** Helmikuun Helmet** joulukuu

Omaa napaa Mie olen ihan puhki :( Kävin päivällä kaupungilla Tiimarissa, postissa, Prismalla, ja pankissa. Prisma oli viimenen etappi ja siellä alko tuntumaan, että en jaksa enää kotiin ajaa, supisteli pari kertaa kipeesti ja nivuset ja lonkat huusi armoa |O
Kotona heitin sohvalle, enkä meinannu päästä enää ylös, kun joka paikkaan koski niin paljon. ½h sisään tuli 2 kipeetä supistusta siinä pötkötellessä, mutta onneks ne loppu sitten.
Nyt vaan väsyttää kauheesti ja mahanahka on ihan pinkeenä, ei yhtään tee mieli liikkua :(

Mie meen takasin makaamaan, kävin vaan keräämässä säälipisteet talteen :p :LOL:
 
mun pitää varmaan olla tosi onnellinen ku ei tunnu oikee missään ees koko raskaus, paitsi tietty iso maha ja kankeus mut kun ei supistele ei koske selkään eikä mitään. jaksan kaiken ihan normaalisti. veivaisin mielellää vielä fillarillaki mut en uskalla jos on yhtään jäistä. eikä pimeellä oikeen viiti lähtee ku täällä maalla on niin vähän valoja B)
 
cruella joo...oo hiljaa vaan B) |O :LOL: :LOL:

En miekään ennen tätä raskautta voinu ees kuvitella, et raskausaika vois olla tällästä :eek:
Kolmostakin kun ootin, niin olin ihan ok loppuun (synty 41+1) asti...ja kuitenki jaloissa pyöri koko aika 24/7 3v ja 5v...nyt oon tosi paljon yksinkin kotosalla ja huilaan, silti tällästä |O :'( *valivalivali*
 
Iltaa

Jatkan tuttuun tapaan omalta osaltani valitusta teidän jatkoksi :D :ashamed: ..

Hitto, mulla toi vatsan toiminta mietityttää |O ! Koko ajan sellanen olo, että tulee suoraan sanottua paskat housuun. Painetta siellä röörillä, ja on tullu taas tänäänkin aika kiitettävän paljon veskissä istuttua :x . Sit ku se eilinen sisätutkimus oli ja sattu nii maan perkuleesti, on tuolta sisältä, kohdunsuun tietämiltä, vihlonu pitkin päivää, jo eilen alko. Nyt vaa välillä nii kipeitä vihlasuja ja jomottaa sinne. Tiedän sen, että esim. viime raskaudessa mua terkka ronklas iha tarkotuksella loppuvaiheessa, jotta alkas vauhdittaan kohdunsuuntilannetta, ja se sattu joka kerta. Nyt vaan ei ole aikasemmin sattunut sisätutkimus.. :/ :snotty: . nytki koko ajan vihloo nii kun puukolla pyörittelis tuolla syvällä :snotty: aiaiaiaiai |O :'( :snotty: |O

:heart: nelli&pulla 31+6

Profiilissa iha kohta uusa kuva..meen nyt päivittään sen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
cruella joo...oo hiljaa vaan B) |O :LOL: :LOL:

En miekään ennen tätä raskautta voinu ees kuvitella, et raskausaika vois olla tällästä :eek:
Kolmostakin kun ootin, niin olin ihan ok loppuun (synty 41+1) asti...ja kuitenki jaloissa pyöri koko aika 24/7 3v ja 5v...nyt oon tosi paljon yksinkin kotosalla ja huilaan, silti tällästä |O :'( *valivalivali*
vois olla joo et mäki oisin neljännessä raskaudessa vähä eri kuosissa B) sitäpaitsi oisin sitte jo metusalem :D
 
Moi, kirjaanpa minäkin vuorostani valitusvirteni tälle päivälle: en taaskaan saanut yöllä juurikaan nukutuksi, lonkkia särki niiiin paljon. Aamulla olin sit niin väsynyt, että vaan itketti :/ Lähdin kaupungille pikaisesti joululahjaostoksille ja alaselkä kipeyty tukivyöstä huolimatta niin paljon, että pari Panadolia piti nakata naamaan |O

Onnellisia todellakin ne, joilla ei mitään vaivoja ole =)
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville :heart: Ei oo enää pitkä matka, koitetaan kestää.

Mullakin noita vaivoja on, mut lähinnä henkisellä puolella, masentaa kun ei pysty mihinkään mihin normaalisti pystyy ja sitä rataa. Selkäkipuja on ja närästys on aivan järjetöntä mutta kaiken kanssa pärjään. Galluppia ilmoille, mikä oireista/vaivoista on ollu kaikista pahinta raskauden aikana? Ite laittaisin pahimmaksi närästyksen kun vaikuttaa mulla nukkumiseen, liikkumisiin, syömisiin...
 
sirukon galluppiin vastaan ehottomasti tän selkäsäryn :snotty: Tosin mulla on selkä pa***na muutenkin, mutta tää kasvava vatsa pahentaa päivä päivältä asiaa :snotty:
Hyvänä kakkosena tulee närästys ja turvotus :eek:
 
galluppiin ööö...mikähän ois pahinta. Liitoskivut ja issias molemmin puolin vetää ehkä pohjat. Mut ei tuo jatkuva supistelukaan kivaa ole, kun tuntuu, että mitään ei kärsi tehdä.
Mulla ihme kyllä ei närästä (kopkop ) :eek: . Viime raskaudessa aiankin närästi, ja tässäkin puolenvälin tienoilla, mut loppu.
 
nelHM, mulla närästi edellisissä n. puoli välistä ihan loppuun asti.
Nyt tässä närästi ihan alussa, noin viikot 8-12, eli saman mitä pahoinvointi kesti...luulin, ettei enää sit edes tule, mut viikko sitte...voe veljet!!! |O |O |O Närästää 24/7, mut ei onneks -vielä- nukkumista tms haittaa... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
pasuunalla käymisestä sen verran, että eipähän duphalacit (oon tainnu kutsua sitä aiemmin movicoliks, mut se olikin duphalacia) auta siten kuin pitäis. |O täällä ummettaa jatkuvasti, niin että on hivenen tukalat olot jatkuvasti. että jos jollain oli toimivaisempi suoli, niin täällä kärsitään päinvastaisesta, edelleen.
En tiedä tasaisesta käytöstä paljon mitään, mutta minunkin kaapistani löytyy kyllä Duphalacia, ja jos minulla on ollut ummetus parikin päivää ja hätä tuntuu, mutta mitään ei tule, niin kyllä tepsii, kun sekoittaa vaikkapa teen joukkoon kaksi pussia duphalacia. Sitten vaan pysyttelee kotona, niin tunnin - viimeistään kahden kuluttua vessan on parasta olla lähellä. Kertakäyntiin ei kannata luottaa, kertoja voi tulla useita putkeen ja aikaa vessaan menoon on noin sekunnista kymmeneen :eek: Tulee sitten mahasta asti joka laatua...
 
Voi helvetin kuustoista, kun vihloo ja juilii alapäätä ja supistaa |O |O |O |O !!! Ei kärsi istua, seista..tarttee lähtee pötkälleen. Onneks pulla nyt liikkuu tuolla, ni ei enää siitä tartte huolehtia.

Illanjatkoja ja isot :hug: kaikille kärsiville, vaiva kun vaiva, en erottele :D
 
terveep,

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Oon muuten tässä eilisestä nyt pähkänny, että jos tuo vaapukki tosiaan on perätilassa, niin eikö kaiken jären mukaan liikkeet ja potkut pitäs tuntua tuolla ihan alamahalla/alapäässä jne?? :attn:
Mutta kun kaikki isommat liikkeet tuntuu ihan tuos kohdunpohjassa...eilenkin siis...et onkohan se terkka luullu sitteki peppua pääksi :eek: :LOL: :LOL: Tai sit tää vaan puskee päällään ylös ja jalat on paikallaan :/ No, tiiä häntä...katotaa viikon päästä uudestaa :LOL: :LOL: :LOL: Tälläsiä vaan pohdin...
täällä sama homma: nakutusta tuntuu alapäässä ja -massussa, mutta voimakkaimmat liikkeet tuntuu kuitenkin ihan ylhäällä. =) mutta eikös noilla naperoilla voi olla jalat vähän missä asennossa vaan? meillä ainaskin 4d:ssä näkyi kun tytsy ei tod. ollu missään siepperässä sikiöasennossa, vaan ihan linkkuveitsenä joogas. :LOL: muuten tosta perätilahommasta vielä, että jos vauveli istuksii perätilassa loppuvaiheessa, niin ei kannata kuulemma juuri kyykkyliikkeitä tehdä, ettei vauva painu alemmas lantioon. noin neuvoi mun joogi, mutta en nyt sillon täsmentäny, että tarkoittiko joogaharjoituksia vai muutenkin. en nääs sillon tienny oman vaavin olevan perätilassa, mutta täytyypä kysyä ens viikolla. :/ kysynkin samalla myös noista kääntämisasennoista. kiitos vinkeistä heltu ja äitsy80! =) niin ja voihan sitä toisaalta perätilastakin synnyttää alakautta, mutta jotenkin se hirvittää myös mua... :eek: :eek: :eek:

ei hel*** babygirl millanen lekurintekele sulla on ollu! :eek: :( mä oon aina ollu sitä mieltä, että lääkikseenkin pitäis olla jonkinlaiset psyykkiset testit. nythän sinne pääsee, jos pers ja nuppi kestää ulkoaopettelua... aivan kauhea kokemus sulla ollu! :hug: ja pusuapinalle kans :hug: sun terkkarin takia. ja nou hätää, kalaöljyssähän sitä d-vitamiinia on kaikista eniten! =) mä vedän kans e-epa-kalaöljykapselin päivässä. otan sen lisäks vielä calsium-d:n, mut d-vitamiinilisän suositus on 10ng/päivä ja noista tulee 5ng/pilleri.

cruella: mulla on kans muuten jaksaminen ihan ennallaan, lukuunottamatta tota muutaman päivän saikkua noitten selkä- ja perskipujen kanssa. niin ja vauhti on tietty hiljentyny kävellessä ja nyt oon salillakäynnitkin jättäny (toissa viikolla olin viimeks)... niin, et onhan tossa kuitenkin... :saint: tänään ei oo muuten ollu selkä yhtään kipee, vaikka olin töissä ihan yhtä ahkerasti perseelläni, kun aiemminkin ja duunin jälkeen shoppailin hulluna kampissa joululahjoja. :whistle: ja ostin taas helmille vaatteen... :ashamed: :ashamed: :ashamed: mitä mä voin tehdä ittelleni ja tälle ostovimmalle... itte kuljen reikäsissä ja virttyneissä, hyvin vanhoissa tai sitten itte tehdyissä tai "hyväntekeväisyys" ja ekovaatteissa, mutta nää vauvakamat on saanu mut sekoomaan... |O ok, ehkä mulla on jonkinlainen vimma myös astioihin, hygieniatuotteisiin, kirjoihin ja levyihin... :ashamed: :ashamed: :ashamed: jakaako kukaan tätä shoppailumaniaa mun kanssa? :whistle:

nelli :hug: sulle ja kovasti jaksuja!

galluppiin: v*ttumaisin vaiva on ehdottomasti ollu tää ummetus! |O |O |O mutta jee!!! kävin tänään KAKS KERTAA p*skalla! B) :D :D :D et kai tuo duphalac alkaa auttamaan. no, oon kyllä vetäny myös luumuja päivittäin. kuituja en oo lisänny, ku niitä oon syöny muutenkin reilusti.

nyt yöpuulle,

eva & melskaava helmi 32+0 :heart: :heart: :heart:




 
huomenia :wave:

neuvola kympiltä et kauan ei ehi koneella vanheta. meillä kun toi siirtyminen kestää jonkun aikaa kun täällä susirajan huonommalla puolella asutaan B) jos oiski auto käytössä mut ei ku bussilla pitää kulkee ja täällä se maksaa vaikka kotkassa pääsee vaunujen kanssa ilmaseks |O kas kun ei vaunuista joudu vielä maksamaan eri maksua :kieh:

evaellen: me ollaan sit onnellisessa asemassa että mitään ihmeempiä vaivoja ei oo =) vaikka vielähän tässä kerkee :whistle:

tohon galluppiin, mulla oli yhessä vaiheessa aika inha toi häpyluun kipu mut seki on nyt jääny oikeestaan kokonaan. ja issiaski vaivaili välillä mut seki on nyt jääny tosi vähälle. ihme juttu et lopussa vaivat vähenee :saint: mulla ehkä inhottavin on kuiteski ollu jatkuva etominen :x pysyy kurissa oikein syömällä mut kuka sitä aina jaksaa B)

nyt ripustamaan pyykit ja valmistautumaan, torstaita :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
=) niin ja voihan sitä toisaalta perätilastakin synnyttää alakautta, mutta jotenkin se hirvittää myös mua... :eek: :eek: :eek:

Joo sekin mahdollisuus on ja varmasti sitä mulle ehottavat (jos ei siis käänny), kun noin monta alateitä jo takana, mut ei ei ei ei |O Vaatii kuitenki niin paljo enempi tilaa ja mlla jo esikoinenki vedettiin imukupilla ja olmonen teki muuten vaan 2. asteen repeemät tullessaan, kun oli kädet viel sivuilla...toivottavasti eivät ees ehota |O :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
meillä kun toi siirtyminen kestää jonkun aikaa kun täällä susirajan huonommalla puolella asutaan B) jos oiski auto käytössä mut ei ku bussilla pitää kulkee ja täällä se maksaa vaikka kotkassa pääsee vaunujen kanssa ilmaseks |O kas kun ei vaunuista joudu vielä maksamaan eri maksua :kieh:
Ai siel joutuu maksaa? :eek: Sun olis pitäny anoo, et pääset tänne neuvolaan yms :D Missä sie muuten siellä käyt? :whistle: Onko siel joku oma vai ihan Haminaan asti?
Mulla on onneks auto käytössä joka päivä, mut ei paljoa tee mieli enää ajella, kun joutuu niin pystyssä istuu |O :kieh:
 
Huomenta

Mun kovat kivut meni yön aikana ohi. Katotaan millo alkaa taas uusiks. PIentä jomotusta on, mutta ei lähellekkään samaa ku eilen, onneks!

Nyt onki molemmat tytöt kotosalla, ku isäntä työmatkalla eikä ehtiny viedä vanhempaa neitiä tarhaan. Ulos kohta.

Hyvää torstai päivää!

:heart: nelli&pulla 32+0 :eek: :wave: :eek:
 
Täällä on kaikki lapset pistetty maailmalle ja aamukaffea vetelen =)

Pyykkäri piti heti aamusta laittaa laulamaan, kun välimallilla oli taas keskellä yötä alkanu nenä puskee hillittömästi verta, isäntä sen kanssa onneksi nousi ylös...sillä on samanlainen nokka, kun mulla pienenä, et koskaan ei tiiä, millon tulvahtaa :snotty: :/ Onneks on itellä jo nyt helpottanu...

Alapäähän/kohdunsuulle pistelee ku sukkapuikolla koko ajan, kun oon pystyssä |O
Väliin supistaaki, mut ei onneksi kovin paljoa eikä kipeesti.
Mun mielestä vaavin pylly on tossa ylhäällä ja hinkkaa sitä kylkiluihin tällee kun istun!!! |O Tai sitte mie en todellakaan erota päätä persiistä :kieh: No keskiviikkona taas neuvolassa katotaan ja sithän pääsen ultraanki, jos edelleen on pt:ssä...

Mie en saa enää nukuttua öisin |O Herään ihan puolen tunnin-tunnin välein ja taas melkeen tunti menee, et löytää hyvän asennon ja saa unenpäästä kiinni :snotty: PRKL...alkaa mehut olla aika loppu :snotty:

Jahvetti 33+0 34. viikko alkoi!!! :heart:
 
Mie en saa enää nukuttua öisin |O Herään ihan puolen tunnin-tunnin välein ja taas melkeen tunti menee, et löytää hyvän asennon ja saa unenpäästä kiinni :snotty: PRKL...alkaa mehut olla aika loppu :snotty:

SAMA TÄÄLLÄ TAAS VAIHTEEKS!!!

V*tuttaa aivan suunnattomasti kun näkee kellon naaman edessä. Aina se on jotain 2-5 välissä yleensä 2 alkaa heräily ja 15-20 min välein katson kelloa taas ja taas ja taas... Olen ihan pirteä mutta en halua nousta keskellä yötä ylös. Yritän väkisin nukkua ja sitten olen kiukkuinen koko päivän. Nytkin miehelleni kiukuttelin WC:n raikastimesta. Ja en edes antanut pusua kun hän lähti ulos ovesta. Kyllä sen vaan huomaa kun on nukkunut huonosti.
:ashamed: :headwall: :kieh: :/

jee enää tää päivä koulua. Ja huomenna onkin sitten neuvola... Jee jee jee!

galluppiin
ärsyttävin vaiva. Suonenveto olis aika hyvä mut sen saa pois. Ummetus on aika paha jatkuvasti mutta sitäkin pystyy itse auttamaan. eli pahin on ISSIAS,HÄPPÄRILUU ja LIITOSKIVUT!!! Niihin ei ole mitään apua. Ainakaan mulle kun en suostu lääkkeitä syömään raskaana. En tiedä miksi mutta en muutenkaan syö. Vasta kun on TYKSin lääkäri niitä tunkemassa suuhuni niin silloin. :D

Nyt sinne kouluun.

Vauveli kyl möngertää ihan oudosti tuol asunnossaan. :LOL:

Noh jatketaan. Ei enää montaa yötä jouluun. :D

Niisku-neiti& rinsessa 32+2
 

Yhteistyössä