** Helmikuun Helmet** joulukuu

äitsy ihana masu :D


piipero meitä uhman kanssa taistelevia on muitakin, jos yhtään lohduttaa =) :hug: Tosin mulla taistelukavereina nuo vajaat 10v ja 8v...kuopuksella vajaa 5v ei vielä yhtään sen kummempaa uhmaa ole tainnut ollakaan...on tainnu nuo isommat raivaa sille tietä, ettei sen enää tarvii :D Sopii mulle ;)
Mutta pinna on tosi lyhyt, kun oma jaksaminen ja vointi on nollassa :ashamed: Tsemppiä!!

Rintakumeista oli juttua, niin tosiaan Koksissa saa kaikki rintakumit, vaipat, vaatteet, tutit yms sairaalan puolsta sairaalassa olon ajaksi, ettei vauvalle tarvi mitään omaa mukaan =) Ja jo salissa pieni saa äidin tai isän valitseman pikkuruisen myssyn päähänsä =) Ne on muuten uskomattoman pieniä, kun just yks päivä ihailtiin isompien myssyjä, jotka on hyvässä tallessa :D

Mulla oi tässä muutama päivä taukoa, ku en vaan kerinny/jaksanu koneella ja sit viel palstan tökstöks, niin jutta on tullu aika paljon, enkä nyt muista enää YHTÄÄN mitä kaikkee piti kommentoida =)

Liirah ainakin valitteli mm. vatsan kivuista kääntyess jne, mulla on samaa, etenkin oikeeltä puolelta alavatsa on tosi kipeä/kosketusarka painellessa ja esim kylkee kääntäessä...oikeella kyljellä en pysty nukkumaan yhtään...viimeset 2kk oon nukkunu pelkästään vasemmalla kyljella |O
Lonkat paukkuu jos vähänkään kauemmin on pystyssä, häntäluunseutu kipeytyy liiasta istumisesta... |O Oikeesti, ei tää ookkaan niin kivaa, kun muistelin :kieh: :kieh:
Mulla on oikeesti kakki 3 raskautta ollu niin helppoja ja kivuttomia, mut tää on ehottomasti llu kivut potenssiin neljä!!! |O |O |O Ei varmaan tarvi miettiä jääkö viimeseksi :whistle:

Joululahjat olis nyt suunilleen ostettu. Isommille pojille jotain pientä aion viel katoa kauppareissuilla, kun tässä tätä aikaa on :D , Mut kaikki isompi on ostettu ja paketoitu =)

(.) Mie aattelin ainakin osan vauvanvaatteista ja harsoista, lakanoista yms pestä jo tänään =) Mulla on hyvin vanha tunne siitä, että tää syntyis pian vuoden vaihteen jälkeen joko itselleen tai käynnistettynä...joten aion ottaa varman päälle :D TOSIN mun tuurilla tää meneekin sit 2 viikkoa yli :LOL: :LOL: Ei voi ainakaan sanoa, et sitte viimetippaan oisin jättäny ;)
Huomenna on neuvola, painoa on varmasti tullu ihan liikaa, koska turvotusta on taas aikamoisesti. Oli kyllä muutaman päivän jopa poissakin, mut nyt on taas eilisestä ollu aika mahtavaa. Tosin sormukset on edelleen sormissa!!! Edellisistä ne on tässä vaiheessa ollu jo otettuna pois, joten eikai toi turvotus NIIN kamalaa ookkaan :D :kieh:
Maha on pieni vaikka alkuun kasvoikin aivan hurrrrjaa vauhtia. Hieman tuntemattomammat ei vielkään uskalla kysyä, että ootanko, jos on toppatakki päällä, mut heti kun otan pois, niin asia valkenee :D Olishan se aikainhaa, jos tää ois toooosi iso, kun kivut on tän pienenkin kanssa niin megoja, ettei tosi :ashamed: Mutta eikai sitoo mikään jättävauvakaan tulossa, kun on pieni siro maha :D Anoppi eilen nauri, kun mun maha on NIIN alhaalla, et miten se voikin olla...kerta kerralta tuo vaan alempana aina roikkuu...seuraavaa kantaisin varmaan jossaan pussukassa jalkojen välissä :LOL: :LOL:

Mutta nyt pesukoneen täyttöön vauvanvaatteilla :heart: :wave:

Jahvetti 32+4 jo!!!!! :heart: :heart:
 
Huomenta vaan!
No nyt se on ohi :ashamed: nolottaa huokasta kun miehen lapset lähti mutta ei ole ihan heti ollu pinna niin kireellä kun viikonloppuna! :headwall: :headwall: Kaikki lapset oli meillä minun kolme ja miehen kaksi, mutta tuntuis kun ois ollu kymmenen pentua! :kieh: Miehen tytöllä (8v.) on vaikea ADHD, ja se vastaa yksin viittä KAUHU KAKARAA!!! Sori vaan mutta minun hermot ei kestä semmosta! :eek: :eek: Pitää hattua nostaa sellasille äideille jotka hoitavat jatkuasti erityislapsia... :flower: No nyt se on ohi pariksi viikkoa, joululomaa odotellessa :eek: :eek: :eek: :eek: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O Täällä on nyt ihanan hiljasta olen ihan YKSIN KOTONA! :D Kohta menen "päikkäreille" kun kerraskiin saa nukkua ettei kukaan häiritse! :whistle:

Tarppa ja toukka 31+6
 
Tarppa voimia :hug: Mie voin vaan kuvitella millasta on ADHD-lapsen kanssa...meillä tuo keskimmäinen (vajaa 8v) on tositosi vaikea tapaus, itse olen diaknosoinut hänet ADHD:ksi, muttei kukaan ota asiaani vakavasti, joten virallinen diaknoosi puuttuu =) Se on NIIN :headwall: :headwall: :headwall: että tekis mieli myydä välillä afrikanlapsille orjaksi |O |O Noh, oma rakas silti :heart:
 
Jahvetti Tuolla miehen tytöllä on kaikki mahdolliset ADHD "oireet" on todettu neljä vuotiaana ja kotonaan hänellä on henkilökohtainen avustaja, käy erityis koulua jne.. hänellä on sosiaalisia käyttäytymis häiriöitä, kielellesiä ongelmia, (puheen ja kirjoituksen tuottamisessaja käskyjen yms puheen ymmärtämisessä), kömpelyyttä... :eek: hän särkee kaiken minkä käsiinsä saa joskus tuntuu että tekee tahallaan... viikonlopun saldoamm. barbie, pari lasia ja lautanen, kaukosäädin ja puhelimen laturin johto :kieh: :kieh: :kieh: kaikki tavarat pitkin lattioita ja sitten hänellä on vielä NUKKUMIS vaikeuksia joten jos neiti ei saa unta ei kyllä kukaan muukaan saa nukkua! Siitä hän pitää huolen!! :eek: ARGH! Tämmöstä....
 
Tarppa kuulostaa hyvinkin tutulle :/ Kömpelyyttä ei ehkä ole havaittavissa ja puhekin sujuu hyvin, mutta muuten :headwall: :headwall: :headwall: Kävelevä katastrofi |O Ja saa sellaisia raivokohtauksia, ettei oo tosikaan |O
Mutta se ehkä tuosta tekee "normaalin", että vieraassa paikassa (koulu yms) käyttäytyy ihan hyvin kuitenkin...mut onhan tuotakin sairautta eri vaikeusasteisia =)
Kunhan sais aikuiseksi kasvatettua tuon kunnialla :D
 
Moi aikoihin.
Paljon juttua tullut, sori, en muista enää mitää ja suurointa osaa jaksanu edes lukea :ashamed:

Nyt omanapasuutta, kommentoikaa, jos vaa joku jotai tietäis!!
Neuvolasta soitti äske ja ne mun sappiarvot koholla. Välittömästi tänään lisäkokeisiin labraan ja neuvolaan meen kans käymään. Mites ku maksa-arvot oli kuitenki iha ok rajoissa..MItä tää nyt tarkottaa? Sai mut huolestumaan, ku nii painotti, että HETI labraan, ei voi odottaa :snotty: . Luin hepatoosistakin.. mahd. sikiökuolemaa ym vähemmän kivaa, jos se ois. HITTO! Liikelaskentaa siinä sanottiin kans, että tarttee pitää ja mitähän muuta, jos siis on se hepatoosi. Onkin pitäny neuvolaan soittaa, ku pulla ollu tosi hiljanen, liikkeet vähentyneet muutamassa päivässä tosi paljon. Liikkuu se sillon tällön, mut ei myllää enää :( . ONks hää voinu kasvaa lyhyessä ajassa sit nii paljo, et ei muka yhtäkkii mahdu liikkumaan? Sit kylkeen pistää ja kutina jatkuu. HUimaa ja verta vuotaa nenästä.

Sori valitus, mut jos joku osaa jotain sanoa, kiitos :hug:

:heart: nelli&pulla 31+4
 
Moikka kaikille!!!
Huomenna mulla ois lääkärikäynti, kun viimeksi neuvolassa valittelin noita menkkamaisia kipuja, laitto mut sitte tarkistukseen. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Vauva masussa liikuskelee kovasti, yleensä eniten sillon ku pitäs käydä nukkumaan =) , mut sellasta se on.
Enää ois tää ja ens vko töitä ja sit joulu/äippälomalle =) =)
Omaa yritystä pyöritän, saa nähä millon mä saan päätöksen äippärahastani...
Eilen käytiin ostamassa vaunut tulokkaalle, halvalla sai ihka uudet =) Käytiin sellaselta maahantuojalta hakemassa. Ja kun ei minkään merkkituotteen perään olla, niin oikein hyvin passaavat nuo vaunut.
Tällasta tänne. Hyviä joulunodotuksia vaan kaikille. :xmas:

Marie82 ja ukkeli rv 30+4
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,

palsta taisi tosiaan viikonloppuna vähän tökkiä, eilen en tosin käynyt edes kokeilemassa. Oltiin ostoksilla, ostin verhokankaan typykän huoneeseen ja säilytyskoreja =) Alkaa huonen väritys hahmottumaan. Niin ja ostettiin myöskin rottinkituoli vauvan huoneeseen. Sen jälkeen käytiin vielä kavereiden kanssa syömässä ja sit alkokin supistelemaan niin pirusti, että suunniteltu ruokakaupassa käynti jäi väliin, kun piti äkkiä päästä makuulle kotiin, että supparit viimein helpotti :/

liirah,koitahan jaksaa vaivojen kanssa, mulla on ihan samat vaivat, että lonkat särkee, selkä kipeä ja öisin heräilen vähintään kymmenen kertaa :hug: Täytyy vaan ajatella, että vauvan takia sen jaksaa kyllä :heart:

Onnea vielä c81 rouviintumisesta! On varmaan kyllä kiva päästä ex-miehen nimestä eroon ;)

Imetyksestä oli moni antanut hyviä neuvoja ja kaveritkin on vähän vinkkaillut. Joten eiköhän jotkut nikseistä osu meilläkin sit oikeaan. Yhen paketin rintakumeja oon ostanut (muutama täytyy hankkia vielä) ja aion myös sen Aventin rintapumpun ostaa valmiiksi, ettei maito ainakaan pääse pakkautumaan rintoihin.

Nännit tuntuu koko ajan jo nyt tihkuvan vähän maitoa, ihan hassua. Siitä tulee niin äidillinen olo =)

Nelli, toivottavasti sappiarvoasia selviää, mä en oo tollasesta kuullutkaan :hug:

Tsemppiä vaan mammat, kyllä tässä jaksetaan vielä se vajaat pari kuukautta =)

t. Piipi + typykkä 30+3
 
Ihanaa kohta alkaa tännekkin tulla vauva uutisia,olen kovasti seurannut ensin marraskuisten ja nyt joulukuisten pinoa ja kohta pääsee jo tammikuun pinoon vauvauutisia odottelemaan ja sit on meidän vuoro!! =)

Onnea C:lle rouviintumisesta! :flower:

Rintakumit täytyykin heti muistaa ostaa,mulla meni likan kanssa nännit niin rikki et meinasin saada halvuksen yhtenä aamuna kun huomasin että likka oli puklannu verta kunnes tajusin kattoa omaa yöpaitaa joka oli myös veressä,et mun nännit oli ainakin ekat päivät ihan niin ruvella et irtoili ihme "murusia"!!! Ja itkin ja imetin!!

JEEEE Ylihuomenna vikat 10 viikkoa!!!


T:Hanni & Helmer 28+5!!!
 
äitsy Älä turhaan minnuu säälittele sokereista :kieh: Ite mie syön miten sattuu ja siksi sokerit heittää. Jos pysyisin dieetissä niin sokerit olis varpisti ihan hyvät :ashamed: On se kumma, että mie olen pystyny lopettamaan tupakanpolton, mut syömistä en pysty hillitsemään :eek:

Tultiin justiin laivalta tänne meiän äiteelle. Laiva keinu ihan kauheesti myös tulomatkalla :x Onneks mies ei nyt tullu kipeeksi.
Suunniteltiin, että oltais tässä äitillä oltu vielä huomiseen, mutta joudutaan lähtemään kotiin, kun miehen työläppäristä oli akku tyhjentyny, vaikka se latas sen just, kun lähettiin reissuun :kieh: Muulla koneella se ei voi tehä töitä, kun siinä läppärissä on tarvittavat ohjelmat, eikä kellään tutulla ole siihen sopivaa laturia :/ Ajetaan nyt sitten kotiin 4h yhen vitun läppärin takia |O
Miun piti hakee siskonpoika tarhastaki illalla ja sille olis ollu tuliaisia ja nyt en pääse niitäkään antamaan :( Miusta on niin ihanaa nähä lapsen ilme, kun se saa jotain mieluista :heart: Ostin poitsulle laivalta Martti- kuormurin (Autot- elokuvasta) B) ja karkkia tietenkin.

*muoks* Mies lähti vielä kysymään yhestä tietokoneliikkeestä tästä läheltä, löytyskö niiltä laturia edullisesti tai jos siellä vois ladata sen läppärin.

Kiin ja My 32+0 *enää 8 viikkoa* :eek:
 
Kiin mulla on ihan sama...tupakanpolton lopetin "seinään" yli 1½ vuotta sitte, mut ruuan kanssa ihan holtiton :ashamed:

Omaa vointia taas...valivali...

Tän päivää kiertäny mahassa ihan pirusti. Useemmin käyny tän päivän aikana kakkosella, kun kuukaudessa normaalisti yhteesä |O Kiva. Oksettaakin jonkun verran ja maha röpeltää ihan hulluna. Piti lähtä käveleen tuohon postiinki, mut en mie uskalla nyt kotoota poistuu :ashamed: Liekö tää mahatautia vai mitä, TODELLA huono olo |O
Ja väsyny, kun en oo juuri saanu viikkoon nukuttua, levottomat jalat vaivaa myös... |O
Mulla on ihan kamala olo!!!! :attn: :'(
Anteeksi purkaus...
 
Maanantaita!! =)
Olipas "pitkä" tauko palstailussa.. vieroitusoireet iski jo.. :D Kaikki on vissiin edelleen yhtenä kappaleena, hyvä niin. Mietinkin tässä että meillä helmikuisilla on menny siinä mielessä harvinaisen hyvin että km:ja ei sattunu (olikos peräti vain 1) ja kukaan ei ainakaan vielä ole ottanu varaslähtöä. kaikkea muuta on kyllä sitten piisannut :whistle:

Oiskohan ollut kesäkuisten palsta jota seurasin jonkun aikaa, siellä noita km:ja oli tosi paljon.. :(

Sympatiat taas kaikille joiden miehet on tempaisseet, omanikin oli nyt kahtena viikonloppuna peräkkäin menossa ja voi että ketutti! Eniten nyt lauantaina kun sille tuli kavereita kylään tänne, en tosiaankaan ois halunnut että mun kotiin tullaan kaljotteleen ja saunailtaa viettään mut ajattelin sitte miehen kannalta ja olin hiljaa.. tein pojille pasteijat ja pizzat ja ostinki tarjottavaa, keitin kahvit ja olin niinku paraski emäntä muka :D Mies ei sitten ymmärtänyt sen vertaa olla kiitollinen vaan otti ja häipy muutamalle. Joopa joo. Ei kuitenkaan onneksi eilinen menny krapulapäiväksi, herätin siipan ennen kymmentä ja siivottiin koko mökki :kieh: oishan sitä ehtiny kyllä tänäänki..

Mua vähän nyppii nuo ukon kaverit, eikö ne tosiaan tajua että meille on vauva tulossa ja täällä ei tartte enää kenenkään juoda ainuttakaan olutta. Varsinkaan sitten ku vauva syntyy, sen oon päättäny että täällä ei juoda kun lapsi on kotona.

Oma napa voi hyvin, tosin mua on alkanu tää painonnousu ahdistaa ihan hirveästi. Oon tässä nyt kolmen viikon aikana turvonnu ihan hirveästi, näytänki ihan joltain perunasäkiltä.. Verenpaineet on kyllä ollu tosi hyvät koko ajan ja pissakin puhdas, mut ihmetyttää tää turvotus varsinki kun ei oo enää tullu ees herkuteltua. Nyt ois tullu semmonen 12kiloa yhteensä lisää koko aikana. Mitenkäs muilla? Ei tuo 12 nyt sinänsä kuullosta hirveältä mutta kyllä se näkyy, oon levenny ihan muodottomaksi. :/
 
Tosiaan Jahvetille piti mainita että mulla on ihan sama, kun on toppatakki päällä niin vähän pälyillään mutta ei suoraan kysytä :D :heart: Sitä ihmettelen kun neuvolassa meinasivat että on liian pieni masu, niin mitenkähän iso sen tosiaan pitäis olla kun tämänki kans on jo tekemistä että saa esim. kengät jalkaan :eek:

*muoks* taas pyörähti muuten uus viikko! 32+0

*muoks taas* :D mullekin voi tuonne listaan lisäillä synnytyspaikan joka tulee olemaan OAS, jos sattuis vaikka joku toinen olemaan tästä lähettyviltä :)
 
tervep,

:hug: ja jaksamisia kaikille kipuilijoille, väsyneille ja v*ttuuntuneille...


jahvetti nuo peruskamat varmaankin saa käyttöönsä joka sairaalasta, mutta mä haluan ottaa mukaan oman ylisöpön myssyn vauvalle... ei kai sairaalaan tarvii välttämättä ottaa ittelleenkää sampoita, suihkugeelejä ja rasvoja, kai ne on vaan mukavuus-/tottumuskysymyksiä, jos haluaa ottaa omia hygsytuotteita. =)

tääl jaksellaan nyt taas ihan jees: eilen ramppaili massua ihan hirveesti taas ja yöllä nykäisin jotenkin jalkaa niin etteä heräsin helvetilliseen kipuun oikeessa liitoksessa. |O huomenna ois neuvola ja sit töihin taas. saas nähdä kipeytyykö perse ja alaselkä taas. toivottavasti ei... pitänee ottaa tuo kaurapussi duuniinkin mukaan...

jahvetti ja kiin: mulla on sama homma ton körssän kanssa: lopetin joskus kolme vuotta sitten tupakoinnin siten, että raskauteen asti sauhuttelin aina viihteellä ollessa (=viinasten kanssa) ja nyt sit lopetin tietty kokonaan. sapuskan kanssa on tosi vaikeeta... nyt on pysyny suht aisoissa tää ruokavalio: oon sallinu joitain herkkuja ittelleni, koska eihän se oo psyykkiselle terveydelle hyväks, jos hirveen tiukalla vetää. homma on kuitenkin pysyny kuosissa ja sokerit kunnossa. tsemppiä kovasti sulle kiin! ajattele, et tää on tosi lyhyt aika vaan! mulla on ainakin auttanu suunnitella etukäteen ns. herkkupäivät (esim. lauantai, kun on jotain erityistä menoa) ja arkipäivien ruoat. arkiruokailuhan se on se, mikä on tärkeintä. =) ja vaikka joskus repsuis, ni elä syyllistä ittees hirveesti. ei sekään oo hyväks sulle eikä vauvalle!

tilasin nettikaupasta carriwellin imetysliivit. tulivat tänään ja hyvät on. useampiahan ei sit vissiin kande ostaakaan, kun tissien koko saattaa vissiin muuttua paljonkin. toivottavasti mulla ei ainakaan hirveesti kasva koko, kun nytkin on jo karseen isot (DD)... |O |O |O

tosta maidontihkumisesta: onko myös teillä ensisynnyttäjillä tihkuillut? mulla ei oo siis mitään... toisaalta hyvä, mut syventää pelkoa siitä, ettei pystyskään imettämään... tiedän, turha pelätä, menee omalla painollaan, mutta silti...

nyt sapuskan laittoon ja sit ulos, :wave:

eva & helmi 31+5 (laitoinkohan eilen jo 31+5?)
 
Tyttiliini
Apua, mulle on valehdeltu että uhma menis ohi 4-vuotiaaseen mennessä!!! Poika on nyt 2,5 ja on se ihana mutta on siinä kestämistäkin. Kaikkeen se sanoo aina ensin "EI" ja harkitsee vasta sitten. Ja jos ei mee asiat niinku se haluais, se huutaa ja lyö. Mä yritän muistaa, että se on ihan pieni vielä, mutta välillä menee hermot.

Vähän pahalta tuntu toi ADHD-lasten ja muiden erityislasten kauhistelu. Eihän sitä voi tietää, miten näiden tulevien vauveleiden kanssa menee. Jotenkin haluaisin uskoa, että lapsi on kuitenkin iloinen asia vaikka jotkut lapset on tietysti todella vaativia. Tai siis kauhistella tietysti voi B) Mä olen välillä miettiny tota meidänkin poikaa, että onkohan sillä joku keskittymishäiriö kun se ei tahdo jaksaa mitään pitkäjänteistä. Ja saahan se hillittömiä raivareita. Mutta en mä silti haluais, että joku sanois mulle että voi raukkaa kun sulla on noin kauhea lapsi. Kun eihän se kauhea ole, se vaan ei aina osaa käsitellä kaikkia asioita mitä sen päässä liikkuu.

Nojoo, tän pyhistelyn päälle voin kyllä kertoa, että käytännössä olen nykyään aika lyhytpinnanen äiti. Viimeksi eilen aloin huutaa pojalle kaikista maailman paikoista just kylppärissä, josta se kuulu sitte koko taloon. Oli siinä sitte naapureilla miettimistä, kun poika huutaa ja äiti huutaa
:LOL:
 
mulish, minä oon jo jonkin aikaa käyttänyt liivinsuojia. Paita on märkä heti, jos ei niitä käytä.
Paljonpa olette kirjotelleet, meillä oli tietsikka huollossa melkein viikon, mutta hyvin sitä pärjäsi ilman konettakin.
Nyt 32+0 :wave:
 
Mä nyt jumituin tänne ihan kokonaan :LOL: Mietiskelin noita adhd-juttuja kanssa, siis en tosiaankaan nyt vähättele niitä ongelmia ja tapauksia, Tarpallakin on siellä semmoinen esimerkki että diagnoosi on ihan varmasti oikea ja aiheellinen. Mutta kun tätä adhd:ta tuntuu oikeasti olevan nykyään kaikilla.. suorastaan kansantauti. Oliskos niin että nykyään on vaan liikaa virikkeitä tarjolla..? Tämä on nyt taas näitä mun teorioita joista voi olla montaa mieltä mutta hoitolasten kanssa tein niin että kun menin sinne viikonlopuksi, roudasin ensitöikseni hirveän määrän romuja piiloon ja leluja annoin vaan muutaman kerrallaan, esim. tytöille nukkekoti tai vastaavaa. telkkari ja radio pistettiin kiinni. Tai sitten jos halusivat kattoa dvd:tä niin sitten heitettiin lelut pois näkyviltä.. keskittyminen oli aina paljon helpompaa. En tosiaan tarkoita sitä että etteikö oikeita adhd-tapauksia olis ollenkaan, mut tuntuu vaan että se diagnoosi annetaan liian herkästi nykyään.

tekis mieli kirjottaa pitempään mutta sitten kukaan ei jaksa lukea :D
 
evaellen: olen ensisynnyttäjä ja kyllä tihkuu. Tänään näytti tulevan ekan kerran pieni läiskä oikein puseroon asti päällepäin :eek: Pitänee noita liivinsuojia ruveta kattelemaan sillä silmällä...

siruko: mulle on tullut nyt hiukan vajaa 7kg eli ihan tyytyväinen oon... Meilläkin mies oli firman pikkujouluissa ja sit meni siltä taas koko seuraava päivä makoillessa krapulan kourissa. Sillon aina v*tuttaa, että eikö iso mies osaa ottaa kohtuudella koskaan :kieh:

Jahvetille jaksuja, kyllähän tuo vähän mahataudilta kuulostaa :hug:
 
evaellen juu ne perusjutut saa sairaalasta ja sitä tarkotinkin, että ei tarvii alkaa panikoimaan, jos joku jää tai ei ole hommattuna sairaalaan mukaan =)
Itse en ota vauvalle mitään mukaan, itsellekin aivan minimaalisesti, luultavasti tällä kertaa jätän pesuaineetkin yms pois. Puhelin, lompakko ja kamera saa luultavasti riittää =) En aio siellä kauaa viihtyä ;)

Maidontihkumisesta, niin mulla ei koskaan ole odotusaikana vielä juurikaan itelleen tihkunu. Ainoostaan esim yöllä, jos on tissi jääny puristksiin jotenki, niin sit tihuttelee ja jos puristaa, niin kyllä sitä tulee...muuten ei. Mut synnytyksen jälkeen sitä on aina riittäny niin paljon, et vitoset ois kyllä ruokkinu :D

Tyttiliini mie en ainakaan kauhistele ADHD tai muutenkaan erityislapsia/aikuisia...mulla vaan meneepi herrrrmot :p :kieh:

Marie mimmoset vaunut löysitte? =) Mie kanssa entinen Emmaljunga-friikki kelpuutin tälle muun merkkiset ja paljon paljon halvemmat ;) :whistle:

Kolmas koneellinen vauvanpyykkiä koneessa pyörimässä :D Viel ois yks jälellä, niin sit olis pesty lakanatkin ja kaikki viltit yms =)
Sit saa vauva tulla :LOL:

Jahvetti 32+4

 
Tyttiliini
Joo Siruko mä olen pohtinu samaa. Kun siinä on oikeastaan kaksi puolta. Toisaalta ylidiagnoosi on kurja juttu, kun se leimaa lasta ja siinä ehkä turhaan pidetään pahoina lapsen luonteenpiirteitä. Onhan niitä vilkkaita ja levottomia lapsia, eihän sen tartte olla sairaus. Mutta sitte taas toisaalta voi olla niinkin päin, että jos mitään diagnoosia ei tehdä, lasta pidetään vaan ilkeänä ja pahantahtoisena eikä ymmärretä, ettei se ehkä mahda levottomuudelleen tai raivareilleen mitään.

Miehistä sen verran, että mun mies joka ei aina ole kaikista empaattisin tyyppi on kyllä viime aikoina ollu aivan ihana. Vaikka se joutuu tekemään hirveästi töitä ja hoitamaan päiväkotireissut ja käymään kaupassa ja tiskaamaan ja imuroimaan kun mä yritän levätä ettei tulis verenvuotoja enää, niin se jaksaa silti olla vielä herttanenkin. Niin ja poikaakin se hoitaa enemmän ku mä nykyisin. Okei no ei meillä siistiä ole, kämppä on kaaos, mutta perusjutut tulee hoidettua ja mä saan levätä kun tulen töistä, se on ihanaa kyl.

Mies ei myöskään juo usein, mutta sitte ku se juo niin jälki on kyllä samanlaista kun mitä täällä on jotkut tilittäneet. Että siitä kankkusesta toipumiseen ei välttämättä riitä yks eikä kaks päivää...

Mä olin eilen yhden hyvän ystävän luona käymässä ja se selitti, että on illalla menossa kaljalle. Yhtäkkiä muhun iski kauhea hinku päästä baanalle ja kaljottelemaan. Siis mitä??? Ihan älytöntä. Ei mulla esikoista odotellessa tällasia mielihaluja ollu. Toinen juttu on tupakointi, vaikka mä oon voinu pahoin aika paljon tän raskauden aikana niin välillä iskee hurja hinku pistää tupakaksi. Mä siis olen polttanu aika kauan, lopetin ku aloin odottaa esikoista ja sen jälkeen polttaminen on ollu aika satunnaista.

Mutta siis hei haloo, merkillistä on tää mun orientoituminen kahden lapsen äidiksi kun kaljaa ja tupakkaa pitäis muka saada :whistle: Ettei kellään mene närästyslääkkeet väärään kurkkuun niin pitää varmaan tarkentaa, että en mä oikeasti aio juoda tai polttaa B)
 
Tyttiliini
Niin siis Jahvetti ja Tarppa, ei todellakaan ollu tarkoitus haastaa riitaa noilla adhd-jutuilla! Tää raskaus tekee vaan musta sellasen, että jotenkin otan liian ärhäkästi kantaa. Vaikka todellakaan en ole mikään enkelimäisen kärsivällinen pyhä äiti -tyyppi itse.

Siruko, multa puuttuu toi sun itsekuri, mä kirjotan niin pitkiä juttuja ettei kukaan taatusti jaksa lukea :kieh:
 
Tyttiliini
Ei nyt mä en pysty ollenkaan lopettamaan kirjottamista!

Evaellen, pakkaa hammasharja! Ainakaan Naistenklinikalla sellasta ei saa vaikka muuten kaikkea onkin äideille ja vauvoille. Ei oo kivaa kärvistellä hampaat karstassa, siinä on muutenkin vähän sellanen vähemmän fiini olo synnytyksen jälkeen =) Ja jos ei verkkopikkarit ilahduta niin omat voi olla kivemmat.
 

Yhteistyössä