** Helmikuun Helmet** joulukuu

ikäerosta me on ajateltu et meidän seuraava saa tulla ku on tullakseen..riippuen tietty siitä et miten synnytys jne. menee.
Siskolla 4.5vpoika 3.5vpoika,2v tyttö ja 1v poika. hyvin passaavat yksiin, varsinki isommat pojat. tyttö tahtoo välistä jäädä jalkoihin. nuorin poika on kovasti mukana touhuissa..alkuun tietty rankkaa neljän niin pienen kans.
Me on ajateltu et meijän lapset eti jää tähän yhteen, jos suinki enempi saadaan ja ei voi kovin isolla välillä "tehdä", ku loppuu "ikä kesken".
epparista täällä (siis OAS:n) sanoivat etteivät enään nykyään tee automaattisesti epparia. Kerto et heillä on kuuma vesi astia kokoajan vierressä, käyttävät siinä "rättiä", mitä pitävät sit välilihan päällä. Ovat tällä saaneet kuulemma hirveesti repeämiä vähenemään. Perustelivat myös sillä et repeämä on "luonnollisempi" ja pinnallisempi mitä leikattu jälki. Kun leikataan, ni katkeaa lihas syitä jne, mut ku repeää, ni repeämä menee luonnollista "reittiä".
Täällä kans viimeinen työpäivä. Haikealla mielellä myös, totesinki et voisin jakaa vielä puolikasta päivää..mut pitää nyt nauttia et on kerranki aikaa vain itelle, ja saa luvan kanssa rötkätä, vaikka mä oon siinä tosi huono :ashamed:
Pöhinä mulla saman suuntaisia ajatuksia. Synnytys ja vauvan tulo tuntuvat vieläkin TODELLA kaukaisilta, vaikka erittäin toivottua/odotettua lasta odotamme. Terkalle kun puhuin, ni sanoi että on erittäin luonnollisia ajatuksia, joita ei kannata säikähtää. Ajatus valmistautuu vastaanottamaan isoa elämän muutosta. Ja että on luonnollista pelätä, koska ei tiedä mitä on tulossa ja on tähän asti tottunut "hallitsemaan" omaa elämäänsä ja päättämään "itsenäisesti" asioista.
kevytmelankolia mä olen ymmärtänyt et se maito on sellaista "esimaitoa", joka ei sisällä juurikaan mitään muuta kuin nestettä. Et siinä ei ole mukana esim. ravinto aineita/rasvaa..
muuta en muistakkaan mitä ajoin kommentoida!
mukavaa vuoden vaihdetta kaikille ja ONNELLISTA uutta vuotta! :hug:
:hug: myös kaikille kippeenä oleville!
 
Supistukset vaan jatkuu... Harvakseltaan niitä tulee, mutta kokoajan siinä välissä jomottaa alavatsaa :( Maha on toiminu jo kaks kertaa tässä kahen tunnin aikana ja ihan kuralla on :ashamed: Missäköhän vaiheessa miun kannattais soitella neuvolaan? Kun ei nää tosiaan yllä kiputasolla edes miun kovimpiin menkkakipuihin :/
 
Kiin kyllä sie miun mielestä voisit soitella sinne neuvolaan ja kysellä heidän mielipidettä. Ei se ota jos ei annakkaan eli ei siitä haittaakaan ole jos soitat. Tulee siullekkin rauhallisempi mieli ja tiedät mitä tehdä. Kaikilla kun nuo supistelutkaan ei välttämättä oo niin kivuliaita ku muilla ja jos niitä on noinkin pitkää jo tullu niin kandee varmasti jo tarkkailla.
 
Soitin neuvolaan ja sieltä kehotettiin soittamaan äitipolille, jos haluaisivat siellä vilkasta. Mitään hätää ei kuulemma ole, kun näillä viikoilla ei enää estelläkään, jos rupeaa syntymään. Terkka sano, että tuo mahan toimiminen viittais siihen, että jotain on tapahtumassa :| ...apua...
Pidän teiät tilanteen tasalla, ellei tule äkkilähtö ;)
 
Äitipolilta ei vastannu kukaan, taisivat olla jo lähteneet uudenvuoden viettoon :D Nyt supistelee enimmäkseen enää kiristelleen, mutta alapäässä ja perseen puolella tuntuu painetta :| Oliskohan My vaan ottanu supistuksilla vauhtia laskeutumiseen? Kattelen tässä vielä ja jos olo muuttuu "huonompaan" niin soitan osastolle ja kysyn neuvoa.
 
mulla kun oli noita suppailuja niin sanottiin ettei kauheena panadolia kannata ottaa koska sitten ei tiedä onko supistuksia vaiko eikö,jos se lääke ne ns hävittää,,mutta mulla viikkojaki sen verta vähän että kai ne tahtoo tietää jos pitää estolääkitystä antaa,en tiiä sitten,,,oon mä öisiin selkäkipuihin ottanu panadolia,en aina tiiä onko ne selkäsupistuksia vaiko vain selkäkipua,,,,vähän mulla on rauhottunu ne supistukset onneksi,,,tsemppiä kiinille! :hug:
 
Hui kun Kiinillä on jännät paikat! Onneksi on jo viikkoja sen verran että saa syntyäkin.

ikäerosta, meille kun tuo neiti syntyi niin molemmat oli sitä mieltä että yksi riittää ja hän jää ainokaiseksi. Kun neiti täytti 2 vuotta niin sillon mulle iski vauvakuume, mutta yksinäni sain aika kauan kuumeilla. Kun sitten mieskin asiasta innostui niin 2 vuottahan siinä meni ennen kuin näinkin pitkälle päästiin (2 keskenmenoa oli kyllä, että mihkään tutkimuksiin ei hakeuduttu kun tiedettiin että mahdollista on, taisi johtua mun hormoneista miksi ei onnistuttu aikasemmin). Nyt sitten on kovasti puhuttu että olisiko tämä nyt viimenen vai annetaanko seuraavalle mahdollisuus tulla nopeastikin :/ Nyt kun sen tietää että se ei todellakaan käy välttämättä niin helposti kun eka (tärppäs ekasta kierrosta) niin viitsiikö kauhean kauan odotella... Kun sitten taas saattaa tärpätä nopeastikin... Vaikeata, mutta aika näyttää kuinka arki alkaa vauvan ja 6-vuotiaan kanssa sujumaan ja sitten mietitään mitä tehdään :) Eli siis meillä tulee tuo 6-vuotta ikäeroa, toisaalta se on ollut mulle kauhean vaikeaa kun oisin kuitenkin vähän pienemmän ikäeron halunnut, mutta toisaalta on kiva olla kotona kun neiti alottaa eskarin. Ja on kuitenkin jo suht omatoiminen. Puolensa siinäkin!

Tuonne se meidän omatoiminen nukahti päikkäreille vaikka näytti jo siltä että uni ei tule. Katsoi kelloa ja sanoi "vielä 5 minuuttia" (meillä on ollut aika mikä pötkötellään kuitenkin vaikkei uni tulisikaan, aika useasti tulee), tuli mun kainaloon ja nukahti siihen. Kyllä oli lutusen näkönen :heart:

Oli tuo mies eilen tosi fiksu :headwall: Mehän laitettiin lastenhuoneisiin uudet tapetit tässä syksyn aikana ja eilen sitten ruvettiin vähän järkkäilemään tota Urmin huonetta. Laittoi ensin naulakon seinälle ja sit rupes kattomaan mihin semmonen mittajuttu laitetaan. Katto että tossa on hyvä ja mittas korkeuden ja piirsi siihen viivan. Pyys sitten mua apuun sitä pitämään ja mähän totesin heti että ei muuten onnistu koska toi naulakko on tossa yläpuolella että tää ei mahdu. No, ei siinä mitään mutta tää älypää oli piirtäny sen viivan kuulakärkikynällä, ja paksusti :headwall: Nyt on sitten ruma jälki uudessa tapetissa |O

 
Joo sellasta kirkasta nestettä, tosi liukasta litkua tulee tisseistä... mulla ei vain edellisistä lapsosista tullut tisseistä tällätavalla ennen synnytystä, niin siksi ihmettelen ja neuvolastakaan ei aina jaksa kaikkee kysyä.
Mulla kans tasasesti supistelee, vaikka ihan makuullakin olisi ja ei tekis mitään, välillä on niin kipeitä, että menen kaksinkerroin, mutta uskon, että on vaan ihan harjotus suppareita kuiteskin.
Ja maha täälläkin toimii useita kertoja päivässä ja ihan vois sanoa, että maha on totaalisen kuralla.
Kiin toivottavasti olo helpottaa:wave:
 
SEE
APUA! Tsemppiä Kiinille lähettelen vaikkei enää varmaan ole täällä lukemassa. Nyt alkoi ihan oikeesti jo itseäkin jännittämään miten yllättäen se lähtö voisi tulla!

Hyvää uutta vuotta siskot!

T:SEE rv 33+3
 
Hui Kiin..apua, tuli kylmät väreet, hienoa, ja onnea matkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tuleeko vuoden vika vai eka vauva??? TÄÄÄÄ MENI SEKASI!!

Kyllä meinas Nellillekin tulla lähtö viime yönä. Alko kahden maissa supistamaan oikeen oppikirjan mukaan :D . Alko alaselästä kunnon menkkamaiset poltot, siirty alamahalle,josta ylös taas, puuskuttamaan laitto ja hiestä märkä olin. 5minuuttia oli väliä reilun tunnin ja sit ne rauhottu :eek: . Ajattelin iha rauahssa olla ja kestää ainakin 2h niitä, jos oisivat jatkuneet ja sit oisin lähteny. Mut ei tarvinnu. Tänään ollu aika pahoja menkkamaisia polttoja pitkin päivää..isäntä sanokin, että ei ota ku yhen kaljan..on jopa kolme tuolla kylmässä. Mulla ei ole kertaakaan ollu supistukset tollasia, mitä nyt yöllä oli ja mitä tänää tullu, ne on tuntunu vaa alavatsalla..
Joku sano olevansa nii kypsä oloonsa, että vois jo synnyttää..kuulkaas, sama täällä! Iha ok viikot,toki pari vkoa lisää ois oikein hyvä, mutta kyllä mä valmis jo oisin, jos vaan pulla päättäs niin!

Välilihasta mä hieroin sitä tokaa oottaessa sillä öljyllä..nyt en vaan jaksa. Ekasta leikattiin, neljä tikkiä ja tokasta repes sentin haava. Repeämä ei tuntunu jälkikäteen missään, mut toi neljän tikin eppari oli nii kauhee toipua, että! Sattu maan perkeleesti monta viikkoa ja kahteen viikkoon en istunu..mut yksilöllistä tämänkin.

Nyt en muista muuta sanottavaa..menin tosta Kiinin hommasta iha sekasi..ja taas supistaa..

:heart: nelli&pulla 34+4
 
Oiskohan Kiinillä edesauttanut tilannetta se peittojen heiluttelu, ku taukoa heillä vissiin siinä oli ;) . Millähän sais ton omankin ukon niihin touhuihin :snotty: ?? Ku puhuttiin asiasta yks ilta, sitä vaivaa pullan läsnäolo, ku masu nyt nii iso, on kuulemma vaikee saada fiiliksiä koko touhuun :( . Tylsä! Mun on jopa alkanu tekee mieli seksiä..piiiiitkiin aikoihin.
 
SEE
NehlHM eiköhän meidän vauvojen ole vielä hyvä kasvaa masussa muutamia viikkoja. Kyllä näillä rv syntyneilläkin voi olla vielä ongelmia selvitä omineen joten mä ainakin haluan että omamme pysyy masussa sinne rv 37 asti ja sen jälkeen saa tulla ihan milloin vaan!
 
meidän vauvat on syntyes ollu sen verta pieniä että haluan mieki tän pysyvän masus vielä ja kasvavan,vaikka olo on tuskainen ja sen puolesta vois jo luopuaki masusta,,,37vk jälkeen ihan ok!meillä ei ukko osaa ees vastausta antaa miks ei peitot heilu tai miks ei pysty lähellä olemaan,,,kai se on raskaudesta johtuvaa,,,
 
SEE Toki näin on asia. Enkä tarkotuksella kyllä yritäkkään edesauttaa asiaa vielä. Mutta kypsä saan olla =) . Ja mielellään täysiaikasen vauvan syliini otankin. Hurja oli toi Kiinin yllärilähtö :eek: . Tuli aikayllärinä, mut näistä kun ei onneksi tiedä etukäteen.
 


Ohi on! Työsavotta nimittäin =) Kyllä ihan jaksaisi fyysisesti töitä vielä tehdä, mutta henkisesti on ollut "ei-nappaa"-osastolla jo pitkään.

Hui, pääsiköhän Kiin jo tositoimiin?

Mitäs meinaatte tehdä illalla?? Me mennään kavereiden tupareihin. Siellä luvassa syömistä ja (Pommacin) juomista :D Baariin lähden illalla muiden mukana jos jaksan.

Rauhaisaa vuoden vaihdetta kaikille!

34+1
 

Yhteistyössä