HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Heippa!

Se olis mammat viikonloppu edessä :) ja minä saan lapset kotiin :) Olivat viikon isällään 'lomalla', mikä tarkoittanee kai epäsäännöllistä rytmiä ja 5-vee tytteli oli jo pari iltaa sitten kuulemma alkanut itkeskelemään, että pääsiskö kotio... kurjaa isälle sinänsä, mutta minäkin olen täällä jo ollut ikävissäni, joten eipä haittaa, että huomisen sijaan tulevat jo tänään :)

Sairaslomani on mennyt lähinnä nukkuessa, eilen käväisin kummitädiltä poimimassa vadelmia, hänellä on hehtaarin vattuplantaasi :) ai että oli hyviä! Ensi viikolle on luvattu hyviä ilmoja=otan saunan jakkaran ja menen marjapuskiin istuskelemaan ja viettämään saikkuani. Seisominen saa mahan juilimaan aika nopeasti, mutta istuskelu ja päikkärit heti kun on väsy, auttavat hyvin. Tämä on jo toinen päivä, kun mahaa ei särje lainkaan :) Kyllä se tästä!

MrsR mistä puljusta tilasit ne kalsarit ja vaatteet?

Sukupuolta en halua tietää ja mies kuulemma kunnioittaa päätöstäni. Tosin se täytyy varmaan siellä ultrassa mainita ensi kerralla, koska kuvat on niin tarkkoja ja niistä voi väkisinkin nähdä. Vähän alan kallistumaan tyttöolon puolelle, mutta se voi vielä muuttua :D Kahdesta edellisestäkään en ole halunnut tietää, meillä lapset käyttävät samoja vaatteita, paitsi mekkoja, joten asialla ei sinänsä ole merkitystä. Likka pukee välillä paljon mieluummin pojan dinopaidan kuin omia prinsessajuttujaan, joten en usko, että siinä on mitään ongelmia vaateasioiden parissa. Ja tuota vaatetta on niin paljon, etten edes tiedä mihinkä sitä tunkisin, kohta onneksi on laajennus valmis ja alkaa ehkä muotoutumaan nämä asia paremmin, että mitä aikoo edes säilyttää :D

Eilen taas viikot poksui, joten tässä sitä vaan ihmetellään :D

Mukavaa viikonloppua!

Viivi+Tiiti 14+1
 
Ihania ultrauutisia tullut! Onnea niistä :flower:

Hedy Onnea!! Eiköhän jo toisella kertaa kaikki mene paremmin :heart:

Tissit ei oo täällä nyt mitenkään hirveesti oireillu, vaan ajottaista ja melko lyhytkestosta kipuilua ja muutaman kerran kutittanu.

Sukupuolta ei haluta kumpikaan tietää, ihan pääasia, että on terve. Minun äiti kysy jo ensimmäiset ultrakuvat saadessaan, että kumpiko se on :stick: Ois kai sen oikeestaan pitäny tietää, ettei sitä vielä siinä vaiheessa pysty tietämään, mut ei kai sitte.

Työ on mullakin lähinnä seisomatyötä, joskus hetkittäin myös istumista, onneks meillä on niin mukava pomo, että ymmärtää hyvin näitä asioita, niin sanoi jo kesällä, että voidaan vaikka sit syksyllä kattoo, jos teen vähän eri hommia, etten tarvii seista ainakaan koko päivää :)

Tähän palstaan on jääny kyllä ihan koukkuun, pittää käyä joka päivä lukemassa vaikkei aina tule ite kirjotettua, ootte kyllä kaikki NIIN ihania!!

(.) Eka työviikko kesäloman jälkeen takana, yllättävän hyvin jaksoin, paitsi tänään huomas, että on tullu koko viikko oltua, kun väsytti niin paljon iltapäivään asti |O

minä vaan -84 + juniori 14+6
 
Töistä ja sairaslomasta: Millaisia töitä teette? Onko kellään ruumiillisesti raskas työ? Mulla on raskas työ, joudun siirtelemaan ja nostelemaan kaikkea painavaa ja mietinkin, miten kauan uskaltaa normaalisti noita raskaita juttuja tehdä? Kaipaisin etenkin tuplaodottajilta Omppuf, joke-81 ja Neiti-81 kommentteja. Tiedän jo, etten tietenkään kykene olla loppuun saakka töissä vaan sairasloma kutsuu ennen pitkää, mutta mihin saakka mahtaa olla turvallista olla?
Mä olen hoitovapaalla, joten aika menee lähinnä lapsia hoitaessa :)


Olen ollut viikon mökkeilemässä sivistyksen ulkopuolella, joten ihan pihalla.

OMPPUF lle onnittelut Tuplista:heart::heart:

Itsellä tänäänm 12 vkoa täynnä! jihuu! maanantaina np-ultra sitten ja pääsee vauvveleita kurkkimaan:heart::heart:

Jos ny kattelis mitä muuta tääl on tapahtununna :)

T.Neiti+Muruset 12+0 POKS!
 
Työ teen itse vaihdellen istuma- ja seisomatyötä, painottuminen seisomiselle. Nosteluita ei ole, ja toivoisin olevani työkykyinen ainakin joulukuun alkuun. Äitiysloma alkaa joulusta.

Pahoinvointi ihmeellistä kyllä, etominen on alkanut uudelleen, jos syö jotain "epäsopivaa" tai liian nopeasti.

Sukupuoli tahdotaan tietää, jos se näkyy, mutta se jää meidän salaisuudeksi. Muille kerrotaan, ettei se näkynyt:) Ei tunnu kummaltakaan vielä, tulee ihan yllärinä sitten sukupuoli, jos se selviää.

Masu on aika pallo. Olen tästä jäänyt jo kiinni sukulaisille, etäisimmillekin, eli ei tätä oikein salailla. Ei haittaa oikeastaan enää, toivon kaiken menevän hyvin:)

Pilkku_ 15+1
 
Viivi76 Pepinosta tilasin, näkyy olevan nopea toimitus - tiistaina tilasin ja eilen tuli paketti postiin. :)

Musta tuntuu, että monet asiakkaat on jo miettineet kovasti tuota mun mahaa - oonhan jo vuosia ollut pyöreä, mutta ei mulla koskaan ole vatsaa noin alhaalla ollut, joten sinänsä näkyy kyllä, ettei oo tavallista lihomista. Ei ole kukaan vielä uskaltanut suutaan aiheesta aukaista. :D Pari kaveria on jo pelkistä FB-statuspäivityksistä päätelleet ja laitelleet sitä yksäriä sitten "tuleeko teille vauva?" :D Nää on toki olleet sellasia kavereita, joiden kanssa ollut aiemmin puhetta näistä vauvatoiveista. Helpompi laskea 1+1. :)

Ugh. Menis salaatin tekoon. Tällä kertaa ihan vaan vihersalaatti, kun ruoaksi ois luvassa kanaa ja kasviksia. Hurja hinku tuohon kaninruokaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Täälläkin on ihan hirmuinen salaatinhimo, kaikki tuore ja rouskuva maistuisi ihan loputtomiin saakka. Äsken vetelin ison annoksen vihersekasalaattia salaatinkastikkeen kanssa, ja vielä voisi napata toisenkin.

Sukupuolen selvittämisestä
Me ainakin halutaan tietää kumpi tulee, on helpompi ostella vaatteita. En mä ainakaan jaksa heti synnytyksen jälkeen lähteä shoppailemaan, ei niin pientä voi hoitoonkaan tunkea ja pakkaset on varmaankin taas aika "mahtavat". Eikä voi tietää, miten paskassa/hyvässä kunnossa edes itse on. Perusneutraaleja värejä on ostettu jo ensimmäisiksi vaatteiksi, mutta ei nekään ikuisesti riitä. Mummot varsinkin odottavat tota tietoa, jotta tietävät kumpaa väriä kannattaa neuloa pienelle :)

(.)
Liikkeitä tuntuu jo mahassa, on tuntunut jo jonkin aikaa. Aika huikea tunne, todiste siitä että jotain sielä masussa kasvaa :) Kotidoppler tuli pari päivää sitten, on tullut sitäkin pari kertaa jo testailtua :D Jestas miten miehen hymy levisi naamalle, kun kuuli pikkuisen jumputusta :) En millään malttaisi odottaa seuraavaa ultraa syyskuun lopulle asti, raaskiskohan mennä yksityiselle ylimääräiseen tarkistukseen. Samalla pääsisi itseasiassa lääkärille, muuten saanen ootella yli puolenvälin... Kuinka paljon muut ovat pk-seudulla maksaneet ultrasta yksityiselle?

pikku yllätys 14+5
 
sitä vaan että ai luoja kun mua VÄSYTTÄÄ...... kun saan esikoisen päikkäreille niin ei tule itselle uni, vaikka ihan tuhottoman kauhee väsy on... No, yötä odotellessa taas...
Ihanaa kun alkaa vatta jo vähän pömpöttää :heart: ja voi kuinka odotan että tunnen mussukan liikkeitä :) hienoa kun jotku jo tuntee! esim. pikku yllätys .
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Täälä käy kans aika jyske tuol vatsassa :heart: ihan parasta. Join ison lasin appelsiinimehua ja johan pieni innostui :) Voi että kun tän tunteen voisi jotenkin todellisesti tallentaa muistiin,nyt jo suru puserossa kun tämä nyt on meidän viimeinen ja varmaan päädyn johonkin radikaaliin ehkäisyn muodossa. Jo senkin takia jopa toivon, että pieni viihtyisi masussa oikein kauan, ei todellakaan tarvisi ennen rv40 tulla, ei vaan tähän mennessä ikinä olla niinkään pitkälle päästä. Kuopus melkein :)

Kierukoita tuskin huolin, kuparinen on ihan saatanasti, hormonikierukka lähti itsellään irti enkä mä halua pillereillä ikuisesti olla, niiden muistaminen kun on vähän niin ja näin. Mielellään saisi olla semmonen jonka voisi vaan unohtaa, eli piuhat nipsis..
 
Äitimaa: Ite oon kans miettiny sterilisaatiota ku tää viimene...eiks sen asian sais hoidettua samal reissul ku käy synnyttämäs sairaalas?

Tyttö aloitti koulun to ja poika meni 2.luokalle...haikeeta!

L.O.V.E: miulle voi päivittää tyttöolon!

Eilen lääkäri ja kaikki hyvin...ihana lääkäri oli=) Vauvan syke 166...tieskö se tyttöä vai poikaa?;)

äitx2 ja riesa rv 13+3
 
äitix2 Ainakin jos synnyttää sektiolla, sillonhan se pystytään tekemään heti, alatie synnytyksessä sitten en tiedä, mutta täytyy ottaa selvää :) Ja katsoa kuinka paljon th koettaa käännyttää... ;)

Enemmistö mun mielestä menee niin, että nopea syke meinaa tyttöä, mutta on niitäkin joiden mielestä se on päin vastoin :) Meillä on kaikki ollu suht samaa ja 1 poika ja 2 tyttöä.
 
Huomenta Norjasta =)
Niin harmittavan vähän saan tänne aikaiseksi kirjoitettua,vaikka lukemassa kyllä käyn teidän kuulumiset ja tunnen itseni vähän stalkkeriksi kun en sitten edes jaksa sisään kirjautua :ashamed:
Jotenkin aika menee niin hurjan nopeaa,viikot vain hurahtavat ja pian on jo helmikuu ja mekin jakaannutaan,APUA :O jotenkin en kai ole vieläkään oikeasti sisäistänyt että meille aikuistenoikeasti ois tulossa vauva,hui :O:D
Omppuf:hurjasti onnea tuplista,aikamoinen pommi varmasti,mutta ihana sellainen :flower:
Mulla on rakenneultra 10.9. Esikoisesta haluttiin tietää kumpi sieltä ois tulossa,mutta nyt ollaan päätetty,ettei tällä kertaa urkita sitä tietoa.
Oloista.Esikoisesta oli niin selvä tyttöolo alkuun ja ultrassa selvisi että meidän tytöllä olikin pallit,eli noin varmat oli olot silloin :LOL: Nyt en osaa sanoa juuta en jaata,eiköhän sieltä jompi kumpi tule.Toivottavasti :D
Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Hemmi ja edelleen se nimetöntyyppi 14+5
 
Niin tosiaan,mainita vielä piti että kyllä ne liikkeet nyt tuntuu,kun tässä jokin aika sitten täällä epäilin että tokkapa ne on niitä,mutta nyt olen jo aivan varma että tyyppi siellä tönii äitiä,ja yleensä töissä päivällä kun istun työpisteellä,ei sitten illalla niinkään.Kai sillä sitten on sellainen rytmi,päivät viihdyttää mammaa töissä ja illat nukkuu :heart:
 
Jahas, tämän raskauden eka virtsatieinfektio bongattu. Päivystyksessä kävin verikokeissa ja pissakokeissa varmuudeksi, ja asia varmistui. Nyt sitten kuuri päällä. Mulla tosi yleinen raskausajan vaiva:mad:

No, ny helpottaa olo onneks...
 
Huh heijaa, kamala kiire päivä muka. Herättiin 7 pintaan, imuroin ja järkkäilin paikkoja kun pojan kummitäti kutsui itsensä kylään, sitten poimimaan marjat ja nyt on selkä ihan puhki, äkkiä ruuan laitolle, et saan valmiiksi ja syötyä ennen kun kummi tulee koska kuulemma haluaa meidän kans jätski kiskalla.. Tulis nyt sitten kans.. :D

Pikainen moikka vain ja poks!

Äiti maa & Usko 15+0
 
Hep, pikasesti vaan :)

Onko mahdollista siis vielä niitä liikkeitä tuntea? Kun eilen illalla hieman herkuteltiin niin yhtäkkiä alkoi mahassa muljahdella, siis ihan kuin joku siellä kääntyilis tai tuuppis. En muista yhtään, milloin esikoisesta liikkeet tuntui eka kerran, mutta ei kyllä vielä näin aikaisin! Mites te muut, koska eka liikkeet on tuntuneet vai onko vielä?

Ja nyt hoivaamaan esikoista, pienellä lämpöä ja nenä vuotaa kuin seula, johan tuota ehti 1,5vkoa tarhassa ollakin... :stick: Ja juuri viikonlopuksi, kun piti tehdä vaikka mitä ja kylästellä vaikka missä, eipä tuota voi mihinkään viedä muita tartuttamaan, joten kotiviikonloppu tuli tästä.

Hauskempaa lauantai-iltaa teille! :)

cannes ja piskunen 13+0 (pokspoks!!)
 
Moi kaikille!

Cannes, on mahdollista tuntea jo liikkeet! Minäkin olen tuntenut reilu pari viikkoa liikkeet, vaikka esikoisesta tunsin ne vasta puolivälissä raskautta. Istukan paikka mm. vaikuttaa! Se on just tuollaista muljahtelua ja tuuppimista minullakin, kerran oli selvä tökkäisypotku ja ihan itketti ilosta :-D.

Meilläkin on esikoinen nyt flunssassa oltuaan tämän viikon päiväkodissa. Jep, alkaa taas mukava sairastelukierre kun koko kesä oli täysin terve koko perheellä! Lapsi vetää kyllä kaikki taudit itseensä valitettavasti tuolla hoidossa...

Nappikeitto + pikkunappi 15+0 (Katsoin muuten ultraajan kirjoituksia tuosta äitiyskortista, ja sen mukaan olisin itse asiassa jo 15+1 koon mukaan, mutta ei viitsi L.O.V.E.a enää tällä vaivata kun kaksi kertaa jo muutenkin aikaa vaihdellut, heh.)
 
cannes mä oon kans tuntenu jonkin aikaa (vajaa pari viikkoa) jotain liikkeitä, viime päivinä huomattavasti selkeämpiä muljahduksia häpyluun yläpuolella. :heart: Jokaikinen kerta hymyilyttää sillä tavalla ärsyttävästi, monalisa-tyyliin. :D

Meidän veijari tuntuu olevan iltaisin virkeämpi tapaus - äitiinsä siis tullu. :LOL:

Eikös se oo joka syksyistä, että taudit alkaa kiertää heti, kun kerhot, koulut ja päikkärit starttaa? Huomaa työmaalla, kun asiakkaat puhelee, että lapset on vuoronperään kipeenä. Viime kevättalvi oli ainakin meilläpäin aivan kamala - yhdessä tuttavaperheessä (viisihenkinen perhe, kolme lasta) oli tautikierre kolmisen kuukautta, kun kaikki olivat vuoronperään kipeänä. Ensin oli kuumetautia, sitten vatsatautia, jonka jälkeen iski flunssakuume jälkitautinaan vatsatauti jne. Rankkaa touhua. Noilta ei oikein pysty välttymään... :(

(.) Tää sai tänään melkein aamiaisen sänkyyn, mutta halusin itse mieluummin tulla olkkariin sitä syömään. :heart: Tuntuu, että koko alapää on liikkeessä, kun jokainen ylösnousu repii urakalla. Huh. Mut tarviihan meidän Jorma-Irmeli tilaa kasvaakseen. :) Tänään saunaan ja sitten voikin laittaa noi uudet mamma-alkkarit jalkaan - loppuu se alkkareiden rullautuminen. :D Nyt Gilmoren tyttöjen pariin. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 13+2
 
Hei,närästääkö muilla??Siis tämä on jotakin aivan hirveää :x ja Renniestä ei oikein ole apua ja se itessäänkin on jo jotakin niin ällöttävää että :x:x
Esikoisesta ei kyllä näin aikaisin alkanut tämä vaiva... ja muuten mua ei ole ikinä närästänyt,ainoastaan raskaana ja mielellään tämän vaivan kyllä voisin jättää välistä.Mutta niin,kohtalotovereita?ja mitä kotikonsteja teillä ois tähän?Tai mitä muita lääkkeitä voi käyttää kun tuota Rennietä?
 
Iltaa!

Hemmi muo närästelee yleensä paljon nyt on närästellyt vähemmän. mulla oli lääkärin määräämät lääkkeet mut en ole voinut nyt niitä syödä. kokeile vichyä se vois auttaa, ainakin mulla auttaa. Tosin joskus sitä saa litkiä niin paljon että riittää :D

Neiti-81 Mulla oli kans ekassa raskaudessa jatkuvasti virtsis ja sittten jouduinkin syömään estolääkitystä loppuraskauden.. :/

Ma olis vihdoin ultra. :) toivottavasti siellä pikku jalat heiluis <3
 
Hemmi mä kärsin muutenkin refluksista eli närästys on enemmän kuin tuttua. Tosin nyt ei korvenna niin pahasti kuin yleensä. Ite oon yleensä käyttäny Rennietä, mutta se syö hammaskiillettä (mulla muutenkin kiillevaurio) niin en iltaisin voi enää ottaa, joten Samarin on se mikä helpottaa. Vichy on myös hurjan hyvä vaihtoehto, kuten Syysvuokko tuossa jo mainitsikin. Maitotuotteet myös lievittää oireita - maustamaton jogurtti, piimä ja maito ainakin itsellä hätätilassa helpottaa. :)

Syysvuokko luotetaan siihen, että siellä on hurja melske :heart:

Tää nyt vaan äimää tuota Boltin jälleen ylivoimaista juoksua ja Jamaikan uutta 4x100m ME-aikaa. Jösses.
 
Tuleeko sulla Hemmi joistain tietyistä asioista närästys? esim paprikasta, kurkusta, rasvaisesta kalasta tai raa´asta porkkanasta? mulle oli toi raaka porkkana ihan uus juttu mut sitä jos syön paljon esim dippi porkkanoi niin tulee ihan kamala närästys. :S
 
Huomenta naiset! :)

Mun on heti alkuun myönnettävä, et olympialaiset ei iske, ei ollenkaan :D Hevospuoli on siellä ainut mikä kiinnosti ja surkean vähän sitäkään seurasin. Et mä en ees ymmärrä miten sie MrsR jaksat katsella. Lujaahan ne pinkoo, se on myönnettävä.

Liikkeitä On tuntunut jo useampi viikko. Mulla on kohtu takana joten ilmeisesti sillon ne tuntuu helpommin. :) Päivittäin on tuntunut, love it.

Hemmi kö ihan virallisesti asuu norjassa? Se on kans niin kaunis maa vuonoineen ja vuonohevosineen :) Miehen serkut asuu siellä, on pitänyt useamman kerran tulla käymään, mutta vielä on jäänyt.

Närästystä Ei ainakaan vielä ole, oliskohan kakkosesta ollut mutta sekin oli niin lievää, että hoitui lasillisella maitoa. Kolmosesta veti yöllä aina suonta pohkeesta, auttoi jos muisti laittaa yöksi säärystimet, vielä ei ole niitäkään tarvinnu ottaa käyttöön :)

Juu, syksy tuo kaikki taudit kyllä lasten mukana. Mä oikein ahdistuksella odotan, et koska tulee eskarista tietoa täistä ja kihomadoista. Onneks pojalla on lyhyt tukka, et täit ainakin huomaa. Ja sitten just alkaa kaikki hemmetin nuhat ja vatsataudit..Voi inha. Ja työn puolesta ne tuodaan oikein kotiin kannettuina ;)

(.) Ei auta jäädä laakereilleen lepäileen, tosiaan kun tämä mun lomani näin pitenee, niin hommasin miehen työpaikalta kotiviimeisteltäviä. Niitä saa sitten nyppiä sormet verillä, mutta saapa ees syyskuullekkin jotain palkkaa :) Et kahvit naamaan ja hommiin :D

Äiti maa & Usko 15+1
 
Syysvuokko en oikein tiedä mistä saan sen närästyksen,tuntuu että vähän kaikki aiheuttaa sitä... no eilen söin kotitekoista pitsaa lounaaksi,sen jälkeen se taas alkoi,päivällä söin tosiaan paistettua kalaa ja sitä raakaa porkkanaa jotka siis ilmeisestikkin pahensi sitä närästystä ja koko ilta menikin sitten sen poltteen kanssa korvistellessa : / Mutta kiitos vinkistä,pitääkin kokeilla tuota vichyä.
Äiti maa joo,täällä asustelen,pohjois-Norjassa :)
Huomenna poksuu TAAS viikot,alkaa jo 16.raskausviikko!Mihin tämä aika juoksee :O
 

Yhteistyössä