** Helmikuun Helmet** joulukuu

Huojentavaa kuulla sinusta Nelli! Onneksi ottivat Kuopiossa asian hoitaakseen ja pääsit asianmukaisiin tutkimuksiin. Yritähän jaksella :hug: Kyllä tämä tästä! Toivottavati saat ensi yönä nukuttua jo paremmin ja huomenna olisi hiemán "valoisampi" päivä.

Tere,

olin baletissa kattomassa Pähkinänsärkijän ja Hiirikuninkaan. Ihanaa oli! Se on jotenkin aina niin kaunista! :'( *liikutus* =) jalat vaan tuntu vähän tökkösiltä, kun koko päivän on istunu ekaks duunissa ja sit vielä muutaman tunnin Oopperassa. Kotona olikin sit ihanaa pestä jalat viileellä vedellä ja ennen kaikkea heittää sukat ja kengät veks! Pahampaa turvotusta ei kyllä oo, mut sukista näköjään jää pikkuset rannut...

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kaveri kävi tiputtamassa joulupaketin ja maksamassa laskuja. Niillä ei ole nettiä niin käyvät meillä välillä netissä. Asuvat niin korvessa, ettei sinne saa vedettyä laajakaistaa. Me oltiin ajateltu, että viedään niille joululahjaksi jotain pientä ja mukavaa niin nää anto ison paketin, missä on ilmeisesti lakanoita ja pyyhkeitä (piti vähän puristella) :eek: Apua, pitää miettiä nyt, että mitä me niille ostetaan, kun enää ei ilkee viedä suklaarasiaa :|
Tätä piti kommentoimani jo eilen, mut jotankin unehtu... Musta toi on tosi kiusallista kans. Meille lähetti yks mun lapsuudenkaveri isohkon joulupaketin postissa. Kyseessä on siis ihminen, jota olen tavannut viimeisen 20:n vuoden aikana ehkä kolme kertaa. Tekstaillaan/ mailaillaan muutaman kerran vuoteen ja jouluisin on lähetetty yleensä kortit, aina ei niitäkään... Onko nää semmosia, et ihmiset oottaa vastalahjaa? Musta on perseestä ostaa mitään ns. pakkolahjoja, ja päätinkin, etten osta mitään. Kortin olin jo kirjottanu ja sen lähetin ja tekstarilla kiitin lahjasta. Mun mielestä lahja annetaan, jos tosiaan halutaan ja kun en muutenkaan ostele kuin ihan lähimmille, niin ois jotenkin hölmöä ostaa sit tälle kaverille jotain...

Jepsu: Mä en tiiä meidän kinkun kokoa, kun porukat hoitaa sen aina. Joku kotimainen viljajuttu kuulemma on. Ennen se on ainakin ollu iso, niin että sitä on kolme päivää syöty...

Neuvolaväleistä: Tuo on kyllä luvattoman pitkä aika Siruko... :( Mulla on kolmen viikon väli, mut oisin saanu kahteen viikkoon. Ois vaan käynti menny jouluviikolle ja oma terkkari sillon lomalla. En halunnu kellekkään muulle, ni meen sit vasta uudenvuoden jälkeen.

Nellille kovasti voimia :hug: Täällä ollan hengessä mukana! =)

Pessi ja meillevauva: :D 5 TYÖPÄIVÄÄ JÄLJELLÄ!!! :D :D Otin sen uudenvuodenaaton ylityövapaaks nimittäin... :D :D :D

nyt nukkumaan, :wave: :wave: :wave:
huomenna oiskin sit jouluostospäivä... =)

eva & helmi 32+5 :heart:

ps. taitaa vauva olla täälläkin lähes raivotarjonnassa. musta tuntui ihan, kuin se ois sunnuntaita muljunnu ja tehny käännöstä. potkut tuntuu selkeesti ylhäällä ja alakertaa "rumpaloidaan", oisko kädet sit. :/ tuumataan isännän kanssa, et tytsystä tulee rumpalirokkari, kun jalat ja kädet käy kuin kissin peter crissillä konsanaan... :D

evaellen Ei ne varmaan mitää odota, mutta mie en osaa olla antamatta jotain vastalahjaa. Päätin kutoa niille villasukat ja lapaset :xmas: Niille tulee ainakin käyttöä. Kaveri on aina villasukat jalassa, kun sillä palelee jalat helposti ja sen mies on rakennuksilla hommissa, joten näpit jäätyy ilman lapasia ;) Toivottavasti tykkäävät väreistä (violetti ja t.vihreä ).

Hyvää huomenta :wave:

Enää ei riittänyt pelkkä wc käynti vaan vauva tahtoi minut nousemaan. 2 kertaa yritin mennä takaisin maate mut jumankekka mitkä potkut ja selkä jomottelee kun taitaa pikkuneiti olla jo aikast iso ja mulla muutenkin ollut aina ylipainoa niin nää raskauden tuomat kilot tähän pääl ni selkä on kyl pikkasen kipeenä.

Hyvä että nellillä kaikki ok!!! Aina kannattaa mennä pienimmästäkin asiasta ei se ole turhaa. Itse paraskin puhumaan hohhoijaa kun en uskalla edes neuvolaan soittaa ja kysyä sokeriarvoja etten olisi vaivaksi. :/

No ei ole enää pitkä matka että saadaan se oma nyytti kainaloon.

Tyksissä ainakin niin rv35 jälkeen jos synnytys lähtee käyntiin niin ei estellä mitenkään... ja siihenkin on enää 2 viikkoa :eek: Eikä joudu edes keskolaan kun painoa pitäisi sitten jo olla sen verran.

Noh jos nyt pysyis synnytystapaarvioon asti sisällä. Ja saahan hän siellä köllötellä ihan rauhassa.

Eilen kirjoitin tänne hirveen litanian tekstiä ja jumankekka tää kone sekos ja kaikki hävis. Eilen oli muutenkin kiukku päivä niin ajattelin vasta tänään kirjoitella :LOL:

Mieskin herää puolentunnin päästä ja lähtee töihin.. voi kuinka mukavaa. Saan pakertaa joulua aivan yksin. :kieh:

Eilen kävin h&m siellä oli paljon -70% vauvan vaatteita... ostin yhden pääkallopaidan kun oli niin söpö ja maksoi vain 1e :D

No jospas sitä menis kokeilee viel jotain asentoa muuten tää päivä menee ihan persuksiin...

Niisku-neiti& rinsessa 33+1

aamuja :wave:

onneks sain viime yön suht hyvin nukuttua, vähän väsy painaa mut eiköhän tää tästä. tänään pitäs kiitää viimiset joululahjat ostamaan joten kauan ei koneella istuskella. kinkkuki pitää tänään ostaa et kerkee sulaa, meille on tulossa sellanen kymmenen kilon kinkku.

hienoa nelli et kaikki kunnossa =) rankkaa sulla on mut onneks ei oo enää pitkästi jälellä, koitahan jaksaa :hug:

kiin: miten kisuli jakselee? ku osaiski jotain käsitöitä, ois kiva jos vois villasukat tehä ite ku ne pn pirullisen kalliita mut mä oon niin kädetön et turha toivo :kieh:

mut nyt valmistautumaan kaupunkiin lähtöön, hauskaa päivää :wave:

Tarvii purkaa vielä tännekin sydäntä, kun eilen sain hirmukauhukokemuksen linja-autossa. Linja-auto oli saapumassa asemalle ja minä pistin paikallani hanskoja käteen ja takkia kiinni. Linja-auton etuosasta lähti humaltunut mies suunnistamaan kohti tavaroitaan taaempana linja-autossa. Ensin mies sanaili jotain edessäni istuvalle rouvalle ja sitten hän tuli minulle höpöttämään. Yhtäkkiä mies laittoi käden vatsalleni. Samaan aikaan linja-auto kääntyi aseman pihaan ja mies horjahti ja tukeutui kädellään siis mahaani! Vauva muljahti rajusti, mutta kipua en tuntenut ja lopun päivää vauva potkiskeli oikeinkin pontevasti, että kuinkaan ei käynyt, mutta että minä pelästyin! Enkö onnistu suojelemaan edes syntymätöntä lastani, miten sitten, kun se on syntynyt?! Itkuparkupuhelut miehelle, äitille ja siskolle helpottivat oloa ja illalla olo oli jo ihan ok. Mutta tuskin koskaan unohdan, mitä se mies teki.

Nyt on iltapäivällä neuvola, seuraava lie ensi vuonna. Menee sillätavalla kivasti nuo viikot, ettei jouluviikolla tartte koittaa ehtiä, vaan kierretään joulua. Seuraavalla neuvolakäynnillä ollaankin sitten jo aviossa. Eilen saatiin _vihdoin_ päätettyä lastemme sukunimen. Me siis molemmat pidämme omammme. Minulla on niin harvinainen ja mies ei vaan halua omaansa muuttaa ja minä en todellakaan halua pakottaa, kun ei hänkään minua. Ymmärrämme molemmat kauhean hyvin toisiamme, miksi haluamme pitää sukunimemme ja miksi olisi kiva, että vauva olisi omalla nimellä. Niinpä päädyimme lopulta arvontaan. Laitoin mekon taskuun kaksi samalla tavalla taiteltua paperilappua, joissa oli sukunimemme. Mies nosti toisen lapun ja meidän lapsemme tulevat kulkemaan minun nimelläni. En tiedä, olenko helpottunut vai surullinen toisen puolesta. Mutta onpahan asia päätetty.

Keskiviikko aamua!!
Oon lueskellu juttuja mut en oo ehtiny vastaileen. Meillä vanhempi poika pudotti perjantai aamuna meiän tv:n ja sillä jäi isovarvas alle joka murtui. Edelleenkään ei sillä oo uskaltanu koittaa astua ja menee kontaten ja sit kannetaan sitä.
Ei onneks oo kovin vakava murtuma,et pitäs huomenna koittaa saada sitä jo astumaan.

Yöunista on ollu puhetta,mulla on nyt alkanu myös meneen rytmit ihan pyllylleen.Illalla ei väsytä ja valvon puoleen yöhön,yöllä nukun koiran unta ja pissalla käyn muutamat kerrat.Pienikin pissahätä tuntuu isolta kun vauva painaa rakkoon.Aamulla kun pojat herää 7-8 aikaan niin mä jään lojuun sänkyyn kun ne katselee piirrettyjä..nytkin on väsyny olo mut tiedän et uni ei tulis vaikka pääsis sänkyyn. :/

Perjantaina pojat menee mun porukoille yöksi ja me ukon kanssa tehdään loput joulu ostokset ja siivotaan ja nautitaan RAUHASTA! :p

Masukuva päivitetty.

Mamitre 30+1

Nelli hyvä kuulla, että sulla kaikki ok. Turhia reissuja ei läkäriin tollasissa tapauksissa tehdä. Mulla oli edellisen synnytyksen jälkeen vasemmassa pohkeessa kuumottava, punoittava kipukohta. Sain jotain tehokkaampaa rasvaa, joka poisti pinnallisia tukoksia. Nyt tässä raskaudessa se sama suonikohju kai sitten repes - mojova mustelma samassa kohtaa :/

Jahvetti Mullahan on kanssa ollut vauva perätilassa, enkä kyllä mitään kääntymisiä ole huomannut. Yhtenä yönä oli kova mahakipu toisella puolella, ihan kuin lihasrevähtymä tai jotain. Tänään oli sit neuvola ja terkka meinas, että selkeesti on vauva raivotarjonnassa =) Potkuja tunnen kyllä alemmas ja ihan ylöskin, että kaipa ne jalat heiluu vielä linkkuasennosta suorempaan ;) Mutta hikka on alkanut tuntua ylempänä. Aiemminhan ne tuntui häpyluun päällä, oli alaselkä jotenkin siinä kohtaa. Eli meidän vauvan hikka tuntuu ainakin alaselän kohdalta :LOL:

Pikaiset nla-kuulumiset vielä tähän (.) RV 32+5
painoa tullut mojovat 500g/vko :eek: (kaikkiaan siis 7kg)
rr 112/68
pissa puhdas
hb 114 (maltoferin ostoon :wave: )
sf 28 (tosin puski jalat sopivasti tuonne ylös, saatiin vähän lisämittaa ;) )
syke 146

Ja paras merkintä RT :D

Huomenta |O

7.30 menin takasin sänkyyn ja sain hiukan unestakin jo kiinni kun äitini soittaa ja varmistaa etten nuku koko päivää. Yritin selittää hänelle että mulla on hiukan vaikeuksia nukkua öisin ja luulis hänen ymmärtävän ja olla vielä 2 vuoden takainen raskaus hyvin muistissa kaikkine yö heräämisiin ja huonojen olojen kera.

tillukas
Meillä kans oli taistelua nimestä. Olemme ensi kesänä menossa naimisiin ja ennen kuin testi näytti plussaa päätimme että lapsista tulee mun sukunimisiä ja mies saa pitää omansa.

Useaan kertaan olen joutunut vielä varmistamaan että asia on vieläkin niin ja hän tukee minua päätöksessämme ettei hänen sukunsa sitten käy minun päälleni. :/

Noh kait siitä tullaan vielä riitelemään... Siis mieheni suku voi olla hiukan eri mieltä miehelle sitten taas on tärkeintä etten painosta häntä ottamaan minun sukunimeä ja onhan lapset silti hänen vaikka sukunimi olisi hevonperse. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 33+1

Tyttiliini
Nelli, hyvä että kaikki oli kuiteski kunnossa, ei onneks tosiaan tartte enää hirveän kauan kärvistellä. Minkä takia ne muuten siitä raskausmyrkytyksestä varottelivat? Toki se voi alkaa koska vaan, mutta oliko sun tapauksessa siihen joku erityinen syy?

Sukunimistä, meidän esikoisella on miehen nimi ja niinpä se tulee tälle toisellekin tietysti. Harmittaa kyllä yhä, sillä alun perin oli sovittu, että lapset sais mun nimen. Mies oli suostuvainen melkein esikoisen ristiäisiin asti mutta sitte se yhtäkkiä sano, että sen vanhemmat ei varmaan kestäis ja että voitaisko kuitenki laittaa sen nimi. Hoh no mä suostuin, koska mun vanhemmille on asioita helpompi selittää. Silti jäi vähän kaihertamaan. Vaikka ihan hyvä nimi se on, ei siinä mitään. Olis vaan kiva kun mulla olis sama nimi kun mun lapsilla. Mehän ei olla naimisissa ja vaikka oltaiskin, pitäisin ilman muuta oman nimen. Tai ehkä mun lasten nimi pitäis olla se hevonperse, ei tarttis kiistellä :LOL:

Mä en jaksa odottaa että pääsen alottamaan dieetin. Paino oli ihan ok ennen raskautta ja nyt painan miljardi kiloa, ärsyttää!

Cruella Justiin kotiuduttiin ell:stä ja kisunen makaa vielä rauhotuksessa tuolla miehen työhuoneessa (lämpimin huone meiän kämpässä). Puremahaavahan se "paise" oli, joka oli alkanu märkimään :/ Ikävän näkönen ontelohaava :x Vieressä oli jo parantumaan päin oleva isompi, mutta pinnallinen haava ja se oli jo pohjasta terveen punanen, että eiköhän mene aika nopeesti umpeen. Lääkäri anto antibioottipiikin ja päälle 10pv kuurin, makutabletteina onneksi :)
Koppasin samalle reissulle mukaan toisen kisun, joka jäi syksyllä rokottamatta, kun ei suostunu lähtemään sillon mukaan. Katosi siis lääkäriaamuna kun pieru Saharaan. Meiän tullessa kotiin kolmen muun kanssa, se istuu kuistilla nauramassa partaansa B)

Tuttemui Myn nikottelu tuntuu miulla alapäässä ja pakarassa, tyty on vissiin enimmäkseen kasvot miun selkään päin. Monta viikkoa on jo viihtyny rt:ssä ja terkan mukaan jo syvällä lantiossa, että sen takia varmaan tuntuu niin alhaalla. Kyljellään kun makaan niin tuntuu välillä kans jossain nivusen/alamahan tienoolla.

tillukas Kauhee juttu! :eek: Minnuu muutenki ärsyttää puolituttujen ja tuntemattomien ( :eek: ) mahan lääppimiset niin saati sitten joku limanen pultsari, jos tulis taputtelemaan :x Mie oon niin kova ärähtämään, ettei varmaan olis kerenny käsi tulla tännepäinkään, kun mie olisin jo karjunut painumaan synnytyskanavaan :LOL:

Kiin ja My 33+2

Jepsu :LOL: mun äiti ku käy meillä ni se tuulettaa takkinsa ku pääsee kotia... kai se sit mäki haisen navetalle, vaik mun sisarusten mielestä meillä ei sisällä navetta "haise". Ulkona on tietty ihan eri asia.. ja se on musta terveellinen tuoksu :D Meille tuli viimeviikolla savosta 5 sonnia.. ja kuulosti hyvältä ku yhen nimi oli ämyri ja toinen oli ärripurri.. muut nimet tais alkaa y:llä :LOL: ja toki mun piti käydä niitä ihastelemassa ja vähän paijaamassaki, ku olivat rieput oaniikissa pitkän matkan jälkeen. Isäntä veri niitä narusta (oli kaulan/pään ympärillä) ja mä työnsin takapuolesta, ku laitettiin karsinaan :D sory..mä vain olen ihan "höpsö" nuitten elukoitten kanssa..
Siruko ja äitsy80, mulla laittovat myös neuvola ajan "kauas". menee liki 4vk päähän. No onneksi kaikki on Ok, et ei sen puoleen, mut aika menee "nopeampaa", ku voi aina edellisellä käynnillä "laskia" päiviä seuraavaan käyntiin
nelli hienoa :hug: että kaikki on kunnossa ja et pääset "tarkempaan" syyniin!!
Tää porukka on täällä munkin mielestä MAHTAVAA ei tarvi pelätä tulevansa heti nolatuksi jne. niinkuin tuolla mitä nyt palstalla esim. tahtoo käydä! Teille voi kertoa aidosti miltä tuntuu ja ymmärrättä!

Viimestä työpäivää viedään..sit olis viikon loma ja kaks päivää (välipäivät) töitä! Jos ei olis näin vähänä, ni olisin viimeistään eilisen päivän jälkeen käyny hakeen loppuajan saikkua! Mulle luvattiin raskaampiin hommiin kaveri jne. mut yllätys yllätys pomo kävi nykäsemässä sen toisen pois ku kuulemma tarvi "tärkeempiin" tehtäviin.. no sisulla jaksoin loppupäivän!! No vaik nosteluun sainki muualta apua, ni kävelyä tulee silti älyttömästi ja sellasia nopeita "spurtti"lähtöjä. Tympäsee vain...
Eniten mua täällä ärsyttää tuo ku lasketaan et kuin paljon mä olen tehny työtä ja kuin vähällä tuo pääsee ja sit se et haukutaan työkaveria seläntakana toiselle työkaverille! Aikansa jaksaa kuunnella, mut nyt meni yli ja sanoinkin sen jo ääneen! Syksyyn asti täällä on ollu Ok olla, mut tuli uustyöntekijä jolla on naama aina väärinpäin..ja pahaa sannottavaa muista sory tämä vuodatus!
joku tietty ihmettelee et miten mä tähän aikaan netissä ja muka kiirettä jne. vastaan tän päivän päivystyspuhelimeen, ja tuo puhelin ei onneksi soi ihan taukoamatta!

tillukas :hug: karseeta.. jo ajatus puistattaa!! onneksi vauvalle ei tullu mitään! Mä olen täällä töissä pelänny liki koko raskauden ajan et tulee joku väkivalta tilanne tms. ja saan lynnin/potkun vatsaa. oonki yrittäny mahollisuuksien mukaan pitää kaikkiin "hämäriin" tyyppeihin välimatkaa ja esim. pöydän välissä ku asioin niitten kans..täälku nuita alkkiksia ja muuten vain "hulluja" riittää.. anteeksi sanonnat,mut ku niitten kans joutuu päivittäin taisteleen ni välistä loppuu sympatiat!
kiin: hyvä et lukuri käynti on onnellisesti ohi!!
Me päästiin isännän kans vihdoin ja viimein eilen illalla jonkin laiseen yhteisymmärrykseen nimi ehotuksista.. :D

Olipas kamalaa käydä hammaslääkärissä, se selällään olo ei kyllä yhtään tuntunut kivalle.
Onneksi yrittivät tehdä paikkauksen niin nopeasti kuin pystyivät.
Seuraava hammaslekuri reissu ois 21 tammikuuta, saapi nähä ollaanko sitä silloin vielä yhtenä kappaleena :D
Mies oli eilen ollut lasten kanssa kaupungilla ja oli niin ihana, että oli ostanut yllärinä läjän vauvan bodeja ja potkuhousuja ja yhden lämpöhaalarin tulevalle vauvalle.
Enempi oli sinisävyisiä kuin neutraaleja, mutta yksi punanenkin body oli :D Taitaa mieskin olla samalla kannalla kuin minäkin, että masussa on poika, vaikka ultrassa sanottiin tyttö.
Niin vielä unohtu kysyä, voiko sitä tuoppi kotikalja valmisteesta tehtyä kotikaljaa juoda raskausaikana?
Ja kuinka monella teillä on kehto tulevalle vauvalle? Nukkuiskohan vauva siinä paremmin kuin pinnasängyssä?
Meillä on nyt molemmat, kun saatiin kehto sukulaisilta ja mietin, että nukkuisko vauva siinä alkuun paremmin?
Nyt 33+2 :wave:

Väsynyttä huomenta :whistle:

Paketoitiin miehen kanssa lahjoja illalla ja siinähän aika mennä humahti yhtäkkiä yli puoleen yöhön ja sehän kostaantuu nyt :kieh: Jatkoin urakkaa vielä aamusella kun esikko nukkui ja vieläkin on paketoitavaa :whistle:

Hienoa että Nellillä kaikki kunnossa ja mahtavaa että jossain otetaan potilas noin hyvin asiaksi eikä vain läpihuutojuttuna katsota =)

Kinkun koosta, meillä odottaa tuolla parikin kinkkua kooltaan reipas 7 kg. Toinen paistetaan sit uuden vuoden tietämissä tai jälkeen ja onpa meillä sitten pääsiäiseksikin odottamassa potkä tuolla kun meillä ei lampaanlihaa mun tahdosta syödä :D

Tillukkaalla kurja kokemus masun kanssa :hug:

Nimiasioita olitte jutelleet, meillä on lapsilla mun sukunimi eikä mies sitä pahakseen laittanut. Jos me koskaan naimisiin asti päästään niin tottakai toivoisin että mies ottaisi myös mun nimen niin kaikilla olisi sama sukunimi. Tietty mäkin voisin muuten vaihtaa nimeni mutta kun lapsilla on jo mun nimi niin tuntuu työläältä alkaa sitä meille kaikille vaihtamaan. Toki ei mua haittaa sekään jos mies haluaa oman nimensä pitää =)

Zuku, se on kyllä totta että mukamas aika menee nopeempaa kun on lyhemmät neukkavälit :D

Mamitre:lla myös muhkea massu profiilissa =)

Zuku ja Jepsu, mukava kuulla että muillakin aattona elellään eläinten ehdoilla osittain sillä meillä myös tuo kolmitoistapäinen hevoskatras kaipaa murkinaa päivistä riippumatta :D

Omaa napaa lyhyesti, eilen ja tänään on vihlonut tosi ikävästi tuonne kohdunsuun tietämille mutta oletan että se johtuu vaan siitä että vauva sinne painaa :/

Eilinen lasten joulukirkko oli kyllä ihana, tuli joulumieltä mukaan kummasti vaikka tämä lumettomuus onkin kurjaa :|

Anoppikin soitteli eilen ja teki sovinnon ja kyllä se toki mulle passaa jo pelkästään lasten takia =) Oli kyllä paljon vaadittu anopilta pelkästään soittaa mulle joten asia puhuttiin lyhykäisesti selväksi.

Yöllä näin niin kamalaa unta että huh, unessa mun lapsuudenystävä kuoli :'( Hirvittävä olo heti aamulla kun kaikki tuntui niin todelliselta unessa ja vähän väliä asiaa tulee mietittyä. Miksi ihmeessä raskausaikana tulee tälläisiä unia, tämä oli mulla jo kolmas uni mikä koski jonkun läheisen kuolemaa :eek: :(

Nyt on mentävä siivoilemaan vaatekaappien ovet niin tulee hyödyllistäkin tehtyä välillä :wave:

äitsy ja pieni 31+4 :heart:

kevytmelankolia mä olen miettiny samaa..ja olen kyl ruuankans muutaman lasillisen kotikaljaa juonu.. kuulostaa hurjalta, mut olen ajatellu et siinä on suihteessa vähän promilleja ja jos ei kittaa litratolkulla.. alko en kyl muuten käytä (siis normiaikanakaan) ollenkaan. mut tuo kotikaljahan ei ole alkoa sanan varsinaisessa merkityksessä. laian sen lähinnä siman kanssa samalle linjalle.. mitäs mieltä muut olette?

Zuku mäolin pienenpänä aika pollo kans noitten elikoitten kanssa...Pelkäsin yhteen aikaan lehmiä mutta sitten jouduin pakkolomittaa isää kun sillä meni selkä ja lomittajaa ei saatu. Viikon verran kaverin kanssa lypsettiin ja syötettiin navetallinen elukoita. Sonneja ja vasikoita ja vaikka mitä. Sitten vielä meinattiin tunaroida lypsimen joku tuhannen kallis osa pa*ka luoriin. Kyllä isä kiitteli kun sai tulla rautalangalla onkimaan sitä pötköä ylös sieltä kun me ei saatu. :D
Nyt on tullu vähemmän oltua navetalla kun asutaan täällä kaupungissa mutta ainaku kotona käy niin tulee hyvät tuoksut ja muistot. :LOL:
Rahan tuoksuahan se vaan on...vai mitä? :LOL:

Mä oon aina ollu sellainen "poikatyttö". Menny pitkin mehtiä ja rymynny siellä sun täällä ja ehkä mä nyt oon vähän naisellistunu ku naimissiin oon menny ja lapsia saanu. :) ja ehkä vähän kaupunkilaistunukin... :kieh:

Meille meinaa iskeä nyt taasen joku flunssa aalto. Tyttö on todella räkänen ja oikein keltainen räkä tulee nenästä. Mua kutiaa kurkusta ja nenä vuotaa ja mieskin pärskii. Kiva jouluflunssa. Plaah. :snotty:

Nyt meen kuitenkin syömään...

Jepsu ja Martti 32+1 :heart:

Moikka!

Onpa hyvä Nelli, että edes siellä Kuopion päässä ottivat kunnon tutkimuksiin, vaikka sun oma terkkatäti kuulostaa olevan vähän p*rsiistä. Ei oo tosiaan enää pitkästi jaksamista :hug:

Tillukas: kuulostaa kamalalta tilanteelta, mut onneks ei käynyt pahemmin! Noista alkkiksista ja huumehörhöistä kun ei koskaan tiedä, että mitä ne keksii :/

Äitsy: mäkin näen sillon tällön kamalia unia, vähän aikaa sitten kaverin avomies muka kuoli yhtäkkiä ym. kamalaa :eek: Mut kai sitä on mielikuvitus tällä hetkellä ihan toista luokkaa kuin tavallisesti...

Kevytmelankolia: komea masu sulla :D

(.) Neuvolakuulumiset:

- pissa puhdas
- rr 111/68
- sf 30,5 cm
- syke ja liikkeet ++
- RT ja terkka sanoi, että tuskin enää kääntyykään, kun on oleillut pää alaspäin jo pitkään.

Oli muutenkin kiva kerta, tädillä tuntui olevan kerrankin aikaa jutella ja kyseli hirveesti kaikkea. Tuli mukava olo. Seuraava kerta sit uuden vuoden jälkeen, eli pari viikkoa tulee väliä.

Sit todistus taas tästä "istukka-aivoisuudesta": aamulla kun meikkailin, niin ihmettelin, miten meikki ei meinaa millään tarttua naamaan. No, olin sit unohtanut laittaa kosteusvoidetta pesun jälkeen ja naama kyl näyttikin sit siltä :LOL: Ei auttanu ku pestä naama uusiks ja laittaa kunnolla kosteutusta ja homma alusta ;)

t. Piipi + typykkä 31+5

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Olipas kamalaa käydä hammaslääkärissä, se selällään olo ei kyllä yhtään tuntunut kivalle.
Onneksi yrittivät tehdä paikkauksen niin nopeasti kuin pystyivät.
Seuraava hammaslekuri reissu ois 21 tammikuuta, saapi nähä ollaanko sitä silloin vielä yhtenä kappaleena :D
Niin vielä unohtu kysyä, voiko sitä tuoppi kotikalja valmisteesta tehtyä kotikaljaa juoda raskausaikana?
Ja kuinka monella teillä on kehto tulevalle vauvalle? Nukkuiskohan vauva siinä paremmin kuin pinnasängyssä?
Meillä on nyt molemmat, kun saatiin kehto sukulaisilta ja mietin, että nukkuisko vauva siinä alkuun paremmin?
Nyt 33+2 :wave:
Mullakin on hammaslääkäri tammikuussa, paikataan 2 reikää kerralla kun ovat vierekkäisissä hampaissa... Saas nähdä miten jaksan tunnin hoidon :/

Kotikaljaa, just tota tuoppia, aion ainakin minä tehdä 7 litraa jouluksi ja taitaa puolet siitä kaatua omaan napaan :p Kun tekee sillä pakkauksen ohjeella, eikä anna käydä liikaa, uskaltaa sitä kyllä juoda ihan huoletta. Tai minä uskallan :ashamed: sön muutenkin kaikkea kalasta ja homejuustosta lähtien, mutta kaikkea vain tuoreena!

Meillä on ollut muilla lapsilla lainassa tosi vanha perintökehto, yli sata vuotta vanha, ja ihan vauvana nukkuneet kyllä siinä paljon paremmin kuin pinnasängyssä. Nyt on tulossa korikehto, jossa on pyörät alla. Tämä kehto ei tosin ole keikuteltavaa mallia, vaan pieni korisänky, jota kuitenkin voi liikutella.

nimiasiasta Meillä nyt on yhteinen sukunimi, joten siitä ei tarvitse taistella ;) Mutta etunimi onkin sitten eri asia. Meillä on valmiina nimi tytölle, tulee suvusta kuten kaikkien muidenkin lasten nimet. Nää ei oo mitään perintönä kulkevia, mutta jostain kaukaa sukupolvien takaa löytyy samannimisiä vähän molempien suvuista.
Nyt ois molemmille sopiva nimi pojallekin löytynyt, eilen keksittiin =) muttta minä teen ongelman siitä, ettei sitä ole koskaan meidän kummankaan suvussa esiintynyt :whistle: :/ No, jospa on tyttö ja nimipulmakin ratkeaa sillä :LOL:

Hei vaan... On tämän viikon neuvola käynnit takana :D maanantaina kävin terkkarilla kaikki OK, oli muuten aika kovakourainen täti tiristeli tuosta masun päältä niin että koko illlan supisteli käsittelyn jälkeen. paitsi hemppari oli 114 :eek: ales oli menny.. tänään oli lääkäri ei edes kohdun suun tilannetta kattonu vaan kirjotti pelkät sterilisaatio paprut ja kyseli miten olen voinut ja kun ei tässä hälyttävää ollut ei viittynyt rueta härnäämään kohdun suuta tutkimuksilla??? :eek: Outoa! :headwall:

Tarppa ja toukka 33+1

kevytmelankolia kysyin tuota asiaa tuolla odotus palstalla ja pitivät mua "vähän" pöhkönä ku sellaista kyselen.
tuttemui mä olen kans ottanu nuo ruokarajoitukset "löysinrantein". Kattonu toki et mitä laitan suuhuni.. ja toki tuoreena! Ite poimittuja pakaste marjoja en ole tosin keittäny, niin kuin suositellaan.. olen ajatellu et iän kaiken on äitit syöneet vihannekset ja marjat suoraan pellolta/pakkasesta, jos niistä jotain tulee, ni sit on tullakseen! Tuntuu et täältä töistä voi saada ne pahimmat pöpöt, mut silti en ole alkanu käsienpesun jne. suhteen mitenkään hysteeriseksi! NO ehkä mä olen vähän liianki "kevytkenkäinen" :ashamed:
Ja en kyllä ala lapsen suhteenkaan mitenkään "pöpökammoiseksi". En nyt tarkoita sitä et antasin lapsen nuolla kaikki vastaan tulevat pikkukivet ja junan ikkunalaudat.

Ei ollu tarkotus hyppiä kenenkään varpaille!! Jokainen katsoo sen mikä on itselle oikea tapa toimia!!

Näin se joulukin pikkuhiljaa tuleskelee :xmas:

Tulin käymään kotona pari yötä vielä ennen joulua. jospa se joulufiiliskin tästä tulisi. Illalla olisi entisellä koululla joulujuhlat, taidan käydä jo pukkia siellä katsomassa..

Nimestä, meillä tulee vauvalle tosiaan miehen sukunimi. Ja etunimikin päätetty ja toinenkin mutta mie haluaisin vielä kolmannen siihen väliin, eli yksi taistelu vielä käymättä mutta jospa se minun voittoon loppuisi :D

Hyvä että nellillä kaikki reilassa, noi on tympeitä ja varsinni vielä raskaana ollessa saa hyvinni tarkka olla..

tillukkaalla oli ikävä episodi bussissa.. Miekään en oikein pidä kun masua silittelee joku muu kuin mies, mutta en kyllä kehtaa mitään sanoakkaan kun harvoin siihen kukaan koskee..

Meillä on luopumisprosessi kissan kanssa meneillään. Ollaan etsitty sille uutta kotia mutta vielä ei ole ainakaan löytynyt. Jotenkin niin harmillista luopua mutta pitää ajatella vauvaa, kevät vielä tulossa ku vauva syntyy nii voi sitä karvojen määrää! Ja muutenkin pienet tilat niin parempi että kisuli pääsee hyvään kotiin..

Meille ei omaa kinkkua oteta ku ei joulua kotona vietetä, eli syödään kinkkua anoppilassa ja täällä minun kotona, jospa ne olisi niin isot että riittää :D

Perjantaina olisi neuvola verenpaineen takia, toivottavasti eivät nyt nousisi liika huimiin.. :/ Jännä kyllä siruko että neukkuväliä sinulle tulee noin paljon.! Kyllä olisi pitänyt johonkin väliin mahtua. Itsellä tulee nyt neljän viikon sisään kolme neukkukäyntiä. Ja ovat varmaan uudenvuoden jälkeen parin viikon välein. Meillä neukku siirtyy ihan upouusiin tiloihin, ihan hyvä vaan ku nyt nykyisessä käydään puntarilla käytävällä ja hemppaa ku otetaan nii kiikutetaan se näyte toiseen huoneeseen :LOL:

Mutta nyt ruoan tekoon ja katsomaan jos saisin pikkusiskon päikkäreille.Ei tule olemaan helppoa :kieh:

Täälläkin alkanut viimeiset kymmenenviikkoa :wave:
Saanukka 30+4

ja minä täällä taas :ashamed:
siruko käytiin eilen OAS:ssa synnärillä tutustumassa. Olin pikkasen pettyny niihin tiloihin, mut kyl niis synyttää voi! Kaipasin jotain muuta kuin kaakeliseiniä ja sairaalasänkyä. Mietinki et miten isukki jaksaa, jos synnytys venyy..ku niillä ei ollu siellä mitään isukkien "levähdys" huonetta...no tietty kotia nukkumaan..mut se on eri asia malttaako lähteä ja haluaako itse sitä päästää 50:n kilometrin päähän. Tietty eri asia jos laittavat ensin osastolle odotteleen synnytyksen käynnistymistä kunnolla..

Yhteistyössä