoon.

Seuraavaan kertaan! :wave:

Olipas ihana tuo Pieni talo Preerialla... =) Tuli ihan lapsuus mieleen, kun luin niitä kirjoja ahkerasti silloin ja katoin sitä sarjaakin... =)

Ihanat vaatteet sulla Jahvetti valkattuna! Mä taidan kans ottaa noista kuvat muistoks ja ehkä sit laittaa tännekin... Saas nähdä osaanko... :whistle:

Pyykkikone rallattaa ja ton koneellisen jälkeen ei pysty tänään enää pesee kun yhden satsin, ei mahu kuivumaan. Mulla on tänään lööpailupäivä; en aio liikahtaa mökistä mihinkään! Huomenna onkin sit ohjelmaa tiedossa, kun meen aamusta ekaks antamaan paastosokerin, päivällä ostoksille ja illalla uutta vuotta juhlimaan kavereille. Aiottekos poksautella alkoholittomia kuohareita? Mä aion, musta ne on ihan hyviä. :p Ei tosin aidon samppakaljan veroisia, mutta paremman puutteessa menee. Alkottomat punkut taas on musta ihan luokattomia: mieluummin juon vissyä. =) Eipähän tässä pitkään mee, että voi ottaa lasillisen oikeeta kuohuvaa vauvan kunniaksi... :D

Kävin kelan sivuilla, ja oli päätös tullu..
Maksetaan ekan kerran vasta helmikuun 22 pvm!! Ja sitte siellä oli että maksetaan ajalta 19.1.-jotain.2. vaikkain laitoin äloman alkavaksi jo 2.1.... Vissiin pitänee kelalle taas soitella...

Joko muille päätökset tuulleet?

Ei tod. oo Kelan päätöstä tullu, eikä varmaan tuukkaan vasta kun keväällä. Työnantaja maksaa palkkaa muutaman kuukauden ja sit alan saada vasta Kelan kautta, joten eipä ole kiirustakaan. Toivottavasti päätös tulee siiheks. =) Onkos muuten isyyslomat jo haettu?

Hih,Jahvetti on ostanu saman haalarin vauvalle kun minäkin. :D On se kyllä ihanan näköinen.

Täällä on tänään pesty uuni,sauna ja suihkuhuone.Ukko hinkkas lattiat mut muuten pesin loput ite. Huomenna lyllerrän poikien kanssa aamulla kauppaan ja ostan uuden vuoden sapuskat.Nuorempi siskoni jolla viikkoja nyt n.24 tulee meille miehensä kanssa yöksi. Tiedossa siis saunottelua ja herkuttelua. Toivottavasti pojat nukkuu hyvin rakettien paukkeessa. =)

Asunnon koosta oli jotain puhuttu kun tossa tarkemmin luin juttuja...
Me asuttiin 56 neliöisessä kerrostalo kaksiossa kun Miro syntyi ja se ollessa 1v3kk muutettiin ok-taloon jossa neliöitä kaikkiaan 210. Jokaiselle lapsukaiselle on omat huoneet jahka remontit joskus eteneepi sinne asti. Nyt meillä on työn alla kodinhoitohuoneen laatoitus ja meiän kutupesä on pian valmis. :)

Mamitre

Ollaan puhuttu kyllä että toinen lapsi kohtalaisen pian perään ois hyvä, mutta on nyt ajateltu että katsotaan ensin miten tän yhdenkin kanssa menee =)
Siskolla on 2 ½-vuotias ja kohta 8 kuukauden ikäinen ja aika hurjalta se touhu näyttää välillä... mutta kun ajattelen itseeni lapsena, sisarukset oli yli 8 vuotta vanhempia niin aika keskenäni sain olla... kun en ollut tarhassakaan ikinä kun äiti oli yötöissä ja hoiti ite mut päivisin. Huono ratkaisu sekin.

Noi isyysloma asiat mua ihmetyttää edelleen. Vein niitä hakupapereita sillon samalla kun omiani, mutta täti kelassa sanoi ettei isyyslomaa voi hakea ennen kun lapsi on syntynyt. Tarkoitan nyt sitä 18 päivää. Eli voiko sitä nyt sitten hakeakin jo aikasemmin? En vaan tajua näitä, vihaan sitä kelan hommelia niin paljon...

evaellen, no mie oon laittanu tuon aijaa.comin kautta kuvia...
Eli meet sinne www.aijaa.com ja siihen tulee kohta, jossa voit ladata kuvan koneeltas. Itse oon sit melkeen valkannu kuvakooksi sen jokun, oliko 640 tms...ja kun se on kuvan siihen ladannu, niin siihen alle tulee erilaisia osotejuttuja, niin siitä otat esim. sen "pieni kuva" linkin, maalaat, kopioit ja liität tänne...ymmärsitkös mitään? B) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Noi isyysloma asiat mua ihmetyttää edelleen. Vein niitä hakupapereita sillon samalla kun omiani, mutta täti kelassa sanoi ettei isyyslomaa voi hakea ennen kun lapsi on syntynyt. Tarkoitan nyt sitä 18 päivää. Eli voiko sitä nyt sitten hakeakin jo aikasemmin? En vaan tajua näitä, vihaan sitä kelan hommelia niin paljon...
Isyysrahat haetaan vasta jälkikäteen, mutta yleensä työnantajalta pitää "hakea" isyysloma pari kuukautta ennen kuin loman pitää. Näin siis ainakin kuntatyönantajalla. Meillä se toimi niin, että mies täytti duuniin lomakkeen, johon liitteeks neuvolan todistus lasketusta ajasta. Ja mikäli loma ei sattuiskaan alkamaan tuolloin laskettuna päivänä (kuten ei varmaankaan alakaan), ilmoittaa mies tarkan päivämäärän sit ku sen tietää, ts. sit ku vauva syntyy. Isyysloma on siis palkatonta, joten fyrkat siitä haetaan Kelasta ja jälkikäteen. Isyysraha määräytyy myös aiempien tulojen mukaan, niinkun äippärahatkin.

Meillä ei oo isäntä tainnu vieläkään töissä sanoa, että tässä kohta puolin pitelee isyyslomaa :whistle:
Kyllä työkaverit jne tietää, mut ei ainakaan viimeksi ollu pomolleen asiasta sanonu...no mut niillä ei oo niin justiinsa noi jutut :LOL:
Ja tosiaan se raha haetaan kelalta vasta jälkikäteen =) Ainakin niin myö tehty jo 3 kertaa ja aina ollaan hynät saatu :D

Ikäerostakin oli puheltu. No mie en *ylläripylläri* oo seuraavaa funtsinu :D Eli tosiaan tämä neljäs on viimeinen, mutta nuo 2 ensimmäistä meillä on 2v2kk ikäerolla, kakkosella ja kolmosella on ikäeroa tasan 3 vuotta ja nyt kolmosen ja nelosen eroksi tulee 4v9kk. Eli jos tää la:na syntyisi, niin nuo isommat on 10v, 7v9kk ja 4v9kk.
Itse oon joko tosi pienen ikäeron kannalla (reilusti alle 2v) tai sitten yli 3v...ETENKIN jos molemmat sattuu olee sama sukupuolta :kieh: :kieh:
Meillähän kaikki on poikia ja nuo 2 vanhinta tappelee KOKO AJAN 24/7, 365 päivää vuodessa |O |O |O , kun taas molemmat tulee tosi hyvin toimeen tuon 4 veen kanssa =) Mutta kai luonteetkin vaikuttaa :whistle: ;)
Mut useesti sanotaan, et 2v väli olis ihanne, mut mie EN VOI olla samaa mieltä :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä ei oo isäntä tainnu vieläkään töissä sanoa, että tässä kohta puolin pitelee isyyslomaa :whistle:
Kyllä työkaverit jne tietää, mut ei ainakaan viimeksi ollu pomolleen asiasta sanonu...no mut niillä ei oo niin justiinsa noi jutut :LOL:
Ja tosiaan se raha haetaan kelalta vasta jälkikäteen =) Ainakin niin myö tehty jo 3 kertaa ja aina ollaan hynät saatu :D
Jep, meidän isäntäkin sano, et oikeesti pitäis sit ihan täyttää uus ja virallinen lappu, kun varmistuu se päivä, mut töissä oli sanottu, ettei sinne kukaan mitään lappuja täytä, kunhan soittavat puhelimella vaan. :D Mut yleensä tosiaan noilla isoilla työnantajilla kaikki vähän tarkempaa ja virallisempaa, yksityisillä riippuu vissiin tosi paljon työnantajasta.

Ai niin, käytiin tuossa kävelyllä äskettäin, niin mies kotoolähtiessä tokas, et pitääkin ottaa autonavaimet mukaan, jos joutuukin jättää mut johki kannonnokkaan istumaan ja juoksee äkkii kotoo hakee auton, kiva kiva |O :kieh: :kieh: Kyllä mie urhaana ainakin kilometrin lyllersin B) :saint: :LOL:
Sit se meinas, että nyt tehäänki tästä uudenvuoden vauva...huomiselle siis :D Lenkki, sauna ja illalla viel kolmatta ja neljättä ässää...no joo, jos ei kuitenkaan :D Serkkunsa on syntyny 31.12 :whistle:
Mutta vuoden eka vauva voisi olla kiva :D Mut ei nyt tarkotuksella lähetä tekemään...tehköön niitä ässiä yksinään :LOL:
Kaveri muuten sai tänä vuonna ensimmäisen Kouvolalaisen vauvan =) Syntyi "vasta" 2.1.07 =)

Jahvetti 35+3

Jahvetti ihanasti miehes ajatteli et jos oikein kiire lähtö tulee niin on nopsaan avaimet löydetty. :LOL: Mun ukolla hiukka samanlaista komenttia mun lyllerrykseen... aina kun sanon et ai ku tuikkii tai supistaa niin toinen kysyy et lähetäänkö sutena laitokselle??? Mistäköhän tonkin keksiny... :LOL:

Mun kaveri on syntyny 1.1. se ois ihan kiva pvm. Meillä on miehen vanhemmat lähdössä ulkomaille helmikuun 24. niin kuulemma sitä ennen on synnyttävä. Tokasinpa siihen että jos se sen saman 15 päivää menee yli niinku viimekskin niin se on jo 27.2.(la 12.2.)
Nii joo ja äiteellä on synttärit 5.1. niin sekin kelpais. Mä alan kuntokuurin nyt uuden vuoden jälkeen niin luulis syntyvän ajoissa. :kieh: Vaikka kyllähän se niin on että sitten se vauva syntyy kun se on valmis.

(.) taas on tänään näkyny tähtiä ja huimannukkin. :( Wc:ssä istuin niin alkoi pyöriä silmissä. :/ Kävely tuntuu joka päivä hankalammalle...
Energiaa piisaa vieläkin...

Nyt kakkavaipan vaihtoon.

Jepsu ja Martti 33+5 :heart:

mie ostin äsken citymarketista sellasen ihanan pehmoisen nallevälihaalarin 56cm 7eur.ja ellokselta oon sen starttipaketin tilannu ni siitä tulee vaatteet sairaalaan 56cm neki ja elloksen toppahaalari se vaaleampi sävy,kivat pipon löysin ale korista kans =) nyt alkaa tuntua siltä että voipi hössöttää jo vauvan tuloa =) jyskistä hain uusia verhoja,nyt lähtee joulukamat pois ja uudet tilalle!

Tereee!

Täällä on äippälomailtu "jo" perjantailta asti =). Jaksoin sitten vielä joulukiireetkin töissä vaikka tiukille kyllä otti viimeinen viikko. Noh nyt saa huilata =) . Sintin vaatteet alkaa olla pestynä ja paikoillaan (jopa silitettynä kaikki, vaikka muuten en todellakaan silitystä harrasta, ihan vaan pakolliset...). Myös sänky on pedattu ja muutenkin huone suht kunnossa, vaikkakin matot, verhot ym. uupuu vielä, kun en sitten noista väreistä vielä oikein tiedä :LOL:

Mitenkä ihmeessä saan sitten aikani kulumaan???

Sitteri taitaa olla ainoa, mikä meiltä enää puuttuu. Vaatteitakin on tullut pikkuhiljaa osteltua niin, että nyt saa riittää (onneksi alesta en löytänyt enää mitään :D ) . Mä oon kyllä kirppareillakin muutaman kerran poikennut, mutta en ole mitään sieltäkään löytänyt, joten kaikki on nyt sitten oikeastaan uutena ostettua, vaikka aluksi puhuttiin, että osan kamppeista vois kyllä hyvin ostaa käytettynä...Noh pikkuhiljaa kun on ostellut, niin eipä tuo ole niin kukkaron päälle käynyt...

Vointi on täällä taas ihan hyvä, nyt kun on ehtinyt muutaman päivän "lomailla". Huomenna taas neuvola, niin sitten selviää lisää, tuskin paineissakaan on mitään hälyyttävää tapahtunut, ainakaan olo ei sellaseen viittaa.

Ikäerosta olitte höpötelleet...tällähetkellä ajattelen, että heti perään meille ei toista tulisi, mutta saas nyt nähdä, mitä tuleman pitää :LOL:

Kotiintulovaatteita tai sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta vaatteet on kyllä suurinpiirtein mietittynä. Alle 56 senttisiä vaatteita en ole kyllä ostanut ainuttakaan, joten toivottavasti vauva ei nyt niihin huku. Luotan siihen että tulee vanhempiinsa ja syntyy yli 50 senttisenä. Eiköhän nuo siinä tapauksessa menettelisi nuo 56 kokoisetkin???
Justiinsa tuossa silitellessä mietin, että hitsi kun nekin tuntui niin mahottoman pieniltä, että miten mä ikinä osaan niin pientä ihmistä pidellä :LOL:

Olikohan muuten Lumianna(?) kun mietti ettei kellään muulla ole la 2.2, niin täällä on!!! En muista, roikkuukohan tuolla listassa 4.2...? Mutta virallinen on siis ollut alusta asti 2.2, on varmaan vaan jäänyt muuttamatta, kun omien laskujeni mukaan sillon alkuun se ois ollut 4.2.

Eipä kai tässä muuta...ainiin, ihania kotiintulovaatteita ootte valkannut :heart: !

Mirtsu ja sintti

Yhteistyössä