** Helmikuun Helmet** joulukuu

c81 MInä, kun neljättä ootan, niin mulle on supistuksista sanottu joka kerta neuvolassa/synnärillä, että kun kotona ei pärjää kipujen kanssa, niin sitten näytille. Ja minusta se on hyvä neuvo.
Jahvetti, miksi niin kovasti sektiota pelkäät jo tässä vaiheessa vai onko sinulle jo mainittu jotain sektiosta neuvolassa?
Tässä vaiheessa se vauveli voi vielä moneen kertaan kääntyä, joten nou panic. Ja eihän perätila tarkoita aina sektiota.
Mulla kolmas lapsi otettiin sektiolla perätilan takia, mutta syynä ei ollut pelkkä perätila vaan myöskin iso koko.
Jos ois ollu pienempi oisin voinut synnyttää.
Onneksi kaksi vanhempaa lasta on kuiteski tullut normaali synnytyksellä, koska en haluasi sektiota enää kokea.
Nyt 32+2
 
Heippa....

Pelottaa mennä tänään neuvolaan, varsinkin jos siellä on se painonvahtaajatäti, paino noussu kahdessa viikossa 600g omien mittausten mukaan :ashamed:
Ja eniten harmittaa kun se ei oo johtunut edes mistään herkkujen syönnistä, kun on onneks ollut se herkkurajoitus kesäkuusta asti, vaan siis syön koko ajan oikeeta ruokaa. Enkä sitäkään mielestäni paljon.

Moksuli tönii masussa välillä rajustikin, eli sillä on varmaan kaikki olosuhteisiin nähden hyvin... Viime yö oli myös vapaata, joten saatiin kerrankin huilia molemmat ihan kymmenen tuntia putkeen :)

Vaava tykkää erityisen paljon työnnellä pyllyään äipän rinnan alta läpi, varsinkin kun autossa istuu niin tuntuu että masu osuu kohta leukaan kun siellä pungerretaan ylöspäin :D

Nyt pitäis siivota ja valmistella sitä joulua kun on aikaa... on mulla jo muutamat valot ikkunassa, mutta kun jatkojohdot on hukassa niin pimeinä ovat vielä yhtä lukuunottamatta :)

Mun piti kysyä teilta jotain, mutta kun ei nykyään mikään asia pysy päässä minuuttia kauempaa niin minkäs teet...

Ainiin! Kun joka paikassa lukee että raskaana d-vitamiinia pitäis ottaa lokakuusta-maaliskuuhun, ja sain aikanaan käsityksen että neuvolasta antavat sitä kun aika tulee niin oonko nyt auttamattomasti myöhässä ja aiheuttanut lapselleni puutostiloja kun en ole saanut enkä hankkinut sitä??
 
[quote="kevytmelankoliaJahvetti, miksi niin kovasti sektiota pelkäät jo tässä vaiheessa vai onko sinulle jo mainittu jotain sektiosta neuvolassa?
[/quote]

Joo..mie oon 3 synnyttäny normaalisti alakautta, pää edellä...mut perätilassa EN AIO synnyttää, koska se vaatii hieman enemmän tilaa, kuin pääeellä ja esikoinenkin jouduttiin imukupilla ottaa ja kolmas sai aikaan 2. asteen pahat repeemät :ashamed:
Lähinnä sektioo pelkään sen takia, kun en oo koskaan missään leikkauksissa tms toimenpiteissä ollu, niin mun ajatusmaailma ei kestä sitä, et makaan jossain lavetilla MAHA AUKI!!!! |O |O Mie oikeesti pyörryn pelkästä ajatuksesta, oon sen verran herkkä |O
Sen verran oli puhetta synnytyksestä eilen, että terkka sanoi Koksin sit ottavan kantaa 36 viikolla synnytystapaan, jos ei oo viel kääntyny...no, 3 viikkoa aikaa :whistle:
 
äitsy: meillä tuo poitsu suostu käymään potalla vasta viime kesänä, sitä ennen ei puhettakaan et olis siihen menny ja pakottaminen on hölmöä ku siitä saa vaan kammon. nyt on pottaki varastossa kun poika ei halua siihen tehä vaan pöntölle. et äkkiä se sit tapahtuu kun tapahtuu. mä aattelin yhessä vaiheessa et mitenköhän kauan kestää ennenku kuivaks oppii mut ens keväällä/kesänä varmasti jo kuiva, ainaki päivä. nyt ei voi pitemmälle lähtee ilman vaippaa eikä uloskaan kun vaatetta niin paljon.
 
pusuapina: ei mulle oo neuvolasta mitään sanottu d-vitamiinista kummassakaan raskaudessa, ekassa en ottanu ollenkaan mut jotain vitamiinia vedin et kai siinä oli tai sitten ei. nyt tiesin asiasta ja syön noita multi-tabsin raskausvitskuja missä sitä on lisättynä. et oo kyllä mitään puutoksia aiheuttanu vauvallesi, tuohan on vaan suositus ja saahan sitä d-vitskua muualtakin :)
 
Pusuapina Eikö sinua edes kehotettu ostamaan d-vitamiinia neuvolassa?
Minä olen noita multitabseja popsinut, jotka ovat raskaana oleville ja neuvolassa ihan kehottivat tuota ostamaan, että saan tarvittavan d-vitamiinin.
Minä en muista mitä se d-vitamiinin puutos äidille tai syntymättömälle vauvalle voi aiheuttaa tai mihin altistaa.
Jo syntyneillä lapsillahan on se riisitaudin vaara tai jotain.
 
Okei, Jahvetti Minä kans olin aika paniikissa silloin, kun kolmas otettiin sektiolla perätilan takia, mutta itseasiassa se oli niin nopea juttu... jotakuinkin 5 minuuttia ja vauva oli ulkona.
Mutta ne jälkikivut.... niiden takia en halua enää sektiota.
Perätilaa pelkään kyllä minäkin, mutta viikolla 36 tosiaan selviää minullakin tuolla synnytystapa arvioinnissa, miten sitä lähetään sitten synnyttelemään.
Mutta yritähän nyt vielä olla hätäilemättä, minäkin yritän :hug:
 
Jahvetti: Hyvä ku supparit loppu, näin susta untakin ja olin aivan varma että synnyttämässä olet. Parempi näin ;)
Tuosta perätilasta... mulla esikoinen todettiin olevan perätilassa rv 28+ tai siis oikeasti tarjonta oli perä/jalkatarjonta. Mä en tuntenut alhaalla oikeastaan mitään liikkeitä, sillä pojan jalat olivat NIIN tiukassa ettei hän ilmeisesti niitä kyennyt liikuttelemaan. Pää oli keskellä pallean kohdalla ja olikin aika inhottavan tuntuista, se kun ei jousta sit yhtään niin ku pylly... Pikkuruisia liikkeitä tuntui sivuilla, jotka tulkitsin käsiksi. Aikaahan vaavillasi tosiaan vielä on kääntyä ja toivotaan, että näin tekeekin. Mulle oli sovittu sektio silloin rv 39+4, mutta synnytys käynnistyi jo 37+3 ja leikattiin sit 37+4. Eri sairaaloilla on varmaan eri käytännöt noissa suunnitelluissa sektioissa, Tays päästi silloin noin pitkälle. Ja toki se on myös äidin ja vauvan voinnista riippuvaa. Mulla sektioaika annettiin noin pitkälle, koska rv 37+2 todettiin vauvan olevan tosi pieni (2400g) ja hänen olisi ollut hyvä vielä kasvaa. No olin tuolloin jo 2cm auki, joten ihmettelin että uskalsivat "lykätä" ajan yli 2vkon päähän. Ja 2 päivää tuosta oli siis poika sylissä....
Ja kyllä muakin se sektio jännitti ja varsinkin siksi, että mulle jo luvattu/sovittu sektio yritettiin väkisin muuttaa kääntöyritykseen ja sitä kautta alatiesynnytykseen. Ku lääkäri ei saanut pitää päätänsä, niin sanoi kyllä mulle jotain melko karmivaa. Muutenkin jännitti/pelotti varsinkin ensisynyttäjänä, niin tuo idiootti meni sit sanomaan, että minulla itselläni on suuri riski kuolla leikkaukseen tai ainakin joutua teholle |O |O olis kyllä niin tehnyt mieli vetäistä lättyyn sitä äijää!!! Kätilö sit onneks lääkärin lähdettyä rauhoitteli mua ja sanoi, ettei asia sentään aivan noin ole. Kyseinen lääkäri ei suostunut mulle sektiota tekemään, vaan supistuksissa (3min. välein) laittoi mut sisään synnyttämättömien osastolle, jossa onneksi toinen lääkäri tutki minut heti ja samantien lähdettiin leikkaussaliin. Siinä sitten leikkauksen edetessä koko ajan vaan mietin, että miltaköhän se sit tuntuu ku kuolen...
Mulle siis nuo pelot leikkausta kohtaan asetti lääkäri. Ja noin idiootteja lääkärejä ei toivottavasti ole siellä teillä.
 
Nyt olisivat hyvät vinkit tarpeen. Tää täti sai elämänsä toisen hiivatulehduksen ja ei ole oikein kunnon käsitystä, miten välttäisin nämä jatkossa. Nyt siis sipaisen Canestenia alapäähän aamuin illoin, yötä vastaan laitoin sen puikon ja jo nyt on helpottanut. Epäilen, että pullataikinaomavaraisuus iski, koska valkovuotoa on niin paljon, että joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa, joka sitten tas hautoo, vaikka sitä kuinka vaihtelisi. Pitääkö alapäätä jatkossa kevyesti suihkuttaa paitsi illalla, myös aamulla (yön nukun normaalisti pöksyittä, että saa iho happea)? Vai onko se sitten jo liikaa? Entä auttaisiko ilmakylvyt alapäälle? Eli kesken päivää olisi jonkin aikaa ilman pöksyjä ja antaisi tuulettua alakerran. Kaikki vinkit ovat tervetulleita, edellisestä tulehduksesta kun on 12-13 vuotta aikaa, ei ole mitään mielikuvaa ennaltaehkäisystä.
 
tillukas, aikasemminkin täällä taisin jo mainita, että jos sulla on joku vati tai kylpyamme, niin sinne laitat muutaman ruokalusikallisen ruokasoodaa lämpimään veteen sillain, että vesi maistuu ruokasoodalle.
SItten istut siinä vedessä vähintään 20minuuttia ja vaikka päivittäin, kunnes olo helpottuu.
Minulla tuo vanhankansan konsti on tehonnut paremmin, kuin hiivatulehduslääkkeet ja auttaa myös ennalta ehkäisemään tulehdusta ja sen uusiutumista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Pusuapina Eikö sinua edes kehotettu ostamaan d-vitamiinia neuvolassa?
Ei mulle ole ekan neuvolakäynnin jälkeen puhuttu d-vitamiinista mitään...
Eikä olis varmaan sillonkaan puhuttu, jos paikalla olis ollut tää mun varsinainen terkka.
Tuntuu että se on koko raskauden ajan unohdellut kertoa jotain... Kun marraskuun alussa kysyin niin muisti kertoa että synnytysvalmennukset on peruttu. Mutta eipä muistanut kertoa kun ne oli taas alkaneet :whistle:

Enkä ole ainoa jonka mielestä kyseinen täti on vähän öö öö...
Mun sisko ja työkaveri ja jopa vähän se sijaisterkka pitää sitä ei-niin-erinomaisena terveydenhoitajana... Työkaverilla oli aikanaan lapsi kuollut kohtuun ihan viime kuukaudella niin tää terkka oli vaan tokassut kun sydänääniä ei kuulunut että no mikset tullut aiemmin... Se varmasti lohdutti sillä hetkellä... :/

noniin, harhauduin aiheesta... Mites kun syö kalaöljykapseleita, eikö niistä saa d-vitamiinia sen verran ettei sitä erikseen tarvi? Maitoa kyllä juon ihan kohtuullisesti, mut jos se ei riitä siihen... Vai saako siitä kalaöljystä edes D-vitamiinia? :ashamed: Onpa taas noloja kysymyksiä...
 
Moikka!

Mulle tätsy sanoi viime nla:ssa et nykyään suositellaan d-vitamiiniä olisos se marras-maaliskuu ja ostin ihan D.tippoja ,se annos oli kai 10mg/päivä.

Ja voisko joku ystävällinen laittaa sen net anttilan harsoliina linkin kun sieltä sivuilta ei löydy millään niitä...Oliko se nyt Cruella vai Jahvetti joka sen joskus laittoi... kahlasin jo läpi joulu ja marraskuun pinon enkä löytänyt.

Muuten ei mitään uutta

T:Hanni & Helmer 29+0 Viimeinen kymppi!!!!!! pullaa ja kahvia!!!
 
Pakkasaamuja! :xmas:

Neuvolassa käyty ja ei ollut mikään miellyttävä käynti..
Verenpaineet ovat nousussa, ja ens viikolle heti antoi uuden käynnin, kolme kertaa otti ja korttiin merkkas 139/70, parhaimmillaan oli 144/73..
Pissa puhdas, ja hemppa 127, taas laskusuunnassa..
Painoa tullut 1105g/vko :ashamed: Kokonaiskertymä 11-14kg.. Kummasta sen nyt ottaa, alkupainosta vai ekasta neukkukäynnistä.. Ja vauva on ehkä raivotarjonnassa, tuostakaan täti ei varma ollu ku kysymysmerkillä merkkas korttiin... Ja sydänääniä kuunneltiin sen verran että viis sykähdystä kuulu ja otti doplerin pois ja täti sano että hyvin kuuluu.. Kiva ku ei mitään voi tehä kunnolla :D
Sf-mitasta ei puhunu taaskaan mitään. Mittaili siinä nauhansa kanssa mutta ei sanonu mitn eikä edes merkannu korttiin, noh, jospa tuo masu kasvais ihan normisti. Ens kerralla vissii ite täytyy kysyä..

Tuosta painosta vielä, anoppilassa kävin itsenäisyyspäivänä puntarilla ja miehellekki sanoin että nyt ei oo tullu ku 600g edellisestä neuvolakäynnistä. Ja nyt neuvolan puntarin mukaan melkein viikossa olis tullu reilu kaks kiloa :LOL: Oon ennenki miettiny tuota neuvolan puntaria ku näyttää minun mielestä mitä sattuu ;)

Tuota d-vitamiinia mietitty täälläi, neuvolassa ei ole puhuttu mitään enkä syö mitään lisäjuttuja, mutta saattas olla ihan aiheellista, kuitenkaan kun maitoakaan en juo kunnolla niin varmaan olis iha hyvä alkaa napsimaan..

Synnytyksestä, mie mielellläni synnyttäisin alakautta ja tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, mutta jos tulee pakko leikkaukseen nii ilman muuta sitten sektiolla. Jospa sitä sais kuitenkin ihan synnyttämällä synnyttää..

Rintapumppu olis täälläkin hankinnassa ja jonku verran olen niitä vertaillut ja katsellut ja taidan siihen Aventin pumppuun kallistua koska vaikuttaa ihan hyvältä ja siihen hintaan kyllä sais ollakkin...
Rintakumit hankin myös kaiken varalta. Ompahan ainaki olemassa jos sattuu niin että niitä joutuu alkamaan käyttämään..

Sairaalakassia oon miettiny jo valmiiksi ja paperille ylös laittanu mutta pakkailu taitaa mennä tammikuun puoleen ainakin. Ja sen takia hyvä olla paperilla jos tulee äkkilähtö niin osaapahan mies tuoda kaiken mitä tartten :D

Perhevalmennus jäi eilen käymättä ku olin niiiin poikki, väsytti töiden jälkeen ihan pirusti mutta silti en kerenny päikkäreitä nukkumaan :eek: :kieh:
Kaupassa vierähti oma aikasa ja leivoin piparitaikinan valmiiksi. Tänään pääsee leipomaan :p Neuvolatäti kyllä sanoi että ei sitten jouluna leivoksia kovin paljoa tarvisi syödä... :whistle:
Kiinillä tosi hieno muumitalo :)

Mutta seuraavaan kertaan.! :wave:
 
Hello... Kivasti supistellut tänään... :whistle: vauva oli eilisen illan ja viimeyön TOSI levoton potki ja kääntyili :eek: tuntu että tulee nahkasta läpi! Kylet on tosi kipeet... on muuten vatsakin toiminu tänään urakalla liekö viimeöinen rumpa pisti suolen toimimaan :x :x Kokoajan saa vessassa juosta! Ja valkkaria lirahtelee :( inhottavaa :x Imuroin tuossa äsken niin nipisti paristi ihan kunnolla tuli vedet silmiin ja MUISTUI MIELEEN ETTÄ TÄMMÖSTÄKÖ SE SITTEN ON! Alkaa iskeä synnytyspanikki... :ashamed: :ashamed:

Tarppa ja toukka 32+1
 
Tarppa mittee sie siellä imuroit :eek: ?? Huilata sun pitäs. No kyllä mäkin imuroin aina ees keittiön, ku ällöttää nuo paskat.
Mullahan kans maanantaina alko tuo mahan yhtäkkinen toimiminen, oikeesti kävin miettii, että voiko tarkottaa jotain. Mutta ei mulla ainakaan..joku tyhjennys vaan.. :x

Rintapumpuista mulla on ainun sähköinen ja tykkään kovasti, kaksi imetys aikaa pumppaillu silä, helppo ku mikä :) . Saa tyhjennettyy vaivatta rinnat..mä oon ollu tosi lehmä, joten en varmaa jaksas käsin kiskookkaan. Kallis se taitaa olla..sillonen aviomies sen osti apteekista esikoisen synnyttyä..oisko ollu n. 70? v.2003. Mitä lie tänäpäivänä?

(.) Mä repäsin tänää ekaa kertaa kahteen kuukauteen ja läksin kävelylle! Parin kilsan lenkki, kävellessä tuntu niin hyvälle raitis pakkasilma ja ei suppaillu, puistoonkin mentiin vielä hetkeks. Noo, kuhan kotiin pääs, ni olinki ihan poikki ja issiakset alko kiskoo molemmin puolin, alaselkään sattuu ja alkohan se suppailemaankin. Ei ollu tarkotus nukkua päikkyjä mun, mutta nukahdin vajaaks kaheks tunniks kuiteskin. Äske ku heräsin, iha törkeeeee päänsärky, kiva. Ja nii oli kiva käppäillä rauhassa, mutta sit saa kärsiä :kieh: .
Illasta ois vanhemman neidin tarhan joulujuhlat..toiv. ei missää lattialla tartte istuu..ei kai :eek: .

Jahvetti hyvä, ku supistelut loppu!

:heart: nelli&pulla 31+6
 
Mahan toiminnasta Täällä kans maha kovalla. Just veskissä kävin ja sattu niin kipeesti. Siitä sen saa heti kun niitä rautatabuja muistaa syödä useammin. :|
Täytyy varmaan duphcalacia ottaa.... :x

Tarppa toivottavasti supparit loppuu eikä vielä tarvii lähteä synnärille. Toi kuulostaa vaan niin enteilevältä toi mahan tyhjennys.

rintapumppua en aio hankkia. Ihan yhtä tyhjän kanssa oli mulla kun maitoa ei tullu tarpeeksi ja vaikka kuinka yritin lypsellä ja tehä vaikka mitä niin ei tullunna mitään. Ostin sen ainun pumpun ja sen varmaan ostan jos tarvis iskee myöhemmin.

Mara taitaa olla kääntyny oikein päin sillä just tuli peppu tuohon rintojen alle. :heart: Ja hikottelu tuntuu tuolla alavasemmalla. Mara hikkailee monta kertaa päivässä.

Nyt lähetään kaupoille...

Jepsu ja Martti 31+1 :heart:
 
Terve. :wave:

Täällä myös eilen illalla ja edellis päivänä veti vatsa ihan hassuksi. Tuntui siltä että nyt tuli kaikki mitä siellä ikinä voikaan olla. Silti tähän asti ollut tosi paha ummetus joten rupesin hiukan miettimään myös onko tämä nyt jokin vihje tulevasta.

Muuten sitten on noita harjoitus suppareita tullut. Äsken pyykkejä laittaessa tuli sillanen menkkamainen aalto joka meni hetkessä ohi mutta palasi muutaman minuutin jälkeen.

Eilen illalla luulin jo että vettä tihkuu mutta onneksi se oli vain pissaa :ashamed: että tämmönenkin vaiva tähän päälle. Syykin oli kyllä ihan selvä mies kun on niin lapsellinen ja tekee kiusaa ja juoksee ekana vessaan ni tässä on tulos. Hyvä ettei mieheltä menny kuulo kun raivosin siitä kuinka raskaana olevien naisten on heti päästävä vessaan kun tarve sen vaatii. :LOL: :ashamed:

Noh kyllä nyt pääsen vessaan heti.

Ylihuomenna olisi neuvolakin voi kun mä olen odottanut sitä. Saa taas kuunnella pikkasen sydänääniä. Toivottavasti rupee noi neuvola ajat tiheentymään kyl täs hulluks tulee ku lomakin alkaa ja olen nyt jo pessyt vaattee ja kaiken mahdollisen vauvaa varten laittanut valmiiksi ni ei oikein ole mitään tekemistä... :whistle:

Rintakumeista oli jotakin juttua... en ole vielä ainakaan sillaisia hankkinut. Mutta sähköllä toimiva rintapumppu on merkki oli muistaakseni ainu. sillanen vaaleankeltainen vekotin. ;)

Tutteja en ole vieläkään ostanut kun en oikein saa miestäni innostumaan niiden hankinnoissa... hänen mielestä se on turha kapistus. niin kun mieheni on tällähetkellä se kuka raottaa jos raottaa rahapussia.Tulee kyllä muuttamaan ajatuksensa varmasti heti ekan koti yön jälkeen... :LOL:

Voi kun se kela nyt sais käsiteltyä ne mun asiat nopeemmin ni sais ennen joulua viel sitä rahaa...

niisku-neiti & rinsessa 32+1
 
Kevytmelankolia: Muillekin todennut, että minulla olisi luultavasti molemmat lapset syntyneet kotiin, jos olisin odotellut sellaisia suppareita, etten enää kestä niitä...

Evaellen: Täälläkin vauva oli kääntynyt perätilaan. Saitkin jo jooga vinkkiä. Tässä on vielä yksi linkki samaan aiheeseen. http://home.comcast.net/~l.mcmahan/turn.html
Ummetukseen Mikrolaxin pienoisperäruiskeita voi käyttää ensihätään ja jatkuvampaan helpotukseen minulla auttavat viinirypäleet ja gefilus tehojuoma. (Itse kokeilin duphalacia edellisessä raskaudessa, eikä auttanut vatsa vain pulputti armottomasti).

Jahvetti: Hyvä, että supparit helpottivat. Saattahan se olla, että kroppa yrittää itse kääntää vauvaa suppareiden avulla.

Äitipoli oli tänään supparit eivät olleet saanut mitään aikaiseksi, onneksi. Sokeriarvot olivat pielessä, joten sisätautien polille arvioitavaksi aloitetaanko insuliini vai ei... Vauvalla oli painoa 1,6-1,7kg.

Heltu ja Rymy 29+2
 
Kiin ja äitsy80 kiitos :hug: :'( välillä tuntuu et mieli on niin maassa et sitä vain puurtaa menemään sen kummempia ajattelematta. Työkavereillekkaan (siis naisille), ei viitti ihan jokaviikko olla sanomassa että hox hox hox... No huomenna on onneksi neuvola, ni aijon siellä mainita asiasta! Oon vain sen verran sinnikko ettei luonto meinaa millään antaa "periksi". Vaik kuin yrittää päähän takoa, et vauvan ja oman jaksamisen parhaaksi. Tuli vain viimeksi jotenki masentunu olo, ku VALITIN neuvolalääkärille väsymystä (reilu kuukausi sitten)..kirjoitti jopa 2pv saikkua! meinasin kyllä sanoa sille et saan omalla ilmotuksella olla 3pv pois.. Isäntä onneksi kotona ymmärtää, itellä vain meinaa olla välistä TOSI laiska olo, ku makaa illan sohvalla ja toinen touhuaa ympäri taloa! No onneksi eilen sain itekettyä huonoa oloa pois. olen tosi huono päästämään itkua ulos.. No huomenna tosiaan neuvola ja maanantaina lääkärin luona kasvukontrolli.
Täällä valmennuksessa th-tuumas, et limatulppa on ikään kuin sitkeää limaa,jossa voi olla hiukkasen veriviiruja..vaikka kuinka pyyhkis ja pyyhkis, pyyhkis ja pyyhkis ni tuntuu et venyy vain ja ettei lopu ollenkaan.
Täälki tullu tuo pissan lirahtelu vaivaksi..tai no sillon lähinnä ku aivastaa..mut tympeää..
 
Kiitos kaikille jaksamista toivoittaneille :flower:

Nelli, Ihan kauhistuin kun luin, että lääkärisi mukaan pitäisi syödä parin tunnin välein... Mä jotenkin "unohdan" aina syödä ja ruokailuväli saattaa venyä 8 - 10 tuntiin... :ashamed: Apua, jos vauva on saanut olla nälissään ja olen aiheuttanut sille vaikka mitä kehityshäiriöitä... :|

Siruko, Elämää nähnyt tätini totesi mulle kerran 40 avioliittovuoden kokemuksella, että "rakkaus tulee ja menee, mutta kunnioitus pitää". Tällä hän tarkoitti, että parisuhteessa välillä tuntee toista kohtaan enemmän ja välillä vähemmän, mutta niin kauan kun molemmat osapuolet kunnioittavat toisiaan puolisoina (ja kohtelevat toisiaan myös sen mukaisesti) on parisuhteessa mahdollisuuksia vaikka mihin. :hug:

Evaellen, Mulla oli 31+6 sf 30 ja olin kovin huolestunut, että miten se nyt noin pieni voi olla, kun aikaisemmin olin mennyt ihan yläkäyrällä... :LOL: Ja nyt sitten tietysti olen sitä mieltä, että vauva ei ole kunnolla kasvanut, kun olen pitänyt sitä kerran nälässä...

Kaikille supistelijoille, muistakaa nyt vain ottaa hommat rauhallisesti =)

Pöhinä 32+1
 
Pöhinä aika hyvin sanottu =) Tuon vois jo laittaa jääkaapin oveen muistuttajaksi :D

Voi mua taas niin kiukuttaa, tänään oltais päästy synnärille tutustumaan. Oon odottanu sitä tosi paljon, ja nyt mä hattarapää sitten unohdin sen kuitenki |O oltiin kaupassa ja tajusin yhtäkkiä kuinka paljon kello on.

Noh, on mukaviakin uutisia, meidän perhekoko kasvaa yhdellä jo tällä viikolla, miehen isoveli muuttaa meidän yläkertaan alivuokralle toistaiseksi =) Ihan kivaa vaihtelua ja tuleepa helpotusta asumiskuluihin.

Mä kanssa kauhistelin sitä verensokeri juttua että pitäis syödä 2 tunnin välein, ei todellakaan tuu syötyä.. just saan aamupalan ja yhen lämpimän ruuan päivässä alas, ja illalla sitte vielä jotain syön jos syön. Eilen olin vähän huonovointinen, ja söin ensimmäisen kerran koko päivän aikana vasta joskus klo20 jälkeen.. :ashamed: vauva kyllä jaksoi potkiskella koko päivän.

Lisävitamiineista ja muista, mulle on suositeltu kalsiumia 1000mg/vrk (en oo kyllä syönyt koska niistä tulee paha olo) ja d-vitamiinia lokakuusta maaliskuulle, en nyt muista määrää mut mulla on sellanen valmiste kuin MiniSun, ja niitä otan 2 päivässä. Aina kun muistan :LOL:

Rautaa en oo syöny myöskään kun säikähdin sitä hurjaa määrää mitä vetelin naamariin :D Eipä kyllä kroppa tunnu sitä tarvivankaan.

Kävin jouluaterialla tänään, oi nam! Kaikkea mitä vaan kuvitella saattaa ja että oli hyvää! Oon kyllä tosi ylpeä itestäni kun söin niin kohtuudella, vaikka oli mariannejäädyke jälkkäriksi :D Oli kyllä hirveän paljon kiellettyjäkin ruokia, maksalaatikkoa maistoin vähän mut graavilohen jätin pöytään.. :'( Noh, ens jouluna sitten.
 

Yhteistyössä