Häh??Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:btw, kuinka moni on otattanu toksoplasma vasta-aineet tai aikoo otattaa?
niin siis toksoplasma condii on loinen mikä on vaarallinen sikiölle ja sen voi saada esim kissan ulosteista, huonosti pestyistä kasviksista, huonosti kypsennetystä lihasta tai esim mullasta. tää sairaus on sellanen et kun sen kerran sairastaa niin sit on immuuni sille. raskaana olevat kissan omistajat usein passitetaan neuvolan toimesta testiin.Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Häh??Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:btw, kuinka moni on otattanu toksoplasma vasta-aineet tai aikoo otattaa?
mä kävin ekassa raskaudessa just sen takia ettei sit tarvii varoo tai tietää varoo.Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:Joo, tiedän tuon loisen.
Meillä on kissa, eikä edellisessä raskaudessa terkkari siitä kysellyt mitään. Pitäisiköhän mun nyt sitten itse mainita asiasta? Nyt on kyllä työnjako muuttunut niin, että mies ainoastaan siivoaa kissan vessan
öh siis... jos mä avaan jonku ketjun ni se kirjekuori automaattisesti sulkeutuu(ko)? ihan pihalla... B)Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:Cruella DeVille mulla ainakin tulee suljettu kirjekuori aina kun olen avanut jonkun ketjun...
se katotaan verestä ja neuvolan kautta lähete verikokeeseen. voithan sanoo et hoidat kissaa välillä ja joudut laatikkoo siivoomaa ni sitte ainaki pääset. ei kannata panikoida, harvoin se kissan ulosteista tulee. mä olin ite aika fanaattinen ekassa raskaudessa ja sitte ku ne vasta-aineet oliki koholla ja niitä tutkittii helsingissä asti ja ku joutu niitä tuloksia oottamaa. ihan kamalaa :/Alkuperäinen kirjoittaja liirah:joo mulla ainakin toimii noin, eli sitten kun avaan jonkun ketjun niin kirjekuori menee kiinni.
tuli toksoplasma- hommasta paniikki. saanko sen rokotuksen (tai mikä nyt onkaan) ihan vaan sillä et jos äidillä on kissa ja oon kuitenkin paljon siellä ja kissan kanssa tekemisissä? tai sit valehtelen et meil on kissa.tää on ihan kamalaa kun otan paniikkia ihan kaikesta!!!
haluaa vaan pitää pienen turvassa kaikelta.
niin sen sairastaa tavallisena flunssana ja vaarallinen ainoastaan sikiölle. aika moni on sen jo sairastanu menneisyydestä riippuen. eli jos oot kovin eläinrakas tai ollu pentuna utelias ja tonkinu joka kiven ja kannon yms ni aika varmasti sen on sairastanu.Alkuperäinen kirjoittaja liirah:PANIIKKI!
siis nyt tosta toksoplasma - hommasta, luin että aiheuttaa äidille pienen nuhakuumen ei muuta, arvatkaa kellä on nuhakuume??? mä tasan pyydän sen testin.
tää on ihan kamalaa, mitään uutta tietoa ei mulle sais antaa.