Helmikuun helmet 2014 *helmikuussa* - meidän kuukausi!

miss_piggy
Täällä poika haluaa päivisin tissiä noin tunnin, puolentoista välein. On oikein tissimies. Öisin sitten about 3 tunnin välein tankkaa maitoa. Ja meilläkin tahtoo joka päivä falskata pissavaippa niin että sitten joutuu vaihtaa kuivaa vaatetta.
Ollaan öisin käytetty liberon vaippoja koko 1 kun on vähän napakampia, mutta päivisin koko 2 tai muumivappa käytössä.
Odotan kyllä innolla kun poika vähentää noita syömiskertoja niin että söis päivälläkin vaikka 3:n tunnin välein :D
Tosiaan pippeli kannattaa muistaa painaa alas.
Tänään meillä on ollu shaisse-päivä, paskaa tuli kirjaimellisesti tuutin täydeltä yhdessä vaiheessa, sitä vaan tuli ja tuli kun poika pötkötteli hoitopöydällä, ja olin just ehtinyt puhtaat vaihtaa..ei muutaku uudestaan :p Ja eilen kaveri päätti puklata päivän maitolastit mihinkäs muualle kun suoraan mun tissien väliin.
 
miss_piggy
Ai niin, meillä poika menee nukkumaan yleensä 21:30-22:30, ja sitä ennen tissillä noin 30min-60min. On tosi kovaääninen nukkuja, ärisee ja örisee ja päästelee omituisia ääniä pitkin yötä mitkä valvottaa mua.
Tissiä annan pari, kolme kertaa yössä ehkä, ja silloinkin herättelen poikaa syömään. Vaipat vaihdan kerran, tai pari yössä, riippuen siitä kuinka täydeltä pissan suhteen vaikuttaa ettei tulis noita ylivuotoja.
 
Meillä meni ensimmäinen yö kotona niin, että klo 23-00 välillä poitsu imi tissiä. Nukuttiin vierekkäin saman peiton alla (en hennonnut jättää toista yksinään kehtoon nukkumaan, tuli liikaa mieleen sairaalassa vietetyt yöt jotka pikkuinen joutui vauvateholla viettämään ilman äitiä). Yöllä kolmen aikaan heräilin ja varovasti herättelin poitsua syömään, mutta ei tuo näyttänyt nälkäiseltä. Jatkettiin siis unia ja aamulla hieman ennen kuutta heräiltiin syömään.

Itsellä ihan tolkuttomasti univelkaa sairaalassa olemisen jäljiltä, joten oma sänky tuntui maanpäälliseltä taivaalta. Vielä poitsu siinä vieressä tuhisemassa, niin kaikki oli täydellistä!

Meillä on tänään pylly pörissyt urakalla. Hyvähän se on, että pörisee. Mahavaivoja poitsu ei ole pahemmin kitissyt, sairaalan vastike ja pakkosyöttäminen tosin laittoi pikkumiehen masun koville (ei tahtonut toimia, kipristeli jne.).

Poitsu nukkuu päivisin parin tunnin pätkiä, välillä saatta vetäistä tunninkin pikaunet jolloin käy välillä vetäisemässä pikaisen välipalan tissistä ja jatkaa uniaan.
Jaksaa ihmetellä maailmaa oikein reippaana. Illalla vetää kunnon syömingit ja niiden voimin sitten kai uni maistuukin yöllä hyvin.

Tänään huomattiin meidän viikon ja kaksi päivää vanhalla sällillä hammas suussa. Alas on puhkeamassa toinen etuhammas. :D
En ole yllättynyt. Raskausaikana jo totesin, että kai tuolla on hampaita suussa jo syntyessään, kun itselleni puhkesi aikanaan ensimmäinen hammas kolmen kuukauden iässä. :)

Soitin äitiysneuvolaan heti aamusta ja neuvolantäti olikin jo miettinyt mitä meille kuuluu kun mitään ei ole kuulunut. Tulee ensi maanantaina kotikäynnille. :)

Meikäläinen nauttii äitiydestä ihan täysillä, pieni supermies on elämäni ehdottomasti paras asia. :heart:

Maisculle hurjasti tsemppiä huomiseen. Hyvin se menee!
 
Kiitos Hortensia :) Ja ihana kuulla, että teillä menee kotona hyvin :)
Hurjaa, että jo hammas suussa :D

En varmasti saa yöllä nukuttua ku jännittää ja itkettää :(En tiiä miksi, mutta jotenkin oon nyt itkunen :D Ahistaa mennä sinne osastolle pyörimään :(
 
Täällä käynnistysYRITYS aloitettu Cytoteceilla tänään kello 12. Kello neljä sain toisen satsin ja kahdeksalta saan tämän päivän viimeiset pillerit. Supistuksia on, mutta kivuttomia ja lääkäri sanoi, että käynnistäminen voi kestää kolmekin päivää. Vauvan kokoarvio tänään ultralla 4200 g.

Täällä on selvästi kiirettä, kaikki tapahtuu tunnin viiveellä ja meitä on kahden hengen huoneeseen sullottu kolme.
 
Tyttölle tuli tänään jo 4 viikkoa täyteen, hui! Nopeasti menee aika. :) Mulla on maidon tulo loppunut aikalailla kokonaan, joten en ees sitäkään vähää yritä imettää mitä ennen. Tuo vaan hermostuu jos tissiä yrittää suuhun laittaa. Oon myöskin huomannut sen omista tisseistäni, että maitoa ei enää kerry, kun ovat ihan löllöt.
Korviketta ruvennut meneen hurjasti paljon enemmän, 70-80 ml, joskus pitää vielä tuonkin määrän jälkeen hakea 20-30 ml lisää. Hyvä vaan että ruoka maistuu :) kakkaakin on tullut nyt monena päivänä useamman kerran. Yöt nukkuu sit putkeen 5-8 tuntia.
Kovasti jo katselee ja tarkkailee. :) :heart:

Mun mielestä on aika jännä, miten niin monet tuntemattomat ihmiset tulee ihasteleen ja onnitteleen vauvasta :)

Niin ja missäs me sit jatketaan tätä keskustelua? Mäki oon sillä fiiliksellä, että ois ihana jakaa ajatuksia teitin kaa vauva-arjesta! :) mulle myös tää ryhmä on ollu iso tuki raskauden aikana!
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoa keskustelulle toivon minäkin. Uutta ketjua voisi varmaan kyhäillä tuonne Vauva 0-12 kk -osioon? Tällä samalla otsikolla (Helmikuun helmet 2014) kenties.

Meillä nukuttiin jälleen hyvin. Kerran herättiin yösyötölle puoleksi tunniksi tissittelemään.
Poitsu nukkui kehdossa tällä kertaa. :)
Äsken hoidettiin aamutoimet pois alta ja nyt taas syödään.
 
Meillä kans tyttö juo sen 70-80 ml kerralla, ja usein saa kyllä hakea vielä lisääkin. Aamuun, päivään ja iltaan sijoittuu sellaiset 2-3 tunnin hereillä olo pätkät, jolloin tarkkailee kovasti :) sillon myös juo tunnin välein noita isojakin määriä. Tykkää kovasti toisinaan köllötellä ihan yksikseen viltin päällä ja tarkkailla maailman menoa :D yks päivä pistin huvikseen 24h ajan ylös et paljonko sitä maitoa menee, 725ml oli saldona. Mikä lienee tuollaiselle kohta kuukauden ikäiselle ihan hyvä määrä !
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
Tsemppiä elsa90:lle ja maisculle, toivottavasti pienet nyytit kohta sylissä <3

Täällä yö ollut tosi levoton, poika on ruvennut ääntelemään tosi kovaa öisin. En erota et mitkä äänet on et nyt ruokaa ja mitä tekee unissaan...
 
Helmikuun helmet 2014, uusi ketju jatkokeskustelulle tuolla Vauva 0-12 kk osiossa.

Jokohan Maiscu ja Elsa on saaneet vauvat syliin? :)

Meidän sälli on varsinainen sylivauva. Onneksi yöt sentään nukkuu rauhassa omassa kehdossaan. Yöt mennään yhdellä syötöllä. Aamulla toki herätään syömään jo kuudelta ja jatketaan sitten unia, jos vaan unta riittää (poitsulla riittää kyllä, mutta isi ja äiti monesti pomppii silloin kahvinkeittoon).
Itse on viimein saanut nukkua tolkuttomaksi käynyttä univelkaa pois. Sairaalassa menin eteenpäin kuin joku zombie, joka yö nukuin parissa pätkässä tunnin kerrallaan. Peräti yksi yö taisi olla sellainen, että nukuin muutaman tunnin (se yö kun sain poitsun taas koko yöksi vierihoitoon).
 
Eilen 9. Maaliskuuta, kolmantena käynnistyspäivänä viikoilla 42+2 syntyi meille kello 02.23 pieni poika. Kokoa oli karttunut 4120 g ja 55 cm. Koko toimitus kesti noin 15 tuntia josta ponnistin 48 minuuttia. Synnytystä joudutettiin oksitosiinilla, kalvojen puhkaisulla ja pienellä epparilla. Kipuihin sain salissa viime hetkillä epiduraalin. Molemmat voidaan oikein hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Meidän poika syntyi 10.3 n. klo 19.05 <3 4150g ja 52cm pipo 35cm.

Täällä käynnistys aloitettiin lauantaina 3kpl puolikkaita sytotec? Tabuilla. Tuloksena jäätävät supistukset, mutta muutosta ei alakerrassa. Sunnuntaina 2puolikasta mutta ei kovin voimakkaita supistuksia. Su yönä piti olla ravinnotta 24.00->jos eimuutoksia leikkaus, koska lapsivettä tihkuttanyt ja crb nousussa. Aamulla 2lääkäriä tutki ja kohdunsuu auki n. 3cm, mutta vauva majaili vielä aika ylhäällä. Salia kohti ja kalvot puhki + oksitosiini tippa pikkuhiljaa maximille ja 6h tippui tippa. Huusin kuin eläin about 5h pelkällä lämoötyynyn voimalla ja olin jo niin kipeä, että menin paniikkkkn. Lääkäri tutki ja ei edennyt. Kiireellinen sektio ja poika leikattiin ulos. Olisi joka tapauksessa mennyt hätäsektioon, koska napanuora tiukasti 3x kaulan ympäri :( Mutta terve poika, mutta äiti täällä toipuuleikkauksesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Inkku90
joku kyseli käynnistyksestä, sen takia olis käynnistetty, ku mulla synnytyspelko edellisestä kerrasta johtuen. Ettei kasva liian isoksi. Muuten, vieläkö facebook-ryhmä on olemassa? Vois liittyy, siellä varmaan vauvakuvia :)
 

Yhteistyössä