** Helmikuun Helmet** joulukuu

Me siirrettiin joulu meille just siksi ettei mun tarvi istua 600 kilsaa autossa.

Meillä peittojen heiluttelu on viikottaista, vielä. Yllättävää kyllä mies tulee ihan mieluusti päälle ainakin hetkeksi. Yllättävää lähinnä siksi että se joskus sanoi ettei seksiä voi harrastaa kun on iso maha, silloin vauva on jotenkin liiaksi mukana menossa.. Toki vaihdellaan asentoja koska mua tää maha vähän rajoittaa.

Mulla tuli eilen yhtäkkiä sellainen hassu kipu vatsassa. Se oli sellainen ihan kuin vatsanahkaa ois leikattu, viiltävä kipu. Ihmeellinen.. Mä seurailin illan sitten vauvan liikkeitä ja vielä aamullakin. Kyllä se potki, jopa niin että ulospäin näkyi. Ehkä se ei ollut mikään vakava kipu. Vaikka kyllä sitä oikeesti on herkempi seurailemaan olotilaansa ja vauvan liikkeitä ettei tulis ylläreitä..
 
Joulusta Me kans vietetään joulua täällä kotosalla appivanhempien ja miehen siskon perheen kanssa. Ei enää viitti 34. viikolla lähtee autoon istumaan 350km... Oon mie jo pari kertaa sitä pillittänyt, kun en pääse äitin helmoihin jouluksi, mutta kai se viimeistään tässä vaiheessa on napanuora katkastava, kun jo omaa lasta odottelee :D Äiti ja pikkusisko tulee kuitenkin sitten joulupäivänä junalla meille ja on yötä. Haluisin kovasti, että isäpuolikin tulis ja sisko perheineen, mutta ne vielä miettii viittiikö lähteä yhen yön takia.

Neuvolassa oltiin. Turhaan mie pelkäsin :D Terkka vaan totesi, että ei satunnaiset heittelyt tarkota mitään, pääasia, että sokerit on enimmäkseen hyvät :) Tuli hyvä mieli. Puhuttiin synnytyksestä ja kerroin, että minnuu pelottaa se ponnistusvaihe ja vauvan koko, kun miun sisko oli syntyessään 5600g (äitillä oli gest.diab.) ja napanuora jäi puristuksiin, että jouduttiin tekemään hätäsectio :( Äitille oli "luvattu" synnytystapa-arviossa, että sisko olis 1kg pienempi :eek: Terkka taas lohdutteli, että nykyään ultrat on pikkasen eri tasoa, kun sillon 19v. sitten ;) Eikä miun sokereilla pitäis mitään jättivauvaa edes tulla. On toi miun terkka vaan niin hyvä tyyppi :flower: :heart: Aina on parempi mieli, kun neuvolasta lähtee, vaikka sinne mennessä olis joku asia painanu :)
Mitat oli tänään: painonnousu +950g/viikko, RR 116/62, pissa puhdas, Hb 115, sf- mitta 35cm ( :eek: huitelee ihan omilla käyrillään...). My on pysyny rt:ssä ja on jo syvällä lantiossa.
 
Mie voisin nukahtaa seisaalleni :ashamed:
Nukuin viime yön pitkästä aikaa tosi hyvin, heräsin vasta kasilta, kun isot meni vasta ysiin kouluun eikä kuopusta tarvinu pukee tarhaan 6 aikaan...mut silti |O
Oon tässä koko aamupäivän tössänny sitä ja tätä, järkänny tavaroita paikoilleen, imuroin huushollin, pyykkiä pessy...selkää särkee jumalattomasti ja lonkat huutaa hoosiannaa :'( :'( :'( Vaikka oo ihan vähän väliä huilannu ja istunu :'( Ei onneksi erityisemmin supistellu, mut ilkeetä vihlomista tuol alapäässä on taas koko päivän ollu :/
Mies lupas lähtä jo puol 3 töistä (niillä on liukuva työaika onneks), niin otan heti kyllä sit tunnin tirsat, senkin uhalla, ettei tuu illalla uni!!!! B)
Tällä viikolla jätetäänki isommat siivoilut väliin, että imuroin vaan ja ens viikon sunnuntaina mies lupas tehhä suursiivon, matot pihalle jne...mie saan toimii työnjohtajana ja avustajana :D :LOL: :LOL:
Voikin olla sit viimeinen isompi siivous ennen vauvaa =)

Onneksi jouluvalmisetelut on ihan reilassa. Laatikot lupas anoppi tehä, torttuja paistan vasta aattona, kun ne on tuoreena parhaita :D , lahjat on hommattu ellei jotaan pientä viel tartu. Jouluruuat haetaan varmaan 2 erällä ens keskiviikkona ja torstaina aamupäivllä, kun isot on koulussa ja kuopus tarhassa ja isännällä on iltaviikko =)

Semmosta... =)

Heinäladolle aivan mielettömästi voimia :hug: :hug: :hug: Ei tollasta voi edes kuvitella mielle tuntuu, kun ei oo omakohtasta kokemusta :hug: :'( :'( Toivotaan pikaista plussausta sitten, kun siihen saatte luvan ryhtyä ja uskallatte :hug: :heart:

Meillevauva mulla on kanssa toisinaan tollasia viilloskipuja, etenki ylävatsalla, mut en oo sitten juurikaan kummemmin kiinnittäny niihin huomioo, kun on mnny äkkiselleen ohi :/

Pusuapina oo siepä oot ajoissa :LOL: :LOL: Mulla on kanssa yleensä jääny viimeseen päivään...tai sillee, et viimesenä päivänä oon ottanu aamusta punasen kuoren töihi mukaan ja jättäny sinne :LOL: Nyt sain jopa jo tiistaina pudotettuu kuoren laatikkoon :LOL: :LOL:
Meinaatko muuten koko joulun jaksaa painaa duunia?? :attn: Hatunnosto, jos meinaat :D Mie töihinki joulukortin kirjotin ja toivottelin vaan työn iloa ;) Ne kyllä tietää, et mie nautin suunnattomasti, kun ei tarvii nyt siellä olla :D :D Eikä tarvii kuunnella mun valitusta :LOL: :LOL: :LOL:

Maanantaina tosiaan pitäs sinne paastokokeeseen taas mennä...meinasin nyt ottaa viikonlopun vähän rauhallisemmin noitten syömisten kanssa, mut kakat...tällepäivää jo puol suklaalevyä menny :LOL: :LOL:
Keskiviikkona sit taas neuvola ja saan lähetteen sinne Koksiin ä.polille lekurille ja ultraan, jipii :D

Jahvetti 33+1 kamalan paljon jo viikkoja :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kiin hui kamala tota sun sf-mittaa :LOL: :LOL: Ei siis millään pahalla, vaan on kamalan iso :D Mulla kun oli vko 32+6 vaan 27cm =)
Kyllä me sitä kolmistaan terkan ja miehen kanssa neuvolassa tarkisteltiin, että voiko olla :D Ja tuntuukin siltä, että on kohtu korkeella. Miulla on öisin tyynybarrikaadit hartioiden ja pään alla, kun tuntuu ettei happi kulje, jos on täysin makuullaan :whistle: *puuh*
Totuin tähän nukkuma-asentoon jo aikasemmin, kun käytännössä nukuin istualleen närästyksen takia, kunnes joku vinkkas miulle nestemäisestä Gavisconista, joka on muuten ollu älyttömän hyvä!
 
Moikka

heinäladon perheelle suuren suuri osanotto :snotty: :hug: . Suru on varmasti käsittämätön :snotty:

Matkustamisesta mä en pysty ituu yksinkertasesti kauheita matkoja enää autossa. Kuopiossa tulee käytyä melkei viikottain, sinne se 80km suuntaansa ja riittää kyllä. Ostin sen baby belt (tjmv ), joka vetää lantiovyön vatsan alle..on ku ois vaipat jalassa
:LOL: :LOL: . Tulee peffan alle sellanen läpyskä ja siitä se vyö, jonka sisään pannaan auton lantiovyö.. tai sinne päin, en ossoo selittää :ashamed: . Niin, siis ton systeemin kanssa parempi matkustaa, meil on viel kivan pehmeet auton penkit. Tietty on PALJON turvallisempi olo, jos vaikka pienestäki vauhdista joutus äkkijarruttaa, ei pääse satuttaa Pullaa tai istukkaa, joka mulla etuseinämässä.
Äiti ku on synnärillä töisä, oli tos jo jonkii aikaa sit tullu sinne tapaus, jossa ollut äiti 50km/h vauhdissa peräänajossa, siis hänen päälle ajettiin, ja synnytys käynnistyi HETI, oli rv36 sillon :/ .
Me lähdetään miehen vanhemmille maalle viettämään joulua, ollaan su-ti/ke siellä. Uudenvuoden oon tyttöjen kaa keskenään, koska sanoin isännälle, että se on viimenen mahku lähtee baariin tmv rientoihin, vähänkö voisin räjähtää, jos ois kännissä jossain baarissa tammikuussa ja mulla alkas synnytys |O . Joten iha suosittelin sille, että menee sillo kamujensa kaa tuulettuun..seuraavan kertaan voi sit kestää :whistle: .

Jahvetti tiedän tunteen kyllästymisestä!!! Tänä aamuna oli sen verran ok olo, että läksin nuoremman neidin kaa kirpparille ja prismaan ostoksille, vierähti 3h :eek: .Mut oli kivaa ja vaihtelu teki hyvää tähä kotona kökkimiseen. Huomen vien vielä esikon 4.5v elokuviin kattoo sen Röllin, oottaa ihan kauheesti =) . Mun äitiki tulee tänään kylään, leipoo piapreita ja touhuaa tyttöjen kaa ja sunnuntai aamuna lähteevätki isällään piipahtaa päiväseltään, ni iha rento vkl tiedossa, saa huilata.

:heart: nelli&pulla 32+1
 
Moikka,

heinäladolle lämmin osanottoni suuressa surussanne :hug: Toivottavasti pääsette pian yrittämään uudestaan, vaikka ei uusi vauva tietysti voi korvata tätä menetystä :'(

Hienoa Kiin että neuvolassa oli kaikki hyvin!

Joulunvietto siirrettiin myös meille, ettei mun tarttis matkustaa 500km edestakaisin. Ihan hyvä näin, eka "oman perheen" joulu, vaikkakin äiti tuo tullessaan suurimman osan jouluruuista valmiiksi tehtyinä ;) Mulle lääkäri sanoi suoraan, ettei kannata lähteä noin pitkälle matkalle, kun herkästi kerran supistelee just istuessa.

(.) Viime yönä sain nukuttua oikein hyvin, heräsinkin vasta klo 10 :whistle: Mulla tuntuu auttavan se, että jätän päiväunet väliin. Ajattelin leipoa joulutorttuja tänään, kun huomenna tulee vieraita, nam :p

Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Piipi + typykkä 31+0 (taas lähti uusi viikko =) )
 
joulutorttuihin vinkki: laittakaa torttutäytteen alle nokare (levitettynä) rahkantyylistä levitettä (löytyy juusto hyllyltä)..tai mä laitoin rommi-rusina rahkaa..passas tosi hyvin!
Ja iltaruuaksi aattelin tehä kaikkien paikallisten kauhuksi rössypottuja :D
 
heinäladolle iso lämmin :hug: Ja voimia koko perheelle. :hug: :ashamed:

Tuntuu jotenkin hirveeltä nyt heti kirjoittaa perään omat neuvola kuulumiset. :ashamed:

rv32+3
sf-mitta 30cm (viimeksi 26 cm)
rr 110/66
:heart: +145
liikkeet ++
oma paino 103.8 (viimeksi 102.2)
yhteensä on tullut 10kg eli ei paha. :whistle:
Vauvelin asento rt.

Ja maanantaina menen labraan testeihin. Katsovat maksa,sappi,sokeri ja hempan samalla. Jes 4 pulloa verta. ;)

Neuvolantäti antoi liikeseuranta kortin ja käski kävellä suoraan TYKSiin viikonloppuna jos liikkeet loppuvat tai kutina alkaa olemaan sietämätöntä. :|

Vauveli on ollut onneksi tosi riehakkaalla tuulella joten toivottavasti on sitä koko viikonlopun ettei äitin tartte ressata turhaan. :D

Neuvolan jälkeen lähdin hiukan käppäilee kaupungille ja nyt on kaikki paikat solmussa. Ja vauveli tunkee päätään yhä alemmas. Oikein tuntuu kun hän jaloilla ponkasee ja osuu päällään päin virtsarakkoa. Ei kiva.

Nyt alkoi sitten se kauan odottamani joululomakin. Jes!!! Saa olla kotona ja puuhailla kaikkea kivaa.

Neuvolantätikin käski tekemään nyt lomalla sillaisia asioita mitä vauvan kanssa ei pysty. :eek: Eli mulla ei ole hajuakaan sillasista asioista. Mun mielestä vauvan kanssa voi tehdä ihan kaikkea ja sen voi ottaa kaikkialle mukaan. Noh jos rahaa olisi hiukan ylimääräistä kävisin ihonpuhdistuksessa. Mutta en kyllä pysty makaamaan siellä. Kun siinä täytyy selällään olla ja mulla kipeytyy selkä heti jos on hiukan kovempi peti alla. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 32+3
 
Huh, tulipa tulista chili con carnea |O |O |O Mies oli napannu kaupasta tietysti sen maustepussin, missä lukee "hot" ja mie en voi sietää mitään tulisia ruokia |O Maistoin sitä kastiketta tehdessäni teelusikallisen ja koko suu oli tulessa :snotty: Hienoa, mie syön riisiä ja tonnikalaa tänään... :kieh: Ukolle onkin sitten varmaan litran verran tuota chili con carnea, kun mie yritin sitä laimennella ruokakermalla, mut ei se siitä miksikään menny.

Niisku-neiti Miulla sama homma. Iskias alkaa koskemaan niin perkeleesti esim. neuvolan pritsillä, vaikka makaan siinä vaan muutaman minuutin. En mitenkään pystyis käymään missään kosmetologilla :eek: Sohvallakin maatessa rupee joskus kolottamaan ja siks köllöttelenki kaikista mieluiten kyljelläni.
 
Kävin tuossa aamusella äippäpolilla ja sisätautilääkärin tykönä. Insuliinit sain ja nyt illan aikana aloitan pistämään..ihan aiheellista kun vauvan painoarvio oli jo 2,7kg!!! Kääk..vauvan paino oli noussu kahdessa viikossa siis kilon.. Miun painonnousussa tuo näkyi mutta yhtään ylimääräistä ei ollu tullu..gynegologi sanoi että toivottavasti insuliinit kasvua hidastaa ettei tartte 6 kilosta mukulaa pykästä pihalle..tosin tää käynnistetään ennen laskettua aikaa ihan varmana. Ens perjanataina taas uusi aika sisätautilääkärille ja äippäpolille sit parin kolmen vkon kuluessa.. Työkaverit vitsailee että kun jokuaika sitten seiskassa oli juttu jostain 10 kilosesta vastasyntyneestä, että teen samanlaisen..senhän vois sit istuttaa jo suoraan syöttötuoliin ja aloittaa soseilla ruokkimisen..

Heinälato olen tosi pahoillani vauvojen menehtymisen vuoksi. Toivon kuitenkin että uskallatte ja jaksatte yrittää uudelleen sitten kun lupa siihen heltiää.. :hug:
 
Jahvetti, mulla on ens viikolla yks vapaapäivä, seuraavat on 25. ja 26.päivä, muuten olen kyllä ainakin yötöissä ihan joka päivä tonne 1.1. asti =)
Eli jouluaattoaamunakin vielä pitäis muutama lehdykkä jakaa, mutta siinä on se toivo elämässä että joku kiltti olis laittanut laatikkoon vaikka pikku paketin postiljoonille :D
 
Ai niin muutes...oon ihan unohtanu.

Voipi kuulkaas olla että Kiinamamma on saanu kaksostytöt 5.12. Lehdessä oli ilmoitus että yhdelle parille syntyny ja jotenkin musta tuntuu että Kiinamama on ottanu varaslähdön. Kuitenkin lapset olivat 3 kilosia muistaakseni molemmat.

Huom! En en oo ihan varma asiasta mutta olin ton pariskunnan kanssa samaan aikaan polilla marraskuun lopussa ja Kiinamama oli ollu samana päivänä et paljon mahdollista.

*muoks* kävin kattomassa edellisisä juttuja niin Kiinamama oli viimex kirjottanu 5.12. aamulla ennen kasia...
 
Kevytmelankolia: Mä luulen, että meidän sairaanhoitopiirissä (Kanta-Häme) on siirrytty tuohon käypä hoito -suositukseen. Koska rasituksen uudet raja-arvotkin ovat siitä...
http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=hoi50056
Tuota kun selaa reilusti yli puolen välin niin on otsikko raskausdiabetes ja siinä lyhyet tiedot... Tuota suositustahan on päivitetty 29.10.07.

Heinälato: :hug: :attn: :'( Voimia!
 
Nalle-Puh oatin ammeen Ikeasta. Niitä löytyy isoista marketeista ihan järestään kyllä ainakin täälläpäin.
Sänky toimii hyvin edelleen varastona ja ajattelin vasta tammikuun aikaan laitella kuntoon ettei kovin pölyty.

(.) Mulla on ollu nyt ilta kauheaa tunne myllerrystä. Kahteen otteeseen jo ukollekin suutuin ihan tyhmistä asioista. :ashamed: ja just pillittelin tuolla sohvalla kun toiset laihtuu ja itte syön vaan turkinpippureita taas. :ashamed:

Nyt jatkuu ohjelma...

Jepsu ja martti 31+3 :heart:
 
Iltaa

suurpeheen äityli tosi iso vauva :eek: . Siis johtuuko tuo kasvu ihan täysin noista sokereista?? Kilo kahessa viikossa on paljon. Onks se niin, että vaikka vauva kasvaa kooltaan, niin muu kehitys pysyy normaalitahdissa? Esim. keuhkot valmiit rv34 jne :/ .
Mun kamu synnytti tiistaina 38+ viikolla 2.7kg tytön :| .

Mulla on tänään illasta kans meinannu kilahdella. Vanhempi neiti tulee tarhasta ja on iha kiittämätön, pelleilee ruoan kaa ym kiukkua, ei minkäänmoista kunnioitusta..ja nuorempi matkii perästä. Mä vetäsin tunnin mykkäkoulut niille (tosi kypsää ), mutta vähän tuo tehos.
Just läks isäntä hakee mun äitiä asemalta, paan sen hieroo kyl heti, sattuu selkään, joka kohtaan. Pulla painelee päätään rakossa, kuset housus melkee koko ajan ja supisteleekin aika ajoin.
Ja alapää lemuaa :x :x . Siis mullahan oli se hiiva sillo, iha KYSin testeissä jäin siitä kiinni,ite en ees tienny. Nyt tosin epäilen vahvasti, ku haiskahtaa, yök :x ! Vai miks muute se lemuiais? Sori ällöt taas.. :ashamed:

 
olipas taas tullu paljon tekstiä, en oo kerinny kirjotella. ihan ekaks heinäladolle voimia suuressa surussa :hug: :'(

nalle-puh: ei oo mitään vielä valmiiks laitettu vauvalle, aattelin tossa tammikuussa pestä vaatteet yms ja laittaa sängyn kuntoon. vaikka jos perhepeti onnistuu niin siinä vauva nukkuu yöt. ja niitä ammeita tosiaan saa esim sokkarista ja robin hoodista. maksaa kympin verran, ainaki täällä.

nelli: eihän hiivan pitäis periaatteessa kauheen pahalle haista. jos sulla on joku muu tulehdus, epäspesifinen emätintulehdus. nehän haisee aika :x

kiinillä kans aika iso sf-mitta, vedit pohjat :D mulla tais olla aikasempi enkka, 33 cm :whistle:

btw, heti ku pääsin kehumaan et ku ei oo mitään vaivoja ni päivällä oli maha vähän sekasin ja illalla eto hemmetisti ja oli joku kestosupistus päällä :kieh:
nyt on jo helpottanu mut tää koneella istuminen ahdistaa jo aika tavalla ku pienet jalat tunkee ylöspäin tai monottelee kylkiluihin.
mut nyt on kaiketi parempi kömpiä punkkaan ku viime yö jäi vähän risaseksi ku 2 vee heräs yöllä pahaan oloon ja nukku sit mein välissä loppuyön. oli ahdasta, etten sanois :whistle: mutta ei muuta kun hyvät yöt kaikille :wave:
 
Nalle-Puh Meillä on perintöamme, jossa mie olen polskinut pikkusena :D "Ihana" sinapinkeltanen retroamme :p Pinnasänky on meillä jo valmiiksi pedattuna, pinnasuoja paikoillaan ja mobile kiinnitettynä :) Täytyy kyllä vielä pestä nuo lakanata, kun ovat olleet sängyssä jo kesästä asti, kun mie innostuin sisustelemaan :D

nelli Miulla on lemunnu alapää melkein koko raskauden ajan. Luulen, että se johtuu vaan siitä, kun kokoajan joutuu pitämään pikkarisuojaa ja alapää hikoo. Ei oo mitään kutinoita, punotusta, kirvelyä tai muuta sellasta, joka viittais tulehdukseen. Hiivalta oon onneks säästyny B) *koputtaa puuta*

Cruella Ihana massu siulla ja kommeet tissit :D Mikä kuppi siulla on? (jos saa kysyä :ashamed: ) Miulla alkaa E- kupin urheiluliivit olemaan pienet :/ Yhet ainoot liivit on hyvät enää. Oon jo käyttäny F- kokosia imetysliivejä ja ne alkaa olla sopivat :eek: Mihin hittoon mie laitan nää ryntäät, sitten kun maito nousee!!? Joutuu varmaan tilaamaan jostain erikseen, kun tavan kaupoissa taitaa rintsikoiden koot loppua F:ään :ashamed: Jos vaikka armeijan jäämävarastosta ostas pari laskuvarjoa :LOL:
 

Yhteistyössä