**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

en ainakaan minä ole käynyt varmistamassa raskautta tk:ssa vaikka välillä olo että ei siellä mitään ole. alkuraskauden ultrassa kyllä kävin yksityisellä joten se varmaan ajaa tuon tarkistuksen.

cibatuota odotinkin jonkun muunkin kertovan.kun esikoista odotin nii maha oli koko ajan sellainen outo mutta nyt ei mitään tuntemusta.välillä oli pahoinvointia mutta nyt ei sitäkään. epäilen kyllä itse nyt että olenko kuitenkaan raskaana kun lääkäri ultasi maanataina jolloin olis ollu 6+6 niin ultrassa näkyi vain suurentunut kohtu ja sikiöpussi. ens keskiviikkona eka neuvola kai siellä silloin jo jotain pitäisi nykyä.osittain olen jo luopunut toivosta...itsekin ajattelin että pitäiskö tehä testi uudestaan ja uskotella että siellä jotain kuitenkin olis.pitkällistä odottamista. epäilyttää jos onkin tuulimuna tai jotain. nyyh..

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Oottekos muut käyneet pissineet purkkiin ja varmistaneet raskauden tk:ssa ennen kuin teillä on ollut eka neuvola? Itse en ole. Mulla olis neuvola vasta 25.7. Siellä sitten kuitenkin tehdään kaikki testit.
Kävin yksityisellä ultrassa pari viikkoa sitten.
Täällä ainakaan ei neuvolassa tehdä mitään testejä, tai varmisteta raskautta.
Mulla oli vuosi sitten tuulimuna, joka selvisi vasta rv11+.

Siksi en viitsinyt soittaa neuvolaankaan ennen ultrassa käyntiä, koska en halunnut mennä "turhaan"neuvolaan kuten viime raskaudessa. Turha täytellä lippuja ja lappuja, jos ei masussa olekaan mitään.

*muoks* Ääh, miksi tää on sininen koko mun teksti???

^Me just miehen kanssa naureskeltiin neuvolassa käynnin jälkeen, että no nyt sitä ollaan tulevat äiti ja isi neuvolan kirjojen mukaan, vaikka raskauden on todistanut vain Prismasta ostetut raskaustestit :eek: :eek: :eek: Jotenkin naurettavaa!!!

--- Ja jotenkin surullista myös, mikäli nyt ensiviikon ultrassa tulisikin huonoja uutisia :|

--- Ja viehän se yhden, tai tarkemmin puolitoista työtuntiakin neukkaritätiltä turhaan jos ei siellä kuitenkaan mitään olisi... ja puhumattakaan siitä että itsekin on sinne neuvolaan vääntäytynyt tentattavaksi... ... ... *aamu spekulointia ;)*

Hölmöä!

edellisessä raskaudessa olin pelkän testin ja oireiden varassa vkolle 20 kun oli rakenneultra. no tietty sykkeet oli kuulunu jo kauan et ties että elämää on. mut ihan eka ultra vasta sillon. ja kyllä meillä pääsee kunnalliselle gynelle alkuraskaudessa ja siellä ultrataan. nyt vaan oli gyne lomalla joten oli mentävä yksityiselle. ensimmäinen kunnan tarjoama on yleensä np-ultra.

C81: niitä ;) merkkejä tulee jos tekstiin tulee se lyhenne vahingossa.

Mua kanssa on alkanu vähä väliä epäilyttää, et onko tuol ees ketään :/ Pahoinvointi on loppunu, väsymys alkanu helpottaa ja ruoka taas maistuu!! Ainoostaan kahvi ei uppoo.
Minäkin olen vain testin varassa...selkeen haamun sillon sain ja nyt olen alkanut itseäni epäillä, et jos se olikin vain vaikka roskishaamu tms...tarkottaski tuulimunaa nyt sitte tms :ashamed: Jotenki vaan sellanen olo, et ei voi olla ok... :'( :'(
MUT...eihän mulla oo menkkoja ollu 2½ kuukauteen, et kylhä se yks merkki toki raskaudesta on ;)
Tuulimuna tms saattaa vielä toki tulla ilmi...tai keskeytynyt km :/
Mut eikai pitäs niitä miettiä...nyt ainakaan kun ultraankaan ei ole kuin viikko!! Mut mitä lähemmäs se tulee, sitä enemmän oon huolissani :whistle:

Mutes muuten muut, tunnetteko te kohdun, kun painelette alavatsaa? Minä en ole koskaan sitä näin aikasin tuntenu :ashamed: Pitäskö vaan painella ronskimmin? |O Neljättä kertaa asialla eikä tunne |O :kieh:
vatsallaan kun makaa, niin selkeesti tuossa alavatsalla tuntuu, kuin joku golfpallon kokoinen möntti olisi siinä patjaa vasten =)

Eilen mietin, et pitäskö kuitenkin jo lauantaina paljastaa mun vanhemmille "tyypin" olemassaolo...kun mun äidillä olis sopivasti synttäritkin =) Vai odotetaanko ultra ensin?? Mielipiteitä?? :attn: :attn: :kieh:
Pojille vois kertoo sit ultran jälkeen...mut ne kyllä kailottaa sen sit koko maailmalle :ashamed:
Äh, katsotaan =)

Jahvetti 10+2

JAHVETTI: en olis sinuna huolissaan, sulla on vkoja kuiteski jo noin paljo ja voi hyvin olla et helpottaa nyt jo oireet. kuiteski jo neljäs raskaus ni vois aatella et elimistö tottuu nopeemmin =) tosta kertomisesta en kyl pysty sanoo ku ite oon kailottanu suunnilleen koko maailmalle :whistle: :ashamed:

Pupin mielipide - huomenta vaan muuten uudelleen - kailottamisesta: Luutavasti kerron omille vanhemmilleni muutaman viikon sisällä kun menen käymään, sillä jos joku menee pieleen, he kuulevat minun äänestäni. Ollaan niin paljon yhteydessä puhelimitse. Ihmisillä on niin erilaiset suhteet vanhempiinsa ja mitä heille yleensäkin kerrotaan. Meillä jaetaan aika paljon asioita, ja luutavasti he eivät ala kysellä sitten: no jokos uutta putkessa? Aion sanoa pahimmassa tapauksessa, ettei näin sitten saa kysellä ja syytä ei liene heille tarvitse selitellä. Toinen puoli sukua - miehen puoli- on enemmän sitä laatua, että kysely ja häsläys varmaan alkaisi heti tuossa tapauksessa, joten sinne sitten kerrotaan hiukka myöhemmin.
Eli ehkä kaikille ei tarvitse kertoa tasapuolisesti yhtäaikaa vaan miettiä mikä itselle on hyväksi.

Luulen, että täällä Helsingissä on 2 ultraa, se niskapoimu ja rakenne eikä tuo alkuraskauden ultra kuulu kuvioihin. Tarkistan vielä ja kyselen tänään aikatauluista, sillä pitäisi alkaa tulevaa lomaa suunnittelemaan... =)
Näyttää meitä "pahinta pohtivia" olevan aikalailla. Jos yrittäisi ottaa rauhallisesti ja ajatella: ennakolta murehtiminen on turhaa.
Varaan heti ajan itselleni yksityiselle, jos luuloni Helsingin tilanteesta on oikea. En viitsi stressata enää ja etenkin kun mies ei tällä hetkellä ole takomassa järkeä päähän =) ( vasta 2 vkon kuluttua) .
ja kohta sinne kanttarellien perään! Luonnossa turhat pelot ja stressit katoaa, kun saa muuta tähysteltävää.
:heart:

Mulla on taas tosi vetämätö olo :| Ei sinänsä väsytä, mut laiskottaa, vähän päätä särkee ja ei saa mistään asiasta taa sinspistä, eikä tekemisestä kiinni.
Kamalasti tekis mieli asioita tehdä, mut ei viitisi, ei jaksa, ei huvita |O
Millon tää menee ohi????
Vois vaikka johonkii lähtä, mut hitsiläinen kun isäntä vei autonki, et täällä ollaan "loukussa", kun en sillä fillarillakaan oikeen uskalla ajella :/

Jospa se isäntä kohta tulis kotiin ja keksis meille järkevää tekemistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hieno masu jahvetti ;) tietääkö kukaan muutes et missä vaiheessa raskaudesta pitää ilmottaa kelaan ja työkkäriin?
Työkkäristä en tiiä, mut kelahan saa ainaki tiion, kun viel ä.tukihakemukset... :/
Ainoostaan ennen esikkoa olin hetken työttömänä, enkä kyl muista et olisin erityisemmin ilmottanu kelaan siitä, et työkkärirahan saa vaihtaa ä.rahaan =)
Tai jotenki noin :kieh:

c81
Jahvetti Vetämätön olo täälläkin. Enää 1,5h ja sittenm pääsee töistä pois. Mutta on pakko käydä kaupassa. Hitsi. EI jaksaisi sitten yhtään. :(
Ne pari melkein pirteää tuntia on töissä, illalla jaksa vaan nukkua.
Cruella Ootko kysyny neuvolasta, nehän varmaan tietää?

c81, mut ei onneksi oo tarvinu olla töissä!!! Koko tän alkuraskauden aikana =)
Varmalla olisin kyl ollu saikulla jo monta viikkoa, ei tulis kyl työnteosta kertakaikkiaan mitään!!!
Nyt jännittää, et helpottasko tää olo, kun 2½ viikon päästä pitäs töihin taas mennä :whistle:

Ja muutenki jännittää, et ylipäänsä kauan voin töissä olla...työni kun on kovasti ruumiillista (20-30kg painavan tavaran nostelua yms) ja mun selkä on normaalistikin aivan sökö!!!
Mulla ei edes paljon oo vaihtoehtoja tohon, ettei tarvis nostella, et et... :whistle: :whistle:

onhan mulla ollu sama juttu pojanki kanssa -05 mut jotenki se vaan kaikkoo tuolta muistista :whistle: :kieh: ei kai sinne kelaan tartte ilmottaa ku mikään ei muutu ennen ku äitiyspäivärahakausi alkaa. työkkäriin nyt vois mainita ettei mulle nyt ihan mitä tahansa työtä tarjoo :saint: kiitokset vinkeistä c ja jahve ;)

ja tosi vetämätön olo täälläki ja mikään ei huvita :/ kotihommat roikkuu ja sitte ku joku päivä aina ryhdistäydyn ja riehun täällä ni sit tulee karseen paha olo :x |O toivottavasti nää alkas kohta helpottaa... vali vali taas :ashamed:

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
pysyispä pahimmat kuvotukset poissa B) haiseekohan siellä :x
Pysy kaukana apinatalosta, se muistin mukaan haisee.. Mutta jos siellä vähän tuulee, niin ilma vaihtuu kyllä. :) Itse en voisi just tähän väliin kuvitellakaan.. huh. Kauppareissutkin on extreme laji! :D

Pojat käväs tuossa välipalalla, niin piti lähtee pois kesken hyvän keskustelun :LOL:

Sit alko itelläki tekee yhtäkkiä mieli PURKKIHERNARIA ja onneks oli kaapissa purkki..pitihän se sit lämmittää |O
Nyt oottelen et se tuossa jäähtyy ;)

Äsken kamala oksennuskohaus MEINAS hyökkää päälle, mut onneks sai pidettyy sisällä, kun välimallin kaverikin on täällä |O :whistle: :attn:

Jahvetti 10+2

Yhteistyössä