** Helmikuun Helmet** joulukuu

Jahvetti, Niisku-neiti ja muut valvojat. Miulla on kans alkanu tuo yökukkuminen, vaikka vasta vähän aikaa sitten täällä ylpistelin, että mie nukun kun tukki :ashamed: Pari yötä on taas menny pyöriessä. Viime yönä tuli itkukin, kun päivän supistusten ja kaupungilla käppäilyn jäljiltä oli paikat niin kipeenä :'( Mies toi paratabsia ja piti sylissä :heart:
Rupesin vielä panikoimaan, että jos My kasvaakin kauhean isoksi ja sillä loppuu tila ja se kuolee kohtuun :eek: :'( Meinasin jo soittaa synnärille yöllä, että haluun nyt heti painoarvioon :ashamed: Että sellaset sekoilut täällä viime yönä... B)

Kiin ja My 32+3
 
Ei hitto, on näissä sokereissa oikeesti jotain häikkää :'( Söin ihan tavan aamupalan, 3 leipää ja 2 kuppia teetä makeutusaineella ja nyt on sokerit 7,3!! |O Vittu, mie niittaan suuni kiinni, perkele, kun ei akka osaa olla mättämättä kaikkee hyvää napaansa |O |O *niiiin raivona itelleen*
Pakko kertoa terkalle huomenna neuvolassa :ashamed: Tää on jo kolmas arvo yli rajojen aamusokereissa... Saanpahan vähän nöyryytystä, kun joudun osastolle sokerikäyrälle! :kieh: Nyt loppu suklaan vetäminen!!! :headwall: *läpsii itseään*
 
Kirpeää pakkaspäivää =)

Olipas Babygirlillä kurja lääkäri/sektiotilanne ollut, toivottavasti kenenkään ei tarvisi moista kokea :hug:

D-vitamiinista, ei meilläkään terkka ole mitään vitskuja tai foolihappoa suositellut mutta omatoimisesti olen niitä raskauden aikana ottanut. D-vitamiini tulee tällä hetkellä monivitamiinivalmisteen ohessa mutta olen yleensä talvisin syönyt sellaisen kalsium-d-vitamiinikuurin joten se voisi nytkin olla paikallaan.

Galluppiin , mä olen pahimpana pitänyt nämä päivittäiset ja kovat liitoskivut :( Niille kun ei voi oikein mitään tehdä. Mutta oikealla asenteella nämäkin kestää helmikuuhun saakka =)

Cruella, meillä esikko oppi kuivaksi "vasta" vähän päälle 3 vee ja hyvin ehti silloinkin. Kuivaksi oppiminen tapahtuikin tosi nopeaan tahtiin ja yöllisiä vahinkoja sattui vain vaivaiset pari kertaa ihan aluksi. Poika kyllä kävi satunnaisesti ennemminkin potalla mut sit teki totaalistopin ja ajattelin että odotellaan rauhassa ja se kannatti =) Tää junnu saa käydä nyt istuskelemassa potalla jos haluaa, vaatteet päällä tai ilman ja harjoitellaan sitten enemmän kun ikää tulee lisää :D

Perätilasta sen verran että mä olisin kyllä valmis kokeilemaan perätilasynnytystä jos vauva ei ihan jättiläiseksi kasvaisi, jotenkin pidän sen omalla kohdalla mahdollisena =)

Vähänkö oli ihania vaatteitakin tuolla Jahvetin antamassa linkissä :D Tekisi mieli shoppailla kyllä kaikkea ihanaa vaikka ennestäänkin vaatteita on runsaasti mutta rahatilanne ei tällä kertaa saali moista :kieh:

Siruko, muakin masensi älyttömästi viime raskaudessa oma kykenemättömyys norlmaaliin elämään ja olen aina ollut aktiivinen liikkuja ja touhuaja joten se pakkolepo söi kyllä naista suunnattomasti. Nyt olen suhtautunut asiaan jo toisin heti alkujaan kun etukäteen tiesin varautua ei niin helppoon raskausaikaan ja tiedän että pääsen taas juoksulenkeille, ratsastamaan jne kun synnytyksestä vaan toivun :D Jaksuja siis sinne :hug:

Zuku, olipas tyly lääkäri kun vain pari päivää kirjoitti saikkua, ihan kuin se auttaisi paljonkin :kieh: Toivotaan että nyt saisit saikkua ä-loman alkuun saakka ja älähän edelleenkään turhaa sinnittele, kyllä ne siellä työmaalla pärjää ilman suakin, ajattelet nyt vaan ittees ja vauvaa :hug: =)

Täälläkin liitytään huonosti nukkuineiden-kerhoon :kieh: |O Junnu nukkui myös huonosti, heräsin taas kun mies lähti töihin ja uni ei tullut kirveelläkään, selkäkivut piinasi jo yöllä ja ollappa sitten aamulla iloinen :headwall: No nyt jo parmepi fiilis toki mutta illalla taitaa sänky kutsua melko aikaisin.

Pitäisi jaksaa tänään lahteä käymään naapurikaupungissa viimeiset joulujutut hankkimassa ja työkavereitakin samalla moikkkaamassa. Mies joutuu lähteä lauantaina appensa kanssa työkeikalle, tulee toki sunnuntaina jo takaisin illalla mutta ärsyttää silti kun mä tykkään kaikkis eniten lauantaipäivistä kera koko perheen :kieh:

Esikolla olisi kerhossa tänään pikkujoulu ja kovasti odottaa sitä :heart: Me ei päästy vanhempainiltaan tuossa syksyllä joten sovin toisen ohjaajan kanssa et tänään sit jutustellaan samalla kun vien pojan kerhoon ja hyvään saumaan tuleekin kun viimeksi oli joku toinen poika repinyt esikkoa hupusta ja jonkun ajan päästä vielä lyönytkin selkään ja mä en kyllä tykkää moisesta yhtään :kieh:

Kyllä vauveli alkoi heti aamusesta eilen jumppaamaan ihan normaalisti joten huoli katosi siihen, onneksi. Nytkin muksii vähän väliä =)

Nyt lähden muksujen kanssa leikkimään :wave:

äitsy ja pieni 30+5 :heart:
 
Huomenta!

Täällä kans yksi yökukkuja. Tuntuu et joka yö kun kello lyö kaksi tai välillä 12 niin alkaa pätkittäin herääminen. |O Onneks kuitenkaan en hirveän väsy oo aamuisin vaikka kukkuilenkin. Eilen illalla olin nukahtanu tytön viereen ennen yhdeksää ja sitten aamulla 8.30 herättiin ja välissä tietenkin oli ne ihanat kukkumiset yöllä. Vessassa ei onneks öisin tarvii ravata kertaakaan mutta aamulla tuntuu että rakko räjähtää. :whistle:

Munkin olotila on paljon parempi kun viime raskaudessa. Onhan noita kolotuksia jne ollut mutta tuntuu nyt että olen elämäni vireessä ja nytkin ootan että kello menis tunnin eteenpäin että pääsen tekemään suursiivousta. :p Mulla on varmaan nyt iskeny tuo "pesänrakennusvietti" ihan kympillä kun tuntuu et mun pitäs päästä koko ajan puunaamaan ja siivoamaan. Kova hinku olis laittaa nyt nuo vauvan vaatteet mutta lipasto hankitaan vasta tammikuussa niin laitan ne vasta sitten.

särkyjen kanssa taisteleville :hug: ja koittakaa kestää. Ei oo enää kauaa kun vauvelit o
n jo sylissä. Uskomattoman nopsaan tää aika taas juossu.

vauvauutisia kuulin jokin aikaa sitten ja yhdellä tutulla on la 30.1. ja toisella huhtikuussa. :heart: :heart:

Nyt täytyy mennä teklemään jo valmisteluja että saan miehen ja tytön liikenteeseen.

Jepsu ja Martti 31+2 :heart:
 
Varoitus: omanapaista kiukuttelua: Ai että nyt kyllä v*tuttaa!! :kieh: Sain työnantajalta sähköpostia sairaslomatodistuksista ja Kelan jutuista ja oli kyllä niin v*mäiseen tapaan kirjoitettu että! Mä kun oon luullu, et se on ottanu tän mun sairasloman tosi hyvin ja paskat, ilmeisesti nyt päästi sit oikean mielipiteen valloilleen! Kun mulla piti olla ennen äitiysloman virallista alkua ylityövapaata + talvilomaa ja kyselin sit niiden palkkojen perään. No, enpä sit tienny, ettei noita ns. pidetä kun on sairaslomalla, kun eipä ole koskaan näin pitkällä saikulla tullu oltua, eli oon pyytäny neuvolasta saikkutodistuksen vaan jouluun saakka |O

No, sit kun just kiehuin ton mailin jälkeen, niin sisko soittaa, että he on nyt mun vanhempien kans sopinu, että heidän vanha sänky tuodaan jouluna meille säilytykseen kesään saakka. Tarkoittaako se sitä, kun meillä on omakotitalo, että tänne voi raahata kaiken maailman rojut "säilytykseen" ilman, että meiltä edes kysytään koko asiasta mitään! :kieh: Aargh....

...Ja sit tuli oikein kunnon hormoni-itkut... :ashamed: Että joo. Nyt oon kyllä jo vähän rauhottunu :whistle:

Pahin vaiva gallupiin vastaan, että tuo alaselkäsärky ja lonkkien särky yöllä. Lonkkasärkyyn ei auta särkylääkkeetkään, selkä kyllä niillä aina helpottaa.

Onneks sain kuitenkin viime yönä nukuttua hyvin eli puolen tunnin heräilyt alko vasta klo 4 ;) Typykkäkin taisi nukkua aika sikeästi, kun mamma kerrankin ei pyörinyt vaan koko ajan sängyssä. Nyt sit monottaa taas oikein kunnolla :heart:

Joo, mut sori valitus, mut nyt tuntui, ettei kehtaa kenellekään muulle purkaa...

t. Piipi + typykkä 30+6
 
Kiin Koitappa mitata sitten 2 tunnin päästä. Vai onko sinun määrätty mitata 1.5 tunnin kuluttua ainoastaan?
Mulle sanottiin, että 1.5-2 tunnin kuluttua. Jos arvot yläkantissa 1.5 tunnin kuluttua, kannattaa mitata kahden tunnin päästä ja laittaa se arvo.
Missään nimessä ei saa mittailla ennen aikojaan, tilanne voi muuttua jopa 5 minuutissa. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Kiin Koitappa mitata sitten 2 tunnin päästä. Vai onko sinun määrätty mitata 1.5 tunnin kuluttua ainoastaan?
Mulle sanottiin, että 1.5-2 tunnin kuluttua. Jos arvot yläkantissa 1.5 tunnin kuluttua, kannattaa mitata kahden tunnin päästä ja laittaa se arvo.
Missään nimessä ei saa mittailla ennen aikojaan, tilanne voi muuttua jopa 5 minuutissa. :wave:
Terkka on neuvonu, että tasan 1,5h päästä. Oon kyl mitannu n.1,5h päästä, että voi olla, et olen mitannu liian aikasinki :/ Eniveis, aion ottaa asian puheeksi neuvolassa huomenna, vaikka hävettää niin hitosti :ashamed:

Profiilissa uus pönö- kuva. Tänään otettu :wave:
 
Kiin kiva masu sulla :heart: Täällä kärsitään itseaiheuttamista selkäkivuista! :eek: :ashamed: Kaksi tuntia olin joulu ostoksilla :xmas: :xmas: pakko oli lapsille lahjat käydä hommaamassa.... :whistle: No nyt on kaikki lahjat hommailtu! JEE HYVÄ MINÄ!!! Viimeyö meni taas valvoessa :'( Toivottavasti tulee "KILTTI" vauva joka antaa nukkua kun nyt jo raskaus aikana on univajetta! :eek: Pahinta vaivaa olitte gallupoineet mulla ehdottomasti tuo ruokailun jälkeinen kipu ylä vatsassa, sappikipu! :( :kieh: :kieh: Sitten tulee supparit ja selkä sekä lonkkakivut!

Tarppa ja toukka 32+2
 
Kiin Aika jännä, kun mulle on sanottu neuvolassa, että 1.5-2 tunnin kuluttua ja jos tosiaan arvot korkeat 1.5 tunnin kuluttua, niin sitten kokeilee 2 tunnin kuluttua.
Koska tuo 2 tuntia on se raja, että sitten sen jälkeen ei kannata mittailla, mutta ei myöskään ennen 1.5 tuntia.
Eli nuo on ne ala ja ylä aika rajat.
Ja tosiaan tämän saman ohjeen sain Järvenpäässä viimeksi raskaana ollessani ja nyt täällä Kuopiossa.
Niin sitten yövalvomisista, täällä kans valvotaan erinäisten kipujen kanssa ja sellasta kolmea tuntia nukun yössä, mutta sekin tunnin pätkissä
:kieh:
Eihän siinä mitään, jos vois päivisin nukkua, mutta kun on jo sen ikäset nämä muut lapset, ettei voi päiväunista enää haaveillakkaan. Paitsi silloin, kun miehellä on vapaata.
 
Piipi en nyt oo varma ymmärsinkö oikein, mut kyllä mulla lääkäri sillon kysy, et millon mulla alkaa ä.loma ja kirjotti saikun just siihen edelliseen päivään asti, eli 23.12 asti oon saikulla ja ä.loma alkaa 24.12 =)
Ja mulla olis tuoho marraskuulle sattunu muutama lomapäivä, mut en tietenkää niitä sit oo pitäny, vaan ne jää jemmaan tulevaisuutta varten =)
Eli vähä ihmettelen, ettei sulla oo kirjotettu saikkua ihan äitiysloman alkuun asti, jos noin pitkään kuitenki olet... :/
 
Kiin :hug: haleja noiden sokereiden kaa, ei kuullosta yhtään kivalta :( . Mulla ois kans tosi vaikeeta ja lispsuisin tällasena herkkuperseenä varmaa aika usein, joten ymmärrys täysin sinun puolella.

Noista yöllisistä kivuista, jotka valvottaa. Mä olen saanut lääkäriltä reseptillä Panacod lääkettä pahoihin liitoskipuihin ja päänsärkyyn viime raskaudessa. Siinä vaikuttava aine parasetamooli ja lisänä kodeiini,joka rentouttaa ja rauhottaa. Minä otan sitä ihan surutta, jos kivut on kovat. Haittaa siitä ei ole raskaus -ja imetys aikana ja auttaa paljon paremmin, kun panadol. Terästää kannattaa kaurapussilla. Mulla surraa nupissa ne ja uni yleensä tulee n. tunti lääkkeen jälkeen.
Tässä raskaudessa määrättiin panacodia siihe niskajumiin sillo aikoinaan, joten kun löytyy, niin pakkotilassa otan. Prempi se on saada levätyksi, vaikka sitten lääkkeillä, kun valvoa kipujen kanssa monta yötä..ei tee sekään vauvalle hyvää. Mutta :hug: kaikille kipujen takia valvoville! Tiedän tunteen toisinaan.

Mulla supisteli pari kertaa puistossa seisoskellessa iha kiitettävän kipeesti ja nyt kotona alko sit issias tosi pahan, fuck! On se ku ei kärsi edes paikallaan seista! |O :kieh:

Proofilin kuvan sain eile päivitettyä :)

:heart: nelli&pulla 32+0
 
Moi taas. Nyt tulee ällö juttua, varotus!Pakko kysyä teiltä, kun vaivaa ihan kauheesti tämä minun vatsan toiminta :( . Siis maanantaista asti ei ole mikään ruoka pysynyt sisällä ruokailun jälkeen ku sen 15min about. Muutenkin saa kakkosella juosta useesti, ei nyt ripulillakaan ole..tulee vaa pakko päästä veskiin. Aika inhottavaa on ja en oikein vatsatautiin usko, koska ei öllötä, koske mahaan ja kukaan muu meillä ei tästä kärsi. MITÄ TÄÄ ON |O |O :snotty: :snotty:
 
Tyttiliini
Nelli, noi mahan toiminnan muutokset voi ainakin mun kokemuksen mukaan olla vaan sitäki, että suolisto on vaihtanu paikkaa tai on enemmän puristuksissa. Tai sit se voi olla jonkinlaista mahatautia tietty, meillä oli just vastikään ja pojalla se oireili pelkällä kuumeella, mulla oli koko skaala (en nyt erittele tässä) ja miehellä vaan paha olo.

Kiin j
a muut sokerinmittaajat, onko teillä ollu jotain oireita siitä raskausdiabeteksestä? Kun mä kävin lääkärissä pari päivää sitte pahan olon takia ja hakeakseni saikkua niin se sano (aika epäkohteliaasti), että varmaan mulla on raskausdiabetes kun olen lihonu niin kovasti raskausaikana. Se oikein päivitteli ja kauhisteli mun painonnousua, tuli vähän paha mieli. Tai siis onhan se noussu kauheasti, jotain 17 kiloa, mutta ei mun mielestä tartte saarnata siitä puolta tuntia, uskon mä vähemmälläki... No oli miten oli, se sano että paha olo vois johtua raskausdiabeteksestä. Mä sit soitin neuvolaan ja varasin ajan sokerirasitukseen, se on ens viikolla. Jäin vaan ihmettelemään sitä, kun terveydenhoitaja sano ettei raskausdiabeteksestä yleensä mitään oireita tule, tai siis että oire voi olla just se sokeri pissassa. Miten teillä? Onko huimausta?

Joku puhu pottajutuista, en nyt muista kuka. Meillä on pottahomma jääny jotenki vaiheeseen, poika käy kyllä potalla ja usein pissaa sinne muttei suostu kakkaamaan. Ja usein tulee myös vahinkoja. Mies on ihan paniikissa että kauheeta kun se ei opi, mutta emmätiiä, poika on kuitenki vasta 2,5.

Hormonit on iskeny mun kimppuun oikein kunnolla, tuntuu että kaikki itkettää ja hermot menee ihan mistä vaan. Huomasin taas senkin, että kaikki psyykkiset itsesuojelumekanismit on mennyttä. Mikä tahansa vaikea asia on ylivoimainen, mä en kestä yhtään mitään vastoinkäymisiä. Ja pahimpia on lapsiin liittyvät jutut. Esim. se juttu pari päivää sitte lehdissä siitä kaksvuotiaasta, joka oli meinannu hukkua Intiassa, sai mut ihan tolaltani. Ja jos musta tuntuu, että meidän poika jotenki on onneton, menen ihan sekaisin.

Mä todella toivon, että synnytyksen jälkeen vähän järki palais päähän. On todella rasittavaa mulle ja ympäristölle olla näin yliherkkä. Vaikka no ehkä ei oo todennäköistä että ihan heti synnytyksen jälkeen olis kovin skarppi B)
 
tyttiliini mä kans mietin, että suolisto ei vaa kestä yhtään mitää siel, kun on niin ahdasta ja tyhjentää heti. On vaa inhottavaa, ku pitäämiettiä, millo uskaltaa syödä..eilenki syötiin ennen tytötn joulujuhlia, ni arvaa kuka istu vessassa20 min enne ku päästii lähtee ja silti tuntu, että kestänkö juhlissa istua :ashamed: :snotty:
 
Tyttiliini En ole huomannut, että raskausdiabetes ois mitenkään oireillut tai oireilisi, tosin mulla ei ollut kuin se paastoarvo koholla silloin rasituksessa.
Pissa on ollut aina puhdas.
Pahoinvointia on kylläkin ollut, mutta se hävisi tuossa joksikin aikaa ja palasi nyt takasin ja neuvolan tädin mukaan se on takasin tullut aamupahoinvointi, joka voi viimesellä kolmanneksella tosiaan tehdä paluun.
Huimaustakin on, mutta se taas johtuu kuulemma mun alhasesta verenpaineesta.
 
neuvolakuulumisia:

paineet 116/76
pissa puhdas
painoa tullu vkossa 560g :ashamed:
sykkeet 130-150
hemppaa ei otettu ku oli viimeks niin hyvä
vauva raivotarjonnassa (hyvä hyvä)
sf-mitta tarkasti mitattuna 33, eka sai 32 mut ku sanoin ettei oo yhtää noussu ni mittas uudelleen. sano kyllä et viimeks oli niin hurja nousu et ei sen nyt tarvi oikeestaan noustakkaa.
turvotusta löytyy jaloista ihan kivasti ja joulu vielä tulossa ni suolasta tulee enempi syötyä ni lisää on tiedossa :/ mut en kyllä jätä syömättä sen takia :kieh:
 
Tyttiliini Miulla on huippaava olo, hikoiluttaa ja väsyttää, jos on sokerit korkeella. Mutta sellasta jatkuvaa "oiretta" ei ole.
Miulla oli painonnousua 6kg sillon, kun sokerirasituksessa näky korkee arvo, että ei se painonnousu kaikkea sano ;) Tietysti vaikuttaa, miten paljon on painanu jo raskaaksitullessa.

Käytiin äsken pikkusella kävelylenkillä miehen kanssa ja rupes jo kävellessä supistamaan :( Kotiin tullessa supisti vielä pari kertaa kipeesti. Miten minnuu nyt yhtäkkiä on ruvennu supistelemaan, kun tähän asti oon saanu olla niiltä rauhassa :ashamed: Voiko se eilinen kaupungilla juoksentelu vielä vaikuttaa? :eek:
 
Täällä näyttäis olevan aika yleisesti kaikilla joko hyvä tai huono päivä ja aina samaan aikaan :D :hug: taas kaikille.

Nellin vatsantoimintaan sanoisin sen kun jostakin luin että raskaushormoonit pehmentää jotain pehmeää kudosta, sekin voipi vaikuttaa suolen toimintaan.. mutta tosiaan mahatautiakin on ollut liikkeellä. Mullakin on tässä muutaman päivän ollut tosi huono olo, mutta voi olla pahoinvointiakin?

masu tuntuu ihan hirvittävän ahtaalta ja yö oli sen takia vaikea. Maatessa tuntuu välillä ettei henki kulje, ja ei tarvi kuin kellarin rappuset nousta niin hengästyn, eikä ruokaa mahdu kuin leipä kerrallaan. Kai se on nyt sitten tää mun minimasu mikä tuon tekee? Vauvan liikkeetkin tuntuu tosi epämiellyttäviltä. :/

Selällään maatessa tuntuu että happi loppuu, aivot puristuu kasaan ja pumppu hakkaa tuhatta ja sataa! Vissiin painaa jonnekin verisuoneen? Asennonvaihto helpottaa heti.

Tuli tässä mieleen kun oon kehuskellut (kopkopkopkop) ettei mulla ole noita kipuja.. vois kai niitä olla mutta oon aika ahkerasti syöny panadolia, ja niinkin vahvaa kuin 1g. Mutta sen avulla on kyllä saanu nukuttua tosi hyvin, joten samaa rataa jatkan.

Piipille kans, meillä sama juttu kun ostettiin tämä talo niin rupes soittoja tulemaan että teillähän on siellä sitä tilaa... vihaan kaikkea ylimääräistä romua, en kerrytä edes itelleni mitään niin oon vaan kylmästi sanonu takasin että ei ole. Meille ei tuoda ensimmäistäkään kukkapurkkia säilytykseen, mun hermot ei yksinkertasesti siedä ylimääräistä tavaraa missään kun ite sen tavaran keskellä niin paljon aikaa vietän.

Huomenna alan tekeen pientä pintaremppaa yläkertaan tulevaa vuokralaista varten =) Maailailen vähän seiniä ja sellaista.

Ai niin, Äitsylle taas kiitokset sympaatioista :heart:
 
jos tuossa olisi iso haukotus kuvi, ni tähän kuuluis nyt sellanen, vastikään tuossa töistä kotiin vyörysin...et haukotus :D
nauvola terkkuja...
RR 125/80, turvotus +, painoa tullu 0.041g/vk ja mä olin ihan varma et vähintään 500g. no onneksi nyt ei niin hurjasti, oli viimeks tullu 0.644/vk. No saapahan jouluna syödä paremmalla mielellä. :LOL:
Pissa puhdas. Vauva rt, p 120-140. . hb noussu sielt 103sta 123 (mittaskohan viimeksi väärin). ja kohdunkorkeus 28.
Sanoin et mua pelottaa et vauva kasvaa hirmuisoksi. Katto niitä vauvan mittoja ja tuumi et koska vauvan pään lakimitta ja mahanympärysmita ovat keskikäyrän tuntumassa ja muut mitat yläkäyrillä..viitais siihen et vauva on pitkä ja hoikka. ja et näiden muiden mittojen perusteella näyttää et vauva olisi viikon isompi mitä, la:n mukaan, ja et koska vatsaympärys mitta ei ole iso niin vauvan suuruus( siis pituus) johtuisi geeneistä ja tuost et ois viikon isompi. Ei sokeri aineen vaihdunnasta No hyvä et seuraavat. Maanantaina on neuvola lääkärille kasvukontrolli..no tulipas omanapaista ja sekavaa tekstiä.
Kysy sit et mikä sul on nyt suurin ongelma, sanoin et tuo selkäkipu. meinas et pitää ottaa pissakoe ja fluorikoe jne. mä kyl sil tuumasin aikanapakastikki et ite epäilen et on normaalia selkäkipua, kulämpöpakkaus auttaa kaikkein parhaiten ja et nuo 8h työpäivät ottaa voimille! Tuumas vain et se on ihan normaalia et tässä vaiheessa työpäivät alkavat tuntua pitkiltä :kieh: no pitää ottaa maanantaina uudestaan lekurissa puheeksi! Ok mää oon liian sinnikko, ku en saanu niin paljoa suutani auki, et oisin sanoanu et saikkua ja heti..no onneksi ei ole montaa päivää jälellä!!
 

Yhteistyössä