** Helmikuun Helmet** joulukuu

Onko teillä muilla turvotusta ja kovia nivel kipuja??
Mulla on ja pää ollut kipee ja toissapäivänä oli näössä kimaltelevia juttuja...
Mulla on seurattu noita arvoja kun ne ei ole ollut oikein kunnossa :(

Nalle-Puh 34+6
 
Heipparallaa!
Ihan aluksi kiitos olikos se nyt Heltu joka vinkkasi masuavusta, asia on kyllä jo hoidossa mut laitoin nimen talteen =)

Evaellen mulla on sama body ja sama toppapussukka vauvalle :) Tosin kotiintulovaatteina vähän eri jutut kuitenkin, kirpparilta löysin maailman suloisimman 56cm toppiksen. Joku kysyikin kirppareista, mä olen intohimoinen kirpparikoluaja ja suurin osa vauvankin vaatteista on kirpparilta. Kun jaksaa vaan ettiä ja penkoa ja on tarpeeks (mutta ei liian) kriittinen niin voi löytää esim. kerran pidetteyjä juttuja. Ite löysin viime kerralla tytön vaatteita, asuja, potkareita, yöpukuja, bodeja, sen söpön toppiksen ja sellasen ihanan vanupuvun ja vielä finlaysonin lakanat pinnikseen, kaikkiin noihin meni yhteensä 20euroa. Ei mulla oliskaan vara uutena ostaa.. :/

Mulle on hirmu paljon sukulaiset ja kaverit kantaneet omien lastensa vanhoja vaatteita. Kaikki oon ottanu vastaan, valkannu parhaimmat ja laittanu loput varastoon. Niistä mitkä on ollu varastossa, aloin tänään koota mummolapaketit, eli molempiin mummoloihin varavaatteita, sängynsuojia, harsoja, makuupussit...

Asumisesta oli ollut puhetta, me ollaan asuttu vajaa vuosi omassa talossa. Nyt tää vasta alkaa tuntua kodilta, ja pikkuhiljaa on ruvennu tajuamaan kuinka paljon talossa riittää hommaa! Ei oo vapaa-ajan ongelmia. Mut ongelmia noin muuten piisaa kyllä.

En nyt valitettavasti jaksa taaskaan muistaa mistä kaikesta oli puhetta ollut, joten toivottelen vaan jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!

34+6
 
Silkkimyssy: Itse ostin ekalle sellaisen, silloin koko oli 0-6kk, vaatii tosiaan esim. silkkinauhalla pienemmäksi kuronnan. Jotain päähinettähän vastasyntyneelle suositellaan ja tuo on ollut jo kahdella lapsella käytössä ja tulee käyttöön myös tälle kolmannelle. Itse tykkäsin tuosta myssystä niin paljon, että ostin myöhemmin isomman koon vauvalle kesämyssyksi (eka syntyi joulukuussa).

Asumisesta: Meillä on vanha (50-luvulla rakennettu) rintamamiestalo, jossa on vakuutuspaperien mukaan 222 neliötä. Vintti on lähinnä varastona ja vieraskäytössä. Nyt pitäisi saada täällä alakerrassa "taas" muutoksia aikaiseksi, kun tulee lisää perhettä. Muutenkin tämä talo, hmm... no joo, meillä on katto pään päällä. Olemme miettineet uuden talon rakennuspaikkaa ja yhä enemmän alkaa näyttää siltä, että puretaan tämä vanha pois ja rakennetaan uusi samalle paikalle... Meillä on siis tässä talossa niin paljon remontoitavaa, että uuden rakentaminen tulee halvemmaksi ja tämä ihan oikeasti sortuu niskaan muutamassa vuodessa ellei mitään tee. Nyt on (tarpeen vaatiessa) asennettu uusia kalusteita sillä periaatteella, että ne asennetaan myös uuteen asuntoon, samoin huonekalujen hankinnassa ollaan huomioitu tuo...

(.)Tänään juhlistettiin vieraiden kera esikoisen syntymäpäivää, oikea syntymäpäivä oli perjantaina.
 
heips :wave:

Cruella: Tuo päänsärky on kans varmaan vittumaista... Mul ei oo ikinään särkeny päätä, *kopkop*. Vihlassu on jonkin kerran, mut ei mitään särkyjä. Onkos sulla muuten kotiintulokamat valkattuna?

no ei :ashamed: mä en oo oikeesti tehny mitään |O tällä viikolla alan urakan kuhan noi isommat pennut lähtee. pinniksen pohja on sentäs jo nostettu et jotain sentäs saatu aikaan :whistle:

babygirl: toivotaan että säästytään raskausmyrkytykseltä :/ ja tohon tottumiskysymykseen ni en hemmetissä tottus tähän olotilaan |O tää raskaus ollu rankka noitten etomisten takia, en malta oottaa et olo normalisoituu. muuten ei oo mitään ihmeempää vaivaa vaikka onhan toi maha tiellä ja haittaa tiettyjä hommia mut sen kanssa kyllä pärjää.

mamitre: mä kuulun myös supistelemattomiin. toinen tulossa ja ootin et suppailis enempi. alussa oli jonkunlaisia suppareita mut ne loppu sit ja sen jälkeen ei oo ollu ku kerran peittojen pöllyttelyn jälkeen. pojasta ei ollu ku vasta synnytyssupparit.

me asutaan neliössä ja parhaimmillaan tässä tulee olemaan 6 henkeä kun miehen pennut on meillä. ne jää ens vuonna äidilleen ku isompi lähtee kouluun ni sit helpottaa. rasittaa toi 2 vkon hälinä :snotty:
mä oon kanssa ahkera kirppareitten koluaja ja kaikki vauvan vaatteet on melkeen kirpparilta. jotenki tuntuu älyttömältä ostaa uusina vaatteita mitkä menee ehkä pari viikkoa. oon tehny tosi hyviä löytöjä, vaatteet on ku uusia. luonnollisesti kun käyttöikä niin lyhyt. ei olis kyllä varaakaan uutena ostella.
mä meinaan vauvan vaatteet silittää ku on sitte pehmeemmät ja kuolee ainaki kaik maholliset pöpöt. inhoon kyllä silitystä ja varsinki tollasten pienten vaatteitten, sellasta näpertelyä ja ku mulla on sormet ku nippu ky**iä :kieh:
täällä myrskynny kans ja noi ainaset vesisateet raivostuttaa |O joka paikka kurassa ja ravassa. no jospa se nyt kunnolla pakastas ja pysyvästi, toivotaan ainaki. ja tulis lunta :)

mut nyt kattoo lost boysia :wave:
 
Tosiaan tuosta vaatteiden silittämisestä, mä kanssa tykkään silittää ja muutenkin pyykkihommat on kotitöistä mun lemppari. Töissäkin mukavin homma =) Mulla oli muutaman vuoden käytössä kirpparilta ostettu mankeli, se hajos muuton yhteydessä ja surin sitä monta viikkoa! Vieläkin tulee pala kurkkuun. Nyt silittelen vaan lakanapyykin, ja jos ei oo aikaa niin jätän silittämättä. Pyykkiaineista, yleensä käytän nestemäisiä, ja huuhteluainetta en käytä ollenkaan. Meillä on tuo kuivuri niin sillä saa vaatteista ihanan pehmeitä ja pölyttömiä. =)
 
Moikka

Ikäerosta musta toi mun tyttöjen ikäero 1v7kk on tosi hyvä nopeempaanki ois saanu tulla, mut tärpänny sillo. Alussa esikoinen unohti nopeesti esikoisaikansa ja tottui vauvaan. Ja myöhemmin ovat verrattavissa kaksosiin..kuten edelleenkin, majakka ja perävaunu. Nyt tälle kakkoselle ja kolmoselle tulee 3v ikäeroa.. uhmaa voi tulla helpommin nyt, ku esikolle aikoinaan.

Maksakokeista ym niistä ei mun pitäny olla ravinnotta tai mitään rajotuksia/ohjeita, kuhan kävin verikokeissa. :/

Tytöt tuli kotiin, johan sain pojuun eloa! Ollu huolestuttavan hiljanen pari päivää, mutta johtuu näköjään siitä, että mä rennompi ja rauhallisempi ja ei kuule siskojaan. Jatkossa en huolestu..viimeyönä viiden maissa kiskoin sen pimputtimen pinnasängystä irti ja sanoin isännällr vaa, että soitan niin kauan, ku alkaa eloa tulla, pari muksua sain ja nukahdin ite.
Mukavan mojovia supistuksia tullu taas illan mittaan muutamia :| . Tossa toinen neiti istu mun jalkojen päällä ja leikittiin veetään nuottaa juttua, ni siitäkös ärty. Itku melkei pääs, ku sattu :snotty: .
Häpyluut ruskaa, tai noi liitokset otssa alhaalla. on muute nii karun näkönen, ku taas saunan jälkeen istuin sängyn laidalla vähä jalat haralleen ja rasvailin, ku pullootta tuo alapää ulospäin just sen pään kohdalta :eek: :x . Ei ole mikään pikkuruinen siro häpykumpu :LOL: :LOL: , järkyttävän näkönen |O .

Varmaan tässä päivystän, minkä von, häntäluu pirun kipee ja ku ei meinaa päästä enää sohvalta ylös :kieh:

:heart: nelli&pulla 34+3
 
Nyt en enää muista, enkä jaksa selailla kaikkia läpi, niin: Oliko täällä ketään, kellä on kokemusta perhehuoneesta tai aikooko joku toivoa sellasta???

Me kun on alettu miettiä, että vois sittenkin sellasta harkita...mutta kokemuksia kaipailisin...
 
Pyykkikone on pyörinyt koko päivän ja vielä olis pari koneellista Myn pyykkiä pestävänä :D Nyt pyörii meiän huomiset vaatteet, ollaan menossa kaverin kaverille viettämään uuttavuotta. Alkottoman viinin meinasin itelleni ottaa mukaan ja miehen kanssa poksauttaa tavan skumpan (pikkupullo) B) Pari huikkaa ajattelin siitä vaan ottaa, kun miulla menee jo lasillinen skumppaa päähän :whistle:

Kotiintulovaatteet olen olevinaan moneen otteeseen valinnut, mutta mieli muuttuu joka viikko, enkä osaa päättää mitä Mylle laittasin :D Tällä hetkellä on mietinnässä nämä:

body+potkarit+sukat


välipuku+tumput+kypärämyssy


haalari+pipo+tumput+villasukat+töppöset


Supistuksia miulla tulee vaan, kun ollaan oltu kävelyllä. Ei tarvii pitkään kävellä, kun rupee mahaa kiristämään. Kipeitä ne ei ole, sellasia menkkajomotuksia vastaavia.

Me ollaan toivottu perhehuonetta, että mies voisi olla yötä sairaalassa miun ja Myn kanssa. Voipi vaan olla, ettei sellasta mahollisuutta ole, kun tuo synnytysosasto on tosiaan naistentautien yhteydessä ja joskus osasto ihan täynnä, jolloin ne yhen hengen huoneet annetaan syöpäpotilaille :/ Itku kyllä pääsee, jos mies ei voi jäädä :'(

Mitäs muuta, mie jo unohin mitä luin teiän jutuista :ashamed:

Niin joo, Nalle-Puh Miulla vaan nuo lonkat ja liitokset alapäässä on kipeät, turvotusta tosi vähän, nilkoissa vaan iltasin.
 
Jeps,

nyt on kaikki hynttyrän vaipat, harsot, petivaatteet, peitot ja pyyhkeet ja muut semmoset pesty. =) Kone rallatti tänään viis satsia ja eilen neljä! huh... =) Huomisen jos pitäis taukoa ja tiistaina jatkais vaatteilla. =)

Iltapalan söin äsken ja nyt pitäis sit "paastota" 12h. Ootteko muuten sokerintarkkailijat juoneet paaston aikana vettä? Mä oon yleensä juonu korkeintaan yhen lasin vähitellen sen paastoajan aikana, kun en ihan juomatta pysty olemaan. Mulle on myös sanottu, että sen yhen lasillisen voipi juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Evaellen mulla on sama body ja sama toppapussukka vauvalle :)
Sullapa on hyvä maku! :LOL: Tuo ei muuten oo se Lindexin body, vaan tuo on POPin liikkeestä Kampista. Tosta talvihatusta ajattelin, et taitaa olla aikasta iso... Joku sanoi ostaneensa hatun kokoa 37, niin mistä pirusta niin pieniä löytää???

Perhehuone otetaan ehdottomasti jos saadaan! Kaikki kaverit sen on tähän mennessä halutessaan saanu, mut teoriassa on kai mahdollista, ettei saa, jos on kauheesti synnyttäjiä just sillon. Kättärille ollaan siis menossa.

Upeet on sullakin Kiin nuo kotiintulovaatteet! Erityisesti tuo tikruraitainen puku. Mistäs oot hommannu?

Hynttyrävauva on pelmastanu taas koko päivän. :heart: Tänään ei oo ihan tautisesti potkinu tai kaivellu mun rakkoa, mutta koko ajan melkein möyrii niin että massu näyttää tosi oudolta. =)

Ei oo kukaan vastannu, joten kysyn uudelleen: Onko kukaan alottanu välilihaa venyttelemään? Jotenkin etoo, :x mutta kun siitä ilmeisesti oikeesti vois olla isokin hyöty: ei välttämättä repeis niin pahasti, saati tarviis leikellä...

eva & hynttyhelmi 34+4 :heart:

 
evaellen Sain siskolta lainaksi tuon tiikeripuvun :) On aikas söötti miustakin :heart: Välilihaa miulla oli tarkotus ruveta hieromaan, mutta enpä ole muistanu. Pitää laittaa mies asialle, jos se muistas paremmin ;)
 
Evaellen joo ei oo 3 synnytyksen aikana ikinä jouduttu leikkaan välilihaa ja oon kyllä itsekin ihmetelly,mutta hyvä niin. Kuulemma on kipee jos sitä on leikattu. Toivottavasti nyt kävis yhtä hyvä flaksi.

(.) tuli peittoakin heiluteltua tässä illalla(no nyt on jo yö ) ja molempia ihan nauratti kun olin päällä ja tuntu et maha on tiellä ja mieskin sano et se painaa sitä..mietittiin et ikinä ennen ei oo maha tossa asennossa haitannu menoo,mut nyt kyllä haittas.Hyvä ettei molemmat revetty nauraan kesken touhun..

Naapurin rouva muutama pvä sit sano kun näki mut,että mun maha on jo laskeutunut..enpä oo ite varmaan sit niin kattellu kun en oo kiinnittäny huomioo.Mieskin sano et on laskeutunu kun kerroin sille.
Onko muilla? Ei mulla kyllä näin aikasin ennen oo.. :/

nyt maate...
 
Huomenta |O

Ei täst tuu taaskaan hevon piippiäkään...

Olen ollut perjantaisesta asti kipee ja lauantai yö oli yhtä tuskaa yskin keuhkoja pihalle ja sen seurauksena alkoi supistella. Ei mitään kauheen kivuliaita mutta vatsa veti ihan kovaks palloks.

Huonosti nukuttuja öitä voisin luetella miljoona. Ja neuvolantäti oli tästä sitä mieltä että onhan tämä nyt toivottu vauva kun sulla 2 km takana. Kyllä sä tän kestät :/ Ihme viisaus lauseita. :/

Mieskin oli la iltana viihteellä sekin lisäsi oman ressin tähän kaiken päälle. En ymmärrä miksi ressaan niin hirveesti jos hän lähtee baariin. Siis en nyt kieltänykkään ikinä ole mutta näen silmissäni kuinka hänet hakataan tai hän tippuu/työnnetään aurajokeen kotimatkalla. Olen monesti sen hänelle sanonut että voit mennä mutta olisitko ystävällinen ja tulisit viim 3 kotiin.

Kerran hän lupasi tulla ajoissa eli klo 3 kotiin ja kun ei vielä puoli 5 ollut mitään kuulunut sain melkein paskahalvauksen. :LOL:

Mitäköhän tästäkin tulee kun olen niin vainoharhainen.

Vauveli on onneksi liikuskellut hiukan... mitä nyt yskimisen ja suppailujen välissä kerkee.

Painon tunne on lisääntynyt alhaalla... sunnuntaina en meinannut kävelemään päästä.

Tänään olisi tarvinnut mennä sokeripaasto arvo mittauttamaan mutta olen joutunut juomaan melkein pullollisen yskänlääkettä ja 2 litraa vettä ja 3 askia pastilleja että pystyy jotenkin hengittämään. :LOL:

Joku puheli videokamerasta. Me ainakin yritetään ottaa se mukaan synnytykseen. En sitten tiedä kuinka sitä ehtii käyttämään mutta kokeillaan.

Ummetuksesta. Onko vaarallista kun en ole käynyt isolla asialla 3 päivään ei ole edes hätä ja varsinkaan nyt en viitsisi väkisin lykkiä. Luumusosetta olen nauttinut kyllästymiseen asti YÖK!!! Pitäisi varmaan hakea apteekista jotain apua tähän. :/

Mahan laskeutumisesta en osaa sanoa juuta enkä jaata. Omasta mielestä se on alhaalla. Mutta neuvolan mielestä "kohtu on hyvin kasvanut" oli vastaus kun kysyin onko laskeutumisen merkkejä... :/

Hyvää uutta vuotta.

Mä taidan viettää sen kotona vällyjen alla.

Niisku-neiti & rinsessa 34+6
 
Huomenta, :wave:
ja :hug: taasen kipeille ja huonostinukkuneille. Mä nukuin kuin tukki ton viis tuntia ja olen taas ihan virkeänä, niin en jaksa sängyssäkään enää maata. Olishan se hyvä, jos nukkuis pitkiä yöunia nyt kun vielä voi, mut mulle on aina sopinu tämmönen rytmi et nukun yöllä n. kuus tuntia ja sit päiväunet. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Mieskin oli la iltana viihteellä sekin lisäsi oman ressin tähän kaiken päälle. En ymmärrä miksi ressaan niin hirveesti jos hän lähtee baariin. Siis en nyt kieltänykkään ikinä ole mutta näen silmissäni kuinka hänet hakataan tai hän tippuu/työnnetään aurajokeen kotimatkalla. Olen monesti sen hänelle sanonut että voit mennä mutta olisitko ystävällinen ja tulisit viim 3 kotiin.

Ummetuksesta. Onko vaarallista kun en ole käynyt isolla asialla 3 päivään ei ole edes hätä ja varsinkaan nyt en viitsisi väkisin lykkiä. Luumusosetta olen nauttinut kyllästymiseen asti YÖK!!! Pitäisi varmaan hakea apteekista jotain apua tähän. :/
Mulla on ihan samanlaisia pelkotiloja kuin sulla, vaikkakaan mies ei usein viihteellä käykään. Pelkään, jos hän joutuu esim. ajamaan pitkän matkan yksin autolla tms. Tosta uloslähtemisestä ollaankin nyt miehen kanssa tuumattu (mies itseasiassa oli alunperin ajatellu), että tänään vielä ottaa keittoa, mutta sitten seuraavan kerran vasta kun vauva on syntyny, ettei vahingossakaan oo rapulassa tai humalassa kun synnytys käynnistyy. =) Ainahan sitä voi yhden saunakaljan tietty ottaa, mutta periaatteena on, että pitää olla ajokunnossa. Vaikka kulkishan toi taksikin, et ei se siitä ajamisesta kiinni oo. Röökinpolton se on melkein lopettianutkin jo; vakituisesti ei polttanutkaan, mut on ollu semmonen samanlainen "kaljapolttelija" kuin mäkin, et on saattanu kotonakin vetäistä körssän, jos ottaa kuppia. Nyt on tupakoinu enää vaan enemmän kuppia ottaessaan eli selkeesti viihteellä, eikä lainkaan kotona.

Vatsantoimimisesta: En tiedä onko vaarallista, mutta voin kertoa, et mä en pystyis olemaan kolmea päivää p*skomatta! :eek: Kun oon tottunu siihen, et massu toimii päivittäin, niin sehän ois aivan hirveetä. :x Mulla oli tossa taannoin ummetusongelmia: luumut ja Duphalac auttoi. =) Nyt ei niitä ongelmia enää oo; Duphalacin oon jättäny aikaa sit pois ja maha toimii ittestään suunnilleen kahdesti, välillä jopa useemmin päivässä. Kelläs muilla se olikaan toimivainen suoli? Jepsulla muistaakseni ainakin? Niin, että eipä tää ihan normaalia oo nytkään, mutta eipähän oo massu kipiä enää.

Hitto on nälkä, |O "paastota" pitäis vielä pari tuntia, kun meen sokerinmittaukseen vasta kymmeneltä. Mies tulee ysin jälkeen duunista ja lähetään sit labran kautta kaupoille. Paitsi jos se ei oo pystyny duunissa yhtään lepään ja on väsynyt, ni sit mennään kaupoille myöhemmin. Tavallisesti se duunivuoron (24h klo 9.00- 9.00) jälkeen valvoskelee iltapäivälle ja ottaa pidemmät päiväunet tossa puolenpäivän jälkeen tai iltapäivällä. Pitäisköhän sitä kuitenkin yrittää nukuskella vähän, et aika menis nopeemmin...

eva & hynttyräpemmi 34+5 :heart:
 
Hello!

Niisku-neiti, mulla on kanssa kaksi km takana, eli varmasti toivottu vauva, mutta eipä se taida mullakaan näitä unettomuuden aiheuttamia vaivoja mitenkään helpottaa... Vie kyllä puhtia pois päivistä, kun öisin valvoo neljäkin tuntia putkeen. Olen yrittänyt lisäksi välttää päikkärien ottoa, sillä ne vie mulla viimeisetkin mahdollisuudet kunnon yö uneen...

Monella on äitiysloma jo alkanut :). Mulla kanssa alkaa nyt viimeinen päivä, eli en enää periaatteessa mene töihin. "Periaatteessa", koska joudun joitain keskeneräisiä asioita hoitelemaan vielä "etänä". Olen tässä miettinyt, että olenkohan ihan outo tapaus (kun kaikki muut on hehkuttaneet lomalle jäännin ihanuutta), sillä koko viikonlopun on ollut todella "tyhjä olo" töiden lopettamisesta... En siis todellakaan ole mikään "työnarkomaani" eikä työpaikkani ole mitenkään "ihannemesta", mutta jääminen pois aiheutti mulla kyllä mitä lie luopumisentuskaa... Ehkä näihin tuntemuksiin vaikuttaa myös se, että anopin hautajaiset olivat perjantaina ja stressi niiden järjestämisestä on sitten ohi... Mutta mitäs mä nyt sitten teen elämälleni... :/

No, ehkä nyt olisi sitten viimeinkin se aika ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa tosissaan hommaamaan niitä vauvan tavaroita... Taidan nimittäin myös siinä asiassa olla "luojan luoma kummajainen", että mitä lähemmäksi la tulee, sitä kaukaisemmalta asia musta on tuntunut... Vauva on siis edelleen todella tärkeä ja toivottu, mutta jotenkin en osaa kunnolla ajatella, millaista elämä vauvan syntymän jälkeen on... ja kaiken kukkuraksi huomasin pari päivää sitten olevani lähinnä ärsyyntynyt, kun serkku kävi 10 kk ikäisen ja luonnollisesti eläväisen tyttönsä kanssa meillä... Eli suomeksi sanottuna taidan potea kunnon "rimakauhua"... :ashamed: Voi lapsi parkaa minkälaisen äidin se onkaan saamassa... :( . No, toivottavasti "luonto ajaa tikanpojan puuhun" ja "Siperia opettaa", mutta kyllä tätä ensikertalaista kyllä rehellisesti sanottuna pelottaa miten sitä osaa kasvaa uuteen rooliin elämässä, sillä pelissä on pienen ihmisen alun koko elämä... :eek: Mäkin taidan vetää peiton korviin ja olla vaan vällyjen alla seuraavat pari viikkoa, niin ehkä tämä olo tästä sitten huojentuisi...

No toivottavasti "päivä paistaa vielä tähänkin risukasaa"... :) Ja pahoittelut oma napaisesta valituksesta...

Pöhinä + rimakauhu 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöhinä:
Monella on äitiysloma jo alkanut :). Mulla kanssa alkaa nyt viimeinen päivä, eli en enää periaatteessa mene töihin. "Periaatteessa", koska joudun joitain keskeneräisiä asioita hoitelemaan vielä "etänä". Olen tässä miettinyt, että olenkohan ihan outo tapaus (kun kaikki muut on hehkuttaneet lomalle jäännin ihanuutta), sillä koko viikonlopun on ollut todella "tyhjä olo" töiden lopettamisesta... En siis todellakaan ole mikään "työnarkomaani" eikä työpaikkani ole mitenkään "ihannemesta", mutta jääminen pois aiheutti mulla kyllä mitä lie luopumisentuskaa... Ehkä näihin tuntemuksiin vaikuttaa myös se, että anopin hautajaiset olivat perjantaina ja stressi niiden järjestämisestä on sitten ohi... Mutta mitäs mä nyt sitten teen elämälleni... :/
Mulla oli perjantaina vika duunipäivä (tänään on ylityövapaa) ja kylläpä mä tirautin ihan pikkuset itkutkin luopumisen vuoksi... :'( Oli tosi haikeeta, kun joutui luopumaan, vaikkakin vaan hetkeks ja ihanan asian takia, työstä ja työyhteisöstä. Mulla on itse asiassa pyöriny pari juttua mielessä nyt viikonloppuna ja ajattelinkin, et laitan yhen sähköpostin vielä töihin ja sit saa olla. Eiköhän sitä vähitellen tästä työhommelit unohdu: viimeistään sit kun saa sen suloisen, tuhisevan vauvelin sylkkyyn. :heart:
 
huomenia :wave:

eipä taaskaan saanu kummosia yöunia nukkua ku piti se leffa kattoo ja sit pitää noita koipia pitää ylhäällä et melkeen kahteentoista meni ja jotain puol seiska heräsin taas et vessattaa. yön aikana joutuu käymään vähintään sen 3 kertaa huussissa että ei kovin kummosia pätkiä yhtäjaksosta unta :/
maha on mulla laskeutunu jo aika päiviä sitte, ihan normaalia jos on yks tai useempi synnytys takana. sama koskee tota välilihan leikkausta tai repeämistä, harvemmin enää toisessa tai useemmissa repee tai leikellään ja jotkut on hyvätuurisia ja joustavalihaisia eikä repee ollenkaan niinku mamitre. mulla ekassa leikattiin väliliha eikä ollu hirveen kipee ja parani äkkiä. nyt uskon ettei leikkausta tarvita enkä repee. koskaanhan ei tiedä mut luottavaisin mielin meen synnyttelemään, kaikin puolin.
vessahommista, en mäkään pystyis olee 3 päivää käymättä isolla asialla mut monillahan vatsa toimii harvemmin. tietty jos normaalisti maha toimii kerran päivässä ni sit kannattaa ehkä ottaa jotain helpotusta.
ei malttas millään oottaa et sais vauvan syliin :heart: tänään on 35 vkoa täynnä et kahen vkon päästä vauva täysaikanen eikä tarvi silleen varoa. tosin en oo nyttekään varonu ku ei mitään komplikaatioita oo ollu mut sitte voi ruveta touhuilemaan kunnolla. sanoin ukollekki et varautuu et peitot heiluu muutaman vkon päästä ahkerasti ja samoin moppi :D haluun oikeesti tän vauvan ulos näitten olojen takia, päänsärky ja pahoinvointi ei oo hirmu hauskaa :/

evaellen: missä olitkaan töissä jos saa udella?
 
Kakkoshuomenta, :wave:

nukuin pikku unet ja nyt piti jo heräillä, kun pitää sinne verikokeeseen lähteä. Nälkä on hirvee... :p :p :p Jos tekis leivät mukaan, et vois heti sit syödä... :p

Mulla on synnytyksen suhteen kans ihan luottavainen mieli; luotan suomalaiseen terveydenhuollon osaamiseen ja itseeni myös. Kipu tosin hieman jännittää, mutta erityisesti se, että kaikki menee hyvin: toivottavasti oltais molemmat vauvan kanssa kunnossa koettelemuksen jälkeen.

Cruella: Teen aikuissosiaalityötä (ja toimeentulotukea) kunnallisessa sos.toimistossa. :)
 
huomenet! täällä on kolmelta herätty ja sen jälkeen vain pyöritty sängyssä :| mulla on samanlaisia pelkoja miehen tai lasten menettämisestä,mies ei kulje lainkaan baareissa,mut silti,,,näen unia jossa vilisee kuolin ilmoitukset tms :eek: tosi kiva,,,seki lisää mun unettomuutta kaiken muun ohella,,,minulla on ollu aina huonosti toimiva vatsa,kerran viikossa riittää mulla :LOL: ,,,ei mulla silti ooo maha kipeä tms,,,välilihaa mulla leikattiin ekan kohdalla,en tiiä oliko aivan pakko vai helpottivatko mun työtä,,vauva ei kyl ollu kuin 47cm ja 2700g,,,olihan se kipeä jonkun aikaa,sen jälkeen eioo ees ehoteltu että pitäs leikata eikä oo revenny,,,,meillä pitäs ne kaksosten vaunut hommata,kun sais osamaksulla jostain,ovat niiiiin kalliita!nyt ulos lasten kanssa!
 
Voi |O |O |O Mulla hajoo pää kyllä justiinsa tähän oloon. Kävin just oksentamassa. Pahoinvointi teki paluun kolmisen viikkoa sitten ja on kyllä niin niin niiiiiiiin persiistä |O |O Johan tuossa menikin kymmenisen viikkoa pahoinvoinnitta. Ihan samanlainen olo ku alkuraskaudessakin, mulle tulee nälkä ja syön ihan hyvällä ruokahalulla, mutta vähän syömisen jälkeen etoo niin hitosti et sit lentää laatta :x :x Ihan ku unettomuus ja supistelut ei olis riittäneet tähän loppuaikaan :/

evaellen: mulla on vauvalle valmiina se koon 37 lakki. Se on oikeasti kyllä tosi pieni =) Se on Maximon lakki, jonka löysin kirpparilta ja näyttää aivan uudelta. Tuota Maximoa myy ainakin lastenvaateliikkeet (täälläpäin mm.Bobo ja JesperJunior sekä lisäksi Sokos).

Taidanpa taas leikkiä tuolla tytön nukella ja ottaa teille kuvat :D :D

babygirl 34+2
 










Varmuuden vuoksi katoin myös pojalle vaatteet valmiiksi....
Luonnonvalkoiset villavaatteet on vielä mummilla työn alla, joten ne nyt puuttuvat kuvista. Sieltä on siis tulossa vielä villatakki, ja -housut sekä lakki, jota käytetään tarvittaessa ;)
 
Hienoja vaatteita teillä :heart: Mulla on myös pakattuna kassit ja eilen laitoin vauvan sängyn valmiiksi! :whistle: Tänään alkoi ÄITIYSLOMA virallisesti! :whistle: Hui sentäs! Vielä 5 viikkoa+ 1 päivä laskettuun aikaan... :eek: Ihan hirvittää.. lasten ikä eroista oli täällä puhe, minun lapset ovat 14, 11 ja 6 vuotiaat nyt ja miehen lapset 8 ja 11 vuotiaat että ihan isot ikäerot tulee. Se on siinä hyvä että hoitajia riittää! :D

Tarppa ja toukka 34+6 :xmas:
 
Ikäerosta Niin meillä on lapset 14-vuotias tyttö. 5-vuotias poika ja 4-vuotias poika.
Nuorimmilla on 1v3kk ikäeroa... toisaalta on kiva, kun on noin vähän ikäeroa.
On paljon seuraa toisilleen, mutta vauva-aika oli raskasta ja välillä pojat tappelee tosi paljon keskenään.
Saa nähä sitten miten tämä uusi tulokas sopii joukkoon mukaan, kun tulee neljän vuoden ikäero, tällähetkellä nuorimmaiseen.

Viime yö meni taas supistellessa, mutta kyllä minä jo toivonkin, että pääsin synnyttelemään.. oon niin kypsä tähän odotukseen.

Tosi kiva katella, kun ootte pistäny kotiintulovaatteista kuvia =)
Minä en tosiaan ole edes jaksanu miettiä niitä vielä ja sanoinkin, että mies saa kattoo mitä sitten tuo sairaalaan.
Osaa kyllä jo sen homman, kun on näin mones lapsi tulossa :D

Ja Jahvettiko se oli, joka oli laittanut masustaan ihania kuvia!!!

Sitten tyhmä kysymys :ashamed: Vaikka odotankin neljättä, niin en tiedä. Siis mulla valuu tätä maitoa, niin että vois aamukahviin lypsää ja liivinsuojukset on ahkerasti käytössä.
Niin mitä tää maito nyt on mitä valuu, onko tämä nyt esimaitoa???
Mutta miten tätä esimaitoa, jonka pitäs olla ravintorikkaampaa, riittää vauvalle, jos kaikki nyt valuu vai alkaako sitä sitten vasta tulla, kun vauva on syntynyt ja tämä on nyt vaan jotain esi, esimaitoa?? :eek:
Nyt 35+0 :wave:
 
Huomenta :wave: Kerrankin ajoissa ylhäällä :D Heräsin tunti sitten supistuksiin, eikä ne vieläkään tunnu hellittävän. Vastaavat napakoita kuukautiskipuja :( Miulla on siis suorastaan infernaaliset kuukautiskivut (joudun niihin käyttämän reseptikipulääkkeitä), eikä nää vielä siihen yllä, mutta jos tästä pahenevat niin soitan neuvolaan. Tuskimpa My nyt vielä alkaa tulemaan, viikkojakin vasta 35+0 :eek:

Turvallisin mielin olen lähdössä synnyttämään. En pelkää välilihan leikkaamista, repeämiä, pöydälle kakkimista tai mitään muutakaan :D Ainut mikä jännittää on kipu ja siihenhän on tropit olemassa, jos ne vaan kerkeää saamaan :| Se on oikeastaan ainoa asia mikä jänskättää.

Ummetus on miulla jääny taakse ja vatsa toimii 2-3 kertaa päivässä vähän turhankin liukkaasti B)

babygirl Ihana tuo siun vauvanukke :heart: :D

kevytmelankolia Minkä väristä siun maito on? Se esimaitohan on sellasta tummankeltasta-oranssia. Miulla tulee ihan kirkasta, välillä sameampaa, mutta läpinäkyvää, tosi tahmeeta nestettä :x En usko, että se on maitoa ollenkaan, vaan jotain harjotusversiota. Eka kerran säikähdin, kun luulin, että miulla valuu märkää tisseistä :ashamed:

Aih, nää supistukset vaan nousee ylemmäs... :| Tuntuvat vaan alavatsalla tunti sitten, nyt nousevat lonkkien päällekin... :eek: Loppuis nyt niin ei tarttis ruveta panikoimaan.

Kiin ja My 35+0
 

Yhteistyössä