Väsynyttä päivää!
Lastenvalvojasta, mä vielä odottelen omaa aikaani, ajattelen että soitan ja varaan sen ajan itse jos ei piakkoin ala mitään kuulumaan.
Imetys, meillä meni tytsällä joko maha ihan sekaisin tai sit ei saanut maitoa riittävästi, joten siirryttiin kokonaan korvikkeisiin. Vähän harmittaa kyllä, kun olisi halunnut imettää mutta en halua toista tietoisesti kiusatakaan, joten parempi näin.
D-vitamiinit aloitettu tiistaina, en ainakaan vielä oo huomannut että vaikuttais pahasti masuun.
Osalistuttiin D-vitamiinitutkimukseen. Saadaan useamman vuoden D-vitamiinit synnäriltä kotiin toimitettuna ja pitää vaan noita lappuja ja kyselyjä täytellä. Alkuun olin vähän skeptinen mutta kun totesin että tipat on ihan Orionin tippoja, niin kummasti rauhoitti mieltä. Tässä ei siis tutkita lääkettä, vaan lääkkeen vaikutusta lapsiin. Pitää seurailla sairasteluja ja vitamiinin syöntiä ja kirjailla ylös. Melko helppoa.
Meillä kans ähistään välillä pitkiäkin toveja ton kakkaamisen kanssa. Nyt parina iltana "auttanut" neitiä kuumemittarilla, eli kylmästi vaan mittari takapuoleen ja hetken päästä sitä tavaraa sit tuleekin ihan kiitettävästi ja neidillä olo helpottuu ihan silminnähden.
Yöt meillä tuntuu olevan vaikeita, tyttö heräilee lähes poikkeuksetta 2h välein syömään. Yhden kerran on nukkunut jopa 6h putkeen yöllä. Tuntuu että tyttö simahtaa aina kesken syönnin ja siksi jää unet aina siihen kahteen tuntiin. Ensi yönä ajattelin tulla tytön kanssa olkkarin nojatuoliin jalkalampun alle - saa itse mukavemman asennon ja neiti toivon mukaan sen verran "virkoaa" että jaksaisi syödä vähän reilummin.
Minkä verran teillä syödään päivässä? Musta tuntuu että tolla tytöllä on aikuisen ruokahalu, saattaa syödä parinkin tunnin välein sen 100ml :O
Päivässä saattaa mennä mitä tahansa 800ml:n ja yli litran välillä.
Ensi viikolla eka lastenneuvola, luulisi että ainakin paino on nousussa tolla syömisellä
Pukeutumisesta meillä kotona yleensä body+potkarit/housut ja sukat, autoillessa noiden päälle vielä pipo ja karvainen nallehaalari, hyvin on pärjännyt. Eilen kun käytiin lonkkakontrollissa keskustassa vaunuillen, niin oli nallehaalarin päällä vielä toppapuku ja tyttö oli tossa äitiyspakkauksen pussissa. Sairaalasta kun lähdettiin niin oli ilma sen verran lämmennyt, että otin nallepuvun alta pois - hyvin pärjäsi pelkällä toppiksella, ei ollut hikinen vaan sopivan lämpöinen kun kuoriuduttiin vaatteista pois.
Nyt kun saisi tota rytmiä vähän paremmaksi, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Toki, ei kahden viikon ikäiseltä voi mitään ihmeitä vielä odottaa, mutta toivossa on hyvä elää?