"Parus montanus, eikö siellä siis tarkisteta kohdunsuun ja kohdunkaulan tilannetta missään vaiheessa?"
- Missään vaiheessa hankala sanoa, saattaahan se n-täti sitä vielä katsoa, mutta tuskimpa vaan! Selitti tänään ettei ole mitään syytä katsoa, että kuuluu synnytyssairaalan kätilölle tietää mikä on kohdunkaulan tilanne
Ja aiemmin raskausdessa vain rv 15 ensimmäisellä neuvolalääkärillä katsottu paikat ja kun hain rv 27 saikkua ja joulukuussa spekulalla kun hain taas saikkua, mutta tämä lääkäri ei tunnustellut, ettei edistä avautumista, kiinni oli paikat silloin. (hermosärkyä lannerangassa, mennyt ohi jo)
Mutta omassa raskaudessa olisi ollut vain tuo yksi tutkimus rv 15, ja nuo muut, kun hain saikkua. Loppuraskauden tilannetta ei ole tiedossa. Jännää tämä vaihtelu vai mitä! Toisaalla tutkitaan, toisaalla ei. Tiedä mikä sitten on hyvä!
Mulla tuo
sf mitta pieni ehkä koska, äidillä oli myös, lapsi keskimääräistä pienempi (kokonaista 5 ultraa koko raskaudessa, joista 3:ssa seurattu kokoa) ja lapsi on ollut pitkään rt asennossa ja hyvin laskeutuu. Lapsivettäkään ei ole kommentoitu että olisi paljon.
Ylipainosta ja sf-mitasta saanen esittäytyä ylipainoisena
Mikä kunnia! Raskautta edeltävänä 6kk laihdutin, jätin huhtikuussa ehkäisyn pois ja tulin 1. normaalista kierrosta raskaaksi. Jei! Alimmillaan olin tuon 68kg, kun pidemmän aikaa olin painanut 73kg. 162cm pitkä olen. Eli lievää ylipainoa on. bmi 26 raskauden alussa. Ja nyt raskaana ollessa painan saman mitä joskus vuosia sitten pahimmillaan. Sinänsä huippua että tietää olleensa isompi, ja laihtuneen sitten suhteellisen helposti, syömällä paremmin ja liikkumalla enemmän.
Itsekin olen ollut yllättynyt että maha kasvaa pienenä, mutta antaa kasvaa. N-täti tänään ihan ihmetteli, miten hän on saanu mitattua niin, että kasvaa juuri piirretyllä viivalla tasaisesti. Eli ei se sf-mitta aina kerro painosta, vaan yksilöllisestä taipumuksesta. Raskaudet on yksilöllisiä.
Inkku90 Toivotaan ettei mitään tapahdu kolmeen päivään ja miehes parantuu! Ois ikävää lähteä synnärille ilman miestä. Oletko sä sitten
tehnyt mitään sellaista joka selittäisi veren paperissa? Ummetusta esim? Voi rikkoa limakalvoja myös emättimestä.