** Helmikuun Helmet** joulukuu

Napsuh87: En tiedä tarkoititko vauvojen syntymistä koskevalla kommentillasi ongelmatonta/supistuksetonta odotusta. Mutta itse supistuksista kärsivänä hivenen "loukkaannuin" kommentista
Vaikka kuin yrittäs touhuilla, nii ei välttis tarkota sitä, että vauva syntys tai että yrittäs saada sitä syntymään. Eiköhän ne synny kaikki ihan ajallaan sillon ku siltä tuntuu ja sillon ku ei enää jaksa mahassa olla.
Mieluummin pysyn siis jatkossakin vuodelevossa, enkä yritä supistuksista huolimatta touhuilla luottaen siihen, että vauva syntyy vasta kun on valmis. Tässä vaiheessa jokainen päiväkin ja viikko kohdussa voi olla vauvalle elintärkeä.

Heltu ja Rymy

 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsuh87:
Mä luulen, ettei ne vauvat kuitenkaan synny, ennen ku ne on täysin valmiita. Vaikka kuin yrittäs touhuilla, nii ei välttis tarkota sitä, että vauva syntys tai että yrittäs saada sitä syntymään. :) Eiköhän ne synny kaikki ihan ajallaan sillon ku siltä tuntuu ja sillon ku ei enää jaksa mahassa olla. :D Mulle sinänsä ihan sama millon syntyy, kuhan syntyy elävänä. :)
Taitaapa ne jotkut vauvat valitettavasti syntyä, vaikeivat olisi valmiitakaan... :( Että kyllä mä ainakin toivon vauvan syntyvän täysiaikaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Napsuh kyllä valitettavasti taitaa sun pakkaus vähän viivästyä.. ite oon kyllä helpottunu jos ei muista löydy mitään kun oon jo pakkauksen saanut, jos löytyy niin roudaan koko laatikon takasin ja pyydän sen rahan tilalle se musta on aika omituista että niinki luotettavalla taholla kuin Finlayson tapahtuu tommosta.
Niitä jäämiä löytyi vaan 0,006%, kun suurin sallittu pitoisuus on 0,003%, yli 2-vuotiailla suurin sallittu pitoisuus on jo 0,010%. Aika epätodennäköistä on, että vauva just siitä ruokalapusta saisi allergiaoireita, kun se formaldehydi häviää esim. pestessä pois. Mä oon aika skeptinen noitten myrkkyjen ja jäämien kanssa; niitä kun on valitettavasti nykymaailmassa lähes joka paikassa ja tavarassa. Ja uskon kyllä vakaasti, että enemmän haitallisia aineita on noissa halpatuontivaatteissa ja tarvikkeissa kuin kotimaisissa, senhän on osoittanut nää viimeaikojen "myrkkylelutkin"... Mun mielestä kannattaa yleensäkin vähän kiinnittää huomiota siihen, et mitä ostaa ja tommoset ihoa vasten olevat vaatteet (ja vauvalle kyllä kaikki muutkin) mä ainakin pesen ennen käyttöönottoa. Omatkin vaatteet siis.



 
itsepäisyyspäivän huomenia ;) :wave:

hurjasti juttua tullu vaikka eilen päivällä kävinkin, aktiivista porukkaa mikä on hyvä =) eilinen meni asioilla juostessa, sain parit joululahjatki ostettua, ihme kyllä B) ukko läks pikkujouluristeilylle tallinnaan et kahestaan pojan kanssa oltiin yö. no huomenna tulee ukon pennut taas ni loppuu rauha :kieh:
ja sit sellasesta pitää teille urputtaa kun mullahan ei tuon pojan isä ole kuvioissa aktiivisesti eikä juuri ollenkaan mut on isyytensä tunnustanu kuiteski ja elatussopimus on tehty. eihän se mitään pysty maksamaan yllättäen :kieh: mutta saan kaupungilta sen elatustuen. no, huomasin tossa et se elatussopimus päättyy joulukuussa ja maanantaina äkkiä soitin lastenvalvojalle ja se sano että juu onki sit kiire tehä uus, et hän soittaa sulle kohta kun kattoo koneelta ne tiedot. no ei oo vielä tähän päivään mennessä soittanu eikä vastaa puhelimeen |O :headwall: jos multa jää nyt tän takia elatustuki saamatta ni nostan ison mekkalan ja teen valituksen |O joulu ja kaik tulossa ni joka ropo on enempi ku tarpeen :/ ei paljoo auta mitkään takautuvat, kele....tämmöstä toimintaa siis täällä lastenvalvojalla :kieh:

äitsy: mulla nousi sf-mitta kuukaudessa 25:destä 32:teen ja teki sen pojanki kanssa samoilla vkoilla et kai se sit normaalia on :whistle: itekki ihmettelin huimaa kasvua mut neukkutäti vaan sano et vauva kasvaa noina viikkoina paljon ja se näkyy kyllä sitte painossaki :xmas:
ja tosta ennen vkoa 38 syntymisestä, en mäkään haluis että tää syntyy ennen sitä kun kuiteski sitte vasta täysiaikanen. tai siis vkosta 37 alkaa olee valmis syntymään mut mun mielestä saa mennä vähintään sinne vkolle 38. keuhkothan kypsyy kuiteski vielä lopussaki. ja juttelin tossa äidin kanssa jonka poika synty vkolla 34 vai 36 ja ei kyllä toivonu kelleen samaa. sairaalassa joutu vauva olemaan jotain 3 vkoa ja muutenkin alku oli takkusta. mutta näähän on mielipiteitä ja jokaisella on oikeus omaan =)

mäkin vähän kommentoin tota napsuh87:n juttua et kyllähän niitä ennenaikasia vauvoja syntyy paljonkin ja toiset aivan liian aikasin että valmiita eivät kyllä ole :/ ja tuskin tota täydellistä vuodelepoa turhaan määrätään ja onhan monet sillä vielä muutaman viikon lisäaikaa saaneet ja joskus loppuun asti mikä on hienoa =) jos itellä olis kipeitä suppareita ja muita kivuliaita vaivoja mitkä altistaa ennen aikaselle synnytykselle ni välttelisin kyllä kaikkea nostelua ja muuta rankkaa.

mut nyt aamupalalle ja sit taas liikenteeseen. hauskaa itsepäisyyspäivää kaikille! :wave: illalla sitte linnanjuhlat, pääsee arvostelemaan :D
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!

Ciba mitä teutonian vaunujua teille on tarjottu? Mä oisin halunnu prestiget kovalla kopalla, mutta kun uudenveroset 1,5v vanhat mistralit pehmeellä kopalla vapautu tutulta niin ostettiin sit ne. Mitä tutuilla on pehmee koppa ollu niin ihan ok on, meillä oli tytön ekoissa vanhoissa emmaljungissa kova koppa ja se oli kyllä hyvä varasänky. Mutta innoissani oon kyllä tosta pehmeestäkin ;) Ja jostain luin että teutoniassa se ois vähän isompi kuin muissa vaunuissa, ellei ole ollut jotain myyntipuheita :whistle:

Nyt on ihan kamala ilma ulkona, vettä sato eilisillan ja nyt on tiet ihan jäiset :/ kyllä saa varovasti mennä kun kohta koiran kanssa ulkoilemaan mennään. Hitaasti mutta varmasti.
 
Huomenet =)

Ja mukavastihan täällä on keskustelu herännyt tosta vauvan syntymän ajankohdasta :D

Cruella, sulla kans sit sf tehny melkoisen pomppauksen ja se on kyllä totta että nythän nää vauvat kasvaa hurjasti joten sehän asian selittääkin =) Ja toivottavasti lastenvalvoja hoitaa asian ettei sun tarvi kärsiä toisten vetkuttelusta!

Napsuhille minäkin haluaisin vähän kommentoida ja peesaan Heltua ja Evaelleniä eli jos levolla supistuksia saa rajoitettua niin kyllä se silloin aiheellista on käsky tosissaan ottaa. Joillakin meistä vaan on herkemmin supistelevia kohtuja joihin kaikenlainen liikkuminen ja aktiviteetti vaikuttaa, mä kuulun myös niihin. Kakkonenkin olisi hyvin suurella todennäköisyydellä syntynyt vieläkin aikaisemmin jos olisin jatkanut elämää normaaliin tahtiin. Sitten kun päästään sinne täysiaikaisuuteen saakka niin sitten olen samaa mieltä että vauvat syntyvät kun ovat valmiita eikä millään poppaskonsteilla synnytystä käyntiin saada =)

Niisku-Neidille haluasin myös kommentoida sen verran että mihin ajattelet lääkäreiden määrittelemän täysiaikaisuuden rajan 38-42 viikkoa perustuvan jos kerran vauvat ovat valmiita syntymään jo 36-37 viikolla :eek: Miksiköhän meillä äideillä raskaus ei sitten kestä kuin sen 36-37 vkoa. Ja mä luulen etten ole ainoa hivenen ennenaikaisen lapsen saanut jolla on sitten ollut alkuvaikeuksia uneliaisuuden takia juuri syömisen kanssa joka taas vaikuttaa sokereihin ja bilirubiiniarvoihin :whistle:

Mutta tämä tältä erää ja oikeasti oli mukava herättää keskustelua johon löytyy monenlaisia mielipiteitä, jatketaan samaa rataa =)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille mammoille :wave:

äitsy ja pieni 29+5
 
Eilen oli se SOKERIRASITUS ja arvot oli
paasto 3,6
1h 6,4
2h 7,9

ei kyllä ole mitää hajua mitä nuo tarkottaa ei kommentoinut labrassa milläänlailla vaan sanoi että sitte neuvolassa kerrotaan enemmän... :whistle: Onko teillä hajua mitä nuo tarkottaa???
Minä nukuin TAAS koko yön kertaakaan heräämättä! :eek: Aamulla kusetti kun palokunnanhevosta :x Hyvä että vessaan kerkes... :ashamed: Tänään tulee miehen lapset meille 4 päivää, vaikka piti vasta joululomalla tulla, ei siinä muuten mitä mutta vetäsee aina mehut pois kun toinen tytöistä on ADHD lapsi ja vaikea sellainen :headwall: :headwall: :headwall: minun hermot eivät vaan yksinkertaisesti kestä |O |O |O Ja kaikki lapset on sitte ihan hermona kun yksi toheltaa ja särkee jokapaikan :eek: :kieh: :kieh: Eikä usko mitään!!!!!!!!

Tarppa ja toukka 31+2
 
Hyvää itsenäisyyspäivää :wave:

vauvan syntymäajankohtaan: kyllähän tässä toiveissa olisi, että pääsis sinne viikolle 38 ja siks oon vähentänyt kaiken raskaan pois päivärutiineista. Mulla ilmeisesti myös on helposti supisteleva kohtu ja tällä hetkellä tosiaan koko ajan vaan miettii, että kunpa pieni pysyis kyydissä vielä mahdollisimman kauan :heart: Ja kuten oon aiemminkin kirjoittanut, vaikka vaivoja ja särkyjä on, niin silti nautin tästä raskaudesta!

Haluaisinkin heittää jatkokysymyksen tähän: te kenellä helposti supisteleva kohtu/paikat kypsyneet hyvissä ajoin myös edellisessä raskaudessa: onko paikkojen kypsymisestä ollut "hyötyä" siinä mielessä synnytystilanteessa, että esim. avautumisvaihe olisi lyhyempi tms.?

Tarpalle jaksuja lapsikatraan hoitoon, 4 päivää menee kuitenkin melko nopeasti :hug:

evaellen: oon sun kanssa samaa mieltä tosta formaldehydikohusta, että maalaisjärkeä käyttäen noi pakkauksen tuotteet pesee anyway, joten tuskin tuossa sen kummempaa on. Suuri kohu tosta on noussut tietysti sen takia, että äitiyspakkaus on kuitenkin yhteiskunnan tarjoama etu, jonka oletetaan olevan superlaadukas, kotimainen jne. mikä ei kyllä enää nykyään täysin pidä paikkaansa...!

Niisku-neiti: jos liikkeiden vähyys huolettaa, niin aina kannattaa soittaa neuvolaan tai äippäpolille, niin pääsee ultraan/sydänääniä kuuntelemaan =)

Ulkona on niin harmaa ilma ja kaikki lumetkin on menneet. No, linnanjuhlista saadaan illalla vähän säihkettä ja kotimaista glamouria B)

t. Piipi + typykkä 29+6
Huomenna alkaa 31. viikko, jee!
 
Tarppa:
Eilen oli se SOKERIRASITUS ja arvot oli
paasto 3,6
1h 6,4
2h 7,9
ei kyllä ole mitää hajua mitä nuo tarkottaa ei kommentoinut labrassa milläänlailla vaan sanoi että sitte neuvolassa kerrotaan enemmän... :whistle: Onko teillä hajua mitä nuo tarkottaa???
Ei tuntuis olevan insuliinin erityksessä juurikaan vikaa noiden perustella. Paastoarvosi on ihan loistava, kuten myös tuo 1h arvo, tosta kolmannesta en osaa sanoa, mut ylärajan alla olet.

Tosta syntymäajankohdasta mä en kyllä osaa sanoa mitään muuta kun että mahdollisimman pitkälle olis tarkoitus päästä. Jos on paljon supistuksia ja kypsät paikat niin lepoon pistäisin saman tien. Itellä ei tietääkseni pakat kypsy millään vaikka supistelenkin herkästi joten saan touhuilla ihan niin paljon kuin paikat kestää. Edellisessä synnytksessä ainakin paikat oli visusti kiinni vielä kolmen päivän supistelun jälkeenkin. Nyt en tiedä mikä on tilanne, sillä lääkärikäyntiä neuvolassa ei ole enää tulossa eikä kohdunkaulan tilannetta ole neuvolan lääkärissä tarkistettu kuin lokakuun lopulla. Ultralla sen jälkeen 11.11. todettu olevan 4,5cm ja kiinteä+kiinni.

Tänään on kyllä eilisen peittojen heittelyn jälkeen lonkat ja alavatsa kipeänä, vihloo ikävästi, vaikkei eilen mitään tuntunu.

Vanamo ja Viltsu 30+1
 
Onpas ollut paljon puhetta vauvan syntymisestä. Mä tunnustan hieman jännittäväni sitä, että tää vauva lähtis syntymään etuajassa. Lähinnä siksi että ystävälläni syntyi viikoilla 31+jotain ja vaikka lapsi on nykyään ihan kuin kuka tahansa muukin niin kyllä siinä keskosajassa oli omat juttunsa ja murheensa.. Siksi mä ehkä enemmän mietin just näitä mun omia viikkoja (30+4). Ei se vauva kuitenkaan näytä olevan tulossa vielä.
Todennäköisempää on, että ootellaan vielä 2 kuukautta kuin se kuukausi ennenkuin muksu on ulkona.
Mutta ehkä mä silti olen (eli yritän olla..)valmiina jo tammikuun puolivälin jälkeen JOS se päättääkin tulla. Tällä hetkellä mua vaivaa eniten mun oma kärsimättömyyteni ;)
Eipä mullakaan ole aiempaa kokemusta raskausajasta.. Kertoohan siitä jomun haaveeni litteästä vatsasta (koskaan ei ole sellaista edes ollut)
:LOL:

 
Evaellen joo ihan totta, mut ite olin sen verran pettynyt pakkaukseen että tämä olis ollut hyvä syy saada sittenkin se raha :D Mut ihan totta että noihin myrkkyjuttuihin kannattaa suhtautua maalaisjärjellä. Sillon joku aika sitten oli juttua että Lindexin toppavaatteissa oli ilmeisesti samaa myrkkyä liikaa mut kävin samana päivänä kuitenki ostamassa sen toppapussukan mitä himoitsin ;) Tuosta ruokalapusta, en usko että tuun sitä käyttämäänkään kun oon hoidokeilla hyväksi havainnut sellaiset muoviset "kaukalot" missä on se tasku mihin ruoka putoaa jos putoaa.

Musta tuntuu että jotkut käsitti Napsun kommentin vähän väärin, tai sitten en ite tajunnu.. No en ota kantaa enempää etten aiheuta mielipahaa kenellekään. Itselläni on sellainen kutina että taitaa mennä yli la:n. Jos tämä olo ei tästä kummene niin eipä kyllä haittaakaan yhtään, kunhan nyt ei kasva ihan hirveän isoksi kuitenkaan :D

Vauva on edelleen tosi hiljainen. yhden ainoan kerran liikahti aamulla kun heräilin, ja koko yönkin antoi nukkua.. noh, odottelen vielä.

Mulla on vauvalle kotiintulovaatteet valmiina muovipussissa :D laitoin sinne toppiksen, bodyn, potkarit, sukat, tumput ja lakin. Meillä on 5min matka synnäriltä kotiin, joten en viitti kovin hirveesti vuorata pientä. jospa se tuo riittäis. Autossa kuitenkin on lämmin.
*muoks* piti sitte mennä ja tarkistaa, kassissa olikin puolipotkarit ja sitte semmonen fleece-puku. luulis riittävän noin lyhyelle matkalle =)
 
Piipi79 kysyit helposti supistelevasti kohdusta yms.. Mulla oli edellisessä raskaudessa samallalailla paikat pehmennet ja valmiiksi auki sekä supisteli jo 20 viikolta asti olin sairaalassa estotipassakin silloin. :/ Mitä synnytykseen tulee se oli NOPEA ja AIKA KIVULIAS :( ikävä kyllä en tiedä johtuiko se näistä ennakoivista suppareista vai mistä.. yliaikaseksi meni kummiskiin.. tyttö syntyi 41+6 :kieh:

Sairaalakassia en ole vielä pakannut ajattelin tuossa jouluntietämillä laitaa oman ja vauvan kassin valmiiksi! ;) Meinasin laitaa kassiin vauvalle toppapuvun, toppa ja alushatun, tumput ja tossut, villavaatteet, bodyn ja potkarit. Tutin harson ja vaipan.. siinä kait ne tärkeimmät.... ;)
 
Lakanoista muistaakseni jyskistä saa edullisia. Ihan niitä kuminauha aluslakainoitakin tosi halvalla.

Alamaha ihan hellänä. Ei mitään tietoa miks. Kuin olisi maitohapoilla. Kävellessä tuntuu tosi pahalta. Taitaa tosiaan olla lepo päivä. Tulis se samperin ukko kotiin niin se lepo onnistus. Nyt saa juosta 1 veen perässä koko ajan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja siruko:
Evaellen joo ihan totta, mut ite olin sen verran pettynyt pakkaukseen että tämä olis ollut hyvä syy saada sittenkin se raha :D Mut ihan totta että noihin myrkkyjuttuihin kannattaa suhtautua maalaisjärjellä. Sillon joku aika sitten oli juttua että Lindexin toppavaatteissa oli ilmeisesti samaa myrkkyä liikaa mut kävin samana päivänä kuitenki ostamassa sen toppapussukan mitä himoitsin ;)
Mulla on kans tuo toppapussukka (jos tarkotat sitä valkosta pöllöjutskaa), nin se ei onneks kuulunu niihin tuotteisiin, joista myrkkyjä löytyi. =) Ne oli joitain isompien lasten pukuja...

Mä en oo pakannu vauvakassia valmiiks, kun en oo vielä ees pessy noita vaatteita. Aion siihen kuitenkin laittaa toppapussin, lakin ja aluslakin, villapuvun ja -sukat, tavalliset sukat, lapaset, bodyn ja vaipan ja sit puolipotkarit. Pitäis vaan valita, et mitkä vaatteet ottaa kotiintulovaatteiks... Kai tuo kaksi vaatekerrosta (joista toinen villakerta) riittää toppapuvun alla kun autolla tullaan oli keli mikä hyvänsä... Oon muuten ajatellu omaan sairaalakassiini pakata vauvalle mukaan oman pipon: oon ostanu semmosen ylisöpön ruskovillan myssyn ja haluan, et vauva saa sen jo heti synnärillä. =)

nyt kaffenjuontiin, :wave:

eva & helmi 31+1 :heart:

 
:wave:
Ollaan heti aamusta lähdetty liikenteeseen ja nyt vasta tultiin kotiin. Aamulla vietiin äiti lentokentälle ja sieltä ajettiin järvenpäähän syömään. Sitten vielä käytiin miehen veljellä ja äidillä. Miehen piti tehdä jotain pikku asennushommia.

Vinja: meille ollaan tarjottu joko Teutonian Delta kovalla kopalla tai Teutonian Rocky pehmeällä kopalla. Mutta kuulemma Deltoissa on paremmat renkaat, joten ne nyt tulee ensiksi näytille. Olikohan ne kolme vuotta vanhat ja niistä pyydetään 150euroa. Pitää katella minkälaiset ne sitten ovat.
 
supisteluista viime raskaudessa supisteli pitkin raskautta ja avautumisvaihe oli todella lyhyt 3cm-10cm avautui 30minuutissa...nyt eioo pahemmin vielä supistellu,saa nährä kuis käy,,,,hiuksia voi värjätä huoletta,mutta mulla ainakin vaalennusaineen haju pistää etomaan ja huippaan,,,ja tietty eioo kiva esim pesupaikalla kauaa tässä tilassa olla siinä asennossa,kuten ei hammaslääkärilläkää...mulla meno hampilääkäriin juurihoitoa jatketaan :| pelkään kauheena muutenkin hammaslääkäriä!hui,,,,pakkauksen toppahaalarista,musta tuntui että se olisi nyt pienempi kuin edelliset???en tiiä sitten vai enkö muista vai oliko malli jotenki erilainen,,,kuitenki sievä puku :) mä juuri äsken torkahin sohvalle kun tuli kaksi vee hyppiin päälle :| voi kun ei ois jaksanu nousta,,noh,onneks pian pääsee yöunille..Ne joilla on jo isompi perhe tai tietty muutki,miten tarkkoja ootte siivoamisesta ja stressaatteko siitä kuinka?
 
vaippoja luulis joka sairaala antavan,,,harso on hyvä olla mun mielestä ja ihan siihenki tarkotukseen sitä käytän kun pois laitokselta lähdetään niin laitan vauvan kasvoille sen kevyesti ,etenkin talvisäällä,kun se raaka ilmahan se hengitysteille pahin on,,,muuten toi vaatetus luulis riittävän mitä joku aiemmin oli laittanu ylös...tutin otan aina oman mukaan vauvalle.
 
Täällähän on juttua jo sivutolkulla :D ja sekä hyviä että huonoja uutisia. Juhlan aihetta oli aika monella, onnea kaikille tasapuolisesti! Huolia ja murhettakin tuntuu riittävän, jaksu :hug: heille.

Viimeisimpänä aiheena tuntui olevan tuo sairaalakassi. Enpä ole minäkään vielä omaani enkä vauvan kassia pakannut. Ajattelin vasta joulun jälkeen käydä ostamassa vauvalle jonkin ylisöpön kotiintulopuvun, jos vaikka sais sitten alesta. Meillä on kahden vanhemman lapsen kotiintulopuvut tauluina makkarin seinällä ja sinne tämä kolmaskin sitten "pääsee".

Meille tuli eilen joulu keittiöön :D Nyt kun meillä on oikein iso (n 25m2) keittiö, niin halusin "pukea" sen jo jouluun, jotta ehtii sit vähän aikaa ollakin. Meillä on aina ennen ollut vain tummaa sinistä ja kultaa joulun väreinä, mutta tänä vuonna keittiö kylpee punaisessa. Tuli niin tunnelmallista.... Tänä aamuna sit leivottiin lasten kanssa muumipiparitalo + purkillinen muumiaiheisia joulupipareita. Ei taida tuo määrä jouluun asti edes riittää, sen verran usein kuuluu keittiöstä piparipurkinkannen ääni :D

Isäntä oli eilen firmansa pikkujouluissa ja toi tullessaan hieman nihkeitä uutisia, hän joutuu nimittäin lähtemään ensi viikolla Kiinaan työreissulle. Saas nähdä kuinka käy, ehtiikö hän jouluksi kotiin. Pitäisi ehtiä, mutta noista reissuita ku ei koskaan tiedä, ne saattaa venyä :/ Voi kökkö.

(.) Eipä juuri muutoksia suuntaan eikä toiseen. Yöunet on tooooosi rikkonaisia, herään ainakin 3 kertaa yössä vessaan ja hyvän asennon saaminen on hankalaa :( Välillä supistaa aikas napakasti ja varsinkin sitten iltapäivästä ku on ensin päivän näitä kotihommia puuhaillut.
Persus on kipee ku mikä :ashamed: Maha kun on ollut kovalla (ilmeisesti raudasta) niin nyt on sit tullut ihan kamala pukama :ashamed: |O Yök! No tämä päivä tosin on mennyt sit ihan toiseen laitaan tuon vessassa käynnin suhteen, isolla asialla on tullut käytyä jo 4 kertaa! Ihmetyttää!

Nalle-Puh: eiköhän tuo värjäys ole ihan ok. Itsekin juuri pirteämpää ilmettä kampaajalta hakeneena ;)

Ai niin piti vielä kommentoida tuota unipussiasiaa.... Itsekin olin sellaisesta paksusta topatusta pussissa haaveillut, mutta kaikkien hinnat mitä olin katsellut, olivat siinä 30-40e ja mielestäni se on vähän liikaa. Sit viikonloppuna käytiin joululahjaostoksilla ja Sokoksella taas noita pussukoita katselin. Suureksi yllätyksekseni löysin sielä mielestäni hyvän ja nätin sucre D´orgen pussin ja hintaa oli vain 19,90!
Joskus Sokoskin yllättää!

Nyt sitten linnaan....

babygirl 30 + 5
 
Itsenäisyyspäivän iltaa =)

Babygirl, toivottavasti miehesi ehtii kotiin jouluksi :hug: Mäkin löysin edullisen unipussin, maksoi vaivaiset 5 euroa vaikka on Nalle Puh aiheinen.

Tarppa, hyviltä noi arvot vaikuttaa, ainoastaan toi 2h arvo on meidän rajojen ulkopuolella mutta kun nämä rajat vauhtelevat ihan paikkakunnittain. Kyllä sun neukkatäti ainakin sitten niistä osaa enemmän kertoa ja luulisin kyllä että olisi jo soittanutkin mikäli sokereitasi joutuisit jatkossa mittaamaan. Ainakin mulle terkka soitti samana päivänä kun rasituksessa kävin.

Nalle Puh, kyllä sairaalasta saa vaippoja vauvalle =)

Piipin jatkokyssäriin vastailen että vaikka mullakin noita supistuksia on molemmissa raskauksissa piisannut niin avautumisvaihe on kokonaisuudessaan ollut kummallakin kertaa pitkä. Esikon ainaka säännöllisiä suppareita tuli kolme vuorokautta ja vasta kunnon puudutuksilla lähti paikat aukeemaan. Kakkosella heräsin aamuseitsemän jälkeen kunnon suppariin joita jatkui koko päivän säännöllisinä ja poika syntyi kahdeksalta illalla :heart: Eli mua eivät ole kyllä auttaneet tuossa mielin yhtään :whistle:

Sairaalakassista, en ole pakannut vielä kummallekkaan. Ehkä tuolla tammikuun aikana sitten voison laitella valmiiksi kaiken vauvaa varten =)

Hilarin siivouskysymykseen, mä olen suht tarkka siivouksesta siis lattiapintojen, makuuhuoneiden ja keittiön osalta. Imuri meillä heiluu lähes päivittäin koska tallilla ja pihalla kun käydään joka välissä niin tietty moskaa kulkeentuu pihalta kiitettävästi eteiseen. Kerran viikossa pehdään perussiivot ja vaihdetaan petivaatteet. Pölyjä saattaa kerääntyä kirjahyllyyn kyllä pidemmänkin aikaa :ashamed:

Nyt lähdetään haudalle kynttilöitä viemään :wave:

äitsy ja pieni 29+5 edelleen :heart:
 

Yhteistyössä