** Helmikuun Helmet** joulukuu

Moikka

Kiitos jaksuista :) . Ihan positiivisin mielin olen, koska poika kasvaa hyvin ja viikkoja alkaa olla kasassa paljon :eek: ! Ja uskosin, että tämä herra ei hevillä synny..jotenki vaan sellanen olo on, että lähemmäs helmikuuta menee..en kyllä halua, iha itsekkäistä syistä, rv37 jäölkeen ois ihan ok aika, ois täysiaikanenkin.

mamitre kiva pössykkä sulla =)

tillukas onneks ei sattunu mitään. Mä oisin varmaa alkanu paniikissa räyhäämään bussissa sille ukolle, iha varmasti.

Tarppa ei ne mielellään kohdunsuuta tutki, jos paikat kypysynyt ja viikkoja ei tarpeeksi. Ainakin mulle Kuopiossa sanovat, että ihan suotta ei aleta ronklaamaan, koska se ärsyttää tilannetta entisestään. Eiks sulla ollu aika äskettäin se KYSin käynti, mis kattovat tilanteen?
Ja jos kävit K-M:lla, en kyllä ihmettele, jos ei kantaa mihkää ottanu. Mullakin ois ollu sille tänää se vika lääkäri klo 9.50, onneks sain perua sen, ku oli tuolla KYSillä käynti!

Nimiasiaa meillä vauva saa isännän sukunimen..Mielellään mä ottasin lapseni kaikki samalle sukunimelle, mutta ymmärrän toki, että mies halua omalle nimelleen, en ole vastustellut kertaakaan. Tokasta nimestä onkin sit kiistat vielä kesken.. haluaa senki omalta puoleltaan ja mä haluisin edes toisen nimen meidän suvusta, jos ylipäätään pitää ottaa! Tytöillä ei ole kuin yksi nimi..ja jo toinen sukunimi..siis heillä on mun tyttönimi, niiku mullakin. Vaihdoin heti avioeron jälkeen meitin nimet.

:heart: nelli&pulla-poju 32+6
 
Te Kyssiin menijät, niin millanen paikka Kys on synnyttää, kun ekaa kertaa sinne oon menossa?
Aikasemmat ovat syntyneet Tampereella ja Hyvinkäällä.
Meillä on jo pojalle nimi valmiina ja tytölle muuten, mutta kolmas nimi vähän hakusessa.
Meillä on koko perhe miehen sukunimellä, joten niin myös tuleva vauva. Vanhinkin lapsista on isänsä sukunimellä, siis mun ex-miehen.
Mä oon niin vanhanaikanen, että lapsilla kuuluu olla miehen sukunimi.
 
kevytmelankolia itse synnyttänyt tytöt kans TAYSissa, että ei kokemusta KYSistä, kun mitä noita käyntejä ollu jo kolme synnärillä. Asiantunteva, ammattitaitonen ja lämminhenkinen meininki, ei voi muuta sanoa. Todella hyvin mielin olen menossa sinne ekaa kertaa. Ja vielä ku äiti siellä töissä..sekin on kiva :) . Jännää, sattuuko työvuoroon, ku lähtö tulee :whistle: . Sillä alkaa kyllä melkee kuukauden loma 24.1, joten jos enne sitä syntyy, mahikset hyvät.
 
Terkut neuvolasta :wave:

Viikkoja 33+6
Sf-oli kasvanu viikossa 5 senttiä!!! Ollen nyt 32cm. Syykin selvisi, vauva on tukevasti raivotarjonnassa :D Jee!
Paineet alkanu nousemaan, mut vastaavasti painoa oli tullu VAAN +175g/vko :saint:
Lähetteen laittoi Koksiin...viimeistään 36 viikolla pitäs mennä.
Niin ja maanataina kävin sen paastosokerin antamassa labrassa, niin se oli edelleenkin sen 5,2 mitä on joka kerta ollut =)

Viime yönä pääsin nukkumaan 3.30.... |O

Palaillaan myöhemmin... =)

Jahvetti 33+6
 
Hei

Ei tullut joulua meidän perheeseen tänä vuonna. Miehen äiti kuoli lauantaina ja vaikka tapahtuma oli odotettavissa, suru on kova. Joulujärjestelyt vaihtuivat siten hautajaisjärjesteltyihin... Ajateltiin miehen kanssa mennä jouluna mökille viettämään "pitkää viikonloppua", sillä ajatus joulun viettämisestä ei vaan tunnu kummastakaan hyvältä.

Mutta muita jouluja tulee ja kaiken todennäköisyyden mukaan ensivuonna meillä vietettäisiin "vauvan ensimmäistä joulua"...

Onneksi vauvalla kuitenkin tuntuu olevan kaikki kunnossa. Olin lääkärillä perjantaina ja isokokoinen kaveri kuulemma on. Painoarvio oli 2460 gr ja oli käntynyt pää alaspäin. Kohdunkaulaakin oli 5 cm. Huono juttu oli, että vauva ei sisätutkimuksen perusteella mahtune alakautta, mikäli täysaikaiseksi menee. Mun murtunut häntäluu ja korkea häpyluu estää kuulemma vauvan ulostulon. Lääkäri sanoi suoraan, että mikäli kasvu jatkuu samanlaisena ja ei synny ennen viikoa 37 on hänen mielestään ainoa varteenotettava vaihtoehto sektio.

Hyviä vointeja kaikille!

Pöhinä 33+1
 
Tervetuloa tuleva tuplamami Tohina :wave:

Osanotto Pöhinän perheen suruun :hug:

Meillekin tuli se yllättävä hautajaismeno ens lauantaiksi, hirveästi varmaan nostaa joulumieltä :(

Nimistä on alettu jälleen keskustella. Noh, en halua riistää mieheltä sitä iloa, että saa antaa sukunimensä... mutta etunimistä tulenkin olemaan sitten tiukkana :kieh:
Mies kyseleekin jo pikkuhiljaa että no joko mulla on nimiehdotuksia... Yritän vaan lykätä asiaa koko ajan, kun tiedän että siitä tulee hirveä vääntö ja näin vielä töissäkäyvänä en jaksais ressata asiasta juuri nyt.

Kuinka ollakaan, kaikki joulujärjestelyt mitä yritän niin menee ketuilleen aina jonkun pikkujutun takia, tekee mieli luovuttaa... mutta pakko yrittää ettei mies pääse taas ilkkumaan, tuli sen verran uhottua vuoden aikana asiasta... huoh... oon huomenna oikein ahkera :whistle:
 
Kiin Mulle neuvolassa jo sanottiinkin, että vatsa näyttäs laskeutuneen alaspäin, mutta ei kuulemma silti merkitsi mitään ennenaikasuutta vaan usein useamman lapsen synnyttäneellä vatsa voi laskeutua jo aiemminkin, eikä vasta loppuvaiheessa.
Täällä jossain kohdin kyselinkin, että onko muilla vatsan laskeutumisesta mitään sanottu, mutta en muista vastailitteko siihen mitään.
Niin paljon tulee tekstiä aina ettei kaikkee muista mitä lukee, mutta kiva että me helmikuiset kirjotellaan ahkerasti :D
Tohina Tervetuloa :wave:
 
Pöhinä :hug: Iso halaus ja osanotto!! Tuo yhteinen mökki"joulu" kuullostaa hyvältä!! On oikein että teette juuri niin kuin teistä tuntuu parhaalta ja juuri nyt tarvitta aikaa kaksin!! Ymmärrän aika pitkälle miltä teistä tuntuu, mulla kuoli vuos sitten lokauun lopussa mummu ja marrasjoulukuun vaihteessa pappa (ei kestänyt mummun pois lähtöä ) .
Kiin krääk..ymmärrän ettei lahja "miellyttänyt"..en olis kyl itekkään hyvällä kattonu!!
 
Pöhinä :hug: :'( osanottoni suureen suruunne! paljon voimia ja jaksamisia koko perheelle!

Tohina tervetuloa!

Nimistä sen verran että meillä oli nimi valmiina mutta mulle on alkanu tökkiä se. :eek: En tiiä mistä johtuu...
Meillä sukunimestä ei tarvii käydä vääntöä kun kaikilla on sama.

Mulla on taas ihan kamala räkätauti. Kurkku on kuin hiekkapaperia. :| Toisesta sieraimesta vuotaa vesi norona. Inhottava.

Huomenna olis neuvola, sekä minulla että tytöllä.

Nyt meen lepäileen...

Jepsu ja Martti 32+1 :heart:
 
kevytmelankolia, mulla ainakin vatsa on tositosi alhaalla, ollut ihan alusta asti tosin :D
Ekassa raskaudessa se vieläoli terhakkaana loppuun asti ns. ylhäällä, mutta jo kakkosen odotusaikana se vaan alko kerääntyä tonne alas...saatika kolmosessa tai tässä nelosessa :LOL: Alusta asti siis tuntunu, kuin "potkisi vatsaa polvilla eteenpäin kävellessä" :whistle: :LOL: :LOL: Vaikka muuten tää kyllä aika pienen puoleinen on.

Kiin voi ei |O :LOL: Sellasta se vaan on... :whistle: :LOL: Toivottavasti appivanhemmat ei vieraile teillä kovin usein, niin voit hyvällä omallatunnolla säilyttää sitä kapistusta kaapinperällä seuraavat 2 vuotta ja sit heittää roskiin, kun "olivat jo aika huonoina" :LOL: :LOL:

Nimistä on ollu juttua...no sukunimen kanssa ei oo ongelmia, kun naimisissa ollaan ja samalla nimellä =) (btw, 10v hääpäivä ens elokuussa :heart: ) Mut pojalle en keksi nimeä en sitte millään...hyviä ehdotuksia kyllä on, mut mikään niistä ei sitte kuitenkaan kolahda :/ Aiemmatkin on tullu vähän silleen kun salama kirkkaalta taivaalta vähän ennen ristiäisiä, et sitä odotellessa :LOL:
Tytölle on ollu nimi valmiina jo esikon odotusajoilta ja luultavasti se tuleekin, jos tää tyttö on...olis tullu kaikille edellisillekin ;) Siinä yhdistyy kauniissa tytönnimessä minun ja mieheni nimi :saint: :D

Tohinalle tervetuloa joukkoon mukaan =)

Pöhinälle osanotot :'( :hug: Niin se vain on elämän jatkuvuus, yksi lähtee kun toinen tulee :'( :(

Pusuapina, pitääkö kiirettä töissä? :D :kieh:

(.), mulla alkais äitiysloma virallisesti ensi maanantaina, siis jouluaattona 24.12, mutta ei juuri muutosta päiväjärjestyksiin tule, kun kotona oon ollu jo syyskuusta asti |O Siis 3kk!! Huhhuh...alkuun aika tuntui tooosi pitkälle, mut nopeestihan tää on menny =) Ainoo muutos on, et kun joku kysyy, niin en oo enää sairaslomalainen vaan äitiyslomalainen :D :LOL:
Kyllä se iso kivi vierähti syrämmeltä, kun tää tyyppi olikin kääntny raivotarjontaan!!!! Kun vaan vielä tajuis pysyy :attn: Huh...no jos parin viikon sisään pääsis sitten sinne ultraan vielä varmistamaan =)
Nyt pitää mennä pöllyttää poijat omiin sänkyihi tuolta =)

Jahvetti 33+6, huomenna alkaa 35. viikko, jee :heart:
 
iltoja :wave:

kiin: hyvä että kisu saatiin hoidettua ja antibiootitkin helpompi antaa =) noi puremahaavat on inhottavia kun ne kyllä melkeen aina tulehtuu ja pahasti :/
kivan veitsisetin olitte saanu :whistle: vois kyllä iteltäki käämi kärähtää tossa tilanteessa B)

pöhinälle osanotot :hug:

tervetuloa tohina =)

kevytmelankolia: mulla myös maha jo aika alhaalla vaikka takana vasta yksi raskaus, ei oo kyllä neuvolassa siitä mitään sanottu mut ite oon puhunu ja ihan normaalia on. ja monet tutut ja anoppikokelas on sanonu et aika alhaalla on ja siitä ku anoppi asiasta mainitsi on jo aikaa et aika pitkään ollu jo näin. eipä oo henkeä ahdistanu, hengästymistä en oo huomannu kans yhtään, siis pienessä rasituksessa, ihan normaalisti menee.

en muista oonko noista nimijutuista puhunu mut meillä vauva tulee mun nimelle kun ei kerta naimisiin olla menossa ja esikkokin on mun nimellä. etunimi tytölle on valmiina mut pojan nimestä ei hajuakaan. no kerkeehän noita vielä miettiä. oikeestaan se nimi on helpompi päättää sitte kun vauva syntyy ja näkee miltä hän näyttää =)

 
Helou taas itse kullekin masukkaalle :wave:

Tohinalle tervetuloseremoniat :flower: :wave:

Ja Pöhinälle jaksuja sekä enkeleitä sinne helpottamaan teidän surua. :hug:

zuku, olipas ikävää että jouduit pettymään synnäriin :( mullahan se tutustumiskäynti jäi väliin omien hattara-aivojen takia, joten ei ole mitään odotuksia. Osasto on sen verran tuttu paikka että yhden yön siellä olin sillon km:n jälkeisen tyhjennyksen ajan, ja ainakin henkilökunta oli tosi ihana. Hankala homma tosiaan miehen kannalta kun teillä on tuota matkaa :/ Meillä mies ei oo tulossa synnytykseen, vaikka tässä OAS:n naapurissa asutaan.. vähän katkeroituttaa mut enpä sitä voi pakottaa.

Kevytmelankolialla ihana massu :) itelläni edelleen tämmönen pikkupakki, ei tunnu eikä hirveesti näy.

Kyssäriä verenpaineista, mittailin tuossa eilen (illalla tosin), ja yläpaine ok 115 mut alapaine 96 :eek: onkohan tuo nyt ihan normaalia, pitäskö olla huolissaan? Aamulla mittasin uudestaan, sillon näytti olevan molemmat ok.

Nimiasiaa mietittiin just äsken miehen kans, naurattikin sitten että olikohan tuo taas niitä mun etiäisiä kun just samaan aikaan niistä puhutaan täälläkin :D Meinas taas riitaa tulla. Se ei osaa kertoa mulle mitä haluaa ja mitä mieltä on asiasta, ja mua hermostuttaa kun joudun yksin päättämään. Ja sitten on mies kiukkunen kun sillä ei muka oo sananvaltaa.. siis |O

Eilen saatiin riita aikaiseksi siitä että minä päivänä joulukinkku paistetaan :whistle:

Omaa napaa sitten, liikkeitä tuntuu nyt ihan normitahtiin. Luin vau*kirjasta että vauva ei enää mahdu liikkumaan yhtä paljon kuin ennen, ja ahtaalta tuo tosiaan tuntuu. En enää usko että vauva ois kovin pieni, sen verran selvästi "isot" jalat tuntuu.

Kiin on kyllä saanu aivan sikamakeen lahjan :LOL: meillä kanssa tuo miehen yks sukulainen toi kerran omia pyyhkeitä meille, järkyttäviä vanhoja riepuja, en kehtais kyllä käyttää edes koiran pesuun :D yritä siinä sitten näytellä kiitollista ja iloista ja kaikkea kun tekis mieli vaan heittää takkaan ne.. ajatushan kyllä toki on hyvä, mut hei jotain rajaa.

Enpä nyt muista oliko muuta sitten, halauksia vaan kaikille ja hyviä vointeja! -siru- 33+2
 
Pöhinälle jaksamista ja suuri osanotto :hug:

Tohinalle tuplasti tervetuloa =)

Kiin :LOL: :LOL: sori :ashamed: . Mut sä oot nii hassu! Naurattaa noi sun jutut. Juu, aika säälittävä lahja oli, häpeisivät!Ja jos ette syö ees pihviä :eek: ..urpot! Sori.. nyt en sano mitää :$

(.) Kostautu aamun puistossa seisominen, issiakset sikakipeet ja häpyliitokset pamahtaa :/ . Juu, ja ei sit riitä, että toi mun maha on jo toissa maanantaista ollu iha seula.. Otin eile eka rauta tabun, ni nyt on sit tavara ku sulaa lakritsia :x . Voi viddu, kiva joulu paskoo löysää tervaa kymmenen kertaa päivässä toisten veskissä |O |O :snotty: |O :xmas: tip tap tip tap :xmas: :saint:

Että sellasta..ilanjatkoja!

 
Tervetuloa Tohina! :D

Voimia ja :hug: Pöhinälle!

Kiinja Siruko: Kyl ois vituttanu muakin... Mä oon niin kiittämätön, etten varmaan ois ees osannu näytellä iloista... :ashamed: Kuka hel*tti tuo omia vanhoja liinavaatteitaan toisille, jos ei oo ollu mitään puhetta niistä?

Zuku: Mitäs duunia sä teetkään? Mäkin oon ollu vähän varppeillani toisinaan noitten asiakkaitten suhteen... Ei oo onneks mitään erikoista mulle sattunu tässä raskausaikana; uhattu on vaan puhelimessa, mikä sekin toki ihan hanurista. :(

Mulla on ruvennu ihan tosissaan painamaan alamassua: ihan KOKO ajan on kusemisen tarve ja välillä vihloo ikävästi rakon ja alapään seutua... On kaiketi ihan normaalia? Valkkari on lisääntynyt myös tajuttomasti ja kävely hidastunut entisestään kun välillä kävellessä tulee semmosia ikäviä muljahduksia. Tekee mieli tukea massua koko ajan, ettei putoo. Mullakin siis massu tosi alhaalla. En oo vieläkään saanu laitettua kuvia koneelle... Ens viikonloppuna jos joutais... :/

Oltiin tänään Itiksessä jouluostoilla isännän kanssa. Mietin vaan, että mikäköhän mut sinne hullulaan sai? |O Aivan järjetöntä oli... Eipähä tarvii ens jouluna ainakaan näin lähellä joulua sinne mennä...

Nyt nukkumaan,

eva & helmi 33+0 :heart: musta muuten tuntuu, et mä oon ihan sekaisin näissä viikoissa ja päivissä...
 
Pöhinä: otan osaa suruunne, jaksamista :hug:

Tohina: tervetuloa mukaan :flower:

Nimistä oli ollut kovasti puhetta. Meillä on nimi ihan valmiina =) Etunimen täällä jo aiemmin kerroinkin, toinen nimi on mun toinen nimi ja kolmas mun suvussa oleva vanha vanha nimi, jota on tänä vuonna annettu vain 9kpl!

(.) huomenna olis edessä melkoinen päivä. Aamulla ensin klo 8 sokerirasitukseen ja sieltä suoraan ehkä maailman inhottavimpaan paikaan, nimittäin hampilääkäriin. Ei mulla mitään kammoa ole...muuten vaan olen kahdesti pyörtynyt siinä tuolissa, ja siis makuuasennossa...hyvä minä :ashamed: Pitäis paikata 2 hammasta. iiiik. En tod. suostu paikattavaksi ilman puudutusta, joten milloinkohan mä syön? Söin siis nyt illalla klo 20, et ehtii tulla se 12h paasto, enkä ehdi syömään rasituksen ja hammaslääkärin välissä (siirtymisaikaa on 15min. ja matkaa 3km). Sit puudutus tuntuu varmaan muutaman tunnin :/
Olo on viime viikkoina unettomuutta ja päänsärkyä lukuunottamatta ollut kohtalainen, vaikkakin illat tahtoo mennä supisteluiksi. Illassa saattaa hyvinkin tulla 10-15 napakkaakin supparia, mut helppaavat kyllä sit levossa. Tais Jahvetti sanoa, että hänellä suppareita aiheuttaa varsinkin kumartelut, jep samma här!
Mustakin tuntuu et masu olis jo aika alhaalla. Äsken tuossa yritin sf-mittaa itte ottaa ja sain 28, kun se 1,5vkoa sitten oli neukussa 29. Eli tuskin mitta ainakaan hirmuisesti on kasvanut, vaikka eihän omia ja terkkarin mittauksia täysin voikaan verrata. Esikoisesta pääsin kokoaikana mittaan 30cm ja kakkosesta 31cm.
ja nyt tavoittelemaan nukkumattia =)

babygirl rv 32+4
 
Nyt neuvoja..alkaa oikeesti kiristämään.
No, asia on näin, että mennää miehen porukoille jouluks..iha jees, sovittiin vaa jo viime jouluna että tää joulu oltas kotona, ku viime vuonna oltii siel.no nyt taivuin tän oman olotilani vuoksi. Asiaan.. JOULUPUKKI! Se sovittiin jo isänpäivänä lounalla appivanhempien kanssa, että he hoitaavat sen, koska asuuvat maalla korvessa, enkä mä tunne ketään sieltä ja sinne tuskin kukaan lähtee jouluna erikseen matkustaa ja esittää pukkia. No, eilen sanoin miehelle, että kysäses, kuka tulee, ni juu, ei hyö tiiä onnistuuko se, ketä hyö oli ajatellu :eek: |O |O |O :kieh: :kieh: . Mulla kiehuu!!! Ainut asia, mitä minä nyt vaadin, ja tuun vaatimaan joka joulu ja itse ehdottomasti hoitasin asian hyvissä ajoin lasten takia, ni voi ehkä kusta. Mä oon nii kypsä ja kyrpiintyny :kieh: . Tiedän, että jos sitä asiaa ei nyt saada hoidetuks, vaikka aikaa ollu paljon, mä räjähdän pahemman kerran..saatan jopa jäädä keskenäni tänne kotiin ja tilata sen pukin lehden ilmotusten perusteella..ei ole kuusta, kinkkua tai MITÄÄN joulujuttuja kotona, ku joulu sinne anoppilaan suunniteltu..tärkein asia vaan uupuu. Itku ja parahdus, oikeesti. oon maailman paskin äiti, jos en yhtä joulupukkia voi lapsilleni tarjota, sitä, jota on odotettu ku kuuta nousevaa. Jokainen tietää sen tunteen omasta lapsuudesta ja nyt vanhempana tietää, miten hieno tunne on, kun lapsi voi ilahtua jostain niin paljon. Niitä elämän kohokohtia..harvoin meidän arjessa juhlitaan tmv, ni sit jouluna.
Oonko nyt ylidramaattinen? Miten toimin loukkaamatta ketään? Mutta aion kuitenkin toimia täysin lapsien hyväksi..apua :'(
 
Täällä vaihteeksi valvotaan. Nukuin tuossa ehkä tunnin verran ja heräsin pissalle enkä enää saakaan unta...

Nyt hävettää :ashamed: Niistä veitsistä... Ei ne ollukaan meiän joululahja, mies oli vaan luullu niin, kun kävi tänään porukoillaan ja isänsä oli antanu sen setin. Oikeesti appi oli ostanu ne itelleen, mutta kotona huomannu, että ne on sahalaitasia ja olis halunnu tavallisia. Mies ei ollu uskaltanu sanoa, ettei me niitä huolita, kun oli luullu, että se on se meiän lahja :ashamed: Hitto, ja mie kerkesin jo haukkumaan raukat ihan lyttyyn... :snotty: Ei pitäs aina raivota ihan täysillä :kieh: Saiskohan tän laitettua siististi siihen raskaushormoonien piikkiin :D

Jahvetti Miehen porukat asuu tuossa naapurissa ;) Mutta ei ne meillä käy oikeestaan koskaan, me käydään aina niillä. Tulevat vaan, jos myö erikseen pyydetään.

nelli Mie olisin kans ihan raivona :eek: Kyl lapsille pitää pukki olla, kun niin on kerran aina ollu tapana. Et ole yhtään ylidramaattinen! Lasten takia pitäs tuollanen asia hoitaa, kun on kerran sovittu niin, että hyö sen hoitavat. Eikö sinne saa tilattua pukkia? Täällä meiänki korvessa on kauppojen ilmotustauluilla "pukkien" ilmotuksia. Voisko isä tai isoisä olla hätätapauksessa pukkina?

siruko Hetkellinen verenpaineen nousu voi johtua monesta ihan vaarattomasta asiasta, esim. liikunnasta, raskaasta ateriasta, väsymyksestä... Jos se laskee normaalille tasolle nopeesti, niinkun siulla, niin ei tarkota yhtään mitään :)

evaellen Itis on ennen joulua kaamee paikka :| Jouluiloa ei näy missään, kun ihmiset tönii ja tuuppii toisiaan ja kävelevät naama nutturalla kaupasta toiseen :eek: Me mennään ihan vaan Cittariin huomenna jouluostoksille, täällä kun ei mitään isoja kauppakeskuksia ole :D Jouluruokia käydään ostamassa ja joululiina ja kynttelikkö.

"Tää yö nyt ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä nukkumaan..." B) Eli mitähän touhuumista sitä täksi yöksi keksisi.
 
Just kun yks päivä täällä leuhusin, ettei oo minkäännäköistä unettomuutta, niin jumankauta oon valvonu puol yötä... |O Kävin kymmenen maissa nukkumaan ja heräsin puol kolmelta kuselle. Eikä oo uni tullu sen jälkeen... |O |O Luin joululahjakirjaani "Diktaattorien naiset" (suosittelen!!! =) ) ja paketoin tänään hankitut lahjat ja tulin tänne... Ei vaan nukuta ei. Ja aamulla ois ikään kuin töihin meno... Seiskaan asti sais nukkua, että onhan tässä vielä peliaikaa, mutta toisaalta, jos meniskin töihin aiemmin ja lähtis liukumalla jo 14.30 duunista. Ja sit huomenillalla kävis vielä aiemmin koisiin... Mä oon kyllä toisaalta aina ollu "vähäuninen", siten et kuuden tunnin yöunet on ihan jees, kun saa välillä pidempiä unia. Vauva sentään nukkuu. :D Tai on ainakin hyvin levollinen. Toivottavasti tää sen nykyinen rytmi enteilis myös tulevaa rytmiä: päivällä ja illalla ollaan aktiivisia ja yöt ja aamut lepäillään. =)

Niin, tosta joululahjakirjastani: saatiin tosiaan appivanhemmilta Suomalaisen lahjakortti ja käytiin se eilen törsäämässä. En viittiny turhaan säästellä valitsemiani kirjoja (Alvar Aallosta kertova teos ja tuo em.) jouluksi, kun tiedän että omilta porukoilta tulee kans kirjat. Vauvalle valkattiin uusi Peppi, vaikka eihän se sitä itte lue vielä vuosikausiin... Lindgren ja erityisesti Peppi ja Marikki on aina kuuluneet mun idoleihin, niin oli kiva hankkia tuo entisten kokoelmien jatkeeksi. =)

Itis on juu ihan persiistä joulun alla: tuntuu, että ihmisiltä unohtuu vähäisimmätkin käytöstavat, kun tungetaan ja hälistään ympäriinsä. :( Kummipojalle yritettiin ettiä samalla synttärilahjaks Plaston perinteistä mopoa, niin ei löydy mistään: Stockat, Anttilat, Prismat ja Br-lelut on käyty... Tietääkö joku mistä niitä saa? Taidan soittaa Plastolle... :/

Kiin: Kokonaisuutena aikasta huvittava tuo veitsiepisodi... :LOL: :LOL: :LOL: Onneks et ehtiny niille räjähtää... :LOL: :LOL:

Nimi on täälläkin valmiiks mietittynä, sekä eka että toka nimi. :heart: :heart: :heart: Ja on muuten kiva nimi! (Ai että kaikkihan laittaa lapsilleen omasta mielestään kivat nimet... :headwall: )

Että semmosta... Taidan mennä tonne sänkyyn pitkäkseni, josko se uni kuitenkin tulis. Viiden aikaan ei enää kannata yrittää, sit nousen ylös... :/
 
Huomenta.

Jeps kukkuu taas ylhäällä näinkin aikasin ei ole minun tapaistani. :LOL:

Pöhinälle lämmin :hug:

Kiin veitsi episodi oli aikast hupaisa. :LOL:

Meille myös noita käytettyjä liinavaatteita vuodelta papu raahattu meille kassi kaupalla sen jälkeen kun muutimme mieheni kanssa yhteen. Vanhat pitsiverhot vielä ymmärrän ja ilomielin otan niitä vastaan mutt jonkun käyttämät vuodevaatteet ei ziisus sentään. :kieh:

Eilen sit kävi niinkin kivasti että kun heräsin yöllä ja vissiin kävin siitä täällä kertomassa niin menin puol 8 takas maate noh en saanut nukkua kun 2 tuntia ja äiti herätti. Sit ahkeroisin pari tuntia ja sain aikaseks laittaa vauvan vaatteet kappiin jonka jälkeen nukahdin taas ja seuraavaksi kello olikin jo 4 eli koisisin 12-16 :LOL: Reippaasti se päivä sit siin menikin.

Mies lähti tossa 7 aikoihin töihin ja jumankekka mikä kiukuttelija. Siis ihan joka asiasta. Mä rupesin laittaa tiskejä niin hän karjumaan mene maate siite älä niitä yöllä ruppee laittamaan. :eek: Sit pyydettiin heti anteeks ja seuraavaks taas jostain vääntöä. Hän ei ilmeisesti kestä sitä että voin olla tähän aikaan myös pirteä ja tekemässä kaikkea. Taitaa olla kade. :LOL:

Noh kyl mä tästä kohta kömmin maate takas. alkaa hiukan jo väsyttää. :whistle:

niisku-neiti & rinsessa 33+2
 
Pöhinä Osanotto suruunne. Ihmiselle, aikuisellekin, on usein kaikkein kamalin paikka, kun äiti kuolee. Ymmärrän, että ette tänä vuonna vietäkään joulua, nyt ei tullut teille joulumieltä. Koittakaa tukea toisianne ja muistakaa pimeinä hetkinä, että elämä osoittaa suuren ihmeellisyytensä sinussa. Vaikka tuleva mummo kuoli, sinä saat kantaa mummon kanssa samaa verta olevaa pientä elämää sisälläsi.

Tohina Tervetuloa! Hauska saada vielä uusia joukkoon. Ja kaiken lisäksi kerralla kaksi pikkuihmistä ja äiti.

Siitä känniääliö-episodista linja-autossa vielä. Joku mainitsi, että olisi alkanut raivoamaan sille miehelle hetjust. Minä en ole koko raskausaikana saanut sen kummempia kiukkukohtauksia kuin muutoinkaan (eli en oikeastaan koskaan), mutta itku on tavallista herkemmässä. Niinpä itku tuli heti, kun pääsin linja-autosta ulos, siihen saakka sitä pidättelin. Mutta jotain hyvääkin tapahtuneessa oli. Kiitos äijän survaisun, vauva kääntyi oikein päin.

Eilinen neuvolakäynti oli todella antoisa. Meille kun ei ollut ilmoitettu muuttuneita synnytysvalmennuskertoja, olemme ne saaneet nyt omilla käynneillämme. Eilen oli vuorossa synnytys2. Kun saimme olla keskenämme terkkarin kanssa, saatoimme hyvin kysyä kaikkea, mikä askarruttaa.

Muutenkin minulle jäi hyvä mieli neuvolasta. Vaikka painoa on tullut aika reippaasti taas, terkkari vaan tuumasi, että sinulla nousu on vakiintunut tuohon jo kahden kuukauden ajan, taitaa olla vaan ominaista. Ei siis täti syyllistänyt minua mitenkään. Jouluna saan syödä hieman maksalaatikkoa ja sitten lupasin syödä sellerisalaattia paaaaaaaljon, ettei nestettä kerry.

Neuvolakuulumiset 32+0:
Painonnousu 650g/viikko, yhteensä +12,4kg
Paineet 114/67, syke 95 (hermoilen aina sitä verenpainemansettia)
Hempparia ei otettu, viimeksi 122 ja aloitettiin lisärauta
sf 30cm (+1cm)
rt viisto
vauvan syke 139-140

Hyvää joulua täti toivotteli ja toivotti seuraavalle kerralle tervetulleeksi avioparin. Kaksi neuvolakertaa vielä kahden viikon välein ja loput onkin sitten ainakin viikottain. Täällä ollaan tosi tarkkoja noista. Jotenkin hassua, että ollaan jo niin pitkällä, että kohta ollaan niitä alvariinsa-ramppaajia. Vastahan minä pahoinvoin!
 
Hyvää huomenta :xmas:

Tillukas kirjoitti niin nätisti Pöhinälle että mulla meinasi itku tulla vaikkei edes asia koske mua. :heart: Viisaita sanoja =)

Ja Tillukas, siun neuvola kuullostaa kivalta =)

Huono yö takana, tuli vissiin eilen nukuttua varastoon :D heräsin kun öljyauto ajoi pihaan. saadaan taas lämmintä vettä, halleluja! Pakko oli heti pompata sängystä ylös ja "mennä hakemaan postia".. se mies joka tuo sitä öljyä on ihan ylisöpö :ashamed: viime kerralla juotiin kahvitkin. Eikä sitten muuta!!!!! :LOL:

Tosiaan jotkut on maininneet täällä muutamaankin kertaan että lonkkia särkee yöllä.. nyt ymmärrän minäkin mitä se tarkottaa, ei jessus sentään |O eikä oo mikään kiva tunne.

Tuli kuitenki aamuyöstä nukuttua vähän aikaa, olin synnyttämässä. 3-kiloiset kaksospojat tuli, toinen vähä pyöreämpi =) Mä niin toivoin oikeastikin kaksosia kun meillä niitä suvussa riittää joka polvessa. No, ei tällä kertaa ainakaan.

Nelli, joulupukki pitää olla! Ole vaan tiukkana, tuskin appivanhemmat haluaa lapsille tuottaa pettymystä ;)

Niisku-neitin mies on hassu :D Ite olisin ehkä jättäny astiat niille sijoilleen ja huomauttanut sitten miehelle töiden jälkeen että jonku ne pitäis siitä laittaa koneeseen asti.. :D

Ootteko kerenneet jo aatella että alatteko vauvan kanssa harrastaa mitään juttuja? Täällä ei oo vauvauinteja tms, mutta ite kun olen musikaalinen niin aion tuputtaa musiikkia ihan pienestä pitäen. Kovasti toivon että oma harrastus jatkuis sitten tytöllä, on se vaan niin antoisaa :) Ja pääsee piireihin :D Mutta mihinkään ei tietenkään pakoteta.
 
Pöhinälle osanotto minultakin! Muistan kun aikoinaan mun isä kuoli 6 päivä joulukuuta ja silloin ei kyllä oikeen tullut joulun vietosta mitään :'(
Eilen myöhään illalla taas alkoi kamalat supistelut, vaikka makuulteen vain olin ja yö taas meni pelkäksi valvomiseksi.
Niskat ihan jumissa, kun kirjaa luin sitten yöllä, kun ei viitsi mitään muutakaan tehdä yöllä, ettei toiset herää.
Sirukolla On niin nätti pieni vatsa =) Tuollanen jos ois, niin ei synnytyksen jälkeen varmaan ole kuin pelkkä kuoppa.
Mulla oli tuollanen odotus masu silloin, kun esikoista odotin 17-vuotiaana.
Nyt on tämä jätti vatsa ja saa nähä millanen kenguru pussi tästä jää :LOL:
Ainoa lohdutus on, että sf mitta ei ole iso ja se johtuu varmaan just siitä, kun maha on niin roikkuvaista sorttia :D
Nyt 33+3 :wave:
 

Yhteistyössä