** Helmikuun Helmet** joulukuu

Kaurapussista TAYSissa oli ainakin iha oma mikrokin noille kaurapusseille ja niitä löyty sieltä iso kasa. Niitä ne mulle ens hätään tarjos. Ja tokan synnytyksen käynnistäessä kotona pidin kaurapussia, hiukan auttaa supistuksiin.
Nyt olen käyttänyt alaselkäkipuihn myös ja apua on. Suosittelen!
 
Mullakin on oma tommonen kaurapussi ja tykkään siitä, aina oli kovassa käytössä menkkapäivinä, migreenipäivinä tai mukavuussyistä peiton alla ennen ku menee sänkyyn :heart:

olikos se nyt zuku joka oli kans tulossa oas:lle, mun muisti on ihan kelvoton mut joka tapauksessa, tuntuis että oas on vähän kivempikin paikka synnyttää kuin oys :)

teillä on niin hyvät nuo sf-mitat, mua huolettaa oma vaikka se viimeksi keskikäyrällä olikin. mutta kun se täti sanoi sitä ja tuota ja tätä ja hirveä paniikkihan mulle iskee heti.
 
Huomenta =)

Hurja määrä tullut juttua sitten eilisen aamun, mitenköhän aktiivisia sitä sitten ollaan kun helmikuu koittaa :D

Hilarille ja Jahvetille kiitoksia masukehuista =) Ja lohdullista tosiaan tietää että meitä uhmisten kanssa taistelevia mammoja on muitakin kun välillä tulee mieleen että onko oma lapsi ainoa :kieh:

Jahvetille vielä että aika kultaa muistot nopeasti ja varohan vaan ettet jo vuoden päästä kuumeile viidettä ;)

Joululahjoista, täälläkin olisi paria hankintaa lukuunottamatta kaikki hankittu. Paketoitavaa kyllä piisaa vielä kun koko hommaa ei ole edes aloitettu.

Tarpalla on varmasti ollut raskas viikonloppu :hug:

Piipi, muistahan ottaa iisisti kun sullakin helposti suppailee :hug:

Rintakumeista, mä en ole niitä hankkinut koskaan ja nyt jo vanhasta kokemuksesta tiedän etten niitä tarvi ellei sitten vauvan ote oo tällä kertaa jotenkin huono. Hyvähän se kuitenkin on että ne varuilla on jos vaikka tissit kipeytyy niin ettei ilman pysty imettämään. Pitäisköhän itekki lisätä ne hankintalisalle kuitenkin :whistle:

Kiin, Jahvetti , Evaellen ja olikos vielä muitakin jotka on hyvän perään :D Mä myös luulin että tupakanpolton lopettaminen olisi ainoo asia mihin en koskaan pysty mutta eipäs se niin vaikeeta ollutkaan. Herkuille ja hyvälle ruoalle olen sitäkin persompi ja nyt sokereiden takia tulee kyllä mietittyä mitä suuhun laittaa vaikka lipsumisia tulee mullakin :ashamed:

Siruko, mulle on tullut myös kiitettävästi painoa, 10 kiloa on tän hetken saldo :ashamed:

Tähän väliin noista miesten kaljoitteluista ja menemisistä mun täytyy olla kiitollinen kun oma mies ei pahemmin hingu ainakaan yksin baanalle. Yhdessä käytiin Apulannan keikka kattoos viimeksi ja mieli tekisi mennä kattoon joulukuun lopulla Bad Boys Blueta eli siellä mies sitten varmaan nautiskelee muutaman jos sinne jaksaa lähteä. Eikä mun oo koskaan tarvinnu moittia miehen juomistapoja määrän tai tiheyden suhteen muutenkaan. Mulla ensirakkaus oli toinen ääripää kun miesparka oli ihan täys alkoholisti ja on sitä edelleenkin.

Liivinsuojia ei täällä ole vielä tarvinnut käyttää joskin maitoa satunnaisesti vähän jo tihkuu =)

Siruko ja Jahvetti joilla pienet masut, mulla esikosta oli tosi pieni masu ja olihan vauvakin toki pieni, 2725g. Kakkosesta oli vähän isompi, sf meni keskikäyrällä koko ajan ja poju oli 3220g. Nyt masua onkin sitten reippaammin ollut koko ajan, sf meni viimeksi yläkäyrän yli mutta en ainakaan vielä pelkää että jättivauva olisi tulossa enkä pidä tätä mitenkään hurjan isona kumpuna itse kuitenkaan. Sirukoa taidetaan neuvolassa turhaan pelotella, jos vaan vauva kasvaa tasaiseti niin kaiken pitäisi olla kunnossa :hug: =)

Tyttiliini, täällä myös tullut äkillinen kaljan ja tupakan mieliteko pari kertaa. Ihan puskasta tulee fiilisi et voi vitsi kun olisi kiva lähtee baanalle pienissä sievissä ja siinä samalla savutellakkin :LOL: Muuten mulla ei oo ollut tupakastakaan mielitekoja pitkiin aikoihin sitten lopettamisen mut yhdistettynä tohon naukailuun niin kuulostais muka tosi hyvältä :D

Hammasharja, dödö, oma shamppoo ja hoitoaine kuuluu ehdottomasti mukaan lähteviin kamppeisiin sairaalaan. Joskus olen toki sairaalasta saanut hammasharjan mutta nykypäivän käytännöstä ei mitään tietoa. Ja tämän perseen päällä keikkuvan letin kun pesee ilman hoitoainetta niin ei tarvi harjaa kyllä näyttää lainkaan :kieh:

Cruella, kävin kurkkaamas sun masua profiilista ja samantyyppinen pallo on sullakin :D Kyllä meille on veikkaus sukupuolesta heitetty ilmaan mutta jotenkin en satavarmana siihen luota joten helmikuuta odottaessa ;)

Niisku-Neiti, neuvolassa vaan rohkeasti puheeksi toi kutina niin sieltä sitten passittavat verikokeeseen mikäli katsovat aiheelliseksi. Oman ja vauvan parhaaksihan sä asiasta kerrot etkä turhaan valita =)

Joulumieli täälläkin lähti lomalle lumen sulamisen myötä :kieh: Vettä sataa joka päivä ja tiet on kuralla niinkuin keväisin. Toivottavasti edes jouluksi tulisi hitusen valkoista maahan =)

Vinja, erillistä päätöstä aippäloman alkamisajankohdasta en ole saanut mutta kysyin sen silloin kun toimitin kelaan ä-pakkaus ja ä-lomahakemukset. Mulla la 16.2 ja loma alkoi muistaakseni 12.1. Soita toki kelaan jos haluat ajankohdasta varmuuden =)

Synnärin vierailuajoista, mäkään en halua että sinne tulee porukkaa kamalasti. Ihan likisimmät vaan eli mies ja lapset, ehkä omat vanhemmat ja pari hyvää ystävää voisin toivottaa tervetulleeksi mikäli sairaalassa pitää viipyä kauemman kuin pari kolme päivää. Seksissä on ohje missä rajoitaan vierailuja ja vierailuaikoja mutta käytännössähän siellä voi käydä lähes kuka vaan kenet itse toivottaa tervetulleeksi. Anoppi on mun kohdalla vihon viimeinen kenet sinne haluaisin ja viime kertaisen riidan jälkeen tuskin sinne tukkiikaan :kieh:

Nelli, hyvä että arvot laskussa ja toivottavasti sappiarvotkin seuraavaksi olisi ok :hug:

Pinnis odottaa täällä vielä laatikossa kasaamista ja saa odottaakkin tuonne tammikuulle saakka. Mä olen ostanu parit imetysliivit naapurikaupungin citarista ja olen niitä kyllä prismassakin kattellu joten luulisi jokaisesta isommasta tavaratalosta löytyvän =)

Kaurapussin omistan minäkin mutta tulee käytettyä tosi harvoin. Viimeksi itseasiassa silloin kun kakkosen synnytys on käynnistynyt niin kotona lämmittelin pussia ahkerasti. Paljon olisi iloa pussista myös muuten mut se jotenkin aina unohtuu.

Kiin, aivan ihana muumitalo!!! :p :D

Supistelee täälläkin napakasti ja pitkästikkin, ihan levossakin joten varaudun jo henkisesti ns pakkolepoon parin kolmen viikon päästä :/ Mutta toivotaan että voisi suunnilleen normaalisti elellä loppuun saakka =)

Nyt lähden pois tästä näpyttelemästä, johan tätä juttua jo tulikin :ashamed: :D :wave:

äitsy ja pieni 30+3 :heart:
 
Huomenia :wave:
Taas tosi ihanan harmaa ilma..oikeen joulumieltä nostattaa :whistle:

Mulla on myös kotona kaurapussi, mutta aika vähälle käytölle on jäänyt. Sain sen muistaakseni viime jouluna, kun selkä alkoi enemmän kipuilemaan. Mutta mulle sitä vaan ei saa niin lämpöiseksi lämmitettyä, että siitä todellista hyötyä mulle olis. Sellanen pieni lämpö kun ei auta yhtään :| Suihkussa useesti tulee laskettua lähes tulikuumaa vettä alaselkään, niin se auttaa :D Tykkäisin enemmän geelipussista, muttei ole tullut hommattua, sen saa tositosi kuumaksi =) Äitillä on sellanen ja joskus oon lainannuki. Sitä voi käyttää vastaavasti myös kylmänä. Ja geelipussi mulla oli viimeksi synnytyksessäkin, kun pahimmat supistukset tuntui juuri selässä...

siruko mitä sulla on sf-mitat ollu? Mulla esikoisesta huiteli yläkäyrällä, välillä ylikin...tuli 3610g vauva. Tokassa mentiin ihan alakäyrää, muttei siihenkään mitenkään puututtu, koska tasaisesti kuitenkin meni...tuli 2590g vauva. Kolmonen meni ala- ja keskikäyrän välissä taas, tasaisesti ja tuli 3220g vauva...nyt mennään taas alakäyrällä, hieman keskitason alapuolella...viikolla 30+1 sf-mitta oli vain 25cm!!! Muttei siihen taaskaan puututtu :/ Jokainen kasvaa omaa käyräänsä, PÄÄASIA, että kasvaa tasaisesti =) äitsykin oli tuossa laitellut noita sf-mittoja ja painoja =)

Kiin UPEA!!! Tuutko meillekin tekee :D :D

piipero juu ihan vapaasti saa nauraa...arvaa mikä olikin kotona koko eilisen illan puheenaihe B) :LOL: :LOL: :LOL:

(.)

Tänään olis puolilta päivin neuvola. Saa nähdä mitä tuo sf-mitta nyt näyttää...saatika paino :kieh:
Eilen käytiin illasta esikoisen kanssa lenkillä...ehkä kilometri taitettiin reilussa puolessa tunnissa ja mä olin sen jälkeen NIIN kipee :snotty: Lähinnä selkä. Vielkään ei kunnolla pysty ees kumartuu tms |O Alkaa oikeesti pelottaaa, et tossa selässä on oikestiki joku isommastiki vinossa :/ Kun siis mullahan selkä alko oireilee jo vuosia sitten, pahentui viime talvena/keväänä ja tutkimukset piti alottaa touko-kesäkuussa, mut eipäs alotettukaan, ylläri :whistle: ;) Et jatketaan sit raskauden jälkeen...niin nyt kun se on NOIN kipee, mitä ei edellisissä raskauksissa oo ollu, niin mietityttää kyllä :/
*yökyök* Valkkaria on alkanu tulla ihan kamalasti...monta kertaa päivässä iskee epäilys, et onko se valkkaria, vai lapsivettä :eek: Kai tää normaalia on :whistle: Sen kyllä huomaa, jos vedet menee kaikki (esikoisesta meni), mutta jos sitä tihkuttaa :eek: Huomaakohan ne neuvolassa käsikopelolla, jos sitä on vähän???? Ilman testejä??? :wave: :wave: Mie en muista nyt oliko se kakkonen vai kolmonen kun käynnistettiin osaltaan myös siksi, että vettä alkoi olla aika vähän :/ Juu siis kun kaikki mulla on käynnistetty, niin ei enää muista, että kuka mistäkin syystä :kieh:

äitsylle viel tosta viitosesta, et kyllähän mie isännälle siitä sanoin, kun aut vaihettii 7-paikkaseen, et yks viel mahtus, niin isäntä tokas vaan, että ukko menee kyl siin vaiheessa vaihtoon B) Että että...kolmonen ja nelonenki on ollu aikamoisen taivuttelun alla ;) Et toivotaan nyt, ettei aika kultais muistoja, ettei se kuume enää iskisi ;) :saint: :LOL:

Jahvetti 32+5

Ylihuomenna alkaa 34. viikko :eek: :eek: :eek:
 
Siis kamalaa miten lähellä loppua me ollaan!!! Oikeesti sen tajuaa vasta, kun lukee noita heinä- ja elokuun pinoja!!!! :eek:
Itse oltiin touko- kesäkuussa samassa tilanteessa ja h-hetki alkaa olla lähellä. Silloin se tuntui NIIN kaukaiselle ajatukselle!!! Alkaa ihan puistattaa jo!!!!
Miten nopeesti tää aika on mennyt enkä ole juurikaan osannut nauttia tästä ajasta näine vaivoineni!!!!

Yhteisesti tsemppiä ja pitkiä pinnoja kaikille loppuajaksi :hug:

:heart: :heart: :heart: :heart:

*koki valaistuksen* :LOL: :LOL:
 
HUOMENTA! :ashamed: Heräsin just päiväunilta, vein taas tytön aamulla eskariin ja nukahin sitten sohvalle.. on sen verta mehut pois tuon viikonlopun jälkeen :eek: eilinenkin meni sängyn pohjalla suurimmaksi osaksi :headwall: Kohta pitäs lähtee viemään toinen neiti hammaslääkäriin ja sitten "töihin" tuli työpaikalta kutsu perinteiselle joulupuurolle :p pitää käydä moikkaamassa työkavereita!
Tajusin just että TASAN 8 VIIKKOA laskettuun aikaan!!! :eek: :eek:

Tarppa ja toukka 32+0! :xmas: :xmas:

ja illalla ois esikoulun joulujuhla! Meidän neiti on tonttu opena jossain esityksessä, nippu nenäliinoja mukaan eikä ripsaria mie taas vollotan silmät päästäni! :whistle: :ashamed:
 
Kiin ihana talo! wau!

Jahvetti mä kans eilen reissussa miehelle just päivittelin et miten tää aika juoksee. Huomenna olis tasan 2kk laskettuun aikaan. :eek:
Saas nähdä kuka meistä starttaa ekana...
Mä oon ihan varma et meen taas sen 15 päivää yli la:sta. |O
Toivottavasti en kuitenkaan...

Painoa mulle on tullu se 3,7kg. (punnittu viimeks 5.12.)
Tyytyväinen oon tuohon todellakin sillä tytöstä tuli yli 20kg ja osa vieläkin jäljellä. :ashamed:

Hitsit kun en muista mitä piti kommentoida kun niin paljon oli tekstiä tullu. :ashamed: Jaksamisia kaikille ja voimia niitä tarvitseville! :hug:

(.) Limatulppaakohan mulla on nyt valunu vai valkovuotoa? ihme köntti oli housuissa ja sit vielä pyyhkiessä tuli lisää könttiä...(ihanaa luettavaa varmaan :x ) ei ollu veriviirua ja kun tytöstä ei limaklönttiä näkyny jostain kumman syystä....niin ei oo mitää tietoa mitä toi oli. Sen jälkeen alaselkää on juilinu mukavasti ja muutenkin särkyinen olo ollu. Enkä neuvolaankaan viitti soittaa....kaippa se on vaan valkkaria. :x

vauvankamat ajattelin pestä joulun jälkeen joskus tammikuun alkupuolella ehkä. Saas nähä montako koneellista joutuu pesemään. Häkkisänkyä teksi jo mieli laittaa mutta taidan jättää senkin vielä myöhemmäksi ettei pölyynny.

Joululahjat on 3 pakettia vaille valmiit. :D huh huh...
Eilinen reissu oli kiva siellä Tuurissa mutta kuitenkin todella rankka. Tuntu välillä jo et selkä jumahtaa kun joutu jaloillaan olemaan niin kauan. Meinasin kärryihin hypätä miehen työnnettäväks.. :LOL:

Nyt lähetään tekemään sähkö-vesi.ja puhelinsoppareita kun perustukset tulee varmaan loppuviikosta tontille. :)

Nyt hommiin...

Jepsu ja Martti 31+0 :heart:

*hui kauhistus, taas uusi viikko...*
 
Tarppa ihana massukka siullaki :D
Mulla on kanssa roikkunu alhaalla ihan alusta asti...tosin mulla on aika paljon pienempi =) Mut silti tosi tuskallista, kun tuntuu, ettei jalka nouse yhtään kun maha niin alhaalla :ashamed:
Pitäskin vissiin koittaa taas päivittää kuvaa...

Kohta olis neuvolaan lähtö, kuopus innoissaan oottaa, et pääsee kuuntelee mitä vauva sille tänään kertoo :LOL: Lähtee nyt tokaa kertaa mukaan, yleensä oon käyny aina kn se on ollu tarhassa =)
Aika paljon on supistellu tälle aamua :/

Jepsuko se oli kun puhu limatulpasta...mulla kanssa viikon verran tulu ihan ku ovislimoja |O Kamalaa!!! |O :kieh:

Kamala väsy, mutta kai se pitää tuotapikaa alkaa vetää vaatetta niskaan... :/

Jahvetti 32+5
 
Tarppa, ihana ja muhkea masu sulla :D

Jahvetti, Tarppa ja Jepsu oli myös laskeskellu et miten vähän sitä enää oikeesti onkaan aikaa. Samaa olen pohtinut myös että kohta on joulukuukin lusittu ja tammikuussa varmaan saadaan jo ensimmäisiä vauvauutisia =)

Limatulpasta/valkovuodosta, limaista valkkista on ollut täälläkin aina välillä, jopa myös sellaisia vähän isompia ns. klönttejä mut olen kuitenkin valkovuodoksi tulkinnut. Kakkosesta tuli limatulppaa ja se oli vielä sitkeempää ja isompia paloja :x Oliskohan pitänyt antaa ällövaroitus kun tälläsistä kirjottelee :D Mutta voihan se limatulppakin irtoilla ennakkoon ja osittain ilman että tarkoittaa synnytyksen kolkuttavan ovella. Sit kyllä jos oikein iso satsi tulee niin voipi olla et lähtökin oo enää ajan kysymys. Muistelisin lukeneeni et yleensä limatulpan irtoomisesta synnytykseen menee noin muutamasta tunnista kolmeen viikkoon.

Pakko hehkuttaa kun aamulla jäi...Kävin eilen ihailemassa kaverin itsenäisyyspäivänä syntynyttä poikavauvaa ja oli se kyllä pieni ja suloinen ja ihana ja vaikka mitä :heart:

Ajatella että todellakaan ei mene kauaa että saadaan omat vaavit syliin nuuskittaviksi ja rakastettaviksi :heart: :heart:

Mun vaan on niin vaikee myöntää et meidän kakkonen 1,5 vee ei ookkaan mikään vauva enää vaikka onhan se sitä mulle vielä :heart: :D Esikko tuntuukin muka jo isolta pojalta kun kerhossakin käy ja on niin omatoiminen ja reipas poika :heart: Nyt lähden antamaan muksuille murkinaa :wave:

äitsy ja pieni :heart:
 
Kaunista päivää :flower:
Olin ihan kiukkunen äsken mutta oli niin hyväntuulisia kirjoituksia että itelläkin mieli muuttu jo :D
Tosi nätti toi Kiinin muumitalo :)

Ja äitsylle kiitokset lohdutuksesta, itsekin täällä mietiskellyt että en jaksa huolestua ainakaan niin kauan kuin liikkeet tuntuu ja voimistuu. Välillä silti hiippailee möröt mieleen että jos sittenkin on jotain..

Jahvetti kysy sf-mitoista, viime käynnillä elikäs 31+1 oli 28cm, ihmettelinkin kyllä vähän että mistä se nipottaa kun tuo on keskikäyrällä. Tosin tuohon käyntiin asti mentiin yläkäyrällä, elikäs kai se kasvu sitten hidastu niin että siitä piti mainita. Noh, viikon päästä mittaillaan taas ja katotaan asiaa sitten.

Täytyy yhtyä edellisten kuoroon, miten aika voikin mennä näin nopeeta! Omassa kalenterissa kun lukee että 7weeks and 6days to go niin rupee paniikki iskemään, kohta se synnytys on ihan totisinta totta :eek: viime yönä muuten näinki taas unta että olin synnyttämässä, soitin kelloa kätilölle ja kiljuin että lapsivettä tihkuu!!! Kätilö siihen että "mutta onko synnytys käynnistynyt".. :D Huomenna meillä on oikeasti tutustuminen synnärille.

Meillä taas vaihteeksi parisuhde rakoilee, ja johtuu vain ja ainoastaan musta itestäni. Miten 2 ja ½ vuoden seurustelu voi tuntua 15 avioliittovuodelta?! Konkarit, miten tästä pääsee yli kun tuntuu ettei toisessa kiinnosta enää mikään mutta ei silti haluais luovuttaa? Tuntuu että ollaan nykyään enemmän kämppiksiä kuin avoliitossa.
 
SEE
Moikka kaikille pitkästä aikaa. Ei ole tullut juurikaan kirjoitettua vaikka päivittäin käyn teidän muiden kirjoituksia lukemassa.

Täällä talvilomaa viettelen. Eilen oli neuvola:

Pissa puhdas
RR 124/70
Sf 26,5cm (sama kuin 4 vko sitten, mutta nyt vauva kääntynyt raivotarjontaan ja kuulemma mennyt aika syvälle lantioon joten se vaikuttaa mittaan)
Vauvan syke +135
Liikkuu vilkaasti.
Turvotus nyt helpottanut viimeksi oli runsaasti ja silloin painoakin oli tullut ihanat +980gr/vko, mutta nyt -280gr/vko, yhteensä painoa tullut 7kg.
Mulla ollut nyt parin päivän välein tiheälyöntisyys kotauksia, pulssi huidellut reilua 130 levossa. Tosta neuvolassa juteltiin, muutenkin pulssi koko ajan normaalia korkeampi eli lähellä 100. Neuvolatädin mielestä syynä huonot yöunet. Todellakin nukun siis ihan älyttömän huonosti! Yhtäjaksoista unta ei meinaa tulla kuin max 2h, ja yhteensä jotain 6 h yössä. Onko muilla unet tosi huonoja? Ennen loman alkua olin todella väsynyt töissä ja työkaverit sekä pomokin kyllä tämän huomasi. ( teen 3-vuorotyötä) Nyt sovittiin niin neuvolassa että haen sairaslomaa kun loma on ohi, eli maanantaina menen työterveyslääkärille (neuvolan lääkärillä ajat täysi). Joten en usko että töihin palaan ennen äippäloman alkua joka alkaa 11.1.2008

Hankinnoista ollut puhetta, meillä kaikki suuremmat hankinnat tehty. Jotankin pientä pitää vielä ostella kuten tuttipulloja, rintakumeja jne...
Pinnasänky kasattiin viikonloppuna(malttamaton) ja vauvalle on alkusängyksi miehen suvun perintökehto joka kulkee pyörillä kätevästi huoneesta toiseen.

Onko täällä moni käynyt jo synnytysvalmennuksessa? Eilen asiaa kysyin neuvolassa ja sanoi että Tammikuussa alkaa. Täällä siihen kuuluu 3kertaa joka sisältää tutustumisen synnärille.

Kelan päätöstä ei vieläkään ole tullut äitiysrahasta, odottelevat kuulemma vuoden 2006 verotustietoja jotka niiden pitäisi joulukuun aikana saada ja sitten alkavat päätöksiä tekemään. Mulla työnantaja maksaa palkkaa 3kk ajalta.

En muista nyt millään mitä piti kommentoida. Mutta jos nyt kun lomailen ja olen kotona niin tulisi ahkerammin kirjoiteltua.

Kyllä meilläkin alkaa pian H-hetki lähestyä, tammikuussa varmaankin saadaan ensimmäiset vauvat meidän pinoon niinkuin joku jo tuumailikin. Jännää...

T: SEE rv 30+4

 
Siruko: Jaksuja parisuhteeseen.Ainahan niitä on hyviä ja vähemmän hyviä aikoja. Jos tuntuu "puuduttavalta" niin koittakaa keksiä jotain uutta kivaa joka piristää. Me ollaan oltu yhdessä 10v ja eihän se elo enää oo sellasta kun alussa..on hukkunu jo aikoja sitten perhoset mahasta jne.Mutta aina sitä jotenkin on noustu suosta jos sinne välillä on joutunu. :hug:

Kiin: Ihana tuo luomuksesi! :)

Kaurapussista,en oo viitsiny sitä ostaa kun äiteni vähän aika sitten laittoi viestiä,että älä osta sitä.Niin luulenpa,että pukki sen mulle tuo..sitä odotellessa. =)

Tänään olin äippäpolilla.Kaikki ok.Sokereita seurailen,lähinnä ennen aamupalaa kun ne on välillä yli rajan. Ei kuitenkaan pahasti.Muutamia konsteja sain sitten diabetes hoitajalta jolla ne saattais pysyä alle rajan.Muuten muut arvot on hyvät..ruuan jälkeiset kuulemmat erittäin hyvät.Ei muka ollu ikinä ennen nähny niin hyviä arvoja mitä mulla oli syönnin jälkeen.
Ja painoakin on tullu vasta 4kg..ihanaa!! :D
Kohdunsuu oli kiinni ja takana. Vauvan painoarvio 1,5kg. Raivotarjonnassa oli jo kuten oon muutaman viikon jo epäillyt.

Mamitre rv 29
 
Heipps!

Kyllä oli taas kiva lukea kaikkien kuulumisia... :) Itkeä tihrutin tuossa äsken kesken työpäivän, kun mies soitti ja kertoi anopin huonontuneen ja olevan menossa ambulansilla saattokotiin... :snotty: Loppua ei meinannut tulla millään, kunnes avasin palstan ja aloin lukea teidän juttujanne, jotta saisin ajatukset muualle... Ja kyllähän viimeistään tuossa Jahvetin nakkisopan kohdalla alkoi hieman hymyillyttämään... :)

Sutska, joulumieli on täällä lähinnä pakkasen puolella, eli sen puolesta ainakin voisi lunta sataa...

Painoa on tänne tullut yhteensä 14 kiloa, mutta olen ihan tyytyväinen, kun painon kertyminen on kuitenkin viimeisen parin kuukauden aikana hieman tasaantunut. Keräsin siis suurimman osan jo alkuraskaudesta, vaikka niin yritin syömistäni vahtia.

Vauvakamoja en ole laittanut mitään, asiassa pitäisi kyllä ehdottomasti ryhdistäytyä, mutta rehellisesti sanoen en yksinkertaisesti ole jaksanut kaiken muun keskellä. Töissä sentään tajusin eilen, että pöytää pitäisi ihan tosissaan alkaa siivoamaan, sillä jäljellä olisi enää 10 työpäivää! Eli jonkin asteinen tunne aikapulasta olisi sen myötä mahdollisesti syntynyt... :D

Tsemppiä kaikille!

Pöhinä 32+0
 
Me oltiin taas eilen valmennuksessa, aiheena oli synnytys ja kivunlievitys. Ihan mielenkiintoista, mä kun kammoksun epiduraalia enkä ainakaan alustavasti sitä halua. Vastaavasti ukkoni oli sitä mieltä että kaikki mahdolliset lääkkeet vaan kehiin..

Kukas se puhelikaan parisuhteesta.. Me ollaan kans oltu kimpassa vasta kolmisen vuotta eikä meillä mitään jalat alta vievää tunnetta ole. Toki ollaan puhuttu meistä, ollaan sitä mieltä että yhdessä ollaan ja pitkään. Ei siinä tarvita mitään ihmeempiä, suhde vaan on pakko olla silloin vahvalla pohjalla.

Mulla on töitä 11 päivää ja varsinkin aamut on tosi vaikeita. Yleensäkin viikonloput on parasta aikaa mulle kun saa nukkua pidempään (vaikkakin vaan klo 8:aan) ja levätä sen mitä tarttee..
Meillä on vielä hankkimatta hoitopöytä ja amme, ainakin. Toki kasa pienempiä tavaroita on hankittava, tietäis vaan minkä verran.. Esim tutteja on vasta kaksi ja tuttipullojakin vaan yksi pieni. Tälleen noviisina on vaikea arvioida tulevaa käyttöä :whistle:

Ja sit tammikuussa ostelen terveyssiteitä, laittelen sairaalakassia valmiiksi ja pesen vauvan vaatteet valmiiksi..

 
Moikka!

Pirteää juttua on tullut tosiaan, näköjään kuitenkin maagisen 30 viikon rajan ylittyminen saa monen mielen jo kohti loppusuoraa =)

Kiinin muumitalo on kyllä syötävän suloinen :p ja Jahvetin nakkisoppa kyllä naurattaa vieläkin :D

Kaurapussin saan minäkin ilmeisesti pukilta, tähän saakka on käyttänyt kuumavesipulloa selkäkipuihin ja auttoi kyllä supistuksiinkin. Joten kaurapussi lähtee kyllä laitoksellekin mukaan.

SEE: kyllähän nuo unet on tosi huonoja, eilen en saanut taas millään unta ja kahden maissa siirryin vierashuoneeseen pehmeämmälle patjalle. Siellä sit erittäin katkonaista unta lonkkasärkyjen kanssa :/ Eli kyllä suosittelen sitä sairaslomaa sullekin lomasi jälkeen! Synnytysvalmennus on meillä kans tuossa vuoden vaihteen jälkeen.

Sirukolle jaksuja parisuhteen kanssa, tosiaan joku yhteinen kiva tekeminen aina vähän piristää. Jos pääsisitte vaikka ulos syömään kahdestaan tms. :hug:

Ei oo tosiaan enää kauan, kun meillä on nyytit sylissä :heart: Ei malttais kyllä millään odottaa! Eilen ompelin typykän huoneeseen verhon ja heti näyttää huone siltä, että pikkuinen siellä kohta asustaa. Vaikka tietty aluksihan se meidän makuuhuoneessa nukkuu, mut kuitenkin.

Kävin äsken kävelylenkillä ulkona ja kyllä piristi! Jos menis kattoon boxilta jotain ja sit vois kirjotella joulukortteja...

t. Piipi + typykkä 30+4
 
Kirjotin pitkän pätkän ja taas töks töks :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

No, uusi yritys, terkkuja neuvolasta :wave: :wave:

Viikkoja siis 32+5
Pissa ok
HB 116 (hyvin noussut ilman rautaakin)
Paino +770g/vko :snotty:
Syke 140
Sf-mitta 27cm (2vko sitten 25,5)
Perätila

Joo, eli sirukolla on oltu huolissaan tosta sf-mitasta, mut sullahan se on tosi hyvä =) Mulla viikkoja 32+5 ja mitta on VAAN 27cm!!! Mutta terkka ei ollut huolissaan, kun aika tasaisesti kuitenkin menee =) Että en sinunakaan huolestuisi, mutta ihmettelen, jos terkka tuosta on huolestunut :/

Painoa on tosiaan tullut aivan liikaa, +14kg nyt ja kun mulla on aina vaan kiihtynyt tuo tahti loppua kohti :ashamed:

Tyyppi ei enää ollut poikittain, vaan perätilassa :ashamed: Josta tietysti huolestuin. Mutta terkka lohdutti, että näinkin monisynnyttäjällä kohtu antaa oikein hienosti myöden, että ehtii hyvinkin lopussa viel kääntyillä ja kun ei kamalan isolle vauvakaan tunnu. No, toivotaan :attn: :attn: Mie kun pelkään kuollakseni sektiota :ashamed: En ole koskaan missään leikkauksissa tms ollu, niin kammo on kamala!!! :eek: Ja siitä parantuukin varmaan niin hitaasti ja kauan, verrattuna alatiesynnytykseen, joista oon kaikista 3 paantunu aika pikaseen...mut nyt vaan toivotaan, että kääntyy!!!

Ens maanantaina menen labraan antaa paastosokerin viel kerran ja sit neuvolaan menenki uudelleen jo ens keskiviikkona. Joulun takia otetaan tällänen pieni väli, kun muuten tulis ihan liian pitkä. Ens kerralla terkka laittaaki mulle sitte lähetteen KOKSiin lähinnä noiden sokereiden takia, mutta saavat sit samalla ultralla varmistaa tuon vauvan asennon ja ottaa siihen kantaa...se ajottus sitten n. 36 viikolla...eli n. 3 viikon päästä!!! :eek: Vähiin käy ennenkö loppuu :attn:

Kohta aletaan viimesetkin Helmet olla 30 viikon paremmalla puolella :heart: :D

Hmm..olikohan mulla muuta. No kerron sit jos mieleen tullee =)

Jahvetti ja pikkunelkku 32+5
 
Maidontulo pelottaa täällä...en haluais et käy samalla lailla kun tytön kanssa et imetin vain 2kk. Ei tullut riittävästi. :( ja sitten pieni alkoi yökkimään rinnalla ja plaplaa....teki mieli itkeä. Noh, toivottavasti nyt tulee hyvin. Tissit on ainaki niin raskaat et luulis. Vielä en oo maitotippoja havainnu...

Pöhinälle jaksuja! :hug:

Kaurapussi oli kotona jees ennen laitokselle menoa ja ajattelin sitten et lämpöhauteet myös salissa olis kivat mut niistä ollu mitään hyötyä.

Sirukolle tsemppi :hug: me ollaan oltu kimpassa jo 10v ja kyllä välillä aina tuntuu et mistäköhän mä ton mörön löysin! mutta sitten taas se aurinkokin pilkistää sinne risukasaan ja kaikki ok. Koittakaa keksiä kivaa tekemistä yhdessä ja halikaa ohimennenkin niin kyllä se siitä varmasti taas elpyy. :hug:

sairaalaan minä aion ottaa oman shampoo ja suihkusaippua, hampiharjan ja dödön kans. Onhan siellä niitä shamppoita mut mua ne etoo jotenkin kauheasti. Ne tulee sellasesta seinälaitteesta ja muistuttaa lähinnä jotain käsisaippuaa.

Tarppa wau mikä massu!

Nyt sokerinmittaukseen...


Kiin mulla tahtoo olla kiinnostus pois kans tosta sokerinmittaus hommasta mutta jotenkin sitä vaan ottaa ihteään niskasta kiinni ja mittailee. Sortunu oon nyt useinkin siihen että aamun mittaan ok ja sitten illalla herkutellaan. :ashamed: Kuitenkin aina aamuarvot ollu hyviä vaikka herkutellukin olisin.

Nyt pitää ottaa kunnon dietti ennen jouluherkutteluja. :xmas: :whistle: :p

Jepsu ja Martti 31+0 :heart:
 
Hitsi mulla on nyt tässä neuvolan jälkeen supistellu n. 3-5 minuutin välein :eek: Tais hermostuu siitä masun räpläämisestä :/ Ei mitenkään erityisen kipeitä kyllä oo, mut maha on ku betonia |O
Huh...kai tää tästä :/
 
jahvetti: ne vierailuajat muuttu -05 sillee et isällä ja sisaruksilla on vierailuaika koko ajan ja isovanhemmilla 17-19 muistaakseni. muut pitää treffata aulassa.

en kerkinny kaikkia juttuja lukee ku kiire päivä olla ja sit taas netti pätki :kieh: lueskelen tossa myöhemmin ja palailen asiaan =)
 

Yhteistyössä