** Helmikuun Helmet** joulukuu

Hei taas :wave:

Tankkasin sitten illalla 3 suklaa vanukasta nassuun ja maata möllötin sohvalla monta tuntia, rupeshan niitä liikkeitä tuntumaan. Ja tänään kans heti aamusta. Soittelin kuitenkin sinne neuvolaan kun jäi se eilinen aika väliin.. ei sinne pääse, niillä on niin kiirettä :/ 2.1. seuraava neuvola ja sekin ihan eri tädille kuin normaalisti. Silloin on jo rv36 ja mulla piti olla lääkärineuvola, mut ilmeisesti ei ole kuitenkaan. Eli painoarviota en tuu saamaan ollenkaan :eek: Mainitsin kyllä liikkeiden vähyydestä ja myös siitä että mahan kokoa on ihmetelty, en saanu siihen kuitenkaan mitään vastausta. Eli ei tule edes ä-poli käyntiä, olin kyllä ihan varautunut siihen. Tulee sitten 6 viikon väli näihin käynteihin.. harmittaa tosi paljon. Ohjeita sain vaan sen verran että tarkkaile liikkeitä ja omaa vointia, tarvittaessa päivystykseen. Sain hankittua verenpainemittarin että voi edes sitä tarkkailla ite kotona.

Ois voinut käydä vaikka yksityisellä ultrassa nyt, mutta eipä täällä pikku paikkakunnalla ole ultria muuta kun neuvolassa ja sairaalassa.. Mietin tässä kuitenkin että onhan sitä pärjätty ennenkin, ja pärjätään nyttenkin.

Tuli omaa napaa taas :ashamed: pitää palailla myöhemmin linjoille, josko sitten ois vaikka Nellistä kuulunut. Hyvää päivänjatkoa kaikille =)
 
siruko Olikos sulla jotain häikkää painoarvioiden suhteen tms.? Muistaakseni sulla oli kuitenkin pieni maha, ja oliko sf-mittakin matala? Mulla on itselläni ollut yhdessä aiemmassa raskaudessa pieni sf-mitta, synnyttämään mennessä vain 28cm, ja silti vauva oli 3kg. (pieni mulle, mutta kuitenkin ihan ok-mitoissa). Nytkin mennään mitassa 25cm, viikoilla 30+3. Huomenna näkee paljonko tuosta on tullut kasvua. Kyllä kaikki ihmettelee pientä mahan kokoa ja la:n läheisyyttä, mutta neuvolan mukaan kasvaa hyvin reilun 3kilon käyrällä. Joten sen suhteen voi olla, ettei mitään häikkää ole sullakaan. Tosin varmasti ois mukava päästä johonkin arvioon, jos itsellä yhtään epäilyttää vauvan kasvu. Uskoisin kuitenkin, että kaikki on sullakin hyvin, sokeripitoista ruokaa vaan vauvalle, jotta virkistyy ja samalla kasvaakin =)
 
Huomenta |O *haukotus* Pääsin vihdoin ylös. Mies yritti jo puol kahestatoista asti minnuu saada hereille, mutta kun ei vaan pysty nousemaan, kun ei silmät pysy auki :ashamed:

zuku En mie ole töissä käyny moneen viikkoon enää. Marraskuun lopulla loppu työharjottelu ja sit oli enää pari päivää teoriajaksoa koululla. Opiskelen siis :) Vika koulupäiväkin oli 4.12. Sen jälkeen olen vedelly lonkkaa.

Huomenna on pakko nousta ajoissa, kun kissalla on eläinlääkäri. Katoin sitä yöllä, että on jotenki oudon näkönen. Sillä on kauhea paise kyljessä :eek: Aristi sitä tosi paljon, syliin otetaessa valitti jo ja kun kokeilin paisetta niin parkas ja lähti karkuun :( Sain huomiselle aamulle ajan lääkäriin.
Hitto, että suutuin tuolle yhelle toiselle kisulle, kun se jatkuvasti kiusaa just tätä kipeenä olevaa :kieh: Siis eivät tappele leikillään vaan hulluna käy tää toinen, isompi, päälle, kauhee huuto ja sähinä niin että sylki roiskuu ja karvatupot lentää |O Nappasin isompaa niskasta kiinni ja pöllyytin, kun suututti niin kovasti, kun kipeetä kaveria pitää rääkätä :ashamed: Yleensä olen sitä mieltä, että eläimiä ei saa kurittaa, mutta nyt palo pinna, kun toinen on niin kipeä, että kävely on hankalan näköstä ja silti pitää päälle käydä!

Taitaa jäädä miun joululeipomiset viikonloppuun. Sain eilen valmiiksi kaverille menevistä sukista toisen ja toisesta vähän vartta alottelin. Sen miehelle teen ne lapaset ja saatan saada kaikki valmiiksi just ennen viikonloppua :xmas:
Enää 6 yötä jouluun!! :saint: Minnuu himottaa siskon Mylle antamat paketit, mitä niissä on :p Siis mie en ole mitenkään kärsimätön :LOL:

Kiin ja My 33+1
 
heips :wave:

täällä valvottiin viime yö melkeen kokonaan |O en tiiä vaikuttiko se että torkuin päivällä tunnin verran, tänään en kyllä oikase :kieh:
peittoja heiluteltiin eilen ja tuntu kyllä tosi hyvältä :p mut sen jälkeen suppaili ilkeesti jonkun aikaa mut meni kyllä onneks ohi. tänään on pakottanu alapäätä sillä nellin kuvailemalla tavalla, inhottava tunne :/ onneks noi supparit ei yleensä paikkoja avaa kun on ärsytyksestä johtuvia ja kun ei ole ennenaikasen synnytyksen vaaraa.

evaellen: mein vaavi kanssa tosi aktiivinen mut kuten piipi sano, hyvä vaan ni ei tartte huolehtia onko siellä eloa =) välillä kyllä meinaa ruveta melkeen hermostuttamaan kun tekee aika kipeetä noi kunnon iskut ja potkut :D

siruko: aika hurja väli tulee neuvoloihin kyllä kun tässä vaiheessahan ne kuiteski pitäs olla kahen vkon välein :eek: ja sitte ku sanoit vielä tosta liikkeiden vähyydestä ni jonneen väliin sut olis pitäny tuikata. ja se lääkärineuvola tosiaan pitäs olla sillon 36 vkon kieppeillä. löyhänlaista toimintaa sielläpäin :/

kiin: toivottavasti saatte katin kuntoon. varmaan joku mätäpaise minkä ne tyhjentää ja spuulaa ja antibioottipiiki tai pillerit kisulle, eiköhän se siitä :) ikäviä vaan noi eläinten sairastelut kun ne ei osaa kertoa mihin koskee :(

kukas se siitä ylämahan kivusta sanokaan, mulla oli sunnuntaina kanssa ylämaha kipee tosissaan ja sit siirty hiukka vasemmalle ylös. viittaa kuulemma suolistoperäseen juttuun, oisko tullu syötyä jotain epämäärästä, onneks se kuiteski loppu sunnuntain aikana.

mitäköhän sille nellille kuuluu?? :attn:
 
kiin loistava juttu, et sait nukuttua!!
Onko sulla kotona kissalle mitään kipulääkettä? Se on tosi karsee kattoo vierestä, ku toinen kärsii.
Mul käy jokakerta sääliksi, ku käyn isäntää navetassa poijituksessa auttamassa..varsinki jos on hieno..silmät pyörii päässä ja näkee et toinen on tosi kipee, ni ei voi mennä ja sanoa et kyl se kohta helpottaa ei voi paljonku vähän kyljestä rapsuttaa, jos uskaltaa lähelle mennä. ovat kipeänä joskus melko arvaamattomia (kuten varmasti ite kukanenkin).
Isäntää jo varottelinki et ei sit saa ottaa nokkiinsa jos mä synnytyksen aikana päästelen sammakoita suusta tai en anna koskea! Se se hirvittääki et menettää itsehilinnän ja se ku ei voi hallita omaa roppaansa.pitää heittäytyä täysin toisten autettavaksi..
..mua kans alko tuo nellin tilanne eilen huolettaan..toivottavasti on kaikki OK..
 
Tervehdys täältäkin taas pitkästä aikaa :wave:

Kylläpäs täällä alkaa olla vaivaista sakkia, jaksamista kaikille tasapuolisesti! Toivottavattavasti nellilläkaikki ok!

Siruko: kuulostaapa kummalliselta tuo neuvolan toiminta, 6 viikkoa väliä on kyllä hirmu pitkä aika tässä vaiheessa, varsinkin jos vielä joutuu kärvistelemään huolissaan. Eikun reippaasti päivystykseen sitten vaan, jos alkaa siltä tuntua. Täytyy kyllä antaa omalle neuvolalle kiitosta, että mulle on aikoja löytynyt kerta per viikko melkeimpä, tosin johtuu tuosta verenpaineen kohoamisesta ja ajoittaisesta proteiinista virtsassa, mutta siltikin. Aina on sanottu, että herkästi pitää soittaa jos jotain tulee, että aina sovitetaan sitten johonkin väliin käynti.

Omia kuulumisia: verenpaineet on siis keikkunut siinä rajoilla ja proteiinia on ollut nyt parilla kerralla (välillä puhdas ja välillä ei). Toistaiseksi tilanne kuitenkin hallinnassa.
Töissä alkaa olo olla aika tukala, mä kun en osaa vauhtia hiljentää :ashamed: . Ja sitten olen vihainen itselleni. Noh, enää 6 päivää jäljellä (tosin vuoden kiireisimmät), joten eiköhän ne kestetä...

Mahassa käy hirveä möyrintä ja rakko on välillä kovilla. Sintti kun on jo ihan lähtökuopissaan. Nukuttua olen saanut vielä suht hyvin, kunhan olen pitänyt rytmin säännöllisenä, eli vapaapäivinäkin olen noussut ajoissa. Närästys on kyllä tullut takaisin ja se haittasi kyllä tässä muutamana yönä unia.

Viimeiset kolme päivää olo on kyllä ollut kuin "jyrän alle jääneellä", liekö jokin flunssakin iskemässä. Paikkoja särkee, jalkapohjat ja kämmenet on ihan turvoksissa ja kipeät (voi tosiaan johtua tuosta työtahdistakin).
Luulinkin, että verenpaineet ois koholla, kun olo on huonontunut (tänä aamulla jopa oksensin ihan yhtäkkiä, mutta mitään mahataudin oireita ei ole, eikä pahaa oloa ja jäi tosiaan tuohon yhteen tyhjennyksee), mutta paineet oli jopa paremmat kuin viimeksi.

Nonnih...tulipas taaas omanapaista tilitystä, sori. Äippäloman alettua lupaan tsempata ja kirjotella useammin, niin pystyn paremmin kommentoimaan teidänkin kirjoituksia (kaikki olen kuitenkin lukenut!)

*Joulufiiliksissä* Mirtsu ja sintti 33+3 <--(huh kun tää loppuaika on mennyt ihan siivillä, pitkällä ollaan jo.. :heart: )
 
Cruella Kisun paise kerkes jo puhjeta :x Silittelin sitä ja ihmettelin, et miten sen turkki on märkä... :x |O yööööök! Vien sen silti huomenna, pitää sen antibiootit saada. toivittavasti laittavat piikillä, kun neiti ei suostu suun kautta ottamaan. Kauhea tappelu oli viimeks, kun ell anto nestemäistä troppia, mikä piti tipetillä antaa, niin arvaa oliko ne lääkkeet kaikkialla muualla kun kissan suussa ;) Niitä maksanmakusia se saattais nameina vetästä, en vaan tiiä käykö ne tähän vaivaan.

zuku Ei ole meillä kotona mitään kissoille sopivaa kipulääkettä :/ Kun ei nuo ole koskaan tarvinnu. Leikkausten jälkeenkin ovat saaneet sen pitkävaikutteisen kipupiikin. Meinasin, että olisin hakenu apteekista lasten suppoja ja halkassu painon mukaan, mut milläs sen tuon petoeläimen persiiseen tyrkkäät :eek: Saattas olla kissa sitä mieltä, että työnnä omaan hanuriis vaan.

siruko Siis mitä ihmettä!? :eek: Eihän noin pitkää väliä SAA OLLA neuvolakäynneillä enää näihin aikoihin! Kuka ottaa vastuun, jos tapahtuukin jotain akuuttia, mitä sie et ite voi huomata?? Pitäähän siitäkin talosta löytyä joku, joka osaa mitat ottaa, kattoa pissan ja muut ja ottaa verenpaineen, vaikka ei äitiysneuvolassa olis koskaan ollu. Nuo perusasiat opetetaan sairaanhoitajan koulutuksessa.
 
Hei, ja kiitokset symppaajille :heart:
Täytyy sanoa että oon kyllä tosi tyytyväinen meidän neuvolaan ja tätiin, eihän se sen vika ole että resurssit ei riitä. Alussa sain ylimääräisiäkin käyntejä, jopa lyhykäisen ultrakatsauksen. Ja mulla on ollut niin helppo raskaus kuitenkin loppujen lopuksi että ei tämä pitkä väli nyt niin haittaa, lähinnä harmittaa kun ite mokasin eilisen.. Yritin tossa vähän nukahtaa äsken, mutta nyt on sitten maailman pahin närästys joten ei siitä mitään tullut, mutta sainpa lasketuksi vauvan liikkeitä ja hyvin niitä taas tuntuu.

Nellistä ei vieläkään mitään tietoa? :/

Tuttemuille kiitokset myös, lohdutti kuulla että pienimahaisia on muitakin =) Olihan mulla jo rv30 sf 28 eli ihan keskikäyrällä. En oo varma mutta omiin silmiin näyttäis että tää maha on jo alempana, että oiskohan mahdollisesti käyny jo huipussaan tuo jossain välissä. Ainakin on paljon helpompi olo tossa ternireppujen alla.

Kunpa tää syntyis tammikuun loppuun, ei jaksais enää yli la:n ainakaan. Tää olo on jotain aivan p*skaa! Nostan hattua teille joilla on oikeita ongelmia ja niiden kanssa jaksatte kippuroida, mä vaan valitan ja ruikutan vaikkei oo mitään hätää :headwall:
 
Täällä ollaan =) :wave:

Siivoillu olen koko päivän...hampaat irvessä tosin ja semmosta kevyttä kaappien järkkäilyä yms, kun KERRANKIN inspis iski B)
Miehelle jää viikonlopuksi suosiolla imuroinnit, lattianpesut yms :saint: Saunankin saa mokoma terveselkänen pessä :kieh: Mie pesen sitte kuukauden päästä ;) :kieh:
Hyvin vahvasti oon nyt sitä mieltä, et vaukki olis rt:ssä...koska kaikki liikkeet tuntuu tuos ylhäällä..kohdunsuulla väliin sellasta auuuuts niin ikävää vihlontaa :ashamed: painaisko sitten pää kohdunsuuta :| No huomenna on neuvola, niin asia selkiää =)

Selkä on tulessa, kumertelu saa supistelemaan joten yritän välttää...kaikki joulujutut ruokia lukuunottamatta hanskassa :D Hyvillä mielin siis!!! =)

Nelli ei oo tainnu tänään käydä ollenkaan....?? :whistle: :|

jahvetti 33+5

Huijui...35. viikko senkun puskee päälle :heart:
 
Örp :D Syötiin tortilloja ruoaks äsken :p Piti ahneuksissa 3 syödä, vaikka ei oikein olis mahtunu enää :whistle: Otin testikäyttöön lohkotarjottimen, joka ostettiin joulua varten. Sellanen pyörivä. Hyvin toimi :)
 
Sirukolle piti vielä tosta sf-mitasta kommentoida, että mulla kasvoi aluksi ihan yläkäyrillä. Sitten kasvua ei (joskus viikoilla 27.-31.) ollut tullut oikeastaan yhtään. Neuvolassa todettiin sen johtuvan siitä, että vauva oli jo laskeutunut, nyt on taas pikkuhiljaa lähtenyt kasvamaan pitkin keskikäyrää ja ennen myöskin niin pikkuinen maha on ottanut silminnähden kasvupyrähdyksen tässä parin viime viikon aikana :)
 
kiin: yök, ne paiseet on kyllä :x ja inho jos itekseen puhkee :/ saitko putsattua mitenkään sitä aluetta? septidinillä tms. karvathan siitä varmaan ajellaan ja ne spuulaa sen huomenna mut kerkee kivasti ne möhnät paakkuntua jos ei saa putsattua :x kissat on vaikeita hoidettavia ku niillä on 5 asetta ja tuskin niitten persuksiin sais suppoa tungettua :whistle: oon kuullu joskus semmosen vertauksen että yhen jutun yhteydessä että rahan saaminen minulta on sama kun yrittäisi työntää voita villikissan perseeseen sukkapuikolla :whistle: :D
mut joo, toivottavasti kisu toipuu nopeasti kun saa lääkkeet ja luulisin että saa pistoksena sen, niin ne taitaa nykyään tehdä. sillon ku mä olin hommissa ni oli vaan tabuja. oon itekki ollu antamassa kissalle lääkettä ja aika jobi on mut onnistuu kun on tarpeeksi monta pitämässä kiinni. varjoainetta annettiin kerran yhelle katille ni voit uskoa et sitä varjoainetta oli enempi meissä kun siinä kissassa :LOL:
 
Cruella En ole putsaillu, kun tuo näyttää itse pesevän. Sain vilkastua nopeesti, ennenkun neiti singahti karkuun, reikää mistä kohtaa paise oli puhjennu ja ihan siistiltä näytti, pari veristä karvaa vaan lintassa.
 
Zuku joo, meillä on kotona navetta ja lehmiäkin vielä :) ja heppa mutta se on nyt vierastallilla hoidossa. Tänään tultiin just lahjojen vienniltä sieltä ja kyllä se maalaisilma saa vaan niin hyvälle tuulelle vaikka siellä pa*ka haiseekin. :D Ja ne pikkuvasikat on niin ihania. :D

Nelli toivottavasti kaikki on kunnossa siellä. Tuuhan pikapikaa ilmotteleen ittestäs ettei tarvii hermoilla. :|

Siruko ihmeen pitkä aika kyllä 6vkoa. Mulla on neuvolat 2viikon välein niin kannattaa kyllä pyytää nopeammin aikaa, mutta hyvä jos vauva on taas liikuskellu hyvin.

Yövalvojat ja kuseskelijat :LOL: mä nauroin hyvä etten kusassu housuun kun joku oli kirjottanu tolleen... :LOL: Vaikka tiedän ittekin että on todella tympeää kun yöllä valvoo ja joutuu ramppaa vessassa.

Cruella mä kans sanoin et ei oo veskis tarvinu öisin hypätä niin heti seuraavana yönä jouduin sitäkin harrastamaan...

Minkäs kokosia kinkkuja teillä on? Meillä on 6.4kg ja otin sen tänään sulamaan ja aion paistaa ennen aattoa sen :p kun sitten joulupäivänä mennään mun vanhempien luo. =) aatto ollaan miehen vanhempien luona ja mua se vieläkin potuttaa. :(

Mitäköhän muuta mun piti laitella....

Omaa napaa sen verran että oon nyt nähny taas "tähtiä" monena päivänä ja turvotustakin löytyy...onneks torstaina on neuvola niin saa mitattua verenpaineen jne ettei mittään myrkytyksiä meinaa....en usko kyllä, olo ollu muuten ihan jees paitsi et nukuttiin mun vanhempien luona pari yötä lattialla patjoilla niin tuntu et selkä hajoaa ja alamaha oli niin sairaan kipeä ettei kylkeä kärsiny paljon kääntää....

Nyt meen tekemään lämppäreitä....

Jepsu ja Martti 32+0 :heart:
 
Heipat taasen pikaisesti, päivät menee joulua puuhastellessa lasten kanssa ja tälle illalle ohjelmassa esikoisen kanssa se lasten joulukirkko =)

Kiinin kisulla kurja vaiva mutta eikähän tuo antibiooteilla periksi anna. Enkä mä ainakaan sua unilääkkeistä soimaa, sehän on selvää että jokaisen meistä täytyy saada nukkua :hug: =)

Sirukolla kyllä hurjan pitkä neukkaväli :eek:

Mullekkin laitettiin seuraava "vasta" kolmen viikon päähän mutta ei se mua haittaa kun kaikki oli ok eikä kyseessä kuitenkaan hirmu pitkä väli ole.

Jahvetti, meillä myös mies saa auttaa isommissa siivoissa ja on toki aikaisemminkin osallistunut joulusiivoihin mutta nyt apu tulee nemmän kuin tarpeeseen =)

Toivottavasti Nellillä kaikki ok?! :attn:

Ja vimppana oma napa kera eilisten neuvolakuulumisten eli
viikkoja: 31+2
sf: 31 cm
paineet: 120/71
hemppa: 117
vauva rt niinkuin oletinkin ja sykkeet ok =)

Terkka sanoi että vauva on jo alhaalla ja pää napakasti lantiossa, ei pitäisi kuulemma enää käntyillä. Toi sf-mitta menee siellä yläkäyrän paremmalla puolella vaikka vauvakin jo oli alhaalla. Kaverin kanssa naureskeltiinkin että josko mulle sitten tulee viisikiloinen vauveli kun heillä parin viikon ikäinen, syntyessään yli nelikiloinen poitsu :heart: :D Seuraava neukki tosiaan sit kolmen viikon päästä ellei mitään kysyttävää/huolestuttavaa tule aiemmin.

Nyt täytyy mennä vaihtamaan vaatetusta ja alkaa tehdä lähtöä :wave:

äitsy ja pieni 31+3
 
7 työpäivää enää

Mieletön fiilis! Toisaalta tosi haikeaa, kun asiakkaat jäävät kaipailemaan, mutta toisaalta ihanan vapaa olo.

Ei taida valitettavasti magnesium auttaa mun "unettomuuteen". Viikonloppuna nukuin putkeen 8 tuntia, tuntui niiiiin luksukselta. Aamulla herätessä muisti, että tällainenkin olo voi yön jälkeen olla: levännyt ja pirteä, ei päänsärkyä.. No jospa nää puutumiset synnytyksen jälkeen hellittäisi :/

Mistäs saisi ostaa joulufiilistä? Vaikea uskoa, että viikon päästä jo aatto takana.
Me vietetään joulua ihan kahdestaan (+kissa) kotona, joulupäivänä ajellaan mun äidin luona. Aion vaan linnoittautua herkkujen kanssa telkun eteen :D

32+2
 
heippa kaikille tasapuolisesti! :) Ja iloista joulun odotusta

Kovasti oon käyny lukemas teidän jutustelua täällä mut en ole itse jaksanu kirjoitella...laiska ku oon! Noh viime viikolla aloittelin jo joulusiivouksia ja maalailtiin miehen kanssa pari seinää kotona...nyt pitäis taas huomenna jatkaa joulusiivousta mm. kaappien sisältöä katsella....

Tänään on ollu ahkera...heräsin aamulla jo viideltä ja puoli seiskalta olin auttamassa äitiä piirakan teossa. Tehtiin koko päivä. Lopetettiin vasta puol viiden jälkeen hommat. Tulihan niitä piirakoita tehtyä 500kpl! Aikamoinen urakka oli. Nyt väsyttää mielettömästi. Jalat on totaalisen väsyt. Vauvan tahti sen sijaan ei oo hidastunut yhtään, sama villi meno jatkunut koko päivän...

Nykyään en saa nukuttua enää viiden jälkeen aamulla...jos käyn vessassa yöllä niin valveudun aivan täysin. On työn ja tuskan takana saada unen päästä kiinni...alkaa jo ärsyttää!!!

Nyt odottelen joulua....

perjantaina olisi taas neuvola....jospa ois hemppari jo noussu....

katariina84 rv 30+2

 
Työpäivät täällä kans vähissä, JEE! 6 päivää enää. Jotenkin olokin on parempi. Väsymys on vähentynyt jne. Vaikka oonkin ollut mm ylitöissä ja aamuisinkin mennyt reilusti aikasemmin töihin.
Haikeeta on mullakin, meillä on paljon uusia isoja juttuja tulossa ja oishan niitä kiva oppia mutta toisaalta.. Onhan esikoisen saaminenkin ainutlaatuista.. Töihin kun joskus palaa, joutuukin opettelemaan kaiken uusiksi. ja mistäs sitä tietää mitä silloin on edessä.

Joulustressiä ihan pikkiriikkisen on tullut. Jotenkin nää arki-illat menee nopeesti, mä kun aattelin ostaa pikkuhiljaa kaikenlaista niin ei tarvi sit viikonloppuna ku hakea juomat ja kinkku.
 
En muistanu kertoa teille. Miulla menee tavan housut taas jalkaan! :eek: Siis ilman BellyBeltiä! En älyä. Nappasin narulta housut jalkaan ja ihmettelin miten ne on niin löysät. Laitoin sitten napin ja vetskan kiinni ja totesin, että joku on yöllä varmaan varastanu miun vauvan :eek: Maha on kyllä saman muotonen, kun ennenkin. Oonkohan mie oikeesti laihtunu niin paljon, vaikka neuvolan vaa´an mukaan raskauskiloja on tullu 10kg?? Monet on meinaan sanonu, että näytän tosi hoikalta... No, laitoksella sen sitten näkee. Olishan se kiva yllätys, jos painais vähemmän, kun raskaaksi tullessa :)
 
Moro,

alkaa työt olla monella täällä loppusuoralla, hassua, kun ite jo kuukauden päivät täs lötköilly kotona ;) . Tosta Kiinin housuasiasta, mulla taitaa olla kyl sama juttu: mulla on hävinny reisistä ja persuksista kaikki läski ja siirtyny tonne vatsan alueelle, joten housut menis kyl jalkaan helposti. Taitaa myös lihakset olla häipyny ja siksikin reidet tuntuu niin pieniltä ;)

Nyt kattoon Pakoa!
 
oispa mullakin tullut mahaan, mutta ei, kun nimenomaan tonne takapuoleen ja reisiin |O rupeen heti laihikselle kunhan toivun synnytyksestä, kunnon rääkki vaikka se muka kielletäänki. Harmi vaan kun tietää jo nyt että ensimmäisenä lähtee tissit, viimeisenä perse.. :/ meidän äiti on laihduttanu tosi paljon, tai oikeastaan alotti vaan terveellisemmät elämäntavat ja laihtu siinä samalla. Hakee mun vaatteita harva se päivä.. "mäpäs lainaan tätä ja tota ja tuotakin".. mahdunkohan ite niihin enää ikinä?!

Ihanaa kun näitä potkuja taas tuntuu, ei nyt hirveästi mutta tuntuu kuitenkin. Helpottaa. Vielä kun menis tää masiskausi ohi.. Iskee aina välillä.
 
Hei

Hengissä ja yhdessä kasassa ollan. Kiitos huolenpidosta,lämmittää :heart: . Oon iha itkuherkkis ollu tänään :snotty: .

Oma tilani. Soitin eilen illasta omalle tk:lle tosta pohkeen pakotuksesta, pyysivät näytille. Kolme tuntia siellä maattuani ja supisteltuani, lääkäri kävi ja sano, että Kuopioon mentävä, koska täällä ei voida tutkia tukoksia :eek: . No menin veskiin, ku tulin sieltä, ambulanssi ukot otti mut paareille ja tunnissa hurjastelivat Kuopioon. Synnärille ne ohjas heti, koska raskaus menee kaiken edelle. Lääkäri tutki eka kohdunsuuntilanteen, edelleen hyvä, cevix 3cm suljettu. Vauva kasvanu viikossa n. 400g :eek: ja painoarvio oli nyt 2050g, voi hyvin ja kaikki siellä oli kunnossa. Yöllä pääsin röntgen lääkärille, joka ultras tuon kintun. Ylhäällä reidessä hiukan huno virtaus, mutta laskomotukoksia ei löytänyt, ilmeisesti hermokipua tämäkin pakotus :/ .
Synnärillä antovat mulle unilääkettä, jotta saisin nukuttua, edellisyönkin valvoi. Puol kaks sain uninapi ja pätkissä nukuin puol seiskaan. Ottivat aamulla käyrää taas ja hyvältä näytti. Tapasin lääkärin, joka oli mielettömän ymmärtäväinen ja mukava. Mun raskaus on hankalimmasta päästä, eikä sille voi mitään, synnytys ainoa parannus. Siihen asti vaa jaksettava. Seurantaan pääsin nyt KYSille. Kolmen viikon päästä on siellä äitipolilla synntystapa-arvio (no alakautta, jos ei mullistuksia), vauvan koon arvio ja mun olotilan katsaus. Keskustelu mahd. käynnistyksestä, jos ei luonnostaan ala syntyä rv38 mennessä.
Menkkamaiset jomotukset, jos tulee aaltomaisina supparin omaisina, sit alettava seuraamaan niitä, muuten ei voi mitään. Paine alhaalla on vaan liitosten kipuilua, kun vauva ottanu spurtin kasvussa. Keho ei ilmeisesti ole täysin palautunut edellisodotuksesta. Neuvolaseuranta oleellista, koska raskausmyrkytys voi pamahtaa päälle tunnissakin, ja myös ilman suurempia oireita. Siksi neuvolassa käytävä loppuraskaudessa tiiviisti. Joten sinnekin menen sit jo 28.12 jo. Sit seuraava käynti on se KYSin käynti 8.1. Hyvin seuraavat ja huolehtiivat..ainakin Kuopion päässä. tämä oma neuvolan täti onki jo luku omansa, en jaksa siitä sen enempää, kun että itkemään mut tänään puhelimessa sai ja kahden puhelun aikana ei edes vaivautnu kysymään, miksi olin KYSissä.. Hitto nainen, joka huolehtii minun raskausajasta |O ! No olokoot, montaa kertaa ei sillä tartte onneks käydä. Tuo 28.12 aikakin on toiselle terkalle joulusulun takia.

Oon nyt niin väsy, että en jaksa omaa napaani pidemmälle, paremmalla jaksamisella toivottavasti huomenna, kommentoin sit muiden juttuja.

Kiitos tuesta, ihana kun jossain edes välitetään, :hug: teille kaikille!!

:heart: nelli&pulla-poju 32+5

*muoks vielä*
PIti tosta mainita vielä, että kun olen jo kahdella edellis neuvolakäynnillä pyytänyt hempan mittausta, ni tää täti vaa sanoo, että ei hää viitti, ku nii lyhyt aika, 5vkoa oli viimeks jo väliä.Perusteli sillä, että kun sillo oli sen 146, ni ei tartte seurata.No eilen se olikin 113, mikä on mulle toooosi alhanen ja vaatii ehdottomasti rautaa.. Joten senki ne täällä ryssi. Hirmu vaiva tökätä neulalla sormen päähän!

 

Yhteistyössä