**Helmikuun Helmet 2008**

Hei,
ultrassa käyty, näkyi ainoastaan halkaisijaltaan 1,5cm kokoinen sikiöpussi kohdun sisässä ja hyvässä paikassa, ei sikiökaikua. Eli joko on tuulimunaraskaus tai sitten alkanut huomattavasti myöhemmin. Enpä oikein jaksa enää uskoa tähän raskauteen, kun ei raskaustesti nyt kovin montaa päivää aikaisemmin ois niin selvää plussaa näyttänyt :'( Nyt pitäis kuitenkin mun laskujen mukaan olla jo 7. viikko meneillään, kyllä silloin pitäis jotain jo näkyä.

Pari viikkoa pitäis odottaa ja käydä uudestaan ultrassa kattomassa, jos jotain näkyis. Tuulimuna vuotaa itsekseen kuulemma ulos, jos niin on.

Olo on aika tyhjä. Yhtä tyhjä kuin mun kohtu :'(
 
Voi Betania :'( :'( Ja mie vaan sinnuu yritin tsempata, että ei se vuoto mitään meinaa :ashamed: Uskon, että tuntuu ihan hirveeltä. Itse varmaan sekoaisin... Jaksamista surun yli ja hoitojen jatkamiseen :flower:

Piipi :hug: Voimia. Ei tällasessa tilanteessa paljoo pysty lohduttamaan :'(

(.) Miulla BMI yli 30. Siihen kun lisää turvotukset niin voitte sielunne silmin nähdä tämän tantan lyllertelevän eteenpäin :ashamed: Tuon ylipainon takia vähän jännittää mennä torstaina sinne neuvolaan, jos tulee kauhee saarna ja haukkuminen :ashamed: Sukurasitteetkin kun on takana; kummallakin "puolella" diabetesta, oma äiti sairasti raskausdiabeteksen, synnytti 5600g kuopuksen ja myöhemmin sairastu 2. tyyppiin :/ Kauheesti ei auta asiaa tää pahoinvointikaan, kun ainut keino pitää se poissa on syödä jotain pientä alvariinsa.

Mutta... Tänään vielä toinen yövuoro ja aamujunalla lähden taas kotiin miehen luo :heart:

mimoniandra ja Takku 8+1
 
toivottavasti kaikki on kunnossa. :hug: :hug:

Betanialle :hug: tosi kurjaa että näin kävi. :'(

on: Karmea huono olo. Aamulla nousin vasta n.klo11 sängystä kun en päässyt aiemmin. oksetti ihan sairaasti mutta sinnittelin ja hengittelin niin ei tarvinu oksentaa. maha teki jo yökkimisliikettä...karmeaa...mä niin pelkään oksentamista. :x :ashamed:
Iltapäivästä aattelin kun paha olo hieman hellitti et miks oon näin kipeä niin kuumettahan minulla oli. melkein 38 astetta. Joka paikkaa kolottaa ja väsyttää. Onneks mies on lomalla niin voi olla enemmän tytön kanssa, minusta ei ole ollut tänään oikein mihinkään.

Bmi:tä kyseltiin ja se taitaa olla jotain 25-26 kuin edellisestä jäi 9kg painoa jäljelle. :ashamed:

Nyt koitan mennä kylpyyn, josko tarkenen.

ps.s Serkku on sairaalassa ja saa kohta vauvan :) sitä on jännitetty tää päivä :heart:

Kaikille oikein paljon jaksuja pahoinvoinnin kanssa ja tarrasukkia pienille.


ps. onkos iltatähdestä kuulunut mitään? eikös hän ollut se joka ei ollut vielä plussannut hetki sitten? mitenkähän on käynyt?oon varmaan lukenutkin mut en vaan saa päähäni et kuis on...
 
olen tosi pahoillani piipi. :hug: muuta en osaa sanoa, ei kai sitä tässä tapauksessa voi sanoa mitään mikä lohduttaisi.

oma napa: tänään ultrassa (lapsettomuuden takia pääsi jo viikolla 7) ja siellä se murunen köllötteli. sydän sykki kovasti, itku pääsi kun sitä katsoi. :heart: vastasi viikkoja 7 +1. odotan jo valtavasti kolmen viikon päästä kun on taas uusi aika ultraan.
sitten kohdussa näkyi toinen pussi, ei elämää, verta täynnä. sitä mennään nyt sitten kolmen viikon päästä kontrolloimaan. myös kysta löytyi, tai on oikeastaan aina ollutkin vasemmassa munasarjassa. ja sitten lääkäri heitti ilmaan kysymyksen että onko mulla todettu kohdun väliseinämää? ei ole todettu, mut miks ihmeessä se sellasia kyselee? oisko näkynyt jotain sellasta? en tajunnut siellä sitä kysyä.

etovaa oloa on ollut, ja väsymystä on PALJON, tänään nukuin kahdet päikkärit, ekat 9.30 - 12.00 ja toiset 14.30 - 17.00. ja vieläkin uni maistuisi. ja huomen pitäis jaksaa mennä aamuvuoroon, eeiiiii!!!!!!

jos oikein laskin niin laskettu aika on siirtynyt, oiskos se nyt sitten 10.2..

t. Liirah ja Mymmy 7+1
 
piipille :hug: :hug: jaksuja

muakin on mietityttäny se iltatähti et miten on käyny. kävin tuolla vauvakuumeisten puolellaki urkkimassa mut en mitää löytäny. mulla toi bmi on jotain 23 vissii, sain just kiloi pudotettuu aika kivasti ku plussa paukahti. eli ne nyt sitte tulee takasin B)
 
Cruella, minä tiputin 15kg juuri ennen kuin aloin kolmosta odottaa...raskausaikana tuli sitten yhteensä 30kg painoa lisää..great :kieh: :kieh: Varmaan lohduttavaa ;)

Tuosta kohdunväliseinästä tuli mieleen, et mulla on :heart: :n muotoinen kohtu =) B)
 
Sori kun sörkin kuumeisista tänne mutta pakko halia nyt ystävääni Piipiä!!!!

:hug: :hug: :hug: :'(

Tosi, tosi harmi juttu!! Toivon kovasti, että parin viikon päästä tulisi kuitekin niitä hyviä uutisia vielä!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
JAHVETTI:voi pylly jos mullekki käy niin :x tosiaan lohdutti :kieh: ootko kovasti laitellu yytä ;)
No heti tuli yks laitettuu :kieh: :kieh:

Toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan noin käy niinko mulle ;) Koitan nyt itsekin hillitä tota painonnousua...sitäkun on aina tullut pikkusen liikaa :p :p :p 20kg, 16kg ja 30kg |O |O :attn: On ne kylläsit aina lähtenyki ;)
 
Täällä viikkoja jotain 5ja++ et hyvin alussa ollaan, nyt uskallan ilmoittautua kun on varmistettu ultralla että vauva on oikeassa paikassa.. tosin kiinnittyneenä endometrioosi alueelle. Sydämen sykettä ei näin varhaisilla viikoilla vielä näy..neuvola aikaakaan en ole vielä varannut, ku en oikein tätä todeksi usko..taidan odotella vielä viikon pari ja kuulostella.. ensimmäistä innolla odottelemme!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja elodie:
Raskaustesti näytti kahta viivaa, eli raskaana! Tosin vasta ihan ihan alussa, omien laskelmien mukaan vauveli tulisi 29.2. Voiko tämä olla totta!? En vielä uskalla olla onnellinen..
Onnea! =) Mutta mua nauratti (ihan hyvällä ) se, että helmikuussa on vaan 28 päivää :D Mutta sama se, pääasia että raskaana ja tukevasti!

 
Huomenta!

jaahas, jokos sitä uskaltaisi kirjoitella tänne :whistle:
Soittelin eilen neuvolaan ensimmäisestä käynnistä. Sain sen ajan 25. heinäkuuta, joten vielä olisi monta viikkoa odotettavaa :/ Ja äsken soittelin jo ajoissa aikaa äityispolille ultraa vartan. Se menikin sitten elokuun 7.päivään. Toivottavasti aika menisi nopeasti.

LA laskureiden mukaan (ja se minkä mukaan neuvola laski) olisi varmaankin 20.2.2008, mutta luulen että se menee parilla päivällä eteenpäin ultran jälkeen.

Itselläni ei ole ollut vielä mitään ihmeempiä pahoinvointeja eikä ole tarvinnut VIELÄ käydä posliinia halailemassa :D Pientä ällötys tunteita on välillä ollut mutta ei mitään muuta, VIELÄ. Huomenna oltaisiin lähdössä Bulgariaan viikoksi, niin toivottavasti siellä ei tulisi mitään ongelmia. Onneksi ne nyt lupaili sinne hiukan viileämpää (n.30 astetta).
 
c81
On ensi Helmikuussa karkausvuosi :) Eli 29.päivää.

Pahoittelut Piipi toivotaan että olisi väärä hälyytys :hug:

(.) Kuka se sanoi että on kuumetta? Mulal myös, melkein joka ilta. Ja eikös se 'normaali' lämmönnousu raskauden alkuaikoina ole 0,5-1 aste?? Mun normaali on - oikeesti 35'c, ja nyt on koko ajan 36,5-37,5'c Oonko sitten ihan oikeesti kipeenä? Jäseniä särkee ja pönttö olo. Pitäisiköhän mennä lääkäriin. Oon raskauden piikkiin pistänty koko ajan vaan :/
Nää aamut on tuskaa töissä :x . Onneksi tää aamu on parempi kun eilinen.. mutta silti.
 
Huomenta kaikille!
Hissukka: laitetaan la:ksi se 10.2. kun tulee neuvolakorttiinkin. Sit oilis paremmat mahdollisuudet saada se ystävänpäivävauva. Vain 4% vauvoista kun sytyy laskettuna päivänä... :D

Piipile voimahali!! Kurja juttu.

Nyt lähden aamupalaa etsimään...



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
HEIDOS
Ilmoittelempa välillä itsestäni, vaikka täällä ei ihmeempiä muutoksia viime kirjottelusta tapahtunut. Raskausoireita ei kauheesti ilmassa ja ristiselkä edelleen kipee. Minkä oon ihan varma et on viel huono merkki. Eka ultra olis puolentoista viikon päästä, sittenhän sen näkee. Kauheen pitkä aika vaan vielä siihen...huoh.
Neuvolaa en oo viel varaillu, ajattelin sit ton ultran jälkeen jos on aihetta, meillä vaan on neuvolas aika vähän porukkaa nyt heinäkuus, joten saa nähdä miten saa aikoja. Nyt olis 6+0, ja olikos ennen 12 vai 13 viikkoa kun siellä piti käydä...?

t:heidos
 
Huomenta kaikille!

Vaihdoin tässä tämän nimeni hieman itseeni sopivammaksi Miitukasta...
Täällä olis huomenna vielä labran testi, haluan olla kaikesta varma
:) ja sen jälkeen alan soitteleen millo ekan neuvolan sais.. Varmaan menee täälläkin jonnekki heinäkuun loppuun, eikä haittais vaikka meniski, kerkeispähän mieskin ekaan neukkuun matkaan ihmettelemään :)
Oireita ei mulla ole vielä mitään ollut, toivon mukaan alkaisivat että saisin kaikki irti tästä ensimmäisestäni :D
 
Huomenia!

Kurjia uutisia, mutta toivo vielä elää! Suuren suuri hali Piipi!

Onneksi paljon positiivistakin, monia ihania ultrakuulumisia. Varasin itselleni ultran viikon päähän, miten ihmeessä sinne asti selviän järjissäni!? Päätin, että neuvolaan soitan vasta tuon ultran jälkeen, jos edelleen tarvetta. La muuten laskureiden mukaan minulla 20.2.

Eilinen meni ihan hyvissä voimissa, tänään on aamusta asti ollut aika surkea olo, täytyy yrittää siitä nauttia ;)

Tervetuloa myös kaikille uusille, kovin monia uusia ei varmaankaan enää tule, kun jo la:t liikkuu "ekstrapäivässä"!


 
mul 20.6 hcg oli 590 ja nyt 25.6 3355, onneks sattu mukava lääkäri kävi heti tarkistamassa..löyti ruskuaispussiksi sopivat valkoisen alueen sekä kohtuallas oli suurentunut..sikiön sydäntä ei vielä näkynyt eikä pituutta voinut mitata ku on tuo vaavi vielä niin pieni!! Onko kenelläkään teillä kokemuksia korkeista hcg arvoista..ku mun viikoilla sen pitä olla jotain 1500..joko rypäleraskauden olisi pitänyt näkyä?? ajattelin etten lähde lisätutkimuksiin mikäli en ala vuotamaan tai tule huomattavan kipeäksi. Neuvolaankaan en ole vielä uskaltanut varata aikaa...
 
Sara-70
Voi Piipi Kauhean kurjalta tuntuu puolestasi...
Kyllä tässä raskaudessa on niin monta epävarmuustekijää, että välillä tuntuu ihan mahdottomuudelta, että kaikki voisi mennä hyvin loppuun asti.

C81 Lääkäri totesi siis vain yleisellä tasolla, että kannattaa välttää turhia kemikaaleja raskausaikana jos mahdollista. Tämä perustuu siihen, että kukaan ei voi varmasti luvata, että joku aine olisi turvallinen raskausaikana; tutkittua tietoa kun on loppujen lopuksi yllättävän vähän. Koskee tietenkin myös ruokaa ja muita elintapoja, eli mahdollisimman luomua ja vähän lisäaineita jne. olisi terveellisintä raskauden aikana. Itse ajattelen, että terveellä maalaisjärjellä pääsee varmaan aika pitkälle enkä aio alkaa hysteeriseksi tämän kolmannen kanssakaan. Toisaalta kun eilen tarvitsin aurinkovoiteen kysäisin apteekista mikä on turvallinen raskauden aikana ja heti osasivat neuvoa Favora-merkkisen tuotteen, joka on kuulemma tutkittu.

Lääkäri arvioi muuten, että pahoinvointi pitäisi loppua 12-13 viikkoon mennessä, lasken jo aamuja siihen...

 
Ajattelin sitten minäkin liittyä mukaan helmikuisiin, laskettu aika olisi ultran mukaan 3.2. Esikoista innolla odotellaan. Varhaisultrassa kävin viikoilla 7+3 ja hyvin sydän pompotti. Ensimmäinen neuvolakin jo takana tämän viikon maamantaina viikolla 8+2, silloin ei sydänäänet vielä kuuluneet dopplerilla, mutta syytä huoleen ei pitäisi olla. Raskausaika on sujunut todella hyvin, rinnat vähän kipeät ja kasvaneet sekä väsymystä on ollut, muuten ei oireista juuri tietoakaan. Nyt vaan odotellaan niskaturvotusultraa. Jännä odotella miten masuasukki kehittyy ja milloin masu alkaa kasvaa. Vielä ei ole tietoakaan, vain alavatsa ehkä on hieman pinkeä ja iltaisin turvottaa. Onnea kaikille odottajille!
 
huomenia :wave: tänään ollu suht hyvä olo, paitsi et maha sekasin aamulla :/ no eilen tuli mässättyä ja se heti kostautuu, nyt pitää pysyy aisoissa. ostin henkkamaukalta ihqut sorot ja niitten pakko mahtuu tää kesä B)

eiköhän raskausaikana riitä et elää terveellisesti ja välttää ruoka-aineita mitkä voi olla vahingollisia. en tosiaankaan aio ruveta käyttämään kalliita apteekin aurinkorasvoja kun tavallisetkin käy. samoin ruokien kanssa, en aio siirtyä luomuun. lisäaineita nyt saa vaikka mistä jos niikseen tulee. ja eiköhän se liika varovaisuuskin oo pahasta. ja pahoinvointi YLEENSÄ loppuu vkoon 12 mennessä. yksilöllistä sekin, mulla loppu vko 15 ja tiedän sellasia kellä kestäny raskauden loppuun asti.
 

Yhteistyössä