Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

Mullakaan ei ole mitään järkevää sanottavaa about ikinä :D Nyt olen vaan onnellinen siitä, että aamulla ei oksettanu/ollu paha olo, koska söin yöllä leivän :D Aamut on ollu nyt ihan kauheita, koska on kamala nälkä eikä mikään mene alas. Yöllä sitten testasin ja söin leivän ja kappas auttoi kummasti. Sain jopa nukuttua hieman pidempään ja aamulla maistui aamupalakin ihan hyvälle :) Pitää näköjään öisin käydä syömässä jotain.

Mulla alkanu nippailemaan alamahaa sillain niinku menkkamaisia kipuja ois. Mutta vieläkään ei mitään kovin kivuliaita suppareita ole tullut, mutta kivuttomia aina välillä :) Jotenkin silti uskon, että käynnistykseen menee. Argh.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Inkku onnea matkaan! Olet varsam jo päässyt lähtemään synnärille! Sen verran on hyvät merkit :). Toivottavasti mieskin. On parantunut.

Virtsatietulehduksesta Multa löytyi semmoinen nyt. Hain antibiootit heti, mutta mites tämä vaikuttaa synnytykseen jos nyt käynnistyisi? Sanoivat lääkärissä van, että ei hätää, mutta pitää heti mainita synnärillä, jos synnytys käynnistyy. Mua alkoi nyt sitten tietenkin heti huolestuttamaan. Vaikka ei tässä kai mitään pelkoa ole että tänään päästäisiin tosi toimiin.

Mulla on jotenkin tullut tosi seesteinen olo nyt. Tietenkin tahtoisin, että vauva tulisi jo, mutta samalla suunnittelen kuinka ihanaa on nämä vikat päivät viettää tehden juuri sitä mitä itse haluaa. Esikoisella on perjantaina rooli pk:n näytelmässä ja sen haluaisin kyllä nähdä :).

38+4
 
maiscu rakas :D mä olen jo kuukauden kaksi syönyt yöllä jotain, viime yönä kaksi banaania, jos kovettais mahaa mutta ei, 4. Päivä ripulilla jatkuu. Olen yökylässä ja piti ihan miehelle soittaa ja varoittaa :D

Minusta on mukavaa että tuntee lapsen suureuden nyt, ainakin 2,5 kiloinen nyt.

Ps. Onko äp.n toppatumput ja tossut turhat kassissa? Sisätumput ja toppapuku on.
 
Inkulle kovasti tsemppiä! Sieltä saadaan varmaan pian vauvauutisia :) Kovin vähän näitä syntyneitä edelleen on, ehkä kohta tulee monta kerta rysäyksellä.

Täällä ei ihmeitä. Ripulista ei tietoakaan, päinvastoin vatsa on koko ajan kovalla. Ei auta luumu eikä mikään. Valkovuoto on vähentynyt lähes olemattomiin, outoa. Alapäätä jomottaa koko ajan. Erehdyin kurkkaamaan sinne peilin avulla eikä ollut kaunis näky :/ Kun sieltä on jo yksi vauva aikanaan ulos saatu ja paikat on vähän auki, niin... Mutta ei siitä sen enempää :)

Odotellaan odotellaan!
 
Merile samaa vaivaa täällä. Ihan sama mitä pistän suuhun niin on ihan sika turvonnu olo syönnin jälkeen, eikä vatta toimi. Blaah. Kunnon turvotus päällä, ihan tympii mennä taas huomenna neuvolaan vaa'alle kun paino vaan nousee.

Meillä kans koira seuraa mua joka paikkaan, vessaanki tulee perässä ja tapittaa silmiin :) Isännälle sitten uhoaa kun tulee töistä kotiin. Suojelee mua muutenki. Saapas nähdä suojeleeko samaanlaihin sitten vauvaakin.

siis mullahan on väärä LA listassa! Miten en oo hoksannut päivittää aiemmin! :) Eli 8.2. on oikea päivä, nyt siis 39+4 Ja iäksikin saa päivittää 29v.
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
Kävin tänään neuvolassa, ja siellä oli ihan väärä täti, oma oli lomalla. Streptokokki -näyte otettiin ja SF mahtoi olla 32.5cm. Hemoglobiini oli laskenut 112->111, vaikka olen syönyt rautalisää nyt jälleen tuon edellisen mittauksen jälkeen, josta aikaa on n. kaksi viikkoa. Joko raudan imeytymisessä on ongelmia, tai se olis laskenut vielä hurjemmin jos en olisi syönyt rautalisää! Mene ja tiedä...
Proteiini oli myös plussalla, mutta koska verenpaine huippuluokkaa eikä isompia turvotuksia tai päänsärkyä tms. ole ollut, niin ei siitä sen ihmeempiä jatkotoimenpiteitä tule. Valkovuotoakin on melko runsaasti, että saattaahan sekin vissiin protetiinin laittaa plussalle.
Mulla myös kakka on löysää! Hienoa, kun ei ehdi vessaan asti välttämättä... huoh.
Huomenna saanen informaatiota, että millä tavalla tuo mahassa istuskeleva vauva saadaan ulos. Tavallaanhan olisi helpottavaa, jos sanottaisiin, että noniin, nyt on niin ettei mahdu alakautta ja sovitaan sektioaika, mutta kyllä mä sen verran ymmärrän, että parempi on ainakin mulle itelleni alakautta synnyttää.

38+1
 
Elm
Teille, joilla on vatsa löysällä; Retaferin rautatabletit laittoi mulle ainakin sellasen ummetuksen päälle, että meinas itku tulla! En sit tiedä miten toimii muilla, mutta itselle ei sopinut ollenkaan, varmaan kahteen viikkoon en päässyt isommalle hädälle vaikka söin YHDEN tabletin joka toinen päivä!
Jos taas vatsa kovana, niin kuivatut luumut ja kahvi yhdessä toimivat mulla. Kaverilla söin ja hyvä että kotiin asti ehdin! Samoin ainakin ristoranten salamipizza laittaa mahan sekaisin, veikkaan että johtuu siitä öljystä.

Närästyksestä, tiedän että ihan asiaan kuuluvaa, kärsin samasta vaivasta ensimmäisen kanssa, mutta se ei ollut millään lailla verrattavissa tähän närästykseen mikä nyt on valvottanut jo pari yötä. Mulla ei normaalisti närästystä oo ollenkaan, molempien raskauksien aikana kylläkin. Tällä kertaa tää on tosiaan jotain ihan uskomatonta.

Kävin kaupoilla pyörimässä, löysin henkkamaukasta ihanan pehmeän karvapuvun (ruskea jossa korvat :heart:) joka menee hyvin toppapuvun alle, ei tarvii sit synnärille pakkailla niin hirveesti vaatetta mukaan kun tuo vaikutti melko lämpöiseltä!

Parus montanus itse en ainakaan aio niitä tumppuja pakata mukaan, tossut kylläkin. Riippuu varmaan vähän mitä vauvalla on toppapuvun alla päällä, mutta itsekin kun ostin tuon karvapuvun, niin siinä on "umpinaiset" hihansuut, sinne alle vaan sisätumput ja ulkohaalarin hihat saa käännettyä jos tarve vaatii. Synnäriltä lämpimään autoon ja 20min ajo kotiin, niin täällä ei ainakaan tarvita.. Voi olla että jää vielä tossutkin kotiin.
 
miss_piggy
Lasketusta ajasta just keskustelin tänään äitini kanssa puhelimessa, ja hän sanoi, että hänen aikanaan se on laskettu eri tyylillä. Eli jos laskettaisiin samoin kuin silloin kun äiti odotti mua, niin laskettu aika olisikin vasta 10.2, eli jos se lasketaan vikoista kuukautisista, niin kolme päivää lisätään siihen laskettuun aikaan mikä nykyään lasketaan neuvolassa.

Sinänsä kuulostaa ihan järkevältä, kun monesti menee muutaman päivänkin yli tuo laskettu aika...

Minäkään en noita toppatumppuja tai tossuja ota mukaan, koska vekara tulee kuitenkin toppahaalarin sisälle ja vielä sen lisäksi on tuo toppainen kaukalopussi, luulis tarkenevan :D
 
Minä en jotenkaan osaa edes oottaa tuota laskettua aikaa, koska suurimmalla osalla se ei silloin synny :D Tokihan se on jonkinlainen määränpää, mutta silti en usko siihen päivään ollenkaan :) Syntyy ku syntyy ja jos ei ite tajua tulla se häädettäköön. Nyt oon jotenki henkisesti valmistautunut myös siihen käynnistykseen vaikka joutusin siihen huomenna ei se ole poika mikään ;) Just joo.
 
Hello Ladies! :)

Kotona ollaan ja yhdessä osassa :) ei oo ees näytille tarvinu lähtee. Aamulla tosiaan supisteli 10 min välein, mut supistukset sitä luokkaa, että ku vaan hetken käveli ni meni pois. Sit alko väli piteneen ja sain unen päästä taas kiinni. Nyt hereillä ollessa supistelee välillä, mutta harvoin. Nyt tiedän miltä supistukset tuntuu, wuhuu!! :cool:
Soitin aamulla synnärille ja sanoivat, että sitte jos suppareiden väli on 5 min ja on tosi rajuja ja kaikki kotikonstit on käytetty (kuuma suihku ja panadol) ja että niitä on tullu jo pari tuntia, ni sit voi lähtee sinne. Tai jos lapsivedet menee, ni sit soittaa uudestaan ja ne kertoo miten menetellään :) Kysyivät muuten ku sinne soittelin, että onko multa streptokokki otettu ja ku sanoin että juu on ja oli nega, ni sanoivat, että jos ne vedet menee, ni sillonka ei mitään ihan hirveetä kiirettä tarvii pitää, ku kerta kaikki on ok, eikä tarvii varautua siihen antibiootin antamiseen. :)

Parus, piti sulle aikasemmin jo vastata, että en ollu tehny mitään erikoista, muutaku sen lenkin, ku se verinen hyytymä tuli. :)

Mutta pääasia nyt on, että JOTAIN on alkanu tapahtuun ja ehkä tää raskaus ei kestäkkä koko loppuelämää :D

41+3
 
Joku kyseli koiran mahdollisista muutoksista, tuo on yhtä kilipää ku aikasemminkin, pahempi nyt ku saa liikuntaa vähemmän.. Eli kokoajan mukana. Ei vahdi tms.

Tänään oli nla, 1 kg tullu viikossa, en ees oo suuremmin herkutellu, 1 namipvä vaan ollut. Täti sano turvotuksista (naama ja sormet) et harva vältyy näistä loppusuoralla, näistä myös paino nousee. RR hiukan koholla, pissa puhdas. Sf mitta 37,5cm!. Nyt saa alkaa käymään 2krt/vk nlassa, kunnes tulee mahd yliaika kontr sairaalaan. Pää kiinnittynyt, ei kuitenkaan laskeutunut, seki ihmetteli mun kivikovaa mahaa... Alkaa olee aika täynnä vauvaa..

Ei yhtään supistele, ei merkkejä et synnytys ois alkamassa...

39+3
 
Oyksista moi! Meille syntyi ihana hymykuoppainen blondi 5.2. Klo 21.57. 3395g ja 48cm. Mää en vaan pysty nukkuun ku tuijottelen tuota ihanuutta <3

Ja mitäkö tekkiin ennenkö lähtö tuli? Istuskelin kotona kovalla lattialla ja pakkailin kirjahyllyn kamoja muuttolaatikkoon ja pyyhin tavaroista pölyjä ku yhtäkkiä huomasin että mahahan on koko ajan ihan piukia. Siitä sit pomppasin ylös ja samantien alko supparit repiä selkää. Ukkeli tuli neljältä ja söi, seiskan pintaan olin jo niin kipeä että lähettiin ajeleen tänne ouluun. Kasilta olen saanu kohdunkaulan puudutteen ja kalvot puhkastiin jonka jälkeen tunnin päästä alko ponnistuttamaan, täsä vaiheessa huomasin että mihin hittoon katos mun supistukset? Sillä jäätävällä ponnistamisen tarpeella sitten puskin pojan ulos, tästäkin tein havainnon että sattu paljo enempi ku viimeks ja syyki oli ihan selvä kun tossa kossissa ei ollu yhtään kinaa niin ei ihmekään että oli hitusen tiukassa :D esikko oli niin kinanpeitossa että kiikuttivat sen ensin pesulle kun antoivat sen rinnalle :) mutta nyt mää alan taas tuijottelee tuota ihanuutta <3
 
EMY06 Onnea!

Täällä tuli hetki sitten kova kouristava vatsa ja selkäkipu. Selkää juimii edelleen. Ei kyl tuntunut yhtään supistukselta, mut eihän sitä ikinä tiedä jospa? :) On se ihimen kyl hölmö, nyt oottelen toiverikkaana lisää kipua. Kiesus.

Niin tänne alkaa vauvoja poksumaan :)
 
Täällä sälli taas illalla porasi tietään alaspäin. Supistelikin siinä samalla pariin otteeseen + yöllä heräilin kun vatsa oli pinkeääkin pinkeämpi. Nyt taas ei mitään... :D
Ei auta kuin ajatella, että kaikki tuo on kuitenkin askel kohti synnytystä.

Mies ystävällisesti viikkasi mun puolelle sänkyä pari pyyhettä siltä varalta jos lapsivedet sattuisikin menemään yöllä. Toinen niin malttamattomana odottelee (itsehän en toki yhtään malttamaton ole! :whistle:) synnytyksen alkamista. :heart:
 
miss_piggy
Onnea jakaantuneille!

Mulla on omalla puolella sänkyä lakanan alla kaksi pyyhettä ja niiden päällä vielä sellanen muovipohjanen lakanan palanen mikä tuli ä-pakkauksessakin, ja yöpöydällä vielä yksi pyyhe.

Ei mitään oloja edelleenkään.

39+6
 
Paljon onnea EMY06 ! <3 Ihana, kun tänne alkaa nuita vauvoja tulla :) Havahtuu siihen, että on todellakin helmikuu.

Tsemppiä Litalle !! :)

Täälläpäin ei mitään uutta. Nukuinki niin mahdottoman hyvin, yhesti vaan piti pissilläki käyä (+jääkaapilla).
40+1..
 
Moips!!
Onnea minunkin puolesta jo vauvansa saaneille.:)
Taustalta taas huutelen, ei vaan saa aikaseksi kirjotella useammin.
Itellä ei pienintäkään merkkiä että kaveri olisi tulossa pihalle tuolta masusta. : /Supisuksia ei oo, en tiedä ees oikeen onko ollutkaan sen kummemin koko aikana. yöllä yks käynti vesssaan riittää ja unta riittää joka yö oikein hyvin. närästys vaivaa toisinaan.
Jospa me muutkin saataisiin pienokaiset syliin piakkoin. ei vaan jaksaisi enää odottaa.. :)

heluna ja pienokainen 39+1
 

Yhteistyössä