** Helmikuun Helmet** joulukuu

Vielä imetyksestä: Itse ainakin huomasin esikoisen kohdalla, että kannattaa pyytää imetysohjausta useammaltakin kätilöltä ja lastenhoitajalta, sillä jokaisella on omat "niksinsä" ja se saattaa helpottaa alkuunpääsyä. Meillä ainakin rintakumin saa synnärillä lainaan, jos on tarvetta ja tosi helposti sitä tarjoavatkin.

Tarppa: Edellistä peesaten: Mikä kiukuttaa? :hug:
 
evaellen: ainakin meiltä saa sairaalasta rintakumin ja niinku heltu sanoki aika helposti sitä tarjoovat.

kiitos sympatioista ketkä niitä laittokaan, en muista :ashamed: :hug: :flower:

ja ceelle isot onnittelut! :flower: :flower: unohdin tossa aamulla :ashamed:

ja tarpalla sitte näköjään samat fiilikset ku mulla :kieh: mikäs siellä suututtaa? mulla on niin järkky stressi et ahistaa oikee kunnolla :/ en oo syöny ku aamulla ku ei oo ruokahalua ja vauvaki on aika hissuksiin ja paha olo vaivaa ja alamahaa juilii aika napakasti :(
 
Iltoja.

Täälläkin känkkis käymässä... Alkaa turhautumaan pienistäkin asioista. :headwall:

Aamulla huomasin kun kämmeniä kutisi mutta meni ohi ja nyt illalla se tuli takas lähinnä sormenpäihin. Vauveli liikuskelee ihan suht normaalisti niin en lähtenyt soittamaan vielä mihinkään. Katson aamulla tilannetta onko pahenemassa. :/

Onneksi olen saanut nukutuksi hiukan paremmin ja enää 4 päivää koulua ja sitten ihana joululoma alkaa!

Torstaina vai oliko se nyt perjantaina väsäsin piparkakkutalon ja hermo meni siinäkin. Tänään aloin askartelee joulukortteja 20kpl melkein valmista. Mutta vaati erittäin paljon kärsivällisyyttä. Ihmettelen mihin sekin on yht'äkkiä hävinnyt.

Linnanjuhliakaan en seurannut ihme kyllä. Sentään muuten joka vuosi ollut nenä kiinni lasissa ja tuijottanut. Nyt vaan ei kiinnostanut.

Samperin kela suututtaa mua vieläkin. Koko joulukuu ja tammikuu ilman rahaa. Meni joulumielikin ihan lyttyyn kun ei saa ostettua edes mitään pientä kenellekkään.

Ja kelan touhuissakin kysymys oli VAAN 2 päivästä kun en nyt muka sitten ansaitse ollenkaan tukea. Jäi saamatta samalla asumislisä/tuki. Tiukoilla vedellään Ja helvetin heikoilla hangilla suksitaan :'( :headwall: :kieh:

Niisku-neiti & rinsessa 31+4 :heart:
 
voi juma!!! |O |O |O jos loppuraskaus menee samaa tahtia ku viimeset 2 päivää niin miten minä kuvittelen jaksavani hoitaa pientä vauvaa tai ensiksi edes synnyttää..tällä minun esikoisella (5v) on menossa tosi paha uhma,luulin että se alko jo helpottamaan,mutta päin vastoin tilanne pahenee päivä päivältä ja nyt ku ite vielä kipee niin ei jaksas yhtään ja tänään on kyllä tullu sitte ääntä koroteltua suuntaan jos toiseen.. :ashamed: no, jospa se tästä,tuntuu että tuo ilmaki masentaa vielä lisäksi ku sataa vaan vettä ja 5 astetta lämmintä, MIKÄ TALVI SE TÄMMÖNEN ON???

sitte on toinen korva ollu pirun kipee pari päivää ja nyt ku on tämä flunssa niin ajattelin että jos siellä on tulehdus ja sain tänään aikaseksi mennä päivystykseen missä oliki ihan kauheat jonot ja 2,5 tuntia odotin siellä ja lääkäri katto vaan nopeasti korvat ja nielun ja sano että terveet on, kiitos ja hei. JA TUOSTA HYVÄSTÄ SAIN VIELÄ 22? LASKUN, on se tämä elämä niin ihanaa.. :kieh:

kylläpä taas helpotti ku sai tupista :)

piipero86 & piipertäjä 28+2
 
huomenta,

:hug: kaikille, joita vituloittaa! Niisku-neiti: oletko tsekannut, voitko saada toimeentulotukea joulu- ja tammikuulle?

Täällä on kaikki ok; ärsyttää vaan oma laiskuus, kun en oo melkein viikkoon tehnyt mitään liikunnallista... vaikka oisin siis kyllä pystynytkin jotain kevyttä tekemään. Taidankin mennä nyt heti venyttelemään vähän tohon olkkariin. Jos kattois samalla tota luonto-ohjelmaa... =)

eva & helmi 31+5
 
huomenia taas pitkästä aikaa :wave:

tää palsta on kyllä niin |O jos ilmotus on että katkos on la 19-23 ni miks se alkaa jo perjantaina?? |O |O laitoin vähän palautetta asiasta :kieh:

meilläkin on jo rauha maassa mut aika tarkkaan koko perjantain mökötin :whistle: ehkä toi ei nyt hetkee minnee lähe :kieh:
vauva liikkuu tosi paljon ja on kyllä tosi friikin näköstä ku koko maha heiluu ja raajat erottaa mahasta B) aika tarkkaa oon näköjää unohtanu noi esikon ajalta, heh.
kauheita ilmoja täällä, vettä on satanu ja tuullu ihan hirveesti, hyvä ettei oo tupee irronnu :kieh: tosi joulusta ja talvista juu :xmas: toivottavasti nää nyt tästä paranee vaikka ei täälläpäin kovin hyvältä näytä paitsi keskiviikko. torstaina ois taas neuvola, kiva kun on nyt kahen viikon välein =)

mut nyt valmistautumaan lähtöön, mennään tonne bastioniin kun siellä on joku joulutapahtuma. hauskaa sunnuntaita :wave:
 
Mulla taas sormet turvonneet/puutuneet, katsotaan pystynkö kirjoittamaan..
Meillä täällä mykkäkoulu menossa. Mies oli viihteellä keskiviikkona, kuten myös eilenkin :kieh: No pikkujouluaika kyllä, mutta mutta.. Olipas kiva kun torstai (vapaapäivä ) meni hänellä maatessa, ja sama taitaa olla edessä tänäänkin. Kiva olisi jotain tehdä yhdessä..

Vauvan tavarat on melkein kaikki jo hankittu. Parvekevaunut pitää vielä hakea työkaverin kotoa. Ja varmasti jotain pientä nippeliä hankkia.
Turvakaukaloksi hankittiin Gracon Logico S, toivottavasti on hintansa (169e) väärtti..

Kelasta oli ollut puhetta. Minun äitiysraha-hakemukseni käsittelevät kuulemma vasta aikaisintaan helmikuun puolessa välissä, kunhan verottajalta tulee tiedot -06 -vuodesta :eek: Että ihan kiva. Alkuvuoden saan olla siis ilman tuloja. P*rseestä :/

Alkuviikosta oli nla-käynnillä verenpaineet koholla: 140/88. Sitä kai nyt sitten seuraillaan. Aina ollut about 120/60.
Kotona muistin, että olin ahminut melkein pussillisen Panttereita ennen neuvolaan lähtöä. Ettei niillä olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa.. :ashamed:

31+0
 
evaellen movicol alkaa tosiaan vaikuttamaan hitaammin kuin esim. levolac. movicolia voi ottaa 1pss 1-3krt/vrk ja runsaasti nestettä. alku pömpsiksi tarvii yleensä isomman annoksen.. toivottavasti saat vattan toimimaan.
mulla myös on tuo (työpaikan) kahvi hyvä aamuinen vatsantoimittaja, tosin nykyään olen jättänyt tuon vähemmälle/liki pois..närästää :kieh:
Vaihdoin Obsidan rautataput maltofer tippoihin, niin tuo ummetus/närästys vaiva sitä myötenki helpotti. torstaina on neuvola ni saa sit nähä et onko hb,lähteny nousuun. olo on ainakin parempi. kaks viikkoo sitten oli hb laskenu 103.
 
pessi mä olen kans hakenu äippärahaa v.2006 tulojen mukaan. en ole edes tajunnu tuota etteivät välttis käsittele asiaa aikasemmin. mulla äippäloma alkaa 16.1. :eek: oiskohan sittenkin lomat kannattanu ottaa ennenmmin rahana ja jäädä saikulle..vai oiskohan nuo lomarahat sit laskeneet tuota äippäranaa, tuskin.
 
Palautetta lähti myös täältä tän palstan jumittamisesta! Hitto kun perjantaina olin lukemassa niin yhtäkkiä jumashti koko sivu ja nyt vasta pääsin sisälle suraavan kerran. :headwall:

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki arvot hyvät. Sf mitta 28-29 joka ei pahemmin ollu kasvanu ja painoa oli tullu hulppeat 300g kokoaikana. :D Nyt siis yhteensä kiloja tullu 3,7kg.Jesh! Liikkeet ja äänet ++ ja muutenkin kiva käynti oli.

Itsenäisyyttä otettiin vastaan mun vanhemmilla leipoen ja herkutellen. Kiira Korpi oli mun mielestä todella kaunis pukuineen ja sitten yksi valkoinen kirjailtu puku oli aivan tajuttoman hieno, en vaan tiedä kuka sitä yllään kantoi.

Niin ja suurin uutinen meillä heilui viime yönä peitot! :D :D :D Piiitkään aikaan ja oi hitto kun teki kutaa! :LOL: Mä annoin palautetta viimeviikolla ennen lähtöni ja tässä tulos. :kieh: :heart:

Olin eilen pikkujouluissa joissa muut joi ja rellesti ja minä selvinpäin. Kivaa oli ja kaikki halus mun mahaa painella ja tunnustella jos tuntisivat vauvan. :heart: Siellä se sitten rymys niille. :D
Mara on ollu todella vilkas ja varsinkin iltaisin alkaa konsertit potkuineen.

(.) viimeyönä kramppas jalka(pohje) ja se ei meinannu mennä ohi ollenkaan. Hitto ku piti ihan itkeä kun sattu niin lujaa...
Olotila ihan muuten ollu jees paitsi että alamaha on kipeä. (surprise!!!)
liikkuminen tukalaa ja vaappumista. Perjantai-iltana kävelin Cittarille ja alkoi supistelemaan niin kovasti että mies jo kysyi että lähetäänkö laitokselle. Istumaanhan sitä joutui ja puuskuttamaan ja ihmiset kattoo et mikä tuolla on. :whistle: Onneks sitten helpotti niin päästiin jatkamaan iltalenkkiä. Lyhyt matka kotiin tuntui kyllä 100km:ltä.

joululahjoista päätettiin just miehen kanssa että lähetään käymään Tuurissa kyläkauppassa kattelemassa mitä siellä löytyy...tyttö hoitoon ja kahestaan reissuun...huomenna lähtö siis.
Muutamia paketteja vielä pitäs löytää ja sitten oon tyytyväinen. :xmas: :xmas: :xmas:


Nyt aamupalalle...

Jepsu ja Martti 30+5 :heart:
 
ihana lukea että jotain muutakin ketuttaa!!! kaikilla muilla tutuilla tuntuu olevan niin ihana raskausaika et huh huh. ja mua oikeasti potuttaa! (tohonkin vois laittaa sellasen sanan joka kuvais mun tunteita paremmin) nukuttua en saa kun en osaa nukkua kyljellään + sitten lonkat sattuu, vessas juoksen tunnin välein, selkä on kipeä, mahaan sattuu aina kun kääntyy ONKO NORMAALIA? jne..

mä tuun hulluks jollei tää ulostaudu tammikuun puoles välissä.. ihan totta!!!
 
moro taas,
hitto mitään jaksanu jumpata... menin köllimään ukon viereen sohvalle ja nukuttiin molemmat aamupäiväunet... jos illalla sitten... :whistle:

laitoin kans palautetta palstakatkosta. kyllä vituloitti! :kieh:

me käväistiin eilen ostoksilla ja nyt on helmillä myös hoitopöydän alusta ja patjansuojuslakana. ostettiin myös rengassuojukset vaunuihin. toi patjansuojuslakana olikin hyvä löytö: ajattelin nimittäin, etten mitään muovitettuja froteita laitakaan lakanan alle, kun tuo patjansuojuslakana on sisuspuolelta muovitettua, niin siten suojaa sit koko patjaa. mites muut: ootteko käyttäny mitä suojuksia vai ootteko käyttäny mitään?

sateisiin tunnelmiin, :wave:

eva & helmi
 
päivää vaan kaikille tasapuolisesti!
eilen jo tuntu että tämä flunssa helpottaa ku ei enää pahemmin nokkakaan vuotanu, niin nyt on taas kurkku niin PER#¤LEEN kipeä että ei se tauti oo vielä minnekkää menny..eilen ku kävin täällä hermojani purkamassa niin unohdin mainita sen ku tuo minun ukkoni taas osoitti sen "ihanuutensa"!!! pari päivää sitten mulla oli tosi flunssanen olo ja makasin sängyn pohjalla ja sai niistellä nokkaa minuutin välein ja välillä paleli ja sitten oliki hiki jne jne. NIIN MINUN PITI KÄYDÄ SITTE VIELÄ KAUPASSA! ukko oli sillo just edellisen illan juonu ja oli kyllä jo ajokunnossa niin sitte rupee että "jos minä menen kauppaan niin ostan kyllä itselle mäyräkoiran" niin sitä sitte piti vielä tapella ja minun sinne kauppaan piti mennä että se ei viimeisiä rahoja kaljaan laita PRKL!!!! |O |O |O :kieh: :kieh:

esikoisen kans ollaan nyt aamu päivä ainaki oltu ihan sovussa, ei oo VIELÄ tarvinnu mistään tapella =)

liirah mulla kans yleensä vihloo mahaa ku kylkeä kääntää, tympii aina yöllä noitua :kieh:

evaellen esikoisen aikaan en käyttäny itse asiassa patjan suojuksia, mut nyt ajattelin ottaa sen ä-pakkauksen suojuksen käyttöön
 
Joo,kiitos vaan kaikille jotka lohdutti että sitä maitoa tulee ainakin jonkun verran! Kaikkea sitä ensisynnyttäjä miettiikin ;). Mä oon alkanut näkemään unta vauvoista ja välillä iskee jännitys synnytyksestäkin.. Onhan se aika iso juttu.

Kävin pitkästä aikaa selkäjumpassakin. Teki kyllä hyvää! Sääli kun en vaan ole jaksanut kauheasti käydä viime kuukausina..

 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
pessi mä olen kans hakenu äippärahaa v.2006 tulojen mukaan. en ole edes tajunnu tuota etteivät välttis käsittele asiaa aikasemmin. mulla äippäloma alkaa 16.1. :eek: oiskohan sittenkin lomat kannattanu ottaa ennenmmin rahana ja jäädä saikulle..vai oiskohan nuo lomarahat sit laskeneet tuota äippäranaa, tuskin.
Mä en edes hae vuoden 2006 verotuksen mukaan, vaan 6 kk työtulon (olen yrittäjä ). Niitten kuulemma pitää verrata sitä 6kk tuloa ja viimeksi vahvistettua verotusta, jotta näkevät onko tulot kasvaneet vaaditut 20%. Ihme touhua...
On se hienoa pulittaa satoja egejä kuussa yrittäjän eläkevakuutusta, ja silti kuitenkin kärvistellä kuukausi tolkulla ilman tuloja :kieh: :kieh: :kieh:

Niin ja äippäloma alkaa 7.1.
 
Veljen koneella naputtelen silläaikaa kun muut syö. Taas oli sokerit hirmu korkeella aamulla (7,6), kun innostuin vähän aamupalalla buffetissa juomaan tuoremehua :ashamed: Hitsi, että on huono olo. Uskallan seuraavan kerran varmaan syödä, kun sokerit on alle 5.

Laiva keinu ihan hirveesti! :eek: Vieläkin keinuttaa, vaikka tässä on kuivalla maalla ollut monta tuntia. Miehelle jouduin yöllä hakemaan pahoinvointilääkettä infosta, kun raukka oli ihan kipeä :( Toivottavasti paluumatkalla keinuttais vähän vähemmän.

My taas ujostelee uusia ääniä :heart: Ei ole uskaltanu potkia yhtään sinä aikana, kun ollaan oltu tässä veljen perheen kanssa. Vähän äsken mukeloi, kun istun täällä vaatehuoneen hiljasuudessa koneella :) Pikkunen ujopiimä :heart:

liirah On tässä vaivoja itse kullakin, et ole ainut :wave: Käännökset sängyssä tekee välillä kipeetä, aamusin ei oikein pääse kävelemään, kun lonkat on niin kipeet ja pissi suihkuaa täälläkin alvariinsa ;) Välillä käyn turhaankin, kun en osaa erottaa mikä on pissahätää ja mikä johtuu siitä, kun My painaa rakkoa.

Täällä alkaa olla lasten päikkäriaika :saint: Vessassakäyntitaistelut on käynnissä :D Vajaa 3v. haluaa pissiä seisaaltaan, eikä varsin mennä nukkumaan ... Sööttiä tälleen sivusta seuraajan näkökulmasta :heart:

Kiin ja My 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kelasta oli ollut puhetta. Minun äitiysraha-hakemukseni käsittelevät kuulemma vasta aikaisintaan helmikuun puolessa välissä, kunhan verottajalta tulee tiedot -06 -vuodesta :eek: Että ihan kiva. Alkuvuoden saan olla siis ilman tuloja. P*rseestä :/
Mulle sanottiin Kelasta, että saavat vahvistetut verotiedot joulukuun puolessa välissä ja alkavat sitte heti tekemään päätöksiä tammikuun alussa alkavista äitiyslomista. Mulla alkaa äitiysloma 3. päivä ja virkailija piti melko varmana, että saan päätöksen joulukuun lopulla.

Eikö Kelallakin ole käytössä systemi, että ruuhkaisten alueiden töitä käsitellään hiljaisemmilla seuduilla. Tuntuu kerrassaan ihmeelliseltä, että toisaalla päätökset tulisivat kuukauden tai kaksi myöhässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kelasta oli ollut puhetta. Minun äitiysraha-hakemukseni käsittelevät kuulemma vasta aikaisintaan helmikuun puolessa välissä, kunhan verottajalta tulee tiedot -06 -vuodesta :eek: Että ihan kiva. Alkuvuoden saan olla siis ilman tuloja. P*rseestä :/
Mulle sanottiin Kelasta, että saavat vahvistetut verotiedot joulukuun puolessa välissä ja alkavat sitte heti tekemään päätöksiä tammikuun alussa alkavista äitiyslomista. Mulla alkaa äitiysloma 3. päivä ja virkailija piti melko varmana, että saan päätöksen joulukuun lopulla.

Eikö Kelallakin ole käytössä systemi, että ruuhkaisten alueiden töitä käsitellään hiljaisemmilla seuduilla. Tuntuu kerrassaan ihmeelliseltä, että toisaalla päätökset tulisivat kuukauden tai kaksi myöhässä.
Joo, noinhan se pitäisi teoriassa mennä, mutta mulla on sellainen tilanne, että loppuvuosi 2006 tulee mukaan tämän vuoden tilinpäätökseen (jota ei siis vielä ole tehty).
Eli kyseinen tilikausi on 9/06-12/07. Täytyy yrittää kiirehtiä kirjanpitäjää, että tekisi mahd. pian. alkuvuodesta tuon päätöksen.

Mutta helmikuun puoleen väliin kuulemma virkailijan mukaan menee, kunnes verotoimistosta saavat tiedot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Joo, noinhan se pitäisi teoriassa mennä, mutta mulla on sellainen tilanne, että loppuvuosi 2006 tulee mukaan tämän vuoden tilinpäätökseen (jota ei siis vielä ole tehty).
Ok, tämä "taustatieto" selvittääkin asiaa. :) Ihmettelinkin, että kuinka normitapauksissa voisi olla noin suuri ero.
 
liirah :hug:

Samat tuntemukset täällä.

Pääsis nyt vaan äkkiä nää pari viikkoa eteenpäin ni sit pääsis katsomaan vauvelia ultrassa ja tietäis mitenpäin jo ollaan ja paljonkos on kokoa. Se tieto antaa mulle varmaan lisäpotkua loppuunasti jaksamiselle.

4d-ultra filmikin on jo melkein loppuun kulutettu kun siinä pikkuneiti näkyy tosi hyvin ja tulee jotenkin todellinen olo että kyllä se siellä on. =)

Mahtavia ovat myös potkut aina välillä. :D

Mutta silti on tämä niin hemmetin raskastakin välillä. Mieskin lauleskeli tänään kun istuin sen päällä niin " mä hajoan..." :whistle: Niin oikeestihan se biisi menee " mä putoan..." olisko ollu simo silmua??? Sanoi että painamme vauvan kanssa jo aivan liikaa... :kieh:

Jee äippä soitteli äsken saaraan hakee lipasto tänään meidän vauvan vaatteille. :D

Niisku-neiti & rinsessa 31+5
 
Maanantaita =)

Muutaman päivän pakollinen palstailutauko tuli kun palsta tökki tosiaan pari päivää pahasti :kieh:

Piipero, meillä myös esikko on 5-v ja tuota uhmaa tuntuu esiintyvän aina vaan täälläkin, joskin kausiluontoisesti. Oma pinna tuntuu olevan kovin lyhyt välillä myös itsellä :ashamed:

Mukavaa Keskisen reissua vaan Jepsulle, on kiva päästä joskus miehen kanssa ihan kaksistaan liikenteseen =) Mekin käytiin Keskisellä silloin kun siellä oli joulunavajaiset ja johan oli tajuttomasti porukkaa :D

Liirahin raskausvaivat kuulostaa tutuilta, vessa on täälläkin kovalla käytöllä :D Ja lonkat ja liitokset ihan natisee mutta eihän tässä ole enää pitkä taival jäljellä joten jaksuja vaan sinne vaivoihin :hug:

C81, onnittelut tuoreelle rouvalle :flower: :flower:

Omassa navassa ei mitään uutta, rt:ssä pieni ainakin tällä hetkellä on ja on ollut jo viime lääkärikäynnistä saakka joten toivotaan että viihtyy jatkossakin =) Kovasti jumpataan joka välissä ja on kyllä ihana katsoa kun pienet töppöset viuhuu masussa :heart: Viikon päästä neuvola seuraavan kerran. Sokerit pysyneet täällä edelleen hyvinä, onneksi.

Kiinille edelleen tsemppiä sokiritaistoon, ikävää kun sulla voin korkeena meinaa olla :hug:

Ai niin, päivitin profiiliin palloni tasaviikkojen kuuniaksi :D

Mukavaa alkanutta viikkoa mammoille :wave:

äitsy ja pieni 30+2
 
c81 onnea paljon! :flower: Äitsy80 sinulla on tosi ihana masu =) meidän 5v myös uhmaa,haluaa olla vauva eikä aio ikinä kasvaa esarilaiseksi :) ....tosiaanki sivut tökkiny pahasti enkä oo päässy ollenkaa lueskelemaan tänne.mulla on mietinnässä ne sisarusrattaat,pitäs raskia ostaa ne isopyöräiset :| ,ne onki tosi arvokkaita,,,mun massuun kuuluu hyvää,supistellu eioo ja vauva liikkuu yleensä iltaisin,.hieman issias kipua on ollu ja yöllä kylkeä kääntäessä myös jotain vihlaisuja.flunssaa meinaa pukata :( Ihanaa kohta on jo joulu!! Mukavaa joulun odotusta kaikille!

hilari rv 29
 

Yhteistyössä