**Helmikuun Helmet 2008**

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
btw, kuinka moni on otattanu toksoplasma vasta-aineet tai aikoo otattaa?
Häh??
niin siis toksoplasma condii on loinen mikä on vaarallinen sikiölle ja sen voi saada esim kissan ulosteista, huonosti pestyistä kasviksista, huonosti kypsennetystä lihasta tai esim mullasta. tää sairaus on sellanen et kun sen kerran sairastaa niin sit on immuuni sille. raskaana olevat kissan omistajat usein passitetaan neuvolan toimesta testiin.
 
Joo, tiedän tuon loisen.
Meillä on kissa, eikä edellisessä raskaudessa terkkari siitä kysellyt mitään. Pitäisiköhän mun nyt sitten itse mainita asiasta? Nyt on kyllä työnjako muuttunut niin, että mies ainoastaan siivoaa kissan vessan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Joo, tiedän tuon loisen.
Meillä on kissa, eikä edellisessä raskaudessa terkkari siitä kysellyt mitään. Pitäisiköhän mun nyt sitten itse mainita asiasta? Nyt on kyllä työnjako muuttunut niin, että mies ainoastaan siivoaa kissan vessan :LOL:
mä kävin ekassa raskaudessa just sen takia ettei sit tarvii varoo tai tietää varoo.
 
No näin siinä sitten kävi: tuulimunaraskaus :'(

Kaiken lisäksi näyttää siltä että ilman apuja ei tule pois joten sain lähetteen Jorviin. Ristiriitaista on myös se että mulla on nyt parina päivänä ollut selviä raskausoireita mm aamulla oksentanut.

Mä siis siirryn takas tonne vauvakuume-puolelle, koska yritys jatkuu heti kun tää saadaan pois.

Tsemppiä kaikille!

 
meillevauva iso :hug: sulle.mun raskaus selvis viime elokuussa tuulimunaksi rv8 ja mullakin oli oireet ihan loppuun asti,yhtäkkiä vaan aloin vuotamaan ja menin päivystykseen jossa se sitten todettiin,valitsin kaavinnan,oli kyllä tosi helppo fyysisesti :/ voimia sinulle :hug:
 
Moikka!
Pahoittelut Piipille ja Meillevauvalle :hug:
Soitin tänään yksityiselle gynelleni ja varasin ajan jo aikasempaan ultraan, se ois sitte 9.7. Silloin ois menossa 8rv. Mitenkähän sitä jaksaa ootella sinne asti. Täytyy kyl toivoa todella että kaikki ois masussa hyvin ja kohillansa.
Väsymystä on ollu ja nyt parina aamuna/aamupäivänä ja aina iltapäivällä syömisen jälkeen on tullu huono olo :| Muuten ei suurempia oireita oo ollukaan, no päätä on särkeny aika useesti :(
Palaillaan taas.

rv6+6
 
Meillevauva :hug: :hug: Tsemppiä kovasti uuteen yritykseen sitten kun sen aika koittaa!!!

Piipi :hug: myös sulle ja toivottavasti seuraava ultra tuo parempia uutisia!!!

Huono olo ollut koko päivän ja kaamea väsymys mutta en valita, tätähän on toivottu :D Ja näiden kurjien sattumien keskellä tuntuu itsekkäältä valittaa moisista jutuista. Toivon kuitenkin että keskiraskaus toisi tullessaan kuuluisaa energisyyttä =)

Bmi:stäkin olitte eilen keskustelleet ja mulla sen on 22 eli kymmennen kiloa olisi ihanne mutta taitaa samat 12 tulla ainakin kuin viime raskaudessakin :ashamed: Ekassa odotuksessa tulikin vain 8 kiloa ja ne lähti kyllä tosi nopsaan poiskin.

Vielä olisi viikko itsellä ultraan ja voi miten toivoisin kaiken olevan pikkuisella hyvin ja sykkeen näkyvän. Voipi olla että pidän hiljaiseloa vähän etten netin avulla luo entistä kovempaa paniikkia itselleni :whistle:

Nyt lasten kanssa leikkimään =)

Äitsy ja pieni 6+2
 
joo mulla ainakin toimii noin, eli sitten kun avaan jonkun ketjun niin kirjekuori menee kiinni.
tuli toksoplasma- hommasta paniikki. saanko sen rokotuksen (tai mikä nyt onkaan) ihan vaan sillä et jos äidillä on kissa ja oon kuitenkin paljon siellä ja kissan kanssa tekemisissä? tai sit valehtelen et meil on kissa.tää on ihan kamalaa kun otan paniikkia ihan kaikesta!!!
haluaa vaan pitää pienen turvassa kaikelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
joo mulla ainakin toimii noin, eli sitten kun avaan jonkun ketjun niin kirjekuori menee kiinni.
tuli toksoplasma- hommasta paniikki. saanko sen rokotuksen (tai mikä nyt onkaan) ihan vaan sillä et jos äidillä on kissa ja oon kuitenkin paljon siellä ja kissan kanssa tekemisissä? tai sit valehtelen et meil on kissa.tää on ihan kamalaa kun otan paniikkia ihan kaikesta!!!
haluaa vaan pitää pienen turvassa kaikelta.
se katotaan verestä ja neuvolan kautta lähete verikokeeseen. voithan sanoo et hoidat kissaa välillä ja joudut laatikkoo siivoomaa ni sitte ainaki pääset. ei kannata panikoida, harvoin se kissan ulosteista tulee. mä olin ite aika fanaattinen ekassa raskaudessa ja sitte ku ne vasta-aineet oliki koholla ja niitä tutkittii helsingissä asti ja ku joutu niitä tuloksia oottamaa. ihan kamalaa :/
 
PANIIKKI!
siis nyt tosta toksoplasma - hommasta, luin että aiheuttaa äidille pienen nuhakuumen ei muuta, arvatkaa kellä on nuhakuume??? mä tasan pyydän sen testin.
tää on ihan kamalaa, mitään uutta tietoa ei mulle sais antaa. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
PANIIKKI!
siis nyt tosta toksoplasma - hommasta, luin että aiheuttaa äidille pienen nuhakuumen ei muuta, arvatkaa kellä on nuhakuume??? mä tasan pyydän sen testin.
tää on ihan kamalaa, mitään uutta tietoa ei mulle sais antaa. :LOL:
niin sen sairastaa tavallisena flunssana ja vaarallinen ainoastaan sikiölle. aika moni on sen jo sairastanu menneisyydestä riippuen. eli jos oot kovin eläinrakas tai ollu pentuna utelias ja tonkinu joka kiven ja kannon yms ni aika varmasti sen on sairastanu.
 
Uusi ilmottautuu..... kyllähän meitä aika paljon täällä jo onkin.

Mulla la 2.2., joten menen nyt jollain viikolla 8+4, jos en ole laskenut väärin :) .

Ensimmäinen neuvola on takana ja ensi viikolla pääsen ylimääräiseen ultraan, kun on ollut aiemmin kohdunulkopuolisia. Nyt kuitenkin kaikki mennyt hyvin, ei kipuja eikä vuotoja. Viime neuvola käynnillä päätin myös, että en halua mennä np-ultraa. Aikaisemmissa raskauksissa jätin myös seerumiseulan väliin, joten katson, että nyt riittä tämänkin raskauden kanssa rakenneultra näistä seuloista ja sen mukaan mennään.

Armoton kokopäiväinen pahaolo on riesana. Onneksi pahaanoloon on yksi helpottava keino...syöminen :D .. ja minähän syön ja neuvola kiittää :LOL: .

Kuullaan ja kirjoitellaan..mukava jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
 
c81
meillevauva Olen pahoillani.. Voimia teille!!!

(.) Koko ilta on mennyt sohvan pohjalla.. olo on kamala, ja lämpö noussut taas. Vetää ihan ventiksi -torkun vaan koko ajan. Kai se toisaalta on ihan hyvä. Ainakin tietää että hormonit jyllää.. mutta.. sekava olo. Ja morkkis kun mitään ei jaksa tehdä - edes huolehtia kodista - tai omasta ulkonäöstä :(
Onko ekenlläkään piristys/ olon parannus konsteja? Otetaan mielellään vastaan..
 
SEE
Mulla huomenna ultra ja jännittää niin älyttömästi varsinkin kun lukee näitä suru-uutisia muilta, Olen niin pahoillani meillevauva. viimeinen yövuoro meneillään ja melkein suoraa töistä pitäisi ultraan mennä. En pääse tänne heti kirjoittelemaan ultrakuulumisia koska kotona tietokone takkuilee. No nyt pitää vaan yrittää rentoutua ja odottaa aamuun . Oli tulos mikä tahansa niin eihän sille itse mitään voi. SEE rv 6+6
 
Oon unohtanu ton synnärin laittaa tähän se ois tyks ja tämä olis mun 4lapsi :heart: Liziska :wave: mulla laskettu aika ois menkkojen mukaan 28.2 joten voidaanpa olla samoihin aikoihin ähläämässä :D
 

Yhteistyössä