** Helmikuun Helmet** joulukuu

Iltaa

Kuppikoosta mulla oli enne odotusta B75- kuppi, nyt on C90. Imetysliivejä kävin koittaa ja en uskaltanu D- 85 ostaa, ku aikasemminkin turvonnu maidon noustua iha luonnottomiks mun tissit :/ .

Kiin tosta sun sf-mitasta. Se saattaa pienentyä loppua kohden, kun maha laskee, siis vauva laskeutuu. Ja ensikertalaisilla se tapahtuu yleensä aikasemminki ku konkareilla :D . Sitten hengittäminenkin helpottaa hiukan. MUTTA, tukalaa on, sen uskon ja omakohtasta kokemusta parhaillaan on.

(.) Ette voi uskoo, miten hirveetä oli viime yönä herätä, kun MOLEMMISTA pohkeista veti suonta yhtäaikaa |O |O |O . Sattu niin törkeen paljon että! Ja koko päivän, edelleen, sattuu pohkeisiin. Kun ei ens yönä pliiiiiiiiiiiiiiis :snotty: !
Isäntäläks duuninsa pikkujouluihin. Mä oon ollu nii kauhee akka tän päivää että! Tiuskinu ja aukonu päätäni suotta sille :ashamed: ..piti lähtee ulos iltapäivällä, että rauhotun, helpotti se juu, henkisesti, ei sit muute tehny käppäily kauheen hyvää.
Esikon kaa kävin kattoo Röllin sydän elokuvan, suosittelen, ihana oli. Ollu tää neiti hiukan huonosyömänen ja outo tänää..no leffan jälkeen saunottii ja iltapalalle... Yrjös sit kahesti, ja tietty ohi pöntön vikalla kerralla :x .. Että taidettiin nyt saada se vatsatauti, mikä ollu tarhas jo kauan. Voi viulu, en jaksa, jos tulee mulle.Iha pelottaa ykääminen, ku on nii rankkaa..pari vuotta sit meinasin kuolla siihen, soitin jo itteeni tippaan tk:lle paniikissa. Nyt varmaa kävis supistaarunsaasti, jos monta tuntii yökkii, se ottaa voimille!
Sit ku oltii saunas, ovikello soi, no enhän mä aukase, jos ukko ei kotona. Katoin ikkunasta, ni joku äijä matkakassin kaa oli..kier talon toiselle puolella ja käänty takas, mut onneks ei tullu uudestaan meille, HUI! Pelotti. Että kaikkee taas.

Nyt tarttee nukkumaan. En huilaakkaan huomista, ku ei tyttöjä isälleen voi antaa kipeenä. Enkä anna, parempi parannella rauhas.

:heart: nelli&pulla 32+2

tissiasiaa vielä ku jotkut tuolla mietti että ku ei oo rinnat muuttunu miksikään että vaikuttaako maidon tuloon jne. niin ei mullakaan esikoisen aikana muuttunu kuppikoko miksikään, edes imetysaikana ja imetin kuitenkin 3,5kk ja sitte vasta piti antaa korviketta lisäksi :) nyt oikeestaan ärsyttää ku tissit on kasvanu ja varmaan kasvaa entisestään niin pelottaa se että mitenkähän kauas ne putoo roikkumaan.. :eek: no pitää ajatella niin että hyvän asian puolesta ne venyy ja paukkuu ja lopuksi roikkuu :D

mies on meni taas yöksi töihin (3. yö putkeen) ja huomenna vielä iltavuoroon ja sittem sillä on 1 huima vapaa päivä,ainoa viikon sisällä.. :ashamed: ens viikolla sillä on jopa 3 päivää vapaata, mut neki se haluaa varmaan vaan nukkua ja valmistautua seuraaviin vuoroihin... :ashamed: hirveetä tilitystä taas, mut tympii tuo ukon ammatti, hyvä tietenki että töitä riittää mutta ku ei se tee kotona enää muuta ku nukkuu,ku ei se kerkeä tehdä muuta ku nukkua.. :'(

piipero86 & piipertäjä 29+2

täällä yllättäen ollaan hereillä ja uni ei tule simmuun sit millään, voi kuttu.
Viime yökin meni taas aivan poskelleen. Sammutin valot 22.30 ja klo 03.00 heräsin vaatimattomasti vasta neljättä kertaa...No onneks sit sen jälkeen sain nukuttua klo 8.30 asti! Ollaan yhä täällä mummilassa, joten eipähän tarvinnut itse huolehtia lasten aamupaloista, vaan täysihoitola toimii :D
Ohjelmaa on viime päiviin mahtunut enemmän kuin riittävästi, enkä ole koneellekaan ehtinyt. Mutta nyt on isomummut, lasten & omat kummit sekä toinen kummipoika ja pari kaveria käyty moikkaamassa ja hyvät joulut toivottamassa. Ke ennen tänne lähtöämme isäntä sai varmistuksen, että työmatka Kiinaan peruuntui, huh. Eipähän tarvii enää jännittää, että onko mies jouluna kotona vai ei. Hän tuli sitten pe tänne perässä toisella autolla ja huomenna olis käynti vielä hänen siskonsa perheen luona ja ah niiiiin ihanassa anoppilassa. Tuon viimeisen vierailun voisin kyllä HELPOSTI jättää väliin, eikä tuntuisi kyl missään!
Aattoa meidän perhe vietää nyt kolmatta kertaa omassa kodissa =) Meidän lisäksi mun veli tulee meille, kuten on ollut jo kahtena aikaisempanakin jouluna. Hänestä on mulle aivan korvaamaton apu ruoan laitossa. Hän suorastaan rakastaa kokkailua ja minä teen ruoan yleensä siks, että se on pakko tehdä :ashamed: Ja tänä jouluna ruokaa saakin sitten laittaa "hieman" enemmän. Aikaisemmin olemme matkanneet joko joulupäivän iltana tai tapanina mummiloihin, mutta nyt mun porukat tulee meille joulupäivänä ja miehen vanhemmat + sisko perheineen + veli & tyttöystävä tapanina syömään. Tapaniksi saa siis väsätä kunnon satsin uutta pöperöä. Mitäs mieltä muuten olette, tarjoanko silloin vielä jouluruokaa vai jotain ihan muuta?

saanukka: mulla on aikaisemmin ollut se Ainun sähkökäyttöinen rintapumppu, toimi hyvin ja olin muuten tosi tyytyväinen, mutta ääni oli kyl melkoinen :whistle: Pumppu ei ollut oma, joten nyt piti sit hankkia uus. Ostin uudehkon Aventin sähkökäyttöisen pumpun ja toivon todella, että pelittää yhtä hyvin kuin tuo Ainu. Oletko sinä tai joku muu teistä mammoista nähneet isoja 250-330ml Aventin tuttipulloja vielä myynnissä? Olen yrittänyt ettiä, mutta laihoin tuloksin.

sirukon galluppiin voisin vastata, että migreeni, ummetus ja peräpukamat taitavat olla ne kaikkein inhottavimmat vaivat. Migreeni/pääkipu vaatii mulla aika usein Nellinkin käyttämää Panacodia, mutta se kyllä "krymppää" mulla mahan aivan täysin, eikä p****lle ole mitään asiaa sit päiväkausiin. Ja näin ollen pukamat vaan pahenee :ashamed: sit ku oikein päkistelee. yöks...

evaellen: mä kyllä tunnustan, että jaan kanssasi tuon ostovimman. Mulla se kohdistuu varsinkin lastenvaatteisiin. Vauvallekin on jo aivan mielettömästi vaatetta. Mukamas tein vakaan päätöksen etten enää osta yhtään pientä vaatetta hänelle, mutta odotas vaan ku alet alkaa... En kuitenkaan pysty pitämään näppejäni kurissa. Musta vaan on niin ihanaa pukea lapset nätisti (vielä ku itte voi päättää mitä heille laittaa), kohta sekin aika on ohi eikä äidin valikoimat kuteet enää kelpaa.

Kiin: yritähän vielä muutama viikko jaksaa mittailla sokereita :hug: Itte olen menossa vasta ens to sokerirasitukseen, ku mua janottaa niin kovasti. Täällä muuten rasituksen paastoarvon pitää olla alle 4,8. Musta se on aika tiukka. Mitäs siellä oli?

nelHM: mulla on kans käytössä se babybelt ja helpottaa kyl huomattavasti ku ei turvavyö paina masua ja ennenkaikkea onhan se turvallisempi, jos jotain sattuu...

kevytmelankolia: mullakin tuo inhottavan ärsyttävä pahoinvointi on palannut osittain takas :x :x

vinja: onhan sulla vauva liikkunut normaalisti pyllähtämisen jälkeen eikä mitään vuotoja ole tullut? nimin. 3 viikkoa sitten kaatunut.

heinälato: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Mut eikä... nyt yritän mennä nukkumaan ja palailen ihmisten aikoihin sit uudelleen...vaikka siellä anoppilassa ku ei mulla siellä kuitenkaan ole mitään tekemistä. Tai eihän sitä tiedä, jos vaikka mulle näin joulun alla jotain puhuttaiskin ;)

babygirl rv 32+1 :wave:

Huomenia.. tai päivähän tuo jo on! :whistle: Mulla oli hillitön PÄÄNSÄRKY eilen illalla :eek: OKSENSIN kahdesti... :x :x mutta onneksi meni ohi säikäytti kunnolla! :'( Nyt on vähän heikko olo mutta kait se tästä, huomenna ois neuvola ;) saas nähdä mitä on paineet huiteleeeko taas taivaissa! :headwall:

Tarppa ja toukka 32+5

babygirl me syödään kyllä koko joulun aika jouluruokaa, siis tapanina vielä tarjoaisin jouluruokia. sitten kun alkaa taas arkipäivät niin sitten jotain muuta. meillä joulu ollaan mun vanhemmilla ja joulupäivä ah niin ihanassa anoppilassa! ja munki mielestä sen vierailun voisi todellakin jättää välin! onneks nyt oon viimeks käynyt siellä joskus pari kuukautta sitten kun oon voinu aina vedota tähän raskauteen kuten mm. huonoti nukuttu yö, supistelu jne..
mutta anoppihan on sitten niin kätevä että menee mun vanhempien tykö kertoo tarinoitaan! ja mein äiti on niin piippi otsassa! :D

en tiedä pitäiskö ottaa tää unettomuus asiaksi neuvolassa huomenna? kun unta ei vaan saa tai saa mutta puolen tunnin pätkissä! jee jee. ei paljoo naurata kun kuljen tuolla kun haamu ja päässä ei leikkaa lainkaan. todellakin voin kertoa ettei leikkaa ei sit yhtään! tosin tuskinpa neuvola tähän vaivaan voi auttaa pätkääkään.

voi kunpa tulis jouluksi lunta, ois ihanaa kun ois edes pari senttiä maassa lunta. siitä se kunnon joulufiilis tulee kun aamulla aattona herää ja sitten näkee valkean maan. ihanaa! ja perjantaina me haetaan kuusi, vaika yllenä on haettu vasta 23.12 mut kun sillon saa enää niitä huonoja kuusia kun kaikki parhaat on viety käsistä joten tänä vuonna mennään aikasemmin. mites te muut, millon alkaa joulusiivoukset, leipomiset ja kuusen haku?

Profiilissa olisi tuore masukuva :D Taitaa munkin masu olla aika pieni, vaikka tällä kertaa onkin ylivoimaisesti suurempi ku edellisissä raskauksissa.

Tarppa: onko sulla ollut aiemmin migreeniä? Viittais tuo kova päänsärky & oksentulu siihen. Itsekin olen täällä taas vaihteeksi tänään kärsinyt pahoinvoinnista ja kaameasta jysäristä :/

No niistä huolimatta sisukkaast lähdin äidin kanssa "metsästämään" äitiyspakkauslaatikkoon reunalakanaa. Pelkän lakanankin kyllä löysin, mutta lopulta päädyin ostamaan Pupujussikat sarjan pehmusteen laatikkoon. En ole ennen edes tuollaisia pehmustettuja versioita nähnyt :) Oli kyllä positiivinen ylläri, sillä meillä on aiemmin lapset pitänyt siirtää pois äitiyspakkauslaatikosta juuri siksi, että ovat pikku kätösillään hakanneet niihin laatikonreunoihin ja heräilleet sit siihen. Jospa nyt ei kolisisi niin kovin =)

liirah: mä aloitan varmaan ke/to lakanapyykistä ja siivoilen sit muut perjantaina. La ja su meneekin sitten ruokien tekemisessä.
Kuusi haetaan varmaan to/pe. Olis se tosiaan NIIIIIIIIIN mukavaa jos joluna olis lunta :saint:

babygirl rv 32+1

babygirl Minnuuki janottaa nykyään jatkuvasti. Veikkaisin, että johtuu lisääntyvästä verimäärästä, kun vauva alkaa kasvaa kohisten.
Meillä on sokerirasituksen paastoarvon raja muistaakseni 5.1, et vähän korkeempi kun teillä.
Siulla on kyllä aivan minimaalinen maha :eek: Miulla oli tuon kokonen joskus viikolla 18 B)
Nuo Pupujussikan tuotteet on niiiiiiin sööttejä :heart: Yhtään ei vielä ole meille kyllä ostettu, mutta ehtiihän tässä vielä miestä pehmitellä :D Onhan ne aika arvokkaita tuolla liikkeissä :/

liirah Meillä alkaa joulun vietto talvipäivänseisauksena, jolloin laitetaan meiän metrinen kuusi ja koristellaan. Ens viikolla ajattelin leipoa valmiiks jouluksi. Teen torttuja, pipareita ja nakkikääröjä. Mies tekee aatoksi poropateen :p Siivotaan varmaan vasta aatonaattona, kun meillä nää kissat paskoo kaikki paikat uudestaan, jos liian aikasin rupee puunaamaan. Meillä ei tehdä perinteistä "katosta-lattiaan" siivousta jouluna. Ihan tavallinen siivous vaan, että on kiva olla. Mie olen jo hankkinu kaikki lahjat, mies vielä muutamia ostaa.

Lähetään appiukolle syömään ja suunnittelemaan jouluruokaostoksia :wave: :xmas:

Kiin ja My 32+6

heippa,

kukas se puhuikaan siitä turvavyösysteemistä... Ajattelin, että pitäisköhän semmonen hankkia tota joulun matkustelua varten... :/ Minkä hintaisia ovat ja mistä ootte hankkinu? Kattelin Lastentarvikkeen nettisivuja ja siellä oli neljänkympin tietämissä... Harmittaa vähän, kun en oo aiemmin jo älynny ostaa, et ois ollu enemmän käyttöä, mutta nyt kun tiedän tosta, niin en uskalla varmaan jouluna lähtee matkaamaan ilmankaan... No, saahan senkin varmaan kiertoon sitten. :/

Mun pitäis vähän vielä joululahjoja ostella: isännän lahja on mietinnässä vielä ja siskon lahja pitäis hakea kaupasta. Muut onkin jo hankittu ja muualle menevät postitettukin. :xmas: Meillä syödään ihan perinteisiä jouluruokia: paljon erilaisia kaloja, rosollia, laatikoita, perunaa, kinkkua ja kastiketta ja sit on peruna- ja sienisalaattia. Joulupäivänä on edellisten lisäks karjalanpaistia. Riisipuuro syödään yhdeksän aikaan ja kahvilla on torttuja, pipareita ja hedelmäkakkua. Suklaata ja marmeladia sekä pähkinöitä ja rusinoita on esillä koko joulun, muttei niitä ihan hirveesti tuu vedettyä. Tänä vuonna vielä vähemmän, kun pitää kuitenkin joulusta huolimatta miettiä vähän sokereita. Mites te muut ruokavaliolla olevat: aiotteko ottaa jouluna rennommin? Mä ajattelin, et otan vähän rennommin, mut noihin korkean glykeemisen indeksin omaaviin ruokiin kiinnitän joulunakin huomiota, etten kovin paljon vedä niitä.

Nyt kyläilemään, :wave:

eva & helmi 32+4 :heart:

terve!
Tänään en oo taas heränny ollenkaan, taitaa olla vähän samaa vikaa kun liirahilla.

Mä en oo puhunu tosta turvavyönalentimesta mutta mulla semmonen on, sain sen silloiselta työnantajalta kun neitiä odotin. Käytin kyllä sillon, sen jälkeen onkin kiertäny kaikki mahdolliset raskaana olevat tutut. Nytkin se tuolla autossa on ja sillon jos sattuu olemaan oikealla penkillä niin kyllä se tulee laitetttua mutta mulla pitäis olla kaks niitä kun ei sitä joka kerta jaksa siirtää penkiltä toiseen :/ Omaa laiskuutta siis. Mutta ainakin pidemmille matkoille kyllä laitan. Vaikka jotenkin musta tuntuu että samalla tavalla tuo vyö menee on sitä tai ei...

Me ei sen kummempaa joulusiivousta tehdä, normi siivous+ "parven" siivous joka siivotaan pari kertaa vuodessa kun ei sitä käytetä kun on niin hankala sinne kiivetä. Pitäis kehittää sinne jonkin sortin tikapuut että ois helpompi ni sais toi neiti leikkejänsä sinne levittää. Ehkä joskus... Mutta ens viikonloppuna sitten siivotaan varmaankin se mitä siivotaan.

Aatto ollaan mun vanhemmilla, joulupäivänä syödään mun siskolla ja varmaan sitten mennään miehen siskolle illaksi ja muutenkin varmaan noita miehen sisaruksia kierrellään moikkaamassa. Appivanhemmat onkin taas reissussa joulun.

Pipareita on leivottu nyt viikonloppuna ahkerasti, ja saatiin tuo muumitalokin tehtyä. Vähän tuli vetoisa talo :D Mutta neiti on tyytyväinen ja se on pääasia! Torttujakin pitäis leipoa, aattelin kokeilla sitä pirkka-lehdessä ollutta reseptiä missä ne tehdään piparimuoteilla ja keskelle appelsiini-tuorejuustoa ja luumuhilloa :p Kuulosta ainakin tosi hyvälle!

Huomenna onkin neuvola, neitikin tulee mukaan sydänääniä kuuntelemaan! Mies ei taida jaksaa tulla mukaan kun sillä on tänään työpaikan pikkujoulut ja oletan että tulee kotiin vasta vähän ennenkun me lähdetään :whistle:

Vinja ja Urmi 29+6

Sunnuntai-iltaa!
Appiukon vierailu kunnialla ohi, oli oikein kivaa ja muutamat joululahjatkin jo vaihdeltiin.

Kuppikoko on mulla yleensä c75 ja edelleen käytän samoja liivejä, tosin pikkuhiljaa täytyy varmaan etsiskellä isompi ympärysmitta ja kuppikoko. Vielä on varmaan parit vanhat liivit jotka mahtuu, niin ei viittis nyt väliajaks ostaa enää. Ostan sit muutamat kunnolla isommat imetysliivit =)

Joulu on yleensä meilläkin aika perinteinen: aamusta riisipuuroa, päivällä Lumiukko ja Joulurauhan julitus tv:stä ja haudoilla käynti, sit joulusauna ja pukeudutaan vähän juhlavammin jouluruokailua varten. Illalla lahjat ja loppuilta yhdessä pelailua ja suklaan syöntiä ja glögin maistelua.

Meillä pupuiltiin aamulla lääkärin kiellosta huolimatta :whistle: Oltiin kyllä ekstravarovaisia eikä kyllä aiheuttanut millään tavalla huonoa oloa tai supistuksia. Seuraavan kerran sitten, kun päästään niille viikoille, että typykkä vois jo syntyä ;)

Ei kummempaa raportoitavaa/kommentoitavaa tällä kertaa,

t. Piipi + typykkä 31+2

iltoja :wave:
tänään ollu aika pee päivä, oli tarkotus lähtee uimaan mut maha oli sekasin jo aamusta ja sit iski aika kova kipu :/ ei mitään suppareita, koski vaan muuten ja olo oli oksettava :x onneks iltaa kohden helpotti ku pelkäsin et mahatauti iski, se olis kyllä vihoviiminen ku viime jouluki siitä kärsittiin |O flunssan pukkaa, kurkku ollu tänään tosi kipee ja nyt alko nokka vuotamaan. näköjään täysin terveenä ei säily joulun aikaa vaikka potentiaalisesti tästä jouluksi paranee mut siivotakki pitäs yms :/ pikku mies ollu muutaman päivän tosi räkänen et tieshän sen että tarttuu mut alkaa voimat olee aika finaalissa ku poitsu on kolme yötä nyt nukkunu välissä ja unet on jääny tosi rikkonaisiksi :| ja sit ku poika alkaa ehkä nukkua taas öitä läpi omassa sängyssä ni pitää valvoo oman olon takia :kieh:

joulunvietosta, meillä on eka joulu yhdessä ja ollaan ihan kotosalla. mä haluan rauhottua ajoissa et aamupäivällä käydään jotain sukulaisia ja illemmalla haudoilla ja joulupäivänä kaiketi anoppilaan. jouluruokia meillä on kinkku ja laatikoita ja tietty torttuja ja pipareita. varmaan joku salaatti tehdään mut mitkään rosollit tai kalat ei meillä uppoa. katotaan nyt mitä kaikkee jaksaa laittaa jos tää olo tästä kovin huononee.

tosta gdiabeteksesta, kyllä mä ainaki kerran lipsuin sillo kunnolla, vedin pitsan ja karkkeja eikä poika siitä kyllä kärsiny et etteköhän te gdiabeetikot voi ihan rauhassa joulusta nauttia =) mulla turvotus niin hirvee jaloissa et joulun jälkeen oo varmaan totaalisen nilkaton, pelkkää tolppaa vaan koivet :kieh:

huomenna 33 vkoa jo täynnä, huh B)

Iltoja :)

Ollu taas eilisen jatkoksi sellanen hormoonihirviöisen päivä, että voi kaikkia mun lähellä olleita :ashamed: . Mulla on kaks päivää ollu hermo niiiiiiiii kireellä, räjähtelen joka asiasta ja iha kaikille. Kiva krapula päivä isännällä :D .

Mulla alko tänään iha sairas häpyluun kipu, kunnon jomotus :eek: ! Onks vauva voinu laskeutua nyt? Ku suihkussa seistessä tunnustelin tuolta alhaalta, ni luun päällä heti kova pallo, pääksi sen ehkä kuvittelisin :/ , ku en tiiä. Kivut on kovemmat ku koskaan. Viime tiistainaäitipoililla käydessä oli viel sillai, että sai ultrattua pään ympäryksen hyvin, alhaalla, mut ei kokonaan laskeutunut. No, keskiviikkona on se vika lääkäri mulla, kaipa se jotain osaa asiaan sanoa. Tuskaa vaan, jos jatkuu tollasena päivittäin toi kipu alhaalla :snotty: .
Suppaillukin on, ja ku herppaa, se aiheuttaa paljon supistelua..pulla parka, surkee äiti. Varmaa pelottaa sitäkin nää mun raivarit :( .

Sori omanapasuus..ja valitus, taas, ylläripylläri :ashamed:

:heart: nelli&pulla 32+3

Aaaargh! |O Taaskaan ei uni tule. Pari tuntia jo tuossa sängyssä pyöriskelin, kuuntelin rentoutus-cd:tä, yritin tyynyillä laittaa asentoa mahollisimman mukavaksi, mut eipä auta :kieh: Nenäki tukossa, ihan kun ei muutenki ois vaikee hengittää |O :snotty:

Mitäköhän sitä keksis yöpuhteeksi? Pari ristikkoa olis kesken... jos vaikka niitä :wave: Huomenna ajattelin ruveta tekemään joululeipomuksia ja to-pe käydään miehen kanssa jouluruokaostoksilla :xmas:

Huomen!

Hahaa, tais sittenkin mies kaivata sitä aitoa tavaraa vauvan mötkylästä huolimatta kun eilen kelpasi taas heilutella... ja jopa kahdesti! =)
Kipuilutkaan ei häirinneet, taino vähän sitten kun hommat oli hoidettu, mutta vaan hetkellisesti...

Eilen illalla sängysä kyljellään makoillessa moksun pää alkoi rullata tuolla alamahassa todella hurjasti, säikähdin jo että aikoo kääntyä takasin pyllytarjontaan :eek: Pidin kättä ihan hellästi masulla niin hirveää puskemista tuntui... mutta vaikuttaa olevan edelleen pemppu mun kylkiluita kohti :)

Kaks viikkoa töitä, ei pysty ymmärtämään! Kyllä jo vähän alkaa tympiäkin, tosin liikunnan takia siellä on ihan kivaa olla... muuten oisin varmaan aika laiska, saa nähdä miten paisun ton viimesen kuukauden aikana :ashamed:

Huomenta!

Ensimmäinen jouluruoka on nyt syöty :xmas: Ja olihan se hyvää :p Mitenhän malttaa viikon odottaa että saa taas lisää :D

Viikonloppu meni tosi kivasti. Eilen käytiin kattomassa siskon tyttöä, ikää kaks viikkoa ja olihan se sulonen ja sievä ja tuoksukin ihan vauvalle :heart: Hirveä halu tuli taas saada jo oma vauva sylkkyseen :heart:
Sitten käytiin meillä kotona ja sieltä mentiin jouluruokailulle isovanhempien luokse ja sieltä vielä illaksi miehen kotia saunomaan.

Tänään olisi viimeinen työpäivä :D Eikä yhtään haittaa vaikka kotia joutuu jäämään pariksi kuukaudeksi ennen ku vauva tulee ;) :saint:

Turvotus täällä on myös huipussaan, missä lie mun nilkat on :LOL:

Kuppikoosta, mikään isotissinen en oo koskaan ollu enkä ole nytkään. B:llä oon pärjänny nyt raskaudenkin aikana, imetysliivit oon ottanu ceellä kaiken varalta.. Jospa ne täyttyisi.. :D

Mut aamukahville!

Huomenta |O |O

Kiva yö täällä. Noi häpyluun kivut niin törkeen kauheita, että yhen jälkeen otin panacodin, että varmaa puol kahen jälkeen sit tullu vasta uni :kieh: . Sitä enne ukko sai lähöt sohvalle ja pissalla kävin vartin välein. Ja paine tuntuu nyt myös häntäluussa (murtunut aikoinaan ) ja yleensä tuol persuuksen puolella. Onko pulla voinu laskee ittensä jo tonne asemiin??? Ku niin yhtäkkisesti eilen alko näi kovat kivut. Onhan mulla liitoskipuja ollu jo rv18 asti. Möykkäskin yöllä niin paljon, ku valvoin. Ja liikkeet, pään liike, tuntuu niin alhaalla, että tuntuu, ku työntäs sormet sisuksiin, vois silitellä sitä :eek: . En tiiä mitä on, mutta tuskaa ainakin!! KOhta pitäs neuvolasta soittaa niitä sappihappojen tuloksia, kysyn samalla siltä.

Palataan myöhemmin. Mukavaa harmaata maanantaita!!

:heart: nelli&pulla 32+4

Kiin: juu totta puhut, eihän nuo Pupujussikat ihan halpoja ole ja kyllä pari kertaa piti miettiä, että otanko sen suojan vai en. Mutta se siis on pehmustettu ja hintaero Pikkupiian pelkkään lakanaversioon ei ollut ku10e. Joten valitsen sen suloisemman :D Ja taitaa noilla sit olla kuitenkin ihan ok jälleenmyyntiarvokin ;)

Jano, täälläkin janottaa ihan älyttömästi. Yölläkin juon ja pissin vuoron perään kokoajan.
Mulla on nyt kans pari päivää tuntunu tämä vauveli ihan tuolla alhaalla, siis niin, että voin tuntea sen kädet/sormet ihan tuossa pimpsan kohtaa eli onko tuo nyt häpyluu vai mikä, tuntuu tosi ilkeeltä.
Tähän asti olen kärsinyt kamalasta ummetuksesta, mutta nyt maha toiminut ihan hullun lailla, kokoajan saa ravata isolla hädällä, eikä tämä kyllä mahatautia ole.
Viimeyönä supisteli aikas hurjasti ja soitin mun tädille, joka on kätilö. Käski vain laskeskella suppareiden välit ja lähtee äippäpolille, jos ei tilanne rauhotu ja suppareiden välit lyhenee.... kyllä ne siitä sitten rauhottu.
Nyt vaan on maha sitten ihan sairaan kipee ja selkä, noista supistuksista.
Huomenna on hammaslääkäri, iiks :eek:
Nyt 33+0

Taas valvottu yö takana! :( Hoh hoijaa.... Tänään piti olla neuvola 11.00 mutta terkkari on TAAS yllätys yllätys kipee joten "joku" ottaa mut vastaan kello 16.00 :headwall: Kiva kun taas eri ihminen siellä :eek: Joku puhu häpyliitos kivuista.. mulla on myös kipee ja inhasti vihloo välillä tuonne "peräsuolen" puolelle tuntuu kun joku työtäs melonia sinne :x AUTS! Yöllä suppaili taas kivasti ja lonkat on kipeet IHANAA VALITUSTA!!! :ashamed: :ashamed: Onneksi tää on kohta ohi! Tänään pitäs tehdä neuvolassa STERILISAATIO paperit :saint: Nyt riittää lasten teko tässä huushollissa! ;) Ihanaa saada kohta vauva syliin tuhisemaan :heart: :heart:

Tarppa ja toukka 32+6

Huomenta vaan mammat =)

En ehtinyt eilen käydä koneella laisinkaan ja just sain luettua teidän kuulumiset mutta nyt vaan kiireellä kirjoittelen lyhyesti.

Eilen kävin vielä jotain muksuille pukinpussiin ostamassa ja olihan kauppareissu kun isompi päätti vetää kunnon uhmat kauoassa, hohhoijaa |O Onneksi mun äippä oli mukana niin oli juttuseuraa ja välikohtauskin unohtui nopeempaa.

Tänään olisi parin tunnin päästä neuvola, tulen sitten illemmalla tai huomenissa paremmalla ajalla juoruilemaan sieltä kuulumiset ja kurkkimaan teidän juttuja =)

Kovasti olisi hommaa illaksi tiedossa nyt kun ukkokin on taas kotona ja olihan se kiva päästä toisen viereen illalla nukkumaan :heart: Vaatehuone edelleen kaipaa järjestystä kera lisähyllyjen ja lipasto odottaa tuossa kasaamista. Huomenna olisi esikon kerhon puolesta lasten joulukirkko, sinne mennään kyllä koko poppoo =)

Nyt menen aloittelemaan tuota vaatehuoneen järjestämistä, mukavaa joulunalusviikkoa mammat :wave: =)

Ihana massu pullahtaneella navalla Jepsulla ja Babygirlillä myös sievä ja pikkuinen massu :heart: :D Kiva vertailla miten erilaisia yksiöitö meidän helmilla onkaan =)

äitsy ja pieni 31+2 :heart:

Jepsu Tuli tosi tuttu ja mukava mieli, ku tekstissä luki et navetan jälkeen...ku meilläki nuo elukat on hoidettava myös jouluna :D
me tosiaan vietetään ekaa yhteistä joulua saman katon alla.tän hetken suunnitelma. Lauantaina on mun sisarusten kesken vanhempien luona sauna ja pikkujouluilta. Sunnuntaina kävästään isännän kotona syömässä, aattona syödään päivällä kaksin kotona, navetan jälkeen sit pyyhkästään mun siskon luo (katsoon lasten joulua). 1joulupäivänä syödään sisarusten kesken vanhempien luona. 2joulupäivääksi mennään isännän vanhempien luo. Onhan se yhtä reissaamista, navetassa välistä pitää pyörähtää. mut ei oikein "innosta" viettää kaksin joulua. Olis tietty eriasia ku vois lähteä esim mökkeilemään, mutta ku.... isännän veljen kanssa vuorotellaan sit joulupäivinä, et saa kumpainenkin porukka vapaan navettavuoron.
neuvolakuulumisia: Käväsin äskettäin kasvukontrollissa. Vauva kasvaa tasasesti omilla käyrillään. lääkäri totes et isopäinen kaveri. Halus kontrolloida et pään koko kasvaa tasaisesti (onneksi kasvaa), saa nähä mikä homma tuo on punnertaa ulos, jos kovin isopäinen on. Paino arvioksi antoi 1500g. vk on nyt 29+4
Mies täs yks päivä katteli lelulehteä :LOL: ja meinas et olis kyl mahtava ku olis "tommonen" kauko-ohjattava auto. Mä löysin sellasen ni laitoin hyvään jemmaan ja ajattelin antaa sille isukinlahjana, ku lapsi on synyny..kuluu aika paremmin ku mami ja vaali on sairaalassa :LOL: :whistle:
Aateltiin et ei osteta isommin toisillemme mitään lahjoja, vaan ostetaan yhteiseksi videokamera..nyt pitäs vain lähteä katteleen tarjouksia..canonin kameran haluaisin, mut muuten en tiedänuista videokameroista mitään :ashamed: oisko hyviä vinkkejä, aloittelijan kameraksi?

me ostettiin siimeraskauden aikan siis 2005 canonin videokamera,mv 800 0n malli,,,oon tykänny,on helppo käyttää ja pieni käteen,.onhan niit tarjolla vaikka kuinka paljon erilaisia ja mallisia,,toi ei ollu kauhean kallis kun halpaa etinki ja silti canonin =) tisseistä ootte puhuneet :D täällä on yksi pienirintainen,ja olo on raskaus/imetysaikana tosi runsas kun kuppikoko vaihtuu isompaan,,,imetyksen jälkeen on rinnat kuin kuivuneet rusinat :| mä juuri laitoin joulupaketit matkalaukkuihin,ei kehtaa aivan paljaana autossa kuskata mummolaan kun muksut uskoo joulupukkiin vielä =) olikohan tarppa,joka puhui sterilisaatiosta,,,multa kysyttiin neuvolassa siitä kans,mutten osaa vain niin lopullista vielä tehdä,vaikka mies sanoo ettei yhtäään enää ja ajoittain itelläki sellanen olo :whistle: ,,minä olen siis nyt sairaslomalla/äippälomalle jään,,,yöt on kyllä tosi huonoja,ei paljoa saa nukuttua.mun sf mitta oli vasta 27..viikkoja siis,,,,ööö,,,eioo kortti tässä nyt mutta olikohan 30?joo o ,,,no pieniähän nuo on olleet aina kaikki.

Moikka

Enpä ehtiny ees lähetä painikkeelle, ku hävitti kaiken tekstin :kieh: :kieh: ..uusiks..

kevytmelankolia
nyt maha toiminut ihan hullun lailla, kokoajan saa ravata isolla hädällä, eikä tämä kyllä mahatautia ole.
Mulla iha sama ongelma, ollu jo tasan viikon. Koko ajan painetta tuolla, että pitää veskiin istumaan. Ei ole mitenkään ruikulilla, kunhan muuten toimii turhan hyvin. Ärsyttää, ku kauppareissullakin ainaki kerran käytävä veskissä
:/ :x

Tarppa Joo, Helenan piti soittaa mullekin aamulla sappiarvoja..ei kuulunu, ni yhdistivät Tarjalle. Toiv.pääset hänelle, on iha ammattitaitosin tyyppi siinä talossa!

(.) Noi sappiarvot laskussa kovasti, joten nou hätä sen suhteen. Mainitsin näistä kovista aöapäänkivuista ja käski ottaa iha hissukseen keskiviikon lääkärii asti. Ja myöskään se vihlominen sisätutkimuksen jälkeen, tai sen sattuminen ylipäätäänsä, ei ole normaalia. Saa nähdä tekeekö nyt taas sisätutkimuksen.
Nukuttiin pari tuntia päikkyjä, kauheen hyvin tuo pitkällään olo ei luonistu..mitehän menee ens yö :headwall: . Äsken tungin housuun sen kaurapussin :whistle:

Yhteistyössä