** Helmikuun Helmet** joulukuu

siruko :wave: täällä yks joka on aikeissa synnyttää OAS:ssa. Kuuluisin "oikeesti" oys-piiriin. Mut meiltä on OAS:n yli 40km lyhemmästi.

tääl oli mukava v.loppu. vietettiin kaksin kotona koko v.loppu (harvinaista herkkua, ettei käydä missään, tai varsinki se et mä tyydyn olemaan monta päivää kotona). Lauantai meni siivotessa jne. sunnuntai otettiin muutoin vain rennosti! no sen verran kävin sunnuntaina ihmisten ilmoilla, et käväsin kirkossa nuorten jousisoitin joulumusiikki konsertissa, kesti vajaan tunnin :D oli mahtavaa kuultavaa.
 
Hyvinki talviset heipat |O :wave:

Täähän on jotain kamalaa tää synkkyys mikä täällä on! :eek: Missää ole lunta ja joulujuttuja kauppojen ikkunat täynnä :D

Täällä vuotaa tissit ja hyvin vuotavatkin! :LOL: Mutta onneksi ei ole vielä suojuksiin tarvinu turvautua, ei vielä niin pahana ole.. Joskus jo sanoinki että huomaa yön jälkeen missä mamma on nukkunut ku maitoläntti siellä täällä lakanassa :D :snotty:

Pidennetty viikonloppu meni mukavasti kotona ollessa ja tein jopa porkkana- ja lanttulaatikotkin jouluksi :xmas: Vielä olis suunnitelmissa toinen satsi mutta saattaapi jäädä laiskuuden takia tekemättä :saint:
Mutta joulupiparit pitää tehdä ja kiitos zukulle tuosta reseptistä, kuulosti niin helpolta että pakko kokeilla :D
Itsenäisyyspäivänä käytiin miehen kotona syömässä ja illalla sitten piti linnan juhlat kattoa, olisivat vaan voineet kyllä olla hienommatkin kun sentään juhlavuosi oli =)

Enää olisi viisi työpäivää jäljellä ja niistäkin kaksi menee palaverissa niin voiko olla mukavempaa :D Sitten saa alkaa laittamaan joulua, ja vauvaa varten jo vähän enemmänkin kun aikaa tulee olemaan reilu kaksi kuukautta :heart: :heart:

Oma olo ei ole sen kummempi, poju on tainnut kasvaa jo hyvän kokoiseksi ku liikkeet tuntuu jo toosi selvästi ja useammin ku ennen.
Kovasti/paljon supistelee kun seisoo kauemmin mutta eivät onneksi ole edelleenkään kivuliaita.

Mutta nyt lähen kaupungille vähän jouluostoksille ja joulukortit ostamaan! :wave: Perjantaina pitää olla postissa ja taas se tuli liian aikaisin/vauhilla :D
 
täällä kans joulukortteja väsätty..tai tarkemmin lähetän meidän (häistä) kiitoskortit joulukortteina. Oli vain ihana urakka kirjoittaa kuviin 100krt kiitos jne. ja taakse hyvän joulun terveiset. Onneksi olen säästäny suurimman osan osoitteista tallessa, hää kutsujen jäljiltä.
Onkohan nuin iso määrä kortteja halvempi lähettää joulumerkeillä vai 2-luokan merkeillä..postiin menee n.80 korttia kaikkinensa. Pikaisesti laskin et on halvempaa laittaa nuilla joulumerkeillä... tuntuu silti "kalliilta" tai voiko sanoa että jopa turhalta rahan menolta, mut pakkohan nuo on lähettää (en nyt tarkoita kalliilla posti merkkien hintaa, vaan yleensä). No kuvat ei onneksi extrafilmin kautta tullu kalliiksi.
 
heipsan :wave:

tyttiliini: mulla samoja fiiliksiä välillä kun sulla ton röökin ja juomisen suhteen B) enkä siis tosiaan aio niitä tehä mut välillä tulee semmonen olo et oispa kiva :whistle:

jahvetti: koksista aika nihkeesti antavat tuttia et oma kannattaa olla mukana. ja se pesuaine on ihan pyllystä, parempi olla omat, varsinki jos hiukset on yhtään käsitelty. mulla lähtis tukka jos niitten aineitten varassa oisin :whistle:

äitsy: aika paljon samanlainen masu sulla kun mulla :D mulla vaan noita arpia on alhaalla :kieh: tiesitkös sä kumpi on tulossa? vaikka eihän mahanmuoto sitä sukupuolta kerro B) mulla on nyt paljon enempi pallomainen maha kun pojasta mut on tota rasvakerrostakin vähempi B)
 
heipsan.

Hirveesti tekstiä taas tullut ja silmät tihrullaan niitä yritin kaikkea lukea. Muisti vaan on aika heikon lainen.

Hei kertokaas mulle kun on nyt tullut noita maksa ja sappi arvoja ja niiden kohoamisista. Niin missä sillasia tutkitaan. täytyykö itse vaatia et testit tehdään vai onko jokin automaattinen neuvola tutkimus. Tyhmää täytyy aina neuvoa. Kun mä en ikinä selviäis ylitse mistään pienen vauvan kuolemasta tai varsinkaan kohtukuolemasta se olisi kohdallani ylitsepääsemätöntä ja koko raskaus ajan nähnyt painajaisia kaikista asioista mitkä liittyy tuohon.

Kutinaa kyllä löytyy tänäänkin aamulla olivat kämmenet tulessa ja kutisivat ja ylä vatsa pistelee. Vauveli kyllä liikuskelee joten pitäisikö silti johonkin soittaa. Olen näissä asioissa mielummin soittamatta kun hävettää pelätä kaikkea. ja pelkään että minut vain nauretaan ulos jokapaikasta jos valitan.

Perjantaina olisi neuvola mutta kutinaa on ollut nyt jo kolmena päivänä. :/

niisku-neiti & rinsessa 31+6
 
Siruko mulla kiloja tullut reilu 17 :ashamed: eli tiedän miltä tuntuu kun leviää. Raskausarpia ei onneks oo paljon tullu kun iho oli löysä viime talven laihdutuksen jäljiltä :LOL: :LOL: SF mitta oli 34, mut Onni majailee tosi ylhäällä ja se kasvattaa mittaa.
Viimeks kun kävin neuvolassa 3vkoa sitten siellä oli joku sijainen ja tänään oli taas oma täti. Se sit rupes nyt "jo" puhuun synnytysvalmennuksesta ja kyseli et kävinkö perhevalmennuksessa sillon marraskuussa.. Kuinka mä olisin voinu mennä kun ei se ollu sellasesta kertonu??! :headwall: Synnytysvalmennus olis sit 17.1. ja tutustuminen samoihin aikoihin. Jep, jep, ei viimetippaan jäänytkään.. No uloshan se tulee kuitenkin. :kieh:
Tavarat kaverille alkaa olla hankittuna, kunhan joku pesis kaikki vaatteet ja ompelis korisänkyyn suojuksen. Itsellä on niin saamaton olo ja käyn vähän hitaalla. Onko muita jotka yleensä jouluihmisiä joilla tänä vuonna joulumieli kateissa?
 
cruella ennen ainakin koksissa oli LV:n tuotteita...ja niitä toisinaan kotonakin käytän =) Et kyl ne on mulle ainakin passannu ;)
Ja tutinkin oon joka kerta saanu...PYYTÄMÄTTÄ! =) Mut kai niissäki on eroja, et kuka antaa ja kuka ei...En mie sinne kuitenkaan ala matkalaukun kanssa menemään :D :kieh:

No joo, se hammasharja pitää muistaa, se jäi tuolta edellisestä "listasta" ;)

Mulla on maha ihan ku ois jalkapallo mahassa :whistle: Tuos ihan alhaalla (ei alempana vois olla!!!) tollanen pallo...olis ees vähän ylempänä, niin ois helpompi olla |O Kiva olla koko aika jalat levällään vaikkei maha iso olekaan...

Huomenna olis neuvola, saa nähä mitä sf-mitta nyt sanoo...viimeksi (rv 30+1) se oli 25cm...vähän ite luulen, ettei oo kovinkaan paljoa noussut. Eniten kyl jännittää, että onko tuo kääntyny pois poikkitilasta. Ite luulen, että on, mutta mutta... :whistle: :kieh: Niin se yllätti viimeksikin...

Mulla kanssa sillon tällön noita kutinoita ollu, mut en oo viel sen kummemmin pistäny niitä merkille...täytyy kuitenki kai huomenna neuvolassa mainita. Samoin tästä joka päiväsestä päänsärystä :/

Nyt on vauvan vaatteet ja kaikki lakanat, pyyhkeet yms pesty...että nyt saa mun puolesta vauva tulla :D Toki vasta sitten vuodenvaihteen jälkeen :p Mut ompahan kaikki laitettu. Kohta en kuitenkaan jaksa enää olla pystysä yhtään, nytkin työn ja tuskan takana vajaa 30min seistä |O :'(

Joo...kohta olis jo tammikuu käsillä :D Vaikka täällä helmikuisissa oon, niin tammikuuhan on "mun kuu", kun la on tammikuun puolella, et ihan täpinöissäni ootan :D Vaikka 100 varmaan menee 2 viikkoa yli :LOL: :LOL:

Tein äsken nakkisoppaa ja kun soppa oli muuten valmis, niin tajusin etten ollu laittanu nakkeja ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

:saint:

Jahvetti 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja sutska:
Onko muita jotka yleensä jouluihmisiä joilla tänä vuonna joulumieli kateissa?
Täällä yksi :wave: :wave:
Tuo lumen puute on kyllä varmaan yksi iso osatekijä, ettei juuri joulumieltä ole |O Sekä tietenkin se, että on aivan kaamea olotila juuri nyt... :/ Ei jaksa juuri omaa napaa pidemmälle ajatella :ashamed:
 
Moikkelis täältäkin välillä!
Siis jokunen aika sit kirjoitin,että ei oo vaivan vaivaa. Enää en kirjoita..nyt on niin kovat issias? tai mikä lie kipu,issiakseksi sitä nyt oon kutsunu.On oikeesti pinna äärimmäisen kireellä kärsimysten takia ja sit tietty haistatin paskat ukolle lauantaina joka sit suuttu ja oltiin v.loppu mykkäkoulua.Nyt onneks jo sovittu..mut hitto kun ei oo kykenevä enään tekeen kaikkea kotihommaa niinkuin ennen niin alkaa ärsyttään. Kyllä mies auttaa jos pyydän mut silti. |O |O Kaikki hokee et koita levätä..juu varsin helppoa kun on 2 pientä lasta(3v3kk ja 1v10kk)..ja molemmat kotihoidossa. Nyt on alkanu menkkamainen kipu ja yölläkin suppaili kivuttomasti ja oli sitä menkka juilintaa.
Onneks huomen aamulla on äippäpolille aika niin kuulen mikä on tilanne yleensäkin tuolla alapäässä.

Millä te helpotatte issias kipua? Mä otin porukoilta eilen kylmägeeliä ja kait se hiukan auttaa.

Mulla ei valu rinnoista yhtikäs mitään.

Kiloja on tullu jotain 4kg suunnilleen. Seuraava nla on 3.1 niin sit näkee paljonko on kinkkua syöty. :LOL:

Mamitre ja poppo 28+6
 
Tervehdys kaikille!

c81 onnea kovasti! Joko olet tottunut uuteen nimeen? Mä muuten kyllä totuin nopeesti, mutta edelleen on välillä tullut erehdyksiä kun laittanut nimikirjaimet niin tuleeki vanhan sukunimen kirjain... ja vastahan sitä on 3v oltu naimisissa niin eihän sitä vielä voi muistaa :D

Uhmasta on ollut puhetta. Just eilen miehen kanssa puhuttiin että kun tuo neiti (kohta 6v) kokeilee/kiukuttelee mlle nyt ihan kauheesti. Mä oon ihan sitä mieltä että se vaistoaa (ja on kyllä puhuttukin) että mä oon väsyny niin ihan sillä kokeilee. Ja nää miehen iltavuoropäivät oman työpäivän jälkeen on kyllä tosi rankkoja :/ Muutenkin työpäivän jälkeen tosi väsynyt ja sitten on kaikki iltahommelit ja koirankäytöt ym. Mutta eiköhän se tästä, onneks näitä ei montaa ole viikossa ja sittehän se toivottavasti helpottaa kun kotia jää niin ehkä on vähän pirteempi :whistle: Ja painoa voi laittaa sanalle ehkä...

Tänään tuli postissa se lämpöpussi tohon kaukaloon, on muuten tosi ihana. Neidin kanssa jätettiinkin sen iso nukke kaukaloon pussiin ja eteisen lattialle niin saa isäkin ihmetellä kun tulee töistä. Vähän neiti tossa jännitti että luuleekohan isä että siinä onkin oikea vauva :D

Kysyn nyt uudestaan kun en vastauksia saanut että oletteko saaneet päätöksen koska äippäloma alkaa??? Mä kun en ole sitä saanut :/

Liivinsuojistakin on ollut puhe, mä en esikoisesta tarvinnut ennen syntymää (enkä kyllä heti sen jälkeenkään) niitä eikä ainakaan vielä ole ollut mitään tarvetta. Tippaakaan ei ole tullut. Tosin mulla tuo maidon tulo oli aika vähäistä että lisämaitoa on tarvittu alusta saakka ja maidontulo loppui kun seinään 3,5kk:ssa. Saas nähdä kuinka tällä kerralla käy!

Joululahjat rupee olee hommattu, pari pakettia enään puuttuu. Ja varmaan sitä tytölle tulee vielä jotain haettua. Vielä kun sais ne paketoitua... Täytyy yrittää joku päivä kun on oikein pirteä... että täytyy varmaan odottaa ensi joulua :LOL:

Nyt pikkulevolle ni jaksaa sitten koiran kanssa lähteä tuonne pimeään ja märkään.

Vinja ja Urmi 29+0
 
Voi äly mun kanssa! Kun ton viesti lähetin niin tajusin että oli taas jäänyt vika sivu viesteistä lukematta. No, rupesin niitä sitten lukemaan ja rupesin miettimään et miten joku on alottanu viestin ihan samalla tavalla ku minä että vähänkö noloa kun kaikki luulee et oon matkinu :headwall: :headwall: Luin sitten omaa viestiä :headwall: :headwall:


Jahvetti
hyvältä kuulosti sun nakkisoppa..!
 
Tyttiliini Mie lopetin vasta, kun tulin raskaaksi, eli noin ½v. sitten ja tupakanhimo on melkein kokoajan. Aina kun nään, että joku polttaa tai puhutaan tupakasta niin rupee tekeen mieli. Kuitenki minnuu ällöttää "vanhan" tupakan haju esim. appiukon luona, se minnuu on ällöttäny aina. Siksi me lopetettiin sisällä polttaminen viime uutenavuotena, oli meiän uudenvuodenlupaus =)

Vinja Miulle tuli äippäloman alkamispäivä siinä samassa kirjeessä missä ilmotettiin äitiyspäiväraha. Miulla alkaa 29.12, vajaan kolmen viikon päästä :)

Niin ne gallupit.. Painoa on tullut 9kg toistaiseksi ja maitoa tihkuu ihan pikkunen tira, kun puristelee vähän aikaa.

Ollaan nyt kotona ja mies tekee tuolla työhuoneessaan hommia ilmeisesti koko illan :kieh: Hitto, että sapetti lähteä sieltä äitiltä |O
Pitäsköhän leipoo piparitalo, jos siitä tulis parempi mieli? Ostettiin se Muumitalo- piparitalomuottisarja :D Sellasen ajattelin väkertää. Taikinaa olis pakkasessa ja ranskanpastilleja ja sokerikuorrutetta odottamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kysyn nyt uudestaan kun en vastauksia saanut että oletteko saaneet päätöksen koska äippäloma alkaa??? Mä kun en ole sitä saanut :/

Vinja ja Urmi 29+0
Hei

Minulla on la 11.2. ja äitiysloma alkaa 7.1. Olen saanut Kelalta vain äitiyspakkauksen, mutta ä-rahatietoa ei vielä ole tullut. Tuon loman alkamisajankohdan sain oman työpaikan palkkatoimistosta, en Kelasta. Alkaa mennä hermot kun ei ole tietoa paljonko rahaa tulee keväällä. Tuo panttaus voi johtua tulojen nousun vertaamisesta, tietääkö joku koska päätös mahdollisesti tulee, jos tuloni ovat nousseet tänä vuonna sen verran, että maksavat tämän vuoden perusteella eikä vuoden x perusteella? Käsittääkseni työnantaja on pyytänyt Kelaa vertaamaan uusia tuloja, mutta jos ne vahvistuu vasta ensi vuoden puolella niin kovin menee myöhäiseksi tuo tieto...



 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Mies on ollut oikein katuvainen viime viikon hippaloinneistaan :whistle: Että näköjään mykkäkoulu tekee toisinaan hyvää..

Ei ole maitoa tihkunut toistaiseksi, onneksi.

Kiloja tullut 8. Toivottavasti ei ihan älyttömiä määriä enää kertyisi. Äitini oli kerännyt 25kg joka raskaudessa (3 lasta), mutta sanoi kaiken lähteneen imettäessä pois.

Nyt alkaa täälläkin neuvolakäynnit olla 2 viikon välein, ensi viikolla siis uudestaan.

31+1
 
Kiin ja Kipsu mä saan sen rahapäätöksen vasta joskus ens vuoden puolella kun pitää joulukuun palkat odottaa ennenku ne sen voi kelassa laskea paljonko tuun saamaan. Mutta netistä sillä laskurilla oon kattonu ja työnantaja siihen luottaa että se pitää paikkansa niin jään sitten 21.1. Tosin lomalle jään varmaan viikkoa aikasemmin. Ja onneks tossa on reilun viikon joululoma niin ei ole enää montaa viikkoa töitä!

Mä tein toissavuonna muumitalon ihan paperikaavoilla, tänävuonnakin lupasin muumitalon tehdä, oliko noi muotit kätevät? Jos kävis sellaset vielä hakemassa ennenku rupee väkertää...
 
jahvetti: en muista minkä merkkistä pesuainetta oli -05 mut mun käsitellyille hiuksille on parempi et omat. muuten kyllä ihan ok. ja se tuttikäytäntö on käsittääkseni muuttunu niinku ne vierailuajatki. tutin saa muistaakseni pyydettäessä mut tuputeta sitä ei kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mä tein toissavuonna muumitalon ihan paperikaavoilla, tänävuonnakin lupasin muumitalon tehdä, oliko noi muotit kätevät? Jos kävis sellaset vielä hakemassa ennenku rupee väkertää...
Nopsastihan tuo meni muoteilla tehdessä. Ainut miinus on, että ikkunoiden "sisus" ei lähde muotin mukana pois, vaan ne joutuu nyppimään :/ Mutta eipä tuo iso juttu ollut. Ja mukana tulee 2 muumihahmoa, miulla oli paketissa Muumipappa ja -mamma. Myytä olisin tietenkin toivonut :D Kiva oli väsätä. Miulla on osat koristeltu, odottelen huomiseen kuorrutteen kuivumista ja rupeen sitten kokoomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: en muista minkä merkkistä pesuainetta oli -05 mut mun käsitellyille hiuksille on parempi et omat. muuten kyllä ihan ok. ja se tuttikäytäntö on käsittääkseni muuttunu niinku ne vierailuajatki. tutin saa muistaakseni pyydettäessä mut tuputeta sitä ei kyllä.

Vierailuajat?? Tiiätkö miten??
Toivotavasi niin, ettei sais tulla kukaan muu, kun oman perheen jäsen, siis mies ja isommat lapset :D :kieh: Että mä vihaan kun siellä ravataan... :whistle:
 
Iltaa

niisku-neiti noihin maksa -ja sappiarvon mittauksiin saa labraan lähetteen omalta neuvolantädiltä. Oireiden perusteella niitä määräävät. Mulla oireina kutina käsivarsissa ja pohkeissa sekä mahassa. Kylkeen pistää toisinaan ja öö..en nyt muista oliks muuta, miks just noi kokeet otettiin.

Painonnoususta ilmeisesti joku galluppi. No komeat 14kg tullut nyt :whistle: .

(.): Kävin labroissa ja neuvolassa tänään. Sain maksa-arvot jo tietää, ne oli onneks laskussa, nyt vaa tarttee odotella viikko niitä sappiarvoja..jos ovat samassa jamassa tai nousseet vielä, lähete KYSiin lisätutkimuksiin.
Verenpaineet oli ok, 130/75, painoa 219g/vko (ei paha ei paha, jee :D ), sykkeet 135 ja sf-mitta 32cm, pissat puhtaat. Mainitsi useaan kertaan, että minua huimaa, eikä sitä ole aiaksemmin ollut, mutta ei MITÄÄN kommentoinut |O :kieh: . Muutenkaan en saanut minkäänlaisia vastauksia, että miten esim. vaikuttaa vauvaan toi, että sappiarvot koholla..ts. mitä se tarkottaa. Rupes v*tuttaan oikeesti. Tätsy vaa näpytteli tietoja koneelle, ei neuvon neuvoa!
Pullan liikkeistäkin mainitsin, että laiskempi ollut, niin siihen anto liikelaskumääräyksen. Herkästi pitää ottaa KYSin puoleen yhteyttä, jos arveluttaa.
Olo nyt muutenkin aika älyttömän tukala. Alaselkä ollut kohta viikon ylikipee, kaurapussia ja ihan panacodia pakko ollu ottaa. Sit se fasettilukko tuolla lapojen välissä meinaa jämäyttää yläselkää. Issias ärhäkkä ja supistukset napakoita ja kipeitäkin. Ja ne viillot tuolla sisuksissa, ai ihanuus, ku joku puukolla kaivelis värkkiä :x |O :( .

Minäkin sain pestyä vauvan vaatteet ja lakanat&peiton. Kuinka moni on laittanu jo pinniksen kasaan? Ku hirveesti himottas sekin tonne jo kasata. Muute kaikki taitaa ollakin valmiina..paitsi mun imetysliivit |O ! En saa aikaseks niitä hankkia ja en ees tiedä, myykö tässä tuppukylässä kukaan niitä. Tietääkö joku, myykö Prismat tai CM:t imetysliivejä???

:heart: nelli&pulla 31+4
 
mä en oo löytäny ainakaa marketeista imetysliivejä,,,tilasin anttilasta kahet kympillä,ihan passelit on,samaisia oon enneki tilannu...on tännekki painoa tullu 14kiloa ainaki =) siinäpähän lähtee pois joskus
 
nelHM meillä on pinnasänky ollu kasattuna makkarissa jo 2kk =) Mutta se on täynnä roinaa, sitteriä, jumppalelua yms =) hyvä varasto toistaiseksi ;)
Ja kyllä Prismassa ja CM:ssä on liivejä, ainakin täällä =)
 
Vinja Minäkin olen Kelan laskureilla katsonut äitiys- ja vanhempainvapaan ajankohdat työnantajaani varten http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Lisäksi Kelan sivuilta pääsee katsomaan omia tietojaan liittyen mm. vanhempainrahan ajankohtaan, määrään ja maksukausiin http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160104104919IL?OpenDocument -linkin kautta. Palveluun kirjaudutaan käyttäen pankkitunnuksia.

Virallista kirjettä äitiys- tai vanhempainrahakauden ajankohdasta ym. en ole vielä kotiin saanut, mutta netin palvelun kautta olen tietoni jo nähnyt. =)

lammenkeiju 32+3
 
moro,

nyt on käyty joogassa ja taas on hyvä fiilis...

tyttiliini ja cruella: mun on tehny monta kertaa mieli lähteä viihteelle... sillon ihan alkuun ei tehny, mut nyt lähiaikoina on ollu monta kertaa semmonen fiilis, että oispa mukavaa kupitella kavereitten kanssa ja vetästä körssi. ja minäkään EN SIIS TODELLAKAAN AIO tehdä sitä! jaksan kyllä odotella... =)

mamitre mä oon alaselkäkipuun (en tiiä onko se sama kun issias, ei kai)käyttäny mikrossa lämmitettävää kaurapussia. toimii! :attn: niitä saa tavallisista tavarataloista, itse ostin sokkarilta, maksoi muistaakseni jotain 10e. saa niitä myös apteekista, mutta taisivat olla arvokkaampia siellä. oon kuullu, et ihmiset on lievittäneet myös synnytyskipuja (avautumisvaiheessa) tolla pussilla, et aion ottaa omani matkaan synnärille.

vinja: äippälomasta en oo saanu päätöstä. kelan sivuilla olevalla laskurilla laskin sen ja ilmotin sen mukaan duuniin. äippärahapäätöstä en ees oottele ennen ens vuotta, kun työnantaja maksaa palkkaa ekat kolme kuukautta.

nelli: pinnis on kasassa. ollu jo lokakuusta lähtien... pedannu en oo kylläkään vielä, eikä patjaakaan oo hankittu.

painoa ei oo tullu yhtään: viime neuvolakäynnillä oli heittoa ekaan neuvolakäyntiin muistaakseni 400g miinusta. :attn: mulla oli omasta takaa ylimääräistä, niin ettei oo väliks vaikkei tuliskaan yhtään! :attn: nyt joku kauhistelee siellä tietysti, mutta en siis todellakaan oo yrittäny laihduttaa! oon vaan kiinnittäny huomiota enemmän syömisiini ja jättäny alkoholin pois. ei mulla mitään a-ongelmaa oo ollu, mutta kävin ennen enemmän kaikenlaisissa tilaisuuksissa, missä tuli aina otettua pari-kolme lasia viiniä ja sen lisäks sit vielä viikonloppuhuvijuhlinnat päälle, niin aika paljon kaloreita on jääny ton alkoholin myötä pois... =)

 

Yhteistyössä