** Helmikuun Helmet** joulukuu

V-käyrä nousee hyvällä vauhdilla täällä.. Kävin tuossa aamupäivällä pojan kanssa pihalla hiukan ulkoilemassa kun isot pojat oli kouluun toimitettu.. Meillä on tää talon ja autotallin välikkö ja takapiha niin täynnä rojua että kaatopaikaksi voi luokitella.. mie olen viime kesästä saakka siitä isännälle sanonu ja mitään ei perkele tapahdu!! Mie en jaksa!! :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O
Lisäksi kun joulua pitäs huusholliin tehdä niin kukaan muu täällä ei ahkeroi ku minä.. mie siivosin ajat sitten jo saunan ja kylppärin siihen malliin että ei tarttis enää ennen jouluu siistii..paskat, siivotahan sekin pitää taas..kylppärin lattialla on kissanhiekkaa kun kukaan ei kehtaa imuriiin tarttua..saunan lattialla taas tuhkaa ja puumujua entiseen malliin..mikä helvetin piika minä olen!!!
Keittiö on pommin jäliltä kun tiskiä tälläsellä porukalla tulee ihan kiitettävästi joka aterialla..
Sit vielä ku miulla on huono ja väsy olo niin kaikki asiat vi......ttaa ihan kunnon lukemilla!! |O |O |O :( Mie en vaan ihan oikeesti kohta jaksa jos täällä huushollissa ei muut ala kohta ahkerammaksi. Kohta teen stopin ja ilmotan että mie en tee enää yhtään mitään!!

Anteeksi tää valitusvirsi mutta johonkin oli pakko päästää ilmoja pihalle :ashamed:
 
suurperheenäityli :hug: Minä hullunlailla siivoon ja heilun imurin ja mopin kanssa ja silti kun saan yhden huoneen siistiksi, niin toisessa räjähtää pommi.... Mä yksinkertasesti en tajua mistä tätä paskaa tulee.... kait se on vaan lapsiperheissä tämmöstä.
Ja kaiken tuon sotkun lisäksi mä en tajua, miksi huonekalut ja matot ei pysy paikoillaan. Ihan käsittämätöntä, että lapset saa sohvankin poikittain :kieh:
 
niimpä..täällä vaan lisäksi kun tuo ukko elää ku pellossa..eikä saamari tajua vaikka rautalangasta vääntäs että tekis jotain.. kyllähän se noihin kotihommiin jotenkin osallistuu mutta tuo piha minuu harmittaa ihan urakalla. Kesällä ukolla oli viikko lomaa ja hää päätti että nyt hää siivoo meidän autotallin ja varastot kun siel kattokin oli vuotanu ja paljon tavaraa kaatiskunnossa.. veihän se paljon poiskin mutta levitti tavarat pitkin pihoja jossa ne on edelleen. Lisäksi keräs tossa parin vuoden ajan käytettyy kasviöljyy biodieselin valmistusta varten tonne talon taakse.. vaan eipä oo dieseliä valmistanu enää aikoihin ja nyt nekin jätteet lojuu tuolla. Kiva kun naapureilla siistit pihat ja meillä ku kaatopaikka!!! On siellä lasten hyvä leikkiä!!
 
Anteeksi kun avaan suuni, mutta en ymmärrä ihan kaikkia teitä...esim. nelHM, miksi valitat koko ajan jostain ? tuntuu että kun pikkasen nipistää niin olet jo sairaalaan menossa..itse ootan lasta myös ja tiedän että kolotuksia ym on...raskaushann ei ole sairaus.
Kuitenkin kaikille teille oikein mukavaa odotusta, kohta se palkitaan ja rauhallista joulua ja nelhm toivottavasti pukki löytyy, jouluhan ei ole mitään ilman sitä...rauhaa...
 
siruko, teillä saadaan riita aikaiseksi lähes yhtä tärkeistä asioista kun meillä :D

Jahvetti kyllähän sitä saapi hommia painaa, mutta nyt kun kaikki tietää mun paisumisen syyn niin kaikki on alkaneet olla ihan ylikilttejä =) Autetaan ja huolehditaan siihen malliin että haluavat vissiin varmistaa ettei mitään satu ja olen varmasti pois ainakin sinne marraskuuhun asti :kieh:

Oi, ja tammikuun työvuorolistatkin oli tulleet seinälle! Ihana rivi näky mulla siellä, viikko VL merkkejä ja loput ÄL B) Että Jahvetti, kyllä täälläkin se ravaaminen loppuu kohta kun seinään ja liityn teihin "lusmuilijoihin", saat nähdä :D

Muuten ois kaikki mallikkaasti mutta eilen ilmeni sitten yhtäkkiä että tohon vuoden vaihteeseen on tupattu meille tolkuton kasa laskuja! Kuusi ja kinkku ja muut jouluruoat luonnollisesti vielä ostamatta... ei auta kun kaivella säästölipasta. Jouluahan ei tästä kämpästä niin vaan peruta! :xmas:
joten rupeanpa paketointitöihin ja ehkä jopa piparkakkutalon tekoon...
 
Malla-mamma kaikilla raskausaika ei ole samanlainen. Toisilla on yli helppo ja taas toisella voi olla vuodelepo pitkän aikaa. Tätä vartenhan tää palstakin on että voi avautua ja kertoa olostaan jnejne ja meidän palstassa ei oo mitään vikaa, kukin saa valittaa jos valittamisen aihetta löytyy ja jos sitä ei jaksa lukea voi pysyä pois täältä.

Neuvolakuulumisia

rv 32+2
paino -93g/vko (laskenu jee!)
RR 129/79
Hb 111 (kuulemma mahd. että flunssa laskee)
Sf 31cm (2cm tullu lissä 2vkossa)
sykkeet ja liikkeet ++
ja kaikista parhain : Martti on poikittain mahassa

Ei laittanu äitipolille lähetettä kun mulla on sinne se aika tammikuussa noiden sokerien takia. Ajatelkaa mä oon saanu pidettyä painon kurissa, vain 3,5kg tullu. :D
Tyttökin oli viistosti kokoajan ja jouduin polille silloin niin hän olikin itse jo kääntyny takas.

Flunssa on taas samanlainen kun silloin lokakuun lopulla oli. Ihan vähän aikaa sitten kauhea tauti ja taas sama peli ja vielä jouluksi. :/ Nyt täytyy vaan mennä peittoihin ja juomaan kuumaa viinimarjamehua. Eipä tähän paljon muuta roppia tohdi ottaa ku tuo panadolikaan ei tehoa. :( :snotty:

Nyt siis sohvan pohjalle...

Jepsu ja Martti 32+2 :heart:

ps. Neuvolassa kehotti että en sais nostella tyttöä enää...mitenkähän se onnistuu??!!! :snotty:
 
Musta tällainen palsta on hyvä just siks et saa valittaa niin paljon kun ehtii. Ei raskaana olevat kaverit ei aina jaksa ymmärtää et elämä pyörii vaan mahan ymprillä..

Neuvolassa kans käyty

RV 33+1
RR 125/79
painoa +400g/vko
U-prot + (kuten oli jo viimeks..)
Hb viimeks 133 niin ei otettu
:heart: 145
SF 37 !!! (+3cm kahdessa vkossa)
Onni kans vissiin poikittain tai pt, ei osannut varmaksi sanoa. Potkut tuntuu hassusti kummassakin kyljessä.

Lähetteen sain äitipolille kun toi SF noin iso ja sokerit kuiteskin ok. Profiiliin sain vihdoin laitettua jonkinlaisen kuvan tästä rantapallosta..
:LOL:
 
Kiitti Jepsu ja Sutska, ku ymmärrätte. Itku pääs, ku joku tulee tollai sanomaan..ei vissiin passaa sanoa yhtään mitään enää, ni ei loukkaa ketään. Jotenki olettaa, että valitampa täällä, missä kukaan ei tunne, mutta tuke atulee tarpeeksi ja se auttaa. Ei viitti ukkookaan jatkuvasti pommittaa. Ja itse tuen myös haluan jakaa niille tarvitseville.
Ja hyvä, jos tällä vierailija-kommentoijalla on helppo raskaus, nauti siitä, älä stressa esim.minun vaivoilla. Ja hyvää joulua vaan. Minä silti nautin sisällä kasvavasta vauvastani kaikin puoli kuin mahdollista on, en vaihtas päivääkään pois.

Suurperheen äityli ei varmaa pitäs sanoa tätäkään ääneen, mutta aika sama fiilis toisinaan, mistä sitä kamaa ja paskaa joka paikkaan kertyy |O . Lapsiperheen iloja ;) .

Eipä muuta sit.. :snotty:

:heart: nelli&pulla 33+0
 
SEE
Malla-Mammahan päätti heittää kivan provon. Jätetään se omaan arvoonsa.

PÖHINÄLLE suuret osanotot. Tukekaa toisiannne ja turvautukaa sisällä kasvavaan uuteen elämään.

Kiinille Terpat takaisin. En ole mikään ahkeraa kirjoittelija mutta sitä ahkerampi lukiija. No jos nyt kun olen kotona niin tulee tekstiäkin vähän enemmän eikä aina vaan omaa napaa.

Kiva lukea teidän neuvolakuulumisia.

Omaan elämään. Viimeyö oli ihan hirveä. Nukuin katkonaisesti 00.00-03.00 jonka jälkeen hereillä klo 03.00-07.00 no sitten viimein nukahdin ja heräsin vasta klo 11.00. Työterveyslääkäri eilen soitti ja kertoi labrojen ja ekg:n tulokset jotka normaalit. Edelleen kyselin lääkäriltä että onko äidin korkea syke haitallista lapselle. Nyt vatsasi ja sanoi että jos syke on pidemmän aikaa yli 140 niin silloin voi vaikeuttaa vauvan hapensaanta, no mulla ei niin korkealle olee noussut edes silloin kun on niitä tiheälyöntisyyskisä ollut. Joten kaikki ok kai...

Vatsan koosta
Kaikki kommetoi mun vatsaa isoksi ja kyselee onko siellä yksi vai kaksi. Ja onhan se vatsa sellainen koripallo tossa edessä, mutta ihmetyttää vaan kun sf-mitta ei kuitenkaan mikään suuri ole. Tai no meni se yläkäyrällä lääkärineuvolassa vko 27 mutta viime neuvolassa ei ollut kasvannut yhtään. eli oli sama 26,5. Mietin vaan kun mittaajana eri ihmiset ja kun kotona itse mitannut niin saan paljon suuremman mitan että mihin sitä uskoo. Eipä sillä varmaan muuta väliä ole mutta mietin vaan tota kokoarvion tekemistä jos tulokset epäluotettavia?

Tietääkö kukaan mitä nämä on. eli etenkin öisin kun vaihdan asentoa niin tuntuu sellaista sairaan kipeää viiltävää aaltoilevaa kipua alavatsassa ( vatsa ei kovetu). Sattuu siis ihan älyttömästi ja pitää olla ihan liikkumatta että menee ohi. Onko nää nyt jotain liitoskipuja vai mitä?

No nyt pitäisi alkaa varmaan itsekin joulua laittamaan, vaikka helpolla pääsen kun mennään anoppilaan, kuitenkin siivoan ja laitan kyllä kotiin hieman jouluruokia . Suurperheen äitylille jaksuja laiskimusten joukossa.

T:SEE rv 31+6
 
malla-mamma, taitaa olla joku uusi tai sit joku vanha tuttu käyttäjä, joka ei voi sanoa asiaansa oikealla nikillään..
Harmi jos ärsytän, se riski on vaan otettava, jos palstoilla pyörii!

Ja piti vielä kertoa, joulupukki tulee, jeeeeeeeeeee!! :xmas:
 
Voi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :ashamed:
Reippaana (ehkä tosin hieman pahoinvoivana) menin aamulla labraan sokerirasitukseen... Ekaks otettiin siis tietenkin 0-näyte ja sit OLIS pitänyt juoda sitä mukamas colan makuista litkua reilu 3dl... join ehkä puolet ja sit oksensin :ashamed: :headwall: eli se siitä rasituskokeesta sitten. Neuvolassa ei ollut ketään ja seuraavan kerran terkkari on paikalla vasta ensi to! Onneksi näin tutun sairaanhoitajan siinä käytävällä ja pyysin, että laittaisin nyt edes sen 0-näytteen eteenpäin (siitä piti laittaa koneelle erillinen pyyntö) että saisin tietää edes tuon paastoarvon. Huomenna voin sit sitä kysellä. Taidan olla ainut epäonnistuja täällä tässä asiassa :(
Onneksi toinen koettelemus eli hammaslääkäri meni PALJON odotettua paremmin. Hammaslääkäri oli mukava ja asiakkaan erinomaisesti huomioonottava 4-kymppinen mies (mulle uusi tuttavuus). Ja sai onneksi paikattua molemmat hampaat samalla reissulla! Puudutus on laittetu klo 10.20 , ja vaikuttaa yhä =) Vähän alkaa olla nälkä, mutta en uskalla vielä syödä etten pureksi poskeani aivan rikki :LOL:
Äsken sitten aloitin nuo joulusiivoilut lakanoiden vaihdolla, nyt pyykkikone laulaa sit lopun päivää. Tän päivän aikana jos sais meidän makkarin, työhuoneen ja pojan huoneen siivottua, niin sit olis "talon toinen pää" kunnossa ja loput vois jättää huomiselle. Eli ei muuta kuin villakoirien kimppuun :D

babygirl rv 32+5
 
malla-mamma Tiedätkö, että jos ei jaksa lukea niin on erittäin helppo jättää lukematta ;)

babygirlVoi ei...kamalaa se litku onkin tyhjään mahaan juoda!! :hug:

Kiin Joo ihan selkeesti tuon veitsiepisodin voi laittaa raskauden piikkiin :whistle:

Pusuapina Vauuu..sieltä se "pakkoloma" sullekin koittaa :kieh: Mulla oli sillon siihen viimeseen listaan minkä näin, niin isolla ja PUNAISELLA laitettu ÄITIYSLOMA B) :LOL: :LOL: No, tuli ainakin kaikille selväks :whistle:

nelHM Kiva kun pukkiasia järjesty =) Meillä ei tänä jouluna tuu pukkia, mut tulee se joulu ilmankin...enemmän nuo lapset lahjoja oottaa kun pukkia :whistle: :LOL: Mutta toki se tuntuis aidommalle jos ihan pukkikin tulis =)

SEE Tuohon sf-mittaan vaikuttaa niin paljon vauvan asento, mittaaja, veden määrä jne, eikä sf-mitan perusteella voi päätellä juuri mitään vauvan koosta, että nou panik =)
Mulla oli kanssa viikot 28-32 sen saman 25cm koko ajan ja nyt viikolle 34 oli noussu kerralla 5cm, kun vauva oli vaihtanu asentoa =)
Ja noista alavatsan kivuista, niin jos ne on samaa kun mulla (ainakin sun kuvauksesta päätellen), niin ne tulis ilmeisesti jostain kohdun kannattimista tms...että siinä maatessa kun maha venyttää niitä jne niin kipuilee välillä kovastikin :ashamed: Et harmitonta sinänsä, mut tosi inhottavaa.

Edellistä sivua en nyt pääsekään enää kurkkaamaan enkä muista mitä piti kommentoida :/

Omaa napaa sen verran, et supistellu on tänään aika kovin. 2h kauppasessio otti voimille, mut ompahan nyt suuimmat jouluruoka yms ostokset tehty :D
Kohdunsuuta vihloo KOKO ajan ja painostaa alavatsaa...kaupassakin monta kertaa yhtäkkiä heittäydyin kärryihin nojaamaan, ku tuntu et nuppineulatyyny olis alapäässä |O |O |O

Et semmosta...


Jahvetti tasan 34+0
 
Minkähän rauhottavan pillerin mä olen oikein saanut. Työstressi on haihtunut lähes kokonaan, vaikka hippasen ärsyttikin kun työkavereita alkoi kaatua ties mihin sairauteen just nyt. Mutta minkäs sille mahtaa :/

Joulvalmisteluista iskee paniikin omainen fiilis ehkä lauantaina, kun isoimmat tavarat (kinkku, juomat) pitää hakea.. Muuten mä olen ostanut pikkuhiljaa niitä ja jaellut ostovastuuta sukuloimaan tuleville. Siivoomisetkin hoidetaan miehen kanssa kimpassa lauantaina. Sunnuntaina alkaa hössötys kun sukua alkaa virrata meille..

Mä itsekin ihmettelen miten rennosti otan, taidan olla taas valmis töihin välipäivinä
:LOL:

Vauva potkii rauhalliseen tahtiin. Eilen nukkumaan mennessä ihan selvästi tunsin miten se unenpöpperössä vissiin vaihtoi asentoa ja sain melkein sen jalkapohjasta kiinni. Sit kutitin samaa kohtaa ja johan se potkas napakammin takaisin :heart:

 
Just Koksista soittivat ja 4.1.2008 olis aika äitipolille =) Eli viikkoja on sillon...hmm...36+1...kai =)
Ja edellispäivänä pitää mennä labraan TAAS viemään paastosokeri |O
Sehän on nyt jo 3 kertaa ollu mulla sen 5,2 (kun raja on 5,1)...et tuntuu jotenki nololle, kun noin pienen takia hirvee haloo :saint: :LOL: No, pääseepä ultraan ja kokoarvioon ;)

Jahvetti 34+0
 
Täältä kyllä kans täydet sympatiat Nellille. Älä välitä tommosista typeristä kommenteista. Me ollaan täällä antamassa vertaistukea. Ja voin kertoa että itelläni menis hermot jos täällä jokainen joka päivä hehkuttais että ompas mulla nyt niin hyvä olla, tää on niin upeeta ja mahtavaa ja mun elämässä ei oo mitään vikaa! Mullakin on helppo raskaus, fyysisesti, mut henkisesti taas jotain ihan muuta. Ja sitä ei kukaan miellä ongelmaksi, ja oon aiemminkin sanonut että kun tää mun masu on pientä kokoa niin saan kommenttia tyyliin "eihän ton kans voi mitään ongelmia ollakaan". Ei tunnu kivalta.

vatsakipuihin en tiiä meneekö ihan puihin, mut mulla tuli heti mieleen et voisko olla suolistoon liittyvää?! itelläni kans tulee joskus aaltomaisesti tuo kipu, ja voin kertoa että tekis mieli täräyttää ilmat pihalle :LOL:

Sokereista en puhu mitään kun en tiiä. Mulle sano terkka puhelimessa että syö sokeripitoista ravintoa :eek: painoa tullu 13 kiloa, tarviiko mun nyt enää alkaa mässäileen!! Hyi, en halua.

Mulla ois kanssa kyssäriä, kun on alkanut tulla iltaisin ja öisin sellasia hengenahdistuksia. Taisin jo aiemminki niistä puhua. Useimmiten huomaa että samaan aikaan masu menee ihan kovaksi ja pulssi nousee, eli onko ne nyt sitte niitä suppareita vai mitä? Ei satu kuitenkaan. Mut henkeä ahdistaa joskus ilman että masulle tapahtuu mitään. Ja asennonvaihto auttaa heti. Muilla tämmösiä?

Migreenipalloja näkyy taas :( taidan mennä lepäileen ja sitten tekeen makaronilaatikkoa, nam nam =)
 
SEE
SIRUKO ei noi mun vatsakivut kyllä suolistoperäisiä ole , ne on kyllä ihan erilaisia kuin ne vaivat. Tosta sun hengenahdistuksesta eli mulla on ollut juuri sitä vaivaa että pulssi nousee ajoittain "kohtauksenomaisesti" korkealle mutta mulla kestää kyllä n 1h. silloin hengeä ahdistaa eli lähinnä mua hengästyttää. Tuota asiaa nyt sitten työterveydessä tutkittiin ja kaikki lopulta ok. Epäili että unettomuus aiheuttaa mulle noita tiheälyöntisyyskohtauksia ja pitää muutenkin nyt sitten pulssitasoa normaalia reilusti korkeammalla. Mulla ei kyllä masussa silloin tapahdu kovettumista. En tiedä olisiko sulla sitten sama vaiva vai painaako vatsa vaan niin ylös että vaikeuttaa hengitystä?
 
Oon huomannut itelläni sellasta että selällään kun yrittää nukkua niin menee hetki ihan ok, mutta sitten alkaa järjetön hengenahdistus. Vaihdan kyljelleen ja on tuntuvinaan ihan hyvältä mutta sitten tuntuu niinkun henkitorvi menis lyttyyn (olipa hienosti ja lääketieteellisesti selitetty...)
Nukuttua saan, kunhan ensin saan nukahdettua. Iltasin vingun aina miestä viereen nukkumaan ja sit kun se tulee niin se nukahtaa alle minuutin ja minä jään siltikin keinuttelemaan mahaani puolelta toiselle ja tuskailemaan joka asentoa...
 
Siruko

Mulla ois kanssa kyssäriä, kun on alkanut tulla iltaisin ja öisin sellasia hengenahdistuksia. Taisin jo aiemminki niistä puhua. Useimmiten huomaa että samaan aikaan masu menee ihan kovaksi ja pulssi nousee, eli onko ne nyt sitte niitä suppareita vai mitä? Ei satu kuitenkaan. Mut henkeä ahdistaa joskus ilman että masulle tapahtuu mitään. Ja asennonvaihto auttaa heti. Muilla tämmösiä?
Mulla on ihan samanlaisia ja suppareiksi mä olen ne tulkinnut koko ajan. Usein tosiaan iltaisin tulee kun makuulteen menee. Ei ne muuta voi olla kuin supistuksia. Niitä on tullut jo muutaman viikon ajan päivittäin. Syke ei sinänsä muutu juurikaa, eikä nyt suoranaisesti henkeä ahdista keuhkojen puolelta, mut tuntuu kun kurkkua joku kuristaisi. Varmaan samanlaista tunnetta sulla myös. Välillä voimistuu kivuksi samalla ja vatsa kiristyy entisestään, välillä vaan vatsa menee palloksi ja kuristaa kurkkua. Joskus tuntuu myös alavatsalla kipuina kun "ahdistaa".
 
Ja hullua täällä pidetään epätietosuudessa :whistle: Kiinillä ollut joku hauska sekoilu lahjan kanssa ja minähän koitin sitten ettiä että mitämitämitä ja en mä kyllä mitään löytäny...

Aika jännä että piti tulla tänne ketjuun sanomaan mielipiteensä ton yhen mamman, oli tainnu ihan sitä varten rekkautuakin kun ainut hänen kirjottama viesti oli ;) Mutta jätetään omaan arvoonsa tommoset!

Pöhinälle :hug: ja osanotto.

Nimistä ollut puhetta, me on tytölle nimi jo keksitty (tosin saattaa vielä muuttua) mutta pojan nimi on vielä mietinnässä. Sanoinkin eilen miehelle että onkohan enne että on tyttö kun nimi on keksitty ja pojalle ei millään (tai 1 nimi tiedetään mutta siihen ei ole löydetty sopivaa nimeä kaveriksi), sama kun oli neitiä odottaessa. Ja kun samalla tavalla menee nää odotusjutut (vauvan syke ja painonnousu mulla) kun neitiä odotin. Että saas nähdä! Tosin neidin nimi muuttu syntymän jälkeen... Sukunimeä ei tarvitse siis miettiä kun naimisissa ollaan, ja neidin aikana sitä ei edes mietitty vaan oli selvää että isän nimi tulee. Siinä asiassa taidan minäkin olla vähän vanhanaikainen...

Omaa.... Maanantaina oli siis neuvola, kaikki oli ihan ok.
paino -700g
rr 117/72
sf 28 (+1cm)
:heart: 146
liikkeet ++
pissa puhdas
ja vauva raivotarjonnassa edelleen.



Seuraava neuvola onkin sopivasti 2.1 loman jälkeen kun varmaan tulee jouluherkkuja vedettyä että varmasti kyllä ens kerralla on paino noussu :whistle:

Nyt lepäämään, rankka työpäivä taas takana!

Vinja ja Urmi 30+3
 
:wave: täällä kans yks tuskailee siivouksen kanssa,,ei mitään hyötyä ,,,saa huoneesta toiseen koluta ja aivan turhaan :/ ja pyykkivuori on jatkuva,,,huoh,,,no aamulla ajamaan 500km äidin luo,,toisaalta ihanaa ja toisaalta ei tuo matka miellytä lainkaan,,,mutta ihan kiva kuitenkin sitten kun sinne asti selvitään =) viimeset lahjat hain äsken,,,nyt saa luvan riittää!oikein ihanaa joulua kaikille!ja valittakaa ihmeessä silloin kun valituttaa,,,sitä varten tällaset palstat on että saa purkaa huonoa ja hyvää oloaan :hug:
 
Hellou allihuuppa!
Pitkästä aikaa minäkin taas kirjoittelen, lukemassa on tullut käytyä lähes jokapäivä, mutta ei ole saanut vaan aikaiseksi kommentoida mitään..

Hilari tuskaili siivouksen kanssa. Meillä oli tänään kanssa siivouspäivä, huoh... setterillä on karvantiputus aika :kieh:, joten joka hemmetin nurkka on täynnä punaista villakoiraa vaikka jokapäivä imuroi. Onneksi mies auttoi sen minkä muilta hommiltaan ehti, eteenkin tuo vessan pesu kun on niin "hauskaa" hommaa... eli siitä pesin käteni het alkuunsa :D.

SEE oli kirjoitellut vatsankoosta. Mulla oli tässä välissä eri terkka yhden kerran Sf-mittaa ottamassa ja ihan erityyppisiä lukemia sai kuin tavan neukkutätini. Käsialaerot ovat huimat! Siinä missä normaalisti olen mennyt koko ajan keskikäyrän yläpuolella, niin tämä välissä oleva mittaus oli niin alakanttiin, että aloin jo huolestua etteikö pikku-likka ole ollenkaan kasvanut. Tosin voihan se olla että oli tuolloin eri asennossakin?? Tiedä häntä.

On muuten tosi järkyn näköistä, kun vaavi on toisella mahan puoliskolla enempi ja samaan aikaan tulee supistus :eek: Maha on TÄYSIN muotopuoli, tuntuu että toinen puoli suunnilleen ratkeaa ja toinen puoli sitten on ihan littanana. Hui! Miehen kanssa ollaan monet kerrat naurettu, että jo on muodot... :LOL: --- Suppareita tulee edelleen päivittäin useita, ei ole väliä köllötänkö vai olenko liikkeellä... pistäähän se miettimään. Toisaalta useampaan otteeseen on todettu, että suppareilla ei ole ollut vaikutusta, mutta silti. Mistä sitä tietää milloin tilanne muuttuu? Onko muilla päivittäisiä supistuksia minkä verran?
 
Vai on täällä provo käynyt... Musta on just hyvä, että täällä saa "avautua" kaikista mahdollisista raskaus- ja muista murheista, ettei tosiaan aina tartte miehelle mussuttaa tms. :D

Pöhinälle myös osanottoni :hug:

Siruko: mulla tuntuu välillä kans tollasta hengenahdistusta, mut mulla se tulee yleensä jonkin aikaa ruokailun jälkeen. Sillon tuntuu pulssi vähän nousevan ja tulee huono olo. Voisko sulla liittyä jotenkin täysinäiseen vatsaan tms.?

Sain tänään sen puuttuvan sairaslomatodistuksen ja vein sen sit suoraan Kelalle. Nyt pitäis VIHDOIN olla se asia kunnossa. Äitiysrahapäätös ei ollut vieläkään edennyt, odottelevat kuulemma edelleen verotietoja.

Me ei olla päästy nimestä vieläkään yhteisymmärrykseen :whistle: Jotenkin tuntuukin, että haluan nähdä typykän ensin ja sit vasta päättää nimestä lopullisesti :heart: Sukunimihän meillä on yhteinen kun naimisissa ollaan.

Huomenna tulee sisko poikakavereineen jo joulunviettoon, joten toivottelen jo tässä vaiheessa kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua! :xmas:

t. Piipi + typykkä 31+6
 
Tere vaan kaikille!

Tulin juuri Taysin synnytysvalmennuksesta. Eipä siellä juuri mitään sellaista tullut, mitä en olisi jo tiennyt vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Enkä yhtään ihmettele, että ovat supistaneet valmennusaikoja, koska nykyään kuulemma synnyttäjät ovat sen verran valveutuneita, että on turhaa puhua samoja asioita, jotka kaikki jo tietävät (nettiäidit). Ja se video oli kyllä ihan Kummeli-tasoa, neli-viiskymppinen pariskunta siinä hieman "synnytteli", taitaa olla todellisuus kaukana siitä...

Valittamisesta sen verran, että jokainen valittakoon missä tykkää. Minä pääosin valitan miehelleni, joka myötäilee - tuskin aina edes kuuntelee :/ Supistukset on jokapäiväinen harmi, välillä parin min välein, välillä tunti tolkulla ihan rauhallista. Supparit on olleet mulla riesana jo kuukausitolkulla, eivätkä ole mitään saaneet aikaan, viimeksi viikko sitten tarkistettiin ultrassa.

Selkäsärkyyn auttaa Panacod, tosin siitä menee pää sekaisin, en ota sitä muuta kuin illalla, jos makaaminen itsessään ei vie puutumista ja vihlontaa pois. Millään kun en malttaisi olla paikallani päivisin vaikka saikulla olenkin. Panacod myös väsyttää eli uni tulee hyvin. Tosin lääkkeettömällä linjalla koitan pysytellä mahdollisimman pitkään, alkoholiakaan en ole edes maistanut koko aikana. Joku pakkomielle varmaan tuo absolutismi joka asiassa.

Aika hyvä joululahja tuo pihviveitsisysteemi, aina ei voi voittaa :headwall: Veikkaan, että meikäläisille on tulossa jotain samaa linjaa "tuolta puolen sukua".

Nyt kaivan Duphalacit esiin ja vetäsen pari pussia, saa nähdä josko loppuu tuo kramppaaminen persiissä :eek:

Mutta hyvin menee kaikin puolin, enpä usko että kukaan jaksaa lukea jos täällä päivittäin kirjoittaisin kuinka ihanaa on odotus, mitä se onkin varmasti suurimman osan mielestä. Mitä mielenkiintoista siinä on. Ei siihen mitään vertaistukea tarvita. Mutta nää vaivat on hyvä listata, niin saa muutkin apua, jos kokevat asian omakseen!

Kipsu 32 + 3
 
siruko Vai että oikein kahvittelit öljymiehen kanssa :p Kävi vaan huvittamaan, kun tuli mieleen meiän kaveripariskunta :D Pariskunnan mies joskus ääneen ihmetteli meille, että on se kumma kun heillä käy nuohooja niin ei mene kauaa siitä, kun emäntä ilmottaa olevansa raskaana :D Heillä on kaks lasta ja kummallakin kerralla on kuulemma käyny niin, että kun nuohooja on käyny niin vaimo tulee raskaaksi :whistle: Mutta eikös se nuohoojan näkeminen tuo onnea? :)
Miulla kans välillä tulee kipee "supistus" :whistle: Miestä jo huutelen apuun ja kohta peräpää pörähtää :ashamed: "Ei mitään hätää, se oli vaan eksynyt pieru" :LOL:

Mitäs se malla-mamma tulee tänne ulkopuolisena nillittämään meiän valituksista? :eek: Mie ainakin koen tän porukan vertaistukena, joille uskaltaa sanoa just sen miltä tuntuu, eikä tarvii sievistellä ja väittää, että ah, tä raskaus on kokoajan niiiiin ihanaa. Sie voit perustaa vaikka sellasen Täydellisten naisten täydelliset raskaudet- pinon niin ei tule paha mieli, kun joutuu lukemaan toisten valituksia :wave:

sutska Sie vedit kyllä pohjat tuolla sf- mitalla :LOL: Mie taisin olla tähän asti ennätyksen haltija 35cm:llä *ojentaa kiertopalkintopokaalin seuraajalleen* :flower:

SEE Minnuu kans viiltää ihan kauheesti, kun kylkeä kääntää sängyssä. Veikkaisin, että ne on kohdunkannattimet, jotka venyy, kun kohdun asento muuttuu. Minnuu on pikkasen helpottanu, kun oon laittanu mahan alle tyynyn. Silleen kohtu ei repsota kyljellään nukkuessa ihan "ääriasennossa".

nelli Älä sie tuollasista typeristä tyypeistä välitä :hug: Kaikkihan me ollaan tällä kuorossa valitettu vaivojamme :D En mie ainakaan ole kokenut, että sie suurimpaan ääneen olisit ollu.
Ja hyvä, että Joulupukki tulee :xmas: *rockrock*

Pusuapina Samat oireet täälläkin. Selällään ei kauaa pysty olemaan, kun alkaa henkeä ahistamaan ja pulssi rupee hakkaamaan.

Käytiin tänään jouluostoksilla. Nyt pitäs olla kaikki kasassa. Kunhan saan tuon lapasen valmiiksi ja pakettiin niin alan leipomaan :p

My on alkanu liikkumaan paljon verkkasemmin. Huomaa hyvin, että alkaa olla tila lopussa. Liikkeet on paljon hitaampia ja "venytteleviä", potkutkin tuntuu sellasilta kun tyttö ei oikein sais niihin voimaa ahtauden takia. Nytkin tuntuu vaimea muljunta vasemmalla puolella mahaa ja päätä pusketaan alaspäin :D Hikkaa tulee 2-3 kertaa päivässä :heart:

Kiin ja My 33+3
 
Hohhoo, tuo öljymies kuullostaa jotenkin tosi perverssiltä. :D Juu, ihan totta tosiaan vaan kahviteltiin. Mietin kyllä eräänkin kerran että miksen saanu sanottua sitä siipalle :eek:

Kiitokset kyssäriin vastanneille, luulenpa että se tosiaan on niitä suppareita. Ne alkaa aina illalla myöhään tai ihan yöllä. Ja sitä on kanssa että selin makuulla tulee ihan karmea olo, ja kyljelleen pitää kääntyä. Molempiin liittyy sellanen puristava tunne rinnassa ja päässä, eli kai se veri sitten pakkautuu ja jotain..? Kersana kun riiputtiin pää alas päin niin tuli samanlainen olo.

Täällä tuntuu samallain nuo liikkeet mitä Kiin kuvaili. Huomaa ihan selvästi ettei tilaa enää ole. Mut hikkaa ei tunnu noin usein, ei edes joka päivä. Kukas se puhuikaan että ne puklauttelee vähemmän jotka ei hikkaa? Saa nähdä =)

Olin kummipoikaa kattomassa tänään kun sen pikkuveikka sai rokotuksen, mentiin siis porukalla neuvolaan. Toinen oli niin lutunen ja hoiti siellä pientä nukkevauvaa, helistintä ja tuttia tarjosi, laittoi vaunuihin nukkumaan ja peitonki päälle. En kyllä ymmärtäny ihan mitä se tarkotti kun lykkäs niitä vaunuja siellä pitkin käytävää ja hoki "ei pyöri" :D lapset on niin hauskoja.

Eksynyt pieru oli aika hauska :LOL:
 

Yhteistyössä