**Helmikuun Helmet 2008**

Täällä myös paha olo jyllää. Eilen aamupäivän jo oksensin töissä. Koko päivänä ei saanu oikein mitään pysymään sisällä ja tänä aamuna taas mehut tuli ulos ja ei muuta työterveyshoitajalle hakeen saikkua. Tän ja huomisen kirjotti. Mulla hirveän huono omatunto kun oon vaan kesätöissä ja paljon porukkaa lomalla niin murehdin et miten ne siellä pärjää. Tosi tyhmää kyllä, itseähän ja omaa hyvinvointiahan tässä pitäisi ajatella, mut mulla on aina ollu tosi korkea sairaslomakynnys. Ihan puolikuolleena olen töihin menny. Onko muita jotka joutunu jo ottaan saikkua? Ja niitä vinkkejä kaivataan tähän pahan olon helpotukseen.
Meillevauva ja muut joilla ikäviä uutisia, suuri :hug: teille kaikille ja voimia uuteen yritykseen.

Itsellä on ultra siis viikon päästä 5.7. ja sillon rv8+0. Hiukan jo jännittää että onko kaikki hyvin. Mun synnäri on muuten keski-suomen keskussairaala eli onkos lyhenne sitten Ksks tai jotain sellasta.

Katariina: mä en varsinaisesti ole kemistä mutta kesää viettelen töiden merkeissä täällä (tai just nyt siis saikulla). Syksyllä palailen taas kotiin keski-suomeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
katariina voi kun voisikin jäädä kotiin. Aamu alkoi hampaidenpesun yhteydessä oksentamisella, ja kamala olo jatkuu edelleen... Milläs viikolla se pahoinvointi yleensä loppuu???
vkolla 12 yleensä mut yksilöllistä. mulla loppu pojasta vkolla 15. ja joillain kestää koko raskauden mut se on harvinaista.
 
Sara-70
Voi meillevauva :( :hug:

Olossa ei tosiaan ole kehumista tässä vaiheessa. Pahoinvoinnin lisäksi vaivaa hirmuinen närästys, joka tuntuu kovana kipuna ylävatsassa. Yökin meni valvoessa ja töihinlähtö tuntui kuin olisi kuolleista noussut. Mitäköhän ruokaa sitä uskaltaa syödä...?

Muuten tuosta pahoinvoinnista, jossain neuvotaan, että veden juonti päivän mittaan auttaa ja jossain varoitellaan, että voi pahentaa. Mitenkähän mahtaa olla?

Voimia kaikille huonojen olojen parissa kamppaileville.
 
sara-70: mä join ennen raskautta ihan älyttömästi vettä mut nyt ei enää maistu. oikeen kylmä vesi menee ja sitä oon yrittäny latkia päivän mittaan. muutenki noi juomat et oikee maistu. sokerittomat ei maistu nyt ollenkaan :x laimennetut tuoremehut oikeestaan ainoo mikä uppoo. siitä en tiiä et parantaako se veden juominen, ite en oo ainakaan huomannu. taitaa olla tässä raskauspahoinvoinnissa et ainoo mikä auttaa on aika :/ tää on kyllä kuluttavaa, vaikken ookkaa joutunu oksentamaan ni ei tää kokopäivänen etominenkaa mitää juhlaa oo :x voimia yrjöileville, muistan kyllä pojasta miten karseeta se oli. onneks ilma vähän parani ainaki täällä ni ei masenna niin paljoo. sain laitettuu pyykinki pyörimää B)
 
c81
Mulla on jääteetä koko ajan työpöydällä lasi.. se hiljalleen sippailtuna tuntuu helpottavan.. Illalla sorruin taas lihapiirakkaan.. AInut mitä pystyinkään kuvittelemaan syömään. Mitäköhän tästä oikein tulee? Ainakin neuvolassa huutia kun kuulee mun uusista ruokailutottumuksista.. :S
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Mulla on jääteetä koko ajan työpöydällä lasi.. se hiljalleen sippailtuna tuntuu helpottavan.. Illalla sorruin taas lihapiirakkaan.. AInut mitä pystyinkään kuvittelemaan syömään. Mitäköhän tästä oikein tulee? Ainakin neuvolassa huutia kun kuulee mun uusista ruokailutottumuksista.. :S
empä usko, kyl ne tietää et jos on paha pahoinvointi ni sillo syödää just sitä mikä sattuu uppoomaa. kyl ne ruokailutottumukset kerkee sitte muuttaa ku olo paranee.
 
Huomenta
!

Täällähän ollaan oltu aktiivisia, taas rutosti uutta juttua luettavana, niin hyviä uutisia kuin surullisiakin.. pahoittelut meillevauvalle :'( .

Ihana kun kerrankin nukuin HYVIN, on jopa levännyt olo aamusta. Pahaolo yllätti tottakai heti kun heräsi, mutta keskimäärin hyvä aamu ;).

BMI:sta on ollut puhetta, mulla 23. Saas nähdä miten saa pysymään painonnousun kohtuu lukemissa. Aion ainakin yrittää!

Sara-70 mietti veden juontia. Mulla on ainakin sellainen kutku, että paremminkin auttaa kuin huonontaa oloa. Lisäksi veden juomisen lopettaminen on sinänsä huono juttu, eteenkin jos on vielä pahoinvointiakin, joten minä ainakin koitan lipittää aina kuin muistan.

Oon näköjään unohtanu myös synnärin ja LA:n laittaa aiemmin, eli ensimmäinen muksu, KYS, LA: 13.2. (laskettu menkkojen mukaan, joten tämänhetkinen "arvailu".

Oletteko muuten kuinka monelle jo kertoneet iloisista uutisista?
Itse olen kertonut aikalailla paljon lähipiirille täällä kotipaikkakunnalla (jotta ei pahaoloni ihmetytä ja laita turhaan juorumyllyä liikkeelle ;)), mutta mm. pohjoisemmassa asuvat isovanhemmat molempien puolelta ovat vielä autuaan tietämättömiä B) Ajateltiin kertoa sitten kun saadaan kunnon varmistus että asiat ok.
 
Minäkin voisin varovaisesti liittyä tähän helmikuisiin :) .
Taustana voisin kertoilla että olemme yrittäneet vauvelia alulle maaliskuusta lähtien. Ekalla yk:lla sitten tärppäsi, mutta meni aivan alussa kuitenkin kesken. Sitten seurasi normaalia pidempi kierto ja viime kierrosta uusi tärppi :) .
Plussasin 20.6, haalea viiva tuli ja seuraavana aamuna samaten. LA olisi jotakuinkin 23.2.
Mahaa on juilinut toista viikkoa, välillä aika kovastikin ja tissitkin arkailee. Muita mainittavia oireita ei löydy, toistaiseksi.
Nyt vaan toivotaan että kaveri pysyy matkassa :heart: .

Dalia 5+5
 
voimia meillevauna :hug:
päivät menee onneksi ilman pahoinvoinita.. jokunen ruoka saattaa tehdä yökkäämis refleksin mut menee ohi pian.. ja keittiöön jos menee tulee pahanolon tunne.. ja tuota minun sektio haavaa on ruennut kutittamaan aivan kamalasti ja nipistelemään.. mikähän lie...
neuvolakin on vasta viikon päästä.. oon itse laskeskellu noit la mut joka kerta tulee eri ku eri laskento ohjelmia käyttää.. no la varmistuu ens viikolla ja pitää viimeistään sitten ilmoitella taasen itsestä..
niin ja minun synnytyssairaala on Kys
nyt pojan kanssa takaisin leikkimään :)
 
huh huh..piti puolitoista tuntia oottaa lääkäris kun piti hakea saikku lappu..viel ois 2vkoa kurssia jäljellä,oon sellases työkkärin koulutuksessa.tänään oksensin ekakertaa..hyi kauhee :/ ei tee mieli syyä mitään vaikka pakko ois jotain alas saaha.mulla ekalta muksulta oli ihan hirveet olot koko raskausajan ja oksensin vielä synnytys salissakin :LOL: ja tyttö tuli ja sit pojalta ei ollu ollenkaan huonoja oloja..jännä homma.saas nähä kumpi tällä kertaa..aijon kyl kysyy ultrassa kuhan näkyy.. =)
 
heips =)
pikaisesti vain kyselen että minkä hintaista mahtaa olla tuo ultraaminen yksityisellä?salosta pitäis sellainen löytää...!
helkutti kun tekis mieli varata neuvola-aika mut kun ei uskalla/viitsi ennenkuin tietää mikä tilanne tuolla masussa :/

hulipumpsis 6+6
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
heips =)
pikaisesti vain kyselen että minkä hintaista mahtaa olla tuo ultraaminen yksityisellä?salosta pitäis sellainen löytää...!
helkutti kun tekis mieli varata neuvola-aika mut kun ei uskalla/viitsi ennenkuin tietää mikä tilanne tuolla masussa :/

hulipumpsis 6+6
Kotkan Appelmedissä se oli jotain vähän alle 100? se omavastuu..
Eikös teillä Salossa ole mitään yksityisiä lääkäriasemia, siellä taitaa ainakin olal Mehiläinen, tms. Soita ja kysy paljon maksaa, ja onko heillä laitteet.
Tällainen löytyi netistä :
http://www.salonhakemisto.com/Terveys/Terveys.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
heips =)
pikaisesti vain kyselen että minkä hintaista mahtaa olla tuo ultraaminen yksityisellä?salosta pitäis sellainen löytää...!
helkutti kun tekis mieli varata neuvola-aika mut kun ei uskalla/viitsi ennenkuin tietää mikä tilanne tuolla masussa :/

hulipumpsis 6+6
Kotkan Appelmedissä se oli jotain vähän alle 100? se omavastuu..
Eikös teillä Salossa ole mitään yksityisiä lääkäriasemia, siellä taitaa ainakin olal Mehiläinen, tms. Soita ja kysy paljon maksaa, ja onko heillä laitteet.
Tällainen löytyi netistä :
http://www.salonhakemisto.com/Terveys/Terveys.html
kiitoksia :flower: ollaan juur vast muutettu tännepäin ja mä en tiedä edes salon sairaalan lyhennettä :D :eek: täytyypi alkaa soittelee...
 
Ihan ekaks suuren suuret pahoittelut meillevauva :hug: . Ikäviä nää.. :'(

Mä kävin ultrassa ja siellä se pulla polski, sydän sykki ja kaikki näytti hyvälle. Tänään siis menkkojen mukaan 8+0, mutta ultran mukaan 7+2. Sano kuiteskin, että np-ultrassa vasta varmentuu ja heitto on nii pieni sekä kohdun koko vastaa viikkoja 8. Joten mä meen sillä nyt sinne np-ultraan asti. Teki sisätutkimuksen ja paineli kohtua, limakalvot sinerti, niinkuin kuuluukin alussa olla ja kohtu pyöristynyt voimakkaasti =) . Syke oli hyvä ja muutenkin sano, että asiat näyttäs olevan ihan kunnossa. Ja neuvolan kun on rv10 tasan, sano, että saattas äänetki kuulua jo! Olo on niiiiiiin helpottunut ja huojentunut, ette usko!
Noista hinnoista joku kyseli, täällä makso 66? kelan korvauksen jälkeen, ei paha yhtää hyvästä palvelusta!

Mä viettelen kahta vapaapäivää, tytöt isällään ekaa kertaa eläissään yötä..vähä mietityttää, mutta jospa ne pärjäis :/ . Kävin kirpparilla ja löysin äippähousut ja nyt alkuun vähä lökömmät pöksyt, ku kaikki ahdistaa nii kauheesti.
Kukahan sano kärsivänsä närästyksestä?? Ku mullakin on, ja pahana! KOko ajan kurkussa polttaa, tosi inhottavaa :kieh: . Ja cruella tais mainita issiaksesta..mäkin oottelen millo alkaa vaivata. Molemmissa raskauksissa ollu ja tokassa alko n rv16 paikkeilla..yleensä ku maha kasvaa nii,e t alkaa niit hermoja painaa tuol, on muute rasittava vaiva!!

:heart: nelli ja pulla 8+0
 
pahoittelut meillevauva :hug:

mulla ois ultra lauantaina..jänskättää että mitä siellä näkyy...toivottavasti "hyvää" sillon mulla ois rv 7.
Mulla ei oikein mitään oireita nyt ole ...aluksi etoi pari päivää...kahvi on ainut mitä ei tee mieli, en tiedä miks mut ei vaan mee alas. Posliiniakaan ei ole tarvinnut halailla niinkuin viime raskaudessa, silloi sitä sai tehdä yötä päivää rv 16 asti.
Synnytys sairaalana mulla on sit KYS.
Joku kyseli joko on vauva uutisesta eteenpäin kerrottu niin kahdelle kaverille olen sanonut ja pikkuveljelle en muille vielä jos siellä onkin"huonoja" uutisia.

keiju ja conan 6+5
 
minunkin on kai jo pakko uskoa, eli helmivauvaa odotellaan (ihan alussa vasta kyllä, että pelottaa puhua ääneen tai edes tekstillä) eli laskettuaika olis 27.2.
haluttais kertoa kaikille, mutta ei kuitenkaan kenellekään vielä, on niin paljon keskenmenoja kavereilla...

Kun kerran eka on niin en oikein tiedä miten tässä toimitaan. Neuvola on kyllä varattu, mutta lueskellessani aikaisempia viestejä aloin miettimään, että pitääkö ultra varata itse? milloin? Eikö sen nää siellä neuvolassa onko siellä masussa mitään?
Siis olen tosi Blondi näissä, enkä halua siis vielä kertoa kavereille ja siksi en saa niiltä apua näissä asioissa... :|
 
Heippa.

Tulin kurkkimaan tein kuulumisa tänne.

Meillevauva olen todella pahoillani puolestanne,luulen tietäväni aika pitkälle miltä teistä nyt tuntuu,puhukaa ja itkekää ja itkekää lisää se auttaa tai ainakin helpottaa vähäksi aikaa. :hug: :hug:

 

Yhteistyössä