HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

J+
Ultrakuulumisia Jomottelu ja kipuilu kohdun kasvukipuja. Kohtu etuseinämässä (mitälie tarkoittaa?) istukka hyvin ylhäällä ja muutenkin masu kasvaa komiasti.

Kyselin mahtaisko sukupuolen nähdä, lääkäri sanoi että etsimällä jos etsii niin voi saada selville. Vauva on kuulemma hyvin kasvanut ja on jopa hieman päiviään isompi! Eli LA tuntuu vaihtelevan aina joka ultrassa.

Ja juuri ennenkun lääkärin piti lopettaa vilautti vauva, ja voi sitä riemua kun huomasin vehkeet. Lapsellinen olin kun pippelille jaksoin kikattaa. :heart:
 
Tervetuloa uudet ja onnea mitä ihanimmista ultrakuulumisista :heart:

Olen kamala ympäristön kuormittaja, sillä itsehän en mitään kestovaippoja aio hankkia. :D Tai ehkä muutamia, mutta pääasiassa aion mennä kertisvaipoilla.

Nappasin tänään vanhempieni luota jo minulla ja pikkuveljelläni käytössä olleen hoitopöydän kotiin. Tuskin sitä kauheasti itse hoitopöytänä tulee käytettyä, mutta saapahan vaippoja, vaatteita ja muita vauvatarvikkeita laatikoihin kivasti. Kohta pitäisi aloittaa tuo makkarin raivaus, kun ollaan miehen kanssa aika verkkaisia tekemään muutoksia niin todennäköisesti tuo huone on just samanmoinen vielä uutenavuotenakin. :D

Jaksan vähän väliä ihailla noita ultrakuvia mitä saatiin mukaan. :heart: Tuossa hetki sitten hieman lauleskelin Spotifyn mukana ja ihan vähän ajan päästä alkoi se pienen pieni kuplimispulputus tuntumaan. Tuleekohan Jorma-Irmeli isäänsä eikä tykkää kun mamma laulaa... Hmm. Pare ois tykätä, koska aion laulaa jatkossakin. :D

(.) Olinpa tänään töissä täyden päivän ensimmäistä kertaa sitten kesäkuun lopun. Yllättävän koville otti herätä seiskalta. Olin ihan poikki koko illan ja nyt sitten ois taas virtaa vaikka pienelle kylälle. Argh. On se silti kohta paineltava nukkumaan, niin jaksaa vielä pari päivää painaa hommia ennen viikonloppua. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 12+6
 
Poks! Tänään (keskiviikkona siis, kohta taitaa olla jo torstain puolella...) tuli täyteen 14+0! :)

Kipuilua on aikalailla (valivali, pahoittelen), kävely tekee tosi huonoa, mutta koitan silti jaksaa edes pieniä lenkkejä päivittäin. Kävellessä tuntuu painetta alavatsalla ja kävely on tosi kankeaa. Rasituksen jälkeen vasen lonkka on umpijumissa ja kipeä, alaselkää ja lantiota särkee pahasti, käveleminen on nyt jo vaappumista. :( Lääkärineuvolassa käväisin eilen, mutta eipä se lääkäri (itsekin raskaana) tuntunut oikein tosissaan ottavan valituksiani. Kirjoitti sentään pyynnöstäni migreeniin Panacodia ja sain myös lähetteen kilpirauhaskokeeseen kun sitäkin pyysin. Nyt pitäisi vaan saada soviteltua aika ensi viikolle labraan, jolloin hoidellaan niin sokerirasitustesti, johon joudun edellisen raskauden rd-diagnoosin vuoksi jo nyt, kuin tulevaa Turkin matkaa ajatellen myös toksoplasmoosin vasta-aineiden testaus, sekä se kilpirauhasjuttukin, hemoglobiinin ottavat myös, sillä se oli jo ensimmäisellä kertaa aika alhaalla (125), vaikka mulla on normaalisti tosi hyvät veriarvot, (145-155). Niin, kuunneltiinhan tietenkin ne sydänäänetkin! :) Siellä se pieni ihmeemme yritti vilistää doppleria karkuun, mutta saatiin silti muutamaan hetkeen vangittua 150+ sykkivän sydämen tahdit! :)

Liikkeitä täälläkin tuntuu jo päivittäin, ensimmäiset hipaisut tunsin jo pari viikkoa sitten, mutta nyt tuntuu jo useammin ja vähän voimakkaammin. On se vaan jännä tunne, ihan näin neljättäkin odottavalle! :)

Lapsille kerroimme nt-ultran jälkeen, meillä siis ennestään kolme tyttöä, vanhin (8,5v) menee nyt toiselle luokalle, keskimmäinen (5,5v) aloittaa eskarin ja nuorimmainen on nyt 2v 3kk ja kanssani kotona. Esikoinen ilahtui täysillä heti uutisen kuultuaan, keskimmäisellä (totaalinen "äitin tyttö") meni kolmisen päivää sulatellessa, ennen kuin suostui edes uskomaan koko asiaa. Heh. Nuorimmainen miettii ja hämmästelee juttua edelleen ja tänä iltana kysyi "onko sillä vauvalla äitin masussa puhtaat jalat?" :D Mitähän lie pienessä mielessä liikkuukaan, ehkä hän mietti päivällä hyppineensä itse paljain varpain nurmikolla ja hiekkalaatikolla, jolloin varpaat likaantuivat ja olisihan se aika ikävää, jos vauva likaisilla varpaillaan sotkisi äidin mahan! :D

Äiti maa on käynytkin Turun reissullaan ihan naapurissani, Raision Myllyssä! Meiltä on tästä sinne ihan kivenheitto vain, jos sitäkään! :) Jos muuten joku teistä Turun suunnalle eksyy, niin käykääs ihmeessä poikkeamassa samalla lastenkirppis Pikkusiilissä! Ihan loistava paikka tehdä löytöjä ja mammavaatteitakin on usein paljon myytävänä! :)

Nyt sitten nukkumaan, jos vain unenpäästä kiinni saan... Yöllä ei nukuta, mutta päivällä senkin edestä!

Bliss ja pieni ihme 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Koskahan mä kirjoitan tuonne huhtikuisten pinkkaan, mua häirii kun sekin on helmet ja etsin ketjuamme aina niin hätäsee, 2 h:ta ja huomaankin, et äh väärä pino.. :D

Voi kun olisit Bliss aiemmin ton kirpan maininnu, olisin ehdottomasti poikennu :)

(.) Sinne se mun iso poikani jäi eskariin :ashamed: voi hitsinen sentään. Oli herkkä paikka, minulle siis. Poika ei ollu moksiskaan hyvä jos ehti heippaa huikata. 5v oli kans jotenkin herkkä paikka, mies kysyi hältä autossa, et mites nyt kun veikka sinne jäi, tyttö rupes välittömästi itkemään :'( Vaikka melkein muutenkin leikkii tuon nuoremman siskon kanssa, niin on se veli vaan kovin tärkeä. On ne niin ihania.

Jaaha, täälä alkaa taas tämä inhottava vaiva. Mä en vatsani kestä tärähdyksiä ollenkaan. Istua täytyy varovasti, tai muuten sattuu. Mitään hyppyjä tai pomppuja ei kannatta edes harkita. Vihlaisee inhottavasti. Ja huomasimpa minäkin et on tuo reppu kasvanu, mulla on tommoset "luottohousut" ja nepä oli kireät.. :D

Äiti maa & Usko 14+5
 
Heippa mammat,

Useampi kaksosten odottaja näyttäisi olevan ryhmässämme! Hienoa! Ei niitä niin usein kuitenkaan vastaan tule eikä ole läheskään joka keskusteluryhmässä. Toivottavasti löydätte myös toisistanne sitä tarvittavaa tukea ja turvaa tuplaodotukseen -kaikessa ei kuitenkaan me ykkösodottajat pystytä jelppaamaan.

Upeita ultrauutisia tulvii koko ajan lisää! Nyt onneksi ovat huonot uutiset vähentyneet. Niitä oli alkuun niin paljon että oikein huoletti! Toivotaan että nyt jokainen meistä pääsee loppuun saakka!

Maha on ollut erittäin kipeä aina tietyin ajoin. Neuvolassa puhuivat että se on monilla hyvin yleistä. Pelottavaa kuitenkin. Aina kun maha on kovin kipeä koen tarvetta kaivaa laatikosta rauhoittavan dopplerin. Onneksi se on keksitty, en muuten varmaan pärjäisi oman mielenterveyden kanssa ja juoksisin koko ajan tarkistuksissa.

Onnea J+ tulevasta pikku prinssistä! Laittelin tuonne listalle jo tuon tiedon!
Ilmoitelkaa muutkin onko poika vai tyttö olo sekä sitten se varmistunut tulos jos/kun saatte/haluatte sen tietää! Muutokset ja lisäykset punaisella kiitän!

Tänään poksuu jälleen, hurja ajatella että 15. raskausviikko alkaa -hui!

LOVE 14+0
 
Töistä ja sairaslomasta: Millaisia töitä teette? Onko kellään ruumiillisesti raskas työ? Mulla on raskas työ, joudun siirtelemaan ja nostelemaan kaikkea painavaa ja mietinkin, miten kauan uskaltaa normaalisti noita raskaita juttuja tehdä? Kaipaisin etenkin tuplaodottajilta Omppuf, joke-81 ja Neiti-81 kommentteja. Tiedän jo, etten tietenkään kykene olla loppuun saakka töissä vaan sairasloma kutsuu ennen pitkää, mutta mihin saakka mahtaa olla turvallista olla?

Vatsakivuista: Mulla on jonkin verran ollut kipuja ja kait nämä vain kuuluvat asiaan. Jos vähänkin enemmän touhaan, niin kivut ilmoittavat itsestään ja tiedän, että on aika himmata ja tehdä asioita rauhallisemmin.

Vaatteista: Kiitos leggarivinkeistä, täytyy laittaa pian tilaukseen, kun nykyleggarit kiristää jo niin kovasti.

Äiti maa: Myös mä katson aina tuota huhtikuun keskustelua :D

Ihanaa, että kaikilla on ollut hyviä ultrauutisia! :heart: Itse pelkäsin sitä niin kovasti, että jotain ilmenee, kun lähipiirissä on ystävä joutunut keskeyttämään raskautensa, kun sikiön turvotus oli niin paha :'(
 
Minä en ainakaan osaa vastata tohon kuinka kauan kykenee olemaan töissä. Itse aloitan opiskelut ja kovasti ainakin suunnittelen olevani koulussa ihan loppuun asti. Aiemmissa raskauksissa olen ollut loppuun asti töissä ja tehnyt töitä vähän rauhallisemmin jos on siltä tuntunut (oli siis raskas työ jossa juurikin paljon nostelua ja siirtämistä.)
 
Pikaisesti tulin taas kurkkimaan muiden kuulumiset ja päivittämään omani.
Etelänloma jouduttiin keskeyttämään suunniteltua aiemmin, ei toi jatkuva helle ja raskaus oikein sopineet yhteen. Oli turvallisempi palata takaisin kotimaahan kun jäädä etelään kokeilemaan että kestääkö oma ja pikkuisen terveys jatkuvaa +40 asteen paahdetta. Lomaa on onneksi vielä reilun viikon verran jäljellä, ehdinpähän hoitamana kotonakin vähän asioita kuntoon ennen töihin paluuta.
Kotidoppler tuli tänään postiin, täytyypä käydä noukkimassa kauppa-asioiden yhteydessä se sieltä mukaan ja testata saanko äänet itsekin jo kuulumaan.

Pikku yllätys 14+4
 
Työ ja sairasloma Minä olen perhepäivähoitaja, jokainen saa siitä itse päätellä onko raskasta vai ei. Useimpien mielestä tuntuu ettei ole, mutta koen kyllä niin henkisesti kuin fyysisestikkin raskaaksi. Taivaan kiitos olen pahimmat pahoinvointiviikot ollut lomalla ja nyt odottelen koska saan oman ryhmän, vielä siis olen lomalla. Mutta paljon riippuu siitä, että onko ihan pieniä ryhmässä, isompien kanssa toki on huomattavasti helpompaa. Sairaslomaa haen heikosti, koska varapaikkojen löytäminen on hankalaa : / että melkeimpä olen sitten ihan oikeasti pääkainalossa jos saikkua on haettava.
Se kannattaa ihan lääkäriltä varmistaa miten nosteluiden kanssa tulisi tehdä ja työn antajalta kysyä löytyykö kevyempää työtä, tämä siis FlowerBy:lle :)

Pojan eskari oli mennyt vallan hienosti :) Iso kivi vierähti tän mamman rinnalta :)

Ja mulla saa päivittää tyttöolon. Ihme kyllä, aiemmin ei tämmöstä tunnetta ole ollut. Yllätyn todella jos pippeli löytyykin, mutta ihan yhtä toivottu on oli kumpi vaan.
 
Mulle sanoi lääkäri sairaalassa, että saan varautua siihen, että ehkä syyskuun loppuun asti voisin olla töissä, eli noin viikolle 20. Tuntuu hurjalta, eihän tässä ole enää kovin pitkästi siihen :O Neuvolassa puolestaan sanottiin, että viimeistään viikolla 28 laitetaan sairaslomalle, vaikkei mitään ongelmia olisikaan ollut. Parin viikon päästä olisi neuvolalääkäri, täytyy ottaa asia puheeksi. Itse olen sellainen, että mun on todella vaikea pyytää apua mihinkään juttuihin etenkin töissä. Täytyy varmaan yrittää opetella, jotta pystyisin olla töissä mahdollisimman pitkään :ashamed:
 
Mulle sais päivittää poika ja tyttöolo. Nyt en ainakaan voi olla ihan täysin väärässä (kait) ;)

Mulle sanottiin siellä lääkärissä että viikolla 26-28 laittavat pääsääntöisesti kaikki tupla- odottajat sairaslomalle, ihan vaan ehkäistääkseen ennenaikaisuutta. Mun yhdellä työkaverille on 5- vuotiaat kaksostytöt ja jäi aikoinaan sairaslomalle viikolla 26, vaikka mitään ongelmaa ei ollutkaan. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella tosi tarkasti sama olisiko mahassa yksi vai kaksi. Joutuuhan osa yhden odottajistakin vuodelepoon asti työn ja supistusten takia. Lähipiirissä yksi joka vuonna 2011 alkoi saada viikolla 24 supistuksia ja kohdunkaula pehmeni, tiukalla vuodelevolla sai kasvatettua pienen vauvan laskettuun aikaan asti :)

Teen huoltoasemalla töitä, kassahommia ja ruokaa yms. saa olla jalkojen päällä sen 8,5h. Viimeksi ei onneksi ollut mitään ongelmaa ja olin ihan loppuun asti töissä . Nyt varmaan jos hyvin menee marraskuulle ainakin. Olen laittanut nostelurajaksi sen 15 kiloa, mikä on tämmöselle siimakädelle jo tosi painava :D.

Mä en voi ymmärtää miks ne ei siellä lääkärissä niin monesti ota tosissaan noita kipuja tai muuta! :mad: Ehkä semmosten tyyppien takia niinkun mun anoppi, koko kesä saikulla millon mistäkin syystä ja hyvin pystyy sitten tekemään reissuja ruotsiin ja lappiin ja olla raksalla mökillä :S.

Onnea J+ poikalupauksesta ;) Oliko sulla aikasemmin mitään tunnetta puolelle tai toiselle?

Ootteko huomannu tissiosastolla muutoksia? Mun "nahkapusseihin" on tullut huomattavasti lisää täytettä ja niitä kutisee (varmaan tulossa lisää arpia).

Mikä olis paras rasva?

Omppu ja möttöset 12+5
 
Heipähei!

Tulin kurkkaan teidän kuulumisia ja huomasin että roikun vielä tuolla listalla, vaikka punaisella sen pyysin silloin km:n jälkeen poistamaan. Eli minut saa poistaa Hedy81 ja *.

Mutta mutta... Km:n jälkeen vuotelin 1,5 vkoa, menkkoja ei ole kuulunut/näkynyt. Tekasin sitten sunnuntaina r-testin, tuloksena haalea viiva ja tänään tein uuden testin ja selvääkin selvempi viiva tuli :heart:

Huomenna sitte ultraa aika kun ei voi la:ta kuukautisten loppumisestakaan laskea... Huh, onkohan tää totta vai jäämiä km:stä. Neuvolan täti kyll vahvasti epäili että olisi uusi alku =)

Mutta ihana lukea teidän juttuja ja jotenki "kiinnyin" teihin :flower: Ja voikaa paksusti :LOL:

Hedy81 + ilta*
 
Ei muutoksia tissiosastolla:D Nännärit on edelleen arat ja tissit ulkosyrjiltä herkät, kokoa on saattanut ehkä pikkiriikkisen tulla lisää, mutta tosi vähän. Sen huomais kyllä näissä ketun nenissä jos olisi paljonkin kokoa lisää tullut :D

Hedy81 On kyllä hyvä merkki, että viiva vahvenee. Mullahan oli viime helmikuussa kemiallinen ja + näytti reilun kuukauden ennen kun häipyi pois. Viive ei siis koskaan lähtenyt tummumaan vaan oli semmonen selkeä haamu, et sinulla jos tummenee, niin varmaan se kyytiläinen mukana on :) Tuu ilmoittelemaan kun olet ultrassa käynyt :)

Mikähän muuten on Wiitahevolla tilanne? Olisko mato koukussa jo ehkä piakkoinkin :heart:
 
Moi kaikki!

Oon tosi huono kirjottelemaan, mutta käyn kyllä päivittäin lukemassa teidän jutut :)

Nyt oli pakko tulla kertomaan, että kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki oli erittäin hyvin. Ihan itku tuli siinä tilanteessa...:'( On se vaan jotain niin uskomatonta.

Ei muutako jatketaan massujen kasvatusta!

Veepukka 12+3 (niin paljo jo !)
 
Työ on mulla seisomatyötä, että on se jonkin verran raskasta. Mutta ajattelin kyllä, että sinne tammikuun alkuun vääntäisin töitä, ellei sitten aiemmin tule jostain muusta syystä stoppia. Ja tosiaan, parturi-kampaajana työskentelen.

Hurrrrrrrjan paljon onnea ihanista ultrakuulumisista ja Hedy81:lle isot tsempit, vahventukoon viiva ja olkoon ultrassa iloisia uutisia :heart:

Tissit on tuossa paikallaan, näyttävät kovasti silikoniversioilta. Kutiavat hassusti sisäpuolelta ja nännit on tosi herkät. Viime yönä käännyin sen verran tehokkaasti, että toinen tissi läpsähti toisen päälle ja sekös sattui niin, että heräsin. Melko ankea herätys, täytyy myöntää. :D

Postissa odottaisi paketti, jossa olis äitiysalkkareita, tukivyö ja tuubi. Hakis huomenna, tänään ei millään jaksanu, kun töiden jälkeen heitin työvaatteet veks niin en jaksanut pitkiä housuja enää jalkaan laittaa - olen siis vilkuttanut takapuolta tänään tuohon tietyömaan miehillekin vahingossa. Oho. :LOL:

(.) pieniä ikäviä nykäisyjä tuntuu nivusissa taas, normaalia lienee varsinkin koko päivän seisomisen jälkeen ja kun porhalsin sitten pyörällä kotiin vielä. Tänään on ollut kunnon närästyspäivä, oikein ärsyttää. Pitää huomenna taas käydä ostamassa Samarinia. Ettei ihan mene valittamiseksi niin kaikin puolin oli muuten ihana päivä, vaikka aamuäreys vaan on ja pysyy. :D Ja nyt alkaa tuntua siltä, että alitajunta yrittää kertoa jotain eli tyttöolon voi mulle päivittää. Yksikään pojan nimi ei kuulosta oikealta, mutta tytön nimet tulee tosta noin vaan - ja se on jo valittukin. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 13+0 POKS!
 
J+
POKS 15+0 eli 16 raskausviikko lähtee 15 min päästä käyntiin =)

Lähdemme pikku-perheemme kanssa lomailemaan, joten poistun sen ajaksi täältä. Pitäkää paikka pystyssä ja tsemppiä kaikille! :kiss:
 
Töistä: itselläni näyttöpäätetyö, eli istutaan koneen ääressä 8tuntia. Viime raskaudessa jaksoin lähes loppuu, 8 päivää ennen virallista äippäloman alkua jäin saikulle kun istuminen alkoi olla hankalaa, maha meni ihan kovaksi ja siis oli vaan niin tukala olo. Jospa nyt päästäis myös suht loppuun asti, ei tahdo aika kulua kotona ja pidän työstäni kovasti :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Sukupuolesta sen verran, että np-ultran aikana tytöllä ja pojalla ne vehkeet on niin samannäköiset, että luotettavasti ei voida sukupuolta vielä kertoa (netistä löytyy kuvia, tytöllä näyttää olevan ihan samannäköinen pippeli kuin pojilla, googleen vaan gender featus tjtn). Meillä kätilö vilautti myös niitä alueita ja sanoi, että tämähän näyttää tässä vaiheessa kaikilla siltä, että siellä olisi poika tulossa, mutta eipä näillä viikoilla voi vielä varmasti sanoa. Eli en luottais teinäkään np-ultran arvioon sukupuolesta :)

Otetaan rakenneultrassa selvää sitten, kun ekasta lapsesta ei kysytty, että kumpi tulee. Aiotteko te ottaa sukupuolen selville? Ja jos otatte, niin aiotteko kertoa kaikille? Me ei kerrota kenellekään, mutta pakko saada itse tietää niin voi alkaa myydä pojan kamppeita pois, jos tuleekin tyttö ja toisinpäin, ei tarvitse hommata mitään jos tulee poika.

Hedylle sen verran, että hieno juttu! :D Toivotaan täällä, että todellakin on uusi tärppi ja tällä kertaa pysyis matkassa loppuun asti! Käyhän kertoilemassa miten käy :)

(.) koko maha edelleenkin ihan pallo :) pahoinvointia ei enää juurikaan ole, iltaisin ehkä jos oikein väsyy niin hieman etoo, muuten olo jo normaali. Niin normaali, että taas alkoi pelottaa onko kaikki ok... Parin viikon päästä neuvolalääkäri, siihen asti pitäis malttaa. Jospa siellä pieni voi hyvin, ei ole ainakaan mitään vuotoja ja kipuja ollut.

Ja nyt jatkan töitä, mukavaa viikonloppua kaikille helmimasuille! :)

cannes ja piskunen 12+6 (huomenna poksuu!!) :)
 
Onnittelut kaikille ultralaisille :heart: Ihanaa että alkaa tulla näitä hyviä uutisia!

Hedylle toivon kaikkea hyvää uuteen raskauteen, eikös ne tummenevat viivat aina lupaa hyvää? :) Käythän välillä kertomassa tänne myös kuulumisia ultrista tms?

En alunperin halunnut tietää sukupuolia ultrassa, mutta ehkäpä me kysytään sittenkin jossain välissä.. :eek: Ei kyllä lähipiirille kerrota ennen syntymää kun ne on senverran suupaltteja ja jotain yllätystä pitää olla ;)
 
(.) Mulla alko pahoinvointi helpottaan noin 10+2. alkoi tosiaan 6+9, oksentelin tohon kymppiviikolle asti ihan aamusta iltaan. Nyt onneks enään aamuisin. :) Nyt on kyllä parina iltana oksutellut taas pitkästä aikaa :( selkä on ollut jumissa, samoin niska nyt viime päivinä.
Väsymys tuli tilalle kun pahoinvointi lakkasi :D onneksi tämän viikon ollut vielä lomalla!

Sukupuolen haluaisin niin tietää mutta mieheni ei halua. Äitini sanoi että saattaa rakenneultrassa kyllä näkyä ihan omaan silmään. Eli silmä kovana sielä ;) Vaikka emme sukupuolta halua tietää niin minulle saisi päivittää Tyttöolon vaikka molemmilla meistä on hyvin poikavoittoiset suvut ja geenit. Mummot ja isomummot niin odottelevat tyttöä :)

Maanantaina olisi lääkäri+th käynti, mitäs siellä tehtiin?

Millipilli 11+4
 
Sukupuolen selvittäminen Mä olen 2 kertaa kysynyt ja yhden jättänyt kysymättä ja mun hermorakenne ei kestä sitä ettei tiedä :D Joten todellakin kysytään :) Mutta tieto jätetään vaan mulle ja miehelle. Muutamalle hyvällä ystävälle voin kertoa, ovat semmosia ettei ole muita yhteisiä ystäviä, että heidän kautta tieto ei levia :) Ja haluan myös tietää, tosiaan siksi, että saa sitten jomman kumman kamppeet jakaa eteenpäin :)

Koskahan tämä väsymys helpottaa? *haukotus*..
Täälä sitten pikku linnut ovat aloittaneet laulun, eilen törmäsin poikaa hakiessa jo eläkkeelle jääneeseen työkaveriin ja heti kysyi, et jaa nii teille on tulossa taas pieni? (miten niin taas? :D) Ja sattuipa siinä olemaan toinekin työkaveri, eri tiimistä vaan ja tänään soi puhelin ja oman tiimin jäsen soitti ja onnitteli.. Eli koko kylä tietää..

Millipilli Täälä ainakin lääkärin neuvolassa th katsoo ensin pissan, paineet ja hb:n sitten lääkäri tekee sisätutkimuksen ja juttelee jaksamisesta ja määrää lääkkeitä jos on jotain särkyjä mihin sattuu jotain tarvitsemaan, ei sen ihmeempiä :)

Äiti maa & Usko 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Heti ekaks: onnea Hedy, pidetään peukkuja, että matkassa on uusi asukas :)

Nt-ultrasta: onnea siellä käynneille ja hyviä uutisia saaneille!

Ja nyt sitä omaa napaa...eilen oli nt-ultra ja SIELLÄ OLI KAIKKI HYVIN...ei siis kuollutta eikä muutenkaan epämääräistä asukasta, vaan ihan oikea ja eläväinen sikiö :) Kyllä mä niin olin kalpeaa tyttöä, etten hetkeen edes tajunnut, että siellä tosiaan kaikki on hyvin: turvotus 1 mm ja kaikki oikeat asiat oikeissa paikoissa. Vastasi täsmälleen viikkoja, laskettu aika näjöjään synnärillä lasketaan eri lailla kuin neuvolassa, siksi pieni muutos: LA 20.2.2013

Juuri nyt istun kotona ja nieleskelen vieläkin huonoa oloa, kun aamutuimaan kävin sokerirasituksessa. Ei se 12 h syömättömyys, vaan se juomattomuus, kun mä yleensä juon tosi paljon. Mut 12h paastosokeri oli 5.0 eli ok, loput 1h ja 2h arvot saan myöhemmin. Toivottavasti hyvät, kuten aina ennenkin.

Sukupuolesta: aiotaan kysyö, jos vauva suostuu sen näyttämään. Esikoisesta emme missään nimessä halunneet tietää, mutta tokassa ja kolmannessa toivottiin, että se kerrotaan, mut niimpä vaan molemmissa kävi, että ultraajan tökkimisestä ja taputtelusta huolimatta kädet pysyivät edessä eikä sukupuoli selvinnyt kummassakaan. Enkä nytkään sitä pidä kovin tärkeänä ultran antina, mutta saapi kertoa, jos näkyy munat tai ei ;) Mä uskon poikaan, koska niitä on kotona kolme, mutta erityistä oloa mihinkään suuntaan ei ole. Ystäväni väitti männä päivänä, että lähes kaikilla, joilla on 3 samaa sukupuolta olevaa lasta, saavat 4. lapsen, niin se on aina eri sukupuolta. En tiedä mihin hänen tutkimuksensa perustui...mutta jos sukupuoli näyttäytyy, se jääköön vain minun ja mieheni salaisuudeksi.

Töissä olemisesta: Teen toimistohommia jonkin verran sekä useita päiviä myös seisomista ja järjestämistä. Jokaisessa raskaudessa olen jäänyt rajujen suppareiden takia s-lomalle rv 24-28, mutta vain esikoinen tuli etuajassa. Jos tässä raskaudessa ei tule kipuja suppareiden lisäksi, niin koitan jaksaa olla mahd. pitkään. Istumatyössä on tullut istumisen kanssa ongelmia (jalat turpoaa, vatsaa kivistää) ja seisomapäivinä taas selkä on vihoitellut. Tylsää siinä mielessä, että voisin hyvin työskennellä vaikka läppärillä, jos saisin pötköttää vaikka kyljelläni sängyllä maaten.

Lapsille kertomisesta: voi elämä miten lapset onkaan ihania! Eilen asettelin ultrakuvat pöydälle ja kun olin aamulla sanonut 5-vuotiaallemme, että äiti käy lääkärissä, kun vatsa on kipeänä, niin kerroin sitten että vatsassa olikin tämmöinen. Sitä riemun ja ilon määrää. 5 ja 6 vuotias jässikkä hyppivät kattoon asti ja kuuntelivat sydänääniä mahan läpi (kuulemma vauva vähän itkeskeli siellä, kun sillä oli tylsää ;) ) ja ihmettelivät, et "millon ihmeessä se iskä on ehtinyt sen siemenen oikein tiputtaa". Eivät kuulemma halua siskoa, koska tytöt on ällöjä. Kuopus 1v7kk ei sanonut juuta eikä jaata ;)

Nyt jos tankkais vuoroon nestettä, sokeria ja suolaa, nam!

Mamiksi monelle ja 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja Viivi76
Mamiksi monelle voi, kuinka ihania sun lapsukaiset on! :heart: ihan kyyneleet tuli silmiin, kun luin. :)

Sukupuoli tahdotaan ehdottomasti tietää, ei epäilystäkään siitä. Aion tulevilta isovanhemmilta kysyä, haluavatko tietää vai ei - jos haluavat niin kerrotaan sitten. Kummankaan vanhemmat eivät ole sellaisia suupaltteja eli tieto kyllä pysyy siellä, kun ajattelevat kaikki niin, että on meidän asia kertoa nämä jutut niille, joille haluamme kertoa. :) Miehen mummi onkin sitten eri asia... ei olla vieläkään hänelle kerrottu tästä raskaudesta. Pitäisi varmaan piakkoin niin lakkaisi toivon mukaan ravaamasta täällä meillä (ostimme siis häneltä tämän talomme, ja omasta asunnostaan huolimatta ravaa täällä harva se päivä jotain tekemässä...).

(.) Yläselkä jumittaa oikein kunnolla, meinasi aamusella taju lähteä, kun nousin turhan äkkiä ylös. Onneksi oli tyhjä päivä tänään niin sain otettua vapaan itselleni - ei musta töihin ois ollu tänään. Ennen oisin varmaan mennytkin, mutta nyt en ota mitään riskejä. Hyvin on taas turpeahko olo rinnoissa ja vatsassa, lisäksi tuntee noita repäisykipuja lähestulkoon aina, kun nousee ylös. Mutta se on ihan hyvä, siellä pieni ihminen tarvitsee lisää tilaa itselleen. :)
Oi, tasan 8vko rakenneultraan. Mahtavaa!

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 13+1
 
Tervetuloa uusille :D

Hedy :flower:, ihania uutisia!

Omppuf mä kammoon tota hb:n mittausta ihan hirveesti (mulla neulakammo ja verikammo, molemmista saattaa mennä taju) niin en oo siks halunnu sitä mittauttaa. Seuraava neuvola on loppukuusta ja siellä se sit mitataan.

Äitiysvaatteet on jo pelkästään käytössä. Mua ahistaa kauheesti kaikki housut mitkä jää tuonne alemmas eli normi collaritkin on huonot. Yhet äippäleggarit oon jo kohta kuluttanut puhki :LOL:.

Sukupuolen haluun ehdottomasti tietää, miehellä ei ois niin väliä. Vielä en tiiä kerrotaanko muille kumpaa laatua tulee. Esikoisesta ei nähty kumpi tulee kun ei suostunut näyttäytymään, mutta silloin ei niin haluttu ees tietää.

Tissit on suurentunut heti alusta lähtien ja on melko arat. Kylmästäkään ei tykkää. Jännittää miten talvi menee kun nyt jo kylmyys tekee kiusaa.

Kestovaippailua oon harrastanut molempien muksujen kanssa, nuorempi tosin oppi päiväkuivaks jo puoltoista vuotiaana eikä oo aikoihin yölläkään pitänyt vaippaa. Jatkossakin kestoilen, mutta otan sen asian kanssa rennosti. Mä monesti laitoin yök kertsin ettei tarvinnu yöllä vaippaa vaihtaa ja reissussa ei aina oo kestoja. Säästö syntyy jo siitä että kotosalla kestoilee.

L.O.V.E, mulle vois päivittää tyttöolon.

(.) Vähänlaisesti oon ollut viime päivinä koneella. Itelle on iskenyt flunssa ja oon ottanut melko rennosti :snotty:. Toivottavasti helpottais nopsaan, mä inhoon kesäflunssaa.
Repäsykipuja tulee edelleen ja juilimisia. Viime yönäkin taas epähuomiossa käännyin äkäseen ja veti mahassa niin julmetusti. Oon huomannu jos hiveesti yrittää kääntyä ja venyttää samaan aikaan niin silloin sattuu eniten.
Pahoinvointia on edelleen, nyt on kyllä välillä ollut päiviä ettei etovaa oloa oo tullut. Toiveissa on että alkaa tässä pikkuhiljaa helpottaa.

Selis ja wotwot 15+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76

Yhteistyössä